Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
BloodyEddie
őstag
Sziasztok! Ausztriába költözöm és szeretném magammal vinni a motort is. Van esetleg a topikban valaki akinek van ebben tapasztalata, akár a papírmunkában is tud segíteni?
-
BloodyEddie
őstag
Sziasztok!
Ki milyen dashcam-et használ, mit ajánlotok?
Sok lettek nekem az index nélkül sávváltó autósok, meg nyáron készülök is pár nagyobb túrára, ahol emléknek is jó lenne pár videót felvenni.
Áttúrtam már a Redditet, itt a keresőt, meg a kamerás topikokat is, de motoros menetrögzítő kamera témában nem igazán találok infót, meg hazai webshopok úgy látom nem foglalkoznak ilyesmivel, csak autósokkal (pl. Alzán a "motoros kamerák" kategóriában konkrétan autósokat látok csak, visszapillantóra szerelhető meg ilyesmik).
Ennyi szempontom van:
- Persze minél olcsóbb annál jobb, de 100k kb. a lélektani határ
- Automatikusan felül tudja írni a legrégebbi felvételeket, ne kelljen mindig manuálisan törölgetni
- Legalább annyira képminőség, ha elcsapna valaki, legalább meglegyen videón a rendszáma
- Szivargyújtó slotról vagy USB-ről tudjam tölteniLehetőleg hazai webshopból venném, de bármi Amazon megoldás is szóba jöhet, most ott pörgetem át a top találatokat, csak a legtöbbnél borzalmasan homályosak a feltöltött mintaképek, még a drágábbaknál is. A GoPro meg persze kézenfekvő megoldás lenne, csak drága is, meg manuálisan kéne menedzselni a felvételeket, amit jó lenne elkerülni, hogy túra közepén ne a videók rendezgetésével kelljen foglalkozni.
Előre is köszönöm bármi tippet vagy konkrét ajánlást
[ Szerkesztve ]
-
BloodyEddie
őstag
Köszi a tippeket! Ha egy gombnyomással be tudom kapcsolni a felvételt, az nem gond, csak olyat nem vennék ahol a menüben kell babrálni minden indulás-leállásnál, meg manuálisan törölgetni felvételeket, azt tuti elfelejteném.
A sisakra rögzített verziónak nem tesz keresztbe a menetszél, nem lesz "ingatag" tőle a sisak? Legszívesebben oda tenném amúgy, hogy ne kapja le valaki a motorról a parkolóban, hanem inkább legyen mindig nálam.
-
BloodyEddie
őstag
Sziasztok!
Mivel ma majdnem elcsaptak a belvárosban (szándékosan rámhúzta a kormányt a jóember), vennék egy kamerát amit napi szinten tudok használni.Mit javasoltok, milyet érdemes nézni, és milyet biztosan ne?
Nem kell 4K, ultraHD vagy ilyesmi, csak annyi, hogy minél kevesebb macerával lehessen fel-le szerelni minden útnál. Kínai importot nem vennék, a garanciára szükségem van. Árban nem tudom mennyit érdemes rákölteni, inkább jó ár-érték arányt keresek.
[ Szerkesztve ]
-
BloodyEddie
őstag
Meg lehet várni a tavaszt a 24e km-es nagyszervizzel? (SV650 2016)
Hamarosan eltenném a motort télire, és meg is hirdetném eladni, mert meglett az utódja. A szervizköltséget viszont inkább hagynám az árból lealkudni, már nem szívesen rohangálnék vele, ha úgyis el fogom adni.
Lehet bármi baja attól, ha most ősszel nem cserélek benne semmit és nem nyúl hozzá szerelő, csak szimplán kiveszem az akksit / letakarom a garázsban 100-as benzinnel a tankban?
-
BloodyEddie
őstag
Sziasztok!
Utólag felszerelt E-számos sportdobbal/rendszerrel mi a helyzet külföldön?
Elolvastam jó pár magyar cikket a témában, de mindegyiknél kb. az a végkifejlet, hogy "nyugi tesó, ha nem túl hangos úgyse nézik itthon". Eddig oké, de egyrész a külföldi tapasztalat is fontos lenne amiről semmit se írnak a cikkek, másrészt nem akarok arra építeni, hogy "úgyse lesz baj", inkább lepapírozom ha nagy a kockázat anélkül.
Szóval elég külföldön a gyártótól kapott műbizonylatot vagy hasonló dokumentumot magammal hordani, ha E-számos az eszköz? Vagy végig kell járni a "plusz vizsgáztatás + forgalmiba beíratás" kört ha külföldön is problémamentesen szeretnék motorozni?
-
BloodyEddie
őstag
válasz gergobaby #121812 üzenetére
gergobaby, persuader köszi mindkettőtöknek.
Van olyan kereskedés itthon, akikben nyugodtan meg lehet bízni, tényleg átnézett és jó gép amit adnak? Pl. a Red Baronnál látom írva, hogy minden motort átnézve és útra készen adnak át, mondjuk az áraik is ehhez vannak igazítva. De nincs velük tapasztalatom.
Szerk.: közben visszaolvastam pár Red Baron sztorit, ez nem túl biztató
[ Szerkesztve ]
-
BloodyEddie
őstag
-
BloodyEddie
őstag
A külföldről behozott használt motorokról mit gondoltok? Hogyan lehet megmondani, hogy tényleg jó vétel-e?
Elég sokat találok, ami a képeken és élőben is nagyon szép, de nehezen tudom elhinni, hogy 8-10 év alatt nem mentek vele többet, mint 20-30 ezer kilométer. Nyilván nem csak a futás számít, de mivel műszakilag annyira nem értek hozzá, így nem tudom megmondani, hogy csak szépen lemosták a lehasznált motort, vagy tényleg alig mentek vele. Próbáltam visszakeresni a topikban, de nem találtam infót a témában - ha mégis volt már róla szó részletesen, egy hsz-link is tökéletes ahol visszaolvashatom.
-
BloodyEddie
őstag
válasz FeniX- #121788 üzenetére
Lehet akkor mázlim van a saját példányommal, sosem volt gond vele - de a napi fél óra ingázásnál tovább nem is volt rajtam, az igaz.
Más: ezúton is köszönöm mindenkinek a tippeket a motorválasztásban. Ha bármit veszek, először mindig PH-n nézek utána a témának, de motoros témában eszembe sem jutott mostanáig. De mikor azt hittem, már mindenhonnan körbejártam a témát, még akkor is kaptam itt új ötleteket
-
BloodyEddie
őstag
válasz gergobaby #121767 üzenetére
Ez szerintem az évjárat miatt fog elhasalni, de egyébként jó tipp, köszi!
(#121769) Agostino: ilyesmi célra nekem ez még a best buy Decathlonból. Nadrág fölé veszed, esőtől is véd a szélvédelem mellett, és pontosan ugyanazt tudja, mint a sokszor ennyibe kerülő "motoros" hasonló esőnadrágok. Ráadásul vékony és könnyű. A képeken nem látom, de ami nekem van, azon a lábszár végig zipzározható, így motoros bakancsban is könnyen fel-le vehető munkába járásnál.
-
BloodyEddie
őstag
Sziasztok!
Második motor kiválasztásában szeretném a nálam sokkal tapasztaltabbak véleményét kérni.
SV650-ről (3. generáció) szeretnék egy olyan gépre váltani, amivel a hosszabb túrák is teljesíthetőek, de elsősorban jó városi gép, és nem fordul elő olyan, hogy nem indul be reggel. Imádom az SV-t, egy élmény vezetni, de egy-két óránál többet nem lehet ülni rajta, még akkor se, ha szüneteket tartok - nem kényelmes akkor már az ülés (az üléspozíció amúgy jó), a plexi se menti meg a szélvédelmet.
Mivel nagyrészt városban használom, ezért kifejezetten túragépet nem szeretnék arra a havi 1 nagyobb útra. Fontosabb, hogy a munkába járásnál jó partner legyen, cserébe a túraképességekben kötök kompromisszumot, ha kell. Fontos szempont még, hogy 2011 vagy utáni legyen, azaz tudjak rá kötni casco-t, nem akarok álmatlanul forgolódni, hogy elvitték-e a garázsból.
A sporttúra kategóriával szemezek, de eddig nem találtam olyan típust, ami egyértelmű befutó lenne. Ezeket próbáltam/néztem eddig:
DL650: ha túramotort akarnék, tuti ezt venném. Jól is megy (bár nem olyan izgalmasra van hangolva, mint az SV), és roppant kényelmes, csak ez inkább egy guruló fotel, városban én nem éreztem odaillőnek a próbaút során.
Versys (600): nekem ez kényelmetlen volt, a V2-höz képest vérszegény volt a próbaúton, és a 17-es első kerék ellenére még ez is túl nagy.
VFR: ha nem 240 kiló lenne, tuti ezt venném - majdnem feldöntöttem szegényt, mikor ráültem. Városban ez nekem túlsúlyos, még akkor is, ha egyébként jól megy.
VFR Crossrunner: ezt valahogy könnyebbnek éreztem, mint a sima VFR-t, pedig nem az. Ha lenne belőle eladó, meg is fontolnám de alig van, a 2015 előttiek pedig nagyon gány műanyagos, összevisszalógó kábeles külsővel bírnak. Nyilván nem ez az elsődleges szempont, de élőben ez annyira vészes volt, hogy inkább elvetettem.
CBR600F: ezt még nem próbáltam, de "papíron" jó lehet: nem túl sportos az üléspozíció, elég erős, és dobozolható is.
CBR650F: lásd fentebb. Viszont itt tartok tőle, ez rosszabb mint a régebbi 600-as (teljesítményben és minőségben is), bár még nem próbáltam.
FZ8 Fazer: lásd CBR600F.
CBF600: tartok tőle, ez a V2 után visszalépés lenne a hétköznapokban, de egyébként szimpatikus.
Tracer 900: még nem próbáltam. Ha valaki adna el belőle piaci ár alatt, akkor befutó lenne de nem fér bele a keretbe sajnos.
ER6F és Ninja 650: próbáltam. Sor2 létére meglepően jó élmény volt az SV után vezetni, de az új Ninja nem dobozolható, a régiből meg nem találok normális állapotú, nem lehasznált példányt értelmes áron.
Hornet: ez kéne, csak idomos változatban, 2011 utáni. Ilyen meg nincsen sajnos.Mit gondoltok? Van olyan típus ami nincs a fenti listában, de passzolna az igényekhez? Vagy olyan, ami benne van (a még nem próbáltak között) és abból kéne vadászni szerintetek?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- EA Sports WRC '23
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Napelem
- BestBuy topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Sorozatok
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest