Hirdetés
- Luck Dragon: Utazásra tervezve – Anker Zolo gallium-nitrid töltő
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- DeFranco: Tanuljunk angolul játékosan! - Duolingo
- Algieba: Algieba mint kreatív tornádó
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
-
LOGOUT
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz
-Mosquito- #66599 üzenetére
Az ad plusz lóerőket?
-
HSM
félisten
válasz
Kroni1 #66595 üzenetére
Hááát... Hogy mondjam ezt... Igazad is van, meg nem is.
Pl. egy emelkedőn 70-el előzésnél nagyon nem mindegy, 70 vagy 120 ló van alattad. A 120-as gép letudja simán izomból, a 70 lovassal meg minimum egy váltás, vagy ha meg nem akarsz váltani, akkor nem úgy fog menni. Utassal meg végképp oda a dinamikának 70 pacival, igencsak megfogja.De itt szigorúan sietős/élmény motorozás tekintetében vizsgálva a dolgokat.
A túrázásnál sem a 160km/h feletti dolgok a kérdés, hanem amikor egy durvább szerpentines kanyar után mondjuk 50-60-ről gyorsítasz újra... A nagyvas letudja kb. váltás nélkül izomból, én meg váltogatok+nyélgáz, ha nem akarok lemaradni...
Ha meg ő is siet, akkor meg csak nézek utána.
De mint mondtam, élvezetes közúti/túra használatra nekem nagyon bevált az SV650, szeretem is, de azért el lehet könnyen érni a határait.
Egyedül a futóművével nem barátkoztam meg, illetve, hogy picit nagyobb erő kell a kuplungoláshoz, mint ami egy hosszú túrán/dugóban kényelmes lenne.(#66596) bogyo112: Ez tökéletesen így van.
Én mindig mondom is, ha valakikkel túrázni megyek, hogy én inkább nézelődős túrázgatós vagyok, mint a koptassuk a lábtartót típus.
-
Kroni1
veterán
Ez motoros kérdése is, elég nagy mértékben. Ismerek olyan srácot, aki meg tudná mutatni, (szerintem nemcsak nekem, de neked is) hogy utcára 60-70LE felett már minden plusz lóerő kb. teljesen felesleges. Nyilván a végtelen egyenesekben - ahol akár egy majom is tudná húzni a gázt - ott lehetne hagyni egy 100+LE géppel, de a túrázás/normál közúti használat szerintem nem csak 160km/h feletti autópályázásból áll..
-
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #66592 üzenetére
Most nem értem, mi bajod ezzel... Azért valami fogalmam van a fizikai dolgokról, és a váz/motor építéséről is látszik ez az kívülről.
Nem mondtam, hogy minden rendben van vagy lesz, azt mondtam, hogy ÉN nem féltem (ami nyilvánvalóan szubjektív, hiszen az én eddigi tapasztalataimra alapul), még azt is odaírtam, hogy LEHET TÉVEDEK.
Ennél jobban nem tudom érzékeltetni, hogy ez csak a szubjekítv véleményem és nem egy nagy világi igazság...(#66591) Xaels: Természetesen igen.
Érdemes lehet ilyen szenpontból az SV-kre is ránéznie, mert amúgy megfizethető és jó motorok.
Mondjuk a dobozolási lehetőségek nem tudom, hogy vannak vele, a segédvázat pl. elvileg kicsit erősíteni kell hozzá, ne törjön el egy ponton.
Csak azt nem akarnám, hogy esetleg csalódás érné, ha már elég sok pénzt beleinvesztál a projektbe. 50 lóerő után azért annyira nem sok a 70. -
Xaels
félisten
Persze ez így van. Amit lehet ki kell próbálni. Haver a Transalp után meg volt lepődve milyen fürgének tűnt a Dragstar pedig kevesebb benne a paripa. Hiába 650ccm V2 mind a kettő. Persze az enyém 150-nél megáll, utassal 140-nél de addig elég gyorsan eljut.
(#66588) HSM azért sztem azt sem kéne figyelmen kívül hagyni, hogy most min ül és mik az elvárások/lehetőségek.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz
Topiccsendőr #66584 üzenetére
Egyetértek azzal amit írsz, emiatt is írtam hogy 20kmh alatt jó dolog.
Az felett meg szerintem törik szakad minden ha van gomba ha nincs....
Mondjuk az a gomba amit én raktam elvileg 1300 nm-ert tompít is. (130kg-nak felel meg).
Csak számíthat valamit. -
HSM
félisten
válasz
canniball #66583 üzenetére
Azt nem tudom, a VFR hogyan van megoldva, de az SV idomjában van egy kis "szélcsatorna", ami folyamatosan visz be friss levegőt az idom mögé is, tehát kapsz kis kellemes szelet, de nem azt a vadat, mintha direkten telibe kapna.
No, meg az SV félidomos, tehát sokkal jobban tud hűlni a blokk, nem kapsz annyit a nyakadba, mint egy teljesen burkoltan, mint amilyen a VFR is.(#66585) persuader: Hát nem tudom, az SV-n a vázat belülről oldalirányban tuti merevíti elég rendesen a blokk, szóval egy eldőlés/elcsúszás esetén támadó oldalirányú ütés erejétől annyira nem féltem. Aztán lehet, tévedek.
(#66586) bob.zxr: Igen, ugyanez volt, mikor elmentem pár sráccal túrázni, SV1000, Triumph Street triple, meg egy nagyobb BMW, és hát az egyenesekben durván elnyúltak, pedig kimotoroztam az SV650-ből, amit csak jó érzéssel lehetett.
Persze, nyilván, nem lassú ez, sőt, közútra, normálisan közlekedni bőven elég, de ha baboss-nak szempont, hogy semmiképp ne legyen kézifék a csoportban, akkor azért inkább bő 100 lovas gépek közt nézelődnék, mint 70. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
baboss #66579 üzenetére
ha javasolhatom, inkabb olyan embert kerdezz, akinek volt olyan motorja, mert hogy osszekanalazzuk neked az ismeros ismerosetol halott sztorikat a megbizhatosagrol, azzal nem leszel gazdagabb.
el lehet szsoszolni a tulajdonosi forumok lapozgatasaval, abbol nagyon eros szuron keresztul valamit megtudhtasz az adott tipusrol, nagy munka aran. ez a leghasznosabb, ahogy pl bogyo is csinalta.
de nagy fenntartasssal olvass mindent, es kerdojelezd meg a tartalmat. ha nem konzisztens valami, dobd a kukaba, mert sajnos velemenye mindenkinek van, amit termeszetesen meg is oszt mindenkivel. csakhat ezek kozul nagyon kevessel lesz tobb az ember. -
BoB
veterán
Azért a te 2 hengeres motorod karakterisztikája is jóval másabb, mint pl egy ER6-é vagy SV-é, amik szintén 2 hengeresek csak éppen jóval többet pörögnek és teljesen máshogy vannak hangolva.
HSM: normál közlekedésre bármilyen csak korlátlan A kategóriás jogosítvánnyal vezethető motorkerékpár elég dinamikus.
Most a hétvégén társultam két Z1000-hez hegyi szerpentinezni, ők nem nagyon forgatták (mögöttük mentem, kiválóan hallani mennyire pörgetik), nekem meg a max-ot kellett kihoznom hogy ne maradjak le (az enyém max 87 lóerő).
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Ferdzsoo #66564 üzenetére
a bukogomba nagyon jo eldolesnel, de amugy ha valamibe beakad es a vazhoz van csavarozva az rotty. nem egy ilyet lattam, es a deklibe csavarozhato kitepi az osszes csavart valoban, ha akad. kerdes, eppen melyik az olcsobb? a blokk oldalat megvenni idomokkal, vagy vazat egyengetni.
nagy sebessegnel, (akar 50 nel is), mar nem egyertelmu, hogy ved a bukogomba, szituacio, motor fuggo. pl ha odacsapod a generatorhazat ugy, hogy a fotengely veget is megutod, akkor az fotengelycsere, ami nem biztos hogy olcsobb egy vazegyengetesnel.
nem lehet kijelnteni hogy jo- e vagy sem, mert nagyon sok mindentol fugg. es az embernek mindig igen-nem valaszokra van szuksege, de az elet ennel mindig bonyolultabb. -
canniball
nagyúr
Zöld, amikor az ismerősök tavasszal/ősszel már/még ráülnek az idomos gépekre nekem pedig hideg lenne morgolódok kicsit magamban. Ugyanakkor egy nem túl meleg/nem is hideg, hanem kellemes hőmérsékeltű napon amikor a csupasz gépen kellemesen éreztem magam volt szerencsém ráülni ismerős VFR-jére, azóta tudom hogy azon én nyáron megdöglenék és azóta nem bánom a döntést. Télen vettem egy nagyobb plexit, azt majd kipróbálom nem túl hűvös időben, aztán ha az sem jön be akkor elfogadom hogy ez a naked egyik hátránya (számomra).
-
-
HSM
félisten
válasz
baboss #66572 üzenetére
Meg a DL650 nem egy izommotor.
Tehát a mostani 400-asnál azért nem klasszisokkal erősebb. Ez a "baj" az SV650-el is, normál felhasználásnál állati király, nyomatékos, indul azonnal határozottan, amikor kell, nem is kér sokat enni (2007-től gyártottak), de nagy tempónál (leginkább 100 felett) azért elmaradsz a 100-120 pacis vagy erősebb gépektől azzal is sajnos, még ha játszol is a váltóval.
Pedig az SV pár lóerővel erősebb és jópár kilóval könnyebb is, mint a DL650 tesója. Mondjuk én nehéz vagyok (100kg), egy könnyebb pilóta alatt azért fürgébb lenne az SV-s 72 paci.
Mondjuk nem idegbeteg társaságban simán lehet vele tartani 160 körüli utazót is (~7200rpm akkor), szóval ilyen szempontból teljesen jó.(#66578) bob.zxr: Igen, ez egy ügyes kompromisszum a gomba és a cső között.
No, meg nálad a fekete váz és blokk miatt nem is üt el annyira, mint nálam az ezüst blokkon a fekete cső.
-
baboss
őstag
Nézegettem a Chopper, Cruiser, Custom motorokat is, de 1 misi alatt a legtöbb csak 50 lovas körül van.
SymbianOS
Ha megvan már a kiszemelt paripa akkor úgy is a véleményeteket fogom kérni, hogy mik a típus hibái.
Akkora a választék, hogy nem könnyű a választás.
Amikor elkezdtem motorozni nem volt ilyen gondom.Vagy ETZ, vagy JAWA nem volt sok választás. -
válasz
baboss #66567 üzenetére
4. pontot sokkal jobban bolygatnám. Pl én tudom kb mit bír ki az enyém egy road3-al, nem kell 8000-ként beletenni annyi pénzt amit sokan nem keresnek egy hónap alatt, aztán olajcsere intervallum stb. Évjárat szerinti típushibáknak utánanéztem, honnantól vállalható stb. Persze így is kellet kompromisszumot kötni.
A küllem meg egy olyan pont volt amiből kiindult minden más. Mondom olyat sem veszek ami minden sarkon szembe jön. Tudjátok mint anno a Nokia 3310-es,többen voltak akiknek volt, mint akiknek nem. -
HSM
félisten
Van az is SV-re, csak az nekem nagyon nem tetszett, valahogy nem illik a motor karakteréhez, olyan sután néz ki: [link].
Úgyhog nálam maradt egy szép, de ténylegesen kevesebbet védő gomba, az sokkal kellemesebb megjelenésű.(#66575) canniball: Pedig egy nem csak hobbicélra használt motornál milyen jól jön az idom... A számát sem tudom, hányszor "mentett életet" így az évek során, hogy ott volt a félidom bebújni mögé, mikor pl. hirtelen rámesteledett, és hidegebb lett sokkal, mint kalkuláltam.
Meglepően jól védi a térd, kézfej, mellkas környékét ha bebújok mögé, legalábbis az SV-n, remekül megtervezett a fejidom légterelés szempontjából.
A "félidomosság" remek kompromisszum a naked és burkolt gépek között szerintem. -
HSM
félisten
-
demars
addikt
És SymbianOS:
Jó az a cbf600 s ! Én még ugyan ismerkedek vele de nem érzem, hogy gyenge lenne! Igaz, hogy forgatni kell, hogy meginduljon de azért nem 8000 nél kezd húzni!
Az idom pedig nagyon jó! Térdem, combom, ágyékom teljesen szélvédett! Egyedül a felső testemen huzatos (váll, mellkas, nyak)! -
Something_
őstag
válasz
Ferdzsoo #66564 üzenetére
Nem ilyen egyszerű ez, haverom elesett hringen, gombára felült a motort, alig lett valami baja a motornak. Kb 80-90-el esett, csúszott a motor baromi sokat.
Szóval nincs rá törvény, saját véleményem, hogy 10-ből 9-szer hasznos lehet, jelentős anyagi kártól megvéd egy jó bukógomba, de kell számolni a 10%-al is, hogy hatalmas kárt csinálhat.
Nekem pont a GSG felfogatási helye szarul van megoldva (generátorfedélre jön ki a konzol és rajta a gomba, másik oldalon pedig konkrétan a deknire kell felrakni, konzol nélkül. Meg kell nézni, hogy adott motortípusra hova esik.
Nekem most ugye komplett idomcsere lesz, LSL gombánál idomot kell fúrni, szerintem én is beújítok egy szett LSL gombát, ha már úgyis áll a motor.
-
Geresics
addikt
válasz
AndrewTdi #66561 üzenetére
Szerintem rendes védelmet csak a rendesen kialakított csövezés eredményezhet. Mivel Te nem terepen akarsz motorozni, ezért nyilván nincs szükséged sem haspáncélra, sem olyan szintű védelemre mint amit én csináltattam.
Bukógomba amúgy nem csak álló eldőlésnél véd, ezért mindenképp a vázba csatlakozzon. Különbség közöttük az anyaguk, ami meghatározza, hogy mennyire rugalmasak, azaz hogyan nyelik el az ütés energiáját (pl. gumiból vannak, van bennük rugó, stb.), és az sem mindegy, hogy csúszáskor hogyan kopnak (mert ha 1m alatt lekopik 3cm, akkor a második métertől már megint a burkolatod karcolódik).
Amúgy pedig kívánom, hogy sose jöjjön el: -
baboss
őstag
válasz
Kolondrum #66558 üzenetére
emre
Persze, hogy számít, a Zephyr hez is nehéz és drága alkatrészt beszerezni, mivel belpiacos.
Összeszedem, hogy mik lennének az igényeim, és elvárásaim. Az egy dolog, hogy külsőre, hogy néz ki, de szerintem az a lényeg, hogy mennyire kényelmes, és motorozható nekem. Fel kel majd ülni egy párra és kipróbálni, hogy milyen.
1. Munkába járásra használnám sokat, Zsámbék- BP
2. Belvárosban könnyen kezelhető legyen, átlag 60 kg vagyok.
3. Oldal és egy hátsó doboz kell majd rá amibe a szerszámokat betudom pakolni,
4. Szerviz, és alkatrész ellátás ne legyen nagyon drága. (szerelésben alkatrész cserében sok mindent szeretek magam csinálni)
5. Ha túrára megyek, ne én legyek ( ahogy polimorf mondaná) a kézifék aki visszafogja a csapatot.
6. Ne legyen csupa idomos, de nem gond ha mégis az.
7. Minimum 600cc maximum 1000cc
8. 800k a keret, egyenlőre.
9. Nagyrobogó, Enduro, Krossz nem kell.
Ha valamit kihagytam szóljatok. -
Xaels
félisten
-
Ferdzsoo
addikt
válasz
AndrewTdi #66561 üzenetére
Szvsz egy bukógombának az a feladata hogy a kis sebességű mondjuk 20km/h alatti eséseknél (vagy álló helyzeti dőléseknél) megvédje az idomot. Ilyenkor nem tudom elképzelni hogy ha valahova "beakad" akkor óriási kárt tudna okozni. Nagy sebességű esésnél pedig nem hiszem hogy az lesz a fő kár amit a gomba okoz, sokkal inkább rommá fog törni a motorod minden szinten...
Tudomásom szerint ponthogy az a jó gomba ami a vázba van rögzítve, mert az nem csinál kárt, ellenben azzal amit a blokkhoz rögzítesz, mert az fogja megrepeszteni vagy kitörni... nekem legalábbis ezt mondták a szerelők... és logikát is látok benne.
De ha rendesen utánajársz akkor a drágább, minőségibb gombák mind a vázba vannak rögzítve, az olcsóbbak pedig a blokkhoz.
Én is ezért vettem gombát, már vissza is hozta az árát, leraktam álló helyzetben. Ha meg tempóval esek, akkor úgyis törik minden ott semmi nem védi meg. KB ennyi. Én így gondolom...
A gsg gombákat nyugodt szívvel tudom ajánlani. -
Something_
őstag
válasz
AndrewTdi #66561 üzenetére
Ahogy olvasgattam az jon le, hogy az esetek tobbsegeben megvedi az idomot a durvabb toresektol/karcoktol, viszont ha beakad valahova es nem torik el, akkor sokkal komolyabb problemat tud okozni.
Eloszor is nez meg, hogy hova lehet neked rogziteni.
Nekem pl gsg gomba nagyon bzi helyen van, lsl-nel meg furni kell az idomot.Tenyleg, nezd meg meg az lsl gombakat, aztan ha mar begombazol, akkor szerintem a tengelyvedo gomboknak sok elonye van.
-
AndrewTdi
addikt
Sziasztok!
Gondolkodom bukógomba vásárlásán, de elég idegen nekem ez a téma. Találni 20ezertől egészen 40ezerig. Illetve milyen esetekben lehetnek igazak azok a szóbeszédek, hogy jó is ha van, mert védi a motort, de ha beakad valamibe, akkor görbül a váz.
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]Találtam párat, de nem tudom, hogy a kinézetet leszámítva melyik mivel "tud" többet a másikhoz képest.
-
Most számoltam, mondom majd egyben kap ernő hátsó gumit meg láncszettet. Hát az biza egyben közel 120k lenne. Ebből is két részlet lesz. Lánccal kezdődik, mert oldalra már kimozdul és kicsit el tudom emelni a fogaskerékről, meg az egyik szem megszorult, nem egyenesen áll. Kérek is időpontot.
-
válasz
baboss #66550 üzenetére
Számít a motoroknak az a része, hogy mennyire szerviz igényesek és mik a típus hibái stb?
Yamaha XJ 900 pl - A nagy nagy nevű tasi is szopott vele alkatrészek terén. Én is végigzongoráztam pár típust, rengeteget olvastam róluk és maradt ernő. Pl a cb600f tudod miért esett ki? Mert még a postásnak is olyanja van és ~8000rpm alatt elég békés.Kis kivétel.
-
BoB
veterán
válasz
canniball #66553 üzenetére
Én a VFR-t háromszor dőltöttem el az oldalára. Addig nincs gond amíg sík a talaj vagy kicsit sz@r. Akkor van gond, ha komoly lejtő van, vagy nagyon durván egyenetlen a talaj, és ott kell tologatni.
Egyszer úgy dőlt el hogy olyan helyről hoztam ki ahol padkán keresztül kellett kitolni... hátrafelé.
-
canniball
nagyúr
válasz
#79335424 #66547 üzenetére
Legalábbis optimális esetben.
Xaels!
Fene tudja. Nálam pl. úgy indul a motorozás a garázs és az udvar adottságai miatt, hogy a garázsból lejtő ellenében "tolatok"/húzom ki a motort, majd miután a garázsból kiértem és megfordultam lejtőn tolom fel. A CG után (azzal a garázsban is meg tudtam fordulni) igencsak érezhető az SV plusz 50 kilója is, még egyszer ennyivel szerintem nem is boldogulnék.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB GDDR6 Rampage Shiva Zalman 500W
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C/A Universal Dock G2 docking station (5TW13AA) (DisplayLink)
- Honor Pad X8 64GB, Wi-Fi, 1 Év Garanciával
- Vásárold meg most a Zalman T7-et, és élvezd a minőséget!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest