Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#71901) zibo73 válasza blackmorph (#71898) üzenetére


zibo73
aktív tag

Szia!
2 éve vettem a Megi 2 nekem azóta buborékos,de nekem sincs indítási problémám.
Szintén 1.5 dci.

(#71902) eTrade


eTrade
tag

Ezt csak úgy itt hagyom. :D

(#71903) janez89 válasza rob210 (#71897) üzenetére


janez89
csendes tag

Hogyan tudom a tömítetlenséget ellenőrizni? A légtömegmérőt hogyan tudom ellenőrizni?

Nagyon köszönöm rob!

(#71904) rob210 válasza blackmorph (#71898) üzenetére


rob210
Topikgazda

Szia.
Szűrő purflux, hengst.
A csövet pedig le kell venni és vákum pumpával ellenőrizni.
A csatlakozókat pedig szilikonzsírral meg kell kenni, ezt sokan nem teszik meg és akkor kezd el levegőt szívni, mert kiszárad a tömítés a gyors csatlakozóban.

Renault power

(#71905) rob210 válasza eTrade (#71902) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ezt sokáig kellett néznem, hogy miért is ne töröljem ki, aztán felfedeztem az identitását :D

Renault power

(#71906) rob210 válasza janez89 (#71903) üzenetére


rob210
Topikgazda

Leveszed a fojtószelepet befogod a kis tenyereddel, ahol a rásegítő csöve megy rá a szívósorra ott leveszed a csatit oda megy a vákumpumpa.
Aztán pumpálsz és 3-4 percig állsz a kocsi mellett.
Ha nem 10-20mp alatt engedi el a vákumot akkor az jó. (elengedni el fogja, de minél lasabban annál jobb a helyzet.)
A légtömegmérőt meg diaggal. Annak látszanak az értékei élő adatban.

Renault power

(#71907) blackmorph válasza rob210 (#71904) üzenetére


blackmorph
tag

Köszi a választ és a tanácsokat! Így teszek.

Egy másik kérdés ha, lehet.

Motortartó bakok cseréjénél ( mind a 4 mert nem a jó cikkszámú és típus specifikus lett anno belerakva, gyanítom ridegebb mert alapjáraton főleg átjön némi vibráció ) van amire kimondottan figyelni kell vagy betartani?
A szerelési útmutatók megvannak, nyomatékokkal, ki beszereléssel stb de az elég szárazon fogalmaz azért és a tapasztalat mindennél többet ér :) .

Továbbá érdemes-e olajlecsapatós tartályt beiktatni a szívócső és a PCV szellőztető közé?
Mert bejut és lecsapódik az olajpára bent a szívócsőben, aztán a cooler csövekben.

Köszönöm!

Ha sok a kérdés, szóljatok :D

(#71908) rob210 válasza blackmorph (#71907) üzenetére


rob210
Topikgazda

Lecsapatót nem szabad, főleg a tél közeledtével.
Abba vízpára is lecsapódik aztán reggelre jól szétfagy az egész.
Én szvsz sufnituningnak tartom.

Amire figyelni kell, az a Nm amit tudsz ezek szerint.
Motorfüggesztővel egyszerűbb, de alulról megtámasztva is lehet.
A klímacsövekre figyelj, azt felfelé meg kell húzni kicsit a szárítószűrőt kiakasztva a függesztőből, a jobb dobbetét alatt.

Renault power

(#71909) janez89 válasza rob210 (#71906) üzenetére


janez89
csendes tag

Köszi! Ha lesz időm akkor kipróbálom :)

(#71910) blackmorph válasza rob210 (#71908) üzenetére


blackmorph
tag

Rendben, világos minden, köszi :) .

Remélem a bakok cseréje után megszűnik a vibráció, egyébként nem tudom mennyire kell, szabad kilengnie, mozognia a motornak alapjáraton, de nálam aránylag nagy mértékben teszi. videón sajnos nem látszik pont...

de mivel a kormányon érezni és a pedálnál, így gyanítom, hogy az alsó segédvázon jön át a rezonálás ott ahol az alsó kitámasztó bak csatlakozik. Ha kicserélem és nem javul, gondolom a segédváz két nagy hátsó szilentblokkja és két első függesztője lehet kikopva.
Esetleg még a kipufogó rendszer függesztőjére tudok gondolni de ezt nem hiszem.

(#71911) eTrade válasza rob210 (#71905) üzenetére


eTrade
tag

Hát amikor ott a helye, akkor ott a helye.
Sorozat nézése közben nekem végig szúrta a szemem. :D

(#71912) Mukucs


Mukucs
senior tag

Hali!

Régi motorolaj (11.000km van benne) miatt lehet hangosabb az autó motorja? Mintha erőtlenebb lenne és jobban “rezeg” a motor, hangosabb. Decembertől áprilisig állni fog az autó (Clio II 1.4 16v), szóval nem akarom most lecserélni az olajat, ezért léptem túl egy ezressel. Fogyasztásban nem vettem észre diffit.

Mit mondtok? :)

[ Szerkesztve ]

(#71913) Jaded válasza Mukucs (#71912) üzenetére


Jaded
senior tag

Szvsz simán elképzelhető.

Renault Megane IV Limited

(#71914) rob210 válasza blackmorph (#71910) üzenetére


rob210
Topikgazda

Tévúton jársz azok a bölcső szilentek, az a remegéshez nem járul hozzá.
Ha a bakokat kicseréled nem lesz gond.

Renault power

(#71915) rob210 válasza Mukucs (#71912) üzenetére


rob210
Topikgazda

Igen lehet.
Illetve a hangosabb motor, a légszűrő rezonátor lecsúszása miatt is lehet.
Ez az 1.4 16v-nél gyakorta előfordul.

Renault power

(#71916) Benir8


Benir8
senior tag

Sziasztok!
1999-es Renault Megane 1 (1.6, 8 szelepes)
Mitől veszi be nehezen 1-esbe a váltó állóhelyzetről?
Kuplungtárcsa cserére szorul vagy mi okozhatja?

(#71917) rob210 válasza Benir8 (#71916) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ezt a kérdést én nem értem.
:(
Mi az az álló helyzetről ?

Renault power

(#71918) gixxergabi válasza rob210 (#71917) üzenetére


gixxergabi
senior tag

Sztem arra gondol ha nem gurul a kocsi, hanem áll...
Talán nem emel ki rendesen?

(#71919) #89309696 válasza gixxergabi (#71918) üzenetére


#89309696
törölt tag

Vagy szinkronkerék.

(#71920) kisgyerek85


kisgyerek85
senior tag

Sziasztok! Júniusba beültem egy null kilométeres Fiat Fioronoba. Pár napja voltam gumisnál téli gumira cserélni és mondta a gumis, hogy a bal első gumi az kuka lett. Ami lefutott teljesen az a bal első kerék belső fele. A jobb oldali gumin is látszik a belső felén kopás, de nem ennyire durva mint ez a bal oldali. 23500 km-t mentem velük. Ma voltam futómű vizsgálaton, ott azt mondták, hogy minden a gyári értéken van és ők se értik, hogy miért zabálta le ennyire a belső felét. Continentál az abroncs. Vezetésemet sportosnak mondanám, de mivel az esetek 95%ba van valami a csomagtérbe ami fel tud dőlni ha túlzottam gyorsan veszem a kanyart, ezért nem teljesen értem a dolgot. M0-M2-2es úton napi szinte oda vissza. A váci és a szendehelyi kanyarok ennyire megennék az gumit?

[ Szerkesztve ]

(#71921) rob210 válasza kisgyerek85 (#71920) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ez renault topik :P
Másrészről vidd el, egy rendes futómű állításra, ahol mérnek magasságot dőlést kerék összetartást, Neked valószínűleg a dőlésállítás nem jó.

Renault power

(#71922) molnarpeter válasza kisgyerek85 (#71920) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Első - hátsó pár megcserélése ajánlott, 7-10 ezrenként. Szerintem arrafelé (Szendehely) kifejezetten igénybe veszik a gumikat az utak a hosszú, gyors kanyarok miatt. Esetleg kicsit magasabb nyomást meg lehet próbálni még előre, hátra pedig kicsit alacsonyabbat, ha engedi.

[ Szerkesztve ]

(#71923) rob210 válasza gixxergabi (#71918) üzenetére


rob210
Topikgazda

Akkor a többi sebességnél is nehéz lenne berakni a fokozatot.

Renault power

(#71924) Benir8 válasza rob210 (#71917) üzenetére


Benir8
senior tag

Álló helyzetről értem, amikor épp indulni akarok. :B
Van hogy 2x kell kuplungolni, hogy 1esbe rakjon a váltó. Többi fokozatban nincsen baj.

[ Szerkesztve ]

(#71925) atosan válasza Benir8 (#71924) üzenetére


atosan
addikt

Régi autómban a 3-as szinkrongyűrű volt tönkre, szintén dupla kuplungolással lehetett orvosolni. Majd rob210 kijavítt, ha még sem az.

[ Szerkesztve ]

Maine coon

(#71926) kisgyerek85 válasza rob210 (#71921) üzenetére


kisgyerek85
senior tag

Tudom, hogy Renault topic,de mivel napi szintek olvaslak titeket, ezért itt tettem fel, mert tudtam, hogy hasznos tanácsokkal láttok el :)
Ide vittem el. Sando-Car, a srác azt mondta, hogy egy nagyon picit tudna állítani rajta, hogy kevésbé koptassa a gumit, de az már nem a gyári beállítás. Én mondtam, hogy hagyjuk gyári beállításon. Plusz hozzátette, lehet normális, hogy a belső fele a guminak gyorsabban kopnak. Ha abból indulok ki, hogy a saját autómon mindkét első gumi kuka lett (~40e km alatt, szintén a belső oldal mindkét gumin egyformán sima.A külső oldala is lekopott alaposan, de még nem sima)

molnarpeter: Igen, ezt a saját autómnál is eljátszottam, hogy nem cserélgettem. Meg is látszik. Hátsó gumik még jók, előre jövő tavasszal kell 2db új.
Gyárilag 2,5 bar-ra voltak fújva a kerekek, 2-3 alkalommal a 23e km alatt ránéztem a keréknyomásra. Én ettől többet nem tennék bele. Gumisnál kérdeztem, hogy mennyit rakott a télibe, azt mondta 2,5. Én a sajátomat 2,2 ig fújom, azon 14 colosak, de 1t a súlya a clionak ez meg 15 colos és nem tudom mennyi a kocsi súlya, majd holnap reggel megnézem a forgalmit :D

(#71927) rob210 válasza Benir8 (#71924) üzenetére


rob210
Topikgazda

Dupla kuplunggal könnyen beveszi?
Mert akkor egyes szinkron.
Ha akkor is csak nehezen akkor lehat az, is, hogy csak a váltó rudazaton kéne állítani.

Renault power

(#71928) rob210 válasza kisgyerek85 (#71926) üzenetére


rob210
Topikgazda

Pedig azt a nagyon picit kellett volna állítani rajta. :K
Sok megane is ettől szenved...
Kijön a gyárból valamilyen beállítással aztán mindenki azt, hiszi, hogy ott műszeres beállítás után jön le a szalagról. Pedig nem.
Már a 4ik ilyen 4 es meganeal találkoztam.
Elküldtem őket futóműveshez ahol állítottak rajta egy picit és azóta jó ;)

Renault power

(#71929) Jaded válasza rob210 (#71928) üzenetére


Jaded
senior tag

Akkor lehet ezért áll félre a kormányom? Szervízben azt mondták lejt az út..de mondom nem kell rátartanom, mintha lejtene. Akkor is lejt :W

Renault Megane IV Limited

(#71930) kisgyerek85 válasza Jaded (#71929) üzenetére


kisgyerek85
senior tag

Amúgy nálam is ez a másik, Mióta átvettem az autót jeleztem a főnökeimnek (van több is), hogy egy nagyon picit húz az autó jobbra, próbáltam nagyon sok úton, mindegyiken csinálta.
Vissza kellett volna vinni akkor garanciába, hogy csinálják meg, de senki nem foglalkozott határozottan vele. Én meg egybeszoktam vele. Az itteni srácoknak is említettem ezt a minimális jobbra húzást.

(#71931) Benir8 válasza rob210 (#71927) üzenetére


Benir8
senior tag

Nem mindig a dupla, van hogy erőből benyomom neki akkor kapcsol 1-esbe.
Hétvégén szerelő aknáról meglessem váltókar környékén.

(#71932) blackmorph válasza rob210 (#71914) üzenetére


blackmorph
tag

rendben, köszönöm! megcsinálom ezeket és leírom mi változik :)

még egy olyan kérdés, hogy van lehetőség utólag bekapcsolni vagy épp konfigurálni bizonyos komfort dolgokat? gondolok itt a komfort index-re, vagy kulcsról nyitás,zárásnál ablak le fel húzás, belsőtér világítás hosszabb időzítése?

(#71933) csabi94


csabi94
őstag

Sziasztok!

Még mindig Laguna 3 kérdés. Van 2008-tól egészen 2013-ig kiszemelt. Az áruk nagyjából megegyezik (1,8-2,2 között), viszont felszereltségükben kissé különböznek, illetve a legidősebb mellett szól, hogy van hozzá téli-nyári gumi külön felnin (18" mindegyik), teljes bőr belsős, illetve ránézésre az egyik legszebb állapotú.

A 2010-est ma megnéztem, és azt állapítottam meg, hogy bár szép, és tetszetős a szemnek, annyit kéne még rákölteni az elkövetkező 1 évben (a tökéletesség kedvéért), hogy nem éri meg kifizetni a majd 2 milliós árat. :B

Tanácsot kérnék Tőletek, hogy mekkora különbségek lehetnek adott típuson belül az évjáratokban? Van-e valami, ami miatt érdemes a fiatalabbat venni, vagy inkább csak az állapotra szükséges figyelni (tudom, hogy nem kor, és km alapján veszünk autót, viszont van, hogy a széria eleje nem sikerül jól, vagy nem tartalmaz valamit? :) )?

Még egy technikai jellegű kérdés. Bár mindegyik autó 2.0 dci, de van köztük 131, 140, 150, 173 és 175 lóerős. Mégis mi a különbség ezek között? Csak szoftver, vagy turbó? Melyik az ajánlott? Létezik egyáltalán ennyi verzió, vagy inkább csak elírták néhányan? :D
Mivel nem versenyezni lesz, kissé hajlok a "gyengébbek" felé a rendszeresen felmerülő költségek miatt, illetve amiatt, mert itt olvastam, hogy a gyengébbek is bőven felülteljesítenek.

Köszönöm a segítségeteket! :R

(#71934) rob210 válasza Benir8 (#71931) üzenetére


rob210
Topikgazda

Na ha erőből benyomod akkor váltócsere.
Jó móka.

Renault power

(#71935) rob210 válasza blackmorph (#71932) üzenetére


rob210
Topikgazda

Komfort elektronika kérdése.
A nagy többségénél cserélni kell, mert két féle van.
A tempomatosokban lehet kapcsolgatni amelyikben nincs, ott elektronika cserével orvosolható.

Renault power

(#71936) rob210 válasza csabi94 (#71933) üzenetére


rob210
Topikgazda

erő: csak software.

a többiben majd a laguna tulajok segítenek.
Szvsz én a gyengébbiket venném és megchippeltetném. (alapból egyébként a 131Le nak írtak is 150Le környékén vannak. )
Amúgy pedig igen az állapotot nézd, meg a 4 controlt :D
Az nagyon nagyon kell ahhoz a kocsihoz.

Renault power

(#71937) CactuS válasza rob210 (#71928) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Rég jártam erre, de ez szemet szúrt. Nálunk a flottánál elég sok új autó szenved ettől, régebben ez nem volt jellemző az új autókra. Általában pont annyira van szarul beállítva, hogy a sofőrt nem idegesíti, nem veszi észre, de szezon végére lehullik a gumi.

Komfort indexet, abkak lehúzást szerinted lehet állítani a twingo RSen is? Illetve esküdni mernék, hogy a lámpa 0 állásban felkapcsolt sötétben, most pedig nem. Ilyen létezik?

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#71938) rob210 válasza CactuS (#71937) üzenetére


rob210
Topikgazda

Persze.
Automata világítás, azt ki tudod kapcsolni illetve be tudod kapcsolni.
A bajuszkapcsoló végén a gombot kell nyomni hozzá sokáig.
(sokan véletlen kapcsolják ki)
Igaz az rs komfort modulját még sose láttam, de szerintem az magasabb felszereltség kell, hogy legyen mint a clio 3.
Tehát abban nagyobb a reális esély, hogy csak kapcsolni kell.

Renault power

(#71939) ΞΔGLΞ válasza mycso (#71831) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Az lenne az igazi, ha itthon is árulnák a NAPA - THE LEGEND akksikat. [link]
Némelyikre 75 hó garanciát adnak, de simán elmennek ezek több, mint 10 éveket, ráadásul olyan indító amperral rendelkeznek, még a kisebbek is, hogy egy repülőt is beröffentenének kis túlzással. 3 hétig voltam az előző hónapban a családdal Kanada-Usa, ha nem autóaksiról lenne szó, ami ugye ilyen dögnehéz, biztos vettem volna.

A varta-t meg elírtam a múltkor. Az F18, de a lageszba az F19 való a 190-es magassága miatt. Vagyis pontosan ez: [link] A kettő közt csak a magasság a difi. F18: 175mm, F19:190mm A többi mind ugyanaz. Persze az F18 is jó bele, de az az igazi, mikor a kábelek pontosan illeszkednek a sarukra. Az említett Electric Gold aksid mérete is pontos, ahogy kell.
315X175X190 A laguna 3 2.0 dci-nek elég durva indító áram kell. :-)

[ Szerkesztve ]

(#71940) molnarpeter válasza ΞΔGLΞ (#71939) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Svédországban vettem múltkor Biltema akkut, 4 év gari, csak messze van :D Onnan hoztuk az autót lábon, előző állás miatt túlmerült, muszáj volt.

Itthon hasonló user szempontból az Optima, gondolom ismered, de normál esetben jellemzően határeset, hogy megéri-e (saját tapasztalatom nem nagyon van vele, csak mocsok drága és kicsi a kapacitás) :)

[ Szerkesztve ]

(#71941) ΞΔGLΞ válasza molnarpeter (#71940) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Ott lett kicserélve, vagy hoztad külön haza?

(#71942) FRENK1988


FRENK1988
veterán

Üdv úrak!
Kicsit eltűntem, de olvasgattam (ahogy net volt)
Helyzetjelentés:
Téli gumi fent a pót gumi is megjött ma kerül a helyére.
Nyári megmosva (ugyanitt keresek jó szert a hátsó fék által felhordott rozsda és valami fekete trutyi eltávolítására)
Volt olaj és szűrő (levegő olaj pollen és benzin)
Alsó hátsó motortartó bak szívósor és hozzá kapcsolódó tömítések cseréje
Lambda szonda (első) csere
Tankajtó és a zárja cseréje
Már csak a csekendzsint kell törölni...

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#71943) polonic válasza FRENK1988 (#71942) üzenetére


polonic
félisten

Shiny Garage Monster Wheeler Cleaner + a fékpor és repülőrozsda eltávolításra. Ez egy felnitisztító.
Aztán szerintem van kátrány is rajta bőven. Arra is van speckó kátrányoldó szer.

Gumiápolásra glicerin 1:1 hígítva vízzel.

(#71944) CactuS válasza rob210 (#71938) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Köszi, akkor az egyik gyerkőc szerintem kikapcsolta, amikor játszottak benne, megnézem ha eljutok az autóig ma. :R

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#71945) Nordik válasza rob210 (#71938) üzenetére


Nordik
őstag

Ez az automata világítás egyébként mennyire szereti enni az izzokat? Én kikapcsoltam emiatt, mert olvastam, hogy inditasnal a feszultsegingadozas miatt gyakrabban kieghet az izzo, viszont alapból kényelmes dolognak tartom. :) mi a tapasztalat?

(#71946) rob210 válasza Nordik (#71945) üzenetére


rob210
Topikgazda

(#71947) zibo73 válasza Nordik (#71945) üzenetére


zibo73
aktív tag

M2 használom,de indítás előtt mindig leveszem helyzetjelzőre,utánna kapcsolom tompítottra.

(#71948) Xantomas


Xantomas
őstag

Robibá!

8200243158, és 8200241731 csak nekem hiányzik, vagy általános betegség, esetleg nem is került rá egyes kocsikra alapból? A helyét látom hova kellene hogy menjen. Van értelme azon kívül, hogy megfogja a sarat, de egyuttal bent is tartja, ami bekerült?

Kellenek új dobbetétek, az utángyárottak töröttek, gondoltam, akkor ezt is pótlom.

"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

(#71949) rob210 válasza Xantomas (#71948) üzenetére


rob210
Topikgazda

Alsó sárfogó.
Én szoktam javasolni, de sokon nincs fent.
Meglepően sok menetzajt fog meg pályán.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#71950) sesomaru1989


sesomaru1989
aktív tag

Sziasztok,

Termosztát ház repedés, vagy termosztátház tömítési probléma mennyire jellemző hiba a Megane II 2004-es Sedan autóknál?

A termosztát ház környékén folyik a hűtővizem, de hogy hol nem igazán tudom. Valahol lent...
Nem jelentős a folyás, mert a tartályban nem kellett még után tölteni, de a motor tér jobb oldala azért kapja valahonnan a hűtővizet, és van, hogy a motorháztető alja is vizes.

Mennyire bonyolult a termosztátház, vagy a tömítés cseréje?
Előre is köszi.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.