Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csatravi
senior tag
válasz G.Norbi #71548 üzenetére
Az a baj, hogy egy sima feszültségmérés semmit nem jelent. A kicserélt akkumulátor a mai napig megvan próba akksinak. Feltöltés után 2 nappal mérve 12,82V feszültséget mutat majd egy hónap állás után 12,63V-ot. Ennyi mérésből azt lehetne mondani hogy tökéletes.
Pedig hát nem. Az a jó ha olyan teszterrel mérik amiben van hőmérséklet kompenzáció is mert ha nincs akkor nem mindegy hogy egy pár fok hőmérsékletű vagy egy 10-15-> fokos akkumulátort tesztelnek le. Mert ugye nálad is akkor jelentkezik a probléma mikor ~5 fok vagy az alatti a hőmérséklet ? Ha nem ilyen a teszter akkor ténylegesen hidegen kell tesztelni. -
mycso
Topikgazda
válasz Gombinyó #71547 üzenetére
Annó ugyan ezt írtam a clio 4-ről is.
A mérete már egész nagyautós, kívülről nagyon rendben van, a felszereltsége papíron nagyon rendben van (bár ami jól felszerelt, az indokolatlanul drága, pl. arányaiban egy megane-hoz képest is).
Aztán beleülve jön az a brutális kisautós gagyi érzés, mind kialakítás, mind a használt anyagok tekintetébenNa meg a motorkínálat szintén siralmas volt.
Annó szüleimnél a clio vetődött fel, aztán élőben megsimogatva, gyorsan a megane mellett döntöttek.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
#89309696
törölt tag
Működik a klímám, igaz fele teljesítménnyel, de működik, hűt, leszedi a párát is. Ember nem gondolta volna, hogy két év állással működni fog. Legalább tudjuk, hogy nem lyukas. Hétfőn megyek klímáshoz megcsináltatni, gáz/olajcsere, ha kell mosás is.
-
Gombinyó
őstag
válasz forceberg #71562 üzenetére
Kalapban van még a kadjar 1.33tce, de nem tudom mekkorát ugrik az ára januárban a co2 bünti miatt. Eléggé befolyásoló tényező lesz :)
Van néhány alternatíva, majd meglátjuk, agyalok még tavaszig aztán belevágunk valamibe.A clio olcsón autózáshoz kellett, amolyan szükség megoldásként, amíg tartalékolunk saját lakásra. Augusztusban meglett a lakás, így most már szeretnék valami olyan autót amiben igazán jól érzem magam. Viszonylag sokat megyek, most lett két éves a clio és 60ezret beleraktam. Össz vissz 2 millába került megtenni ezt a 60k km-t, ennyiből kevés autóval került volna kevesebbe és mivel még garis lesz bőven tavasszal így szinte beszerzési áron tudok majd kiszállni belőle. Brutál jó áron vettük és azóta nőtt az ára.
-
#89309696
törölt tag
Néddmá, Rönó a zene klipben. [link]
-
Gabesz87
veterán
Hátha van akit szintén érdekel: végre eljutottam odáig, hogy a 2016-os Megane 4-en működik végre az Android Auto! Ehhez az kellett hogy az eredetileg 2.2-es R-Link 2-t a szerviz 7-esre frissítette, de még ezután is kellett trükközni, amit már magam csináltam: Developer Mode-ban ezután már aktiválható az AA!
-
MC Pite
veterán
válasz Csatravi #71539 üzenetére
Hasonló akksival, vagy nagy hidegben érdemes gyújtáson, ventivel, ablakfűtéssel, tompítottal és ködlámpával hagyni 60-90 másodpercet az autót indítás előtt. Mindent le, majd mehet az indítás. Meglepő vagy sem, kis mozgolódás után könnyebben indul.
Ha terhelővillás/diagrammot rajzoló teszter nincs és hasonlót tapasztalatok, akkor tuti akku. Egy kondícionáló töltés és szint ellenőrzés (de, általában levehető a takaró, nem érdekes, hogy 'gondozásmentes') persze előtte/évente hasznos.
Picassoban 2 évig 12,4V max, de inkább 12,3. Tekerte, leheletnyivel lasabban, mindig indult. Ez az akku 6.-7. évében volt, utána cseréltem (persze eladás előtt ) de csak egy gondolatnyival volt gyorsabb indításnál az új.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
feri19
csendes tag
válasz LamerGyuri #71399 üzenetére
Megnéztem mindent, nincsen semmi széthúzódva, generátor simán forog, az alapjárat ahogyan észrevettem a generátor terheléses állapotában ingadozik( lámpa, vagy ventilátor, stb)???? Rejtély!
-
Csatravi
senior tag
válasz MC Pite #71567 üzenetére
Tudom, én még úgy tanultam anno hogy nagy hidegben érdemes legalább a reflektort felkapcsolni ~ 1 percre majd le és várni pár percet és úgy indítani. A reflektor használatakor megindul az elektronok áramlása az akksiban és egy kis hő is keletkezik. Ezen két hatás miatt könnyebb lehet az indítás. De ha egy akksival pár év után már trükközni kell egy pöccre indulás miatt akkor az már azt jelzi hogy csereérett lett. Ez inkább a dízeleknél lényegesebb mivel maga az indítózás + az izzítás annyi ampert vesz ki hogy lassabb lesz az indítózás. Viszont ha nincs kellő dugattyú sebesség akkor az indítás se fog létrejönni csak a többedik fordulatra mikor a sürítőtér egy kicsit melegszik és a gázolaj könnyebben belobban.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
csabi94
őstag
Sziasztok!
Keresgéltem itt a fórumon, nézelődtem, de azért csak felteszem a kérdéseimet. Fiatal vagyok, évi 30 ezer km-t megyek munkából kifolyólag (ennek 95%-a országút, 100-as tempóval), és erre szeretnék egy megbízható, akár 10 évet kibíró autót, viszonylag kevés pénzből (jelenleg 2 millió Ft-ra lőttem be a felső limitet). Mivel 30 km-re ingázok, mindenképpen dízelt szeretnék, illetve van néhány megkötésem: kombi, tempomat, gyári xenon, manuális 6-os váltó, bluetooth kihangosító, ülésfűtés, biztonság (Volvo-ról váltok, 19 éves autó 6 légzsákkal).
A Laguna formája nagyon tetszik, ezért ezeket nézegettem:
[link]
[link]
[link]
[link] (ezt tudnám a legjobban elképzelni, és még közel is van)
[link] (ez már kicsit drágább mint az elképzelés)Kérdéseim: ezek a 150 lóerős motorok így 10 évesen is bátran megvehetők?
Mikortól raktak bele részecskeszűrőt?
Turbó, kettőstömegűvel mik a tapasztalatok?
Befecskendező, nagynyomású rendszerrel szoktak gondok lenni?
Mi az, amire ezeknél a modelleknél különösen figyelni kell?
Mennyire hajlamosak a rozsdásodásra? Ha 10 évre tervezek, akkor ez fontos szempont nekem!
Mindegyik xenon kanyarkövető (és ezzel szokott gond lenni)?
Amelyikben ez az iDrive féle cucc van, az mennyire elavult, ajánlott-e ilyen téren magasabban felszereltet nézni, amiben ez benne van, vagy jobb a sima egyszerű fedélzeti + Waze kombó?
Nappali menetfény mikortól van ezekben?
Tudnak-e a blutoothos autók zenét is lejátszani automatikusan telefonról?
Ülésfűtéssel szokott-e gond lenni (pl. fűtőszál szakadás)?Első körben nagyjából ennyi. A topic összefoglalóban láttam, hogy sokatoknak ilyen autója van, ráadásul a 2.0 dízellel, ezért remélem, hogy tudtok tanácsot adni.
Nagyon köszönöm a segítséget előre is!
Üdv,
Csabi. -
forceberg
veterán
válasz csabi94 #71574 üzenetére
Szia. 9-10 év és 200e+, vagy annyira tekert km után egyik autónál sem lehet biztosra menni, de a L3 egy jól sikerült autó. A tekerés valós probléma lehet, mert nem hullik szét belül, max a gumírozott cuccokkopnak meg, ha nem figyelt rá a tulaj.
LED menetfény a díszcsíkban kb.2013 Q3-tól van. Sima égős a xenonosokban elvileg van a refi izzó mellett. Én a ködlámpa helyére raktam magamnak LED-est.
Gyári navik helyett a műszerfal tetejére rakott telefon megteszi,ami legalább tuti naprakész.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
szabop27
tag
Sziasztok! Használtan vett 2011-es Renault Clio-ra az alu (nyári) és acél (téli) felniket külön csavarszettel szereltem eddig (adták hozzá). Költözés során sajnos elhagytam a téli felnihez tartozó csavarszettet. Autóalkatrész boltokban csak egyféle csavart látok ehhez a típushoz ( Kúpos "F"). Ezek alapján rögzíthetem az acélfelnit az aluhoz "tartozó" csavarokkal? Vagy ha nem, akkor mi alapján vegyek új csavarokat?
-
Robi81
tag
Sziasztok
Megane 2 kacsa 1.6benzin
Ma cseréltem a téligumikat és a kocsi jobb oldalát mikor elől emeltem annyira meg kellet emelnem,hogy már a hátsó kerék is megemelkedett.ez mitől lehet?a bal oldalon simán csak az eleje emelkedett. -
mycso
Topikgazda
válasz csabi94 #71574 üzenetére
Szia!
Ahogy előttem írták, 9-10 éves 200-250k km-t futott autóknál nincs olyan, hogy tuti minden szuper lesz.DE a laguna3 és vele együtt a 2.0dci tartós, strapabíró konstrukciónak tekinthető.
A részecskeszűrő az talán 2010 környékétől már nagyvalószínűséggel van benne, az előtte lévőknél pedig követhetetlenül vegyes.
Egyébként az általad írt felhasználáshoz nemhiszem, hogy problémás lenne a DPF.
Főutas használattal simán hozható vele 5.x l/100km fogyasztás.
Turbó és lendkerék nem elhullós fajta, vannak sokan a 400k km közelében, gyári turbóval, lendkerékkel.
Rozsda abszolút nem jellemző.
Ami xenonos, az kanyarkövetős, még nem igazán hallottam problémáról.
A fejegység/navi.... hát igen. Ez az a pont, ahol olyan katyvasz van, hogy mai napig nem tudtam megérteni. Akár évjáraton belül is vannak különböző típusok. Ami biztos, hogy a DVD verzióhoz, csak elavult térkép létezik. A tomtom frissíthető otthon, a tomtom live csak hivatalosan, ezek már SD-ről üzemelnek.
És a zenével is hasonló katyvasz van. BT kihangosító van, de némelyik fej ettől függetlenül nem tud BT zenelejátszást, a tomtom navisok biztosan tudnak.
A gyári zene hallgathatóan szól.
Nappali menetfény a xenonosokban van, a lámpaburán belül, 2013 utániakban külön van a lökhárítóban.Amitől megfogsz őrülni, azok a belső tér zörejei, bár szinte mindenre létezik otthoni megoldás.
Ajtó beázás és vízelvezető dugulás megeseik.
Apróbb elektromos/érintkezési problémák, nagyritkán jelentkezhetnek. (tényleg ritka)
Elektromos kézi mechanikája megtudja adni magát(kézzel az autó alá mászva oldható)
Zörgő műszerfal, ülések.
A váltó hidegben az első pár10 méteren akadós tud lenni. (a gyors váltásokat sem díjjazza)Hirtelen ennyi.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
diablo1984
veterán
Laguna 2 facelift illetve laguna 3-ban lévő 2 literes benzines 135 lovas motorban a fogyasztás túl milyen buktató lehetnek? Kettőstömegű van benne? Az üzemanyag rendszere mennyire igényes bármire, olajevésre hajlamos?
-
csabi94
őstag
Neked is, és az előtted válaszoló kollégának is nagyon köszönöm a segítséget!
Zörgést megszoktam, a 20 éves Volvo minden porcikája zörög. A többi meg ezek szerint ki fog derülni mindig a helyszínen.
Nem fogok elhamarkodott döntést hozni, ha megvan a konkrét kiszemelt vagy vettem valamit, jelentkezem.
-
rob210
Topikgazda
-
lacu1516
csendes tag
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy cserélt-e már valami 2001-es Clio-nál ( Clio 2 új fajta 2001től gyártott) BSI modult ( karosszéria vezérlő modul)?
Az lenne a kérdésem, hogy kell-e tanítani vagy csak ki a régit és az újat rákötöm és működik?
Előre is köszönöm! -
parker75
tag
Sziasztok!
Clio 4 service lámpa eltüntetésében tudnátok nekem segíteni?
Service required üzenetet írja.
Persze nemrégen lett cserélve vezérlés, olaj, szűrők..stb (nem szakszervízben)
Esetleg megoldható gombnyomkodással, akkor jól jönne a segítség. -
kisninja
őstag
válasz diablo1984 #71589 üzenetére
Nekem vegyesben 10L az átlag. (nem is nézem)
F4R 712 nekem ez van, ebben nincs kettőstömegű. 2007 es a kocsi. Nem tudom biztosan de a F5R-ben szerintem már van.
Olajat nem eszi, nekem két csere közt ha nem töltöm fullra az olajat akkor cserekor néha már egy jellel kevesebbet mutat. (De szerintem a szelepfedélnél nyomja ki majd vez mű cserekor orvosolom) 3 éve van a kocsi eddig semmi baja. kop kop kop.powered by: ®MAJORMÜVEK®
-
Gombinyó
őstag
Ha találsz service intervals feliratot a km óracsoporton, akkor ott tudod kinullázni az időt és a km-t külön külön.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Politika
- Xbox tulajok OFF topicja
- Automata kávégépek
- Hivatalosan is elkészült az NVIDIA App
- Call of Duty: Black Ops 6
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest