- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kempingezés és sátrazás
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Doky586: Helyreállítási partíció létrehozása (javítása)
- Gurulunk, WAZE?!
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tyrel
őstag
válasz
ArthurShelby #111291 üzenetére
Oh... Köszönöm!
-
Markizmark
addikt
válasz
ArthurShelby #111136 üzenetére
Benne van a könyvben a 0w, a Z16XER astrába 0w40 Mobil1-et tettem, tudja a dexos2-t, ovijárat, szinte mindig hidegen megy.
-
Tikakukac
titán
válasz
ArthurShelby #111136 üzenetére
Ha sok a hidegezés és gyárilag ott van akkor sima.
-
313313
addikt
válasz
ArthurShelby #111070 üzenetére
Itt egy (Face marketplace nem én árulom) Insignia 2.0 dizel 196LE 4x4 full extra. Ehhez nem sok extrát kell venni útólag
-
Tikakukac
titán
válasz
ArthurShelby #111080 üzenetére
Vagy a kedvencem amikor 1 gyártó 4 másik márkára csomagol vagy csomagolnak éppen át. Szóval sehol sincs itt már jó világ.
-
Greentea
senior tag
válasz
ArthurShelby #111080 üzenetére
Nagyon szomorú
-
Zola007
veterán
válasz
ArthurShelby #111072 üzenetére
Múltkor voltam Junikszban teleszkópért, ott is panaszkodott a srác hogy már a Bilstein, Monroe se a régi minőség, de árakat folyton emelik.
Most cseréltünk rugót, telót, szilentet, csapágyat, még a gyári volt benne mindenből és a gyári teló puhán, de jól dolgozott és nem volt kifolyva 16 év és 230 ezer után.
Minőségi dolgok kerültek a helyére, mégis örülök ha az új a felét kibírja!
-
Micsurin
nagyúr
válasz
ArthurShelby #111070 üzenetére
..persze mert egy másik használttal hamarabb látnak viszont ismeretlen előélet híján.
-
Markizmark
addikt
válasz
ArthurShelby #110990 üzenetére
Azt, hogy később érdemes visszanézni.
Az öregebb vasakat hívják első körben, mert az idő múlásával egyre instabilabb a ammónium-nitrát amivel töltötték (amitől ugye felrobbant Beirut), ezért azok a veszélyesebbek. -
MaddeNNNN
addikt
válasz
ArthurShelby #110563 üzenetére
ennyi pénzért elvinném mégegyszer a helyedben
-
313313
addikt
válasz
ArthurShelby #110558 üzenetére
Hasonló korú autókba is kb ugyanennyi az alkatrész. Lehet azért kicsit erősen fogott a szerelő ceruzája. Mondjuk az ezmeg az lehetett drága is...
Motorolaj, váltóolaj, szűrők cserélve, számlával 66k.Szerk.: ha tervezed az eladást, számla jó lett volna mindenről...
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #110560 üzenetére
Ott már azért elfárad ez-az. Nekem 840eft volt 2 éve az af-40 automata váltó felújítás. Nem egy örömünnep kifizetni, de legalább jó lett.
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #110558 üzenetére
Ütős ár, de ez van. Méter mennyi benne?
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #110525 üzenetére
Értsd már még, h van az a szitu, mikor az a luxus, amikor nem tudsz menni, ha kell. Ez csak pénz, vannak sokkal fontosabb dolgok is az életben.
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #110520 üzenetére
Szükség. Nem mindenki lakik olyan helyen, ahol van bkv.
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #110487 üzenetére
Tudom. De nekem elég a cseréhez, ha nem szép tiszta.
-
313313
addikt
válasz
ArthurShelby #110485 üzenetére
Majd most viszem az autót szerelőhöz, olaj+szűrők csere+ váltóolaj+teljes átnézés. Aztán legalább egyszer ki lesz cserélve....
Két évente én se fogok benne cserélni olajat, évi 5-6k km-el számolva ha 10 évig nálunk marad, akkor már nem én cserélem a következőt -
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #110484 üzenetére
Saját autóimból tudok kiindulni. Kis yaris, swift 1.5 litert kér, kettőt kap. Aisin af-40 váltóról pedig 3L jön le a leeresztőn, az annyit is kap, drága volt a felújítás, nem tudom mit szólna +1 literhez, ez azért bonyibb, meg más, mint a kézi.
Olajat, alkatrészt magam veszem, viszem, szerelő havernak így jobb. És nem kell matekozni, 1x kellett megnézni, azóta mutatom a képet a telón, h ilyent adj dikk.A mogyoródi úti Castrol mintabolt a melóhelytől 5 perc. Egy ilyen minden szűrő, olajak cseréje 1, max pofázással 1.5 óra. Ebben benne van az is, h fel van emelve csáposra a vas, drótkefe, lefújom rozsdaátalakítóval, ahol látok felületi rozsdát, és ráfújok festéket/alvázvédőt.
Mivel magam (is) csinálom, ezért az autót nem kell otthagynom sehol. Ha mégis úgy lenne, hát ezért van 3, h kettő tuti mindig menjen. ~30 éves korom óta ez megy, most múltam 50. -
313313
addikt
válasz
ArthurShelby #110478 üzenetére
Maradjunk annyiban vannak jobb, kevésbé jó és rosszabb váltók. Van aminél elég a nagyobb olajcsere periódus, van aminál a kisebb is rizikós, pláne úgy, hogy gyárilag alultöltik olajjal a váltót.
Most hírtelen kerestem (saját autómra M32 váltó), de nem igen találtam előírást rá.
Szerk.: az a baj, más egy 15-20 éves technika, más egy 10-15 éves, más egy 10 év alatti technika karbantartási intervalluma....
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #110479 üzenetére
Ja. Automatáról 60ekm után olyan fekete, büdös folyadék jön le, h ha látod, és műszaki ember vagy, akkor q sürge revideálod a 60ekm-es periódusos elved. Szerelő havernál nem én vagyok az egyetlen, aki motorolaj cserénél váltó olajat is cserél az automatán. Myilván én spec eset vagyok, mert bevertem a fejem, és nagyon tetszik a kombi insignia, ergo megtartós, és ráköltős. Nem számolgatok, amit bekér, azt megkapja.
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #110478 üzenetére
Kézi váltósba belemegy 2L olaj, az saccra 10-15eft, automatáról (enyémről pláne) lejön a fele, azaz 3l, az 20eft. Azaz szumma az autó fenntartásához képest gombok kategória, amíg a motorolaj lefolyik, addig a váltó olaj is, és kb +10 perc a meló. Tudom, mert én csinálom szerelő havernál.
Az átmosós váltó csere automatánál az valóban matekos. De ha gyakran cserélsz hagyományosan olajat (azaz higítod a jóval), akkor az kb sosem kell. -
313313
addikt
válasz
ArthurShelby #110475 üzenetére
A gyártókat el kell felejteni. 30-40k km-kénti motor olajcserékből kiindulva. C4 GP (Grand Picasso) fórumba is 60-70k km-t mondanak a szakik az autómatákra, nyíván azoknak sarkallatos pontja az olaj, de jéziknek se fog ártani az olajcsere.
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #110474 üzenetére
Már ujítottam fel kézi váltót is, a szaki mondta, h 60ekm. Én inkább annak hiszek, aki felujítja, mint a gyár spórolásra kihegyezett marketingesének.
-
313313
addikt
válasz
ArthurShelby #110456 üzenetére
Csakhogy az M32 váltóba 2,8-3 liter olaj kell, gyárilag olyan 2,4 litert raknak bele...
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #110456 üzenetére
Annyira nem, h a 2019-es swiftemnél 40ekm a váltó olaj csereperiódusa. Érdekes, japók sokkal szarabb váltókat gyártanak ezek szerint, mint mondjuk a franciák, ahol kb "sosem kell" cserélni.
Na, akkor most el lehet dönteni, hol az igazság.
Aisin 6-os automatában 7ezrenként (motorolaj cserénél) ledobom a felét. Az kKb 20e a 3 liter, nem számít árban sehol sem. Annyiból a lidl-ben kihozod a cuccot a két kezedben, szatyor sem kell, olyan árak vannak. -
hdanesz
őstag
válasz
ArthurShelby #110138 üzenetére
Mondjuk inkább ezeket közölje...mint hogy pl. hibakódot.
-
hdanesz
őstag
válasz
ArthurShelby #110136 üzenetére
Király, köszi. Csak fura, hogy mindig közli..hogy ki van kapcsolva.
-
Kukkéro
tag
válasz
ArthurShelby #109919 üzenetére
Sajnos igen ezt olvastam én is, de nálam talán más lesz a baj mert egyszerre nem működik a vezetőoldali és az anyós oldali.
Viszont szervíz előtt a biztosítékot cserélném ki, de NINCS SEHOL !!!
Bárki akinek 2018 vagy fiatalabb van és tudja hol van írjon! ("ráncfelvarott" zafiráknál)
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #109919 üzenetére
Haver J Astrájában is ez volt. Mondtam is neki, h nem ott kéne gyógyítani a csajokat.
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #109682 üzenetére
Plö füstöl. Bármilyen dízel esetén előjöhet ~200ekm felett, nem márkaspecifikus. Enyémben 375ekm van. De megfelelő műszerrel meg lehet nézni a kb állapotát.
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #109570 üzenetére
Abszolút igazad van, de azt a lámpatestet nem kapom meg 100eft-ért. Ez is egy szempont egy autónál, csak sokan nem gondolnak bele. Ugyanúgy, mint nem mindegy az sem, h 17-es a kerék, vagy 19-es... Aztán gurul a sok új drága autó linglong gumin, enyémen meg ott a top3 gyártó egyike.
-
dethroner
veterán
válasz
ArthurShelby #109274 üzenetére
23 éves Xsara volt. Nem vizsgálja azt senki, vége van mint a botnak. Kérdeztem a tűzoltók parancsnokát, hogy biztosan látott már hasonló tüzeket, mit gondol, mi okozhatta? Azt mondta egy autó motorterében olyan nagyon kicsi helyre van bezsúfolva olyan sok éghető anyag, plusz ebben az iszonyat forró nyári kánikulában autópálya tempó mellett el se tudjuk képzelni milyen körülmények vannak a motortérben, szóval nincs ember aki megmondja mi történt.
-
dethroner
veterán
válasz
ArthurShelby #109272 üzenetére
Majdnem egy hónapja történt. Igen, jól, csak én voltam benne.
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #109243 üzenetére
De hol találok ilyen vonalkódot a kocsin, ez a nagy kérdés?
-
mephi666
nagyúr
válasz
ArthurShelby #109207 üzenetére
persze: ő is körbe nézi és általában az alapján alkudik, hogy mi hibádzik a géppel és mit kell megcsinálni még rajta, mielőtt a vevőhöz kerül
1-2 kirívó eset volt, amikor alku nélkül elhozta a gépet, mert olyan volt az állapot és az eladó hozzáállása, hogy ki kellett fizetni a teljes árat
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #109198 üzenetére
Én megkérdem előre, h szeretne-e alkudozni, ha igen, akkor dupla árat mondok, h legyen miből. Viszont korrekten leírom a terméket, amit árulok, ha van bármi hibája, akkor azt leírom, fotózom (autó esetén is), és relatív olcsón szoktam árulni. Aki nem akar alkudozni, az kapásból viheti a meghirdetett, korrekt, piaci árnál amúgy is kicsit alacsonyabb áron, aki meg alkudozni szeretne, annak mondok egy jó vastag árat, aztán azzal meglesz.
Alkudozni amúgy csak az autó mellett állva, kp-vel zsebben érdemes nálam. Amúgy hülyére lesz véve. -
mephi666
nagyúr
válasz
ArthurShelby #109198 üzenetére
...értem én, de amíg nem tudja az ember, hogy mit is akar venni, hova alkudozik előre látatlanban?
főleg egy kocsinál, ami elég komplex és rutinos embernek is kell a helyszínen idő, hogy átnézze alaposan és kipróbálja...
-
Micsurin
nagyúr
válasz
ArthurShelby #109198 üzenetére
++1
Ha tudom, hogy a cucc jó és tudom mit akarok érte kapni azt úgyis érzik. Ha meg próbálkozik max utazott egyet feleslegesen.
