Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  OS, alkalmazások  »  Linux kezdőknek (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:03:45

LOGOUT.hu

Linux kezdőknek - érdemes beleolvasni, mielőtt kérdezel

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#24901) Lacics25


Lacics25
aktív tag

Sziasztok!
Abszolut kezdő vagyok linuxban, ezért kérnék némi türelmet!
Ma telepítettem Linux mint rendszert. (win7 mellé egyenlőre).
Kezd összeállni a rendszer, nem egy ördöngősség, legalábbis az alap beállítások.
Van egy WDR3600 routerem linux rendszerrel, erre háttértárként csatlakoztatva két darab ext4-es hdd. Ezeket tudom csatlakoztatni hasonlóan, mint win alatt volt "hálózati meghajtó"-ként?
FTP-n tudok csatlakozni, a torrent kliens látja a hdd-n levő könyvtárat. Ebből gondolom, hogy "része a rendszernek" de sehol nem érem el könyvtárakat.
Remélem valamennyire érthetően fogalmaztam.

Köszönöm!!

(#24902) tvamos válasza MasterMark (#24899) üzenetére


tvamos
nagyúr

Nem, ez most DVD-rol volt.
De a Mint pendriverol ugyan ezt csinálta.

Most teszek próbát Ubuntu 13-mal, meg openSUSE-vál.
DVD-rol...

"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János

(#24903) CPT.Pirk válasza MasterMark (#24899) üzenetére


CPT.Pirk
Jómunkásember

Alapértelmezés szerint arra az eszközre megy a grub, amin van a root partíció.

tvamos: ennyi disztró grub-ja elhasal nálad, de még nem látjuk az okát. Már elég régen megy és nem tudom követni, összegezzük.
Hány vinyó van a gépben, hogy néznek ki a partíciók. MS-DOS vagy GPT-s fájlrendszer van? Bios / uefi legfrissebb verzió? Uefi esetén secure boot meg ilyesmik ki vannak kapcsolva?

Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

(#24904) Fritz Teufel


Fritz Teufel
addikt