- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Geri Bátyó: Megint tahó voltam – SZEMÉLYISÉGFEJLŐDÉS
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- MasterDeeJay: Alacsony fogyasztású házi szerver a korábbi projektekből összeépítve
- Argos: Adjátok vissza a netet! - szeretnék elaludni!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Új hozzászólás Aktív témák
-
t.zolka
aktív tag
Sziasztok Srácok!
Egy barátom megfertőzött ezzel az e-roller mizériával, kipróbáltam az övét, megtetszett, és rendeltem is egy Xiaomi Pro 2-t.Viszont rendeltem hozzá egyből 10"-os gumikat, és a kérdésem az lenne, hogy melyik az a tuti biztos telefonos alkalmazás és szoftver, amivel még én is, aki nem igazán ért az ilyen mókolásokhoz, biztonságosan át tudnám állítani, hogy a 8"-os kerekek helyett, a 10"-os legyen az alap. Vagy mi.
-
DigitXT
félisten
Mi a hiba a képen?
(Amúgy működött, de a delta teszt miatt szét kaptam.)
Szerk: megtudtam, hogy miért nem jó ötlet nyektetni: kicsit túlmelegedett.Referencia kép, amiből kitalálható, hogy a műanyag szigetelő szépen olvadt:
Szerk2: ez még rég történt, amikor ezzel az egy motorral csapattam.
Nem tudom, átkössem-e deltába, hogy egyáltalán mit szól hozzá a vezérlő...
(Terhelni már nem fogom: amíg nem lesz újra meleg, nem olvad tovább...)
-
lenovomen
aktív tag
Sziasztok, Xiaomi 1S típusú rollert milyen régióval vagy hogyan kell konfigurálni úgy, hogy a 3-as fokozatban ténylegesen lehessene vele 25km/h-val haladni?
-
Dr.Zoo
őstag
válasz
DigitXT #7188 üzenetére
Mi van akkor, ha a motorokat átkötöd delta kapcsolásba?
Gyakorlatban növekszik a fordulatszám, és a forgatónyomaték.ebben a videóban szemléltettem
Most nézem, akadt két kérdező... 😁
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
DigitXT #7193 üzenetére
Sok helyen árulnak már, nem is drága 1000-1300Ft/db (nem boltba). Enyémet az vette aki csinálja nekem, 1100Ft/db áron szerezte be.
A teljesítménye természetesen a pillanatnyi lesz ennyi (ha lesz), de ezt nem is így kell számolni. Tartósan 300A akarok belőni max pillanatnyira majd, ami azt jelenti hogy motoronként 150A-150A, és nem 72V-tal kell beszorozni, mert a 72V aksi 84V tölthető, szóval maxra töltve ha húzol egy nyél gázt beesik 80V-ra, és ezt szorzod meg a kb 300-zal, ami 24Khw.
Vezérlők is megvannak már, elég komolyan lehet programozni őket, kiváncsi leszek az aksival mit tudok kihozni belőle majd.
-
Ezekiel Ston
senior tag
Boldog Új Évet mindenkinek
B-L-A-C-K várom a fejleményeket a rrolleredről hogy mire képes majd ha kész lesz.
DigitXT én nem mentem bele semmibe sem, egyszerűen a stílushoz viszonyítottan kaptak választ...
Egyébként a 30-at se tudja a Booster V mint a "gyári leírásban benne van" szóval azt hagyjuk. Viszont jó kis gép én szerettem, míg meg nem lett a Kaabo mantis...
Tegnap meghozta a posta a gombákat is hozzá, ami a csavarok alá rakva HA borulok megfogja a gépet és az nyalódik rajta nem a festék a villákról. Designes lett vele. -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #7192 üzenetére
Perszehogy számít a pilóta súlya, de egyenletes haladásnál marginálisan:
hatótávba ezért csak közvetetten szól bele, hiszen ritka, hogy az ember a
teljesen sík tökéletes aszfalton, nyélgázon közlekedik, egy órán keresztül.
De HA!!! úgy tudnánk tesztelni, ott a légellenállás sokkal jelentősebb.21700-at honnan lőttél? Nem hangzik rosszul, bár gondolom szép ára van.
Szerk: ah, találtam is valami ilyesmit. Na ebből 200 db "akciósan" is sok...Szerk2: én már az előző rolleredre is azt mondtam, hogy tuti legyorsulja
a 400-as robogómat séróból (mivel erős + könnyű). Ez ha jól számolom
konkrétan már erősebb is lesz nála. Brutális számok. 400A, 72V, 29kW
Ha ebből csak 80% hasznosul, még az is 23 kW keréken. 31 LESzerk3: folyadékhűtéses lesz, vagy ez a "pillanatnyi" teljesítménye lesz?
(Azt a ~6000W fűtő-teljesítményt ilyenkor szép móka lesz kompenzálni.) -
B-L-A-C-K
titán
válasz
DigitXT #7191 üzenetére
Amúgy nem olvastam el a kommenteket ki hány kiló, de a súly kurva sokat számít, főleg ilyen 30 kilók, mind hatótávnál mind gyorsulásnál...
Én aksimra is kíváncsi vagyok mit fog tudni, már készül. 200db 21700-es cella Samsung 40T, kötés 20S10P 40Ah lesz így. Illetve kap egy max 400A terhelhetőségű okos BMS-t. Így a pakk elvileg 350A letud majd adni minden gond nélkül.
-
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #7189 üzenetére
Lehet, félreérthetően fogalmaztam, de a 40 km az állítólagos hatótávolsága.
Ehhez képest a gyúrós kolléga alatt csak 20-25 km-re volt képest, nohiszen:
nem 20 km/h-t tartva, 70 kg-os terheléssel, szigorúan síkon használta.Szerk: végsebességre 36 km/h-t írnak, ezt el tudom képzelni olyan motorral.
Névlegesen 500W-os, szóval biztos nem ugyanúgy tekercselt, mint a Kugoo. -
DigitXT
félisten
válasz
Ezekiel Ston #7187 üzenetére
Mielőtt nagyon belementek az egymás értelmetlen szapulásába az megvan,
hogy a Booster V hivatalosan 40 km-re képes? Állítólag 7.5Wh/km-t tud.
Akkor mi a nagy csoda azon, hogy 20-25 km-t el tudott menni alattad?Kíváncsiságból megnéztem a részletes oldalát, ezt 70 kg-os pilótával értik,
20 km/h max. sebességgel, szélcsendben, síkon: 90 kg-mal már csak 22-t
jósolnak, ami stimmel az adataiddal (szóval valszeg' te se másztál hegyet).
Amint komolyabb terhelést kap az akku, sokat romlik a hatótáv. (A hideget
meg kifejezetten nem szereti: láttad te is jó egyharmados romlást mérve.)Csak azzal, hogy nem takarékos módban közlekedsz, nem megy 40 km-t,
hiszen ahhoz nagyon vissza kéne fogni a motor teljesítményét. Azt meg ki
szereti, nem igaz? Találtam egy oldalt, aminél lehet nézegetni ilyeneket.
Alapvetően biciklikről szól, szóval nincsenek légellenállási adataim. Meg a
motor paramétereket is csak a saját Kugoo-s ismereteimből állítottam be.
A "tuning" motorral nekem is 36 km/h volt a vége, tehát nagyjából jó lehet!
Szerk: a gyári motorral meg 28-nál többet nem ment, jól érthető okokból...Ui: neked egész véletlenül nem Booster GT-d volt?* Csak mert rémlik, hogy
nagyobb tempót tudott, mint ennek a 36 km/h-s vége, ami 48V rendszertől
érthető. Ahogy írtam, 36-ot ment az S1 is áttekercselt motorral... Viszont a
hegymászás kevésbé ment neki úgy: duplamotoroson gondolkodom belőle.
Nagyon kéne tudnia menni emelkedőn: 30 km/h fölött a szimuláció szerint.Ja és a nagyon sok edzés árt a légellenállásnak: egy széles hátú emberbe
jobban belekap a szél, mint a egy pálcikába, esetleg sörhassal, hehehe.
A testmagasság is igencsak befolyásoló tényező egy nyélgázas hatótávnál:
síkon jobban, mint a testtömeg, hiszen ha felgyorsult, az nem sokat számít.*: megtaláltam, másnak volt, és az 40 km/h-t simán vitte: teljesen logikus...
(A Kugoo S1 is menne 30 fölött gyári motorral 48V akkupakkal...)
-
Ezekiel Ston
senior tag
Dagadtak vagytok mind ez a bajotok! Irány edzeni!!!!
Én edzéses cuccaimmal együtt nyomok 100kg-ot kb. Saját súlyom 88kg. Plusz 10-12kiló cucc rajtam szokott lenni.
eFeMeR74 mint írtam "HA!!! jó minőségű akku van benne" Nem azt mondtam hogy minden rollerben egyforma típusú akksi van.
És igen, álltalánosságban elmondható, hogy drasztikusan tud merülni "HA" full gázzal nyomod, "HA" nem egyenes szakaszon vagy, "HA" sokszor kell kigyorsítani megállni és sorolhatnánk a sok sok "HA" jelzőt. Én a saját tapasztalatomról beszéltem fentebb is mint írtam. TWOW boosterrel mentem télen nyáron. Télen minus fokba 16km-re lévő edzőhelyemre lakhelyemről simán oda tudtam menni csutkagázzal lámpával mindennel viszonylag kevés megállással mert végig bicikli út volt.
Nyáron simán megvolt a 20-25km ir vele.Szóval elmondható, hogy igen, romlik a hatótáv de nem annyira drasztikusan és ugyebár ezekkel számolni kell.
DE jó, legyen felezzük akkor az akku távot, és akkro mindenki boldog lesz.devil-k neked nem is adnék
-
devil-k
nagyúr
válasz
Ezekiel Ston #7183 üzenetére
Tőled sem vennék használt rollert.
-
eFeMeR74
senior tag
válasz
Ezekiel Ston #7183 üzenetére
Hány kg vagy? Mennyivel terhelhető a rollered? Nálad ennyi , add oda egy 120kg embernek a rollered kiváncsi vagyok- 5 foknál mennyi lesz a hatótáv.
Mindig lesz olyan, hogy nekem ennyi meg annyi. Annyi a változó, hogy pontos eredményt nem tudsz mondani
De nagy általánoságban amikor semmi konkrétumot nem tudsz (kg,hely,terep,teljesitmény, stb) a felezés a biztos.
Tavaly én sem figyeltem a hidegben kb 4 fok lehetett és egy hosszabb túra után éppen hazértem pedig félig szokott lenni az akku😁 -
eFeMeR74
senior tag
válasz
Ezekiel Ston #7183 üzenetére
Mert minden rollerba egyforma az akku igaz? Nem egyformán fog merülni.
Nálad a "jó" minőségű akku ennyit.
Általánoságban elmondható, hogy - fok alatt drasztikus is lehet az akkuk teljesítményvesztése.
Ezért kell fele hatótával számolni.
Persze lehet kisérletezni hátha csak az a 7km hiányzott.
Jó is olyan távolságról hidegben,esetleg esőben hazatolni😜😜 -
Putyin90
senior tag
A téli hideg mennyire tesz rosszat a roller akksijának? Mennyire nem ajánlott ilyenkor használni?
-
petipetya
nagyúr
Igen, hardveres és időbeli sorrendben így követik egymást:
M365 - Pro - Pro2Ebben a cikkben van egy táblázat az összes Xiaomi roller paramétereivel. Amúgy a gyalogos mód - amikor max. 5 km/h-val lehet menni - a Lime-al pont hiányzott a belvárosban az ősszel (a sajátommal még nem jártam odabent), amikor egy kis szakaszon a gyalogosokkal együtt haladtam. Viszont azzal meg nem tudtam volna előzgetni, menetközben pedig nem tudom elengedni a kormányt, hogy átállítsam.
Valami miatt úgy emlékeztem, hogy van 120 kg terhelhetőségű Xiaomi roller is, de ezek szerint nincs, csak a nagyobb kapacitás miatt jobb a Pro2 egy nagyobb súlyú ember számára, mivel abból többet tud kihozni az M365-höz képest.
-
Gigi01
őstag
Megvolt reggel az első elcsúszásom, tükörjégen. Semmi gond, hála istennek. A havat viszont bírja a Pro2.
-
petipetya
nagyúr
Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2
kupon: DHMICP2
lengyel raktárból most 130-135e HUF az ára, nálam kosárba téve kuponozva 144.99 USD jön ki mindennel együtt: -
DigitXT
félisten
válasz
laskr99 #7167 üzenetére
Az S1-ek kormánya állítható, így gyereknek is jó lehet, de előnye inkább az,
hogy kisebbre össze lehet csukni. Hátránya meg minden más. Lötyögősebb.Szerk: mondjuk amikor meghalta magát az akku, akkor kifejezetten jól jött,
hogy le tudom nyomni a kormányt, mert lábhajtással sokkal gyorsabb úgy.
Más kérdés, hogy normál esetben az ember nem szokta lábbal hajtani...
Egy OX-et talán nem is lehet: minél magasabb, annál kevésbé opció.Hint: ha vki 100K körül keres rollert, tuti nem jó ötlet egy 565K-s modell.
Elmenni a boltba remekül el lehet egy S1-gyel is, csak esőbe ne menj, stb.
Mondjuk a képen már egy hibrid van, Pro hajtású, pneumatikus hátsójú S1. -
válasz
Putyin90 #7166 üzenetére
Kb egyiknek se állítható a kormánya, de átlag magassághoz jók... Xiaomi M365 2m magas sráccal is jó volt, de kicsit magasabb pro tökéletes neki. Nekem a pro már majdnem be volt hajlítva a kezem, szóval azért van magassága. Spórolni nem jó, mert szívás lesz a rollerezés. Nekem pl mióta megvan az 565 ezres inokim ox, kb 1-2 dolgon kívül nem költöttem rá, csak élveztem, xiaomi meg 2 hetente defekt és szerviz.
-
Putyin90
senior tag
válasz
Ezekiel Ston #7165 üzenetére
A Sencor ki is esett, mert egyrészt elfogyott, másrészt nem állítható a kormánya és semmit nem találtam róla. Nem akarok rádobni 100+K-t, mert amire kell arra szerintem egy többszázezres roller felesleges. M365-öt sehol nem találtam. Szétnézek még a Xiaomik közt, mennyivel kerülne az többe, mint a Kugoo S1 Pro.
-
Ezekiel Ston
senior tag
válasz
Putyin90 #7164 üzenetére
Én ha már költenék rá inkább vennék egy drágábbat. Te tudod, de ez a sencor ez olyan mint a tesco gazdaságos...Figyi. Segítenénk, csak az a baj, ha mindenáron a legolcsóbbat akarod összehozni akkor egyszerűbb ha választasz egyet ami tetszik és kész. Sajna hiába mondja el DigitXT vagy én hogy mi a pro kontra, ha nem hallod a szavainkat.
Részemről ha már vennem kéne ilyen árban akkor xiaomi. Jobb a támogatottsága, sok alkatrész fillér tétel ebay stb helyekről, és számolnék arra hogy rá kell költeni mert ennyi kell ha ez az ár amiben gondolkodol. Ha pálcika roller kell mindenképp és jó minőség dobj rá +100k-t és vegyél TWOW Booster V-t vagy valami TWOW-ot, az nem hagy cserben, jó a magyar garija is. Nekem 1 év 1788KM megvolt vele úgy hogy nem minden nap használtam de az kapott hideget meleget szószerint. -
Putyin90
senior tag
válasz
DigitXT #7163 üzenetére
Köszi az infókat, lehet akkor elengedem a sima S1-et. Közben keresgéltem még és ezt találtam. Erről vélemény? 2 év gari, tárcsafék, S1 prohoz hasonló kerék, talán még app is van hozzá. Viszont nincs felfüggesztése, ahogy látom így lehet nagyon rázni fog. Mondjuk úgyis csak aszfalton használnám, így nem tudom ez mennyire jelenthet gondot.
-
DigitXT
félisten
válasz
Putyin90 #7162 üzenetére
Le lehet gyilkolni bármit hamar, ellenben ésszel (és persze némi
szerencsével!) használva többen számoltak be 3-4000 km gond
nélkül megtett km-ről. Hogy ez most 5 év, azt nem tudhatjuk...
(3-4 km-t írsz, és azt se minden nap, mondjuk 6-700 km évente?
Ha és amennyiben 3000-ig nincs hiba, éppen meglehet 5 év* is.)*: az akku el szokott használódni, ilyen hosszú időre nincs gari...
Amúgy én tuti nem vennék sima S1-et, főleg nem így 100K fölött.
Van típushibája, amit részben korrigált a gyártó, részben ki tudja.
Ha már mindenképp S1, akkor inkább a Pro, menetkomfortban a
sima hátsó kereke sehol nincs: vékony, zörgő műanyag kerék, kb.
rögtön cserélné az ember, s máris ott tartunk, hogy megéri a Pro.Mondanám, hogy vegyél M365-öt mert az tuti kimegy a világból,
csak ugye aki nem akar mókolni... (Fékbeállítás, gumicsere, stb.) -
Putyin90
senior tag
válasz
Ezekiel Ston #7161 üzenetére
Nem is biztos, hogy minden nap használnám. Boltba járni kellene főleg, hogy ne kelljen gyalogolni, ami olyan 3-4 km táv lenne oda-vissza. Megnéztem kb. az összes magyar nyelvű tesztet róla és többen is panaszkodtak arra, hogy nyikorog, zörög menet közben. Mivel hosszú távra venném így jólenne ha vagy 5 évig kiszolgálna anélkül, hogy hozzá kellene nyúlni. Nem akarom mókolgatni sem, csak használni. És mivel nem vagyok éppen pehelysúlyú így kételkedem abban, hogy hosszú távon is bírni fogja.
-
Ezekiel Ston
senior tag
válasz
Putyin90 #7160 üzenetére
Fentebb írtam már róla egy kollégának is.
A 100-110 ezres összeg jó erre a célra, el fog bírni a roller, hegyre tolni fogod ez biztos.
Sík terepen nem lesz vele gondod.
Igazából azt kell kiszámolnod, hogy mennyit mennél napi szinten vele ha használod, és mennyire kéne hegyre felmennie stb.
Szóval még 1x. Mit szeretnél pontosan megtudni? -
Putyin90
senior tag
Sziasztok! Nagyon gondolkodom egy elektromos roller beszerzésén. Alapvetően arra kellene, hogy elszaladgáljak a boltba vele, illetve városon belüli mászkáláshoz. Ami miatt félek megvenni: Közel 90 kg vagyok, így nem biztos, hogy az én súlyomhoz tervezték ezeket a rollereket, valamint kb. hegy lábánál lakunk, így lennének olyan meredek szakaszok, ahol inkább tolnám rollert. De ez nem sok, az utcánk alja lenne kb. csak ez a rész, 95%ban sík aszfalton használnám és 5%-ban kisebb emelkedőkön.
100-110 ezer Ft lenne az összeghatár, amiért megvenném, ezekbe szerintem a Kugoo S1 (azért nem a pro, mert a teszt alapján csak felszereltségében másabb a pro, teljesítményre ugynaz, mint a nem pro, így nekem nem éri meg azt a ~15 ezres felárat) fér bele itthonról rendelve. -
bajtokarpi
őstag
Sziasztok!
Vásároltam egy XIAOMI FBC4025GL Mi Electric Scooter Pro 2 elektromos rollert. Rendelnék hozzá kiegészítőket. Kérdezném, hogy az M365 modell kiegészítői kompatibilisek a Pro2-vel?
Köszönöm
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
DigitXT #7150 üzenetére
Így van, alul volt méretezve a kábelem, nagyon sokat számít mi jön ki a motorból, és hogy van belerakva...
Más mindenkinek:
Az új projekt szépen halad nálam, aki nem tudná eladtam a régi épített rollerem, és teljesen új rollert építek. Alap egy Dualtron Thunder váz volt, teljesen átalakítva minden. Csúcs teljesítménye 20-25 ezer watt lesz, itthon biztos nem lesz gyorsabb... A motor már kész, váz és szépen halad, aksi is készül, vezérlők is megvannak már, fék is beszerezve, festés is kész. Már lassan teszt fázis lesz, és programozás...
-
válasz
Ezekiel Ston #5841 üzenetére
Kicsit kimaradtam a topikból és pont ide dobott vissza
Remélem jól vagy már nem értem a végére még a topiknak .
Majdnem hasonló történt velem egy kerekűvel mentem át zöldön és kanyarodóról majdnem elcsaptak alig bírtam ki kerülni .
4 nagy esésem volt abból egy lett kórház . Még mindig nem jött helyre a csuklóm.
Black mintha egyszer láttalak volna a városban
Sok a nagy gép Pesten . -
Ezekiel Ston
senior tag
egy kis fejlesztés a héten a rolleren, "új" fékek és tárcsák rá... [kép]
-
DigitXT
félisten
válasz
laskr99 #7151 üzenetére
Ehhez még annyit, hogy én mentem is vele (
), tényleg elmebeteg cucc volt.
Viszont! Nem egészséges, ha az ember nyekteti ezeket a motorokat, mivel a
hatékonyság romlása az, hogy a felvett teljesítmény nagyobb részét elfűti.Szóval aki 1600W-tal használja a névleges 800W-os motorját, valószínű nem
mindig hegyet mászik vele, kis sebességgel, mert (szerintem) le lehet égetni:
ha csak kigyorson kapja az ívet és síkon csapatsz tempót, nem főződ meg...(Ugyanez amúgy a vezérlőre is igaz, rövid távon túl lehet terhelni, ellenberger
hosszabb távon túlterhelve, főleg ha nincs is rendesen hűtve, túlmelegszik és
leég a FET a francba: sajnos ez is tapasztalat, lásd a korábbi tesztemben...)A nagyobb rollereknél a kW-os vezérlők nem véletlenül nagyobbak, fizikailag:
több FET-en eleve eloszlik a terhelés, és a nagyobb felület jobban is hűthető. -
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #6005 üzenetére
Ha már emlegettem a minap a fizikát, kimentem megmérni ezt az emelkedőt:
csupán 3 fokról indul, de gyorsan felkúszik 6-7-re, a legjobb rész, amikor 9+.
Na, ott állt meg végleg a 11A-es "csodamasina" alattam (egy motorral).Egy ~17%-os emelkedőn a 100+20 kg (pilóta + a roller) össztömegre közel
200N erő hat a lejtővel párhuzamosan.Ezt a 400W-ot leadó motor elvileg
7,2 km/h-val lenne képes mozgatni... Ha eltekintünk a gördülési ellenállástól
meg 100% hatékonyságúnak feltételezzük a motort: sajna ezek nem igazak.Mivel megáll (noha felveszi a 400W-ot!), valószínűleg nem elhanyagolhatóak
ezek a veszteségek, így jobb híján nagyobb teljesítmény kell, és megyen.Az a gond, hogy a legjobb esetben is csak 80% hatékonyság körül mennek
ezek, ám ahhoz is az kell, hogy forogjanak jól (sebesség!), kis terhelésen...
A lépéseben vánszorgás durva emelkedőn kifejezetten nagy terhelést jelent,
és kis fordulatszámot, így a hatékonyság ilyenkor a béka segge alatt van.
Nyilván a legjobb tuning a mozgatandó tömeg csökkentése: diétára fel, LOL.Szerk: amikor 12 km/h-val visz fel ugyanott, akkor minimum lead 666W-ot...
A gördülési ellenállást nem tudom, de ez egész jó, 66% fölötti hatékonyság. -
-
DigitXT
félisten
válasz
laskr99 #7149 üzenetére
Jahogy csak tudná...
Azt hittem ki is próbáltad. B-L-A-C-K kollégának volt egy
elég elmebeteg (épített) duplamotoros gépe. Konkrétan elfröccsent a forrasztás
a motorban, amikor hosszabb emelkedőn nyektette csak egy motorral. Igaz, ott
nem is 1600W-on állt meg, hanem ment bele vagy 3200 (egy motorba).Szerk: oké nekem se a motor égett le, mikor a névleges 350W-os kapta az ívet
egy hosszabb emelkedőn teszt jelleggel (1kW körül), hanem a vezérlő. Hehehe.
G-Booster is hajlamos megfőzni amúgy a vezérlőt, ha egy motorral használod...
Két motorral viszont nem igazán városi gép - kicsit nyersen reagál a gázra. (Ezt
nem én mondom - nekem nincs és nem próbáltam soha -, de több tulaj ezt írja.) -
-
DigitXT
félisten
válasz
laskr99 #7147 üzenetére
tartós 1600W terhelést is bírja
Tehát csak eljutottunk oda, hogy kW-os teljesítmény kell nagyobb emelkedőkön.
Amúgy ez szimpla fizika. Rááll egy 100 kg-os manus az e-rollerre, s felfelé akar
indulni (ez a legnehezebb része, mert ugye gyorsítani is kellene). Ha lendületből
mész neki rövidebb emelkedőknek, talán csak lassulsz, mire felérsz, de 1 km-re
nincs az a lendület, ami felvisz (tempósan), oda kellenek a kW-ok: tapasztalat...
350W adott emelkedőn csak lépésben vánszorgásra elég.(800W azért jobb.)
Duplázzunk rá, és máris sokkal élhetőbb a tereproller... Ugyanazt mondjuk. -
Jó, hát az oxo meg túlmelegszik, vagyis a régebbi modellek. De a jobb: ox motor tartós 1600W terhelést is bírja, 1 év után sincs baja, múltkor néztem róla videót
-
DigitXT
félisten
válasz
laskr99 #7145 üzenetére
Oké, hogy felvánszorog 5-10 km/h-val, de ugye erőlködik...
Próbáld ki, hogy hogyan megy fel az OXO ugyanott.Komolyabb* emelkedőn sokkal jobb, ha mindkét kerék hajt,
megoszlik a terhelés, és ha pl. nem is gyorsabb, akkor sem
fog megsülni a motor. (Láttunk már olyat, durva vezérlővel...)Ui: sáros időben nincs az az isten, hogy rollerrel terepezzek,
estem már el a legkisebb sárban is a bicikliúton. C'est la vie.
Nyilván nagyobb roller, nagyobb kerék, jobb gumi és rugózás,
talán jobban kimozogja az ilyesmit, de egy S1 szintűvel halál.
A tömör gumija tiszta aszfalton se tapad vmi jól, ha meg már
víz is van meg sár, akkor a legjobb, ha el se indulsz vele.*: ennek persze kérdéses a definíciója... Lehetne megadni rá
egy hajlásszöget (vagy mondjuk egy százalékot), de akár így
is meghatározhatjuk: ahol egy 350W-os gép magában megáll,
és nem indul el. Nyilván, ha rövid szakasz, lábbal besegítesz.
(Ám ha hosszú, akkor a gyenge vason "pedálozhatsz" sokat,
az erősebb oké, felküzdi magát, a kW-os viszont felsuhan.)
-
-
DigitXT
félisten
válasz
rumos14 #7143 üzenetére
Komolyabb emelkedőkhöz sajnos el lehet felejteni a kW alatti masinákat.
Én felhúztam a gyárilag 350W-os Kugoo S1-et 1100-ra - úgy már odébb
lehet fele állni, de valójában akkor megy emelkedőn jó állórajtot, ha még
mellette dolgozik a másik motor, nagyjából 1,5kW összteljesítménnyel...G-Boosternek néznék utána 2x800W névleges. Csúcsban akár 1200?
-
DigitXT
félisten
válasz
rumos14 #7140 üzenetére
G-Booster talán belefér a keretbe, dupla motoros, valamennyire off road...
Nem nagyon könnyű, de ez ezzel jár. Dupla motor kell a terepre, azok meg
sokat zabálnak, ergo nagy akku is kell meg valamennyire masszívabb váz.
Ez mind súly. Nagyon könnyű nem lesz erős, de pláne nem lesz olcsó. -
rumos14
nagyúr
sziasztok, szemezek egy terepen (off road) is használható rollerrel, a keret kb. 300k.
teljesítményre elvárás, hogy a 80 kilómat pl. a Hármashatár hegyre simán felvigye.
azt nézem, hogy ezek kb. mind hátsókerék hajtásúak, ez nekem kicsit parának tűnik, hegymenetben ha kipördül a kerék, kirepül alólam
Kugoo G2 pro körül nézelődöm, de minden ötletet szívesen veszek, főleg olcsóbbakat és könnyebbeket -
Drag77
senior tag
Sziasztok,
M365 pro 2 jelzi, hogy fw update van, elindítom az updater, és a Bluetooth modul update-nél áll 0% on bármeddig. Van valami trükk?
Köszönöm -
rumos14
nagyúr
válasz
Ezekiel Ston #7128 üzenetére
köszi
-
cossie23
csendes újonc
válasz
Ezekiel Ston #7133 üzenetére
Köszi a sok tapasztalatot,amit megosztasz. Igen, értem mit mondasz,viszont pénzben szűken vagyok és nem célom mindenhova ezzel menni. Egyelőre csak terv,ha úgy alakul, hogy tényleg ez kell nekem.most az a valóság, hogy kocsival kell ingáznom 200+ km-t naponta, ezért is egyelőre terv.
Köszönöm az ajánlatokat körül nézek,de még mindig úgy vagyok vele, hogy inkább olcsóbb legyen elsőre. -
Ezekiel Ston
senior tag
Most loptam...-csak úgy itthagyom...
[kép] -
bb.bocs
őstag
válasz
Ezekiel Ston #7133 üzenetére
+ ha jól tudom jövő évtől a boltok 3 év garanciát kötelesek adni, szóval még idén venném meg mert elfognak méginkább szállni az árak valószínű.... ami nekem van roller 460 volt,most 500, ki tudja hol áll meg ezek után.
-
Ezekiel Ston
senior tag
válasz
cossie23 #7132 üzenetére
nem. Minden nap rátöltenél, mert jó érzés ha fel van töltve alattad és nem kezdesz el matekolni hogy "vajon elég e a hatótáv"...
Ha ilyen áron keresgélsz akkor xiaomit vehetsz, és talán nem esik szét alattad.
Használtan vannak TWOW rollerek ilyen áron, azok jobban fényévekkel és még gyorsabbak is mint a xiaomik egyébként...
A Wide Wheel-el szintén sok probléma van.
Igazából minden rollernek van valami nyűgje, amire rá kell költeni.
még a 1,5 millás Dualtronokra is kell. Szóval ha tutit akarsz akkor építtetsz és olyat kapsz amilyen a TE igényeidnek megfelelőek.
Ami biztos:
Kis kerék (8" és alatta) elég szar a magyar utakon/járdákon (tapasztalatból mondom)
HA nagy a kerék az már elnyel majdnem mindent.
Ha tömör kereked van akkor bátran mehetsz bármerre, az életbe nem hagy cserben, viszont cserébe mindent érzel amire rámész.
Ha tömlős kereked van (lásd Xiaomi, Kaabo stb) azok komfortosabbá teszik a közlekedést, de ott a veszélye, hogy kapsz egy defektet és lesel mint én "kezdő tömlős rolleresként" a múltkor...
-azóta minden ilyen szarra én már felkészülten indulok el így nem ér meglepi.
Ami meg az árat illeti. Most azt mondod (mert én pl azt mondtam mint Te), hogy á nekem csak eljárkálni kell ide oda néhány kilóméter elég a napi 10 km nekem...ahan...csak ahogy elkezded használni olyan ez mint a drog...már a wcre is azzal mész és akkor rá fogsz magadtól is jönni, hogy kevés amit vettél sok pénzért és ha ráköltesz még ennyit akkor 3x akkora hatótáv, porsche feeling, jó rugózás, jó szerelhetőség stb stb stb.
De mindenki a maga útján tanulja meg, nem akarlak meggyőzni és a Te pénztárcádba belenyúlni és mondani hogy vegyél drágábbat. Vedd az olcsóbbat, ha az kell, de a töltő majd mindig ott figyel a táskádban meglásd (nekem így volt)
Amióta van a mantis plusz-om nem kell töltő. Elég nekem a napi 50km bőven. És még nem is izzadok rajta hogy odaérek e ahova mennék.Konklúzió:
Neked kell eldönteni, hogy egy olyan helyről rendelsz rollert amit életedben nem látsz és ha gáz van vele akár szállítás alatt/után akkor hogy gariztatod, vagy kényelmesen bemész itthon egy boltba, igen drágább, de megéri mert itt látod az eladót is.
Gari ügy igen van kiterjesztett garancia ami a MINDENRE szól...és megoldva a "Ja erre nem szólt a garancia probléma"Elmondtam a pro kontrát, innen neked kell döntened hogy mit teszel. Bárhogy is döntesz a jövőben a rolleredhez nagyon sok sikert és boldogságot kívánok sok balesetmentes kilóméterrel.
-
cossie23
csendes újonc
Azért a 400 ezer overkill. Azt a pénzt inkább a motoromba tolom. Mivel tényleg csak az lenne a szerepe,hogy gyorsabban vigyen be a belvárosba és vissza, kérdés mennyire csökken a hatótáv a nagyobb súly miatt. Napi 6 km lenne oda-vissza, szóval elég lenne két naponta tölteni a 150-200 körüli rollereket is, nem?
Néztem ezt a Langfeite cuccot,akkor már árban inkább egy wide wheel. Sajna itt nincs bérelhető roller, hogy lepróbáljam az utat. Csak a parkoló hiánya miatt lenne a roller,nem nagyon járkálnék vele a városban. -
kano
nagyúr
válasz
Ezekiel Ston #7130 üzenetére
Akkor azt ki kell cserélni akinek ilyen van.
-
kano
nagyúr
válasz
Ezekiel Ston #7126 üzenetére
Nekem nincs, de ennek a dupla motoros (2x800w) változatával egy fórumos kollégának volt.
Pü-ben jókat írt nekem róla.
Nekem szerintem tökéletesen elég lenne ez a rugózás is, mivel a mostani Xiaomin egyáltalán nincs. -
rumos14
nagyúr
sziasztok,
rollert mivel szoktátok tisztítani? (mivel piszkos
)? nagyon szutyok ebben az időben. viszont jól bírja az esőt is a Xiaomi M365, ezt most élesben tesztelem
másik kérdés: M365 Pro a simához képest: van valakinek tapasztalata, hogy lejtőn felfelé jobban megy-e?
-
cossie23
csendes újonc
Köszönöm az ötleteket! A Twow nekem kiesik mivel nincs rajta fék.ezt nem is értem hogy gondolták, hogy üzemi fék ne legyen egy járművön.
Egyelőre az M2 pro tetszik, gyűjtöm az infókat. Elvégre jövő szezonban lesz esedékes,de megnézem ezeket a gépeket is! -
mrrr74
aktív tag
válasz
Ezekiel Ston #7122 üzenetére
Gondolom használt is létezik és itthon is körül tud nézni használtban is. Plusz ha tudja, hogy hogyan néz ki egy olyan roller ami alkalmas a feladatra, akkor könnyebb lesz keresgélnie. Ezen kívül Kínából is van rá gari, továbbá nem egy esetről tudok, hogy a hazai garancia nem sokat ért, mert ami a baja volt, arra épp nem volt érvényes.
-
Ezekiel Ston
senior tag
válasz
cossie23 #7119 üzenetére
Nos az én rollerem 2db van. Egy TWOW booster v ~1800km benne és egy éves. A másik 3 hónapos kb egy Kaabo Mantis 10 plus (nagyobb akkus verzió) ami 1 motoros. Én nem száguldani meg gyorsulgatni vettem hanem távokat megtenni kényelmesen utazgatni vele.
Eddigi tapasztalatom jobban ugyebár a megtett km-erek miatt a TWOWra van, szeretem ezt a kis "'szart" mert strapabíró, meg mindet tényleg kibír (tapasztalat) és jó a menettulajdonsága...persze 3x elestem vele annó de az mind a saját "Darwin díjam volt" mert nem jól választottam meg a sebességem az útviszonyoknak köszönhetően.
A fékei ugye elektromos fék van a TWOW boosteren szóval ott körültekintően kell menni mert max sebességről megállni azonnal lehetetlen... Szóval minőségre 10/10 kategóriájában, használhatósága 10/8.A Kaabo a TWOW után egy álom -nekem-. Utazási sebessége, komfortja, magassága, fékrendszere nagyon nagyon jók!
Kaabonak a rugózásának és tömlős kerekeinek köszönhetően meg a nagy kormánynak merőben más kategória....
Az biztos, hogy mindkét roller jó választás, de ha szeretsz barkácsolni, szerelgetni, akkor jobb választás a Kaabo, mert minden "könnyen" szerelhető rajta, ha tudod mit csinálsz. Youtube-on is sok videó van DIY szóval rengeteg a "tanagyag"
Eddig 1x volt defektem az első 100km után egy 2mmeres kis szilánkot szedett fel a gumi így leeresztett...tolhattam haza. Aztán itthon gumicsere, felfúj, és megy minden faszául azóta. Tettem a kerekeibe SLIME defektgátló folyadékot is, megelőzve a jövőbeni ilyesfajta problémákat.
Kérdezz, válaszolok. -
cossie23
csendes újonc
válasz
Ezekiel Ston #7117 üzenetére
Köszi!
Akkor merre érdemes keresgélni? Vagy a súlyom miatt felejtsem el az elektromos rollereket? -
cossie23
csendes újonc
Sziasztok!
110 kg vagyok, plusz laptop és egyebek, szóval 120 kg terhelhetőség is már határeset. Kugoo M2 esetleg vagy ne is reménykedjek,hogy 300 alatt megállna a járgány? Veszprém eléggé hegyes völgyes, szóval nem csak sík úton kellene bírnia..
Üdv cossie -
Alien13
tag
válasz
petipetya #7113 üzenetére
Ááá, itt semmit nem ér. Mármint az útvonal. Jártam úgy nemegyszer, hogy megszokott vonalon mentem volna, előző nap semmi, akkor meg hopp, felbontva az egész. Naponta bontanak új járda-, bicikliút- és úttestszakaszokat.
Valahogy ez megy vagy két éve; van olyan, hogy a javított szakaszt két hónap múlva újrakezdik a betonfelszedéstől...
-
mrrr74
aktív tag
válasz
Alien13 #7103 üzenetére
Nagyon szívesen, a helyedben nem biztos, hogy ezt tenném, de ugye a Te rollered lesz
Ha felmerült az M2 Pro, azt azért körbejárnám, amit most linkeltél személy szerint nem ismerem. Ezekből nagyon sokféle "márka" létezik, rettentő sok Xiaomi kinézetű roller van a piacon és nem tudod, hogy 1 hónap múlva is ott lesz-e.
A Kugoo azért elég régóta gyárt rollereket, attól nem félek, hogy jövőre már nem lesznek, bár érhetik meglepetések az embert. Szóval csak a hirtelen felindulásból történő vásárlásról szeretnélek lebeszélni -
Alien13
tag
Köszönöm szépen.
Ezzel végleg le is mondtam a Kugoo-ról. Sajnálom, szerettem az erejét, hogy nem volt leszabályozva, de hogy egy nyomi tárcsaféket nem tudtak rátenni, azt nem bocsátom meg nekik.
Ezt rendelem meg:
Manke MK083
Amire nekem kell, szerintem tudni fogja.
https://youtu.be/Sbw3Rh9rJyY -
Alien13
tag
válasz
DigitXT #7100 üzenetére
Azt hittem, egyedül vagyok... egyszerűen rettegtem a féktől
Szerintem maga az életveszély ez az elektromos megoldás. A gázadás sem lehet egyenletes (pici kezem van, alig éri el a hüvelykujjam a gázkart), viszont a tempomat ellensúlyozza (mondjuk, kevés olyan hely van városban, ahol többet lehet menni egyben tempóval...) A marokgázas megoldás meg már horror pénz.
A "játék"-ot direkt írtam idézőjelben. Én csak egy megfizethető, biztonságos elektromos rollert szeretnék...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen videókártyát?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kedvenc zene a mai napra
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A50 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! ASUS PRO WS W790E-SAGE SE alaplap garanciával hibátlan működéssel
- LÉZEREZÉS! külföldi billentyűzet magyarra kb. 20-30p alatt!
- Telefon felvásárlás!! Honor 200 Lite, Honor 200, Honor 200 Pro, Honor 200 Smart
- Eredeti Lenovo 230W töltők - 4X20Z83995
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest