- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gurulunk, WAZE?!
- Rap, Hip-hop 90'
- eBay-es kütyük kis pénzért
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dinnye2023
újonc
válasz
vendingo #92913 üzenetére
Sok éves tényleges tapasztalat /nem pont ilyen/ után a legfontosabbnak a dokumentálást tartom. Videóra felvenni több ilyen esetet, és ezek birtokában bármi törvényest meg lehet csinálni. Mert az, hogy szóban elmondod, hogy hangos volt, meg a ház előtt túráztatott, nem jelent semmit - azzal lerázzák, hogy hát biztos így volt-. Arról már nem is beszélve, hogyha szorul a hurok, visszacseréli a kipufogót. Olyan mint a fedélzeti kamera, ha nincs, hiába bizonygatja a vétlen, hogy hogyan volt a baleset, nehéz és hosszú lesz bebizonyítani.
De ha van felvétel, akár a helyszínen vége az ügynek. -
-
NYPD
aktív tag
válasz
vendingo #92913 üzenetére
Én első körben megpróbálnék - ha még menthető a szitu - nyugodtan beszélegteni vele, hogy ezt miért kéne valahol máshol kivitelezni, stb. Lehet kicsit kényszerből pofázgatni motorokról, stb, hátha látja hogy nem vagy gyökér és nyitottabb lesz a megértésre. Ha nem válik be második karikában lehet feltűrni valahonnan apu/anyut. Ha az sem segít, lehet, hogy meg lehet kínálni szülőket valami eljárással a jegyzőnél, mivel kiskorú gyereknél őket fogják elővenni.
Az előzőekben leírtak c.kategóriásnál nem működnek, ott csak az ütleg segít, de az meg ugye nem legális sajnos. -
NYPD
aktív tag
válasz
vendingo #92863 üzenetére
Hát ez tényleg filléres, most így hirtelen olyen 7-800 ftokért is találtam, köszi. Akkor lehet tényleg az lesz, veszek ebből egy párat aztán ha jön a jóidő nekiállok elfújkálni meg ecsettel letisztogatni. Lassan amúgy is aktuális a teljes mosás, mert tavaly nyár óta nem látott mosószert, télen meg összeszedte a dzsuvát rendesen.
-
Madball
csendes tag
válasz
vendingo #92045 üzenetére
Köszönöm!
Sikerült végül a használatiját is megtalálni a neten, abban olajminőséghez kötik az arányt:
A megadott 1:50 olaj/üzemanyag arány PROSINT 2, EUROSINT 2 vagy hasonlóan magas minőségű motorolaj (JASO FD vagy ISO L-EGD specifikáció) használatára vonatkoznak. Amikor NEM egyezik meg ezzel az olaj specifikációja, használjon 4%-os (1:25) olaj/üzemanyag keveréket. -
jozsi252
veterán
válasz
vendingo #91962 üzenetére
Köszi, ezt a lehetőséget inkább kihagyom. Főleg ha netán egy új motort vennék, nem biztos hogy idegen helyen akarok tárolni egy több mint 2 milliós motort.
Nem is a vezetéstől meg rutintól meg egyéb dolgoktól félek mert nagyon sokat mentem robogóval, bár igaz hogy egy 350-es más tészta de azért van egy alap képzettségem nem az lenne az első alkalom hogy motorra ülök, hanem a KRESZ vizsga.
Lehet azért tartok tőle mert B kategóriánál is 1. alkalommal egyel több hibapontom lett mint kellett volna és megbuktam. Másodjára már "csak" 4 lett ha jól rémlik de frusztrált akkor is a vizsga, ahogy most is fog nagy eséllyel.
Hét közepe fele elmegyek Gödöllőre a Homokihoz aztán utánajárok 1-2 dolognak, az van legközelebb, B-t is náluk csináltam. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
vendingo #91960 üzenetére
Givi, 43 literes. Salamonnál vettem.
macilaci78 : Alu doboz, és másodszor jártam így. Doboz ránézésre sértetlen, egy mini lyukon folyik el a tartalma, alul lyukadt ki. A Givi dobozban gyárilag szivacs is van alul, azért is vagyok meglepődve. A szivacs, mikroszálas kendő, láthatósági mellény ment is a mosógépbe, asszonnyal kimosattam. Forgalmi szerencsére zacskóban van. Szerszámkészlet is ragadt.
Most azon agyalok, a horgászatban használok ilyen EVA dobozokat, átlátszó tetővel. Vízhatlan. Ezeket ide is befogom, szerszámoknak, eü csomagnak, mellénynek, forgalminak..
Ezenkívül nem teszek több aludobozt be, a műanyaggal sosincs baj.
Givi doboz belsejét is ki kellett mosni, ragad ettől a cukros löttytől minden.
A régi robogóm ülése alatt mindig volt aludobozos kávé, energiaital. Ott sosem folyt ki semmi, pedig ott szivacs sem volt.
A zárnál kiáll egy szögletes műanyag rész, ezt nem fedi szivacs, és éles-hegyes sarkai vannak. Lehet ez a hunyó..? -
Zoli bácsi
őstag
válasz
vendingo #91868 üzenetére
Igen, írtad valahol, néha beleolvasok a nagy vasas fórumba is.
Nekem is szitál de nem vészes.
Jeleztem szervizen, hogy kissé üt, és szitál az eleje, doboz nélkül is. Dobozzal sokkal jobban szitál. Nézzék meg. Azt mondták, szálszakadás nincs, küllők nem lazák... (ez nekem is ment...) Ha ilyen óradíjért nem értek rá kivenni, és centírozni a kereket, majd elviszem valahova. -
macilaci78
nagyúr
válasz
vendingo #91868 üzenetére
Nekem úgy tört el a segédváz a BWS-en, hogy doboz sose volt rajta, csak egy tenyérnyi díszítő idom, amire az utas segge ráérhetett volna, ha valaha is mentem volna utassal.
A repedés iránya szerint lefelé ható erő érte, nem attól volt, hogy néha annál fogva emeltem a hátulján, hogy igazgassam a fal mellett.
-
Zoli bácsi
őstag
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
vendingo #91593 üzenetére
Gratula!
Jól néz ki. Azt hittem nagyobb vas, de puskáztam a másik fórumból, és láttam hogy 250-es.
Én már kényesebb vagyok, esőben nem akarok menni. Salamonékhoz 29.-ére kaptam időpontot, 1 éves szerviz, remélem jó idő lesz.
Bár van motoros ruhám, vettem egy alap cuccot, de nem vízálló. Én meg pláne nem.....
Szerintem ha esős idő lesz az előrejelzésben, beviszem előző napokban a masinát..... -
Zoli bácsi
őstag
válasz
vendingo #91430 üzenetére
Kimentem délután, körülnéztem. Kevesebb kiállított motor volt, mint tavaly. Azonnal kiszúrtam kollégámat, piros ruhában a tömegben (mozgóőrség "mentős" ruhában). Egy új 300-as Jawa-t nézegetett. Persze, be akarta nekem adni hogy retró motor, aztán lesett amikor vágtam mekkora, mennyi lóerő...stb. Persze, tetszett nekem is utánanéztem már évekkel ezelőtt.
Találkoztam régi cimbimmel, azt mondja hátul áll a GS-e, mellette a lánya Kawasakija.
Arra mentem, kerestem egy Suzuki GS-t, nem találtam. Leltem egy 400-as Kawát, mellette állt egy boxer BMW....GS. Na, megvilágosodtam. Leesett, ki integet nekem Kapuváron egy ilyen motort hajtva. Egy ideje már idegesített, ki az a BMW-s aki integet, dudál..Nem tudtam. Csak meglett!
Megnéztem minden motort, pár autót. Asszony is velem volt, az meg Komárt keresett, az volt gyerekkorába nekik. Szocialista kismotorokból Simson volt, meg Babetta.
Pár képet lőttem a telómmal:
-
FeniX-
senior tag
válasz
vendingo #91229 üzenetére
A rozsdát leszámítva, anno nekem a keeway is hasonló volt. Fékkarok, forgáspontok, váltókar pontjai egyáltalán nem voltak bezsírozva. De összességében szerintem ez a hazai importőrök slendrián összeszereléséből fakadó dolog volt. A márka minőségével meg voltam elégedve. Az anyagvastagság, minden benne volt, ami kell.
Mondok jobbat: tegnap a helyi lidl-nél láttam egy nagyon szép bmw biciklit. Beszélgettem a 'tulajjal' (egy bringánál.. de nevezzük így) mondta, hogy bemutató darab volt, megtetszett neki és megvette. Egyébként semmi különleges, egy ugyanolyan "legó" bringa, a szokásos shimano alkatrészekkel.
Mondta, hogy miután megvette átnézette egy bringaszerelővel és kiderült, hogy úgy rakták össze a bmw szalonban, hogy a pedálokat fordítva erőltették bele. (rajta van az "L", meg az "R" betű az irányoknak megfelelően, mert az egyik balmenetes, pont amiatt, mert az kilazulna, a tekerésnél)Szóval, csak annyit akartam ezzel mondani, hogy sokszor a kiállító szalon/importőr spórolja el ezeket a zsírzásokat, normális odafigyelést igénylő összeszerelést, mert "szar kínai, jó lesz az úgy az ügyfélnek" mentalitással nézik.
Más: a napokban sajnos megint történt egy komoly baleset, és mindig gondolkozom rajta, hogy hogyan lehetne kivédeni az ilyesmit, de igazából sehogy.
Legyetek óvatosak.
[Igen, az egy ignis... volt] -
Zoli bácsi
őstag
válasz
vendingo #91224 üzenetére
A vételárból nem, de a konzolból, meg a dobozból sokat engedett a Barna. De lehet a konzol ajándék volt a motorhoz (Amúgy 70 körül volt a bolti ára, arra emlékezem), isten bizony erre nem is emlékezem.
Meg elég korrekten beszámította a robogómat, Sárváron sokkal nyomottabb áron vették volna be.
Vinyén egy ilyen gép mellé parkoltam. Tetszett a dobozokkal, jobban megnéztem, akkor láttam hogy "csak" 300-as, mert komolyabb gépnek saccoltam. Rá is kerestem itthon, 1,41M. az ára, persze dobozok nélkül. [link] -
Zoli bácsi
őstag
válasz
vendingo #91222 üzenetére
Persze.
Mindegyik csal. Ignissel 100-al megyek pont, az GPS szerint 92 km/h.
Imperiale többet csal. Eszembe is jutottál, ha a Somló fele vettem volna az irányt, rád írok. De lehet mikor pecáztunk, a telószámodat is elmentettem.....
Ebéd után agyaltam egy kicsit merre menjek, de itt a Vinye-i Cuha szurdokban régen jártam, erre mentem. A Somlóhoz már meleg volt, a várhoz felmenni jó kis kaptató, le szoktam izzadni rendesen.
Amúgy múltkor feledkeztem rá, a Merci mentők km órája majdnem pontos. Kb 122km/h sebességet mutatott a műszer, a GPS szerint 119. Ennél eddig csak nagyobb "csalásokkal" találkoztam. Kínaiak átlagnál is többet csalnak, Benelli/Keeway 100-nál már kb 15%-ot csal. Aztán csak röhögök, mikor bizonygatják hogy a 11 lovas 125-ös két személlyel megfutja a 115-120 km/h sebességet. Ja, az Imperiale-om meg a 150-et akkor.De nem is az a lényeg mennyit megy, soha nem néztem.Nekem fontosabb az utazó, ahol kényelmesen megy. Ignisen kamionsort előzve pályán egyszer megnéztem, kíváncsi voltam, 140-nél még vette a gázt, engedtem kipörögni, óra szerint 185, valójában 150-155 körül lehetett, de pörgött, meg kóválygott az úton, nem erre van kitalálva....
-
FeniX-
senior tag
válasz
vendingo #90110 üzenetére
Azért kérdeztem, hogy újban gondolkodik-e. Mert ha nem, akkor jó a cityblade (akár).
1-2 használt mindig feltűnik itt-ott. Múltkor a karasnánál árultak egyet 500.000 környékén, ami egész jól nézett ki. Mégsem 1 millió.@teleahocipöm:
Én úgy emlékszem, hogy általában 2-3000 km-enként cseréltem olajat mindig ezekben a mütyűrökben. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
vendingo #89669 üzenetére
Okés, ma is lent voltam. Majd írok privátot. Sok jóra ne számíts, múltkor fogtam akkora márnát, nem fért be a merítőbe szinte, aztán nullás pecák.
Érdemes a gát fele motoroznod, az utólsó áradás feltöltötte hordalékkal a közvetlen gát alatti részt. Szürreálís látvány, így még nem igazán láttam. De ha a horgász topik fele ellátogatsz, minap raktam föl képeket. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
vendingo #89633 üzenetére
Itt helyben Castrol-t kaptam, de nem is azzal van a baj, szerintem vastagon fújtam.
De inkább az a hiba, hogy vettem a TESCO-ba Prevent láncspray-t. Na, az tényleg fröcsögött, és azt nem mostam le. Letöröltem, aztán megfújtam a Castrollal, csak nem tudott szerencsétlen gondolom jól megtapadni......
Bele kell jönni ebbe a lánc karbantartásba. Mikor a CBF 125-ös gépem volt, akkor MOL láncspray-t használtam, az is jó volt, azt nem verte le. Az a baj, azt már nem kapok. A meglévő készletemet meg elfújkáltam máshova..(Orsó belsejébe például).
Most szezon végén letekarítom a láncot petróleummal, aztán tényleg vékonyan fújom meg. Aztán elteszem a vasat. Bár amilyen telek vannak, lehet ki se szedem az akkut, még decemberben is vannak 15-20 fokok. -
wreakz
tag
válasz
vendingo #89579 üzenetére
Ez annyira változó robogóknál.
Mint a kollega is említette neki 3l-t eszik a Suzuki ami nálam 2.5 körül.
Piaggio-s 2T kollega pedig 3L mondott, hát most nem tudom.
Mível annyira kevés robogó szerelő van, lehet már a robogó szerelőhöz kell robogót venni és nem fordítva.
A környékemen meghallják hogy injektoros 4T és már el is küldenek -
FeniX-
senior tag
válasz
vendingo #89398 üzenetére
Interneten keresztül /akár videó nélkül/ hangot diagnosztizálni szinte lehetetlenség.
Jól értem, hogy akkor most csak szimplán kivetted az olajszűrőt és anélkül használod?
A féktárcsánál a kicsit ér bele az mit jelent? Körbeforgatáskor hallasz karistoló hangot enyhén? Az még belefér. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
vendingo #89398 üzenetére
Én a blokk fölfogatásánál is körülnéznék, ugye rugalmasan szokták a vázhoz rögzíteni, szilent persely, vagy mineve.
Aztán az is lehet ahogy húzod neki, a lovak nyerítenek.....
Azt a tárcsát meg mutasd meg szerelőnek, ha kicsit is bizonytalan hogy javítható-e, vagy használható így, rendelj egy újat. Nem érzed fékezésnél hogy nem egyforma a fék "hullámos"?
Féken, olajcserén ne spórolj. -
Honda567
tag
válasz
vendingo #89372 üzenetére
Én is tankoltam most 100-ast autóba semmi változás nem volt. A legjobb hozzá adni a benzin adalékot Tankoláskor. Robogóba Tankoláskor hozzá adtam wynns benzin adalékot alapjárat is emelkedett, és könnyebben is indult télen, annyi hogy ki kell számolni mennyi ml-er kell egy tankhoz egy kicsit körülményes.
De így biztos benne van az adalék, a 100-as naftába nem hiszek. -
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
vendingo #89261 üzenetére
A GIvi monolock 43 literes dobozom is max 3 kilóval terhelhető a leírás szerint. Szerintem 10+ kiló is volt benne nem egyszer. Semmi baja nem lett.
Ha beteszem a hátizsákom, meg bőséges folyadék nyáron...Hát hamar túlmegy az ember a 3 kilón, de nem kell aggódni. A boltos szerint azért van ez a súlykorlát, mert egy egyszerű műanyag doboz, és a gyártók nem vállalják be, nem akarnak cserélgetni, ha eltörik. Ésszel túlterhelhető.
Ha hivatalosan nagyobb terhelhetőség kell, akkor Monokey rendszer: [link] -
macilaci78
nagyúr
válasz
vendingo #89261 üzenetére
Szerintem az játszott közre, hogy kaminok farvizén eveztél és az autósok a kamionokat veled együtt előzgették.
A boxra írt terhelhetőséget illik figyelembe venni, ez ugye dinamikus terhelés. Alapvetően rázkódik és ezen az úthibák és UV-sugárzás cseppet sem segítenek. Vannak két sisakos 45 literes boxok is 9-15 kg terhelhetőséggel, afelé nézelődnék. Vagy oldalcsomagtartó, akár box nélkül is. Arra spaniferrel, gumipókkal jól lehet rögzíteni sallangmentes táskát. Lehet kapni pici pénzért piacon sima egyszerű válltáskát, ami kb dobozszerű téglatest, abba is lehet pakolni, felpókozni, a vállpántot pedig levenni, nehogy beakadjon valamibe, mint a sátorlap pár napja...
-
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
vendingo #89226 üzenetére
Itt van, az 5 számú alkatrész. [link]
Venni nem kell, tönkre nem megy, pár olajcserénként ildomos kitakarítani.
Itt egy videó, nézd meg itt is mennyi dzsuva van benne: [link]
Szerk: Hozzád viszonylag közel, Fertődön van motorszerelő, sokan oda hordják. Csornai srác is elég profi. Kollégám jóbarátja Jobaházán szerel, persze főállás mellett, állítólag nagyon jó ő is, meg nem szerviz áron dolgozik. Ha belefér Jobaháza, és érdekel, írj privit, megadom a számot. Én hozzá mentem volna, de eladtam a robogót, amit vettem az meg garis, szóval márkaszerviz.
Salamon nekem szimpatikus, meg úgy néztem elég profi, és lelkiismeretes a szerelő csapat. Persze garin kívül nem hozzájuk vinném, nem az én fizumhoz vannak az óradíjak. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
vendingo #89224 üzenetére
Itt vannak gyári alkatrészek, a robbantott ábrák miatt szoktam nézni ezt az oldalt: [link]
De ennyiért nem vennék gyári légszűrőt, kereső olcsóbbakat is dob: [link]
Olajat én Motul 5100-ast használtam bele, ha nagyon profi akarsz lenni, akkor 7100-ast, de még a Honda szerviz is az 5100-ast ajánlotta.
Arra figyelj, hogy van benn a blokkban egy fémhálós durva olajszűrő, azt már ki kellene takarítani, lehet sosem volt. Úgy emlékszem a blokk jobb oldalát kell levenni, a kuplungnál. Ha nem vagy biztos a dologban, vidd be szervizbe, aztán a sima olajcseréket otthon is meg lehet ejteni. Úgy emlékezem, 10e. km-enként írta a könyv ennek a durva szűrőnek a takarítását. Azért is megnézném a szervizt, hátha tudnak a motor előéletéről mesélni. Tudtommal a Salamon szervizel Hondát Sopronban, hivatalosan. -
sityupityu
Topikgazda
válasz
vendingo #82633 üzenetére
Igen, a biztosítás árában nagyon sok szerepet játszik a lóerő
#82637 nyogo83 Egyik motoromat pont múlt héten vizsgáztattam E jeles nem gyári indexekkel. Csont nélkül, az E jeles dolgokba a kipufogón kívül nem igazán szoktak belekötni. A kipufogónál sok helyen kötik az ebet a karóhoz, műbizonylat stb...Valahol meg bevállalják, hogy akár E jel nélkül is átengedik a motort sportdobbal a műszakin.
Amúgy most valami razzia van szerintem, mert mifelénk rengeteg vizsgaállomást ellenőriztek, volt amelyik bukott is. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
vendingo #82633 üzenetére
Nincs, ez az első autója, viszonylag friss jogsi...Ha asszony nevére irattuk volna, fele sem lett volna...De akkor nem tud a gyerek feljebb lépni, bonussal. Szóval valahol el kell kezdeni. Letelik az egy év, autókereskedő kötötte, így lehetett elhozni, aztán akkor körülnézünk...
Jól saccolom, hogy kb. egyidős vagy a motoroddal..? -
Zoli bácsi
őstag
-
DJGABI
addikt
-
DJGABI
addikt
válasz
vendingo #82564 üzenetére
"Sok infót, tapasztalatot nem találtam róla"
Nos... Hát pedig ez az első kérdés, alkatrész mennyire van hozzá. . Egyrész itthon, másrészt nem tudom ez mennyire belpiacos, akár jappánból lehet-e rendelni... Mit tudom én, egy Yamaha DT-vel mennyire lehet kompatibilis... Bowdent lehet gyártatni, csapágyat kapni, univerzális karbit lehet rá heftölni, kuplung/henger azért már kérdéses lehet... oem-parts [link] hoz pár alkatrészt, de a gyári kb aranyáron megy. Másrészt ha magad szerelnéd, meg nem is ismered, akkor szervizkönyv, amúgy meg szerelő elvállalja-e egyáltalán.RMX 50 elvileg ugyanez a vas? De még csak bontódó motort se nagyon látok egyikből se így hirtelen... Mindent meg lehet oldani, kérdés tudsz-e/akarsz-e vele foglalkozni
Kis pénzért simán elhoznám. Max egy 50k
Aztán ha szerencséd van és nincs nagy baja kis munkával (karbi pucolás, ilyesmi) van egy jó motorod
-
macilaci78
nagyúr
válasz
vendingo #82564 üzenetére
Az egy helyben állás nem akkora gond. Az enyém 7 évet állt padláson.
Gumi (abrony, membrán, vezetékek) és folyadékok cseréje, karbitizstítász, meg a csavarok átnézése (idomok le, kormánynyak volt meglazulva). Fék, ha kell (öcsém első féke teljesen beállt, fékcső cseréje kellett).
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 13, Xiaomi Redmi Note 13 Pro, Xiaomi Redmi Note 13 Pro+
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 6/Apple Watch Series 7/Apple Watch Series 8
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i7-4GEN I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 6, Samsung Galaxy Watch 7, Samsung Galaxy Watch Ultra
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest