Hirdetés

2024. május 21., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#118651) Toobee


Toobee
veterán

Megjött a sor+lánc+tányér szettem. Squirttel fut a rendszer. Már az első használat előtt érdemes letakarítani a gyári kenőanyagot és felvinni a viaszt, ugye?

Sram X-SYNC 1 X 11 30T tányér
Sram PC-X1
Sram XG-1150

https://barbieripnk.hu/

(#118652) ivana válasza Toobee (#118651) üzenetére


ivana
Ármester

Nem, a gyári kenőanyag mindennél jobb amit te otthon rá tudsz rakni.

(#118653) Toobee válasza ivana (#118652) üzenetére


Toobee
veterán

Nem tudom mennyire követed a viasz-témát, de a Squirt más tészta. Ezt írják saját magukról, de vannak itt sokan, akik használják. Örülnék friss láncos gyakorlati tapasztalatoknak.

https://barbieripnk.hu/

(#118654) ivana válasza Toobee (#118653) üzenetére


ivana
Ármester

We advise degreasing a new, out of the box, chain completely. Ez biztosan hülyeség. A lánc gyárilag kenőanyaggal van összerakva, ha kimosod a csapok közül olyan már sose lesz.

Generally, every 4 hours on the MTB, and 6 hours on the road bike. Kb. ennek 5-10 szerese után kenem a láncot sima műszerolajjal.

(#118655) 6030D válasza Toobee (#118651) üzenetére


6030D
Ármester

Nyilván nem én leszek a mérvadó a retkes rendszeremmel, de én nem szedem le a gyári kenőanyagot. Nyersz vele pár "ingyen" km-t, utána meg ráérsz elmosni a láncot, még egyszerűbb is. Annyi, hogy a lánckerekeket is mosni kell esetleg, de az csak egy kis ecsetelés.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#118656) ivana válasza 6030D (#118655) üzenetére


ivana
Ármester

[link] Sheldon nem szokott hülyeségeket írni.

(#118657) Toobee válasza ivana (#118654) üzenetére


Toobee
veterán

Ha meg nullkm-es állapotában tolom rá a Squirt-öt, akkor hülyeséget csinálok, igaz? Hiszen az olaj miatt nem fog tudni befolyni a csapok közé a viasz. Én normál, hétköznapi használat mellett kb 2-3 óránként, nekem annyi egy napi kört. Jelenleg 2-3 alkalommal jutok el egy héten tekerni, mindig átpörgetem és kenem újra.

[ Szerkesztve ]

https://barbieripnk.hu/

(#118658) 6030D válasza ivana (#118656) üzenetére


6030D
Ármester

10 éve meghalt. A Sram Eagle-ről sem ír...

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#118659) Ironizer


Ironizer
tag

Szerintetek mi ez a hang? Hátsó kerék. Eltört egy kalapács, vagy mi?

[link]

Ja várjunk, hülye vagyok, az nem lehet, mert tekerés közben is hallatszik, nem csak amikor szabadon fut.

[ Szerkesztve ]

(#118660) Ironizer válasza Ironizer (#118659) üzenetére


Ironizer
tag

Ja megvan, a féktest hozzáér a tárcsához. :o

(#118661) jjeahh válasza Toobee (#118651) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Cool, nekem sem ártana már egy komplett hajtás. Valszeg cserélem is a közeljövőben, csak még zavar van a fejemben, nem tudom mire...
A Squirt-al kapcsolatban én még mindíg nem tudom mit gondoljak... idővel úgy tűnik ez is feketedik, tele lesz ragacsos szutyokkal a lánc meg a hajtás, szal úgy érzem előbb-utóbb ezt is le kell mosni róla. Mert az a fekete szutyok gondolom ott poros wax és darál, őröl. Szal ha így van, akkor az az egyetlen előnye, hogy tovább tart a láncon, mint az olaj... de az is értelmét veszti, ha végig darál, nem olyan smooth érzés hajtani, mint pl. egy jobb nedves olajjal, eléggé zavar aszfalton :B . Cserébe legalább drága. Szerintem elhasználom ami van és ha továbbra sem változik a véleményem róla, akkor visszaváltok olajra. Pedig olyan királyul néz ki amikor frissen rácsepegteted, olyan mintha ráv*rted volna...

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#118662) Ironizer válasza Ironizer (#118660) üzenetére


Ironizer
tag

Meglazult az egyik tartócsavar, és így elmozdult a féknyereg. Most már jó.

[ Szerkesztve ]

(#118663) Mezga Aladár válasza Napfénysüti (#118647) üzenetére


Mezga Aladár
veterán

Thx. Kíváncsi leszek a hosszútávú tapasztalatokra.

Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.

(#118664) 6030D válasza Ironizer (#118662) üzenetére


6030D
Ármester

De miért kattog? Fékbetét nem kopott? Nekem akkor kattogott, amikor beleért már a rugólap, majd pár fékezés után begyűrte.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#118665) Ironizer válasza 6030D (#118664) üzenetére


Ironizer
tag

A féknyereg elmozdult a laza csavar miatt, és a féktárcsa küllői hozzáérve adták ezt a hangot. Még jó, hogy nem jobban mozdult el, hogy a küllő elé kerüljön, az blokkolta volna a tárcsát, és vele a kereket.

(#118666) Hasaggymeg válasza 6030D (#118658) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Meghalt,de valami haverei folytatják,azok is fanatikus bringásoknak tűnnek.
Más...ezekre kapok egy kudost,vagy mit,főnök? :U Plíííz.😂

[kép]

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#118667) Hasaggymeg válasza BlacKSouL (#118640) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Ha a tengely rendesen rögzítve van és a csapágy sem kotyog,elvileg kéz nélkül sem ránthatja a fék a kereket féloldalra.

Runner...valami lehet a féktisztítóban ami nem párolog el maradéktalanul,valami oldószer,mert a Hayes kifejezetten ellenjavallja,és alkoholt ajánl.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#118668) ivana válasza 6030D (#118658) üzenetére


ivana
Ármester

Oké de láncot már 130 éve használnak kerékpárokban, nem egy akkora bonyolult dolog.

Az 1x rendszerek más eset, ott az utóbbi évek két tényleges fejlesztése látszik váltás terén: a clutchos váltó és a narrow wide tányér, mindkettő ténylegesen új ötlet. Szvsz 10 év múlva már outin is a clutchos lesz a standard.

(#118669) Hasaggymeg válasza Mezga Aladár (#118646) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Hol dolgozik a kolléga,serpa a K2-n. :DDD

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#118670) emiki6


emiki6
veterán

Megvannak a hurikánok, kérdés: 80kg vagyok biciklivel. Mekkorára fújjam a 42-622-es gumit városi használatra, hogy jól guruljon, de jó legyen a csillapítása is?

Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"

(#118671) Hasaggymeg válasza emiki6 (#118670) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Mennyit nyomsz a mérlegen?

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#118672) Jester01 válasza emiki6 (#118670) üzenetére


Jester01
veterán

Majd kitapasztalod :) Szerintem kb. 2 bar elöl 3 hátul (már ha a gumira írt határok közé belefér).

[ Szerkesztve ]

Jester

(#118673) emiki6 válasza Hasaggymeg (#118671) üzenetére


emiki6
veterán

65kg átlagosan.

Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"

(#118674) Hasaggymeg válasza emiki6 (#118673) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Akkor biztos a gumira írt maximum alatt kezdeném,valahol ahol még éppen be sem horpadnak a gumik alattam,majd szükség szerint engednék belőle amíg végül jónak nem érzem.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#118675) eddie1978 válasza jjeahh (#118661) üzenetére


eddie1978
aktív tag

Waxolok egy ideje. Közel sem szedi úgy a koszt mint az olaj. Sőt. Igazából minimális amit felszed. Én nem hallom darálni. Amikor mosom benzinnel, akkor van benne minimális por, de tényleg alig érezni ahogyan csavargatom a láncot. Illetve látom a flakon alján. Nem lehet egy lapon említeni az olajjal. Olajról olyan emlékem van hogy az nagyon hamar elkezdett darálni a portól. Kész csiszoló paszta. Én már valószínű nem fogok visszaváltani olajra.
Országúton nagyon jól elvoltam az olajjal. Ott nem volt vészes nekem.
Persze az is lehet, hogy én nem tudok láncot olajozni.
Egyébként engem nem zavar hogy nem patika állapotú a hajtás. A wax nem szedi a koszt, viszont ahogyan jön ki a szemekből egy kicsit keni is össze magát kívülről is. Le kell sz@rni. A Finish Line kerámiás olajára még rá is írják hogy befeketedik a BN kerámiától a használat során. Ez van. A waxomban is van, mint már írtam korábban, BN kerámia por, MoS2 por és PTFE por. Az előző kettőtől feketedik a lánc és a friss wax is sötét szürke mint a grafit kolloid.
A wax egy lánckenési lehetőség a sok közül. Előnyeivel és hátrányával együtt. Én eddig szinte csak az előnyeit élvezem. Egy hátránya van számomra, több idő bewaxolni a láncot. Bár ha belegondolok akkor az olajos láncot is ugyanúgy elmostam mindig. Így már nem is olyan eget verő az időkülönbség.
Annyi még hogy én magamnak kevertem ki a waxot. A Squirt-ről nincs tapasztalatom.

[ Szerkesztve ]

(#118676) 6030D válasza Hasaggymeg (#118666) üzenetére


6030D
Ármester

Nem rossz, jár a Kudos! Asszonnyal mentetek, ugye? ;]

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#118677) Lami66


Lami66
őstag

Fittnesz bringámon első agyat (is) cserélni fogok november környékén. Pár típusra szűkült a kör. Fekete szinben Shimano 105, Miche Primato Syntesi, Novatec A171SB.
A Shimano mellett szól, hogy ismerem, viszont nem igazán tuningolható, és kicsit unalmas számomra. A másik kettő ipari csapágyas, amit rögtön kicserélnék spéci kerámia csapágyakra. Ennek az upgrade-nek a lehetősége piszkálja a fantáziám. A Novának annyi előnye van a Miche-vel szemben, hogy a hátsó kerékben is Nova van.
Még alszok rá párat, aztán majd eldöntöm.

(#118678) pc360 válasza Lami66 (#118677) üzenetére


pc360
addikt

A Novát vétóztam volna, de csapágycserével lehet értelme. Viszont miért kell rögtön cserélni? Gyárilag azért szépen futnak annak ellenére, hogy nem tart sokáig az öröm. Pár ezer km-t biztos, hogy kibír.

[ Szerkesztve ]

Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu

(#118679) Mezga Aladár válasza Lami66 (#118677) üzenetére


Mezga Aladár
veterán

A Shimano mellett szól, hogy ismerem, viszont nem igazán tuningolható, és kicsit unalmas számomra.

Működik, beállítva fut szépen, ez neked unalmas?

Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.

(#118680) Lami66 válasza pc360 (#118678) üzenetére


Lami66
őstag

Mennének szépen önmagukban is, de ha cserélhetem kerámiára, akkor élek a lehetőséggel.

(#118681) zoli03 válasza Hasaggymeg (#118667) üzenetére


zoli03
őstag

Akárhányszor előjön az a téma, mindig leírod a véleményed :) . Én meg mindig leírom, hogy én és a haverjaim csak féktisztítót használunk évek óta, és semmi negatív hatással sem volt egyikőnk fékjére se. Amúgy meg ha rákeresel, akkor az is el tud maradék nélkül párologni.
A Hayes meg kb leszarom mit mond, majd ha normális fékeket gyártanak, akkor talán érdekelni fognak a tanácsaik.

(#118682) 5381 válasza Hasaggymeg (#118667) üzenetére


5381
aktív tag

Féktisztító. Maradéktalanul elpárolog, fék tisztításra lett kitalálva. Arra is való.

(#118683) Zsohi válasza 5381 (#118682) üzenetére


Zsohi
őstag

Nem egészen. Nekem egy Avid HS1 tárcsám bánta a találkát a féktisztítóval, egy vékony zsíros/olajos réteget hagyott maga után(ne úgy képzeld el mintha nyakon öntötted volna olajjal, a fék még fogott, de jelentősen vesztett az erejéből) amitől nem tudtam megszabadulni, gyártó szerint az első fékezéskor leég, csak éppen a büdös életben nem melegszik fel egy bringa féke annyira, mint egy autóé...

https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/

(#118684) RaiZka válasza eddie1978 (#118675) üzenetére


RaiZka
tag

+1. Trekkingen es orszagutin is Squirt van, egyelore csak az elonyeit elvezem. Ugyan nem terepezek de 200km-ert siman elmegy. Eddig egyetlen alkalommal daralt csak, amikor elaztam es a homokot az ut mellol felhordta az eso a hajtasra..

(#118685) bringasisti válasza Lami66 (#118677) üzenetére


bringasisti
őstag

Az ipari csapágyat miért kell csípőből cserélni?

BENEFON DELTA--------N8

(#118686) dellfanboy válasza Hasaggymeg (#118666) üzenetére


dellfanboy
őstag

ezt milyen app-al rogzitetted? keresek egy app-ot mert kivancsi vagyok mit megyek.. (elindulok bekapcsolom, befejeztem kikapcsolom, nem kell nekem semmi real time cucc)

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#118687) zoli03 válasza Zsohi (#118683) üzenetére


zoli03
őstag

Ott valami más hiba volt. Nem hagyhat maga után zsíros/olajos réteget, hiszen a benne levő anyag azt oldja. Lehet nem fújtál rá eleget/alaposabb tisztítás kellett volna.

(#118688) Hasaggymeg válasza 6030D (#118676) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Azzal! :U ...eddig azt hittem 1edül voltam,de most már érzem 2 bögöly blattolhatott rajtam,mert fel vagyok dagadva és viszket mint állat. :O Amúgy toltam vagy 30 métert,rettenetesen elmosta az eső a földet a kövek közül,a kipörgések elvitték minden erőmet. :U

zoli03...vannak jó Hayes fékek,de ha neked bevált a féktisztító,azzal nem tudok vitatkozni.Tény,hogy míg alkohol 1 van,féktisztító 1001,lehet olyan is ami szépen hazavágja a kerékpár betéteit.

dellfanboy...[link]Map my ride.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#118689) pc360 válasza Hasaggymeg (#118688) üzenetére


pc360
addikt

A betétekre tudjuk jól, hogy egyiket sem szabad alkalmazni, a tárcsára viszont mindegy melyiket nyomod. Nemtom mit használtál eddig tárcsaféktisztítóból úgy, hogy nyomot hagyott, de én azt a sarlatán márkát kerülném. Most pl. ezt a bike-discountos Dynamic-ot használom, és semmi baja.

[ Szerkesztve ]

Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu

(#118690) 6030D válasza Hasaggymeg (#118688) üzenetére


6030D
Ármester

Mostanában nem voltam, de sokan mondják, hogy nem jó sehol sem az utak állapota. Majd két hét múlva elkezdem felderíteni, akkor indulhatnak az örömbringázások. :)

Gondolkodom is egy PH-s tekerésen. Szept 22-én érdekelne valakit? Börzsöny, Naszály...

[ Szerkesztve ]

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#118691) cozmo


cozmo
őstag

Vennék Narrow Wide lánctányért. Legkésőbb szombati átvétellel (vagy a Mátra maraton reggelén a helyszínen az alábbi paraméterekkel:
Lyuk kör: 104mm
fogszám: 34T
Tudom nem apróhirdető hely de valaki írta itt hogy van neki... :U
Privátban várom a válaszokat köszönöm!

Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo

(#118692) Lami66 válasza bringasisti (#118685) üzenetére


Lami66
őstag

Mert 10 ezres agyba nem az ipari csapágyak csúcsát teszik, hanem az alját.
Egy kerámia csapágy az iparishoz képest nagyságrendi ugrás. 40 %-al könnyebb mint az iparis (grammánia rulez), kevesebb kenőanyagot igényel, szuperfinom (szó szerint) a gördülése nagy terhelés alatt is, nagyobb terhelést bír, korrózió és saválló, csendes. Jobban ellenáll a szennyeződéseknek, azaz kevésbé kopik.

(#118693) Mezga Aladár válasza Lami66 (#118692) üzenetére


Mezga Aladár
veterán

Csak az oldalirányú terhelés bírja kevésbé.

Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.

(#118694) bringasisti válasza Lami66 (#118692) üzenetére


bringasisti
őstag

Nyilván reklám oldalról kitűnő megközelítés , de azért ez szimpla átverés.

BENEFON DELTA--------N8

(#118695) eddie1978


eddie1978
aktív tag

Miért csinálja azt némelyik autós, hogy amikor jelzem a kanyarodási szándékomat karjelzéssel, akkor padlógázzal meg akar előzni? Ma is ez volt amikor balra kanyarodtam, de behúztam középre előtte. Még volt kb 15-20m előnyöm. Fékeznie sem kellett. Rohadjon meg az ilyen paraszt.

(#118697) bringasisti válasza Peterhappy (#118696) üzenetére


bringasisti
őstag

Amikor fiatal voltam én is terveztem a szomszéd Macukával egy beszélgetést de ... )

BENEFON DELTA--------N8

(#118698) eddie1978


eddie1978
aktív tag

Finish Line tyre sealant sem tud mit kezdeni a porózus gumik miatti beszáradással. Hasonló a szitu mint a latex bázisú megoldásoknál.
Érdekes hogy autóknál nincs szivárgás a gumi oldalfalain illetve a felni peremnél sem. Ezek szerint megoldható a dolog. Valószínű hogy az agyon könnyített gumik miatt lehet a szivárgás. Túl kevés az anyag. A felni perem melletti szivárgás is gáz. Igaz autóknál drótperem van amit géppel kell szerelni és szintén több anyag van a peremnél is.
Nekem most ez a cucc van benne. Úgy ahogyan a cikk is írja. Előtte volt benne latex, ami eltömte a nagyját a lyukaknak. Igaz ez meg a peremnél tűnik jobbnak. Nem látom a poros gumin a peremnél a nedvességet.
Mindegy használom ezt. Vettem egy litert nemrég. Majd nemsokára megy szűz gumiba is. Ott meglátom mit tud.

(#118699) pc360 válasza bringasisti (#118694) üzenetére


pc360
addikt

A Novatec-ekben gyenge a csapágyazás. Vagyis finoman fut az elején (erre én is rákérdeztem, hogy amíg így fut, addig minek cserélni), de nagyon hamar berág. Fél évente cseréltem anno a Nova agyakat emiatt... Tehát nem reklám oldal, tényleg így van. Nem értem, minek valamit átverésnek nevezni, amikor gyaníthatóan nincs benne tapasztalatod. Nem minden hülyeség ám egyből, amire nincs pénzed.

A csapágyaknál 2 fontos tényező akad: a pontosság és az anyagminőség. Ha nem teljesen kerek golyókat darálsz egymásnak, azok igen hamar lepukkannak, főleg, ha gyengébb anyagból készülnek. Itt rohadtul számít a mm század része is, de a pontosabb gyártástechnológia nyilván költségesebb. A Novatec az iparis agyak alját képviselik... Innentől kitalálhatod a minőségét is... A jóféle kerámiáknál mindkét tényező rendben van, ezért is jobbak.

#118697: Csak én nem értem, hogy miről beszélsz?

[ Szerkesztve ]

Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu

(#118700) Hasaggymeg válasza pc360 (#118699) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Csak hitetlenkedik a Giro magyarországi kezdésével kapcsolatosan.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.