Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Dißnäëß
nagyúr
Sziasztok, van külön Yamaha topic, vagy kérdezhetek itt ?
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
Geresics
addikt
Kérlek szépen, legyél kedves más hangnemet megütni a topikban! Köszönöm!
Persze szokás itt egymást oltogatni, de jellemzően csak miután már ismerik egymást a felek, márpedig szemlátomást te nem ismered a közösség tagjainak műszaki ismereteit.
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
Ezt most miert kellett a vegere?
Szimplan erveket sorakoztass egymas moge, kesz. Ha igazad van, itt el lesz ismerve, anelkul h krvaanyazva lennel. Es igazad van, kb 10 evvel ezelott csinaltam azt a gst, mar fogalmam sincs mit csinaltam hogyan, siman beirtam a forumra mert arra emlekeztem, hogy beszoptam vele, ezzel kotottem ossze gondolkodas nelkul. Ennyi tortent :DMiert kell a vegere szemelyeskedni, amikor te ugyanugy felszolaltal nemreg egy olyan temaban, amiben ugyanolyan tajekozatlan vagy, mint akiket szidsz. Ugyan azt csinalod, mint a forumos eszosztok, tehat udv a klubban.
Explosión de dos tiempos
-
csongi
veterán
válasz Micsurin #135691 üzenetére
Mondjuk a tempós közlekedés és az utas együtteséhez, az a fék valóban elhalványodik.
A tolattyú nálam is furatos, de úgy is marad. Igaz az én karbim egy kicsit máshogy van megoldva. Az a veszteség már nem érdekel.
A kemény 35Kw.ról volt lehúzva 30Kw-ra-
. Most valahol a kettő között lehet a néveleges."csak a poént nem látom miért fogták vissza a blokkot a GPZ-hez mérten."
A mai napig ez megy.
Gyártás szempontjából ez érte meg. Fajlagosan jóval kisebb költséggel tudott kiszolgálni egy Európai piacot, a tagállamokhoz igazodó igényekkel, korlátozásokkal.
Mindegyikhez gyártani egy optimális blokkot, nehéz eladhatóságot eredményezne.
Nem a módosított tengely legyártása a fajlagos költség növelő.
Ha egy másik blokkot gyártana arra a darabszámra, nah az lenne. Vagy a hengerrel és társaival.
Ehhez még hozzá jönne a bürökrácia, akkor a végeredmény egy 20Kw Honda Cb új eladási ára jelentősen drágább lenne, mint egy 58Le változaté. -
Micsurin
nagyúr
válasz csongi #135690 üzenetére
Technically valóban folytott a blokk alapból is mert mint kiderült most a cikkszámokból a GPZ500S-ből a 2 pickupos változatnak a CDI-je rámegy az Er5-re és megfelelően is működik. Innentől tényleg érthető miért megy bele a veztengely is csak a poént nem látom miért fogták vissza a blokkot a GPZ-hez mérten.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz csongi #135690 üzenetére
A gyári olcsó showakat nem éri meg újítgatni. Külön rugó eleve nincs hozzájuk a legolcsóbb venni egy pár jó minőségű utángyártottat. Ha az az Ikon pár elbírja azt a használatot amit Schaft küld nekik meglepne ha nekem a tempós kanyargást meg a kétszemélyes túrázást ne bírnák.
Az eleje meg nem csak futómű puhaság miatt megy azt tavaly persu elég szépen vesézte nekem, hogy a fékre milyen opcióim vannak és ott a régi RS orra jött ki a legjobbra!
Pár évig nem akarok még nagyon cserélni szemezek a pár éves z650-ekkel és patika er6-okkal de szerintem kivárok és veszek 3-4 év múlva egy új Versyst vagy Z650-et addig meg átalakítom most valamelyik 500-ast és eltekergek azzal. Nem nem megérős történet de nem lesz utána eladva csak második motornak száműzve. 10k sincs évente a kötelező rá nem éri meg beforgatni a későbbiekben, nagyobb attól a használati értékük.
...a kawa csak folytott volt. Előző tulajok kiszedték belőle a folytott szívócsonkokat nálunk meg megvált a kis Kawa az átfúrt tolattyúktól, ha már úgyis két karbiból lett építve egy jó.
tboy Nem egészen értettük, hogy milyen csomagban rendelte őket a cég. Konkrétan nem tudtad megfeleltetni semmilyen felszereltségnek az elérhető kombinációkat. Kicsit keretre emlékeztetett amolyan tessék autó alapár + ~8-900k és amit Te bele tudsz pakolni pár egymást kizáró dologgal amik csak önmagukban férnek bele az összegkeretbe még ha azt finoman túl is lépik.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
csongi
veterán
válasz Micsurin #135676 üzenetére
Ebbe belemrulsz rendesen.
Esetleg egy rugo csere nem hozna annyi valtozast, amennyi mar elegendo, es nem kellene kukazni az egesz telot?
Persze ha tobbi elem nem eldobos.A mai napon a rotakapam vegre rendszamot kapott.
Kezdodik a betakaritas, majd keresek valami ideny melot a vasra :D[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
Ket dolgot irtam.
1 a tengely atmero.
2 folytas lehetosegirol.
A folytas lehetosegrol te lemaradtal, es valszeg resz infod van. Ez egy folytott A2 Kawa.
A folytas taglalasa, egy kitero, vagy parhuzamosan erintett.
Attol mert te nem tudtad, jelen van. :).Nem mondtam, hogy nem lehet cserelni. Azt mondtam egy az egyben nem tennem meg.
Ket hasznalt alkatresz egymashoz valo viszonya ritkan megfelelo.Sztem, tok jo dolog, hogy itt osztod velunk az eszt. :).
Udv a csapatba. -
bacus
őstag
válasz BloodyEddie #135672 üzenetére
innovv.hu K3, felszerel, felvevő az ülés alatt, ha kell a felvétel wifin leszeded a telefonra (esetleg kibányászod az sd kártyát) vagy veszel vmi kínait.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Micsurin
nagyúr
épp olyan észosztók mint itt, akik csak fotón láttak megbontott motort azt is 20 méterről!
Ez jó lesz... Apa kezdődikNem tudom miért veszel mindent 1:1 támadásnak és kell fél offenzíven írnod a témával kapcsolatban... ha tudom, hogy ekkora cunamit indítok el inkább megzargatom őket privátban... de ez a stílus itt sosem volt divat :"D
tboldi Mi most voltunk ezért is volt odaát január körül a kipufogós téma, hát ott még nem az alu+ültetéssel ment át...? Matrica honnan? Honda topikban előzmény keresés jön úgy érzem.
tboy ezért a kendács RS orr rá. Kis custom. Nah, sima 6-os kézi. DCT opció volt de olyan vicces volt a céges lista pár éve, hogy ha van DCT nincs se auto klíma se elektromos parkolófék se navi.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
tboldi
nagyúr
válasz Micsurin #135681 üzenetére
Ó, én készülök a műszakira, már eggyel kevesebb dolog van, amibe beleköthetnek.
[ Szerkesztve ]
-
fer
őstag
válasz Micsurin #135676 üzenetére
Lefogató cseréről nem volt szó, mert ha igen akkor felejtős a dolog mivel azt együtt fúrják a hf.-el és ott már jelentős eltérés van ha cserélik a GS kapcsán ez volt a téma! Mellesleg úgy szerelitek a roncsaitokat ahogy akarjátok, és a külföldi fórumon is akadnak épp olyan észosztók mint itt, akik csak fotón láttak megbontott motort azt is 20 méterről! Tisztelet a kivételnek ami szerintem közelít a nullához.
''A részegek okozzák a balesetek 30%-át, tehát a józanok sokkal veszélyesebbek! Viharban azért látjuk előbb a villámlást és csak utána halljuk a mennydörgést,mert a szemünk előrébb van, mint a fülünk."
-
Micsurin
nagyúr
válasz tboldi #135680 üzenetére
Tudod mi a szép? Ez a szerviz elvileg a környék egyik egyetlen és aránylag jóhírű műszaki állomása is egyben.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
tboldi
nagyúr
-
hroberto
veterán
válasz tboy93 #135662 üzenetére
A Bükk hevesi oldala tűrhető, a borsodi már valamivel szarabb, de azért simán élvezhető. A Csillagdát is megnézheted.
A Mátrából Eger felé a Sirok - Egerbakta közötti rész tavaly kapott új aszfaltot, nagyon jó!
Valamint most aszfaltozzák a Mátraháza - Mátrafüred közötti részt is.KTM 1290 Super Duke R Gen3, Alfa Romeo Giulia
-
Micsurin
nagyúr
válasz tboldi #135677 üzenetére
Szerintem meg nagyon paraszt az a REJ. Nem elég, hogy lekátyúztam a Nipon alu szettet és görgőre várnak (megbízható felnis kerestetik) de a szerviz elcseszte a rugókat. El volt 3 is törve erre ezek a szerencsétlenek rendeltek egy teljes szett gyárival egyező magasságút mert szerintük H&R-ert már nem kapni, és soha nem is gyártottak a Jazz-hez...1x csak 1x nem vittük Imihez és sikeresen műveltek rajta valamit arról nem beszélve, hogy ~30 percig veszekedtem velük, hogy nem nem jó bele bármilyen váltóolaj ha nem MTF3-at tesznek bele akkor egy büdös vasat nem fognak kapni... eredmény:
-akkor nem cserélik ki inkább.Az i30 a raj, alig 4 év alatt belemászott majd 100k és egy rossz hangja sem volt. Az az 1.6CRDi világbajnok egy blokk pedig ütve vágva volt pályán és városban is mint céges.
Legyek on is, ami meglepett, hogy nekem nem a CB ereje volt zavaró utassal mint tboynak a CBF-el nekem a nyüves fékek voltak istentelenül kevesek. kényelmesen eléri és tartja a 150-et óra szerint utassal de onnan megállni már művészet, a következő projekt ha végre lesz időm a bontott RS elsőrész beépítése. (Igen megfogadtam persu lőttem egy komplett RS első részt ebay-ről felni-nyereg-villa-hidak. Fékhez telokhoz meg is van minden, hogy szét és össze csak az idő nincs meg... durván 1 évvel a végzés előtt kb megszűnt a szabadidő. )
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
Nem tudom hol vagy leragadva de ez létező téma... amikor beírta a GS-t akkor már tiszta sor volt mire gondol ha visszagörgetsz tettem is be linket GSTwin-ről egy egész szép értekezést ahol ezt taglalják. (Hidd el egy egy ilyen külföldi típus fórumon messze jobban ismerik a gépeket mint itt bárki alapesetben, ha van is kérdés bedobva az általában általános vélemény kérés egy egy témát illetően...)
A GS adott a témán meg felesleges lovagolni ott a Kawanak a manualja befotózva.
csongi ez lesz szerintem a megoldás a labda ellenben most nem nálam pattog. Ha úgy dönt tényleg robira ül akkor CB elad és Kawa projekt befejez ha megtartja akkor viszont a CB projektet izzítom... ég a kezem azokra az Ikon gátlókra már csak azok vannak hátra, itt a fiókban a kisebb első lánckerék is meg a Stage1 Dyno is. ...meg kell valami az S22 helyett az utassal való járkálás igen drasztikusan felgyorsította a kopást.
A gátlók mondjuk a Kawan is tutira eldobósak kapásból... puhább mint a CB és már utóbbi is egészen para mértékig beül a gyáriakkal.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Topiccsendőr
addikt
Azert talaltak ki ezt a rendszert a fotengelynel, hogy a gyartas soran kevesebb legyen a munka. Tehat penz es idosporolasbol mas a merete a fotengelycsapoknak.
Ha lehetne cserelni kulon a siklocsapagy beteteket a hfejben, ott is ugyanez lenne, mivel ez kevesebb munka lenne a gyarban.
Igen, baromsag volt, de ha visszaolvastal, lathattad, rajottunk erre Micsurinnal.Explosión de dos tiempos
-
fer
őstag
válasz csongi #135663 üzenetére
Akkor olvass vissza itt semmilyen teljesítmény korlátozásról nem volt szó, ha már itt tartunk a "kis" kawában ez amúgy is a karbiban van! Az meg akkor is baromság, hogy nem lehet vezérműtengelyt cserélni egy hf.-ben. Még ha ott is van a fojtás akkor is ki lehetne cserélni olyanra, ami már leadja a teljes teljesítményt, csak gondolj bele, hogy mekkora munka lenne ez a gyártás során, ha még a tengely átmérő sem stimmelne!
''A részegek okozzák a balesetek 30%-át, tehát a józanok sokkal veszélyesebbek! Viharban azért látjuk előbb a villámlást és csak utána halljuk a mennydörgést,mert a szemünk előrébb van, mint a fülünk."
-
zibo73
aktív tag
Sziasztok!
A karasna motoros bolton kívül hol fogadnak még el SZÉP kártyát?
Köszi! -
BloodyEddie
őstag
Sziasztok!
Ki milyen dashcam-et használ, mit ajánlotok?
Sok lettek nekem az index nélkül sávváltó autósok, meg nyáron készülök is pár nagyobb túrára, ahol emléknek is jó lenne pár videót felvenni.
Áttúrtam már a Redditet, itt a keresőt, meg a kamerás topikokat is, de motoros menetrögzítő kamera témában nem igazán találok infót, meg hazai webshopok úgy látom nem foglalkoznak ilyesmivel, csak autósokkal (pl. Alzán a "motoros kamerák" kategóriában konkrétan autósokat látok csak, visszapillantóra szerelhető meg ilyesmik).
Ennyi szempontom van:
- Persze minél olcsóbb annál jobb, de 100k kb. a lélektani határ
- Automatikusan felül tudja írni a legrégebbi felvételeket, ne kelljen mindig manuálisan törölgetni
- Legalább annyira képminőség, ha elcsapna valaki, legalább meglegyen videón a rendszáma
- Szivargyújtó slotról vagy USB-ről tudjam tölteniLehetőleg hazai webshopból venném, de bármi Amazon megoldás is szóba jöhet, most ott pörgetem át a top találatokat, csak a legtöbbnél borzalmasan homályosak a feltöltött mintaképek, még a drágábbaknál is. A GoPro meg persze kézenfekvő megoldás lenne, csak drága is, meg manuálisan kéne menedzselni a felvételeket, amit jó lenne elkerülni, hogy túra közepén ne a videók rendezgetésével kelljen foglalkozni.
Előre is köszönöm bármi tippet vagy konkrét ajánlást
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Micsurin #135656 üzenetére
A plastigauge-es meres eleg pontos, azzal semmi baj nincs.
Ha ott pittingesedik, ahol nem nyom semmit, mint mondtam korabban, en bennehagynam, mert ott nem kell kemenynek lennie a femnek egyaltalan.
A gpz veztengelyrol nem tudok mit mondani, ahhoz vezerlesi idoket kene osszehasonlitani.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Nezd, en sem igy kezdtem, amikor legalabb ekkora marhasagot irtal az olajokkal kapcsolatban :D
Veztengely csapagynak hivjak a siklocsapagyazast es a gorgost is. Van gorgos is. Egy csap fut egy furatban. Ez csapagy. Felolem hivhatjuk alagutnak is, de ennyire pontos szakkifejezesek nem szuksegeltetnek egy olyan topicban, ahol marhasagok is elhangzanak. :D meg olyan, hogy vezermutengely lefogato. :D
Gs 500 nem a gorbeseg miatt nem ment bele a tengely, hanem mert mas volt a merete. Mindegy milyen "lefogatoval" volt felcsavarozva.
Megegyszer elnezest, ha ezek utan erre kovetkeztettem, tobbet nem fordul elo. :D
Bar fotengelynel ez viszont teljesen megallja a helyet.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
zgospel
őstag
válasz tboy93 #135660 üzenetére
24-esen Mátraháza és Parádsasvár között oda-vissza, egész nap.
Na jó, túrázáshoz, állítólag a Pásztó és Mátraszentimre közti szakaszt is megcsinálták, az szerintem elég jó és a forgalom is kisebb. Északon Salgótarján és Ózd között (Cered, Zabar, Hangony) is jó az út és szép a táj, ritka forgalommal.
Például ha Pásztó irányából mennél Salgótarján felé, akkor érdemes Sámsonháza-Nagykeresztúr útvonalon menni, jó kis kanyargós, hullámvasútszerű az út, szebb a táj és kicsi a forgalom.[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Micsurin
nagyúr
válasz dellfanboy #135661 üzenetére
+1 és lehetőleg valamikor hétköznap... párommal voltunk hétvégén hát őszintén néha elképedtem a hülyéktől. Pedig utassal sem mentem tempótlanul. De mikor a birka rámelőzött úgy, hogy előttem autó szemből motoros azért elkapott az a klasszikus "'ez normális" gondolat. Szembe GSXS-es srác utána valamikor fordulhatott is és megkérdezte a kollégát a Parád utáni MOL kúton, hogy amúgy értelem szorult-e a fejébe vagy csak levegő.
Eszméletlen sok a birka agyaltunk rajta visszafele is Mátra-e de inkább 25-ös Egernek és 3-ason haza pest felé. Zavaróan sok a türelmetlen hülye... a kedvencem az egy piros 600rr-es srác volt. Tolta neki mint a barom de csak kanyartól kanyarig mi meg a két öreg postással Pega650 meg CB500 utassal és dobozokkal is kényelmesebb tempót diktáltunk, a végén elfogyott a türelme és kielőzőtt de akkorát satuzott a kanyarív előtt, hogy nem sokon múlt a kiegyenesítés...
Nem csodálom, hogy kigyűltek már tavaly is a sünik a Mátrába..., Héregen nem voltam még idén de ha tippelnem kéne szombaton csúcsidőben az sem lehet gyengébb.
tboy Lilafüreden ha nem rohantok tekeregjetek egyet akár ott a libegő is megéri. Utóbbi nagyon szép látvány mondom ezt úgy, hogy tériszonnyal zavart fel a kétlábonjáró véleményem és végig úgy szorítottam a vasat mintha nem lenne holnap.
csongi A fórum népe padon mérve ~4-5 lovat* látott karbi csere nélkül (+os főfúvokákkal) de nem is emiatt ajánlották elméletileg sokkal kellemesebb lesz a teljesítmény leadás, fürgébbnek hat a motor indulástól a végéig. Nem a plusz lovakra helyezték a hangsúlyt, azért merült fel az ötlet eleve mert cserélni kell alapból nem szokás bedobni ahogy utána keresgéltem csak ha cserés kerül rendszeresen említésre. Ez nagyon fingfűrészelés, hogy klasszikus idézzek inkább a karakterét változtatja meg pozitív irányban.
*itt frissen felújított blokkokról beszélünk értelemszerűen. Naná megint pár Thundersport500-as hétvégi hobbi pilótába futottam bele. Annyira idióta kérdésekkel piszkálom szerintem ezeket a fórumokat, hogy bevonzom őket a CB500 UK-ban is mindig tőlük jönnek a szerviz tippek. Vagy csak ők azok akik csavarra alátétre ismerik a blokkot.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
csongi
veterán
Akkor most hallasz
A jelenlegi rendszer szerint, olyan módon lehet a teljesítmény korlátozást kivitelezni egy motorban, hogy az csak jelentős átépítéssel legyen lehetséges. Illetve a gyártók saját módon védik, ha esetleg ilyesmire lenne kedve a delikvensnek.Régen is megvoltak a trükkök. A teljesítmény korlátozás pedig, egy motorban számos helyen meg lehet tenni. Gyártás szemszögéből pedig egy eltérő profillal legyártott vezérmű tengely nem lesz eget verő költség ezeknél.
Beteszed a nyers cuccot és a program olyanra köszörüli amilyenre kell.
Nincs ebben semmi nagy extra.Ha a tengely futam méretére utalsz, akkor bontott termékek esetében sem cserélgetném csak úgy, de még ha új tengely is kerülne be akkor sem. A tengely egy méret, de a fogadó oldal is. és tulajdonképen egymáshoz képesti méretviszonyról van szó sztem. Bármelyik elem kerül cserére, azt mérések nélkül én nem tenném.
Micsurin:
Mennyi lóerőt nyersz? .
Érdemes ezzel kínlódni? A GPZ karbi hogyan van konfigurálva?[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz dellfanboy #135661 üzenetére
Eger -> Lillafüred -> Szilvásvárad kerülőt érdemes utánafűzni vagy arra nagyon szarok az utak? Kanyargósnak néz ki.
-
nagyúr
1 napos túrát hogy töltenétek el a Mátrában? (És annak környékén, Pestről indulva?) Milyen utak legyenek benne mindenképp és mit érdemes inkább kerülni?
-
fer
őstag
Még hogy minden vezérműtengely más és más méretű és nem lehet cserélni egyiket a másikkal? Hát ekkor marhaságot sem hallottam még, az lenne még csak az igazán drága előállítás! Azért mert egy bontott főtengely szorul annak más oka is lehet, mondjuk leejtették és görbült, hogy csak a legegyszerűbbet említsem, vagy másik lefogatót raktak fel, amit viszont nem lehet cserélni. Vezérműtengely csapágyról sem hallottam még motoroknál (ami nem azt jelenti, hogy lehetetlen) helyette a vezérműtengely alagút kifejezés a helyes.
[ Szerkesztve ]
''A részegek okozzák a balesetek 30%-át, tehát a józanok sokkal veszélyesebbek! Viharban azért látjuk előbb a villámlást és csak utána halljuk a mennydörgést,mert a szemünk előrébb van, mint a fülünk."
-
bacus
őstag
Én bementem a Wallishoz, nézzenek rá erre a teleszkópra. Azt mondták nem olaj az, hanem zsír, teljesen normális, függ a melegtől, stb, de pont azért van ott, hogy ne tapadjon le a szimmering. Rögtön jobb kedvem lett. (érdekes - nekem legalábbis-, hogy csak a jobb oldali teleszkópon van nyoma)
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Micsurin
nagyúr
válasz csongi #135655 üzenetére
Hm? Nem, a fejben futnak a tengelyek. A fej az szép mondom az járt már műhelyben nálunk a nyüves vezérműtengelyekkel van probléma.
Manual is csak plastigauge-et ír nem pontos mérést utóbbit csak a vezérműtengelyre ad meg kopási értékként.
Leérdeklődtem Gaál-ékat vállalják ~50k/db. Angolok meg nagyon erősen az EX500-on tolnak a bontott fele, eleve azzal kezdték GPZ tengelyeket tegyek be és még valamit nyerünk is lóerőn mert azonos a gyújtás a két CDi-ben de hegyesebb és meredekebb a GPZ vezérműtengelye.
Annyira szeretem mikor ennyire nincs egyértelmű válasz.
Jól érzem ez ilyen próbacseresznye téma lesz így? Két bontott próba rá aztán vagy jó vagy nem és megyünk tovább?The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #135654 üzenetére
Nem neztem. Ez is kulon csuszo csapagyas? Nem neztem.
Ebben az esetben ossze legozhato a satzlupadon is valoban.
Igy csak resz igazsag amiket irtam. -
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #135652 üzenetére
A csapagy lehet hasznaltnal is jo, mint kiderult, ez nem egy gs 500. Ha nem vonalkodos a hengerfejben a csapagy, annak jonak kell lennie, esetleg ki lehet merni plastigauge-el, nagyon egyszeru a meresi eljaras, es a muanyag szal is olcso, hazilag merheto.
Explosión de dos tiempos
-
V.Stryker
nagyúr
Jó szopóágon vagyok mostanság a Bandittal. Tényleg igazából semmi komoly gondja nincs, de nem komolyakból azért kijut.
Eddig is éreztem, hogy melegen szarul indul, mintha az aksi merülne. De végülis mindig elindult, második elforgásra.
Ma visszavittem a szerlőhőz, mert 36-os kulcs híjján nem tudtam húzni az új láncon, ami már nyúlt egy jó adagot. Búcsúzom a szerelőtől, indítanék, de csak nyekken a motor... nem indul.
Mondja: 'Aha...', hozott egy pici kalapácsot, odakoppintott az önindítónak, majd egyből pöcc röff. Mondta, hogy "szénkefe" nagyvalószínűséggel.
Gondolkodtam,hogy veszek egy kis kalapácsot, de inkább lebeszéltem vele, hogy belefér neki, vegyek ki, felújjítás, majd mehet vissza. Úgyis idegelne, míg nem tökéletes.
-
-
csongi
veterán
válasz Micsurin #135642 üzenetére
Megertem, de nem fogadom el.
Hogy lesz meg egy hasznalt csapagyfutamon egy hasznalt vezermu tengelyel a megfelelo illesztes? Mondjuk 0.05. Bar, itt lehet 0.1 is ha jol lattam.
Csak otthon hogyan mered ellenorzod le a futam kerekseget, iletve a kozepso csapagy illeszteset?Illetve a bontott tengelyt is erdemes ellenorizni, lehet olyat ut mint M Tyson. :)
Nem gyors szervizet akarsz, hanem tartosan jot.Pikkelyesedesrol jo lenne latni kepet.
Ha a henger nem hordo, es a dugoval a viszonya jo, elegendo egy gyuru sor. De abbol ujat. :).
Probalkoztam efelekkel parszor.
Ezt tavolrol tavgyogyitani nem lehet.
De a vegeredmeny az lett.
Gepmuhelybe osszehoztak az egeszet.
Ha kellett potoltak a csapagy futamot, es vonalba illeszettek a tengelyeket.
Nah az ert valamit, a tobbi csak takecolas.A jol felujitott tengely annyit megy mint a gyari.
Ezert nem mindegy kihez viszed.[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz Topiccsendőr #135650 üzenetére
GS500-ra rákeresve valóban olvasom több helyen, hogy még lefogatót sem lehet csak úgy cserélni mivel a felülete nem fog stimmelni a csapágyazásnak a tengelyhez.
Hmm ha mákom akkor lehet tényleg megúszom két bontott tengellyel. Akkor viszont tuti, hogy a Honda eltávozik a háztól és megtartom az Er5-öt magamnak, sokkal fiatalosabb a formája.
Főtengely és hajtókarnál eszembe sem jutott volna itt is csak azért hoztam fel mert nagyon sok helyről jött egy azon megoldás. Nem akartam hülyeség cunamit indítani
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Micsurin #135649 üzenetére
Mert ott nem nyom semmit. Igy oda nem kell kemeny reteg.
A hfej csapagyazasban most elbizonytalanodtam, lehet megis lehet cserelni, nem latok ra utalast, de en mar egyszer beszoptam a gs 500 nal, szoval az is lehet, hogy a forumok es kozma jol beszel. Ebben az esetben en mondtam hulyeseget a hfejre.
De a hajtorudnal es fotengelynel biztosan csapagyaznod kell ujra. Ez fix.Explosión de dos tiempos
-
Micsurin
nagyúr
válasz Topiccsendőr #135647 üzenetére
Nincs az öreg nem fotózta le nekem meg ott helyben mikor mutatta nem jutott eszembe.(Akkor nem kapott el az ötperc, hogy az Er5 tetszetősebb mint a CB )
De a kipufogó oldalon biztosan tudom, hogy nem a hegyes hanem a tompa oldalon a "tojás alján" van a beverődés. (Nem tudom a pontos megnevezését )
A szívó oldalra nem emlékszem már pontosan de mintha ott nem is jelentkezett volna talán csak egy helyen ott meg a lapos hosszanti részen (tojás oldala).
Hmm azt mondod ha nem a hegyes részen van a sérülés még az is lehet elmegy vele az isten se tudja mennyit de még jócskán? Eh lehet a héten a vizsgáim után szétszedem és átforgatom, hogy megnézzem.
edit.: A manual konkrétan annyit ír, hogy ha a veztengely bármely mérési pontja a szerviz limit alá kerül akkor cseréljük az alkatrészt.
Rákérdeztem az angoloknál az EX500-on ott váltig állítják, hogy elméletileg nem volt még gond azzal ha valaki csak beledobott egy szett bontottat. Ez tényleg létezhet? Most már nagyon megzavarodtam.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
bacus
őstag
válasz Topiccsendőr #135645 üzenetére
2017es BMW R1200GS 67e km. Ok, akkor nem erőltetem, jelzem nekik, hogy a kötelező szervizen számítsanak rá.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Micsurin #135646 üzenetére
Ha nem a hegyen, ahol nyom, akkor nagy baja nem tud lenni.
Van fotod rola? Ha nem ott jott le, ahol nyom, akkor bennehagynam, tennek vele egy probat.De nem kell tulrestauralni a motort, ennyi km-el ez ilyen. Nem kell gyari ertekekre visszahozni mindent, az anyagilag nem ertelmezheto.
Mod: en gs 500 nal jartam bontott veztengellyel, hogy szorult a hfejben, de nezz utana a kawanal, hogy cserelheto-e. Manualban van-e erre utalas?
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Micsurin
nagyúr
válasz Topiccsendőr #135644 üzenetére
Jellemzően a himbák okozzák a beverődést. Ha ezt akkor tudom mikor ott van Kozmánál vagy Kozma lefotózza most előrébb lennénk így marad az újbóli bontás.
Hmm jogos akkor viszont megint ott vagyok, hogy a Gaálmotorsport a legjobb opció akik felújítanak 30-60k / db áron a kérdés egy felújított tengely mennyit fut el.
Tudom, hogy ha az erősített kérek leválik felgyorsul a kopás de nálunk inkább bepöttyözés szerűen jelent meg a pitting nincs teljes felületében berágódva. És nem is a hegyes felületen hanem a tompábbikon jelentek meg a pöttyszerű leválások. Eh bár lenne legalább csak saccunk, hogy mekkora probléma is lehet így a Kawa hengerfejében most. mert akkor jelenleg ott tartunk, hogy vagy komplett bontott hengerfej ami értelemszerűen egy működő blokkról a legolcsóbb jelenleg mintsem a miénkből meg abból gyártani egyet szóval egy komplett bontott blokk kéne vagy jön a kétes megoldás a felújítással amiről az isten sem tudja meddig és mennyit menne el....
A bontott blokk beépítés sem tökéletes megoldás azért is lett elvetve mert ugye a motor meg 25Kw-os... motorszám alapján is.
edit.:
A gyík tele mindennel amibe olaj kell meg benzin és forog morog kopik.[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bacus #135643 üzenetére
Evekig lehet ilyen merteku folyassal jarni. Nem kell kapkodni.
Kb 3-5 ora szokott lenni, kerdes mennyre kell bontani (bar most nem tudom milyen motorrol van szo, pl multistradan az elektromosat 5 ora alatt meg lehet csinalni, talan kevesebb)Igen olajcsere is lenni szokott ilyenkor, es parban, mindkettonel, akkor is, ha csak az egyik folyik.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Micsurin #135642 üzenetére
A siklocsapagyazast egyik gyarto sem fogja minden motorjan ugyanolyanra furni, mert az krva draga lenne. Ezert vannak a szamkodok es szinkodok.
Kicserelheted, vagy szorulni fog, vagy nem. De merethelyes nem lesz. Ha szerencsed van, akkor csak nagyobb lesz a hezag. Vegulis elszalad az ugy is. Sztm eleg paraszt, dehat...Nem latom at, a himbakkal mi van, vagy miert kell masik, ennyire nem astam bele magam a tipusba.
Hogy milyen merteku pittingnel? :D
A veztengelyek keregedzett tengelyek. Amint a felso nagyon vekony kemeny kereg elkopik, alatta a puhabb fem van, tehat felgyorsul a kopas. Amint ez a vekony kemeny reteg elkopik papiron ezt cserelni kellene. Hogy mennyit megy el igy, az mar tapasztalati uton lehet megtudni.Explosión de dos tiempos
-
bacus
őstag
Mennyi idő egy teleszkóp szimmering csere? (vagy javítás)
A jobb oldali teleszkópnál ma észrevettem, hogy furán csillog, van rajta ilyen vékony olaj "gyűrű", letöröltem, majd este itthon megint látom, hogy van valami. Még nem folyik, nem csöpög, de idegesít, már nem az igazi, nem tudom felmérni, mekkora hiba ez
.
Szombaton lesz egy Szlovén túra, ahol az egyik csoportot én viszem, nem szívesen mondanám vissza..
3 hét múlva lesz a kötelező szervize Wallisban, oda van időpont., ez kibírhatja addig, ha nem vállalják?
A motorra még van garancia, 10%-t fizetem az alkatrésznek (ha jól emlékszem a feltételekre).Azért érdekelne a javítás időigénye, hogy egyáltalán van esélyem megjavíttatni, érdemes egyáltalán próbálkoznom vele? Ez egyben azt jelenti, hogy megint cserélik az olajat is?
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Micsurin
nagyúr
válasz Topiccsendőr #135641 üzenetére
Tudom, nem külön csapágyas mint a Hyon volt hanem a fejben futnak. Mégis bárkit kérdezek a bontott vezérműtengely irányába terelnek mondván cserélhető.
Szati, Kozma, angol fórumon is. Csak a himbákat említik, hogy kell hozzá venni és nem lesz vele gond.Kezdek akkor elveszni. Egyáltalán milyen mértékű pittingnél beszélünk azonnali cseréről és problémáról? Kozma azon kívül, hogy közölte bevannak rágódva és megmutatta nem igen kommentálta. Neten rákeresve láttam már sokkal rondábbakat amíg még mindig vígan mentek mielőtt a tulaj cseréltette volna.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Micsurin #135640 üzenetére
Hasznalt, masik veztengelyhez kulon csapagyazas kell (tehat az ahhoz tartozo egesz hfej) nagyon nagy szerencse kell ahhoz, hogy stimmeljen a mostani hfejedhez. Szinte lehetetlen. Nem lehet csak ugy cserelgetni. A veztengely csapagyazasa a hengerfejontvenybe van furva. mindegyik motornal eltero a merete. Akarcsak minden mas csapagynak a motoron belul. Nem tudod kicserelni a fotengelyedet egy masik motoreval, mert a csapagyazas nem fog egyezni. A kulonbseg, hogy a fotengelynem tudsz szinkod/szamkod alapjan csapagyazast venni, de hengerfejnel ez csak egy furat. Azon semmit nem tudsz valtoztatni.
A rocker arm a himba.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Micsurin
nagyúr
válasz Topiccsendőr #135617 üzenetére
Köszi Akkor marad a 7100 mindkettőbe, alapeseteben pont a váltó miatt szeretjük jobban, mikor városi araszolás van egyetemre meg melóba menet sokkal határozottabb marad a váltó vele.
A kompressziót nem is a takarítás hozta meg, elfelejtettem azóta updatelni a sztorit azt hittem beírtam de nem. Lent járt a hengerfej, síkolták a fészkeket is becsiszolták + a szelepeket, egy kipufogó szelepet meg el is dobtak. Újak a rugók a szimeringek is a fejben.
A veztengelyek maradtak mert nem volt időm annyit guberálni ezért msot így lett összerakva és lesz még most valamikor egy kör vele havernál a veztengelyekkel és rocker arm(himba? mie az magyarul? ) cserékkel.
A fej felújítás erősen sokat hozott vissza, ha megtartom akkor szerintem a dugó-henger-hajtókar is megnézős ergó cserés főleg, hogy sikerült lőjek egy alig futott motorról. Ismi erősen zaklat ha már le lesz húzva akkor borítsuk is mert egy csapágyszett cserét is elbírna ha kell ha nem és akkor tényleg jó pár évre el lehetnék vele akár én akár apum.
Megéri egy 650k-s motorra ennyit ráborítani? Nem... mi is tudjuk.
bacus Sajnálom, mondtam nincs velük tapasztalatom de a csapból is folynak egy ideje gondoltam egy misét megérhet
csongi Képben vagyunk ilyen téren ezért is az agyalás. Sokkal jobb az Ernő alkatrész ellátása mint a CB-é. Szóval ha marad valamelyik moci* akkor tuti ez fog maradni és gatyába rázzuk. Szatit is körbe telefonáltuk kíváncsiságból, a fejet nem kell elméletileg csak ezért megint műhelybe küldeni mármint ha szerzünk jó állapotú bontott tengelyeket, csak akkor ha nem kapjuk hozzájuk a hozzájuk tartozó himbákat is akkor érdemes/kell. 2002 vagy 2003-as szóval bőven a javítottba kellene essen de az angol csoportokat felkeresve ez nagyon random probléma van ahol 25-30k alatt megjelent első tulajos motornál volt akinél sosem jött elő pedig nyelezte és ütötte a motort.
A hengerek meg dugókat haverom kimérte minimális a kopás tényleg mintha újak lennének a papír forma adatok szerint. Gyűrűkre mondta akkor már érdemes lenne újakkal összerakni ha úgyis asztalon van. (Értelmes ötlet vagy felesleges?)
A fejen meg elvileg nem koptak meg a vezérműtengelyek "perselyei" nem is értem pont emiatt, hogy a fejen nem volt kopás, a tengelyeken sem volt kopás csak a bütykökön a kipattogzás. Tényleg persu felületkezelése hangzik a legvalószínűbbnek.
*Ha nem marad sem a Kawa sem a CB akkor sanszos, hogy jön egy Beverly500 apumnak én meg nézek egy Er6N-t vagy ha bejön az új gyakszi akkor egy 1-2 éves Z650-et. Vagy ha zasszony jelölt nagyon pusholja akkor egy Verys650-et, hogy had nézelődjön a kakasülőről.
A múltkori sisak tippeket köszönjük fattyu X803 elég pici lett neki XS-ben és Euromotorsban sikerült fehérben értelmezhető áron megcsípni. ~155-ös magasnövéssel vicces volt a ruházatot összevadászni neki...
-------
Újrabevonatozás: Ezt is túrtuk most neten de nem biztos, hogy egyszerűbb megoldás lenne még ha olcsóbb is mint szerezni egy bontott de jó párt + himbákat. Jó téma lesz ez de még így is túl szép az Ernő, hogy ne tartsuk meg. Főleg, hogy kapott új YSS gátlókat + egy új karc mentes tankot + faridomokat. Olyan mintha új lenne + ugye a topend is rendbe lesz lassan szedve meg ott a bontott szett henger is már.
Nekem is most kell meghülyülnöm, hogy az Ernőt tartanám meg vagy Er6-ot vennék mikor a CB500 végre olyan lett mint a doxaóra.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #135637 üzenetére
Fene tudja. bizonyos alkuszoknak van saját partneri termékük, mert ha elég nagy keresletet tud felmutatni, akkor a biztosító ad kizárólagos szolgáltatást (anno láttam ilyet az OVB-nél is, meg más alkusznál is). Szóval lehet, hogy igen, lehet, hogy nem, én nem próbáltam, nem kerestem.
A csókát 2x hívtam eddig összesen, egyszer felvette, egyszer viszonylag hamar visszahívott. Nekem úgy tűnik azt csinálja, amiről beszél, de mondom, ez akkor derülne ki, ha esemény lenne, azt meg inkábbb nem próbálnám ki*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
bacus
őstag
Mai guruláson mély teszt alá került az új kütyüm, interphone u-com 16.
Habár valamit bénáztam, mert a Nolan B901-el nem sikerült összepároztatni, de itt könnyen lehet, hogy a Nolannal nem csináltunk valamit jól.., a sena 20S összekapcsolása pofon egyszerű volt, a hangminőség kiváló, a hatótávolság is egész jó nyílt terepen szerintem 1 km felett is működött és a kacskaringós zerge bacta utakon is mindig automatikusan helyre állta a kapcsolat, ahogy hatótávon belülre kerültünk. (3 motor volt köztünk eléggé nagy távolságokat hagyva néha)
Ami nekem a lényeges volt, a régi kínaival és az interphone Avant-al is szenvedtem a garmin navi (majd a bmw navi) jó működéséért, sose kapcsoltam ki megállóknál semmit, mert nem volt mindegy a visszakapcsolási sorrend, stb., ez az ucom16 viszont álomszerű volt. Leálltunk, navi kikapcsolt, visszakapcsolt a telefon-ucom kapcsolat, motor indításnál pedig automatikusan pár mp múlva a navi is benne volt a játékban.
VÉGRE jól működik a hangtárcsázás, navival és navi nélkül IS. Állandó gond volt, hogy ezt hogy tudnám megoldani, hogy keresni, hívni menet közben.
Az egész napos zene hallgatás, navi figyelmeztetések és a több órás intercomozás (nem utassal) után 70% akku kapacitást írt az applikáció.
A MESH állítólag még jobb, gördülékenyebb, ezt nem tudtam tesztelni, pedig nagyon kíváncsi lennék rá.
Jövő héten Szlovéniában egy csoportot viszek, hátha lesz valakinek mesh-es, kipróbálhatom azt is.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Geresics #135634 üzenetére
Várj, nem az volt a baj, hogy nem kötött volna biztosítást, hanem, hogy SZARUL. Azaz 2x (legalább) adta ki ugyanazt az ajánlatszámot. A biztosító nem tudta ezt bevinni a rendszerébe és az ajánlatot eldobva - nyitott nekem biztosítást, amire viszont utána nem könyvelte le a befizetéseimet. (a másik csávónak, meg volt egy túlfizetése) Én 9 hónapig azt hittem, hogy van biztosításom ! De ha bármi történik, akkor tudod mikor fizetett volna a biztosító? Viszont nem mondtam le a biztosítást, ezért ki kellett fizetnem szerintük, ezért jöttek a felszólító leveleik. Persze amíg nem volt díjrendezett, nem lehet felmondani. A lényeg, hogy 1 éves díjat kifizettem, ez alatt biztosításom nem volt - szerencsémre kár eseményem se ! Végül ugyanott vagyok, ahol Te , kifizettem a pénzt, káresemény nem volt.
Én nem alkalomra kötöttem, hanem az éves biztosítást akartam, negyed évente fizetve..
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Geresics
addikt
válasz bacus #135632 üzenetére
Union biztosítási kötvényt rejt a Protektor, és ez a pontos neve: "UNION Protektor Motorosok Csoportos Balesetbiztosítása", ebből én megkaptam az "Ügyfél-tájékoztató és Biztosítási feltételek" c. doksit, de mi ezt nem kértük, mert ez egy éves biztosítás, nekünk csak a túrára kellett.
A túrára viszont az Aegon adta az "Aegon Világlátó Utasbiztosítási Kötvény"-t, ez csak arra a pár napra szólt, amíg mentünk. Előtte leegyeztettük a tervett útvonallal érintett országokat is, nehogy olyat ajánljon, ami nem biztosít egy országban, de mivel most nem mentünk messze, így ez nem volt gond (pl. a Törököknél, de pláne még messzebb már nem minden biztosító biztosít).És igen, Ő egy alkusz. De a jó alkusz nem csak eladja Neked a biztosítási kötvényt, hanem intéz mindent, és rendelkezésedre áll, ha kérdés, gond van. Van ilyen alkuszom, akivel a ház dolgait, pár megtakarítást, és egyebeket csinálunk sok-sok éve. De a Netrisk is így működik, csak ők mindent digitálisan csinálnak meg Neked/helyetted.
Ha lesz egy kis szabadidőm, lehet rákérdezek a biztosítónál, hogy tényleg voltunk-e biztosítva most, hogy a Te sztorid olvasom. De igazából kizártnak tartom, hogy ha nem biztosítana, akkor még nem bukott volna le, és nem csukták volna már rég le, szóval...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
bacus
őstag
válasz Topiccsendőr #135631 üzenetére
Szerintem ez az alkusz, nem jó kifejezés ! Az ugyanis több biztosító ajánlatából ajánlaná neked a legmegfelelőbbet. Ez egy ÜGYNÖK, aki jutalékért csinál mindent, az én ügyem a Vienna biztosítóval volt, amint látom ez összeolvadt, stb, ma Union biztosító.
Mivel már akkor is protektornak hívta a biztosítását, sztem nem váltott más biztosítóra.
Érdemes megnézni, hogy van bármelyik biztosítónál Protektor motoros biztosítás.., mert szerintem nincs.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Steven #135627 üzenetére
Hogy miert nyomatjak?
Ez jo kerdes, mert egy kft 5M alaptokevel teged nem fog semmibol kihuzni, tehat o keres egy biztositot, es remelhetoleg korrektul lebeszeli, hogy mire kotodik az a biztositas, es nem csak ugy kitalal dolgokat. Ami nem all tavol a magyar cegkulturatol ugy alapvetoen.
Szoval o egy biztositasi alkusz?
Nekem ugy tunik, ez ugy van talalva mintha ezeket a szolgaltatasokat o nyujtana, ertsd "ejjel 3 kor is felhivnak es segitek" meg kitalal csomagneveket ezekre az ilyen formaban a biztositoknal nem letezo szolgaltatasokra.
Szoval ez nekem homalykodasnak tunik.Explosión de dos tiempos
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #135629 üzenetére
Én is csináltattam már.
Itthon nagyon körbe kell járni kivel csináltatja az ember.
Autókhoz szoktak, és azokból az értékekből indulnak ki.
Nem is tudom, egyáltalán van e olyan idehaza, aki pl minta nélkül le tudná köszörülni a tengelyt, a megfelelő profilra.
A kymconál én vittem a manualt, hogy milyenek az illesztési értékek.
Igaz, annak alapján szépen megcsinálta.De új tengelyt kellett betennem. -
Topiccsendőr
addikt
-
csongi
veterán
válasz Micsurin #135614 üzenetére
Persu leírta.
Ettől az olaj változtatástól nem fog kipattogni sztem se.
Ha jól emlékszem, ez ahiba, már korábban is megvolt?
Jó lenne tudni, más hogyan változott. pl a vez tengely futama.
Olaj mennyiség hiányától láttam már ilyet, de ott a tengely futamok is kikoptak.
Vagy rossz olajtól, de akkor is visz magával valamit.
A KLE 500 korai daraboknál asszem kb 93-ig gyárilag gyenge volt a felület.
Ugyan ez, típus gond volt a magasabb km-t futott egyedeknél
A Kawa szerint ezt javították.A szép állapotot érdemes alaposan körbe mérni, minden pontját.
A használt terméknél benne lehet ugyan ennek a hibának a megjelenése.
Lehet javítani a vez tengelyt, de tuti műhelybe kell vinni. Ahol egybe az egész hengerfejet megcsinálják és garanciát adnak rá.
Egyébként is gépműhelybe kell vinned, ez nem egy gyertya csere kategória[ Szerkesztve ]
-
bacus
őstag
válasz Geresics #135622 üzenetére
Egy klubos rendezvényre jött el, beszélt, meggyőzött. Mert, a beszéde fele az volt, hogy bármikor bárkinek baja volt, őt felhívták, akár hajnali 3 kor is, azonnal segít, stb. Odamentem hozzá adott egy privát mail címet, hogy ott keressem meg.
Írtam, küldött szerződést, aláírtam, elküldtem, fizettem. 9 hónap múlva jött a biztosítótól egy postai levél, hogy díjtartozásom van, biztosításom - na az nincs..
még 3 hónapba telt, amíg sikerült tisztáznom, lemondanom, a biztosítónak fogalma nem volt mi az a protektor, nekik ilyen biztosításuk NINCS, (nem így hívják, nincs a termékpalettájukon a mai napig sem sztem), a befizetéseimet nem találták, 9 hónapra visszamenőleg nem is olyan egyszerű az OTP-nél számlakivonatot szerezni, nincs ingyen az sem. Kb 4x mentem be személyesen az ügyfélszolgálatra a HITELES otp kivonatokkal. Semmi segítő készség a biztosító részéről, elvárták volna, hiába volt a kezemben hiteles átutalási kivonat, ilyenek, hogy én járjak utána, miért nem érkezett be hozzájuk pénz. (mert ezt állították)A kamus faszit 5-6 alkalommal próbáltam felhívni, vissza sosem hívott, fel nem vette a telefont. Megírtam neki az email címen, hogy probléma van, nem válaszolt !
A lényeg, hogy az ajánlat számot amit nekem küldött, azt másnak is elküldte, nekem a biztosító generált másikat, de erről senki, sem a biztosító, sem ez a kamus manus nem értesített. Én meg fizettem más biztosítására az eredeti ajánlat számon! A lényeg, bármi történt volna velem, az tuti nem fizet a biztosító, utólag annyit tudtam elérni, hogy lemondtam az egészet, sok fenyegetésre - mármint a biztosító felügyeleti szervével - legalább díjrendezett lett az egyenlegem.. Kamus manussal azóta sem beszéltem, bár lett volna lehetőségem, mert sok Mackó/OnRoad rendezvényen megjelenik. Idegesít, ha csak a hangját meghallom.
Minden egyéb biztosításomat ami ennél a biztosítónál volt felmondtam, átvittem máshova. (kgfb).
Megnéztem egy NN ajánlatot, ott is van story, de ott nem kötöttem semmit. Online kötöttem egy sofőr Maxi-t, minden paraméterében jobb v. hasonló volt, mint ez a protektor.., sokan pedig a DAS jogvédőt mondják, ha igazán gáz van, azok a profik, azok intézik ugyanis az egyéb jogi részét is, pl ha elismeri a felelősségét a másik, majd visszavonja, stb.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #135622 üzenetére
ki szolgaltatta a biztositast, melyik biztosito?
Ha jol emlekszem, ez az a ficko, aki ossze akarta dobatni a penzt egy ingatlanra maganak, ahol elmeletileg oktatast tartott volna, stb., mikozben nyomasztotta az embert, hogy ossze kell fognia a motorostarsadalomnak, kulonben... nem tud venni telket :DDD
Explosión de dos tiempos
-
Geresics
addikt
válasz bacus #135620 üzenetére
én utoljára nála kötöttem (most először). Mesélhetnél róla, hogy mi a baj vele? Nekünk nem volt esetünk, így nyilván nem tudunk rosszat, sem jót mondani. A díjat kifizettük, esemény nem volt, így kidobott pénz volt, de a biztosítás ugye erről szól...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
addikt
Az én robogomon /xmax300/ jobbra állt gyárilag a kormány. Aztán szóltam az első szerviznél, rakják már egyenesbe. Most balra áll, igaz nem annyira.. És még fizetnem is kellett érte
:)
-
Topiccsendőr
addikt
Ez nem igy van.
Plane motul? Az 5100 as is motul, megis az nem egy hudejo olaj, es nem is draga.
Agyonarazott mocskok nincsenek. Az euban szabalyozva van, milyen legalacsonyabb teljesitmenyszintu olajat tudsz megvenni. Mocskot nem veszel.
Barmely olcso, nevesincs olajjal, aminek a teljesitmenyszintje megfelelo, vagy magas, tobbet teszel a motorodert, mintha markakban gondolkodnal.Ez az informacio, miszerint az eszteres olaj nem ajanlott korosabb motorba, honnan van, es mi az alapja?
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Micsurin #135614 üzenetére
7100 as olaj egy api sn olaj. Egyaltalan nem ettol van a jelenseg.
Az olajfilm nem finomabb, nem folyamatosabb, ezt igy nem lehet leirni. Ezt vizsgaljak a teszteken az ASTM D-4172 masneven 4 gorgos teszttel, aminek az eredmenye megjelenik az api teljesitmenyszintben is.
Amennyiben egy regi blokkba egy eszter alapu olajat raksz, aminek csucs teljesitmenyszintje van, es az eszter mivolta miatt sztatikusan tapad a polaros molekulaja a fem felulethez - nemugy, mint az asvanyi - szoroolajozas eseten biztosan nem lesz baj a kenessel, az esetleges felszaraz kenesnel a hovillanasoknal pedig az EP adalek lep reakcioba.
Teljesen mindegy, hogy a kawa beallitva, vagy takaritva van, a kompresszio nem valtozik. Ha mast mertetek, az nem ettol van, hogy ki lett takaritva, stb. Ez ilyen marad, mivel a kopast nem tudod eltuntetni takaritassal.
Egy jobb olaj egy regi motorban is jobban mukodik, es nem ertem hogy lehet kovetkeztetni ennek az ellentetere.
Surubb olaj rosszabb lesz a siklocsapagyaknak, masnak meg jobb lesz. 5100 meg egy alsopolcos olaj, amire sokan panaszkodnak, hogy bemelegedve csontos lesz tole a valto...
A vezermutengely nem az olajtol pittingesedik, hanem a rossz feluletkezelestol, vagy a koszorulestol, vagy a krvasok kmtol.
Explosión de dos tiempos
-
fer
őstag
válasz Micsurin #135614 üzenetére
Régi blokkokhoz valóban felesleges a full szint. olaj, csak felesleges pénzkidobás (pláne motul). Én mindig azt mondom, hogy bármely olcsó (de azért nem márkátlan) olajjal többet teszünk a motorért, mint ezekkel az agyonárazott mocskokkal! Én már jó ideje elf 10w-50-et használok, fele annyiba kerül mint ez a szutyok motul és ua. tudja, ha nem jobb, mivel ez nem észteres, az meg ugye a korosabb motorokba nem ajánlott.
''A részegek okozzák a balesetek 30%-át, tehát a józanok sokkal veszélyesebbek! Viharban azért látjuk előbb a villámlást és csak utána halljuk a mennydörgést,mert a szemünk előrébb van, mint a fülünk."
-
pietrrr
aktív tag
Sziasztok!
Megnéztem egy Kawasaki er5-öt.
Ha elengedem a kormányt, fut egyenesen, nem húz semerre. Viszont ebben az állapotban (ti. ha egyenesen megy) a kormány picit elfordított állapotban van, nem teljesen merőleges a motor hossztengelyére.
Ez mekkora para? Érdemes így megvenni, vagy totál felejtős?
Motorikusan jónak tűnt egyébként, esztétikai hibák vannak rajta csak a használatból eredően.
Ti mit tanácsoltok? -
Micsurin
nagyúr
persu, csongi
Szereztem a Kawahoz két szép állapotú vezérműtengelyt + rockerarm-okat mivel ugye ki van pattogva a tengely. (Felület kezelési téma mert cam pitting-re csak úgy szórja a google a találatokat.)
Na de ez valóban lehet szintetikus olaj miatt? Nem épp, hogy finomabb és folyamatosabb kéne legyen az olajfilm és az olajpára is? Mert halálba lettünk riogatva kozma által, hogy a 7100 miatt a CB rommá fog kopni meg a Kawa is mert ezek a régi blokkok nem ezekhez az olajokhoz lettek tervezve.
Most beállítva takarítva etc mérettünk újra kompressziót a Kawan: 12,1 - 13,2 (bal/jobb).
Szereztem hozzá egy közel új henger+dugó+kar szettet is egy puffosról németből. (~7k km-es blokk a motort totálra törték)A kérdés, hogy ha egybe tetetjük tényleg kerülendő lenne benne a szintetikus olaj mert időelőtti kopást eredményez?
A kipattogzás a fő kérdés mert ugye a kipufogó oldali tengely ami jobban érintett ellenben ugye ott nincs direktben olajfurat ha jól láttam az ábrát. Szvsz érdemes maradni a 7100-nál vagy jobb lenne az adott viszkozitáson belül is picit sűrűbb félszintetikus 5100?
Sok a kérdés mert lehet apum vesz egy Beverly500-at (fárasztja már a nagy motor és nem kényelmes neki főleg mióta kiderült kezdődő nyaki porckorongsérve van ) én meg lehet megtartom a Kawat és teljesen rendbe szedem, azért jóval fiatalbb mint a CB-m, 97 vs 03.
BenQhunria protektor? Nem próbáltam még de a Csapó Zoli féle protektorról szinte csak jókat olvasni.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
BenQhunria
tag
Sziasztok!
Szeretnék horvátországban motorozni 3 napot, szeretnék erre az időszakra kimondottan motoros biztosítást kötni, ki hol szokott kötni?Titkok nélkül nincs biztonság,biztonság nélkül nincs győzelem.
-
KoVee84
senior tag
válasz tonermagus #135603 üzenetére
Vitpilen 400
2M körül már vannak kevés kmrel -
csongi
veterán
Ha sikerul, akkor hetfon lesz rendszamom.
Mar csak az okmany irodai ugyvitel van hatra.
Cirka 80 ezer HUF, es mindenki kap egy kis penzt. :). -
JDMKid
tag
válasz tonermagus #135603 üzenetére
A suzuki sv650x-et hívhatjuk cafe racer jellegűnek. De az 2,5-nél kicsit több újonnan.
Buy the Rolex to impress others, the Grand Seiko to impress yourself.
-
d@vee
őstag
-
nagyúr
válasz tonermagus #135603 üzenetére
CBR500R (a.k.a burkolt CB500F)oh sorry, cafe racer kell
[ Szerkesztve ]
-
JoinR
őstag
válasz tonermagus #135603 üzenetére
Brixton Crossfire 500, ha bátor vagy
-
tonermagus
aktív tag
-
d@vee
őstag
válasz tonermagus #135596 üzenetére
Olcsó? Én már tavaly év elejei bejelentés óta vártam az 500AC-ra, aztán megláttam az itthoni árakat. Hagyjuk Maga a kinézet nagyon tetszik, de ezért az árért még kiépített szervízhálózat sincs itthol. Akkor már inkább egy Benelli Leoncino 500, az is ugyanez a fazon meg ár kb., de legalább van hozzá alkatrész és szervíz.
Szerk.: Mondjuk ilyen felfogással aztán hiába is várja az ember hogy jobban elterjedjen
[ Szerkesztve ]
Ja
-
JoinR
őstag
válasz norbert1998 #135600 üzenetére
4.5 lesz az
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest