Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#83601) rob210 válasza Atesz08 (#83600) üzenetére


rob210
Topikgazda

Igen a gyújtógyertyára, ott ugyanis el tudja engedni a kompressziót és nem lesz teljesítmény valamint felfújja az olajat.

Renault power

(#83602) lsebestyen


lsebestyen
addikt

Hali!

Az mitől lehet, hogy üzemmelegen néha az alapjarat magas (900-1000rpm)? Nem ingadozik, viszont nem is esik vissza több perc után sem. Ha újra beinditom, akkor már rendben van.
M1ph2 1.6

[ Szerkesztve ]

(#83603) Benir8


Benir8
senior tag

Klímáshoz van lehetőség gázt lefejteni? Ilyenkor fizetni kell érte vagy kapok vissza az árából?
Ki kell cserélni a klíma hűtőt, tömítéseket, ugye ehhez le kell fejteni a gázt is.

(#83604) Atesz08 válasza rob210 (#83601) üzenetére


Atesz08
tag

felül olaj van, az biztos. a gyertya rendben van. amit észrevettem, hogy a szívósor alatt van egy nagyobbacska kerek, műanyag dugó. (vakdugó ) na az féloldalasan állt és az ujjammal tudtam mozgatni. nem tudom mi az, de onnan jöhet valamiért az olaj kifelé. további ötlet volna ? kartergáz cső eldugulás és a nyomás kilökte ?

(#83605) rob210 válasza lsebestyen (#83602) üzenetére


rob210
Topikgazda

Alapjárati motor megszorul.
Ki kell tisztítani.
Ha nem segít csere.

Renault power

(#83606) rob210 válasza Benir8 (#83603) üzenetére


rob210
Topikgazda

:DD :DD :DD
Ez a nap poénja volt.
Persze kifizeted a lefejtés árát.
Ha jó fejek akkor amikor ugyan ott tölteted azt levonják a töltés árából.
De a használt savas gázt amit lefejtenek, szerinted vissza lehet tölteni a rendszerbe?
Ezért is nem szoktam érteni azokat a helyeket, ahol nem töltetet cserélnek, hanem rátöltenek, mert kevés van benne.
Az kb. sz@rnak a pofon.
A savas régi "adag" ugyan úgy kering tovább és teszi tönkre a csöveket tömítéseket.

A hosszú letű klíma alapja a 2 éventee teljes töltetcsere, csak ezt ugye rajtam és pár megszállotton kívül senki nem csinálja meg.
igaz nekem a 21 éves autómban hibátlanul teszi a dolgát a klíma.
:R

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#83607) rob210 válasza Atesz08 (#83604) üzenetére


rob210
Topikgazda

A tipped helyes.
Pontosan ez történt.
Menj el vegyél egy fedél dugót.
Vdd le a szívósort mosd át ved le a fedelet mosd át.
Rakd össze és öröm boldogság.
Ne használd így mert rngeteg olajat ki fog dolgozni és akár be is gyulladhat!

Nemrég járt így sesomaru pontos leírását olvashatod visszább keresve.

Renault power

(#83608) sesomaru1989 válasza Atesz08 (#83596) üzenetére


sesomaru1989
aktív tag

Szia,
.
nem olajteknő :) Kartel háznak van tömítése. Meg a szívósor alatt van egy kerek tömítés. Milyen autóról is beszélünk? m1, m2?

(#83609) sesomaru1989 válasza rob210 (#83607) üzenetére


sesomaru1989
aktív tag

Így így , hogy rohadna el :D De Rob ismét megmentette a szaros seggem :D
Am írj PM Atesz, ha kell és leírom mi történt, illetve mi lett a megoldás, bár azt Rob épp most írta le :D

Fontos ha veszel/rendelsz olyan vakdugót mérd le az átmérőt, Én rendeltem UNIX-tól ami BIZTOSAN JÓ LESZ, nem lett...

(#83610) Hequila


Hequila
őstag

Sziasztok!

D4F740-es motorban milyen lambdaszonda van gyárilag? Vagy milyet érdemes tenni bele?

''Nem kell hajó, nem kell repülőgép, | Van mit ennem, van hol aludnom még!'' Tankcsapda

(#83611) Atesz08 válasza rob210 (#83607) üzenetére


Atesz08
tag

szeretném megkérdezni, hogy a karterházhoz milyen tömítőpasztát használsz ?
sesomaru1989 fórumtárs mondta, hogy kérdezzelek meg.
mivel tisztíthatom meg a szívósort és a többit ?
a lambdaszondát nem érdemes esetleg egy ilyen 20 éves autónál cserélni ?

(#83612) rob210 válasza Hequila (#83610) üzenetére


rob210
Topikgazda

csak a denso-t!

Renault power

(#83613) rob210 válasza Atesz08 (#83611) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ki lehet cserélni de amíg nincs baja minek?
Tisztítás féktisztító, fojtószelept nem szabad féktisztítóval!

A fedél alá pedig én a gyári nissan pasztát használom, ezt te nem fogod tudni beszerezni, de jó alá ez is.

vagy ez: [link]

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#83614) t.imi válasza Benir8 (#83603) üzenetére


t.imi
addikt

Ahogy Robi írta.
Ha lefejtik, talán még te fizetsz. Különösen környezetszennyesző, ózon gyilkos, spéci palack, vonalkód, grammra elszámolás, stb.
Ha gázhiányos, felborultak a gáz összetevők. Mai klímagázok kevertek, több összetevőből.
Ha otthon szándékozol javítani, összeszerelés után nyomáspróba, majd 24 óra vákuum -1 baron. Ha tartja, mehet a gáz bele.

(#83615) Atesz08 válasza rob210 (#83613) üzenetére


Atesz08
tag

nagyon köszönöm. megkérhetlek arra, hogy felsorolnád mik azok a tömítések, amiket meg kell rendelnem hozzá ?
van a szívósoron a 4db egyforma és a 1db másféle.
gondolom a pillangószelep ház tömítése is kell. van még valami hozzá ?
a fedél az melyik ? amelyikbe a dugó van, amit kinyomott ? ez alá kellene a paszta ?
ez alá nincs tömítés ?

(#83616) angyalpc2 válasza rob210 (#83606) üzenetére


angyalpc2
aktív tag

A savas régi "adag" ugyan úgy kering tovább és teszi tönkre a csöveket tömítéseket.

Én pl nem is gondoltam, hogy savasodik.
Én úgy tudtam, hogy leszívják, és kb akár más kocsiba mehet is vissza.(nyilván keveredik a palackjában)

Enyémben még a gyári van 15 éves :D
Oké lehetne már rátölteni, de hűt.

(#83617) rob210 válasza angyalpc2 (#83616) üzenetére


rob210
Topikgazda

egy normális klíma gépet ha megnézel két kis tartály van az egyikben az olaj a másikban a gáz . Ezek a kimért mennyiségek amik bekerülnek a rendszerbe.
Amúgy egy nagy palackból kerül be ezekbe az előtét tartályokba a mennyiség ami majd beekerül.
Maga a gáz külön tartályban van. A lefejtett gázt nem is tudja visszatölteni, mert külön palackba fejti le.

Savasodni pedig tud nem is kicsit.
legutóbb egy M2 nél volt az alu cső elperforálódvakonkrétan mint a szita.
Megette a csövet, gyári töltet volt benne, már amíg volt.
Vákumozásnál kiderült, hogy semmit nem tart nem csak a nyomást.
uvban látszott milyen a cső :)

Renault power

(#83618) rob210 válasza Atesz08 (#83615) üzenetére


rob210
Topikgazda

pontos évjárat típus ellenében szívesen.
de más kell az 1.4 hez más az 1.6 hoz.
az 1.8/2.0 is más.
vagy itt keresd ki megtalálod az összes cikkszámot és azalapján bárhol meg tudod venni.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#83619) rob210 válasza Atesz08 (#83615) üzenetére


rob210
Topikgazda

A paszta ez alá kell mindegyik típusnál 9 csavar tartja a szívósor levétele után hozzáférhető.
ez egy 1.4 es és a furcsa alakú fedélről van szó.
A szelepfedelet le ne vedd, mert összeborul a vezérlés.
Az rögzíti a tengelyeket.

Renault power

(#83620) Gabady válasza Gabady (#83573) üzenetére


Gabady
aktív tag

Használt már valaki gyári mercedes olajat renaultba ?

*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***

(#83621) sesomaru1989 válasza rob210 (#83619) üzenetére


sesomaru1989
aktív tag

Atesz, vidd el egy szervizbe szerintem.
nem egy draga szerviz lesz. lehet az lenne a leggyorsabb :)

(#83622) Atesz08 válasza sesomaru1989 (#83621) üzenetére


Atesz08
tag

nagy valószínűséggel az lesz. már csak azért is, mert nincs a szívósorhoz torch kulcsom.

(#83623) Gombinyó válasza Gabady (#83620) üzenetére


Gombinyó
őstag

Szerintem olyan, hogy mercedes olaj nem létezik, ők nem gyártanak olajat. Az valszeg egy ugyanolyan castrol, motul, akármi csak átcímkézve.

[ Szerkesztve ]

(#83624) Gabady válasza Gombinyó (#83623) üzenetére


Gabady
aktív tag

Nem tartom kizártnak, látok benne rációt, csak kérdés mit szólna hozzá az F4R ?

*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***

(#83625) harry válasza Gabady (#83620) üzenetére


harry
veterán

Ennyi alapjan ezt hogy lehetne megmondani? Ha pl. forditva neznem, hogy 'gyari reanult olajat lehet-e mercedesbe', arra mit lehetne mondani? Mar Elf-bol is van igen sokfele, es renault-n belul is motortol fugg (meg egyebektol), hogy abba melyiket lehet / nem lehet tenni, pl. ACEA vagy egyeb (pl. RN0700) minosites, 5w30 vagy egyeb megfelelo viszkozitas stb.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#83626) Gabady válasza harry (#83625) üzenetére


Gabady
aktív tag

"Ha pl. forditva neznem, hogy 'gyari reanult olajat lehet-e mercedesbe', arra mit lehetne mondani?" - azt, hogy a mercedes használ renault motort... :)

Ezért is írtam a motorkódot. Egy benzines, 2004es évjáratú, euro4 motorba való olajnak, nem kell túl sok norma és minősítés. Nyilván megfelelő viszkozitású, 5w40 olajat választanék. Itt inkább arra próbáltam volna rávilágítani, hogy egy "Mercedes" cimékvel ellátott olaj lehet-e rosszabb mint mondjuk egy "Elf" cimkével ellátott. Természetesen azonos viszkozitás mellett.

*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***

(#83627) Tosee


Tosee
őstag

Sziasztok!

Hol tudnék beszerezni O gyűrűt a víz pumpába menő fém cső végére? Gondolom elöregedett és szivárog a hűtő folyadék. Milyen O gyűrű ez, hogyan keressem?
[kép] [kép] [kép] (nem saját képek, de nálam is ez a helyzet)

Az autó:
Renault Megane 2 PH1
Évjárat: 2004
Motor: 1.4 Benzin 98le, K4J730

A4-es rajzlapom, hasonló típusú Audira cserélném!

(#83628) rob210 válasza Tosee (#83627) üzenetére


rob210
Topikgazda

Kiveszed a mostanit megméred és megveszed.

Renault power

(#83629) Tosee válasza rob210 (#83628) üzenetére


Tosee
őstag

Köszönöm, akkor az lesz.
Fagyálló ha jól tudom 6l kell ebbe a motorba. (K4J730)
G12+ jó bele?

A4-es rajzlapom, hasonló típusú Audira cserélném!

(#83630) Scale


Scale
őstag

Sziasztok!

Egy clio 2 kicsivel több mint 2 hete nem indult, gyújtást ráadva az önindítő el se kezdett köszörülni, csak kattant egyet (mellette az önindító felől búgás, kicsit kattogásszerű hangj jön gyújtást ráadva - de erről az autóvillamosságis azt mondta hogy normális). El lett cipelve közeli szerelőhöz, ahol villamossági szakember is van, ott hagytuk aztán nem sokára rá már hívott is, hogy berendelte a relét, meg valamit a tekercselésen is meghúzott (?). Megjött, beszerelte, indult is az autó, mindenki örült és akkor rákérdeztem a kattogós búgásos dologra a motor és a tűzfal közöttről (önindító körül talán), azt mondta az normális.. Azóta minden oké volt, jó párszor mentem is vele, és ma megint ugyanezt kezdi el játszani.. teljesen ugyanaz a helyzet.

Bemennék a bárdiba én magamnak megvenni a kérdéses relét/biztosítékot, hogy itthon cserélni tudjam, aztán el tudjam vinni kocsit lábon valahova, ne kelljen vontatni. Meg esetleg akkor újabb 2-3 hétig elevickél, de nyilvánvaló, hogy ez a biztosíték csere csak egy felületi kezelés volt, ettől is féltem. Viszont nem találtam a motortéri relédobozról/biztosítéktábláról semmi információt, hogy melyik az önindítóé, milyet kellene vennem, ebben tudnátok segíteni?

Persze annak is örülnék ha valaki találkozott volna már ilyennel és útbaigazítana mi lehet a gyökérprobléma.

Köszönöm :R

[ Szerkesztve ]

(#83631) Scale válasza Scale (#83630) üzenetére


Scale
őstag

Közben megtaláltam ezt az oldalt: [link]
Ez alapján válaszra leltem az önindító relé hollétét illetőleg, de a probléma kérdése még mindig adott, arra szívesen fogadok választ, addig is megpróbálom egy új relével..

(#83632) Atesz08 válasza rob210 (#83619) üzenetére


Atesz08
tag

megcsinálták (szerelő), de azt mondta, hogy egyáltalán nem volt annyira eltömődve a karterház
vagyis nem tudni, hogy akkor miért lökte ki a dugót ?
további ötlet volna esetleg ?

(#83633) rob210 válasza Tosee (#83629) üzenetére


rob210
Topikgazda

Jó de nem lesz szükséged 6 literre és arra figyelj hogy koncentrátum vagy készrekevert!

Renault power

(#83634) rob210 válasza Scale (#83630) üzenetére


rob210
Topikgazda

Önindító csere ;)

Renault power

(#83635) rob210 válasza Atesz08 (#83632) üzenetére


rob210
Topikgazda

Elöregedett a dugó.

Renault power

(#83636) Atesz08 válasza rob210 (#83635) üzenetére


Atesz08
tag

csak ez marad. 20 év. nagyon köszönöm neked is és sesomaru1989 fórumtársnak is a segítségetek !!

(#83637) Scale válasza rob210 (#83634) üzenetére


Scale
őstag

Inkább olyan mintha az önindítóhoz el se jutna az áram. :( :F

(#83638) rob210 válasza Scale (#83637) üzenetére


rob210
Topikgazda

Én ilyen esetben kiveszem az önindítót és tesztelem, direktbe kötve.
Ha úgy indít, akkor elkezdem felmérni, hol vész el az elektronok rengetege :D

Lehet ez eegy oxidálódott testkábel is akár, és az önindítónak már akkora az áramfelvétele, hogy melegszik, vagy le is nyomja a relét biztosítékot.
A megoldás biztos, nem ezek cseréje lesz.
:R

Renault power

(#83639) Tosee válasza rob210 (#83633) üzenetére


Tosee
őstag

Köszönöm szépen a segítséget! :R
Bárdi féle készre kevert G12+ fagyállót választottam.

A4-es rajzlapom, hasonló típusú Audira cserélném!

(#83640) Scale válasza rob210 (#83638) üzenetére


Scale
őstag

Na meg tudta nézni helyben egy villamoságis emberke, mivel felülről nem lehet az önindítóhoz hozzáférni (max talán a levegőszűrőt leszedve?!?) ezért alulról megveregetve, tisztogatva indul az autó, tele van olajjal :(
Most elvitte kiszedni az önindítót kitisztítani/felújítani/megszerelni. Tényleg nehéz kiszedni ebből az önindítót? Csak a féltengely félrehúzásával, vagy könnyebben is ki lehet barkácsolni? (Hogy tudjak neki tippet adni..)

(#83641) Atesz08


Atesz08
tag

sziasztok ! a megane 2 mennyire megbízható ? van olyan jó mint a 2001-2003 közötti megane 1 classic 1,6 16V ? (jelenleg ilyen van) a 2 -esekbe mindben már kettős tömegű lendkerék van ?

(#83642) rob210 válasza Scale (#83640) üzenetére


rob210
Topikgazda

Igen valóban csak alulról lehet kivenni 3 csavar tartja, de aknából csápos emelőről 10 perc kivenni, a féltengelynek semmi köze hozzá.
A tiéd 16 szelepes ne hagyd magad megvezetni!

Renault power

(#83643) rob210 válasza Atesz08 (#83641) üzenetére


rob210
Topikgazda

2 es meganet kerülném a helyedben.
Kettős tömegű csak a dieselben van, és az 1.5 dciből csak a 106 lovas dpf verzióban, ami a ráncfelvarrás után került gyártásba. Az 1.9 es és 2.0 es dcikben mindegyikben kettős van.
A benzinesekben viszont egyikben sincs!

Renault power

(#83644) Scale válasza rob210 (#83642) üzenetére


Scale
őstag

Szóval azt a 3 csavart kivéve ki tud jönni azon a kis helyen ott a kipufogónál is? (Azt néztem, hogy talán még az lehet útban, de most nincs előttem)

(#83645) villles


villles
csendes tag

Sziasztok!
A közeljövőben vásárolni szeretnék egy MK3-as scenicet. Az 1.5 dci-t motorost vagy 1.6-os dci-t érdemesebb keresni? Melyik lehet a jobb választás?

Napi 25-25 km ingázásra lenne használva. Vagy inkább benzinest kellene keresnem erre a távra? :F

(#83646) rob210 válasza Scale (#83644) üzenetére


rob210
Topikgazda

Hát aki még sose csinálta az leheet nem tudja kiszedni.

De a lényeg, lekötöd az aksit, kicsavarozod a motorkitámasztó bakot.
Ezután lekötöd az önindító vezetékeit, van csavaros 13as vastag és 8as / vagy csúszósarus vékony kábel.
Ha ez megvan kiveszed a csavarokat. Az egyik ellentétes irányból van!
Ha ez megvan megkocogtatod és már kint is van.
A bakot azért kell lekötni, mert így lehet a motort mozgatni billegtetni és simán kifér elforgatva az önindítót.
:B

Renault power

(#83647) rob210 válasza villles (#83645) üzenetére


rob210
Topikgazda

A napi 50km pont a határ.
Ott már lehet érdemes a diesel.
Viszont ami fontos, hogy mennyit jársz Pesten, mert ha sokat akkor szerintem felejtsd el a dieselt. Mert ha kitiltják, akkor nem lesz autód.
Márpedig egyre inkább pedzegetik, hogy mennek a dieselek Pestről, előbb utóbb bekövetkezik és akkor csak az adbluesok maradnak, az pedig ebben a szériában a renault berkeiben nem elérhető!

Renault power

(#83648) Atesz08 válasza rob210 (#83643) üzenetére


Atesz08
tag

nagyon köszönöm. azért kérdeztem, mert egyenlőre elméleti szinten cserélném (de így akkor nem erre !!). ugyanis oldalról belém jöttek és ha a biztosító túl keveset ad (nem tudja fedezni a javítási költséget), akkor lehet más után kell néznem, pedig nagyon elégedett vagyok a mostanival. 2001 -es classic, jó állapot, 175 ezer KM.
még egyszer köszönöm.

(#83649) villles válasza rob210 (#83647) üzenetére


villles
csendes tag

Pestre csak évente pár alkalommal szoktunk menni.
1.5 és 1.6 dci közül melyik lehet a jobb választás?

(#83650) polonic válasza villles (#83649) üzenetére


polonic
félisten

Scénic-et 1.6 dci-vel.
130 le és 320 nm.
De igen. Egyébként jól meggondolnám.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.