Hirdetés

2024. május 10., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:43:10

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#103751) zgospel válasza Zolabol (#103749) üzenetére


zgospel
őstag

Ha jól emlékszem és nem felejtettem el, akkor a hátsó lengéscsillapítónál a kisebb csavart 70 (vagy 72?), a nagyobbat 80 Nm-re kell húzni. :B

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#103752) Zolabol válasza zgospel (#103751) üzenetére


Zolabol
tag

72 nm mindkettő szerintem + menetrögzítő.

Azért kérdeztem, mert vennem kell nyomatekkulcsot, és arra gondoltam olyat vennék ami nagyjából lefedi a kocsi nagy részét. Amit találtam az 7-105 nm. Tudom a kerekeket 110re kell, de ez van :)

Illetve márkából melyik amelyik használható otthoni célra? BGS?

(#103753) szbalogh


szbalogh
őstag

Sziasztok!

Z18XER Astra-t vettem márciusban. Indításkor pár másodpercig kerreg az okoskerék. Odáig eljutottam, hogy két dolog okozhatja. Az egyik az olajgomba melletti visszacsapó szelep. Vagy inkább az olajszűrőház alján levő leengedőszelep. Egyik szelepet se találom az unixnál. Milyen néven vagy kóddal találom vagy mivel lehet helyettesíteni? Állítólag 3C3Z6800A számú Ford alkatrész a szűrőházban levő de csak az USA-ból lehetne rendelni.
Ha jól értem úgy működik, hogy ha a szűrőház teteje rendesen a helyén van, akkor a szűrő ezt a szelepet lenyomja, zárja. Ha pedig szűrőt cserélek és letekerem a kupakot akkor visszaengedi az olajat a teknőbe?
Kérlek segítsetek mert szeretnék már olajat cserélni és egyben ezt is ellenőrizném vagy cserélném ha kell! Köszi
(a képen a bal oldali)

Nick: HE_Storm

(#103754) Integrale válasza szbalogh (#103753) üzenetére


Integrale
veterán

A generátor mögötti visszacsapó emgedi vissza az olajat, onnan kapja a két okoskerék.
Ha jársz bontóban, akkor elsô szériás Z18XER motorból ki kell venni a becsavarható fajta visszacsapót, úgy egyszerûbb az élet.

Nem gondolom, hogy az a kicsi visszacsapó is okozhatá ezt, hiszen a generátor môgötti közelebb van.

Érdemes tisztítani a szolenoidokat, a végén lévô fekete szûrô irányából kapja az olajat, ott lehet lerakódás.

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#103755) szbalogh válasza Integrale (#103754) üzenetére


szbalogh
őstag

Szia! Köszi!
A mágnesszelepeket már kiszedtem és levettem róluk a karika szűrőket. Előtte alapjáraton is kerregett.

Nick: HE_Storm

(#103756) Integrale válasza szbalogh (#103755) üzenetére


Integrale
veterán

Akkor elôször is olajnyomás méréssel kezdj. Ha rendben van, akkor generátor mögött levô visszacsapó lesz a hibás, elkoszolódhatott annyira, hogy az olaj áramlását is blokkolja.

"Bad reklám is reklám too"

(#103757) Tikakukac válasza Gaga_30 (#103744) üzenetére


Tikakukac
titán

Én tarcsiban tartok itthon csavart is, jópár tömítést, az a biztos.

Mondjuk ez merész.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#103758) szbalogh válasza Integrale (#103756) üzenetére


szbalogh
őstag

Egyébként szeretnék valami kultúrált olajnyomás mérőt és vízhőfok mérőt is a műszerfalra valahová. Az A oszlopra és a kormány melletti szellőző helyére lehetne tenni tartókonzolt de az első opció ronda és nem is tudom hogy illeszkedne e rendesen a másik miatt meg elveszne a ott a levegőbefújás.

Nick: HE_Storm

(#103759) peet137


peet137
tag

Mekkora esély van egy 2007-es H Astra esetében úgy leszedni a szélvédő alatti műanyag elemet (az ablaktörlő alatt), hogy az utána vízmentesen vissza is kerüljön? Ki kellene tisztítanom a vízelvezetőt, mert biztosan el van dugulva. Minimálisan eláll a sarkainál...

(#103760) body007


body007
addikt

Kicseréltem az üléseket a két vectra között, erre piros "légzsákikont" kaptam. Ki lehet ütni? Vagy mit kell vele kezdeni? Egyébként az "új" ülések oldal légzsákosak szemben a régivel. Ez gondolom nem gond mivel az autóban oda sincs kábelezve a légzsák. Csatik passzoltak, csak összedugtam őket. :U

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#103761) FoLey-v válasza peet137 (#103759) üzenetére


FoLey-v
addikt

Azt levélrácsnak nevezzük. ;]
Amúgy könnyű csak ablaktörlő kupakja nehéz levenni azt valami nagyon lapos valamivel szed le. Utána ablaktörlő le. Végül óvatosan legszélén elkezded lepattintani,mert könnyen letörheted a patentokat.

• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •

(#103762) , válasza body007 (#103760) üzenetére


,
addikt

Kiütni ki lehet, az már más kérdés, hogy nem fog-e újra visszajönni?
Akksi amúgy le volt kötve, amikor a csatlakozókat széthúztad?

(Hogy egy az egyben átrakható-e az oldallégzsákos ülés a nem oldallégzsákos helyére úgy, hogy a légzsákvezérlő ne dobjon hibát, azt nem tudom. Enyém oldallégzsákos, ennél vannak az ajtókban is légzsákvezérlők.)

[ Szerkesztve ]

(#103763) peet137 válasza FoLey-v (#103761) üzenetére


peet137
tag

Köszi az infót. Hány db patent van benne? Ezek a szokásos kárpit bolhák? Sztem a hétvégén beiktatom, ha lesz rá idő...

(#103764) FoLey-v válasza peet137 (#103763) üzenetére


FoLey-v
addikt

Ha jól tudom 4db és inkább díszlécrögzítő patent.

• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •

(#103765) body007 válasza , (#103762) üzenetére


body007
addikt

Miután dobta a hibát lehúztam az akksit - előtte nem igen :B

A légzsákos autóban az üléshez több vezeték megy (egy plusz sárgára emlékszem) - az enyémben értelemszerűen nincs plusz vezeték / csati. Szóval az autónak (szerintem) nem kellene tudja, h milyen ülés van benne :U
Este hoznak egy gépet és meglássuk ki lehet-e törölni.

Kárpit (ülés) tisztitásra valami pro tipp? Megcsináltam míg kint voltak de nem vagyok megelégedve :B

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#103766) Integrale válasza body007 (#103765) üzenetére


Integrale
veterán

Van olyan C Vectra, ami nem oldallégzsákos? :Y

"Bad reklám is reklám too"

(#103767) body007 válasza Integrale (#103766) üzenetére


body007
addikt

Azt nem tudom. Nekem B van :D

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#103768) gban válasza body007 (#103767) üzenetére


gban
Közösségépítő

Ravasz :DD

Postázást nem vállalok.

(#103769) peet137 válasza FoLey-v (#103764) üzenetére


peet137
tag

Köszi a segítséget!

(#103770) peet137 válasza body007 (#103765) üzenetére


peet137
tag

Nem lehet, hogy a beszerelt ülésnek az ülésfoglaltság-érzékelője kakukk? Az ülést autóból vetted ki, vagy tárolták/tároltátok valahol? Pl BMW-ken előszeretettel pusztul el egy rossz helyre térdeléstől is, Opelnél ez nem tudom, mennyire jellemző...

A kárpittisztítás tuti tipp engem is érdekel! Két kisgyerek hátul, nincs több mondanivalóm :D

[ Szerkesztve ]

(#103771) , válasza body007 (#103765) üzenetére


,
addikt

Mármint arra értettem, hogy légzsákos dolgok szerelésekor (pl. ülés, kormány), még szerelés előtt le kell kötni az akksit, egyrészt biztonsági okokból (ne durranjon el a légzsák), másrészt meg hogy ne tárolja el hibakódként a csatlakozó széthúzását. Ha nem volt az akksi lekötve, akkor könnyen lehet, hogy csak ennyi a gond, hogy széthúztad a csatlakozót, és ezt eltárolta hibakódként.

Kárpittisztítás passz, nekem gyári üléshuzat van újkorától az autón, olyanok az ülések, mint az új.

(#103772) body007 válasza peet137 (#103770) üzenetére


body007
addikt

Szerintem ebben nincs olyan érzékelő :N

#103771Scorp2011: Hát erre nem gondoltam :B

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#103773) peet137 válasza body007 (#103772) üzenetére


peet137
tag

Annak a vezetékét húztad le az ülés aljáról :D Ez bármilyen autónál légzsák hibát dob.

(#103774) farkas-j válasza peet137 (#103773) üzenetére


farkas-j
őstag

2005-ös Opel Meriva A-hoz keresek jó állapotú eredeti antennatalpat. Új is érdekelne. Tud esetleg valaki ilyet?

Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4

(#103775) akooos


akooos
veterán

Sziasztok!
Próbáltam rákeresni, de ez a specifikus dolog nem jött szembe a találatok között.
M32 váltós autóm van (Grande Punto, de a váltó a lényeg)
Elkezdte azt csinálni, hogy nehezen lehet 5-6-ba tenni és ha elengedem nem is "ugrik" vissza üresbe, hanem megáll a 2 fokozat között. Ma reggelre már egyáltalán nem tudom 5. és 6. fokozatba tenni. Hátha van aki tapasztalt már ilyet, ez ebben az esetben lehet bowden probléma vagy megadta magát a váltó?

Köszi a válaszokat és bocsi az offért.

(#103776) Integrale válasza akooos (#103775) üzenetére


Integrale
veterán

Szerintem inkább a bowden a hunyó. Kézzel, a motortérben tudod működtetni a kulisszát?
Ha igen, akkor a bowden szorul, esetleg a gömbfejek vannak megkopva annyira, hogy ellehetetleníti a váltást.
Azért mondanám ezt, mivel az 5 és a 6 egy síkon van.

"Bad reklám is reklám too"

(#103777) akooos válasza Integrale (#103776) üzenetére


akooos
veterán

Most kipróbáltam, 1-2-3-4-be hibátlanul, könnyen tudom a motortérben állítani, de nem tudom átmozgatni 5-6-ba. Erőből a váltókarral most sikerült, akkor a motortérben is tökéletesen állítható 5-6 között, viszont "üresbe" vagy bárhova nem tudom mozgatni, csak megint erővel a váltókarral...

Illetve találtam egy gumibak szerűséget leesve a váltónál.

[ Szerkesztve ]

(#103778) molnarpeter válasza akooos (#103777) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Nem 100%, de ez könnyen lehet, hogy a bowden végéről esett ki :K

(#103779) molnarpeter válasza farkas-j (#103774) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Meriva facebook csoportokban van egy figura, aki csinál méretpontos gumi tömítést mindenféle gyári antenna alá.

(#103780) smc válasza molnarpeter (#103779) üzenetére


smc
addikt

Ha már téma, nekem komplett antennát kellene cserélnem, h kombi, gumi tömítés, antenna talp, antenna. Ezeket honnan érdemes beszerezni? Tömítést azt én is látok sokszor a Facebookon.

[ Szerkesztve ]

5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008

(#103781) farkas-j válasza molnarpeter (#103779) üzenetére


farkas-j
őstag

Köszönöm az infót, de nekem maga az antenna talp is kellene, nem csak a gumitömítés.

Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4

(#103782) body007


body007
addikt

Töröltük a hibát a kocsiból (vmi az övfeszítő körül nem tetszett neki, talán túl nagy kezdeti húzóerő - vagy hasonló), most hibamentes. Már csak az "új" gátlókat várom - csak el kellene hozni, készen vannak. Egyébként amiket áttettem a donorból (komplett gólyalábakat) az olyan szinten életveszély, h nem is nagyon megyek a kocsival. Egyszerűen nem értem, h emberek, h tudnak ilyen állapotú futóművel közlekedni :( - hullámzik, elpattog, kóvályog, szar ahogy van... (az előző gazdájára gondolok, mert neki ez tökéletes volt...)

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#103783) body007 válasza body007 (#103782) üzenetére


body007
addikt

Megvannak a gátlók :)

Combosabb becsúszókat kaptak és ami érdekes, h a szár tetején nincs imbusz / torx nyílás, h megfogjam majd a szárat :U

Ennyi van:

Mintha bele lenne sajtolva vmi...

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#103784) smc válasza body007 (#103783) üzenetére


smc
addikt

Ez jó éles kép lett :D

5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008

(#103785) body007 válasza smc (#103784) üzenetére


body007
addikt

Higgyé nekem nincs ott semmilyen "kulcsnyilás" :D

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#103786) smc válasza body007 (#103785) üzenetére


smc
addikt

Elhiszem én csak megnézném közelebbről is mert nem értem. :DDD

5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008

(#103787) body007 válasza smc (#103786) üzenetére


body007
addikt

Nem olyan egyszerű ám lefotózni egy ilyen "rudat". A teló mindenhova fókuszál csak ahova kéne oda nem... :B

Egyik:

Másik:

Ez se nagyon sikerült :D

Oldalról:

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#103788) smc válasza body007 (#103787) üzenetére


smc
addikt

Ez gyári vagy te vagy aki feljavíttatta? :B

5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008

(#103789) ottobacsi


ottobacsi
tag

Sziasztok!
Valaki tudna esetleg arra tippet adni hogy nagyjából mi lehet a baj?
2006-os opel combo c cng Z16YNG egyik pillanatról a másikra nem hajlandó menni gázzal.
Hibakód: P1572 (Z16YNG, CNG) üzemanyag rendszer kapcsoló jel nincs megfelelő tartományban
A segítséget előre is köszönöm!

(#103790) kocolaci válasza akooos (#103777) üzenetére


kocolaci
csendes tag

Szia!
A gumi alkatrész a motorburkolat tartója (8 szelepesnél valamelyik hátsó, 16 szelepesnél mind a négy ilyen). A motorburkolatban van a helye, meg fogod találni könnyen.
A váltóval kapcsolatban: előfordulhat, hogy az M32-re jellemző hibája van, ami a váltó szétszerelésével javítható (kb.: 150-200 eFt körül várható a költsége). Érdemes utánaolvasni, mert elég sok információ elérhető a neten, sajnos azért mert ez egy drága típushiba.

(#103791) body007 válasza smc (#103788) üzenetére


body007
addikt

Ez egy bilstein teló (volt) és kárászy renoválta ;)

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#103792) smc válasza body007 (#103791) üzenetére


smc
addikt

Mit csinálnak renoválás alatt?

5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008

(#103793) peet137 válasza body007 (#103791) üzenetére


peet137
tag

És ez neked jobban megérte, mint újat venni? Csak kíváncsiságból kérdem, én most cseréltem a H Astrán első telókat, Sachs volt kb 30K/db áron.

(#103794) Tikakukac válasza peet137 (#103793) üzenetére


Tikakukac
titán

Esélyesen nem, elnézve, hogy itt azért vannak bajok még.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#103795) body007 válasza smc (#103792) üzenetére


body007
addikt

Itt konkrétan a becsúszószárakat cserélték - és ha már ott volt akkor keményítettek rajta :)

#103793peet137:
Igen, hasonló áron lett volna új. De akkor ez meg kuka (vagy virágkaró esetleg). Picit környezettudatosan gondolkozva döntöttem a felújítás mellett :B És erre is van 1 év gari plusz a karakterisztikája is jobb mint a "gyárinak" ;)

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#103796) peet137 válasza body007 (#103795) üzenetére


peet137
tag

Ja, így már értem. Mennyi idős telók voltak, ha szabad ilyet kérdezni?

(#103797) body007 válasza peet137 (#103796) üzenetére


body007
addikt

Nem volt régi, ~3 éves. Szarul lett összerakva, az egyiken el lett nyalva a menet :B

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#103798) peet137 válasza body007 (#103797) üzenetére


peet137
tag

Akkor nem gyári volt már, értem. Csak erre voltam kíváncsi, lassan érik a hátsók cseréje nálam is, szemre még gyáriak...

(#103799) molnarpeter válasza body007 (#103787) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Szerintem először furat készül és befelé nyomott szerszámmal van kialakítva a hat lap, ennek a nyoma lehet benne. Az első képen én látni vélem az imbusz kulcs helyét... 🤔 Másik gátlónál nem tudom kivenni a vonalakat a fotón. Worst case vágj bele fűrésszel és lapos csavarhúzó :D

[ Szerkesztve ]

(#103800) Tikakukac válasza molnarpeter (#103799) üzenetére


Tikakukac
titán

Tehát lett egy felújított gátló, amibe vasfűrésszel csinálsz egy hornyot és reménykedsz benne, hogy vagy a csavarhúzó vagy az anyag amibe raktad bírja majd a nyomatékot amivel le kell húzni rá a tányért.

Évezred üzlete. Ezt így a pillanatba' küldtem volna vissza, hogy akkor jó, most akkor jöhet az igazi változat, mert ez poénnak mondjuk elment :B

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.