Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#71801) HarleyCustom válasza ΞΔGLΞ (#71798) üzenetére


HarleyCustom
veterán

Varta-t vettem. :U Az jó?

HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.

(#71802) mycso


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

(#71793) rob210 : köszi, télikerék projekt van :R

(#71795) ΞΔGLΞ : pl.: a bosch-ról különösen lebeszélt, hogy nem jók, a varta, ami említésre méltó. Exide-val nekem vannak negatív tapasztalataim, így azt fel sem merült. A lebeszélés, meg úgy történt, hogy aszondta, hogy az említett két "prémium" márka semmivel nem tud többet az electric-nél, abszolút nem érik meg a többlet árat. Mint írtam, nem a spórolás volt a cél, hanem egy jó akkut akartam. Mivel ez egy több mint 20 éve működő akku szaküzlet, és adtak már el párdarab akkut, így adok a tapasztalatukra/véleményükre, hogy ezzel nem nyúlok mellé. Ennyi a rövid sztori. (a chiptuningos összefüggést nem értem)

(#71796) Jaded : köszi az infót, asszem fateroméké nem mutat semmit, csak szól ha nyomásesés/defekt van.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#71803) Nordik válasza mycso (#71802) üzenetére


Nordik
őstag

Most nekem is electric power akkum van, eddig semmi gond vele. Lényegesen olcsóbb volt és ahol vettem csak ezt forgalmazzák és mondták, hogy bármi probléma van velük simán tudják garanciaztatni, rugalmasan kezelik a cserét akár. Aztán meglátjuk, hogy fogja bírni. :) de én is hallottam már nevesebb markaktol is rengeteg negatív tapasztalatot.

(#71804) forceberg válasza Nordik (#71803) üzenetére


forceberg
veterán

Az a rengeteg negatív tapasztalat a legtöbb esetben user defekt...
Nehéz megérteni, hogy a hidegindításkor/állásban kivett energiát mielőbb vissza kell tölteni.
De nem, mert azon a két km-es úton is kell üzemeltetni azonnal a kiloWattnyi fogyasztókat, az aksi meg persze halállal reagál a "luxusra".

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#71805) Csatravi válasza angyalpc2 (#71800) üzenetére


Csatravi
senior tag

pld.
1 2 3 4

(#71806) Csatravi válasza rob210 (#71786) üzenetére


Csatravi
senior tag

Az a baj hogy hiába méregetem a feszültséget az "semmit" nem jelent. A feszültség kiváló az indítóáram ettől még lehet gyenge. Szóval a csak feszültség méréséből nem lehet állapotot csak max töltöttségi szintet megállapítani. Ez is csalóka lehet mert van olyan akksi ami teljesen töltött állapotban épp eléri a 12,7V feszültséget és van olyan amelyik a 12,8V-ot is meghaladja majd elérve a 12,9V-ot.

(#71807) harry


harry
veterán

rob ötlete nyomán gondoltam teszek be a csomagtérbe egy ledszalagot én is. A legszebb megoldás az lenne talán, ha a mostani lámpatestben lévő csatlakozó aljzatot tudnék venni, és a szalagra forrasztva, ezzel csatlakoznék az így módosítatlan bejövő csatlakozóra, képek.

Mi ez a csatlakozó, hol találnék?
Nyilván egy másik megoldás, ha egyszerűen a két szabad vezetéket bedugom a csatlakozóba és szigszalaggal rögzítem, ide ez is megtenné szerintem, de gondoltam megnézem a szép megoldást először.

Esetleg veszek egy bontott lámpát (scintex 3717 talán?), és a belső fém csatlakozókra forrasztok egy szabvány dc csatit, és akkor megmarad az eredeti is, meg egy ilyen átalakított is.

[ Szerkesztve ]

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#71808) #89309696 válasza Csatravi (#71806) üzenetére


#89309696
törölt tag

Ezért kell a terhelés nélküli feszültségmérésen kívül terhelővillát is rátenni, meg cellánként a savsűrűséget is megmérni. Így már pontos, de ritkán ilyen esetben is lehet szar egy akku, azt csak egy komolyabb akku teszter tudja kimérni.

(#71809) molnarpeter válasza mycso (#71802) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Az akku olyan, mint a vezérlés, meg úgy általában a márkák minden értelemben. Mindenki mást szid és mást magasztal az egekbe :D

(#71810) molnarpeter válasza forceberg (#71804) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Szerintem benne van az is, hogy akinek mindegy, csak olcsó legyen, az más téren sem feltétlenül viszi túlzásba a költekezést, aztán pl egy fáradt önindító, nem tökéletes generátor, hasonlók is hozzátesznek a rövidebb élettartamhoz.

(#71811) zibo73 válasza molnarpeter (#71809) üzenetére


zibo73
aktív tag

Pontosan így van ahogy mondod!
Nem szoktam márkásat venni és mindig kibír 4-5évet.
Mostani is electric power már elmúlt 4 éves.

(#71812) Csatravi válasza #89309696 (#71808) üzenetére


Csatravi
senior tag

Nem minden akksin lehet savsűrűséget mérni mert le van zárva. Vagy néha csak roncsolással, garanciavesztéssel. A terhelővillás is csak akkor ér valamit ha az normális készülék és az akksit pihentetett állapotában mérik.Ez meg aztán nem valószínű, hogy havi gyakorlattá válna (hisz nagyon kevés embernek van savsűrűség mérője meg terhelővillája, kiszerelni és elvinni megméretni az meg macera) így marad az embereknél a - Jó az akksim mert megmértem a feszültséget és az jó - megállapítás.

(#71813) harry válasza harry (#71807) üzenetére


harry
veterán

Nem a türelmemről vagyok híres, ilyen lett:

Egy meg az eredeti: link

[ Szerkesztve ]

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#71814) rob210 válasza Csatravi (#71806) üzenetére


rob210
Topikgazda

Értem, de én nem multiméterrel mérem ;)

Renault power

(#71815) rob210 válasza harry (#71813) üzenetére


rob210
Topikgazda

Jó lett. ;)
Ilyen az enyém is.

Renault power

(#71816) harry válasza rob210 (#71815) üzenetére


harry
veterán

Köszi :) Nem mértem rá, de ha lehet a kínai specifikációnak hinni, akkor aszerint:
1m, 60led <15W; nálam 18 led van, 4.8W, szinte mint a gyári C5W izzó.

Amúgy mi alapján választottál korábban SCT aksit? Próbáltam utánajárni, se sehol semmi infót nem találok róla : \ Kissé bizonytalan vagyok.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#71817) Csatravi válasza rob210 (#71814) üzenetére


Csatravi
senior tag

Értem én vagy is nem :)
..... jó javi egyszer rámérek mindig tele van. ;)
Akkor mit is mérsz hogy "tele van" ?
Én a telét nem tudtam, tudom másra értelmezni mint a töltöttségre, vagyis az azt jelző feszültségre.

(#71818) harry válasza mycso (#71784) üzenetére


harry
veterán

Mondjuk ha már SCT-ből 241mm -eset nézek, akkor javaslatod alapján lehetne "Electric Power Premium Gold akkumulátor, 12V 67Ah 640A J EU, SFT", ami még mindig csak 18k, viszont egy lépcsővel nagyobb kapacitás (meg sokkal több indítóáram)...

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#71819) Csatravi válasza harry (#71818) üzenetére


Csatravi
senior tag

Minek, vagyis kell neked a nagyobb kapacitás ?

(#71820) harry válasza Csatravi (#71819) üzenetére


harry
veterán

Valószínűleg nem különösebben indokolt, de pár ezer forintos különbségnél sokat nem számít, a több meg csak jobb, nem?

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#71821) LamerGyuri válasza Csatravi (#71817) üzenetére


LamerGyuri
senior tag

A feszültség mögött nincs "energia".
Képzeld el úgy, hogy van egy ablakocska, amin keresztül CSAK az akksi min-max szintjének az állását látod (feszültség). Az idő előrehaladtával viszont egyre feljebb emelkedik az akksi "feneke", egyre kevesebb energia fér bele. Miközben amit te látsz, aszerint minden rendben. Egyszer csak felér az elhasználódás, aztán kezdődnek az említett bajok :)

"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

(#71822) Csatravi válasza LamerGyuri (#71821) üzenetére


Csatravi
senior tag

Mintha erről írtam volna :) hogy a feszültség az egy dolog de semmi másról nem szól csak a töltöttségről és nem az akksi állapotáról.

(#71823) Csatravi válasza harry (#71820) üzenetére


Csatravi
senior tag

1,5 dci-m gyárilag 50Ah/600A teljesítményű akksival jött ki. Majd 8 évet bírt ki úgy hogy már én nyugdíjaztam pedig hiba nélkül tette a dolgát.
Egy kicsi akksit könnyebb teli töltésen tartani mint egy nagyobbat. A teli töltést meg meghálálja. Az autónak kell jónak lenni és akkor nem kell böszme nagy akksi.

(#71824) kova1 válasza Csatravi (#71822) üzenetére


kova1
csendes újonc

Ahhoz, hogy az akku indítóképességét azaz az akkumulátorból kivehető áram maximumát meg tudjuk határozni, a belső ellenállását kell lemérni.

(#71825) forceberg válasza kova1 (#71824) üzenetére


forceberg
veterán

Ezt egy 2-300A-es műterheléses mérés megteszi. Nevezhetjük villának is, mint a konyhanyelv.
Felesleges tovább bonyolítani.
(#71823) Csatravi: ennyi, megfelelő használattal nem 1-2 év egy aksi!

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#71826) Pttypang


Pttypang
veterán

Csatlakoztam, 2004-es 1.2 16v renault twingo, azúrkék.

Elismert 1l/3000km olajfogyasztást mondott az előző tulaj, 5w30 szintetikus castrol van benne, csak télen, csak rövid távos használatban volt, próbaúton érezhető is volt, hogy el van lustulva. Motorfék után gázadásra látni egy kis füstöt.

Az ajánlott listáról melyikben érdemes gondolkodni következő cserénél?

Evolution 900 SXR 5W-30
Evolution 900 NF 5W-40
Evolution 900 SXR 5W-40
Evolution 900 FT 0W-30
Evolution 900 FT 5W-40

Everybody lies.

(#71827) Jaded válasza mycso (#71802) üzenetére


Jaded
senior tag

Akkor oda másfajta szenzor kell elvileg.

Renault Megane IV Limited

(#71828) eTrade válasza Pttypang (#71826) üzenetére


eTrade
tag

Az Elf Evolution 900 SXR 5W-40 olajat bátran beleöntheted de kicsi rá az esély hogy azzal kevesebbet fog enni mivel itt nem az olaj a hiba.
Amúgy eddig Elf Evolution 900 SXR 5W-30 ment bele vagy esetleg valami más 5W-30? :U

(#71829) ΞΔGLΞ válasza mycso (#71802) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Hali Mycso!

Ezt majd megírom privátban. hogy miért kell, ha lesz egy kis időm (amiből nem sok van), csak előkotrom a papírokat, hogy érteni is lehessen.
Viszont, aki lebeszél egy Bosch-ról, azt is otthagynám egyből. Most pontosan melyik típust vetted? Laguna III 2.0 dízelbe ez való. Egyik ismerősnek 6 éve van az autójába, Nissan, mint tudjuk ez ugyanaz a motor, mint ami a lageszban van. Bosch Silver Plus S5 akkumulátor, 12V 85Ah 800A J+.
Szerintem azt sem tudja, hogy létezik benne aksi, kint parkol vele utcán, volt olyan, hogy 45! napig nem indította be az autót, mert cégessel járt, nos ez a Bosch röhögve indította.

[link]
------------------
Gyárilag Varta van benne, az meg ennek felel meg. [link] VARTA SILVER DYNAMIC 12V 85AH AUTÓ AKKUMULÁTOR JOBB+
A Lagunába, főleg tuningosba az indítóáram nagyon fontos, hogy 11 alá ne essen, mert, na és emiatt keresem meg majd a papírokat- nem tölt be olyan dolgokat, ami miatt át van írva az agya, vagy egyszerűen hülyeségeket és hibákat is generálhat az autó. Mint írtam, nekem 10.6-ot tudott, de egy normál autónál is 10.4-et mondtak nekem, hogy az már határeset, amit sokan nem is tudnak, mert indításkor leesik 9-re, de azzal még simán beindul az autó, csak épp egyre több hülyeségeket csinál(hat). És megint leírom, hogy dízelről beszélünk. Benzines - hacsak nem valami nagy motor van benne - teljesen más.
Ha van rá lehetőséged, méresd ki, hogy indításkor mennyire esik le a feszültség.

---------------

(#71804) forceberg

Amiket/akiket én felhoztam példának, nem ilyen hülyék, hogy így használták volna, sőt nagyon is sokat mentek. Egyszerűen csak megdöglött az aksijuk. Mint ahogy én is, pedig úgy voltam vele, hogy "leállok", de egyszerűen mennem kell, ok nem annyit, mint jó pár év alatt, de azért megyek. A Laguna viszont ott áll a garázsban, ahogy megígértem neki, lényegében új az autó.
Nincs olyan rajta, ami nem lett kicserélve. De "ő" velem jön a sírba...

-----------------
(#71801) PreikeStoleN
Persze, de mibe és milyet? :-)

(#71830) Pttypang válasza eTrade (#71828) üzenetére


Pttypang
veterán

Castrol van benne, pontosat nem tudok fejbol, de full szintetikus 5w30.

Everybody lies.

(#71831) mycso válasza ΞΔGLΞ (#71829) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Jah, így oké rendben van. Pont ezért cseréltem a ~7 éves gyári akkut, mert néha reggelenként csinált olyat az első indításnál, hogy elfelejtett ezt-azt az autó, pl. ablakok végállását, napi km számlálót. Amúgy indított, látszólag működött, viszont akku teszterrel megnézve, nem mutatott értékelhető adatot, tehát pont időben sikerült cserélni.
A gyári, az varta 80Ah, 800A volt.
Most, Electric Power Premium Gold 92Ah, 810A került bele, majd meglátjuk mit tud.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#71832) salieri.


salieri.
őstag

Sziasztok!

Clio3 bajuszkapcsolója a bal oldali nem megfelelően működik. fényszórót nem mindig kapcsolja fel,illetve le,ez nagyon gáz amikor jönnek szembe ,izgulhatok,hogy sikerül e lekapcsolnom ,vagy elvakítom a másik felet, ha éppen eltalálom azt a pontot sikerül lekapcsolni.
Ha nem javítható mennyire bonyolult ennek a cseréje? Illetve hozzávetőlegesen mennyibe kerülhet az alkatrész?

Akku témához, ezt használom és nagyon elégedettt vagyok vele.

(#71833) harry


harry
veterán

Ha megjön az új aksi (Kauffertől, SCT), csak cseréljem s mehet be egyből a kocsiba, vagy ha már egyszer van töltőm, tegyem rá egy napra, vagy értelme?

Most hogy jobban körbenéztem az aksit, láttam mögötte a kasznin egy testkábelt, majd valószínűleg leveszem megtisztítani azt is, ha már itt szerelek.

[ Szerkesztve ]

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#71834) rob210 válasza Csatravi (#71817) üzenetére


rob210
Topikgazda

Tudod nekem mindenem is van. Így tudok mérni mindent. De valóban multival is rámérek, de nem csak azzal ;)

Renault power

(#71835) rob210 válasza harry (#71816) üzenetére


rob210
Topikgazda

Annyiért amennyiért adták úgy döntöttem egy próbát megér.
Már csak azért is, mert caca technológiás. Nekem bevált.

Renault power

(#71836) shifty! válasza rob210 (#71835) üzenetére


shifty!
senior tag

Ha már ez a téma, egy jó összefoglalója / saját topicja van a témának?

Szégyenemre legyen mondva, nem foglalkoztam még szgk akkumlátorokkal, de bővíteném tudásomat, és szükség esetén cserélném is Megiben a Bosch-t (ami legalább a 2016-os vásárlás óta benne van)

"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."

(#71837) Csatravi válasza harry (#71833) üzenetére


Csatravi
senior tag

Menjen a töltőre és fullra feltölteni.

(#71838) Csatravi válasza rob210 (#71834) üzenetére


Csatravi
senior tag

Az úgy más ha mindened is van ;-)
De hát ez gondoltam is, elvégre a topikot olvasgatom :)

(#71839) Csatravi válasza Pttypang (#71830) üzenetére


Csatravi
senior tag

Nem te lennél az első hogy egy Castrol olaj nem jön be a Renaultnak. Próbáld ki inkább az Elf 900 SXR 5W-40 olajat. A Renaultoknál nem jellemző az olajfogyasztás még közel 300000 km-nél sem. Mennyi km van az autóban ?

(#71840) Matska


Matska
senior tag

Sziasztok! A mai nappal boldog tulajdonosa lettem egy 2008-as L3 2.0dci-nek (150Le), 141.000 km-el.
Szeretném sokáig szép állapotban megőrizni, van fűtött garázs, stb. Szervíz kapcsán érdeklődnék, hogy mit mikor kell cserélni? Olajat 10e km-enként terveztem, abból melyiket szereti?
Láncos vezérléssel van valami tennivaló?
Egyéb ami odafigyelést igényel?

Ja, és gázolajból, hol, milyet érdemes tankolni?

[ Szerkesztve ]

https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/

(#71841) shifty! válasza Matska (#71840) üzenetére


shifty!
senior tag

Üdv, és gratula hozzá! :) Nagyon szép autó, egyik kedvencem a soha-nem-lesz-olyanom listán (nem azért mert nem szeretnék :DDD)

Olajhoz ajánlom az összefoglalóban linkelt olajkeresőt, valószínűleg ELF Full-tech FE 5W40-et fog dobni, de nem én vagyok a kereső. A 10e-es periódus jó lesz :)

Üzemanyagból nekem (2006, 1.5 dCi) az esetek nagy többségében a Shell (sima és prémium is) beválik, ha nem a szokásos kút környékén vagyok, OMW prémium, illetve Auchan prémium, de annak manuálisan utána szoktam adalékolni.

"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."

(#71842) rob210 válasza Csatravi (#71839) üzenetére


rob210
Topikgazda

De sajnos igen az 1.2 es 16 szelepes imádja zabálni az olajat.
Talán az egyetlen renault motor ami úgy fogyasztja az olajat mint a benzint. :(
De persze csak az elhanyagoltabb példányok. Az olajfogyasztás kialakulásának az oka a szelepeknél keresendő. Amelyikkel egyszer betartották a 30ezres periódust az mind fogyasztja.

Renault power

(#71843) rob210 válasza shifty! (#71841) üzenetére


rob210
Topikgazda

Biztos, hogy nem fog full tech FE 5w40 et dobni, mert olyan nincs :C
Ha dpfes akkor full tech FE 5w30 at dob, ha nincs dpf akkor meg sxr 5w40 et.
Látom ez még mindig nem megy, pedig a tiedben is volt már nem belevaló olaj. Azt hittem rögzült ;)

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#71844) rob210 válasza Matska (#71840) üzenetére


rob210
Topikgazda

Amit ellenőrizni kell így 150ezerhez közeledve, az a hosszbordás szíj.
Feszítő, illetve főtengely szíjtárcsa!
A vezérlés burkolatot meg kell nézni, ha nem szivárog az olaj akkor ennyi. Ha szivárog akkor az cserés, és nagy munka. Alapból egy jó konstrukció, amit még érdemes megnézni azok a motortartó bakok.

Renault power

(#71845) Matska válasza shifty! (#71841) üzenetére


Matska
senior tag

Köszönöm a segítséget!
Amúgy nagyon tetszik az autó, egy régi 1.9 tdi A6-ból ültem át, ahhoz képest ég és föld minden szempontból, az utastér kis nyöszörgését leszámítva. Azt még meg kell szoknom, hogy az A6-nak magasabban volt az első lökhárító, ahová azzal beparkoltam, ennek simán leszakítom az elejét.
A másik, hogy a kézifék gombon doboltam régen vezetés közben, most hazafelé tudomásul vettem, hogy ezt nem kellene az elektromos kéziféken az autópályán... :))

https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/

(#71846) forceberg válasza Matska (#71845) üzenetére


forceberg
veterán

2008-as, így vélhetően DPF nélküli, azaz RN0710-es olaj való bele, nem a Full Tech FE(ez 5W30, nem 5W40)

Evolution 900 SXR 5W40 az Elf, de RN0710-et minden cég gyárt.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#71847) shifty! válasza rob210 (#71843) üzenetére


shifty!
senior tag

:(

"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."

(#71848) #89309696


#89309696
törölt tag

Zsír, találtam szerelőt akinek van szerszáma felrakni a szabadonfutót és csak pár Km. Odáig elmegy akkuval még így télen hidegben is.
Viszont a Kauffer most nyögte be, hogy nincs raktáron így késik 1-2 napot. :(((

(#71849) Matska válasza rob210 (#71844) üzenetére


Matska
senior tag

Fináncok is ilyet használnak és nagyon elégedettek vele 400.000km+al is, innen jött az ötlet.
Az enyém az családtagé volt 0km-től így bátran bele mertem ülni az előéletet ismerve.

https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/

(#71850) Csatravi válasza rob210 (#71842) üzenetére


Csatravi
senior tag

Köszönöm !
Megint tanultam valamit. :)
Azért egész jó az arány, mivel elég sok motort gyártott idáig a Renault.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.