Hirdetés
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Digitális Állampolgárság Program
- Asszociációs játék. :)
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- MárkaLánc
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
tibbike01
őstag
Sziasztok,
2004-es Seat Leon gumiszőnyeg alatti kárpit nedves-jeges. Mind a 4 szőnyeg alatt. Szinte a teljes alsó kárpit nedves.
Mitől van ez? Beázik valahol? Mit kezdjek vele? -
Morris
veterán
-
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Morris #128481 üzenetére
Ez nem telefon, hogy a másik szebb, cseréljük le. Sok a buktató.
Egy ész érvet mondj a csere mellett. Érzelmi alapon meg nem 1.9pd-t kell venni, hanem valami izgalmasabbat.
gzbotii: sok minden oozhatja. Elég ha csak egy izzító gyertya rossz, vagy alacsony az előbefecskendezési érték, máris hasonló a tünet.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz tixem #128477 üzenetére
Miért perdöntő a lendkerék? Keress egy rendes 2.0tdi-t, az jobban viszi az octavia bódét. Ki lehet fogni kettőstömegű lengkerék nélkülit, de a gyár se tudja pontosan melyikbe nem tett. Sokszor ott a megjegyzés az akkatrész számánál, hogy le kell venni a váltót, hogy biztos legyen a dolog.
Dízelnél egy lendkeréknyi mindig legyen a számlán, ez szerintem ne legyen szempont.
-
tixem
addikt
válasz tixem #128476 üzenetére
Ja, a kényes a minőségi üzemanyagra mit takar? Már a Samara-t is OMV-vel, fuelsave bevezetése után Shell benzinnel etettük, Astra ugyanez. Ehhez a CR-hez mi a megfelelő minőség? Nyilván nem ilyen ósanos occsó dízel, de jó hozzá például a fuelsave dízel? Télen ? Azt tudom, hogy az említett családban lévő Octit télen kizárólag omv maxxmotion-nel, nyáron meg fuelsave-vel tankolják. Egyszer raktak bele ósan dízelt, szerviz is lett a vége
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
tixem
addikt
Hali
Ezzel a cikkel kapcsolatban lenne egy kérdésem. Idéznék belőle:
"Milyen autókban van?.... .... Például a Volkswagen Golf V és az előző Škoda Octavia korában a kettős tömegű lendkerék az összes 1,9 és 2,0 literes turbódízel mellé járt. Ma a kétezres dízelekhez van, az 1,6-os TDI modellekből többnyire hiányzik, csak az Audi építi be kényelmi többletként. Az 1,4-es PD TDI Fabiákban és más konszernautókban is kéttömegű a lendkerék, mert a háromhengeres motor rázkódása ezt tette szükségessé."
Na most akkor ez azt jelenti, hogy az Octaviak között előfordulhat szép számban olyan 1.6 cr tdi-vel szerelt példány (mert hát másmilyen 1.6 dízel nincs tudtommal ezeknél) amiben gyárilag hiányzik és nincs beépítve kettős tömegű, vagy valamit nagyon félreértettem? Ha így van akkor az jó nem?
Előre is elnézést ha hülyeséget kérdezek, de ezt most olvasom először pedig már napok óta bújom az Octavia népítéleteket, használtteszteket stb és csak most jutott eszembe, hogy itt is vannak ilyen topikok.
Van a családban egy 1.6 Greenline Octi, volt már vele baj "dízelileg", de nem tudom pontosan mi, de alapvetően nincs vele baj, megy és megy.
Cserélnénk mi is az Astra-t és az Octavia az egyik favorit, de eddig egyelőre a dízelek nyűgjei miatt csak az 1.6 MPI volt a célpont. Annak ellenére, hogy minden bizonnyal ezzel lenne a legkevesebb problémánk aggaszt az, hogy ebbe az autóba ez egyszerűen nem elég erős, de még az ereje. Sokkal inkább a rövid váltó ami ellehetetleníti a normális közlekedést, főként a normális tempójú pályázást. Jelenleg egy 1.4 16v G Astra-t a család kincse, 90 ló, nem egy versenygép, de kicsi az autó és elég jól megy (már ahhoz képest, előtte Samara-ban éltem le 10 évet, ahhoz képest erős). Na ettől lejjebb nem adnám újra, és félek, hogy az 1.6 MPI nagy visszalépés lenne ilyen tekintetben.Ezért is kezdtem el mégis kutakodni a dízelek között. Sajna a régi TDI már nincs az újabb autókban, a PD-t kerülném, elhiszem, hogy megfelelően karbantartva jó motor, de erre olvasom a legtöbb panaszt. Ez az 1.6 CR viszont szimpi és annyira nem is szidják, igaz még viszonylag fiatal motor és kevesebb a tapasztalat róla, de mégis. És akkor visszakanyarodva az elejére ezért is érdekelne, hogy mi is a valóság a kettős tömegűvel kapcsolatban.
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
veterán
válasz kenny123 #128472 üzenetére
A hozzáértők szerint a BMW gumikéder ápolója igen jó és nem vészes az ára.
A szilikon kenőanyag, szerintem működni fog. Saint_ ipari mennyiségben használja a Jettara.Nincs tapasztalatom, kizárólag a sör-bor-pálinka vonalon mozgok otthonosan. Budapesten jellemzően nem adnak ki a patikában glicerint és erre hivatkoznak. Én Zegen vettem 2 decit, sokáig elég.
@odorgg: köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz kenny123 #128470 üzenetére
Heló!
Valamit kenjél rá, szilikon spray biztos van. Arra figyelj, hogy ne fújd be szilikonnal az egész autót, csak nyomj ki egy rongyra / szivacsra és azzal kend fel a kéderre.
Vagy glicerint, ha tudsz venni. Itthon gyógyszertárban szerezni macerás, mert meggyanúsítanak, hogy füvezni akarsz vizipipával. Ez nem lehet gond Hollandiában.
-
kenny123
addikt
válasz focvis #128463 üzenetére
Hali!
Apropó, gumiápoló...
Tegnap már megtörtént amitől féltem, befagyott az ajtó / ablak a szrba, csoda hogy nem tépte le a kédert a nyitó mechanika...
Addig amíg nem találok gumiápolót, valami nagyon gyér házimegoldással nem lehetne megoldani, hogy ne fagyjon be az ablak?
Jégoldót veszek valamikor hétfőn-kedden, max azzal lefújogatom nyitás elött, hátha ér valamit.
Esetleg ha az ablak tetejét / kéder belsejét nagyon vékonyan valami olajjal kikenem az árthat / segíthet valamit? Vagy mondjuk ha valami fóliát odazárok a kéder és az ablak közé...?Köszi!
yo
-
golfvariant
aktív tag
válasz focvis #128463 üzenetére
Nincs tetőablak, mind1, hétfőn úgy is viszem be az autót... Ha ez nem orvosolja a problémát, akkor megpróbálkozom gumiápolóval...
@K Norbi: Próbáltam túltenni magam rajta, csak aztán eszembe jutott az összeg amit átvételkor fizettem Fél éves autó még ne beszéljen vissza.
-
K Norbi
addikt
válasz golfvariant #128459 üzenetére
Ne foglalkozz vele, majd tavasszal elhallgat, hidegbe életre kelnek a műanyagok.
-
veterán
válasz golfvariant #128451 üzenetére
Kend be első körben a gumikédereket gumiápolóval, szerintem segíteni fog.
Van tetőablak az autóban? Eleinte nem tudtam behatárolni, hogy mi zörög minden úthibán, kezdetben a futóműre gyanakodtam. Aztán rájöttem, hogy a tetőablak. 1x befújtam grafitos olajjal a zörgés helyénél, egyből eltűnt a hang.
-
Magnum_
nagyúr
-
golfvariant
aktív tag
válasz Magnum_ #128456 üzenetére
Főleg akkor észrevehető, ha kikapcsolom a rádiót... A bal hátsó ajtón kicsit jobban, az első kettőn tényleg alig hallani, mintha csak a diszitő léc adná a hangot. A középkonzol recsegését lehet hogy már én képzelem be... Január 2-én úgy is viszem szervizbe az autót, mert a bal hátsó ablakemelő is fura hangot ad és nem működik a szivargyújtó
[ Szerkesztve ]
-
Magnum_
nagyúr
válasz golfvariant #128454 üzenetére
elvileg igen.
volt egy cliom anno, garis volt, zörgött, csörgött... kiszivacsoztak pár dolgot, jobb lett, de a szerelők is mondták, hogy ki kellene fújni purhabbal...nem olyan jók már ezeken a csatlakozások, ezért hallani itt ott nyöszörgéseket.
I humbly and respectfully decline™
-
i-sti
senior tag
válasz Brumi˘ #128450 üzenetére
A négy karika/gyűrű, ki hogyan nevezi.
(#128452) Saint_: Engem a B8 anyagminősége sem nyűgözött le. Ha ez az Audi akkor mi lehet más?
Mikor megláttam/megfogdostam egy '12 1.6 CRTDI paszuly belsejét majd elsírtam magam, hogy ott milyen műanyag használat van.[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
Magnum_
nagyúr
válasz golfvariant #128451 üzenetére
fogyasztói társadalom, gyengül az anyagminőség, stb.
nem normális, de tulajdonképpen az.I humbly and respectfully decline™
-
golfvariant
aktív tag
A most fél éves Golf 7-esünk elkezdett recsegni a kis úthibákra is (csak 5000km van benne)... Szinte az összes ajtó és a műszerfal is recseg, igaz valamelyik alig hallhatóan. Ez normális? Ültem már nem egy több mint 5 éves autóban is ami meg sem szólalt...
-
Morris
veterán
válasz atos19881101 #128447 üzenetére
Őszintét
-
Morris
veterán
Arra gondoltam, eladom a paszulyt és cserélek ugyanilyen 1.9PD - re csak Audi A4 -re.
Szerintetek ráb@szok?[ Szerkesztve ]
-
Gyula84
veterán
üdv
2.5tdi-n a porlasztócsúcsoknál átvezető gumi csövet én cserélhetem simán? lehúzom rádugom az újat és kész vagy ennél ez komplikáltabb?
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
-
Arcképgyáros
-
simonjoe
őstag
válasz Mágus2 #128427 üzenetére
..ha leveszem a gyújtást akkor is megy, hallom egy darabig. Még valami eszembe jutott. Van ebben valami levegő "mintavételezési" eszköz. Az előző autómban (Mitsubishi) volt egy pici propelleres xar ami beszívta a levegőt és mögötte volt egy szenzor, ahhoz állította a termosztát a belső hőfokot. Valami ilyesmi ebben a talicskában?? Én azért az RNS coolerére gyanaxom, persze ez nem biztos, ami szinte az, h ez egy ventilátor szerű hang. Az a helyzet, h zavar.
Joe
-
simonjoe
őstag
Sziasztok és szép reggelt mindenkinek!!
Az olajpumpás izgalmi állapotomra még azért némi adalék.
Tegnap lettem figyelmes, h az utastérben valami "búgó" hang hallatszik. Ez igazán akkor szignifikáns ha áll az autó és nem jár a motor, mert akkor már szinte zavaró ez a hang. Valami ventilátor lehet?? Az RNS-510-nem van aktív hűtése, de az a hang akkor is van, h a fejegység ki van kapcsolva. Tudjátok mi lehet ez, és mit kellene cserélnem, h ez megszűnjön??THX& üvd
Joe
-
Morris
veterán
válasz atos19881101 #128419 üzenetére
Igen, a tengelyt. Lánckenő spary-el. De ideiglenes lesz. Idén megint nyikorog.
Nem úszom meg az újat. -
molnarpeter
nagyúr
válasz atos19881101 #128419 üzenetére
Mintha Mágus írta volna korábban, hogy lánckenő spray jó rá.
-
atos19881101
senior tag
Morris
Ha jól emlékszem, akkor Te írtad egyszer, hogy a fűtő ventid sipákolt. Mit olajoztál meg rajta, hogy elkussoljon? A tengelyt? Nekem is elkezdte, hogy rohadna meg ...[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
Fr3eWar
őstag
válasz Fr3eWar #128410 üzenetére
Közben utánaolvastam és néztem youtube videókat, pont ugyanilyen hanggal 140le DSG motorral ZMS azaz kettőstömegű, akkor már csak pontosan meg kellene tudni, hogy pontosan melyik lenne jó. Kb mindhez az van írva, hogy kézi kapcsolású járműhöz, most a DSG az mi, robotizált kézi? tehát a kézibe belefér, mert külön nem találtam olyat ami DSG-hez való. PL ez jó lehet? LuK 415 0583 10 erre az van írva, hogy kézikapcsolású váltóval, start stoppal rendelkező (persze hogy van) és 2011.06-tól ami megint csak stimmt.
Vagy esetleg ez? SACHS 2294 001 362 erre nem találtam dátumot hogy mikori verdákba jó.
[ Szerkesztve ]
-
#70041600
törölt tag
válasz MPowerPH #128408 üzenetére
Akkor nekem szerencsém volt, mert 11-éves az autóm és a DSG-nek eddig semmi problémája nem volt.
Ez 6-os olajos DSG, amikor vetem, akkor még nem volt száraz DSG.
Kettős tömegű viszont sajnos van benne és gyanítom úgyanúgy elromlik, mint a kéziben (ennyi idő után).
..én ilyen alacsony fordulaton járó csiga vagyok..[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Danex #128409 üzenetére
Arra, hogy nem tudom biztosan mi van dsg-nel, de a 'hagyomanyos' hidrodinamikus automata valtonal nincs kettostomegu, mert a nyomatek konverter tomege kivaltja. Viszont mondtak paran, mielott a szuleim megvettek az Octaviat, hogy semmikeppen se dsg-vel nezzuk, mert nem eleg, hogy azzal ugyis gond lenne, de meg a kettostomegut is csetelni kell. En meg neztem, hogy a csoka hulye, mit keresne az automataban olyan...
Don't Tread On Me
-
Fr3eWar
őstag
Mágus Mágus, távdiagnosztikát kérnék, illetve más szakértői véleményt is meghallgatnék.
1-2 hónapja kezdtem el morajt hallani egy egy hűvösebb reggelen a 2011 decemberi Passat B7 2.0 CR-TDI DSG (140le) családi paripánkból, de elsőre legyintettem, hogy biztos a a hideg, viszont most az elmúlt két hétben rendszeresen hallottam, néha kevésbé, most egy órája a Feleségem indult el, és most is kerepelt rendesen, így telefonnal fel is vettem a hangot.
Amire gondoltam, illetve rákerestem az a kettős tömegű lendkerék, ami akár lehetne is, mivel az autóban 200e km van, és tuti nem volt még cserélve, illetve, ha álló helyzetbe (fékezve) berakjuk D az autót, akkor abbahagyja, ha vissza N-be vagy P-be akkor újra elkezdi a hangot. Viszont amit szoktak mondani, hogy csattanás rázkódás egyéb dolog leállításkor nem jelentkezik, semmi extra hangot érzést nem tapasztaltunk leálláskor.
Mi lehet ez így első hallásra?
[ Szerkesztve ]
-
#70041600
törölt tag
Mágus,
A kettőstömegű kipurcanásának mi az egyértelmű jele?
Octavia PD TDI DSG BKC (2005)
Üdv!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- DIGI Mobil
- Mikrotik routerek
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Digitális Állampolgárság Program
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- EA Sports WRC '23
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest