Hirdetés

2024. május 11., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:43:10

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#102751) ncc1701 válasza Gaga_30 (#102734) üzenetére


ncc1701
veterán

Én azért baromira meglepődnék, ha G Astrához nem lehetne kapni rugót...

(#102752) ncc1701 válasza M0ng00se (#102739) üzenetére


ncc1701
veterán

Nagy csavarhúzót keresztül b@szarintani rajta, és úgy lejön. Ha úgy se, akkor véső.
Legközelebb pedig max 15 ezrenként cseréld, akkor nem jársz így. És kézzel kell ráhúzni, nem a fogóval, nem fog leesni, és le is tudod majd szedni...

[ Szerkesztve ]

(#102753) ncc1701 válasza gban (#102749) üzenetére


ncc1701
veterán

Az kifejezetten olcsó olaj. :)

(#102754) Gaga_30 válasza ncc1701 (#102751) üzenetére


Gaga_30
tag

Lehet kapni, csak nem azt küldték amit rendeltem én meg megbíztam bennük.
Beszerelés nélkül nem tűnik fel, hogy ez dizelhez való volt.

(#102755) ncc1701 válasza bozont (#102750) üzenetére


ncc1701
veterán

Automata váltó leeresztő csavarom volt így széjjelb@szarintva, h egyem a kezét az illetőnek. Ott volt vmi 16eft a cseredarab a csergőből.

(#102756) ncc1701 válasza Gaga_30 (#102754) üzenetére


ncc1701
veterán

Na, az vicces. Nekem simán megjött a hátsó rugó az insigniámhoz, az kb 5 centivel magasabb volt, mint a régi, de a régivel már nagyon ült a segge. Bár sokan fizetnek ezért pluszba. :)
Viszont bejött a szerelő haver jóslata, h rugó csere után készüljek a gátló cserére, mert tényleg elhalt. Ha már ott vagyok, akkor hátsó fék is leugrik.

(#102757) g.peter23


g.peter23
tag

Sziasztok!

Honnan tudhatom meg, hogy egy H astraba van-e ESP? (sport gomb nincs, ha számít)
Ez a típus az: [link]

Köszi!

(#102758) smc válasza g.peter23 (#102757) üzenetére


smc
addikt


Ezt találtam, de én nem is tudtam hogy van olyan H astra amiben nincs ESP de van ABS. Majd lecsekkolom délután az enyémet. :D

5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008

(#102759) FoLey-v válasza gban (#102749) üzenetére


FoLey-v
addikt

Hát jó drága lett +3k és kapsz már Motul 8100 X-clean EFE 5W-30 5L-t. :(

g.peter23 Kulccsal ráadod a gyújtást,ha sokáig műszerfalon ez a jel rajta van,akkor van benne.

Vagy itt az oldalon alvázszám alapján beírod és onnan is meglesheted. [link]

[ Szerkesztve ]

• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •

(#102760) smc válasza smc (#102758) üzenetére


smc
addikt

De jól belinkeltem.. [link]

5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008

(#102761) Markizmark válasza FoLey-v (#102759) üzenetére


Markizmark
addikt

Ilyen oldal van B zafirához is? :D

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#102762) FoLey-v válasza Markizmark (#102761) üzenetére


FoLey-v
addikt

Passzolom csak H Astrával kapcsolatban küldték még el nekem. :(

• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •

(#102763) mohabá 007 válasza g.peter23 (#102757) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

[link]

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#102764) mohabá 007 válasza M0ng00se (#102739) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

Ezzel ki tudod csavarni a szűrőt. Kb: 1500 pénz..[kép]

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#102765) mohabá 007 válasza bul07 (#102745) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

"...Az oké hogy nem jött le a szűrő de így a most beleöntött olaj is megy a levesbe, mert ha a szűrőt leszeditek az olajat is újra le kell engedni..." :F

Nem értem, miért kellene az olajat leengedni, és miért lesz a frissen feltöltött olaj rossz? :(

[ Szerkesztve ]

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#102766) peet137


peet137
tag

Újabb móka a H Astran... Megnéztem a bal hátsó ablakemelőt és a sín legalján akad el az ablak, a kilincs felőli (hátsó) oldalon. Ahogy engedem le az ablakot, szépen "feszül" az egész sín egyre befelé az utastér irányába és egyszercsak már nem enged tovább. Csavarhúzóval kitisztítottam a gumi vezetőt, de nem segített. Ezt gondolom, csak úgy lehet "javítani", hogy cserélem a sínt, ami természetesen egészen az ajtó felső éléig tart és matt fekete. És mivel gyári, ezért jóeséllyel utólag teljesen más színű lesz, mint a jobb hátsó ajtóé.

És a poén, hogy miközben ezt csináltam, észrevettem, hogy a bal hátsó keréknél lóg a terelőlemez a féktárcsa mögött, de annyira, hogy hozzáértem és a kezemben is maradt... Nyilván nem fért át a felni mögött és nem mertem vele szórakozni, nehogy a fékvezetéket megsértsem vele, ezért kerék le, lemez ki. Így most azon az oldalon nincs. A kérdés, meddig lehet ezzel így közlekedni? Mert ahogy néztem, ennek a cseréje nem annyira egyszerű művelet, mivel amiket találtam, az mind a kerékagyon keresztül szerelendő, ha jól láttam. Szerelőt meg instant javításra találni...

(#102767) ncc1701 válasza mohabá 007 (#102764) üzenetére


ncc1701
veterán

Vagy nem. :)

(#102768) ncc1701 válasza mohabá 007 (#102765) üzenetére


ncc1701
veterán

Mert a szűrőben benne maradt egy jó adag régi olaj. Én is úgy öntöm csak bele az újat, ha ki van cserélve a szűrő.

Ez plö egy ugyanolyan sorrend, mint mikor váltó olaj cserénél előbb kitekered a betöltő nyílást, és ha kijött a csavar, és bele tudod majd tölteni az újat, akkor engeded csak le a régit a leengedő csavarral.

(#102769) body007


body007
addikt

Nincs véletlen ötletetek, h miért nem ejti gyorsan (gyorsabban) vissza a fordulatot az autó? Elengedem a gáz és még 1 mp-ig pörög (2000 körül) majd visszaejti. Az alapjáratom is kicsit nagy (1000).
Fojtószelepet kitakarítottam (nem volt retkes), de nem változott...
z16xe

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#102770) csoszogi válasza body007 (#102769) üzenetére


csoszogi
tag

A16XER motor akkor csinált ilyet, mikor a gyújtótrafósor kezdte megadni magát.

(#102771) body007 válasza csoszogi (#102770) üzenetére


body007
addikt

Dejó. Az éppen még nincs cserélve rajta...

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#102772) gban válasza csoszogi (#102770) üzenetére


gban
Közösségépítő

Nálam volt csere de előtte nem tapasztaltam ilyet - természetesen nem vonom kétségbe a tapasztalatod, csak mint infó.
Nálam alacsony fordulaton nagy gáznál puffant - rúgott egyet-kettőt, kipróbálni jó lehet a módszer a Z16XE-nél is.

Postázást nem vállalok.

(#102773) Tothgera30 válasza gban (#102749) üzenetére


Tothgera30
Ármester

PD 5W40-et használom (legtöbbször), bár egyik autóban sem látom hogy érdemlegesen fogyna (annyit töltök bele amennyit leengedek). Sajnos elszálltak az árak (februárban 8690-ért rendeltem), de még így is azt mondom hogy megéri.

[ Szerkesztve ]

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#102774) body007 válasza gban (#102772) üzenetére


body007
addikt

Nekem váltásnál ránt egy óvatosat - de ezt betudtam a váltótartó baknak (mivel a motortartók már cserélve voltak), szóval nem lehet "szépen" váltani. Hidegen jobban előjön, ahogy melegszik enyhül de megmarad (főleg kis fokozatokban, de most 3-ban is játszottam vele és ott is ránt egy picit)

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#102775) mephi666 válasza body007 (#102774) üzenetére


mephi666
nagyúr

Bekapcsolt klímával? Z16XE1-en tud fogni annyit nálunk a klíma, hogy picit máshogy kelljen váltani és ne rántson... (jóval erősebb klímával a motorfék... télen, hidegben a legdurvább alacsony fokozatokban)

Jobb hátsó ajtót is megcsinálta tegnap a villanyász: 2-3 vezeték koppra szakadt, másik 2 meg félig meg volt már nyesve... 5000huf (ha újra előjön a hiba, rendelek komplett kábelt és egyben cserélem magam a hátsókat)

[ Szerkesztve ]

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#102776) Zolabol


Zolabol
tag

Sziasztok.

Kaptam két hibakódot. P0341., P0342.
Típustól függetlenül kérdezném, hogy ez ugye a főtengely jeladó lesz... Átnéztem a csatlakozásokat, megtisztítottam a szenzorokat, kitöröltem a kódot. kb 70km után megint előjött, de most már csak a 0341. Mit ellenőrizzek még, mielőtt kicserélem a szenzort?

(#102777) body007 válasza mephi666 (#102775) üzenetére


body007
addikt

Klíma nélkül is csinálja :(
Ki fogom venni a trafósort és mérek egy ellenállást

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#102778) smc válasza body007 (#102777) üzenetére


smc
addikt

Hogy működik ez a mérés? Tudnál róla egy kicsit bővebben írni, hogy mivel mit? :)
Köszi!

5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008

(#102779) body007 válasza smc (#102778) üzenetére


body007
addikt

Inkább adok olvasnivalót mint én magyarázzam el :D

A GYÚJTÓTRAFÓ NAGYFESZÜLTSÉGŰ SZEKUNDERKÖRI DIÓDÁJÁNAK MÉRÉSE

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#102780) mohabá 007 válasza Zolabol (#102776) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

P0341= Vezérműtengely helyzetérzékelő - áramkör vagy egység hibás működése
P0342= Vezérműtengely helyzetérzékelő alacsony bemeneti jel

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#102781) Markizmark válasza body007 (#102777) üzenetére


Markizmark
addikt

Azzal nem fog előjönni a szigetelés hiba, max a szakadás.

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#102782) smc válasza body007 (#102779) üzenetére


smc
addikt

Köszi, ezt majd apámmal értelmeztetem. :DDD

5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008

(#102783) Spurikutya


Spurikutya
újonc

Sziasztok!

A beteg egy 2008-as 1.7 CDTI G Astra Caravan, 250k futással.
Valaki tud-e nekem segíteni abban, hogy mi van akkor, ha a rövid féltengely váltóoldali csuklója búg, zörög, hangos, már 40 km/h-tól jól hallani. Kézzel megmozgatva érezhetően lóg (érdekes, hogy a kis benzines Corsámét megmozgatva csaknem ugyanekkora játéka van, de annak semmi hangja, futásteljesítmény kb azonos). Próbáltam szorítani rajta, ahol állítható (?), de semmi eredmény. Jobb oldalt csendes, csak ha a bal kereket emelem a levegőbe, de akkor bizony nagyon, kb 70-es tempónál a legdurvább.
Mondtak nekem többszázezres váltócserét megoldásnak bontottat (állítólag típushiba), de gondolkodtam, mi van, ha csak egy párezer forintos cucc kéne oda?
Ezt leszámítva működik az autó, persze így nem járunk vele. Műszaki vizsgán fennakadnak ilyesmin is?

Köszönöm, ha valaki tud tanácsot adni.

(#102784) M0ng00se


M0ng00se
őstag

Hi,
tuti noob a kérdés, de sztem ti tudni fogjátok a választ :B
tettünk fel előre új ablaktörlőt, de feltehetőleg szarul
amikor esik az eső és törlöm le (bár ablakmosónál is ez van) húz a lapát maga után pár centis csíkot olyan mintha "pára" lenne
mi lehet erre a megoldás? új törlőlapátok?

V6

(#102785) zgospel válasza M0ng00se (#102784) üzenetére


zgospel
őstag

Ez a lapát minőségétől is függhet. Nekem a legolcsóbb áruházas lapátok csináltak ilyet 1 héttel a felszerelés után, aztán amikor vettem drágább Bosch meg Continental lapátokat, azok évekig szépen töröltek.
Az élettartama utána már a te használatodon és az odafigyeléseden is múlik.

De az is lehet hogy valami ragacsos kosz maradt a szélvédődön. Érdemes lenne alaposabban megpucolni, pl kézi üvegpolírral.

[ Szerkesztve ]

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#102786) M0ng00se válasza zgospel (#102785) üzenetére


M0ng00se
őstag

valio márkájú, lehet a bosch-sal jobban jártam volna...
csere előtt nem volt ez a probléma, annyi hogy már nem törölte a vizet rendesen

V6

(#102787) , válasza M0ng00se (#102786) üzenetére


,
addikt

Valeot szoktam én is használni, nekem jobban bejött, mint a Bosch. Törlés tekintetében mindegyik hibátlan volt, viszont a Valeo tartósabb volt, mint a Bosch.

(#102788) ncc1701 válasza M0ng00se (#102786) üzenetére


ncc1701
veterán

Valeo az már a jó kategória, máshol lehet a baj. Próbéld meg valami olajat oldó cuccal áttörölni a lapátot/ablakot.

(#102789) zolikaDB


zolikaDB
veterán

Sziasztok!
J Astrákban melyik a legigénytelenebb benzinmotor?
1.4 turbó mennyire ajánlott, milye fáj?

(#102790) Markizmark


Markizmark
addikt

Na asszem felültem a sz*pórollerre. Illetve felálltam rá ugye ...
Elvittem CIM cserére a zafirát egy olyanhoz aki ért az opelekhez, minden téren, vittem neki egy bontott de kóddal rendelkező (nem kinullázott) CIM modult ami GM kódban pontosan egyezik az enyémmel.
Hát, felrakta, összetanította de nem jó, nem indul, UEC nem látja. Fel tudja tanítani, de aztán mégse indul. Visszarakta az enyémet (nem tudom hogy, mert szar, kormányszöget nem lehetett vele látni), az se jó. Volt neki egy CIM polcon, az se jó. Ma már ketten fognak agyalni rajta.
Szóval vagy kell új (min. +130k most jól esne), vagy nem tom mi lesz, ha egyáltalán csak a CIM a szar. De tudtommal mással nem volt, nincs gond.
Amúgy a hibajelenség az volt, hogy kivillant az ESP ikon és CIM-mel kapcsolatos kódokat olvastunk ki, meg persze hónapok óta nem működött az egyik kormány görgő, ha felkapcsoltam a tompítottat, ezenkívül hibamentes volt az autó.
Megyek a sarokba sírni.

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#102791) Petyyyyy válasza Markizmark (#102790) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Na ez érdekes, várom a fejleményeket. Másrészt úgy tudom CIM csere után kulcsot is kell tanítani, de javítsatok ki ha tévedek.

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#102792) Markizmark válasza Petyyyyy (#102791) üzenetére


Markizmark
addikt

Ezt gondolom tudja az emberem, nem ma kezdte, de egyébként így van igen. Ott is van nála mindkét kulcs (az egyik ráadásul vadi zsír, nem rég vettem) és a carpass kártya is.

[ Szerkesztve ]

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#102793) ncc1701


ncc1701
veterán

Dízel autónál (Insignia, A20DTH) hidegen, pár percig ingadozó alapjáratot okozhat a kopó magasnyomású szivattyú? Ilyen 2 másodpercenként egy pillanatra megemeli az alapjáratot, éppen csak füllel hallhatóan, a fordulatszámmérő pedig picit megmozdul ilyenkor. Melegen nem csinálja.
Inkább felújíttatom, mert az a barom szerelő, aki lehúzott, sztem nem csinálta meg, az injektorok viszont fel lettek újítva, nem akarom, h újabb kör legyen belőle.

(#102794) Markizmark válasza ncc1701 (#102793) üzenetére


Markizmark
addikt

Nem vagyok akkora szaki, de van/volt pár dízel a családban, a szórakozó alapjárat inkább a common rail nyomásszabályzó szolenoidra szokott utalni, szivattyút szerintem ritkábban kell újítani, kivéve a delphi-ket. :D
Olcsóbb lenne azzal kezdeni, illetve élő adatot nézni.

[ Szerkesztve ]

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#102795) ncc1701 válasza Markizmark (#102794) üzenetére


ncc1701
veterán

Jót nézek amúgy?

Az a legdrágább, mikor a tengerparton lerohad a vas, az egy kicsit tönkre tudja verni a kiccsalád nyaralását.

[ Szerkesztve ]

(#102796) zgospel válasza Markizmark (#102790) üzenetére


zgospel
őstag

A CIM modult nem csak forrasztani szokták? Vagy ez annyira gatya, hogy cserélni kell?

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#102797) Markizmark válasza ncc1701 (#102795) üzenetére


Markizmark
addikt

Nem tudom, hogy a tiéd pont hogy néz ki, ford TDCI vackát láttam eddig.

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#102798) Markizmark válasza zgospel (#102796) üzenetére


Markizmark
addikt

De szokták, csak én nem bontom ki, szerelő meg nem tárolja addig az autót amíg nincs benne CIM a felújítás idejére, ő pedig nem vacakol forrasztgatással. Házilag pedig nem állok neki, van benne 1-2 buktató.

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#102799) ncc1701 válasza Markizmark (#102797) üzenetére


ncc1701
veterán

Aha, köszi. De amúgy a keresési kategóriára gondoltam. :)

(#102800) KisTücsök


KisTücsök
addikt

C vectraban klíma kompresszor csere nagyon macerás? V kivitelezhető otthon?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.