- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Celeron aranykor
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- ATI vs. NVIDIA kezdetektől napjainkig
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- Boss81: Halott Torrentek keresése, törlése egyszerűen.
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gubbba
tag
Köszi a válaszokat. Lehet akkor tényleg én vagyok a hülye, de lassan 16 éve megvan és sosem tűnt fel, hogy ezt csinálja. Mondjuk az is igaz, hogy olyan sem nagyon volt, hogy ne szólna valami zene menet közben és mostanában voltak gondok a hűtéssel, csöpögött a hűtővíz (vízpumpa csere, eldurrant egy cső is, elfolyt az összes hűtővíz, épphogy hazahozott, hűtő csere), lehet azóta vagyok erre ennyire ráfeszülve és fülelek többet, nézem a hőfokot. Akkor egyelőre lenyugszom.
-
#24845312
törölt tag
válasz
Gubbba #104742 üzenetére
Így a jó, kb ennyi lehet a normál üzemi hőmérséklet. Az lenne a baj, ha nem érné el ezt a hőmérsékletet, mert akkor mindig hidegen járna a motor (pl. ha a termosztát nem zárna rendesen, akkor már az elejétől fogva nyitva lenne a nagy vízkör, és csak nehezen melegedne föl a motor a megfelelő hőmérsékletre).
-
-
Gubbba
tag
Sziasztok!
Egy ideje az alábbi problémával küzdök a G Astrammal, hátha valaki tud útmutatást nyújtani a megoldás felé. A jelenség a következő: ha nem kap természetes hűtést az autó (menetszelet), akkor egy idő után szép lassan elkezd felfelé kúszni a hűtővíz hőmérséklete, és amikor eléri a nagyjából 90 fokot, akkor bekapcsol a ventilátor és néhány másodperc alatt visszahűti 90 fok alá, majd ez ismétlődik újra meg újra. Ez leginkább álló helyzetben, járó motorral jön elő, pl dugóban araszolgatás. A külső hőmérsékletnek sem kell túl magasnak lennie, hogy előjöjjön, akár 10 fok körül is tapasztaltam már. Amivel még el lehet kerülni ha bekapcsolom a fűtést (gondolom ilyenkor a motortérből a meleg levegő könnyebben kijut) az segít, ilyenkor nem melegszik annyira (de nyilván ez nyáron nem a legkellemesebb megoldás). Valami tipp, hogy ez minek a hibájára utal?
-
bul07
nagyúr
Opel Insigia 1.8 vizpumpa csere és generátor csapágyazás (videó)
A18XER motor -
mephi666
nagyúr
válasz
body007 #104737 üzenetére
...most cseréli kb 4edjére? szerintem már bekötött szemmel is megy neki
...nekem egyszerűbb dolgom volt a vezérműtengely jeladóval: ott kb az volt a lényeg, hogy jól álljon meg a szíjtárcsa és lukon legyen az egyetlen csavar feje, ami fogja a jeladót
(lekopogom: dec27 óta hibakód nélkül megy a gyári bontott) ...kis kézügyesség nem ártott amúgy a cseréhez, de nem volt vészes (F-nél a tolatólámpa kapcsolóját cserélni nagyobb sz*pás volt)
-
-
Sanki
addikt
válasz
Tikakukac #104720 üzenetére
Nincs ötletem, szerintem az ár miatt meg esetleg a leírás miatt.
Én a következő cserékhez az alábbiakat néztem ki.
Fékfolyadék: 1,5l TRW PFB401 fékfolyadék, fékolaj DOT4
Szervó olaj: 1l Febi Bilstein 06161 Zentralhydrauliköl, hidraulika olaj CHF11S (G004000M2)
Váltóolaj: 2l 1940182 (93165290) Opel (General Motors, GM) eredeti hajtóműolaj, 75W-80
Tömítés váltó: TOPRAN 200 512 tömítés, differenciál
(Más elvileg ezekhez nem kell, ha kihagytam valamit szóljatok plíz.)
-
Integrale
veterán
Engem sajnos kicsinálnak az ilyenek.
2000 alatt és 2000-nél még nincs semmi, 2300 után indul, egészen 2900-ig jelen van, a csúcs az 2500-2600 körül van, tehát a tartomány közepén.
3000 felett hibátlan.
Már átnéztem minden vackot, nem gondolnám, hogy hőterelők és egyebek rezegnek, de azokat is átmozgattam.
Már cseréltem rezonátort is (ami erre az autóra nem egyszerű, mert egy korcs), mivel azt is említi ez a gyári szerviz bigyó.
Vezérlés, kerekekkel, szolenoidokkal mindennel új (májusban cseréltem).
A meglepő az, hogy ha fent van a fém haspáncél, akkor jelentősen enyhébb a rezonancia. -
Integrale
veterán
válasz
Hachiko95 #104729 üzenetére
Az a fura, hogy próbaképpen kiakasztottam a működtető kart, és nem volt semmi változás a teljesítményben, az ECU viszont kivezérli a mágnesszelepet.
Fiat leírásban 1500-4200 közöttet találtam.
Most szerzek egy bontottat, aztán megnézem azzal. Gyanús, hogy olyasmi lehet, amit kérdezel a végén, és olyankor jön egy rezonancia.
Sanki: Valamilyen Opeles oldalon találtam, volt ott még pár száz ilyen. -
Hachiko95
aktív tag
válasz
Integrale #104727 üzenetére
Én úgy vettem észre, hogy 4500-nél vált a rövidre felfelé, akkor erősebb hangja lesz és jobb reakciója és lefelé 4000-nél vált vissza. Mert lefelé még mondjuk 4100-nál a gázra lépve megvan ugyanaz a reakció és hang, mint alulról indulva csak 4500 felett.
Viszont azt nem tudom van-e és egyáltalán lehetséges-e egybe nyitás, amikor a hosszú és a rövid úton is egyszerre áramlik a levegő. -
Integrale
veterán
Az okoskerekek folyamatosan váltanak ((DCVCP) Double Continuous Variable Cam Phasing), nem ON/OFF állásban vannak, mint egy régebbi VTEC vagy TwinSpark motornál.
A szívócső pedig változó "hosszúságú" alacsony fordulatra van egy hosszabb ág, magasabbra pedig egy rövid. Csak nem tudom, hogy ez mikor vált egyikből a másikba. -
Integrale
veterán
-
vzsryl
nagyúr
válasz
cappa72 #104722 üzenetére
Lehúztam a duda vezetékét. Kitapogattam a pöcköt, ami befogta oda. Amúgy tiszta víz volt a csatlakozás környéke, szóval esélyes, hogy ez okozta a hibát. Először riasztó problémára gondoltam, de úgy tűnik, hogy nem az volt. Ebből szaki lesz majd, és addig nincs duda (nem is szoktam használni).
Szerencsére volt itthon kartonpapír, amire rá tudtam feküdni a dzsuvában odakint. Sajnos a garázs még nem áll készen autófogadásra, meg amúgy sem az Astra-nak van fenntartva a hely. -
vzsryl
nagyúr
Sziasztok!
Gyors segítség kellene.
G Astra 1.4, folyamatosan dudálgat. Le van állítva, be van zárva. -
bul07
nagyúr
Öregem Meriva A kocsija vicceskedik
Reggel pl nem kapott feszültséget a digit klíma(se a kijelzője nem ment és nem is csinált semmit) így lehúzott ablakkal kellet menni hogy legalább a pára lejöjjön
Majd kiszálltunk felfújni a gumikat és helyre jött.Átláttunk a Lidl parkolójába
Olyan 40perc múlva indítás
Se a középső kijelző nem ment se a digit klíma kijelzője, de a ventilátor működött és szabályozni is lehetett csak a kis kijelzője nem ment, sőt szerintem a műszerfal világítás se ment de ez nem biztos .
És lám ha lekapcsoltam a lámpát akkor visszajött a feszültség és életre keltek a kijelzők. Párszor fel le kapcsoltam a lámpát, kulcs ki be párszor nem javult meg.Így átmentünk a Pennybe, ott bementem 20percre kijőve indítom és mintha semmi nem történt volna
Aztán 20Km később meglátunk egy munkatársnál ahogy állok gondoltam megfordulok míg beszélgetnek hát tekerem a kormányt egyszer csak Trabantra váltott, elment a szervó és ESP lámpa jelent meg.
Leállítottam újraindítottam és megjavult, öreg szerint ez már máskor is megtörténtÉrzem hogy ezzel még lesz gond
Érintkezési hibára gondolok, mert sokat megy az öreg a földúton(horgászni) lehet valami szétrázódott
Vagy beázás -
Ferrari fan
tag
válasz
body007 #104713 üzenetére
Így van, mert ugyanaz, ahogy be is fotóztad, megfelel a gyári előírásnak.
A linkelt és általam használt ATF terméklapján ez van még:
"Csúcsminőségű szintetikus hajtóműolaj személygépkocsik, kishaszonjárművek és teherautók automata sebességváltóihoz és kormányszervó-rendszereihez, ahol a gyártó DEXRON-III G szintű olaj használatát írja elő." -
válasz
Ferrari fan #104709 üzenetére
Én nem látom a videóban, h pontosan melyik típus (már ha van több típusa).
Esetleg ez?
PARNALUB ATF PLUS DIII 1L
GM DEXRON-III G and F,
Hát ha az astrába jó akkor nekem is jó leszszerk.: De pl. ez a mannol "még többet" tud:
MANNOL ATF DEXRON III AUTOMATIC PLUS 1L
GM DEXTRON III H/G/F -
Sziasztok urak!
2.6 V6 (Y26SE) omegába nézegetek motorolajat, de minnél tovább keresgetem annál inkább összezavarodom...
Az angolok 10W40-et mondanak, azon kívül olvastam 5W40-et, a szervízkönyv alapján 5W30-cat kapott legtöbbször...
Kezelési könyv szerint ezek. Gondolom ezekkel annyira nem tudok mellé lőni. -
Köszi a tippeket!
Nem az én kocsim, a fiamé. Majd mondom neki.
-
Sanki
addikt
Z14XEP szervóolajnak ki mit használ? Pár videóba dextron III automataváltó olajat töltöttek, de ahogy látom van rendes szervó hidraulika olaj is.. (Gyári GM-et is láttam, de az 2x ennyibe van).
Én a febi hidraulika olajat tenném bele.Korábbi fékfolyadékos téma: TRW-t néztem ki.
-
Bilux
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #104698 üzenetére
Ha szeretsz veszélyesen élni akkor igen.
Egyébként így nincs se Abs se menetstabilizáló.
Ilyen csúszós utakon ez most nem túl szerencsés -
Tikakukac
titán
válasz
T0mBd1gg3R #104698 üzenetére
Lehet. Mindennel lehet. Kérdés ha gond van akkor a saját életed és másé hogyan árazódik be. Plusz ugye az anyagi rész.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- Kugoo Kirin G1
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Veemann V-FS8 20 felnim új nyári abroncs szettel.
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- LG 25GR75FG - E-Sport Monitor - FHD 360Hz 1ms - NVIDIA Reflex + G-sync - AMD FreeSync - HDR 400
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi 9, Xiaomi Redmi 9AT, Xiaomi Redmi 10, Xiaomi Redmi 10 2022
- XFX AMD Radeon RX6700XT 12GB / Újszerű állapotban / 6 hónap jótállással
- 123 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- Azonnal elérhető, raktáron lévő HPE Aruba switch-ek
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest