- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- sziku69: Szólánc.
- Aggregátor gondjai, örömei, és elmélkedései
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Hogy egy kicsit megtörjem a nagy KRESZ vitát: este esőben jöttem haza.
Hát nem mondom, hogy minden percét élveztem! Nem nagyon nyeleztem.
Amikor meg néha lepillantottam az órára, hogy mi az, ami már "elég lesz",
nos ilyen 28-29-eket láttam általában: nem volt jó többet menni a csúszós
úton, szar látási viszonyok közt. Egyedül a 6-os út mellett "húzattam ki"...
Ahonnan már jó az aszfalt, és rohadt széles ott a bicikliút...Egy előnye
volt az esőnek, hogy nem sokan kóricáltak kint... Amúgy "jól vizsgázott" a
vas. Finomkodva a gázzal ledobni se akart, és nem ázott be rajta semmi*,
amennyire meg lehetett, eltekintve a vízcseppektől a szemüvegemen még
láttam is, persze ehhez van rajta összesen +2 lámpa, meg egy reflektor...
(A gyári gyertyafény szvsz csak helyzetjelzőnek jó, akkora teljesítményű.)*: a féklámpa mondjuk pont elhallgatott, mire betoltam a garázsba, de ott
lehet, hogy a 48V mod a baj, és a túláram miatt meghótta magát a LED...
Majd cserélem: valószínűleg nagyobb előtétellenállás kellene neki. (Minap
viccelődtem is egy fórumos kollégának, hogy azért ilyen brutál jó a fénye,
mert direktbe megkapja az 52V-ot... amíg bírja: lehet, pont eddig bírta...)Szerk: láttam hirdetésben sárvédő hosszabbító gumit: szarul néz ki, de ha
csak a fele vizet megfogja, amit a roller a hátamra ver, már megérte.
(Utoljára amikor ilyen esőben mentem, akkor le volt törve még a műanyag
sárhányó is, úgy még sokkal vizesebb lettem, és megdöglött a vezérlő is.) -
-Gabesz-
senior tag
válasz
Reggie0 #7993 üzenetére
Megnézném pereskedéskor a bíróságon mivel érvelnének írott törvény, szabály nélkül
A közlekedési szakértők egész biztos nem smkp-nak határoznák meg a rollert.
Persze gondolom az indexesek befizették.Ennyi erővel az elektromos tolószék meg autó, mert 4 kereke van, nem? Tiszta tesla.
-
-
Reggie0
félisten
válasz
dzsidzsas #7994 üzenetére
Jahat. Es nyilvan annak van igaza, aki bedobja ezt az ultimate ervet
Kar, hogy nem nekem jutott eszembe elobb, mindenfele logikai es targybeli alatamasztas helyett.
A rendor meg annyit fog mondani, hogy ott lesz rajta a feljelentesen, majd elolvasod hol talalod. Vagy elismered.
Magyarorszagon pedig nincsen precedens itelet, tessek megerteni. Sok amerikai filmet neztel, ahol valoban van, de itt nem az angolszasz jogrendszer mukodik.
-
dzsidzsas
tag
válasz
Reggie0 #7990 üzenetére
Nekem nics gondom a hatósságokkal, egyrészt mert eltudom magyarázni értelmesen, kultúráltan, hogy legyen kedves segíteni, hol találom ezt a törvények között. Másrészt nem, nem küzdök, erre van ügyvédem. Részemről, ez meddő vita, nincs igazad és nem is lesz, de nem kell elfogadnod. Én nem offolom tovább a topikot, felesleges. Nyáron új KRESZ, meglátjuk. Tudnék sok-sok precedens itéletet felhozni, de minek.
Amire te hivatkozol Indexes ügy, az nem is volt. Csak egybalzézos,kattintós cikk volt. Mert ők ebből élnek. De ennyi elég is - nem minden igaz ami a neten van, majd megtanulod. -
Reggie0
félisten
válasz
-Gabesz- #7992 üzenetére
Ez igy van. Indexesek is kaptak valami indoklast miert lettek megbuntetve, mikor a lime kiprobalast forgattak es jardan voltak. A buntit megkaptak, szoval tuti volt indoklas is. Persze az mas kerdes, hogy mennyire jogos az indoklas, kikuldik valahogy aztan majd lehet kanosszat jarni. Lasd: [link] [link]
Azert azt nem art tudni, hogy az ilyen piszlicsare szabalysertesi ugyekbol nagyon sokat lehet eljarasjogi hibaval ejtetni, mert a rendorok tobbsege segghulye es nem tudjak rendesen vegigvinni A-tol Z-ig.
-
Reggie0
félisten
válasz
dzsidzsas #7981 üzenetére
Nem hivatkozhatsz, itthon nincs precedensjog. Azaz hivatkozni lehet ra, csak eppen joghatassal nem jar es a birosagnak sem kell hozza igazodni, gyak senkit se erdekel.
Majd megnezem, hogy a rendort hogyan kenyszerited tovabbkepzesre. Ahhoz meg kulon munkaugyi pert is kell inditanod... Jok ezek a magas lorol szovegek, latszik nem sok dolgod volt meg eljarasokkal
-
mrrr74
aktív tag
Szia,
a Geekbuyingon nem fogsz találni, az Aliexpress jobban ellátott ilyen téren, de nem sok ami van. Esetleg kifejezetten a Kugoo Official Store-t nézd meg, bár ott is érdemes rákérdezni, hogy van-e bármilyen alkatrészük külön.
A Geekbuying kifejezetten korrekt garancia terén, ha valami meghibásodik garanciális időn belül, akkor azt küldik/cserélik, de külön nem árulják, csak pár nagyon alapdarabot a húzó modellekhez. A G2 nem ide tartozik. -
hpeti2
aktív tag
Sziasztok!
Kugoo g2 pro alkatrész szempontból mennyire van jól ellátva? Hirtelen ránéztem a geekbuyingra és az aliexpressre, de nem igazán találtam hozzá pótalkatrészeket. -
DigitXT
félisten
válasz
dzsidzsas #7984 üzenetére
Azért az jó lenne tudni, hogy mit értünk motorvezérlő alatt? Alapvetően az ECU
az a teljesítményelektronika lenne (MOSFET-ekkel), míg a kijelző (a gázkarral)
mondja meg az ECU-nak, hogy mit szeretne a pilóta. És abban programozható
a limit is.Szóval ha úgy érted, hogy a gázkar/kijelző kombót cseréled, és az
kommunikál az eSegway ECU-val, akkor unlockolt lesz-e: vagy igen, vagy nem.Mert ugye ha belenyúltak, s nem ugyanúgy kommunikál, vagy más az ECU, az
is lehet, hogy egyáltalán nem fog működni. Ha viszont csak a kijelző programja
limitált, akkor simán lehet, hogy működni fog. Ha kijelzőt és ECU-t cserélsz, az
a tuti, csak az meg relatív drága megoldásnak hangzik (nem tudom, ott mennyi
az ECU, de az S1-hez ilyen 7K-ért mérik Kínából - helyben majdnem a duplája). -
dzsidzsas
tag
Gyakorlatilag igen, ott TF-100 kijelző van, ezen meg egy szenny MR-100-as de szerintem nem azon múlik. Vagy igen? Az M4-nél nyitva a menü. Mindent állíthatsz. Itt szinte semmit. Az elmegy 45-el, mert a P12 beállíthatod 5-re, itt kifixelték 3-ra, hogy rohadna meg aki kitalálta. Ezért kérdem, hogy egy motorvezérlő cserével ki lehetne kerülni?
-
dzsidzsas
tag
Én feladtam, egyszerüen, semmi nics arról, hogy lehetne az Esegway 500 rendszerében felnyitni a zárt szervizmenüket. Szerintetek rendeljek egy új motorvezérlőt bele?
-
dzsidzsas
tag
válasz
Reggie0 #7976 üzenetére
Ha a fejed tetején pörögsz, akkor is van egy hivatalos bírói végzés. Arra hivatkozhatsz, ha megbüntetnek, (én még soha nem halottam senkitől, hogy megbünteték volna). Feljelent, meg végre megtanulja a KRESZT, ugyanis én nyerek - és ebben az esetben köteleztetem az intézkedő rendőrt hogy továbbképzésre menjen. Munkaidőn kívül. Ezt elmondod, elzavar. A magyar közlönyben meg majd nyáron jelenik meg az új KRESZ. Addig nem érdekkel, bárki bármit mond, kiny@lhatja a fagyispoharamat. A videóban szereplő jóembert pedig úgy hívja a szakma: KRESZ Professzor. Ő is részt vesz a szabályok létrehozásában. Csak jobban tudja mint mi.
-
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #7977 üzenetére
Ezt kb. nekem találták ki, de továbbra se megy az 50+ km/h...
Mondjuk fék nélkül nem is lenne életbiztosítás. Majd lesz az is...Szerk: azért bepróbálkoztam, hátha...
Hatótávra gyúrok:
Szerk: ezekhez 1 hónapja jön a tartó. Nem akartam hegeszteni...
(Akkor még nem is tudtam volna, ma már az se lenne gond LOL.) -
B-L-A-C-K
titán
Lett egy pálcika tuning csoport is, tessék ccsalakozni, lesznek/vannak finomságok.
-
Reggie0
félisten
válasz
-Gabesz- #7974 üzenetére
Persze.
"Érvényes szabályok úgy hivatkoznak az elektromos rollerre és ehhez hasonló eszközökre, mint NEM járművek."
Marmint egy onkormanyzati rendeletre gondolsz? Az meg sokat nem jelent."olyan pedig nincs, hogy az egyik törvényben/jogszabályban járműnek minősül, a másikban pedig nem."
Hogy ne lenne, szamtalanszor fordulnak elo ilyen hibak torvenyekben/rendeletekben, amit csak kesobb korrigalnak vagy utolag jonnek ra, hogy hibas volt. Tulzo feltetelezes az, hogy a jogszabalyok hibatlanok. -
-Gabesz-
senior tag
válasz
Reggie0 #7973 üzenetére
Megnézted a videót amit linkeltem? Teljesen korrekten ismerteti a helyzetet.
Érvényes szabályok úgy hivatkoznak az elektromos rollerre és ehhez hasonló eszközökre, mint NEM járművek. olyan pedig nincs, hogy az egyik törvényben/jogszabályban járműnek minősül, a másikban pedig nem. a segédmotoros kerékpár az jármű, a roller pedig nem az.
-
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT #7972 üzenetére
El, de nem egyertelmu az se, hogy vonatkozik-e ide. Az ilyen jogharmonizacios cuccok ugy mennek, hogy megjon az EU-s torveny amibol kell magyar torvenyt csinalni es sokszor nem 1-1-ben veszik at, ezert vannak orszagonkenti elteresek is a szabalyokban. Azt nem latom, hogy hol hivatkozza be az 1. paragrafusat az EU-s szabalynak.
A regi kreszben egyszeru volt a sztori, mert a babakocsi melle felsoroltak a gyerekjatekokat, koztuk a rollert, ami mehetett a jartan, de ezt kivettek belole.
-
Reggie0
félisten
-
dzsidzsas
tag
válasz
Reggie0 #7965 üzenetére
Semmi nem hivatkozik rá. Se rendelet, se törvény. Bírói jogerős végzés van. Nyáron jön az új KRESZ, abban szabályozzák majd mint gyalogos járművet, a többi ilyennel együtt. Akkor okosabbak leszünk. Addig semmit nem tehet veled a rendőr. Ha erőlködik mutassa meg a Magyar Közlönyben megjelent hivatalos jogszabályt. Nincs. A rendőr nem gyárt törvényeket, betartatja. Montesquieu-hatalom megosztása.
-
Skynet258
veterán
válasz
Thomas1 #7968 üzenetére
Nekem egy Xiaomi Pro 2 van, asszonynak most vettünk egy 1S-t. Ezek jók, az 1S kisebb távot bír (és méretben is kisebb) de kb. ennyi ami feltűnt. Én itt húztam meg a belépő szintet.
Az Essential szerintem már túlzottan le van fojtva azért nem venném, ez a Sencor meg ránézésre tök Xiaomi copy - csak tömör gumikkal csillapítás nélkül, szóval szerintem ráz mint egy Lime... Inkább kicsit tennék hozzá és Xiaomi 1S. -
-Gabesz-
senior tag
Szerintem Nincs szabályozva még az E-roller.
Ez egy jó kis vidi a témáról. -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #7963 üzenetére
Lehet, azért, mert ezen rendelet hatálya nem terjed ki rá?
Kifejezetten írják az 1. fejezet, 2. cikk (2) bek. j) pontban:
"azok a járművek, amelyeken nincs legalább egy ülőhely"Ui: viszont ha valamire ülést raksz, úgy már kerékpár?
Reggie0: ha ez így, és ebben a formában érvényes, akkor
attól az átlag, ülés nélküli elektromos roller NEM kerékpár.
(Pláne nem SMKP.) Legalábbis szerintem. És egyelőre.Szerk: egye fene, legyen ON. Bár én nem vagyok jogász,
ezért gondoltam OFF-ba tenni, nehogy félrevezető legyek. -
dzsidzsas
tag
válasz
Putyin90 #7850 üzenetére
Már írtam róla, de nincs semmilyen rendelet, törvény az erollerre és társaira. De bírósági döntés van! KRESZ-ben ameddig nem szerepel, nem lehet rá semmilyen szankciónálást tenni. Onnan ered a probléma, hogy Pintér okos belügyminiszter nyilatkozott egy baromságot, pár rendőr meg parancsnak vette, túl buzgóan.
-
lockdown90
senior tag
Esetleg tudja valaki, hogy M2 Pro-ra 10”-es kerekek felmennek-e?
-
Reggie0
félisten
válasz
B-L-A-C-K #7960 üzenetére
A rendorseg tokkal vonoval 90%-ban segghulye, tok mindegy mit mondanak. Beleertve pintert is.
Tessek itt van a hatalyos valtozat, nem mintha lenne erdeme valtozas a kerdesben, de hatha megnyugtat teged a frissebb datum: [link]
Egyertelmuen kiesik a motoros kerekpar alol... -
mrrr74
aktív tag
válasz
lockdown90 #7957 üzenetére
Biciklis, semmi extra, nem mostanában vettem, így sajnos nem tudom megmondani, hogy pontosan milyen. Nem csúcs kategóriás.
Ha autók között járnék, vagy terepen, akkor le kellene cserélni, szóval ez nem a legideálisabb,
-
mrrr74
aktív tag
válasz
DigitXT #7954 üzenetére
Teljesen igazad van, de ez nem változtat azon, hogy most épp minek számít (persze tévedhetek). Ha tudnék a sajátomra kötelezőt kötni, szívesen megtenném, bukó mindig van rajtam, ezekre talán még CE certi is van.
A kisfiam a Kirin Mini 2-vel lehet ki sem mehet majd az utcára - és most arról beszélek, hogy egyedül nem engedem sehová, nem megyünk autók között ha megyünk, hanem kerékpárúton. Attól tartok, hogy sok mindenre nem fognak gondolni szabályozás során, hiszen 14 év alatt nem lehet smkp jogsija, így akkor majd ki sem jöhet velem? A motor nélküli rollerével amiben Abec-9-es (lehet 7-es) csapágy van, jobban felgyorsul, mint a Kugooval. Nagyon várom a szabályozást, csak ne olyan legyen, mint a drónoké. Azóta nem is repültünk, még a kertben sem -
Skynet258
veterán
Én a kis Xiaomi Pro 2-vel szívesebben megyek a járdán főútvonal mentén, és az úttesten kertvárosban, mellékutcában. Értelemszerűen mindkét helyen kell figyelni, a járda a gyalogosoké, úgymond vendég vagyok ott, és ennek megfelelően is viselkedek. Ha valakit hátulról közelítek meg akkor lassítok mert nem akarom, hogy megijedjen amikor hirtelen mellé érek; értelemszerűen nem számít maga mögött senkire aki egyszer csak berobban. Kutyát sétáltatnak szintén lassítva megyek - legyen ideje megfogni/szólni a kutyának, illetve az se ijedjen meg. Én ezzel a kis lélekvesztővel szívesebben közlekedek járdán és eddig nem is volt negatív tapasztalatom, senki nem anyázott még rám, hogy mit csinálok.
Felőlem lehet kötelező biztosítás, bukósisak. A jogsi felesleges ezekre a kicsikre, mert akkor a fiatalok egy része kiesne, értelmetlenül.Amúgy igen, kapjon kerékpár besorolást, ami meg erősebb darab az SMKP. Vagy lehetne egy teljesen új kategória (mert végülis egy újfajta eszköz), de ennyit erőfeszítést nem várok a törvényhozóktól...
-
DigitXT
félisten
Viszont a nyuszimotorral ritkán gázolnak 100 kg-os manusok,
24 km/h sebességgel a járdán. Játékszernek meghagyni hiba.
Kerékpár besorolást kellene kapnia, a nagyok meg SMKP.
A kicsiket is SMKP-ba besorolni viszont már a ló másik oldala.Ui: mindazonáltal támogatnám a kötelező rendszámot SMKP
esetén is, ahogy a kerékpáros is tud súlyos balesetet okozni...
Ha a beazonosíthatóság meglenne, visszatartó erő lehetne.
(Ma az a furcsa, ha egy kerékpáros megáll a pirosnál: sajnos.) -
mrrr74
aktív tag
válasz
Putyin90 #7941 üzenetére
Kérlek linkeld ezt a jogszabályt, mert úgy tudom, hogy ez nem így van. Az elektromos roller a legjobb tudomásom szerint játékszernek számít, kb. mint a nyuszis motor.
És ha mész, akkor bukóban, jogosítvánnyal és típusengedéllyel teszed? Tényleg érdekel, hogy azon kívül, hogy a rendőrök ezt mondják, van-e rá valamilyen jogszabály, mert nagyon sokáig túrtam a netet és arra jutottam amit fent írtam. -
HornedReaper
senior tag
Tegnap egy benzinmotoros rollerrel is találkoztam, haladt lakott területen kívülre a főúton..
-
Putyin90
senior tag
válasz
lockdown90 #7944 üzenetére
Nem tudok linkelni jogszabályt, mert én sem találtam sehol. De inkább utánakérdeztem és mivel a rendőröknek ez van kiadva és ők azok, akik ezt számonkérhetik rajtam így inkább megkötöttem az az 1500 Ft-os biztosítást és így nyugodtan mehetek amerre csak akarok. Nekem ennyit megér.
-
HornedReaper
senior tag
válasz
lockdown90 #7947 üzenetére
Most csak a biztosítás a kérdés
-
lockdown90
senior tag
válasz
HornedReaper #7946 üzenetére
Meg akkor valami muszaki vizsga is kellene ra, hogy ne bemondas alapjan kelljen eldonteni hogy ez most 300w feletti vagy alatti, mert kb barmilyen matricat raragaszthatsz.
-
HornedReaper
senior tag
És ha épített roller, több mint 300W?
ebike is smkp kéne legyen 300W felett, de ott is hasonló a helyzet biztosítás terén
-
-
lockdown90
senior tag
válasz
Putyin90 #7941 üzenetére
Tudnad linkelni a jogszabalyt ahol ez le van irva konkretan hogy a roller segedmotoros kerekparnak szamit? (Pinter fele levelezes alapjan?)
Szerintem errol meg dontes nem szuletett hogy minek minosul, es ha esetleg feljelentenek vagy akarmi ott valamilyen jogszabalyra kellene hivatkozni ami jelenleg szerintem nem all rendelkezdre, hogy milyen jarmunek is szamit az elektromos roller.
-
Putyin90
senior tag
válasz
HornedReaper #7942 üzenetére
Én a Hello Bringás appban kötöttem meg. Javaslom, hogy töltsd le az appot és abban válaszd ki a kötelező felelősségbiztosítást. 1500 Ft/év. Nem biztosít túl nagy összegeket, de nekem csak azért kellett, hogy ha megállít a rendőr ne tudjon belémkötni emiatt.
-
Putyin90
senior tag
válasz
B-L-A-C-K #7940 üzenetére
Az elektromos roller hivatalosan segédmotoros kerékpárnak számít. Ha közútra viszed, akkor kell rá kötelező felelősségbiztosítást kötni és kötelező rajta sisakot viselni. Ha a 300W-ot meghaladja a teljesítménye, akkor jogosítvány is kell rá. Ezt egy közlekedési osztályvezető rendőr alezredes mondta nekem. Ettől hitelesebb forrásból aligha lehetne tájékozódni jelenleg.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
HornedReaper #7939 üzenetére
Semelyik, mivel hivatalosan nem segédkerékpár. Hallo.hu-n tudsz rá kerékpár felelőségbiztosítást kötni, amiben az elektromos roller is szerepel.
-
HornedReaper
senior tag
Sziasztok! Elektromos rollerre segédmotoros kötelező felelősségbiztosítást melyik biztosító enged kötni? Amelyik bevesz olyan alvázszámot, ami nincs a magyar NKH adatbázisban..
Motoros bukót is vennék fel hozzá akár, visszapillantó, fényvisszaverő mellény, EÜ csomag hátizsákban stb -
DigitXT
félisten
válasz
lockdown90 #7935 üzenetére
Faszán ki tud gyulladni egy li-ion akkupakk, az nem vitás. Bontott cellák
esetén annyira minőségi elemekről se lehet beszélni: egyedül a BMS az,
ami picit drágább az átlagnál, de arról is olvastam negatív véleményt.Teljesen jogos a kérdés: a degradáció sajnos így van, ahogy mondod.
Van ugye egy gyári "10 Ah"-ra matricázott pakkom. Amiről a zsugorfólia
lehúzása után derült ki, hogy papíron is csak 8Ah, viszont a mérés után,
hogy az alig tud többet 6Ah-nál. Az egyik cellacsoport hamarabb merül.Fizikai sérülést nem látok, egyik cella lehet sokkal gyengébb... Ha nincs
nagyon nagy különbség, azt lekezeli a BMS, ilyen nagy eltérést nem tud.Szét kéne szedni, és újra összerakni, javítva, ha megvan a hibás cella.
És hogy kigyulladás, cellazárlat ellen mi véd?! Ugyanaz, mint a legtöbb*
gyári pakkban. Semmi. Max. a remény, hogy nem teljesen szar cellák.*: tévedés jogát fenntartom, de nem láttam biztosítékos "olcsó" pakkot.
Magadnak persze rakhatsz be: van belőle szimpatikus megoldás is...
A vastag drótra forrasztott vékony drótok nagyon sufnik a szememnek,
akkor is, ha amúgy képes vagyok zsugorfólia nélkül kipróbálni az akkut. -
-
rumos14
nagyúr
KRESZ-módosítás jöhet
Révész Máriusz képviselő az elektromos rollerek és kerékpárok ügyében fog egy kedvező módosítást benyújtani hamarosan a KRESZ jelenleg érvényben lévő szabályaihoz – mondta Gulyás Gergely.Idézem: "kedvező".
-
hun_gery
aktív tag
Sziasztok!
Hozzám került egy ÜberScoot ES06-os roller.
[link]Nem rossz cucc (nekem), viszont egy dolgot hiányolok... az első teleszkópot.
Nem tudjátok, honnan tudnék szerezni használtan/bontottan, pici pénzért?
Esetleg nem lapul valakinél elfekvőben?
Költséghatékony megoldást keresek, mert szegénység van
Köszi -
mrrr74
aktív tag
válasz
Thomas1 #7928 üzenetére
Szia,
A kislányodnak valószínű a nyakáig fog érni a kormány (amit írtál arra tippelek, hogy nem nagy növésű), ami szerintem elég balesetveszélyes, plusz nem vagyok biztos abban sem, hogy a fékkart eléri és biztonsággal be tudja húzni.
Ha többen használnátok, akkor érdemes olyat nézni, ahol állítható a kormányoszlop magassága és a vásárlás előtt a kislányoddal is kipróbálni. A fiam hasonló korú, 143 cm magas, Neki is elég határon van a teljesen felhúzott Kugoo S1 Pro kormánya, de biztonsággal tudja használni. Ahol esetleg messzebb van a fékkar, az kihívás Neki is, legutóbb egy Umax volt itthon amit kipróbált, ott panaszkodott, hogy alig éri el és nehéz behúzni. -
Thomas1
addikt
Sziasztok!
Páromnak szeretnék venni egy rollert.
58 kg, 164 centi. Esetleg kislányunk használná néha még (9 éves, 25 kg), de persze szigorúan felügyelettel. Bicaj, roller, görkori, deszka megy, de ugye ez kicsit másabb.....
Felhasználás: teljesen általános, mi bicajozunk a kislányunkkal, miközben Ő jön velünk rolleren. Esetleg melóba járás, durván 4 km, betonon, szinte zéró szintkülönbséggel.
Xiaomi Mi Essentials-t néztem ki, szimpatikus.
Árban e körül szeretnék, nem igazán akarnék feljebb menni, ha nem muszáj, nem létszükséglet a dolog.
Mit ajánlanátok? Vegyem ezt, vagy van jobb ebben az árkategóriában?
Köszönöm!
-
csokaym
csendes tag
válasz
DigitXT #7926 üzenetére
Én is "3-asban" használom mindig. Az idézőjel annak szól, hogy a lustaságból a teljesítményeket átfordítottam a beállításoknál: nálam az 1-es a régi 3-as, ami pedig 3-as volt, az lett a régi 1-es fokozat
--> nem kell minden bekapcsolásnál váltani a 3-as fokozatra, egyből a max teljesítményes (klasszikusan 3-as) fokozat kapcsol be -
DigitXT
félisten
válasz
-Gabesz- #7924 üzenetére
Na igen, csak ami arra van méretezve, hogy két motorral menjen,
ott probléma lehet az egy motoros használatból. Lásd G-Booster.
Hajlamos bekakukolni az egyedül (túl)terhelt vezérlő. Egyenesen
odáig fajult, hogy tulajok mondják egymásnak, hogy single tiltott.Meg hát nekem is sikerült leégetnem egy vezérlőt hasonló okból.
(Nem mondom, hogy tiltott, csak tudni kell a határait: esetleg egy
hőmérő nem ártana a motorba, meg a vezérlőbe, ésszel terhelni.)Szerk: sokat nem érnek ezek az 1-2-3 fokozatok. Van rajta gázkar:
használni kell... (Mindig hármasban megyek, de ha kell lépésben.)
Jó, nekem csak 2kW körül hajt, így valószínűleg egy 3-4x erősebb
"roller" esetén ha olyan helyen gurulnék, biztos visszavenném...
Főleg ha vmi béna gázkar van rajta, amivel idegesen reagál.Nekem a Blinkee volt ilyen, araszolni lehetetlen volt 3-ban, rántott.
(1-ben simán reagált, viszont úgy gyorsan nem ment... Kapcsolni
kellett a forgalmi helyzet szerint, de annyira ez se volt problémás,
mert fizikai kapcsoló van rajta... Viszont egy S1-et menet közben
kapcsolgatni az abszolút nem kézreálló gombjával... Életveszély.) -
Reggie0
félisten
válasz
-Gabesz- #7924 üzenetére
Szerintem ketmotoros mindenkeppen elonyosebb elektromos szempontbol, viszont vezerles szempontjabol mar kevesbe. Az egyik problema a fordulatszam aranyok beallitasa, amihez kene ismerni a kormanyszogallast. Ez nagyobb sebessegnel nem gond - mivel kozel egyenesen mesz ilyenkor -, viszont alacsonyabbnal, pl. gyalogosok kozott cikazol, mar igen. Itt viszont nem kell akkora teljesitmeny, elonyosebb lehet, h atvalt automatikusan elsokerek hajtasra.
Masik problema a jellemzoen ket vezerlo iranyitasa egy kijelzorol, ami persze nem megugorhatatlan, csak foglalkozni kell vele.Uzembiztonsag szempontjabol is jobb a ketmotoros. Ha valamiert lehal az egyik motor meg nem maradsz ott.
-
-Gabesz-
senior tag
válasz
DigitXT #7923 üzenetére
Jó amiket írsz.
A 2x500w előnye lehet még a többlépcsős szabályozhatóság is. Ki lehet kapcsolni az egyik motort, így gyakorlatilag 2x3 féle beállítási módod van.A kérdés egyébként onnan jött, hogy hasonló árfekvésben látok ilyeneket kint kínában és akkor már érdemes átgondolni melyiknek milyen előnye lehet.
pl. 2x600w Vs. 1x100W
-
DigitXT
félisten
válasz
-Gabesz- #7922 üzenetére
Ez egy tök érdekes kérdés. Valószínűleg könnyebb a 2x500W-ot üzemeltetni,
mivel az tény, hogy bírnak 1000W-ot a kisebb motorok is... csak hát meddig?Az olyan motor, ami folyamatosan elvisel 1000W-ot (ez 36V rendszer* esetén
közel 28A áramot jelent) jóval nagyobb kell legyen, hogy hűteni tudd: ehelyett,
ha fele teljesítménnyel megy, de 2 db, akkor kevésbé probléma a melegedés.*: nyilván a nagyobb rollereknél nem véletlenül 48-60-72V felé mennek inkább:
adott teljesítmény kevesebb árammal is kijön, ami kisebb melegedést jelent...Menetteljesítmény esetén nem mindegy, melyik kerék hajt: ha csupán az első,
ott eléggé felejtős az 1000W-os történet (nem is igen csinálnak ilyet gyárilag).
Értelmesen nem lehet vele közlekedni: kaparni fog bárhol, haladni kevésbé.
Nyilván azért lehet vele gyorsulni meg okos szabályzással valahogy kezelhető,
de szvsz nem véletlen 1000W alattiak a csak első kerék hajtású rollerek.Ha a hátsó hajt, oda mehet a kraft. Ameddig nem burnoutol, nincs vele baj.
Ha mindkettő hajt, akkor is meggondolandó, hogy inkább hátul legyen erősebb,
és/vagy megint okos szabályozás kell, mert ha csúszik az eleje, fetrengés van.
(Ha a hátulja, akkor is, viszont azt nehezebb megcsúsztatni, azon van a súly...)Ui: a motorok teljesítménye névleges. Nem ők szabályozzák: a vezérlőn múlik.
Rövid ideig mindegyik motor bőven túlhajtható. A névleges teljesítmény elvileg
az, amit akármeddig elviselnek túlmelegedés nélkül. Viszont amikor nyélgázon
mész végsebességen, általában nem is akkor a maximális teljesítményfelvétel.
Gyorsításnál meg hegymenetben fogyasztanak, így melegednek leginkább.Beraktam a szimulátorba ugyanolyan 500W motorokat, ugyanolyan vezérlővel,
csak más áramkorláttal. Értelemszerűen csúcsban az egyik az 1000W-ot veri,
de a végsebesség ugyanúgy 34 km/h, ott járatva soha nem fog túlmelegedni...
(Nem vacakoltam a rollerkerékre hajazó beállításokkal, MTB: a lényeg látszik.)
Ha viszont emelkedőn kaptatsz, a túlhajtott motor hosszútávon túlmelegszik.Nyilván, ha AKKORA motor, ami 1000W-ot folyamatosan/vígan, az más kérdés:
B-L-A-C-K videójában láttam, hogy a Dualtron felnije min. 2x szélesebb, mint az
átlagos 8-8.5"-os rollerkerék (S1, E-Twow, Xiaomi), és ennek nyilván oka van...
Hosszabb vezetékszakaszok a mágneses mezőben: nagyobb nyomaték.Amúgy még nagyobb emelkedőn a sima 500W-os is elfüstöl, csak lassabban...
Ha viszont összedolgoznak, akkor hipp-hopp felszalad, és nem melegszik túl. -
-Gabesz-
senior tag
Sziasztok!
Laikusként érdekelne, hogy 2x500W duálmotoros vs. 1x1000w single motoros kivitelek, hogy viszonyulnak egymáshoz energia felhasználás hatékonysága tekintetében, valamint menetteljesítmény vonatkozásában? -
GTA
friss újonc
Szia. Akkor csak érthető amit irtam
Nem allitottam el semmit, az app csak az aksi töltöttséget mutatja. Ma töröltem az appot és egy másik telorol csatlakoztam, de ugyanaz.
Jól érted, nem mehetne többel. Es az also sebességre állítva nem is megy. A másik kettőt meg nem tartja.
A tempomat működik ha barmilyen sebességen tartom a 6mp-et. Ami egy kissé nehezen kivitelezhető ezeken az utakon, de sikerültek. Sajnos videot nem tudok csatolni. Ott latszikhogy a kicsit tartja, többit nem. -
mrrr74
aktív tag
Szia,
lehet, hogy félreértem amit írsz, de a tempomat (6 másodperc haladás egyenletes sebesség esetén aktiválódik) nem egyenlő a módoknál elérhető maximális sebességgel, de lehet Te sem így értetted.
Az appban nem állítódott el valami? Mert a maximális sebessége 25 km/h, az nem mehetne fel 31-ig a gyári beállításokkal. -
Putyin90
senior tag
Én több, mint 1 hónapja használom a Pro 2-t. 90 kg körül vagyok, meredekebb emelkedőn felhoz 7-8cal szenvedve (már hallom, hogy nagyon erőlködik a motor), úgyhogy azt nem is szoktam erőltetni. Inkább kerestem egy másik utat hazafele, az kevésbé meredek, ott 12 körül felvisz. De ha emelkedőkre kell én inkább valami erősebbet vennék. Pl. ezt.
-
GTA
friss újonc
válasz
eFeMeR74 #7913 üzenetére
Nem lehet állítani semmilyen kerékméretet. Engem az zavar, hogy az első napokban ha beallitottam a 20as sebességet, akkor 20nál ugymond lefixálta a rollert es azzal mentem. Mentünk szélcsendben, szélben is. Ezen 15-20-25 km/h sebességet lehet beállitani. Ha legkisebbre allitom, húzom a kart, 15nél bekapcsol es annyival megy, nem is megy utana gyorsabban ha azon van, hiába huzom a sebesség kart. Ha felkapcsolok 20ra akkor nem fixal 20on (ugy mint a legkissebb fokozaton 15nél) csak 25ön. Olyan mintha a 3 sebesség közül kihagyná a középsőt. Lehet kicsit bonyolultabban irom bocsi.
Ha megyek vele a 15 keves, viszont a 25 sok. Eleinte jó volt, probáltam, beállitva a 20as sebességet jelzett is hogy fixálja, s annyival is mentem. Gps is neztem, azt mutatta. Most meg mintha megzakkant volna, csak a legalacsonyabbat fixálja. - huha, remélem érthetően irtam -. Ma kint is kiprobáltam ujra, szintén csak a legkisebb fokozatnál fixál. A többinél nem áll be. Sajnos laikus vagyok, nehezen tudom kifejezni magam bocsi.
Tulajdonképpen a sebesség km mindegy. A lenyeg 3 sebesség közül csak a legkisebbet tartja. De holnap visszaviszem a boltba. Köszi a segítséget azert. -
eFeMeR74
senior tag
A pálcika roller kategóriában jó, de a hegymászó képessége a 90+ súlyod alatt egyenlő a 0 val😃.
500w felett és dual motorosban gondolkodj szerintem.
Ha minden napos használat, szállithatóság, és minimális emelkedő ( nem hegymenet)használat mellett lehet jó a XPro2, de akkor inkább a G30.
Amúgy a hegymenetes rollerek 350.000+nál kezdődnek😃 -
eFeMeR74
senior tag
Ha a székre teszed még inkább nincs ellenállása😃Látom itt nálad ez fontoss, hogy éppen mit mutat a kijelző. Pedig legtöbbször nem is a valós sebességet mutatja. Ha lehet állits a kerékméreten a kijelzőn. Próba terhelve és gps mérve lehet csak viszonylag pontos😃
Szerintem ez nem hiba😃 De te tudod, hogy ez mennyire szól bele a roller használati értékébe😃 -
DigitXT
félisten
Ne haragudj, de fogalmunk nincs, mi a célod. Azzal kezdődött, hogy
hegymenet. Azzal folytatódott, hogy nem vagy zsoké alkat, továbbá,
hogy nem probléma akár milliós rollert sem venni. Ebből egyenesen
következik, hogy 2kW és dupla motor alatt semmi nem érdekel, nem
akarsz belépő szintű rollert venni, relatíve olcsón, mert nem az a cél.Valószínűleg én értettem félre a beszélgetést, de talán nem véletlen,
hogy többszázezres, ha nem milliós rollereket ajánlottak adott célra:
gondolod, hogy a Xiaomi akkora erőgép? Vagy mégsem az a cél? -
GTA
friss újonc
válasz
eFeMeR74 #7904 üzenetére
Én 80kg, a lányom 57. S mindkettőnkké ilyen. Most feltettük egy székre s ugy néztük s egyik sem fixal le 20nál. Aminek 25nél kell lennie felment 31ig de nem is kapcsolt be a tempó, ahogy elengedtuk vissza is esett nullára. Egyedül a 15öst tartja. Holnap akkor visszük vissza.
-
eFeMeR74
senior tag
Még mindig 1000 féle van😃
Új v. Használt. Hazai garis v. Külföldi.?
És mivel sokan használunk sokfélét csak azt tudjuk amit esetleg mi is ismerünk, használtunk. A többi infó a neten😃
Esetleg nézd meg [link] és válassz a te igényeidnek leginkább megfelelőt😃
De például azzal a Kaboo Mantisal sem járnál rosszul amit itt Bp a 3.ker ben R. Csaba árul amit B.L.A.C.K ajánlott😃 -
eFeMeR74
senior tag
Hány kg vagy? Mivel erőssen súlyfüggő a dolog. Nem hinném, hogy szoft hiba😃
Gondolom ez sík vagy enyhén lejtős úton hátszélben volt😃 Próbáld ki fordítva😃 kis emelkedő és szembe szél😃Sosem lesz teljesen pontos értéked. Arról nem beszélve mi lenne, ha GPS néznéd meg a valós sebességedet😃 -
GTA
friss újonc
Sziasztok.
Van egy Kugoi ES2 rollerem. Imádom meg minden, nemrég vettem. 3 sebességre állítható tempomatnál. 15-20-25km.
Nos a 15km siman beáll. A 20km helyett 21nel vált és felmegy 25re. A 25km tempomatnál meg felmegy 29-30ig. Még garis. Szoftver hiba lenne? A 20km tempomat sebességet mintha kihagyná.
Köszönöm a válaszokat. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #7900 üzenetére
Szebb megoldás, ha lő valahonnan egy gyári burkolatot, menetfúróval nekiesik,
és gyönyörűen becsavarozza. Anno én csak átdobtam hátra, aztán így maradt.Szerk: fekete gégecsőbe húztam be a kábelt, az ad némi mechanikai védelmet:
azon a képen még nincs rajta, mert csak később találtam ki ezt a megoldást.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Egy szenzor, két zoomkamera: újraírta a Huawei a mobilfotózás történetét
- PlayStation 5
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Nintendo Switch 2
- OLED monitor topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- OLED TV topic
- Premier előzetesen az FBC: Firebreak
- További aktív témák...
- Realme C30 32GB, Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad 40AS USB-C docking station (akár 3x4K felbontás)
- Dell D6000 univerzális dokkoló USB-C/ USB-A, DisplayLink & Dell WD15 (K17A) USB-C + 130-180W töltő
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Ne hagyd ki ezt a lehetőséget: Vadiúj Ryzen 7 5800X! Kamatmentes rèszletre is!!
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged