Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
t.imi
addikt
Bocsánat, még annyit.
Olaj leenged, szűrő ki, új be. Csavar vissza, olaj be. Semmi extra kívánság nincs hozzá?
#89309696
törölt tag
Még nem cseréltél olajat egyedül?
t.imi
addikt
Dehogynem.
Ignisen pl a szűrőházban benne szokott maradni ~0.3 dl olaj. Azt ki szoktam törölgetni.
Franciáknak nem tudom van-e valami olajcsapdás hely, amiről jó tudni.
forceberg
veterán
Esetleg rá szoktak indítani 2-3mp-re.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
#89309696
törölt tag
[link]
Kiharcolták belőlem.
Rodriguez91
friss újonc
Szia! Ugyanez a problémám egy 2006 Renault Clio III. esetében! Sikerült megoldani?! Ha igen mi volt a probléma?! Köszönöm előre is!
rob210
Topikgazda
Új roppantó gyűrű a leengedő alá.
Csavar kivesz, vár míg lecsepeg.
Nívót is vedd ki meg a szelepfedélből a betöltő sapkát.
Csavar visszarak, 35nm max
Olajszűrő levesz, új szűrő tömítése friss olajjal megken, csere.
Olaj betölt nívón ellenőriz. Amikor középszint felett van, akkor beindítod, 5-10mp elég.
Leállít és olajszintet feltöltöd, úgy, hogy 2-3mm el a maximum alatt legyen.
Bemész megmosakszol és örülsz
[ Szerkesztve ]
Renault power
rob210
Topikgazda
Na ezt nem szabad csinálni.
Nincs olajnyomás, hiszen nincs olaj.
Olvastam már én is ezt a nettó baromságot.
Renault power
#89309696
törölt tag
Van aki szokta, bár általában benzinesnél és kivett gyertyával, akkor csak szépen átforgatja a motort és nem terheli meg. Nem látom értelmét amúgy, mert így is marad benne olaj. Az új olaj meg ha normális márkájú akkor megköti úgy is a régi maradékát. Meg ha a régi olaj nem 8 éve volt utoljára cserélve.
lsebestyen
addikt
Én azt hittem ezt trollkodásból írják emberek.
rob210
Topikgazda
Sokáig én is, de aztán egyszer kiderült számomra, hogy nem.
Akkor pontosan ilyen fejet vágtam.
Renault power
t.imi
addikt
Köszönöm szépen Robi!
Semmi extra kívánság, ez jó :)
A kartergáz cső - szelepfedélen(?) lévő szűrő v mi cseréje 190-nél időszerű?
Forceberg ilyet p126-nál csináltam utoljára , max rá, rá inditok csere után 4-5x, hogy ne induljon be, de fel tudja kapni az olajat.
Dieselnél kva nyomások érik a főtengelyt, olaj nélkül hosszú távon kamikaze megoldás lehet.
Anaren91
senior tag
Sziasztok. Adott kollégám 2012-es Renault Clio IV-ese (1.2 16v), amin szeretné lecserélni az olajat. A gépkönyvében 10W-40, 5W-40, 5W-30, 0W-30 Ez mind szerepel. Melyiket ajánlanátok bele? 160k km körül van a kocsiba, főleg rövid távokat jár vele.
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
#89309696
törölt tag
Igazából semmi baja nem lesz 5 másodperc alatt alapjáraton, marad ott annyi régi olaj. Nem egy porszáraz, frissen összerakott motort indítasz be, ami egyébként nem is létezik, mert összerakásnál is kennek mindent. Simán csak semmi értelme, mert kicsöpög fél deci pluszban, de még mindig marad másfél a blokkban valahol. Olyan mindegy.
Esetleg az olajos láncfeszítőnek, okoskerekeknek nem tetszik, de ennyire nem kényes meg hülyére vannak ezek gyártva, nem szűz szirének ezek, hanem kbszott acél meg alu... Szép egy Novoth videón végignézni nyálcsorgatva és igaz is amit mond benne egyébként, de ez már inkább autósznob szerelés kategória, jó pénzért.
Én közben hangosítottam még a turbón este, úgyhogy most már az egész újház-sor hallja, ha indulok vagy jövök haza. Vííííííííííííííííííííííííííííí.
rob210
Topikgazda
5w30
Renault power
rob210
Topikgazda
Mi az autók gondozásában és fenntartásában nem értünk egyet, ezt szögezzük le!
Renault power
t.imi
addikt
Ignis ddis kb 3mp mire felkapja az olajat, akkor már @#$ csattog a motor. Ezért is a fent említett módon indítom be. Mégha sacperkb is az 5mp, szerintem tetemes idő kenés nélkül terhelve.
Olaj hézagkitöltő szereppel is bír, nem csak ken. Ha jól emlékszem, bár vagy 25 éve foglalkoztam utoljára behatóan ezekkel :)
#89309696
törölt tag
Rönó mindent kibír. Nagyon megszerettem a márkát.
[ Szerkesztve ]
johnny_b
csendes tag
'99 Kangoo 1,4 E7J bal külső féltengely gumiharangot kéne cserélnem. Mit ajánlanátok, ami nem foszlik le róla 1 hónap után?
''Don't Think Different, Be Different.'' BeOS forever
rob210
Topikgazda
spidan, meyle, kyb, trw
[ Szerkesztve ]
Renault power
#89309696
törölt tag
[link]
Ti is megkapjátok.
F e Z o
veterán
Kicsit nekem olyannak hat, mint egy ősrégi Ford Transit, leszakadt kipufogóval, már bocs...
H2O über alles!
#89309696
törölt tag
Nem probléma, nekem tetszik az a fontos. Az ember barátnője/felesége sem tetszik mindenkinek.
LamerGyuri
senior tag
Nem mersz kimenni a faluból?
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
#89309696
törölt tag
Levágtam a videó másik felét, mert az előttem lévő autók mind szabálytalankodtak, meg jómagam is, ezt meg nem reklámoznám.
Majd lehet csinálok külön racsing videót is, ha üresebb lesz az út. Amúgy is tartozom egy 0-100-zal a többieknek.
[ Szerkesztve ]
Bass
addikt
Sziasztok
Pár napja írtam az utastéri ventiről h vacakol,nah ma a nagy melegben(napon állt a kocsi egész nap) el sem indult.(mikor máskor 😆) Hogy tudnám kideriteni h a venti vagy esetleg más a ludas e,mi nem bírhatja a meleget? ? Előtét már új (valeo)Sajna szerelőre most nem számíthatok. A ventit ha kibányászom el tudom külön valami tápról inditani?
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
rob210
Topikgazda
Táp nem kell csak két drótdarab ott a kocsiban az aksi. De szikrázik és nagyot rán előtét nélkül arra készülj fel!
Továbbra is tartom, hogy a csatlakozó rossz.
Renault power
Bass
addikt
Legyen igazad Átnézem az egészet.
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
Xantomas
őstag
Ilyet még nem pipáltatok.
Minap előttem, egy platósról lepottyant egy pár kődarab.
Egy majdnem az ablakot vágta be, egy a kocsi alá ment be.
Hallottam, hogy valami koppant egy hatalmasat, de elengedtem.
Most pakoltam ki a csomagtartót:
Inkább nem merek belegondolni, hogy a tank alig van mellette, és azt is így átvitte volna, de sztem a padlólemezt is.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
Nordik
őstag
M2nel a bal oldali trapéz gombfej gumiharangja ki van szakadva, de lotyoges meg nincs. Szerelő szerint tegyünk rá egy új gumiharangot es kész.
Viszont ahogy nézem újonnan egy ilyen gombfej se túl drága 3-4ezer forint. Mennyire macerás kiszedni a lengokarbol? Sok mindent kell bontani hozza? Nem roncsolodik a lengokar?
Mert ha azt mondjatok sima ügy a cseréje akkor inkább csereltetem, nem gondolnám egy ilyen univerzális gumiharang túl tartós lenne.
[ Szerkesztve ]
Bass
addikt
Szia én tavaly cseréltettem , préssel helyben kinyomták kb 1,5 óra volt az egész művelet.
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
#89309696
törölt tag
Esőelvezetés megoldva.
Nordik
őstag
Nem sérült a lengokar? Mert van kompletten is lengokar mondjuk 15ezerert de a többi szilentel nincs gond. Viszont ha csak roncsolassal lehetne cserélni akkor maradok az új gumiharangnal aztán ha majd tényleg cseres lesz akkor komplett lengokar. Rob talán már csinált néhány ilyet, bízom benne válaszol mit gondol mennyire könnyű cserélni a trapezgombfejet.
Kronos3000
senior tag
A nagyon régi szóró olajozású motoroknál csinálták, hogy a visszavezető csőből is kinyomják az olajat vissza az olajteknőbe. Gondolom innen maradt fenn. Ma már semmi szükség rá pláne hogy az akkori motorok külön téli, nyári olajjal üzemeltek.
Wasabi...
Bass
addikt
Nem sérült , rendes kinyomóvál lett kiszedve. TRW lett belerakva.
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
rob210
Topikgazda
gömbfej prés ki--be, 1 óra alatt megvan.
egy gömbfej csere nem macerás, a komplett lengőkart tovább tart kicserélni, mert a hűtőtartó keretet le kell venni.
Szerszámmal lehet gyorsan és jól dolgozni
[ Szerkesztve ]
Renault power
polonic
félisten
Ez nagyon durva.
Nekem a tükörházat törte be egy nagy kő. Egy 3 centis lyuk virított rajta.
Nordik
őstag
Koszi Rob, gondolom ezt nekem szántad.
Ha nem veszélyes a csere akkor nem bohockodok utólagos gumiharanggal.
rob210
Topikgazda
igen csak meghülyült a telómon a net
Renault power
Babetta-X
senior tag
Sziasztok! Az F9Q renault motorokról mik a vélemények? Volvo, mitsubishi és egyéb gépekbe is szerelték, főleg ez a rész érdekelne
rob210
Topikgazda
1.9 dci amíg nem szarja össze magát jó gép.
Rengeteg verzió van belőle. A 131 lovas a leg élhetőbb.
Egy két gyerekbetegségtől eltekintve vállalható.
Ha a szervízszámlától nem vágod magad hanyatt, amit időnként elkér majd akkor egy jó konstrukció elég sokáig használta a renault.
Renault power
Plero
tag
Lehet dTi is az F9Q.
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
Bass
addikt
Szia hétfőn lesz megnézve a kábelezes,csati stb. Egy kérdés a 4. Fokozat(manuális klíma) az közvetlen megy ellenállás nélkül?
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
rob210
Topikgazda
Közvetlen nem tud menni, hiszen minden táp az előtéten keresztül megy.
De ne csak azt a két csatlakozót nézd meg ami közvetlen rámegy az ellenállás nyákjára.
Hanem előtte a piros fekete kábelnek van egy másik csatlakozója is, azt is nézd meg.
Renault power
johnny_b
csendes tag
'99 1,4 E7J Kangoo. Tudna valaki segíteni, hol találok infót a képen látható 11, 12 elem rögzítésére szolgáló csavarról? Túrtam az adatbázist, de nem találtam semmit
''Don't Think Different, Be Different.'' BeOS forever
rob210
Topikgazda
mit szeretnél vel?
Renault power
Bass
addikt
Egy külföldi fórumban olvastam hogy ha bedoglik az előtét akkor még 4. fokozatban még megy mert ahhoz a fokozathoz nem tartozik ellenállás hisz közvetlen megy. Egyébként érdekes hogy ha tűző napon áll az autó akkor nem megy egyáltalán viszont reggel igen.
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
johnny_b
csendes tag
Kicserélni. Az egyiket valami jóképességű beletépte, aztán úgy hagyta és egy másik is elég csálén áll, de nem piszkáltam, amíg nincs mivel lecserélni.
''Don't Think Different, Be Different.'' BeOS forever