Algériaiakat meg telefonban úgyis felismerni. -
Micsurin
nagyúr
válasz
ArthurShelby #109100 üzenetére
Ha megnyugtat arra a BMW-re én is locsolnám ugyanígy mert az utolsó tényleg szép formák egyike az fl előtti e46 cabrioval együtt
Nincs mágia itt se, fiatal software dev srác aki addig nem akar kiköltözni míg párja nem végzett szintén az egyetemen és nincs 1-2 év munkaviszonya --> lakáshitel. Albira nem akarjuk kidobni az ablakon a pénzt mert nem látjuk értelmét úgy, hogy több szintes a ház és "külön" vagyunk. Rezsibe leadunk amibe kell besegítünk és el van mindenki, így meglepően nagy mozgásterem marad az autóra és a motorra.
Itt az a félő, hogy tetszenek a K szériák de annyira megszerettem ezt a kis H-t, hogy nem tudom a végén tényleg meg akarok-e majd válni tőle még ha egy 3-4 év múlva be is lép abba a korba ahol már lehet érdemes elagyalni a cserén majd.
edit.: arról nem beszélve nálunk porom megfertőzödött a benzin gőzzel sikeresen. 2,5 évet ült mögöttem motoron jelenleg 600-as Monsterre spórol. Szóval nem igen van rosszalló tekintet ha költök valamelyik "gyermekemre".
-
Micsurin
nagyúr
válasz
ArthurShelby #109098 üzenetére
---
Eszembe jutottál mert épp hajtom a belső kilincs világítást is mert találtam hozzá 5k-ért egy kábelezést, ha a fényszóró prizma műanyagját megtudom szerezni azt is beoperálom.OPC Line toldatok meg mennek fényezésre szept 9.-én. A gyáriak is meg az elülső üvegszálas csere toldat is.
Hátra bement a Magnat láda is, vicces mert az 5 ajtósban szűkösebbnek tűnt mint nálamNa meg a vacsi új lengőkarok + gólyalábak stb is be lett állíttatva 1,5 hete. Tetszett amit alul láttam, rozsda nulla
Sok mindenen ügyködtem most, hogy végre lepörgött az egyetem és volt időm. Csak nem akartam szemetelni meg spammelni.
Ha a jobbos küszöbön a padkázás kokány javítását (toldattól ezt nem láttuk mikor vettük) megcsináltattam és megkapja a tervezett telipolírt is akkor el is tolom végre a szekeret valamelyik Ph! talira.
-
föccer
nagyúr
válasz
ArthurShelby #109037 üzenetére
Fogalmam sincs. Nem ertek a lovakhoz.
sok szakmat kitanultam mar, a gogorvos es az autoszerwlo meg hianyzik.
-
kocolaci
csendes tag
válasz
ArthurShelby #109012 üzenetére
Hamarosan teszek fel képet, most nincs itthon az autó.
Micsurin: a hangot a DVD90 szolgáltatja (elöl a típusspecifikus Pioneer hangszórókkal, hátul valami közepes JBL, ez utóbbi nem nagy szám). Az AA/CP egység a műszerfal alatt van, és csak képet küld a CID-re, valamint hangot a rádióba (AUX).
No de: amint hazaért vele a fiam a nyaralásból, majd teszek fel képeket.
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #108556 üzenetére
Mindkettőt próbáltam mindenhol.
A kütyün világít a piros, mikor bedugom az aljzatba, meg a másik szélső, mikor kommunikál vele a szoftver. Az meg most nem tudom, h rx, vagy tx.
-
HoaryFox
őstag
válasz
ArthurShelby #108553 üzenetére
Oh, köszi az infót. Majd akkor azt nézem
Bár gondolom elektronikusan egy kutya, hisz 1 generáció
-
peterattila
aktív tag
válasz
ArthurShelby #108346 üzenetére
Köszi szépen
-
peterattila
aktív tag
válasz
ArthurShelby #108329 üzenetére
Ez érinti az A17DTS motort is? 10.-én viszem a kocsit dióhéjas tisztításra, akkor már ezt is megnézetném.
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #108331 üzenetére
Hát. A gumi két dolgot egészen biztosan nem bír: az olajat, és a meleget. Na, erre betesznek az olajteknőbe gumi tömítést. Normális gyártónál ha leveszed az olajteknőt, akkor fixen oda van csavarozva a felszívó cső, és esélyed nincs falsra. Itt nem értem, miért akarták feltalálni a melegvizet, de nem jött be.
Ez a fém tömítés olyan passzentos, h két kézzel kell kihúzni a helyéről. -
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #108329 üzenetére
Olajpumpa tömítésből van fém, az olyan passzentos, h nem tud falsot szívni. Örök darab.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
ArthurShelby #108314 üzenetére
Megy
11-en HyperV-ből és WorkstationPro-ból is néztem a Win7-et. Gyorsabb és stabilabb volt mint natív 11-en. -
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #108301 üzenetére
Itt azt írják, h 130vs160 pacis verzió. Ha engem kérdel, szög ugyanaz, esetleg nagyobb a turbó az erősebben, de lehet csak szoftver. De én csak tippelek.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
ArthurShelby #108180 üzenetére
Köszi írtam
---
Gondolom nem fogok megúszni egy kínai Op-comot... [link] ha minden igaz ez még update-elhető is ugye? H Astra Hungary és Opelműhely átfutva elvileg amit PIC18F458-vel szereltek azon az FW is frissíthető.
De legrosszabb esetben a mostanihoz hasonló szitut kitud cselezni nem? Mert ez most több mint gatya...
-
válasz
ArthurShelby #107768 üzenetére
Nem-nem. Éppen ellenkezőleg, "ápolja"
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #107195 üzenetére
Benzinesbe nem tudsz gázolajat tölteni, mert vastagabb a pisztolya.
De elég para volt a dolog. Ilyen, mikor van a családban 3 autó, és kettő benzines, ráadásul a kúton nem egyértelmű a dolog, mert megszoktam, h a dízel az fekete, a benzin meg zöld, és annyi. Shellnél meg piros a dízel-benzin racing is.
-
válasz
ArthurShelby #107195 üzenetére
Az fordítva van. Benzinesbe nem megy bele a dízel. De az minden autónál így van
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #107159 üzenetére
Köszi szépen, ez jó hír. Zene nem érdekel, van jack bemenete a gyári rádiónak.
Meg eleve nagyon gatyán szól, összes hangszóró cseréje kellene. Őszintén szólva a suzukimban jobb a zene, mint egy ~10 éve ~10 millás autónak, számomra ez meglepő.
-
peet137
tag
válasz
ArthurShelby #107095 üzenetére
Itt van egy műanyag takaró elem, egy ráccsal, abból gondoltam, hogy ez a helye.
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #106975 üzenetére
Max ha már használom egy ideje az adott dolgot.
-
mephi666
nagyúr
válasz
ArthurShelby #106975 üzenetére
...miután feladták az önbecsülésüket... titokban...
-
Tikakukac
titán
válasz
ArthurShelby #106818 üzenetére
Semmi hasonló nem volt. A fater E-On dolgozó volt és mivel 3 várossal arrébb kiderült 2 dolgozóról, hogy illegális bekötéseket csináltak ezért nagyjából mindenki illegális bekötő lett a saját házában is a széles világon. Legalábbis a hangnem, a fellépés, a modor és stílus nagyjából ez volt mikor jöttek órát cserélni.
Lett volna videó arról a szituról, ment volna egyet a híradóban is. Én közel voltam ahhoz, hogy miután anyámat megsiratták megkérdezzem az urakat, hogy egyébként mi az, ami belefér 5 év letöltendőbe, mert akkor most elmennék a garázsba pár eszközért és beléjük helyezném.
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #106713 üzenetére
Ja, az a srác felesbe szokta tenni, ha jól rémlik.
-
Integrale
veterán
válasz
ArthurShelby #106713 üzenetére
Sok BMW modellbe az a gyári olaj manuális váltó esetén is.
-
CounterBoci
senior tag
válasz
ArthurShelby #106644 üzenetére
Nem nyert, 1.8 benzin
De mitől nem megy az üzemanyagszintjelző?
-
válasz
ArthurShelby #106582 üzenetére
"A kínai programból van magyar nyelvű, de az csak g vagy h astráig jó." - 2010.08-ig jó, tehát az Fl előtti Astra J is működik vele.
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #106582 üzenetére
Köszi szépen, akkor elengedem a témát, 200-at nem szánok rá...
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #106576 üzenetére
-
válasz
ArthurShelby #106576 üzenetére
Ezek a op-com rendszerek csak számítógépen / win-en mennek? Mert én is gondolkodtam már rajta, h veszek egyet de nincs otthon windows (meg laptop sincs). Android táblán / telón nem megy?
-
válasz
ArthurShelby #106380 üzenetére
Ez nem is városban volt használva, hanem hosszabb utakra, országúton. Lehet valami esetleg elállítódott benne?
Illetve még azon agyalunk, hogy anno mégsem volt komplett kuplungcsere, a tárcsa újra lett hasznosítva, mert hogy még jó.
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #106184 üzenetére
Ez ad valami hibakódot, ha kiolvasom, de gúgli nem volt barátom a témában. Kerestem a képet, de ha megfeszülök, sem találom meg.
-
MaddeNNNN
addikt
válasz
ArthurShelby #106072 üzenetére
-
MaddeNNNN
addikt
válasz
ArthurShelby #106069 üzenetére
Egyáltalán nem.
100.000 ft volt. Ebben benne van az előkészítő mosás, polírozás + grafén spray védőréteg.
Belül pedig műszerfal és üveg takarítás + kárpit tisztítás.Srác akihez vittem nagyon korrekt volt, telefonon felhívtam hogy mik az elképzeléseim. Azt mondta, hogy nem akar mondani semmit anélkül hogy látná az autót. Elvittem, átnézte aztán elmondta hogy szerinte mitk a lehetőségek, mit érdmees rajta csinálni, mire számíthatok.
-
bul07
nagyúr
válasz
ArthurShelby #105576 üzenetére
Mielőbb le kellene takarítani, van olyan fajta ürülék ami napok alatt is maradandó kárt tud okozni.
Főleg ha közvetlen napsugárzás is éri. -
Integrale
veterán
válasz
ArthurShelby #105570 üzenetére
A FL LED-es.
-
mephi666
nagyúr
válasz
ArthurShelby #105548 üzenetére
...ja hát mi is szüleimnél tároltuk a pincében
...az a napi 1500 tényleg nem vészes, de ha úgy nézed hogy 3 1hetes nyaralás/síelés alatt visszahozza az árát egy olcsóbb (használt) ...megéri beruházni egyre
főleg, hogy a 15éves thule is még mindig kifogástalan és a mi olcsóbb boxunk is tökéletes állapotban ment el...
-
mephi666
nagyúr
válasz
ArthurShelby #105546 üzenetére
nekünk ilyen g3 krono 320 volt, pár évig használtuk, kb 30ért vettük és ugyanennyiért adtuk el... még befektetésnek sem volt rossz... a tetőcsomagtartón buktunk csak párezret, de azzal számoltunk
hihetetlen, milyen áron megy most... magyar oldalon nem is találtam, de valami 45ezer körüli utolsó ár rémlik, amikor be akartam lőni a használt tetőboxunk árát
...néztem, hogy bérelni is lehet a városban, de az is alkalmanként 10esekbe fájt volna... jobban megérte beruházni egyre
...és ez még csak nem is thule volt, ami valószínű jobban tartja az árát
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #105484 üzenetére
Szuper, köszi. A héten ránézek, de szerencsére nem emlékszem ott ilyesmire.
-
válasz
ArthurShelby #104455 üzenetére
Vehicle settings - Remote locking, unlocking, starting - Auto relock doors
Szerintem ez az. Mert van egy másik, a Power lock doors alatt, az Auto door lock, szerintem ez zár elindulás után. -
csoszogi
tag
válasz
ArthurShelby #104455 üzenetére
Én ezért nem merem soha a kocsiban hagyni a kulcsot, egyből zsebre vágom, amint kiszállok. Van másik, de az a feleségemnél van a város túloldalán
-
válasz
ArthurShelby #104448 üzenetére
Nekem is messzire elér a jele, ezért is állítottam be hogy 45 mp után zárjon vissza ha nincs ajtónyitás.
-
Petyyyyy
addikt
válasz
ArthurShelby #104448 üzenetére
Az elég meredek.
-
hdanesz
őstag
válasz
ArthurShelby #104424 üzenetére
Köszi neked is! Az ülésfűtéssel tényleg lehet valami bibi. Próbáltuk (tegnap elég hideg is volt ugye) de még 2-3 perc után sem lehetett érezni semmit, pedig max. fokozatra volt kapcsolva mindkettő.
-
Tikakukac
titán
válasz
ArthurShelby #104122 üzenetére
Ez egy szófordulat, engedd el pls.
-
válasz
ArthurShelby #104122 üzenetére
Ma volt első fékbetét csere a J Astrán, hallhatóan elkopott a jobb oldal, gyakorlatilag fémig kopott.
A bal oldalon meg még bőven volt a betéten.
Kb. 4 éve lett cserélve, talán 60e km ment bele.
Vizsgán hibátlan volt, nem mutatott eltérést a két oldal (nem ilyen betéttel ugye).
Előfordul az ilyen / valami nem frankó / bármi egyéb ötlet az eltérő kopásra, mit mondanátok? -
Tikakukac
titán
válasz
ArthurShelby #104119 üzenetére
Most 2022 van, szóval de
-
Tikakukac
titán
válasz
ArthurShelby #104112 üzenetére
Üdv 2022-ben. Ez a világ kegyetlen, aki lemarad az kimarad
-
Tikakukac
titán
válasz
ArthurShelby #104109 üzenetére
Kézikönyvet elolvasva azért elég sok ködöt el lehet oszlatni.
De ebben nyakig benne vannak a gyártók is, itt EU-ban leginkább. Amcsiban nézz meg egy ilyet. Basszus ott van benne minden, de minden mérföldre bontva. Ami itthon élettartam, az ott m-re bontva ott sasol.
Ami itthon egy komplett kormánymű, az kint megoldható csapágyra bontva is.Ennek az egésznek az oka, hogy a fogyasztói jogok sehol sincsenek, a lobbisták keményen megdolgoztak a pénzükért
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #103585 üzenetére
Jaja, majd szólok az autóimnak, h menjenek tönkre. Kb 600ekm óta vezetek így.
Szted mondjuk egy automata váltó P állása mit csinál?
-
McDoug6lak
tag
válasz
ArthurShelby #103239 üzenetére
Jaja szoktam, de most már elvált a törlő csík a vaskosabb gumitól...Szóval sajnos, nem csak a kosz miatt nem töröl szépen, szóval mindenképpen csereérett
-
Integrale
veterán
válasz
ArthurShelby #103112 üzenetére
Sok autóval korábban volt ilyen Astrája. Szerintem legalább 2, de inkább 3 éve nincs meg neki.
-
dualcore
őstag
válasz
ArthurShelby #102598 üzenetére
Igen, elnézést valóban H astra lenne a donor. És így valami megoldás a kérdésre?
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #102487 üzenetére
Én szeretem a nehezebb kocsit, egyrészt a cikk miatt, másrészt teljesen máshogy megy, magabiztosabb, nyugodtabb.
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #102449 üzenetére
Ó, köszi. Akkor most csak remélem, h jó lesz a rendelt féknyereg tartó.
Bakker, eddig nem is néztem, de valóban, a unix oldalán is ott van 2008-tól a 140kw-os biturbó.
-
Greentea
senior tag
válasz
ArthurShelby #102449 üzenetére
Huh de szép ez az autó
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #102442 üzenetére
Abban az évjáratban a 118kw dízel a legnagyobb... Asszem vmi 2014-ben jöttek az erősebbek a ráncfelvarrással.
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #102196 üzenetére
Enyémbe unixban 97e, kedvezménnyel 60e, kintről rendelve 47e körül. És mind ugyanolyan (a20dth).
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #102186 üzenetére
Abba is jó olcsó az izzítógyertya? Nekem nagy öröm, mikor "végre" cserélhetem.
-
Szada85
aktív tag
válasz
ArthurShelby #102085 üzenetére
Slácok, azért ne forgassuk ki a mondatokat, bitte!
Leírom mégegyszer: Gyakorlatilag bármelyik modern típusra rákeresve találhatunk bejegyzéseket, hogy ilyen-olyan nyügje lehet a motornak/váltónak.
Ez még ettöl nem azt jelenti, hogy az adott típus kompletten fosch, csak, hogy érdemes naprakészen lenni ezekkel, hogy ha meg is történik ne érjen váratlanul.Nézel Opeleket, 2.0 cdti, 2.8V6, M32, találhatsz valamit. Kisebb benzinesekböl is volt problémás széria.
Nézel VAG-ot, száraz DSG ismerten szervizigényes lehet nagyobb futásnál, koszosodhat, sok szériában a vízpumpa háza szivároghat.
Nézel Hondát, Gen10 Civic 1.5 benzin, volt széria ami benyával higítja az olajat.
A listát biztosan lehetne folytatni, a gyúlékony dízel bimmerekkel, sok egyéb modellel.De maradjunk röviden a VAG vonalnál (bocs IIwynog, utolsó OFF):
A VAG 2 literes EA888 Gen3 motorok egy kimondottan jó konstrukció, meg kell nézni hány százezer ha nem millió autóba került bele, és hajtják öket a mai napig vidáman.
A mostani OFF Leon Cuprámban is ilyen van, 130e km-hez közeledve, és "alapos karbantartás" mellett köszöni szépen jól van.
Minöségi olaj, 12-15 ezer között legkésöbb cserélve, és figyelve az autóra, rendesen bemelegítve, pálya után visszahütve.De! Ahogy írtam, voltak/vannak ennél is dolgok, amikre figyelni kell, viszont nem végzetes dolgok:
- a vízpumpa/ vízkeringetö egység háza ismerten problémás, müanyag, hajszálrepedés lehet rajta, vagy a tömítése ereszthet, fogyogat a víz. Csere nem olcsó, de megoldja a gondot.
- ha direkt befecsis (van, amelyik modellnél több pontos befecsi is van) akkor kokszosodhat, tisztítható, megoldja a gondot.
- DSG olajcsere ismert dolog, cserélhetö, ~400€ márkaszervizben, 60 ezrenként kibírható.
- Olaj-vízhütö elosztó rész tömítése szivároghat, cserélhetö.Ahogy írtam, olvasni ennél a modellnél is csúnya eseteket, pár motort sikerült megölni, egy részük tuninggal ment (400 ló körül), de volt gyári szoftos is. Ami sosem derül ki (mert ugye erröl mindig mindenki hallgat, mindenki alapos gondos tulaj) hogy miként volt használva, miként volt karbantartva az adott autó.
Ezért írtam, hogy (szerintem) az igazán kulcspont akár egy GTI-nél, akár más sportosabb modellnél, hogy mennyire követhetö, számlákkal igazolt (nem szervizkönyves macinyomdával, azt ma már az elsö 1€-s boltban is kapsz) igényes karbantartást kapott az adott darab, mert ez fogja meghatározni inkább az élettartamát. A sajátomról is megvan minden számla, mindennek a cseréjéröl a bizonylat, és eladásnál hatalmas + lesz, korábban a 7es GTI-mnél is sokat számított.
-
mephi666
nagyúr
válasz
ArthurShelby #101995 üzenetére
jaaa, értem
megoldom majd... sejtettem, hogy valami ilyesmi is lehet a háttérben... thx
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #100549 üzenetére
Ilyen olcsó autóból csak a kínálat tetejéről válogatnék egy kifejezetten jó állapotút. A szerelő, meg az alkatrészek el fogják vinni a legalja, és a teteje közötti összeget, sőt, még többet is, és akkor még mindig esélyes, h egy vödör csavaron fogsz ülni.
Én egy ~2MFt értékű insigniával szívok, projekt autó lett. Nagybátyámtól örököltük, amúgy jó állapotú, töretlen, nem rohad, nincs lelakva, csak sok benne a km. Most vagyok kb 900eFt magasságában, és még egy 500-at belelátok. Minimum. -
Tikakukac
titán
válasz
ArthurShelby #100549 üzenetére
Értelmezhetetlen.
-
szabonagyur
félisten
válasz
ArthurShelby #100552 üzenetére
Pont emiatt nem éri meg. Régi típus mindenki fillérekért akarja szereltetni is, szerelőnek nem éri meg.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Nintendo Switch 2
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- A Fehér Házban marad a Starlink Trump és Musk rossz kapcsolata ellenére
- Milyen légkondit a lakásba?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Honor Magic V2 - origami
- Sorozatok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Azonnali készpénzes Apple Macbook Air felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- LG 77G3 - 77" OLED evo - 4K 120Hz 0.1ms - MLA - 2000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
- Új Apple iPhone 16 Pro Max 256GB, Kártyafüggetlen, 3 Év Garanciával
- Asus TUF A15 FA507NU - 15.6"FHD IPS 144Hz - Ryzen 7 7735HS - 8GB - 512GB - RTX 4050 -2.5 év gari
- BESZÁMÍTÁS! Nintendo Switch 32GB V2 játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest