Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [bacsis:] Készülődés a BRSZK-ra
- [Re:] [Lalikiraly:] Gigabyte G5 MF notebook bemutató
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Mr Dini:] Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Benir8
senior tag
Sziasztok!
Tudtok nekem ajánlani/bevált egy tetőcsomagtartót?
1999-es Renault Megane 1 ferde hátúhoz kellene nekem. Köszönöm.
A km állást mondjuk úgy, hogy nem tudom. [kép]
307k van az órában.
Olajcserénél gondoltam én is, hogy az ajánlott elf-et rakom bele, mert összegben kétlem, hogy számottevő különbség lenne, az esélyt megadom 5w-40? Jól gondolom, hogy az "vastagabb"?
Ez van jelenleg benne, ha igaz.
(#71842)rob210
Motorgeneral volt rajta elvileg tizenparezer km-el ezelott, alapjaratnal is elegtelen egeses fustje van.
Csak téli, nagyon kis távos használatot kapott, második autó volt.
Egy jó 100 km-es pályázást javasolt ismerősöm, de egy vezérlés cserét szerintem kérne előtte, mert azt se tudom, mikor volt.
Egy átnézést még kap majd, ha lesz szabad kapacitása az ajánlott szervizesnek. Folyadékok cseréje és egyebek. Addig nem igazán használom.
Klímához tartozó egyik cső pedig a csomagtérben pihen, a kompresszoron le van dugózva, valami nem sikerült állítólag a motorgenerálos összeszerelésnél, azért nincs, előző tulajnak pedig nem volt szüksége rá.
Everybody lies.
kalmanchris
tag
Üdv!
Laguna 2 facelift, 1.9 dci F9Q 88kW, merre találom az izzítógyertya relét?
Előre is köszi!
rob210
Topikgazda
Istenem
Az a szegény autó mit kaphatott, ha egy motorgenerálnál nem sikerült pékünknek megoldani az olajfogyasztást és a klímát meg sikerült agyonvágnia.
Mellesleg ha motorgenerál volt, azt jó lenne tudni, hogy miből állt, mert, ha a hengerfej le volt véve, akkor új vezérlés van a kocsin!!!
HA meg a dugók lettek kihúzgálva akkor az nem motor generál volt, csak gányolás.
Remélem valóban szakemberhez jut a kis sárkány és kompresszióméréssel kezd, meg ránéz a szelepszárakra.
A CASTROLT MEG FELEJTSD EL GYORSAN A RENAULTHOZ!!!
Renault power
ΞΔGLΞ
nagyúr
Nos, ilyen adatokkal kétlem, hogy 11 alá menne indításkor, de azért az a biztos, hogy ezt mindenképpen méresd ki.
Amikor aksit cseréltél, Neked kellett újra tanítani és/vagy kódot beírni etc...ilyesmit?
ΞΔGLΞ
nagyúr
A mai nappal boldog tulajdonosa lettem egy 2008-as L3 2.0dci-nek (150Le), 141.000 km-el.
Először is gratula hozzá, de van pár észrevételem és nem rosszindulatból írom, hanem, mint talán az ország elsők közt a szalonból kiguruló Laguna 3-asával és több, mint 620 ezer kilométer utáni tulajként (is) bőven kiismertem az autót
Ha ez valós adat, mármint a 141 ezer, akkor baromira szerencsés vagy és jól kifogtad, ha az autó itthon került forgalomba. De...akkor ezt főleg városban használták, amit 2.0dci kb enyhén kifejezve is gyűlöl. Ha kintről hozták be, egyszerűen nem létezik, hogy ennyi legyen benne, én sok év óta annyit járkáltam ki külföldre és sok használt autókerekedést megnéztem, de még soha, ismétlem soha nem találkoztam olyan Laguna 3 2.0 dízel autóval (ph1), amibe ne lett volna minimum 300 ezer kilométer, de inkább több.
Egyszerűen ezeket pályára találták ki, nem ebbe az országba és főleg nem magyar városba. Márpedig Európa szerte, ha valaki vett ilyet, az bizony kicseszett hamar tolta bele az autópályás kilométereket, de...
Ez az autó ettől boldog és ettől nem lesz szinte (soha) baja. A motorja, ahogy írtad láncos, én 600 ezer után mindent kicseréltettem rajta, mert megígértem neki, de kb semmit nem kellett volna cserélni.
Lánc meg az egész vezérlés, kettős tömegű, turbó, kuplung, a szíjhoz tatozó összes forgó alkatrészt, mindegy felsorolni is nehéz. De nem kellett volna, mert ezeknek semmi bajuk nem volt. Pedig 2015-ben feltuningoltattam 474nm és 223 lóerőre és úgy nyomtam bele legalább 250-300 ezret. De a gyári alkatrészek simán bírták ezt a terhelést, márpedig én 10 elindulásból 8-szor kinyomtam a szemét. Pályán tartós 230 felett (németeknél) és soha nem lett semmi baja.
Soha nem volt olyan, hogy nem indult volna be, soha nem volt olyan, hogy leállt volna, vagy teljesítményt vesztett volna, mindig bődületes erővel és betonbiztosan teljesített bárhol, bármikor, egyszerűen ez a motor kimegy a világból, de ahhoz foglalkozni is kell vele...
2 éve csak is Xado luxury drive 5W 40 ment bele 9-10 ezrenként, előtte motul. 5 ezrenként légszűrőt cseréltem, és minden harmadik olajcserénél üzemanyagszűrőt is. nekem volt olyan hónapom, hogy háromszor is megtörtént az olajcsere, mikor éjjel-nappal mentünk. Manapság..Néha azért "kihozom" egy pár száz kilométeres pályás kiruccanásra, de már tényleg alig használom. Eneos sustina 5w 40 ment bele 2 hónapja, és én eddig azt hittem, hogy az előbb említett xado-nál csendesebb már nem lehet. Hát tévedtem, talán ezt az olajat imádja a legjobban. Végül is japán motor, japán premium olajjal. Egyszerűen gyönyörűen jár.
Azt a gyári fos elfet meg felejtsd el, főleg, ha városban többet használod, mert hamar megdöglik az az olaj. De most akkor ez FAP, vagy nem FAP-os. Ha nem, akkor euro 4 és ne sajnáld tőle a premium olajat, sőt semmivel se spórólj, ha javítani kell. A futóműve gyenge, (magyar)városban használatkor gyakran huppogni fog valami. Belül a k anyja és képes zörögni a sok televágott bóvlinak nevezhető anyagminőségtől, de ha a zselés bakot kicseréled, akkor ezek legtöbbje elkussol. A többit meg ki lehet tömködni, de ha a zselés megint kezd gyengülni, újból jobban fog rázkódni az autó és újból ami csak tud zörögni fog.
Tankolni mindegy hol tankolsz, itthon a premium gázolaj is gagyibb, mint pl a német sima, ha határ menti lennél, azt mondanám, hogy menj osztrákba tankolni mindig. Egyébként shell premium, néha omw premium, amit tankolni szoktam bele.
[ Szerkesztve ]
Sebessegvaltora gombot honnan erdemes rendelni? Trivialis ebay es tarsai nem tunnek biztatonak. A kiosztast szeretnem, ha rajta lenne.
(#71854) rob210
Nem tudta az elado, mibol allt a javitas, csak "nemreg volt motorfelujitas" leirast kapott vetelnel.
Mennyire gondolhatok egy ilyen szetszedos szelepszarszimering es tarsai javitasnal?
Filtron szuroket rendelnek bele, ezeket valahonnan lehet egyben rendelni az olajjal?
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
Matska
senior tag
Szia.
Ott voltam, amikor rokon kihozta szalonból az autót, szóval ismerem az előéletét. Kaposvárra járt be dolgozni vele (oda-vissza 35km), meg nyaralások, síelések, kirándulások. Pár éve nyugdíjba ment, azóta sokat állt, heti 1 bevásárlás, meg évente néhány síelés, nyaralás, kirándulás, így jött ki a 141.000, nagy része országúton.
Egy hibája van, hogy dohányzott benne, de nem zavar, mert én is dohányzok (bár nem autóban).
Futóműre sosem panaszkodott és nem hallani/érezni semmi rendellenességet. A vezető oldali ajtóval küzdött sokáig, mert a központi zár azt nem zárta, ezen kívül 2 hetesen egy kamion ráhúzta a kormányt amikor előzte volna, rokon fékezett, akkor a lökhárítót kellett cserélni, valamint 3 éve elkapott parkoláskor egy villanyoszlopot, akkor jobb hátsó ajtó csere. Most egy 2 éves benzines Mazda 6-ra váltott.
A Laguna euro4-es. Én munkába járok vele faluból városba, oda-vissza 30 km, ebből 20 országút, valamint az összes rokon 2-300km-re lakik, hozzájuk 1-2 havonta egy túra, meg évi 2-3 külföldi nyaralás/síelés.
https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/
shifty!
senior tag
Ha nem veszed tolakodásnak, én az olajat és szűrőt innen szoktam megvenni, Filtront és Mann-filtert forgalmaznak: https://www.olajwebshop.hu/
[ Szerkesztve ]
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
rob210
Topikgazda
Ez kb. így olyan mint a szellentés a szélbe.
Ha le kell venni a hengerfejet és szelepfészket maratni vezetőt cseréltetni, szelepezni, etc. Az 140e alatt nem áll meg. Érdemes első körben olajcserénél csinálni egy motoröblítést. Ha ez nem oldja meg, akkor kompresszió mérés mint már írtam, azalapján pedig lehet látni mit, hogy kéne megbontani. Szelepfedelet is le lehet kapni az ottani képből is sokminden kiderül. Illetve ha csak a szelepszár szimering rossz azt meg lehet csinálni hengerfej levétel nélkül is.
Magyarán el kell vinned egy szerelőhöz és megnézetni. De ne olyanhoz aki a motor generált csinálta, hanem olyanhoz aki már látott 1.2 es 16v es renault motort.
[ Szerkesztve ]
Renault power
ΞΔGLΞ
nagyúr
Jah, nos ha rokon, akkor az a biztos. De Te ennél többet járjál vele, néha (ha lehet gyakrabban) vidd ki pályára és legalább 10-15 km-en, min 3000-en nyomd neki. Mivel ez hatban nálam már 175 körül van, ezért jobb visszarakni 5-be a sebességhatár miatt. Ennek a motornak erre egyszerűen szüksége van, hogy meglegyen hajtva.
Nyugodtan rakd bele az Eneos Sustina 5W 40-et, nem lesz olcsó ezt aláírom, ha 2X4 litert veszel szűrővel, akkor is közel lesz a 30 ezerhez, de megfogsz lepődni, az autó meg megfogja hálálni, mann szűrőt felejtsd el, főleg levegőnél.
------
A futóműve nem a legkorszerűbb, sőt, sajnos emiatt a magyar utak különösen szét tudják cseszni, de ha a jó az út, akkor ennek sem lesz semmi baja. Kanyarban a feszessége miatt nem lehet kihozni a sodrából, bár nekem sikerült, de akkor már tényleg durván mentem vele, orrát ilyenkor tolja mint az Isten nyila, de elég gyorsan vissza is lehet hozni szelídbe, főleg, ha Grandtour...
[ Szerkesztve ]
salieri.
őstag
Rob ebben tudsz esetleg segíteni?
Kínában van ilyen cucc,de tudni kellene mi az OE kód?
Semmit nem kellett, régi akku ki, új be és működött minden.
Én cseréltem otthon, saját magam.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
atosan
addikt
forceberg
veterán
Nem ismerem a M1-et, de nem a magasságállító?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
rob210
Topikgazda
Kell a forgalmi képe privátban, mert 3 féle van. ;) este de inkább holnap napközben megírom.
Renault power
rob210
Topikgazda
Ezek szerint mégis ismered :D
Renault power
atosan
addikt
Akkor az is magasságállító? Azt hittem a fenti imbuszos van csak. Melyikkel mit lehet állíttani?
Maine coon
MC Pite
veterán
Csatravi, eTrade, Crytec210,Eagle: Fura miért egyszerűbb adott márka olajainak fantázianevét megjegyezni (és jellemzően nem tudni milyen minősítésű olaj is az) mint csak a minősítést megjegyezni(ami bármilyen gyártónál használható infó).
Illetve hogy miért jobb az egyszerűbbik (5W40 C3) olajból a drágábbik, mint jobb minősítésű középkategóriás (amennyiben a jobb minősítés is jó hozzá, pl 5W30 C4).
Én szokás szerint A3/B4(/C3, vagy hivatalosan C4 a Lagunába) 0/5W30at raknék vele, vagy A5/B5-öt ( a clioba).
Szimeringek cseréje (minimum; de ez az olcsóbb kezelés) ha jól látjuk már időszerű...
Egyébként tudja valaki a C4 (0720) miben tér el a C3-tól? Avagy melyik C3asok mehetnek ezekbe a DCikbe? Csak ilyen félmarketing anyagot találtam: [link]
A héten megint indult úgy hazafelé az autó, hogy cruise contorl és injection hiba, egyenetlen jársá. Okoskerék csere lesz? Csattogást ugyan nem hallottam. Újraindítva már ok.
Plusz úgy nézem a kipuff hővédőt (középen) is meg kell patkolnom nemsoká, néha zörög... Van amit beszerezzek akkorra mikor aknára jutok vele, patent, csavar, ilyesmi?
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ezért voltam kíváncsi, mert nálam is ez volt. Régi ki, új be és minden működik. De a Renault FB csoportban anno sokadszor olvastam, hogy újra kellett tanítani az ablakot, be kellett írni a rádió kódot, meg "mittomén" miket írt a sok "okos" már...
Nem is értettem az egészet.
MaXX81
tag
Üdv
Vakmerő voltam és belevágtam a fűtőradiátor cserébe. Vasárnap kezdtem el és ma 13:15-kor fejeztem be, ezután nagy izgalmak közepette, beindítottam egy pillanatra, hogy mindent jól kötöttem e vissza és láss csodát hibamentesen üzemelt rajta minden, végül fagyállóval feltöltöttem légtelenítettem és pár kilométer után szinte lebarnultam a kocsiban olyan meleg lett
Nem kis meló volt és közben különböző vallási énekeket daloltam, de megérte.
harry
veterán
Amikor nálam lemerült az aksi (de akkor nagyon, és 1.5 napig nem is volt benne), akkor a rádió kért kódot (+ csatorna beállításokat), ám mással nem volt gond (központi zár, ablakok - mondjuk más nincs is szerintem ahol ezzel baj lehet...). Lehet ha csak egy csere idejére áramtalanítod, akkor van benne valami kis aksi / elem (?), ami megőrzi (egy darabig).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Csatravi
senior tag
MII-nél biztosan így van.
rob210
Topikgazda
olcsóbb volt mint csináltatni.
Ezt 30e alatt én se vállalom, mert über cumi valóban.
Grat ügyes vagy.
Renault power
rob210
Topikgazda
Ne keverd az autókat. ;)
Renault power
Csatravi
senior tag
Egyébként tudja valaki a C4 (0720) miben tér el a C3-tól?
A C4 alapja a 0720-nak de C4 ≠ 0720 . Így a C4 és a 0720 is eltér a C3-tól.
De megnézheted itt ha érdekel. Elég kiválasztanod a specifications résznél a vizsgálandó minősítéseket.
Fura miért egyszerűbb adott márka olajainak fantázianevét megjegyezni (és jellemzően nem tudni milyen minősítésű olaj is az) mint csak a minősítést megjegyezni(ami bármilyen gyártónál használható infó).
Míg egy szabvány egy tól-ig értéket takar addig egy fantázianév mögött már ott vannak az olaj konkrét tulajdonságai. Tehát hiába tudom azt hogy A3/B4 vagy akármi más attól még meg kell keresnem a konkrét olajat (fantázianevet) ami a kellő paramétereket tudja. Szóval az hogy tudom hogy valami A3/B4 vagy akármi más minősítés azzal még nem jutottam sehova. Ezért egyszerűbb a fantázianév megjegyzése.
Illetve hogy miért jobb az egyszerűbbik (5W40 C3) olajból a drágábbik, mint jobb minősítésű középkategóriás (amennyiben a jobb minősítés is jó hozzá, pl 5W30 C4).
Az A3/B4 és a C3 között is van már különbség (pld 8100 X-cess 5W-40 vs 8100 X-clean ) a C3 hátrányára. Alacsonyabb HTHS, és sokkal gyengébb TBN érték. Az 5W30 C4 meg csak egyes modellekbe való. Az újabb olajok újabb tecnikai és környezetvédelmi követelményekhez lettek passzítva.
A véleményem a dci-k figyelembevételével formálódott.
MaXX81
tag
Köszönöm
Szétszedni se egyszerű na de a visszaszerelés... szidtam az összes franciát, név szerint
Már rendeltem olajcseréhez cuccokat kezdésnek. Szerelő be van táblázva decemberre, szóval addig pihenés. Ismeri a típust, mondta is, hogy addig jó ez, amíg hozzá nem kell nyúlni..
Everybody lies.
harry
veterán
Jó nyilván, csak magára a jelenségre gondoltam, hogy előfordulhat.
Megjött az aksi, felraktam töltőre, legkésőbb a hétvégén beszerelem.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
janez89
csendes tag
Üdvözlet kedves tagtársak!
Már rég jelentkeztem, ennek oka az, hogy a Gyuri profi módon segítette a váltóval való problémám megoldását! Köszönöm szépen neki!
No de mindig van valami... most is...
Elindítom a szekeret... Megnyomom a pedált és visszaesik a fordulatszám, bemelegedés után nem csinálja. Mi lehet a problematika?
A gééépjármű egy Renault Megane 2 Grandtour 2004 1.6 benzin K4M aut. váltó
Köszönöm szépen előre is!
#89309696
törölt tag
A megoldás a szállóige: diagra kel kötni.
janez89
csendes tag
Rá volt kötve Gyuri azt is megnézte. De csak annyit ír hogy befecskendező. Amúgy hibát nem jelez, a sárga service felirat nem világít.
[ Szerkesztve ]
#89309696
törölt tag
Akkor a másik szállóige: élő adatot is kell nézni.
rob210
Topikgazda
Ha jól értem hidegen terhelésre beesik a fordulatszám alapjárati érték alá. Jól értem?
Renault power
salieri.
őstag
Sziasztok!
Ez a kapcsoló jó clio3-hoz? Mennyire nehéz beszerelni? Illetve Nemlesz check lámpa,hogy nem gyári?
MC Pite
veterán
Ez frankó oldal, köszönöm!
Te még esetleg megnézed, de az emberek többsége nem nézi, csak annyit jegyez megy xy márka/széria és mond egy viszkozitást, de nem tudja hogy az milyen, és ha más márkát
mondasz hogy pl az olcsóbb/hamarább/polcon van, akkor jön a pislogás.
Az alacsonyabb HTHS a mai (2010től kb) motoroknál A3/B4 ill A3/B4/C3 magaslatában nem feltétlen hátrány(legalábbis 2,9-3,5 a legtöbb motorhoz megfelelő, kevés kivétel van ami igényli 3,5 felett), amennyiben ez nem von maga után alacsonyabb VI-et (nem szokott középkategóriától). Az oké hogy a TBN és az SAPS nagyjából fordítottan arányosak, de azért akadnak LL DPF-es olajok szép számmal, plusz amit említettél C3 az is pl BMWnél míg így is LL olajnak számít (benzineseknél).
Az újabb olajok stabilabbak, ügyesebbek, példának ott vannak (a családban is) az ezer éves TU motorok amik tök jól muzsikálnak vele, és a gyártó olajpartnere is ezt (is) ajánlja hozzá, holott 20 éve még kanyarban sem volt.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
janez89
csendes tag
Tökéletesen érted! Benyomom a pedált beesik a fordulat, aztán 1 másodperc mulva fel is veszi a pedál állásához mért fordulatot tehát utána már felpörög.
Ezt a videót találtam nálam is ez a hiba, de én nem csináltam semmit még az autóval.
https://www.youtube.com/watch?v=tnFZSkjsrdY
[ Szerkesztve ]
#89309696
törölt tag
Okoskerék és szolenoid is okozhat ilyet, de a villanyos fojtószelep is.
janez89
csendes tag
Okoskerék most lett cserélve 3500km-rrel ezelőtt. Akkor lett cserélve a vezérlés is. Szolenoidot kiszedtem már egyszer ki tisztogattam, kipróbáltam akkumlátorral működött ez is kb akkor volt mikor a vezérléscsere. A jelenség sem most kezdőtött hanem már korábban, már akkor is ezt csinálta mikor megvettük a tavasszal, csak ott mikor kipróbáltuk nem csinálta, mert meleg volt az autó. (Magánszemélytől vettük nem kereskedőtől) na azt a villanyos fojtószelepet nem ismerem... az nem az Anti bácsi szomszédjának a veje? Pedig olyan ismerős
#89309696
törölt tag
Fojtószelep, ami korlátozza a motorba jutó levegőt és ezzel a teljesítményt, fordulatot. M2-nél ez már elektromos, a pedállal egy potmétert mozgatsz, a fojtószelepet meg egy kis villanymotorka. Ha tele van a kartergázból kicsapódó trutyival akkor abban nehezen mozog, főleg hidegen amíg többet kell dolgoznia. De lehet hibás is maga az egység.
Viszont ez is csak egy tipp, még kb. 100 más oka is lehet. Ezért szokták mindig a diagra kell kötni, élő adatot is kell nézni szöveggel kezdeni a mondatokat, mert nem akarjuk a fél autót kicserélni találomra.
A fojtószelepet azért említettem, mert azt csak le kell venni és kipucolni, így az pénzbe nem kerül. De nem szabad az állítócsavarjait elpiszkálni, csak kipucolni kell.
[ Szerkesztve ]
janez89
csendes tag
Ahaaaa.... akkor már tudom... azt már pucoltam... az az ami a levegőszűrő utáni cső végén van egy kis fekete háromszög alakű műanyagvezérlő van az oldalán és egy pillangószelep van benne... na azt pucoltam de nem volt nagyon koszos trutyis...
Nagyon Köszönöm a részletes leírást!
Csatravi
senior tag
Ha jól olvastam Rob210 tett neked egy ajánlatot
Nehéz úgy bármit is mondani ha csak annyit árulsz el az autódról, hogy Clio3.
Persze hogy jó, meg még rajta kívül másik 2 cikkszám is, csak az összesen 3 cikkszámból azt kellene eldönteni, hogy az autódba pontosan melyik való. (7701057088, 7701057089, 7701057090 )
Nordik
őstag
Érdekes reklámvideó az új Cliorol.
#89309696
törölt tag
Nekem tetszik. Pont annyira merész amennyire kell, nem túloz, de nem is félős.
shifty!
senior tag
Szépnek szép, elfogadnám, de csak az 1.3-assal (TCe 130 FAP), ezt a háromhengeres felfújt 100 LE-s varrógépmotort kár hogy erőltetik
Annyiért, amennyiért egy közepesen felszereltet kapsz az újból, inkább egy 2-3 éves használt Megane-t vennék.
Ettől persze még szép és vagány a vonalvezetése, csak nem vonalvezetés hajtja
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
rob210
Topikgazda
A cikkszám alapján ez kell neked.
Renault power
rob210
Topikgazda
Tömítetlenség ezt vákummal lehet ellenőrizni, vagy a légtömeg mérő.
Renault power
blackmorph
tag
Sziasztok!
Kérdésem lenne, clio3 1.5 dci k9k.766, üzemanyag buborékok témakörben. a szűrő után jelentkeznek az előremenő és visszatérő ágban is. szűrő lett cserélve az injektorok és nagynyomású, stb cseréjekor egy éve, rendes hivatalos hozzáértő szervízben. Olvastam, hogy bizonyos szűrők lehetnek bajosak de azt is, hogy a kézi pumpánál is lehetnek gondok. Melyik vonalon érdemes először elindulni? Melyik a jó szűrő? Esetleg ezen a szakaszon érdemes üzemanyag csövet cserélni? Gondolom lelégtelenítenem felesleges mert valahol összeszedi menet közben.
Köszi!
(#71899) gixxergabi válasza blackmorph (#71898) üzenetére
gixxergabi
senior tag
Én a visszatérő ágat nem látom mert ott fekete a gumicső (megane, de ujjabaknál már a belépő is fekete, hogy ne aggódjon a tulaj, sőt meganeface csoportban azt mondják ez ilyen nem kell aggódni), viszont én kidobtam a szűrűről-pumpára-nagynyomásúra menő csövet, na jó ez drasztikus, külföldi fórumon vki kemény zsírt ajánlott a szűrő csatlakozásához, hogy a vákum miatt a gyári csatlakozásban lévő 2 kis gumigyűrű mellett ne tudjon levegőt szippantani. (nem tom működhet e, ha egyáltalán ott a bibi)
Aztán persze lehet a szűrő is hibás, az előmelegítő (mintha olyat is olvastam volna hogy elrepedt) meg a kocsi alatt is tekeredik a kígyó egy csomó csatlakozás van, a tanknál az üzemanyagpumpánál is, maga a kézi pumpa gumi is...
El lehet vele szórakozni
(#71900) blackmorph válasza gixxergabi (#71899) üzenetére
blackmorph
tag
Érdekes, egyébként semmi rendellenességet nem tapasztalok, könnyen indul hidegen melegen, stb. De azért csak zavaró, illetve fura, hogy ha ez üzemszerű így .