Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
forceberg
veterán
Ehhez adalék, hogy amint a nedvességet, úgy szívja be a koszt(port) is, ami aztán kiül pl. a lencsére.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
kisbago
aktív tag
Nem a világvége?? Látod hülyeséget beszélsz. Az e46 os BMW-m be így lett zárlatos a lámpa...
eTrade
tag
Jólvan, akkor én beszélek hülyeségeket és a pára egyenlő a világvégével.
Olvasd vissza, hogy kinek írtam azt amit és próbáld értelmezni, köszönöm.
"...Nem a világvége?..."
Miért, az? Mert akkor elbúcsúzom a családomtól Ja, és kenyeret sem veszek akkor
[ Szerkesztve ]
HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.
MC Pite
veterán
99%ban az olcsó TYC és Deo lámpa egy beállíthatatlan vacak, és a közeoes árkategóriában pl Klokkerhorn ezeket csomagolják saját néven. Lámpagyártókét szabad megvenni (Valeo, Hella, stb).
Röviden legális xenonisítás nincs (marha drága lenne). Bővebben: van olyan retrofit led ami jól világít, mint az izzó, de nem szabályos (én ilyeneket használok 2017 óta). Lumenetnél 25-30K egy pár, de távolkeletről a fele.
Szerk: Szomódon újítattam fel a korábbi lámpáimat, csak az egyik élte túl. Így már tudom utólag, hogy nem sokkal drágább és sokkal gyirsabb volt a pár új valeo. Egy próbát megérhet, de benne van a pakliban hogy kuka a lámpa.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
emre
veterán
fúrjál a búrába egy lyukat, vagy kettőt
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
Jaded
senior tag
Ne értsd (értsétek) félre, semmi bajom a Renaulttal, sőt a saját M4-em is szeretem (annak ellenére, hogy nem hibátlan). Én csak azt látom/olvasom, hogy próbálják magukat fentebb pozícionálni (árban is), holott a kasznin hézagok vannak, a műanyagok zörögnek, beázik, nem működik, elektronikai hiba, stb. Persze ezek más gyártóknál is megvannak, esetleg nem ennyire szembetűnő.
Renault Megane IV Limited
rob210
Topikgazda
Azt hiszed vicces voltál, pedig megoldást jelenthet.
Volt ismerős aki kiszedte az M4 ből igen a zsír új autóból.
Körbezárta a ragasztási felületet, ecet mentes szilikonnal.
Fúrt a búra hátuljára egy 4 es lukat és beletömködött 30-35db szilkátgolyót a lámpába.
Lezárta a lukat is és azóta nem párás a lámpateste.
Nincs rá más megoldás.
Renault power
eTrade
tag
Értem amit mondasz, csakhogy pont ez az általános hozzáállás, hogy ami francia, vagy Renault abban kötelező keresni a hibát és ha valaki talál bármilyen hibát (márpedig biztosan fog), akkor zsigerből megy a x@rfranciázás. Volt itt a fórumban is egy tag aki megosztotta velünk a költségvetési listáját, hogy mennyibe is került neki a használt Renault javítása (!) és hogy soha többé nem vesz franciát... nos abban csomó kopó alkatrészek voltak és még az olajcsere is. Nekem ezzel a hozzáállással van a bajom.
Nem is olyan régen volt egy TC teszt ahol egy vadiúj Mercedes (német prémium) zörgött mint egy csörgő, egy másik német prémium VW meg rendszeresen beázott és kvázi ők képviselik a minőséget.
A konkurencia között meg vannak olyan hibátlannak vélt/hitt autók (Ford Focus, Kia Ceed stb.) amik azonos, vagy akár hosszalbb hibalistával rendelkeznek mint pl. a Renault Megane.
Nincsen tökéletes konstrukció, nincsen hibátlan autó, hiába állít valaki olyat, hogy csak tankolni kell és kimegy a világból... ezek az emberek nem csak másoknak, hanem sajátmaguknak is hazudnak.
Jövőre sajnos (!) valamennyi gyártó emelni fogja az árait, mert az a helyzet hogy a vevőnek kell majd kifizetnie a lassan tarthatatlan környezetvédelmi szigorítások miatti büntetéseket és az új fejlesztéseket.
Jaded
senior tag
Régebben én is úgy voltam vele, hogy csak x,y márka a jó. Ma már pont nem érdekel, mert mind egyforma sz.r (ahogy lényegében te is írod).
Csak talán csalódtam egy picit. Bár ettől függetlenül nem szeretném lecserélni jó pár évig. Vagy is inkább nem engedhetem meg magamnak.
Pont a napokban beszéltük faterommal, hogy se a használt se az új autó nem jó. Ha használt, akkor a sok pék csak úgy áll hozzá, hogy “jóvanazúgy” és az újnál is ugyanaz a helyzet nagyjából, csak ott meg a gari miatt b.sz fel ugyanez a hozzállás.
szerk: egyébként az tény, hogy egy x felszereltségű Renault sokkal olcsóbb (használtan), mint egy ugyanolyan x felszereltségű pl VW.
Egyébként én is kaptam az osztást M2 után az M4-ért, hogy azt “hittem autót vettél”. Mondja ezt egy 20éves Audi A4 mellett állva, amire a vételár bőven rá lett locsolva és nagyjából szét van mégis esve.
[ Szerkesztve ]
Renault Megane IV Limited
mdav88
senior tag
Rob!
Kossz a lelki tamogatast, ugy tunik sikerult konnyen megtalalni a torott kabelt. A pcb forrasztasait athuztam, minden csatlakozot ellenoriztem a gyanus kabeleket megvizsgaltam, ahol repedes volt a burkolaton javitottam.
Szoval ujjak keresztben, meg nem kiabalom el hogy jo lett, de eddig ok.
Boldog Ujevet nektek!
rob210
Topikgazda
Örülök, hogy sikerrel jártál.
B.u.é.k.
Renault power
eTrade
tag
Teljesen megértem azt aki azért csalódott/ideges mert a szalonból vett 0km-es autójával problémák vannak, én sem lennék boldog.
Új autó esetében az ember azt hinné hogy egy tökéletes autót és teljes nyugalmat kap de sajnos sokszor, főleg ráncfelvarrás előtti példányok esetén előtérbe kerülhetnek/kerülnek olyan hibák amik a tervezés és tesztelés során nem jöttek elő... az vevő meg viheti a szervizbe bevizsgálásra, sok idő és bosszúság ez. Használt autó meg jóval nagyobb kockázattal jár, főleg ha nem tudni biztosan a kocsi valódi előéletét (km állás, Dr üzem /pizzafutár autó stb.).
Audi-ról jutott az eszembe ez a cikk/hirdetés: [link] Érdekes egy "költemény".
[ Szerkesztve ]
Jaded
senior tag
Hirdetés:
Maradok tisztelettel Renault-os, az apróbb “hibáktól” eltekintve szeretem az autóikat (igaz nem rég óta, bár így is túl elvakultnak tartanak ). Bár a sz.rfranciázás, ami ugye a köznyelvben forog, egyáltalán nem állja meg a helyét szvsz.
Esetleg egy Peugeot 508-cal el tudnék csábulni, de kicsit elszaladt az árazás.
Renault Megane IV Limited
eTrade
tag
Igen pofás lett a Peugeot 508-as és a 208-as is de az új Renault Clio is végre szép belteret kapott, nemhiába került be mindkét kicsikocsi az Év autója döntőjébe.
Ha most lenne pénzem új kocsira és nem lenne két gyerkőcünk, akkor bajban lennék, hogy melyiket válasszam. Egy hosszú tesztvezetés valószínűleg eldöntené a kérdést.
rob210
Topikgazda
A peugeotot ne szeressétek.
Bent az egyik főnök vett, 5 hónapos a kocsi, de már a fele ki van cserélve.
Számítógép 2 hét után kuka.
Turbó 4 hónap kuka.
Most karácsonyt is a szervízben töltötte a vas, mert a fedélzeti újra elkezdett vacakolni.
Jó gép szépen néz ki, de az isten mentsen meg tőle.
Renault power
Be kell vállalni a 3.gyermeket Igénybe kell venni a nagycsaládos kedvezményt és jöhet az új 7.személyes autó.
Baràtomék Pözsó Rifter 1,2 benzin-t vettek most, tőlük örököltem meg a Rönó szenik 1,5dci-t.
HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.
mdav88
senior tag
Opel Combo XL-t rendeltük 1.5hdi motorkával. Remélem nem lesz nagy szopóroller.
Naccsaládos kedvezmény ON.
[ Szerkesztve ]
15 éve minden autó egyforma! Egyforma szar! Úgyhogy mindegy mit veszel csak a csoda segíthet, vagy az sem ha nem vagy hívő, majd ezután az leszel... Fohászkodhadsz a JóIstenhez, hogy ne romoljon el semmi.
Visszasírom azokat az időket, amikor E21, E28 BMW-t használtam...meg 1500S Lada-t, meg 1200 Zsigulit, Meg Audi 80 Gt Coupe-t,....meg VW bogarat
[ Szerkesztve ]
HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.
Jaded
senior tag
A Clio ellenében én a 208-at választanám, igaz csak a külső és a beltér alapján. Persze kipróbálni ki kellene, lehet nem jó semmire az sem
rob: az szép, akkor majd 10év múlva mikor csak 1milliót ér
Renault Megane IV Limited
eTrade
tag
Sokszor a két gyerek is kifog rajtunk, igazi energiavámpírok DE imádjuk őket.
[ Szerkesztve ]
atosan
addikt
Én a mai napig nézegetem a 405-ös Peugeot-kat, ha felmegyek valami használt autó oldalra. 10 évig használtam, marha jó volt.
[ Szerkesztve ]
Maine coon
Motoröblítőt érdemes sokat futott motornál használni, vagy csak cseréljem le pár ezer km után és azzal többet érek?
Everybody lies.
Motoröblítő arra jó, hogy minden szmötyit felkavar és estleg eltömíti a járatokat. Én nem használnám...de Te tudod...
[ Szerkesztve ]
HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.
Bátyámnak gyári 205 GTi volt anno....22 éve
Imádtam vezetni
Nekem "majdnem" Rönó 5 gti lett... ugyanakkor...qrva jó volt vezetni azt is, próbáltam...de nem lett, maradt a 323i E21 BMW
[ Szerkesztve ]
HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.
#89309696
törölt tag
Nem vagyok a híve. Le kell cserélni az olajat, 1-2-5ezer Km múlva (látni az olajon mikor lesz fekete) pedig ismét cserélni és onnantól betartani az egy év vagy 10.000Km-t.
Detto Tudom miről beszélsz
HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.
mdav88
senior tag
Értem én, meg persze tudom, hátha egy ilyen haszoncsótyányból rittyentett családi nem lesz ANNYIRA problémás. Motor miatt nem nagyon aggódok, hiszen kipróbált darab, normális használat és sűrű olajcsere mellett szerintem nem lesz baja. Elektronika? Az már más kérdés. 5év gari azért nyugtató.
Most egy 1.6 benyás Scenic II, meg egy 2.0 benyás Laguna 2 van itthon. Ezek is igénylik a törődést, na. 16 évesek lesznek hamarost. Kicsit lelakott darabok, de viszonylag stabilan üzemelnek, én szeretem őket. Bár sok autóm nem volt, mind megkapta a kellő törődést, többnyire a saját kezem által.
Persze...csak vicceltem
Használd sokáig hiba mentesen, azt kívánom.
HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.
molnarpeter
nagyúr
A jó öreg megbízható 1.6 HDi blokkból lett, a benzinesek ellenében is ezt a motort választanám.
janez89
csendes tag
mdav88
senior tag
Hát, sok bizodalmam nincs a három hengeres 1.2 puretech motorban ekkora kasztnihoz... Illetve sokat lesz használva hosszútávon.
Kisebb autóhoz biztosan jól passzol. 1.5 a régi 1.6 ráncfelvarrt változata, talán több húst hagytak a furatok között, ergo a hengerfejproblémák még kevésbé lesznek jellemzőek.
molnarpeter
nagyúr
Úgy rémlik, a löket kisebb, lényegen nem változtat, jóféle, esetleg a tűzkarika volt gyakoribb talán, de sok taxis ilyen motorral jár, nem elromlós fajták. 1.2 elvileg már más verzió fut, mint bevezetéskor, de kétségtelenül biztatóbb a bevált motor utódja. Nameg hedonista 4 henger
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
Javasolták többen, hogy pár teli tank e10 után cseréljek üzemanyagszűrőt a bociban.
Megane 2, 2003, 1.6, K4M760
Próbáltam rákeresni, de egyszerűen nem találom hol van.
A szervizkönyv azt írja, hogy egyben van a benzinpumpával és a benzintartályban van?!?
Komoly?
Ez tényleg így van?
Bárdin, meg más alkatrész boltban rákeresve, megtaláltam a klasszikus henger alakú szűrőt... néhány ezresért.
Akkor most?
Tudnátok segíteni ebben nekem?
Köszi előre is!
Dave
polonic
félisten
Autóztunk kb 2 ezer km-t Ausztria, Salzburg környéke, majd a Sasfészek.
A fogyasztás elég érdekesen alakult odaúton.
Mosonmagyaróváron az OMV-nél tankoltam tele a határátlépés előtt. A fedélzeti (lehet hinni neki, max fél litert csal) a lenullázás után a szokásos 136-os (A1-es autópályán engedélyezett 140, ott 146-ra állítva) tempomat mellett 7,5 liter körüli átlagot írt ki nagyon jó ideig. Igaz volt szél is, de ennyire nem emelkedett meg még a fogyasztásom. Jó sokáig volt ekkora, később normalizálódott. Ennyi ideig azért nem kéne regerenálni sem.
Tankolás után 6,4 lett, fedcomp 6,1-es átlagot írt ekkor.
Hazafelé úton, ugyanazon az útvonalon, ugyanúgy 136/146-os tempomattal, osztrák OMV-nél tankolás után 5,8-5,9-et írt a fedcomp. Majd hamarosan teletankolom, aztán meglátjuk a valós mennyi.
mdav88
senior tag
Lagunanal is van hogy van, van hogy nincs. Marmint akkor is van, csak a pumpaval egyben.
Nezz ala a tank korul, ha latod akkor van mit cserelni.
ΞΔGLΞ
nagyúr
Az a baj, hogy a franciák meg az olaszok tízenéveken át tettek róla, hogy szarfranciának és olasznak hívják az autóikat. Manapság ez már nem igaz, főleg nem egy Laguna 3-ra. Illetve tól. Kiirtani (talán) sosem fogják tudni.
ΞΔGLΞ
nagyúr
Beleszámoljátok ilyenkor a szelet egyáltalán? Egy erősebb (szembe) szél plusz két literrel is megtudja növelni a fogyasztást. Amúgy voltam Köln-ben, az új 1 hónapja vett családi gépezetnek, ahol lehetett szinte kitapostam a szemét. 20, de inkább 25 liter alatt ritkán láttam kevesebbet...
eTrade
tag
Rádásul itthon nagyon sok ember azért is fikázza a francia autókat, mert utálja a franciákat (pl. Trianon miatt stb.), hiába már rég nincsen kirívó megbízhatósági probléma velük: [link]
Azért a KIA is eléggé megbízhatatlan autókat gyártott eleinte és ennek ellenére mégis sokat esküsznek rá, hogy az most a megbízhatóság netovábbja.
polonic
félisten
Persze, azért említettem a szelet.
forceberg
veterán
BÚÉK mindenkinek!
A Kia a 7 ev "kamu"garival nyert. Sokan abba nem gondoltak bele,hogy az a 7 ev egy muszaki Casco, mert amennyit kifizetnek a tularazott kotelezo szervizekre, abbol kijon az esetleges meghibasodasok ara.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Robi81
tag
Szia
Bal oldalt hatul a kuszob alatt van a szűrő. Ahogy a videoban is
ΞΔGLΞ
nagyúr
Bocs, ezen teljesen elsiklottam. Túl sokáig voltam legény az éjjel...
polonic
félisten
ΞΔGLΞ
nagyúr
Én sem vagyok oda értük, amióta rájöttem, hogy egy utolsó cigányak tartja a többségük a magyar, tehát ez fordítva is igaz, egy franciának az országában ne nagyon hangoztasd, hogy magyar vagy. 10-ből 7 leköp jobb esetben.
Ettől függetlenül, én letojom a történelmet, de mint írtam... sok évig tettek róla, hogy a szarfranciaautójuk az beleégjen az autós kocsonyás masszájába a sok szemetükkel. Soha nem lehet ezt kiverni az emberek fejéből, ha nem így lenne, akkor, pl egy Laguna III, nem 1-2, ritkán 3 millió közt lenne, hanem inkább 3-tól indulna.
[ Szerkesztve ]
angyalpc2
aktív tag
Még az hogy szar francia...(oké azért vannak fura megoldásaik ) de szar román...mert arra asszociálnak hogy dácia renault, akkor az csak román gyártású.
Mondjuk a 0.9TCE ott készül úgy tudom. Oké az én 2-es Cliom még pont a franciáknál készült és nem szlovénoknál... Egyébként meg már már töröknél megy kb minden gyártás.
Addig jó nekünk olcsón viszonylag jó kocsit lehet venni