Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Itt az új LOGOUT!
- Edifier R1600T III 2.0 Aktív hangfal
- Készíts képet az igazi nevedből!
- 2024 őszi fórum peca
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Szólánc.
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
-
LOGOUT.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
-
válasz cappa72 #93663 üzenetére
Na úgy tűnik, hogy nem alkalmas: "These are the older OBD-1 ECUs that are not supported by current OBD-2 readers."
Aztán a villogtatás leírását itt találtam meg.
B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
aktív tag
válasz cappa72 #93719 üzenetére
A korábbi offtopic 2002-es Octavia is nagyjából tavaly, tavalyelőtt kezdte el játszani a motortéri műanyag, és gumi biszbaszok öregedése játékot 250.000 körül a többi kopó mellé. (nívópálca hüvely, nívópálca cég, vízcső, kiegyenlítő tartály), de ez benne van a pakliban, viszont egy idő után, normálisan karbantartva tényleg eléri azt a pontot az ember, hogy az autó használati értéke már bőven meghaladja a valódi értékét. Viszont, hogy on is legyen, két szerelő között ingadozom a X. kerületben a Knecht vagy az Ódor. Valakinek van esetleg velük tapasztalata?
No money, no honey.
-
válasz cappa72 #93861 üzenetére
Végülis sikerült leszednem a kárpitot, és kiszedni a szétporladt membránszálú hangsugárzót.
Leméregettem mindenfélét, hogy mit lehetne betenni.
Külön kell venni kiemelő keretet, hogy elférjenek az általános felhasználású hangszórók.
Lehet, hogy van alacsony profilú hangszóró is, amit keret nélkül lehetne, de aztán azt nem kerestem.
De a csere megérett, tuti veszek a kisöreghez valamit.B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
HoaryFox
Topikgazda
válasz cappa72 #93974 üzenetére
10 villanás = 0, szóval igen, a 1405 a helyes megfejtés.
Nekem is volt hasonló, de "csak" egy fojtószelepház és egy EGR tisztítás kellett, azóta nem jött elő ilyen. Szerintem innen érdemes elindulni.
"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
bazsimano
őstag
válasz cappa72 #94146 üzenetére
köszönöm szépen a tippet!
Mi úgy gonodoljuk, hogy azért valamennyit azért kapunk érte! mégis "csak" 7 éves és tényleg vigyáztunk rá. aztán ha drága feleségem belátja, hogy jó lenne megújitani a jogsiját addig szerintem összekapjuk magunkat és megvesszük apóséktól az opel astrájukat...azt hiszem K van nekik, vagy lehet hogy J de az kisebb és jó lehet feleségemnek -
JanR
addikt
válasz cappa72 #94450 üzenetére
Hatalmas tartalek van abban a motorban, alapbol 370NM es 170LE :) Tenyleg imadtam vezetni, de el kellett engedjem, mert nem az en eletvitelemhez van kitalalva, legalabb is ezek a koltsegek nem.
Petii: a perselysullyedesre meg. Leginkabb a saab es renaultokban jott elo ez a gond. Mind a ket gyarto alulmeretezte a hutest es ez okozta. Bar ha eszi a vizeta kocsi, akkor mar lehet gyanakodni.. amugy ha az also es a felso burkolatot lebeszi az ember a motorrola, sokkal jobb hutest eredmenyez. Nalam egyik sem volt leveve, meg sem volt bajom ilyennel. Majdnem 320ezer km volt benne. Ez igazabol ijesztegetes. A fanok azt csinaljak, hogy telen felrakjak a burkolatot, nyaron leveszik, ugy sem latszik..
-
válasz cappa72 #94800 üzenetére
Na akkor ezen cikk alapján nekiláttam az óracsoport cserének, merthogy még középkonzol világítást is kellett cserélni.
És teljes siker, legalábbis úgy tűnik.
Ráment egy délelőttöm, na persze nem volt behúzva a fordulatszámmérő kábele... de kész.
Csak a futott kilométer eltérő elég rendesen... szóval lehet, hogy az eredetire fogom cserélni a fordulatszámmérősben a km órát. Mindkettő VDO gyártmány, szóval a cikk alapján csereszabatosak, remélem az nem lesz akkora meló.Amúgy a középkonzol világításának cseréjét aki kitalálta, hogy ilyen bonyesz, annak adnék egy tál húslevest villával történő fogyasztásra...
B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
válasz cappa72 #94839 üzenetére
És akkor a cikknek igaza volt, a VDO km-órát 4 csavar tartotta, kicseréltem az eredeti sajátomra, így már valós futásteljesítményt tükröz az óracsoport. Jeeee... minden izzót kicseréltem, szépen világítanak.
Eddig úgy tűnik, teljes siker.
Nagyon, de nagyon örülök.
A fiaimnak is tetszik, hát... anya meg a lányom ők teljesen közömbösek.B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
janos1988
addikt
válasz cappa72 #94943 üzenetére
Vajon ez a 100-as benzin a 2003-as G Astrának sem használ? Lassan negyedik tank megy bele.
Tikakukac: Köszi. Viszont ha igencsak eszegeti az olajat, akkor az után töltögetés történet meddig mehet? Gondolom szükség van ilyenkor is bizonyos időközönként a cserére (és tisztításra). 2003 G Astra Z16XE GCC 1.6
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/watch?v=mkDSGbRyjz8&list=PLVJH24yGtE_w5Ke4aWmRV8erFQmqRD1dK Minden egyes új rész rátesz még egy lapáttal :-D
-
bul07
nagyúr
válasz cappa72 #95090 üzenetére
Na meg most amúgy sokkal olcsóbb lett az üzemanyag
Persze forensis kártyával még olcsóbb (tényleg pár hét mire megjön ha valakinek nincs)
Az összes azonnali kedvezmény tehát:
- bruttó 8+1 - 9 Ft/liter – 95-ös benzinre
- bruttó 16+5 - 21 Ft/liter – EVO plus 100 prémium benzinre
- bruttó 8+1 - 9 Ft/liter – gázolajra
- bruttó 16+5 - 21 Ft/liter – EVO Plus Diesel prémium gázolajra
- bruttó 8+1 - 9 Ft/liter – LPG Eco+ autógázraHa valakit érdekelne a mobil flottájuk akkor tudok csinálni képernyő mentés az aktuális árlistáról, nemrég küldték, elég jó flotta(van
Pl
Mini - bruttó 1499 Ft - Lebeszélhetőség kizárólag belföldi mobil és vezetékes hálózatokba** 80 perc - Havidíjban foglalt ingyenes SMS 10 db
Flottán belül ingyenes hívás
** Belföldi nem emelt díjas hívások. A számlázás másodperc alapú.Azért 80perc másodperc alapon elég sok tud lenni
És ehhez mondjuk 5GB nett bruttó 1.785 Ft
Mobil tarifák Forensis Prémium tagsággal vehetők igénybe, melynek összege 6500Ft/év/SIM.
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
válasz cappa72 #95102 üzenetére
Linkelni akartam neked a opel.7zap.com oldalt hogy keresd ki ott
De nem megy az oldal
Másnál megy az oldal?
Amúgy ha adott kocsi adatai megadtad volna segíthettünk volna kikeresni
Amúgy ideglenes megoldásként két nagyobb alátét megoldhatja a rezonanciát, alá és felé így megtartaná
Meleg motornál próbáld kiszedni a csavart[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
válasz cappa72 #95105 üzenetére
Na kerestem kicsit
Találtam másik oldalt ahol van robbantott meg alkatrés számok
Ha minden igaz 2-es számmal jelölt cuccMajd google
De itthoni forrást nem dobott fel
Két külföldi link [link] , [link], nem tudom hogy szállítanak e hozzánkDe én azt tanácsolom hogy szed le magad, pár csavar
Majd vidd el lakatoshoz körbe vágja és egy lemezel pótolja és meg is van oldva 1000Ft-ból, de ha van ismeretségi körödben akinek van porbeles vagy ív hegesztője ő is megtudja csinálniVagy tényleg vegyél két nagy alátétet és azzal old meg, csavar ki alul felül alátét és csavar meghúz és az majd fogja a lemezt
Vagy vegyél egy nagy alátétet, csavar ki alátét azon részét ahol érintkezik a lemezel lekened pillanatragasztóval, majd be a csavar hogy pozícióba álljon meghúz hagyni megszáradni, majd kiszedni a lemezt és elvinni hegesztőhöz hogy az alátétet hegessze hozzá a lemezhez, a pillanatragasztós rész azért kell hogy biztos hogy lyukon legyen a lyuk[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
válasz cappa72 #95108 üzenetére
Amúgy ?
T98 1.6
T92 1.6iOlajteknő tömítés
Következő olajcserénél érdemes cserélni, akna kell hozzá, meg nem tudom hogy a kipufogó mennyire van útban lehet azt is bontani kell
Ahogy néztem unix-nál is van emberi áron 2-3e Ft-ért, rendelve is kb ennyi, ha meg van kedvezmény valakinek az ismeretségi körben akkor még olcsóbbra kijön(ahogy néztem van parafa, meg műanyag tömítés jól megkel nézni melyik a jó
Ha már lúd
Érdemes a leeresztő csavar meg a tömítését is cserélni vagy 500Ft[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
AMD Power
titán
válasz cappa72 #95330 üzenetére
8.13? Jézus.... nekem télen 1x evett 8l, de az nagyon extrém volt. -10 fok , Bp brutál dugókkal és a rövid távokkal. Majd ha viszem a gépet átnézetem.
F_Zolee Akkor 100 oktános benzint kéne tankolnom. Nem lenne egy nagy okosság ebbe az őskövületbe.
Az még egy jó alternatíva lehetne.[ Szerkesztve ]
-
mohabá 007
aktív tag
válasz cappa72 #95417 üzenetére
"...Kopogásérzékelő hibával mennyire ellenjavalt közlekedni?..."
"....A kopogásérzékelő észleli a motor rendellenes kopogását. Az érzékelő által gerjesztett váltakozó áramú feszültség annál magasabb, minél súlyosabb a kopogás. Ez a jel a motorszabályozó modult (ECU) arra készteti, hogy a kopogás csökkentése érdekében változtasson a gyujtás időzítésén. A benzinmotorok kopogó motorhangja arra utal, hogy az égés folyamata nem megfelelő, ami műszaki károsodást idézhet elő. Kopogás elsősorban akkor lép fel, ha a tankolt üzemanyag nem megfelelő minőségű (oktánszámú) a beállított gyújtási időponthoz képest.
Befolyásolja a motor folyamatszabályozását, például a gyújtási időpontot, és az üzemanyag-befecskendezést, és ennek következtében a kopogás megszűnik.
A jelenség igen káros a motor szerkezeti elemeire. Egyrészt fokozza a hőátadást a dugattyú, illetve a fal irányába, másrészt a nyomáslengés növeli a szerkezeti elemek igénybevételét...."Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
válasz cappa72 #95419 üzenetére
Végül 1500-1800 közötti fordulaton hazajöttem vele, és nem jött a hibajelzés. (2000-nél minden esetben váltottam)
Utolsó 500m-en 2100 körülre emeltem a fordulatszámot, és 400m után előjött újra.
Tudom, hogy további vizsgálat nélkül nem lehet felállítani pontos diagnózist, de esetleg ötlet?
Meghalt a szenzor, vagy rénézzek megint a kh-ra?
A faluban van szerelő, tehát nem kell sokat utaztatni; ha menni kell (szerelőhöz), hát menni kell.B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
mohabá 007
aktív tag
válasz cappa72 #95419 üzenetére
Hazamehetsz vele nyugodtan,de mihamarabb ki kell kutakodni miért jelez. Lehet, hogy a kopogásérzékelő túl koszos, vagy megadta magát. Lehet akár túl koszos gyertya, kicsi gyertyahézag. Valszeg van neki oktánszám állító dugója, nézd meg van e kontakt.Legrosszabb esetben kopogásérzékelő csere.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz cappa72 #95422 üzenetére
Ha van akna, könnyebb hozzáférni. Az önindítónál van.[kép]
Ezek szerint oktánszámállító dugó,csak a rotoros gyujtáselósztós motoroknak van.
Én akkor mérnék, ha a hiba a tisztítás után is maradt.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
válasz cappa72 #95434 üzenetére
Úgy tűnik, hogy 2000rpm alatt téyleg nem jön a hiba.
20km-t mentem most direkt ennek a kipróbálására. Ismét az utolsó 1km-t "nyomtam meg", 3000-nél váltottam, fordulatszám visszaesett 2200-ra, hiba jött. Gurultam, motor leállít, visszakapcsol, 2000 alatt semmi, 2200-nál jön a hiba.
Ez a "kórisme" közelebb vihet a megoldáshoz? Vagy 2000 alatt nem is foglalkozik az ecu a kopogásérzékelővel?B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
válasz cappa72 #95435 üzenetére
Ma reggel ismét kivillogtattam... szaporodnak...
Na most már 2 hiba van.
1602 - Knock control module n/a
0325 - kopogásérzékelő nincs jelen (nincs jel?) (0325 Knock sensor n/a)
Tehátmodul és érzékelő is hibát dob...
Nem is tudom, hogy autóvillamossági szerelőhöz, vagy autószerelőhöz vigyem...B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
válasz cappa72 #95438 üzenetére
A történet folytatódik.
Kilazítottam és visszacsavartam a kopogásszenzort.
Először multiméterrel néztem, hogy ha megütögetem (óvatosan), akkor valami jelet ad. Szkóppal is megnéztem, ott is láttam, hogy ad jelet.Megint mentem egy tegnapi teszt-kört.
2000rpm alatt nincs hibajelzés. Álló járműnél pedig hiába pörgetem 3k-ig, szintén nincs.
Indulás után, 2k alatt megint nincs, másodikban 2k alatt nincs, 2k felett idővel szépen megjön (pár másodperc múlva).
Tehát olyan, mintha terhelés alatt lenne gond.
Motort leállítom, fél perc múlva indításkor hibajelzés nincs (tárolt hiba tuti van), ha maradok 2k alatt, nem jön a "drága sárga lámpa". Ha 2k fölé megyek, akkor jön.Autószerelő , vagy villamossági legyen a következő utam?
[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
mohabá 007
aktív tag
válasz cappa72 #95441 üzenetére
Vártam, hogy folytatódik a történet, de nem. Kutakodj tovább. Ellenőrizni kellene, hogy a hibakódok valósak e.
Álló járműnél pörgesd huzamosabb ideig min 3k val, ez a motortérből a legegyszerűbb, közben fülelsz. Ha valóban van kopogásos égés, azt hallani fogod. "… Ez a frekvencia 6-10 kHz-re adódik, és az emberi fül számára hallható tartományba esik, enyhén csilingelő hangot ad…”
Az akku – sarut este vedd le. Reggel vissza, kb 10 percig alapjáraton járjon a gép, utána ellenőrizd, változott e valami.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
válasz cappa72 #95471 üzenetére
Még mindig nincs vége, sajnos.
Az első dogol amit meg tudott mondani a szerelő, hogy a koposágvezérlő modul már nem aktív, csak az ecu fejében lévő hiba.
De a 0325 az aktív hiba, meret közben rajta volt a kis ketyere.Amit mondott ő is, ahogyan azt mohabá 007 is ( ): akár gyertya is lehet. És az is bizos, hogy az új knock szenzort túlhúztam.
Szerintem most már inkább nem én nyúlok hozzá...Viszont van egy kérdésem a szenzorral kapcsolatban.
Annyi félétlátok még Delphin belül is, hogy tanácstalan vagyok:
AS10134-12B1/P
AS10134-12B1/SZ
AS10134-12B1/DEL/M
AS10134-12B1/B
ésatöbbi.... ezek az árukon kívül mennyiben térnek/térhetnek el? (minősítés?)
20 éves x16szr-be melyiket?B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
mohabá 007
aktív tag
válasz cappa72 #95501 üzenetére
Abból amit írtál, én úgy látom, hogy nem az ECU fejében van a hiba, ő hibátlanul működik, és ezért dobja is a P0325 hibakódot, mert működésképtelen a knock szensor (túlhúztad). Ezt a szerelő a ketyerével ki is mérte.
A szenzort nézd meg a Cromax-nál. A Delphi a legolcsóbb. Én más márkát vennék, igaz kicsit többe is kerül. (lehet azért, mert minőségibb) A beszerelést végezze szakember, aki ketyerével a működőképességet is ellenőrizni tudja, számlát, és szakvéleményt is ad, ha reklamálni kell
Ha a gyertyák egyformán vannak kiégve most ne foglalkozz vele. Érdekes, hogy neked 1, és 2 pólusú is jó bele. Nekem a gyárival rossz tapasztalatom van.(Russia gyártmány, gyenge minőségü). Nálam NGK a nyerő.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz cappa72 #95504 üzenetére
Igérem, nem zargatlak többet, de ez a 1602 se egyértelmű hibakód. [kép]
"...RAM: Ideiglenes tároló, véletlen hozzáférésű írható-olvasható memória. Ez egy ideiglenes memória, amelyben a rendszerhibákat, a mért paramétereket tárolják..."
Annyit még megtehetsz, hogy a szenzort kilazítod, és érzéssel csak annyira húzod meg, hogy ne mozogjon, de fixen legyen a helyén. Lehet, hogy a túlhúzástól a szenzorban lévő tányérrugó túlfeszült, de még jó a szenzor. (csak túl érzékeny lett) "...a csavarkötés meghúzási nyomatéka jelentősen befolyásolja a működést..."
Közben gyártottam magamnak egy képet a szenzorról, látszik benne amiről beszélek.[kép]
Uff én befejeztem.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Mike81
senior tag
válasz cappa72 #95529 üzenetére
Szia Cappa! Tudom hogy volt dizel Maxodeg hogy arra is cseréltél. Nyomon követem a Ford topikot is. Mi évente kb 15 000 tekerünk bele a kocsiba szóval a disel emiatt is hátrány lehet. Az 1.5 jobb már mint az 1.6 EB? Olvastam hogy itt is van baj.
Szóval benzines vonalon kellene mozogni de nem nagyon van alternatíva. -
válasz cappa72 #95512 üzenetére
Na most már azt is érezzük (tehát anyóka is), hogy mintha kissé rángatna. Nagyon enyhén, de nem egészen egyenletes a gyursulás (nem padlógáas, hanem finom gázadás).
Vagy csak megint túlreagálom.
Péntekre van időpontom, ehhez már kevés vagyok...B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
gban
Közösségépítő
válasz cappa72 #95609 üzenetére
6 évesen vettem egy osztrák orvostól (tényleg, fent volt azonos számmal, fotóval a praxisa a neten ), 60k km-rel. Most 10 éves (első szériás, ami sajnos semmiből se jó általában), 120k van benne.
Már hazafelé úton feltűnt (tehát osztrák benzinnel) hogy gyorsításkor nagyon minimálisan beráng, nem is veszi észre szinte senki.
A jelenség azóta is megvan, illetve most néhány erős rúgás volt, ami légtömegmérő csere után talán elmúlt, miután Delphi-vel resetelve lett pár dolog, köztük a légtömegmérő is.
Azért talán mert azóta csak 1 út volt.
Ezután visszajött a régi jelenség, nem ránt lent nagy gázra nagyot, cserébe nagyon minimálisan rángat néha gyorsításkor.
Gyertya gyári volt, most NGK.
Hibakód semmi.
Annyit láttunk hogy az 1. lambda értékei eléggé sebesen változnak, lehet az lesz a következő próba.
De majd mohabá mond erre is valamit remélem[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
Tikakukac
titán
válasz cappa72 #96177 üzenetére
Itt a vezetési stílus sokat dob, sőt, rengeteget. Ami anyámnak taposós üzem és szerinte ölöm a motort, az rendre fél lityivel kisebb fogyasztást hozott, mint az ő elváltom 2000-nél üzeme. Hiába mondtam neki, hogy nyomaték meg szívó benya meg ilyesmi, ő így vezet. Hát vezesse. Ő is tankolja 90%-ban és évi 1-2000km-t ha rakok bele ha otthon vagyok.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Formula-1
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Politika
- iPhone topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- iGPSport iGS800 kerékpáros óra: egyből a csúcsra tör
- Hardcore café
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen