Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#82601) #89309696


#89309696
törölt tag

(#82602) t.imi válasza t.imi (#82600) üzenetére


t.imi
addikt

Bocsánat, még annyit.
Olaj leenged, szűrő ki, új be. Csavar vissza, olaj be. Semmi extra kívánság nincs hozzá?

(#82603) #89309696 válasza t.imi (#82602) üzenetére


#89309696
törölt tag

Még nem cseréltél olajat egyedül?

(#82604) t.imi válasza #89309696 (#82603) üzenetére


t.imi
addikt

Dehogynem.
Ignisen pl a szűrőházban benne szokott maradni ~0.3 dl olaj. Azt ki szoktam törölgetni.
Franciáknak nem tudom van-e valami olajcsapdás hely, amiről jó tudni.

(#82605) forceberg válasza t.imi (#82604) üzenetére


forceberg
veterán

Esetleg rá szoktak indítani 2-3mp-re.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#82606) #89309696 válasza #89309696 (#82601) üzenetére


#89309696
törölt tag

[link]
Kiharcolták belőlem. :D

(#82607) Rodriguez91


Rodriguez91
friss újonc

Szia! Ugyanez a problémám egy 2006 Renault Clio III. esetében! Sikerült megoldani?! Ha igen mi volt a probléma?! Köszönöm előre is! ;)

(#82608) rob210 válasza t.imi (#82602) üzenetére


rob210
Topikgazda

Új roppantó gyűrű a leengedő alá.
Csavar kivesz, vár míg lecsepeg.
Nívót is vedd ki meg a szelepfedélből a betöltő sapkát.
Csavar visszarak, 35nm max
Olajszűrő levesz, új szűrő tömítése friss olajjal megken, csere.
Olaj betölt nívón ellenőriz. Amikor középszint felett van, akkor beindítod, 5-10mp elég.
Leállít és olajszintet feltöltöd, úgy, hogy 2-3mm el a maximum alatt legyen.
Bemész megmosakszol és örülsz :C

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#82609) rob210 válasza forceberg (#82605) üzenetére


rob210
Topikgazda

Na ezt nem szabad csinálni.
Nincs olajnyomás, hiszen nincs olaj.
Olvastam már én is ezt a nettó baromságot.
:W

Renault power

(#82610) #89309696 válasza forceberg (#82605) üzenetére


#89309696
törölt tag

Van aki szokta, bár általában benzinesnél és kivett gyertyával, akkor csak szépen átforgatja a motort és nem terheli meg. Nem látom értelmét amúgy, mert így is marad benne olaj. Az új olaj meg ha normális márkájú akkor megköti úgy is a régi maradékát. Meg ha a régi olaj nem 8 éve volt utoljára cserélve.

(#82611) lsebestyen válasza rob210 (#82609) üzenetére


lsebestyen
addikt

Én azt hittem ezt trollkodásból írják emberek. :DDD

(#82612) rob210 válasza lsebestyen (#82611) üzenetére


rob210
Topikgazda

Sokáig én is, de aztán egyszer kiderült számomra, hogy nem. :Y :Y :Y
Akkor pontosan ilyen fejet vágtam.

Renault power

(#82613) t.imi válasza rob210 (#82608) üzenetére


t.imi
addikt

Köszönöm szépen Robi!

Semmi extra kívánság, ez jó :)
A kartergáz cső - szelepfedélen(?) lévő szűrő v mi cseréje 190-nél időszerű?

Forceberg ilyet p126-nál csináltam utoljára :Y , max rá, rá inditok csere után 4-5x, hogy ne induljon be, de fel tudja kapni az olajat.
Dieselnél kva nyomások érik a főtengelyt, olaj nélkül hosszú távon kamikaze megoldás lehet.

(#82614) Anaren91


Anaren91
senior tag

Sziasztok. Adott kollégám 2012-es Renault Clio IV-ese (1.2 16v), amin szeretné lecserélni az olajat. A gépkönyvében 10W-40, 5W-40, 5W-30, 0W-30 Ez mind szerepel. Melyiket ajánlanátok bele? 160k km körül van a kocsiba, főleg rövid távokat jár vele.

[ Szerkesztve ]

MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

(#82615) #89309696 válasza t.imi (#82613) üzenetére


#89309696
törölt tag

Igazából semmi baja nem lesz 5 másodperc alatt alapjáraton, marad ott annyi régi olaj. Nem egy porszáraz, frissen összerakott motort indítasz be, ami egyébként nem is létezik, mert összerakásnál is kennek mindent. Simán csak semmi értelme, mert kicsöpög fél deci pluszban, de még mindig marad másfél a blokkban valahol. Olyan mindegy.
Esetleg az olajos láncfeszítőnek, okoskerekeknek nem tetszik, de ennyire nem kényes meg hülyére vannak ezek gyártva, nem szűz szirének ezek, hanem kbszott acél meg alu... Szép egy Novoth videón végignézni nyálcsorgatva és igaz is amit mond benne egyébként, de ez már inkább autósznob szerelés kategória, jó pénzért.

Én közben hangosítottam még a turbón este, úgyhogy most már az egész újház-sor hallja, ha indulok vagy jövök haza. :D Vííííííííííííííííííííííííííííí. :D

(#82616) rob210 válasza Anaren91 (#82614) üzenetére


rob210
Topikgazda

5w30

Renault power

(#82617) rob210 válasza #89309696 (#82615) üzenetére


rob210
Topikgazda

Mi az autók gondozásában és fenntartásában nem értünk egyet, ezt szögezzük le!
:R

Renault power

(#82618) t.imi válasza #89309696 (#82615) üzenetére


t.imi
addikt

Ignis ddis kb 3mp mire felkapja az olajat, akkor már @#$ csattog a motor. Ezért is a fent említett módon indítom be. Mégha sacperkb is az 5mp, szerintem tetemes idő kenés nélkül terhelve.
Olaj hézagkitöltő szereppel is bír, nem csak ken. Ha jól emlékszem, bár vagy 25 éve foglalkoztam utoljára behatóan ezekkel :)

(#82619) #89309696 válasza rob210 (#82617) üzenetére


#89309696
törölt tag

Rönó mindent kibír. :D Nagyon megszerettem a márkát.

[ Szerkesztve ]

(#82620) johnny_b


johnny_b
csendes tag

'99 Kangoo 1,4 E7J bal külső féltengely gumiharangot kéne cserélnem. Mit ajánlanátok, ami nem foszlik le róla 1 hónap után?

''Don't Think Different, Be Different.'' BeOS forever

(#82621) rob210 válasza johnny_b (#82620) üzenetére


rob210
Topikgazda

spidan, meyle, kyb, trw

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#82622) #89309696


#89309696
törölt tag

[link]
Ti is megkapjátok. :K

(#82623) F e Z o válasza #89309696 (#82622) üzenetére


F e Z o
veterán

Kicsit nekem olyannak hat, mint egy ősrégi Ford Transit, leszakadt kipufogóval, már bocs...

H2O über alles!

(#82624) #89309696 válasza F e Z o (#82623) üzenetére


#89309696
törölt tag

Nem probléma, nekem tetszik az a fontos. :K Az ember barátnője/felesége sem tetszik mindenkinek. :D

(#82625) LamerGyuri válasza #89309696 (#82622) üzenetére


LamerGyuri
senior tag

Nem mersz kimenni a faluból? :D

"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

(#82626) #89309696 válasza LamerGyuri (#82625) üzenetére


#89309696
törölt tag

Levágtam a videó másik felét, mert az előttem lévő autók mind szabálytalankodtak, meg jómagam is, ezt meg nem reklámoznám.
Majd lehet csinálok külön racsing videót is, ha üresebb lesz az út. Amúgy is tartozom egy 0-100-zal a többieknek.

[ Szerkesztve ]

(#82627) Bass


Bass
addikt

Sziasztok
Pár napja írtam az utastéri ventiről h vacakol,nah ma a nagy melegben(napon állt a kocsi egész nap) el sem indult.(mikor máskor 😆) Hogy tudnám kideriteni h a venti vagy esetleg más a ludas e,mi nem bírhatja a meleget? ? Előtét már új (valeo)Sajna szerelőre most nem számíthatok. A ventit ha kibányászom el tudom külön valami tápról inditani?

"The gods who light up the sky at the gate of sethu"

(#82628) rob210 válasza Bass (#82627) üzenetére


rob210
Topikgazda

Táp nem kell csak két drótdarab ott a kocsiban az aksi. De szikrázik és nagyot rán előtét nélkül arra készülj fel!
Továbbra is tartom, hogy a csatlakozó rossz.

Renault power

(#82629) Bass


Bass
addikt

Legyen igazad :R Átnézem az egészet.

"The gods who light up the sky at the gate of sethu"

(#82630) Xantomas


Xantomas
őstag

Ilyet még nem pipáltatok.

Minap előttem, egy platósról lepottyant egy pár kődarab.

Egy majdnem az ablakot vágta be, egy a kocsi alá ment be.
Hallottam, hogy valami koppant egy hatalmasat, de elengedtem.

Most pakoltam ki a csomagtartót:

Inkább nem merek belegondolni, hogy a tank alig van mellette, és azt is így átvitte volna, de sztem a padlólemezt is.

"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

(#82631) Nordik


Nordik
őstag

M2nel a bal oldali trapéz gombfej gumiharangja ki van szakadva, de lotyoges meg nincs. Szerelő szerint tegyünk rá egy új gumiharangot es kész.

Viszont ahogy nézem újonnan egy ilyen gombfej se túl drága 3-4ezer forint. Mennyire macerás kiszedni a lengokarbol? Sok mindent kell bontani hozza? Nem roncsolodik a lengokar?

Mert ha azt mondjatok sima ügy a cseréje akkor inkább csereltetem, nem gondolnám egy ilyen univerzális gumiharang túl tartós lenne. :U

[ Szerkesztve ]

(#82632) Bass válasza Nordik (#82631) üzenetére


Bass
addikt

Szia én tavaly cseréltettem , préssel helyben kinyomták kb 1,5 óra volt az egész művelet.

"The gods who light up the sky at the gate of sethu"

(#82633) #89309696 válasza Xantomas (#82630) üzenetére


#89309696
törölt tag

Esőelvezetés megoldva. :D

(#82634) Nordik válasza Bass (#82632) üzenetére


Nordik
őstag

Nem sérült a lengokar? Mert van kompletten is lengokar mondjuk 15ezerert de a többi szilentel nincs gond. Viszont ha csak roncsolassal lehetne cserélni akkor maradok az új gumiharangnal aztán ha majd tényleg cseres lesz akkor komplett lengokar. Rob talán már csinált néhány ilyet, bízom benne válaszol mit gondol mennyire könnyű cserélni a trapezgombfejet.

(#82635) Kronos3000 válasza rob210 (#82609) üzenetére


Kronos3000
senior tag

A nagyon régi szóró olajozású motoroknál csinálták, hogy a visszavezető csőből is kinyomják az olajat vissza az olajteknőbe. Gondolom innen maradt fenn. Ma már semmi szükség rá pláne hogy az akkori motorok külön téli, nyári olajjal üzemeltek.

Wasabi...

(#82636) Bass válasza Nordik (#82634) üzenetére


Bass
addikt

Nem sérült , rendes kinyomóvál lett kiszedve. TRW lett belerakva.

"The gods who light up the sky at the gate of sethu"

(#82637) rob210 válasza Kronos3000 (#82635) üzenetére


rob210
Topikgazda

gömbfej prés ki--be, 1 óra alatt megvan.
egy gömbfej csere nem macerás, a komplett lengőkart tovább tart kicserélni, mert a hűtőtartó keretet le kell venni.

Szerszámmal lehet gyorsan és jól dolgozni :K

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#82638) polonic válasza Xantomas (#82630) üzenetére


polonic
félisten

Ez nagyon durva.
Nekem a tükörházat törte be egy nagy kő. Egy 3 centis lyuk virított rajta.

(#82639) Nordik válasza rob210 (#82637) üzenetére


Nordik
őstag

Koszi Rob, gondolom ezt nekem szántad. :R

Ha nem veszélyes a csere akkor nem bohockodok utólagos gumiharanggal.

(#82640) rob210 válasza Nordik (#82639) üzenetére


rob210
Topikgazda

igen csak meghülyült a telómon a net :R

Renault power

(#82641) Babetta-X


Babetta-X
senior tag

Sziasztok! Az F9Q renault motorokról mik a vélemények? Volvo, mitsubishi és egyéb gépekbe is szerelték, főleg ez a rész érdekelne :)

(#82642) rob210 válasza Babetta-X (#82641) üzenetére


rob210
Topikgazda

1.9 dci amíg nem szarja össze magát jó gép.
Rengeteg verzió van belőle. A 131 lovas a leg élhetőbb.
Egy két gyerekbetegségtől eltekintve vállalható.
Ha a szervízszámlától nem vágod magad hanyatt, amit időnként elkér majd akkor egy jó konstrukció elég sokáig használta a renault.

Renault power

(#82643) Plero válasza rob210 (#82642) üzenetére


Plero
tag

Lehet dTi is az F9Q.

"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu

(#82644) Bass válasza rob210 (#82628) üzenetére


Bass
addikt

Szia hétfőn lesz megnézve a kábelezes,csati stb. Egy kérdés a 4. Fokozat(manuális klíma) az közvetlen megy ellenállás nélkül?

"The gods who light up the sky at the gate of sethu"

(#82645) rob210 válasza Bass (#82644) üzenetére


rob210
Topikgazda

Közvetlen nem tud menni, hiszen minden táp az előtéten keresztül megy.
De ne csak azt a két csatlakozót nézd meg ami közvetlen rámegy az ellenállás nyákjára.
Hanem előtte a piros fekete kábelnek van egy másik csatlakozója is, azt is nézd meg.

Renault power

(#82646) johnny_b


johnny_b
csendes tag

'99 1,4 E7J Kangoo. Tudna valaki segíteni, hol találok infót a képen látható 11, 12 elem rögzítésére szolgáló csavarról? Túrtam az adatbázist, de nem találtam semmit :(

''Don't Think Different, Be Different.'' BeOS forever

(#82647) rob210 válasza johnny_b (#82646) üzenetére


rob210
Topikgazda

mit szeretnél vel?

Renault power

(#82648) Bass válasza rob210 (#82645) üzenetére


Bass
addikt

Egy külföldi fórumban olvastam hogy ha bedoglik az előtét akkor még 4. fokozatban még megy mert ahhoz a fokozathoz nem tartozik ellenállás hisz közvetlen megy. Egyébként érdekes hogy ha tűző napon áll az autó akkor nem megy egyáltalán viszont reggel igen.

"The gods who light up the sky at the gate of sethu"

(#82649) johnny_b válasza rob210 (#82647) üzenetére


johnny_b
csendes tag

Kicserélni. Az egyiket valami jóképességű beletépte, aztán úgy hagyta és egy másik is elég csálén áll, de nem piszkáltam, amíg nincs mivel lecserélni. :W

''Don't Think Different, Be Different.'' BeOS forever

(#82650) angyalpc2


angyalpc2
aktív tag

Hátha érdekel valakit, dízel nagy nyomású szétszedése:
https://www.youtube.com/watch?v=1T8RG6cdq-c

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.