Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Victoryus: Rapoo VT9Pro egér
- Gurulunk, WAZE?!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
hódmaci
senior tag
Sziasztok!
Kinéztem feleségemnek egy opel corsa c 1.0 12v club easytronic automata váltós autót.
2002 év gyártmányú
Mire figyeljek megtekintéskor? Szokott valahol rohadni? Váltó nem szokta megadni magát? Motor? stb.
Köszönöm. -
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #102196 üzenetére
Enyémbe unixban 97e, kedvezménnyel 60e, kintről rendelve 47e körül. És mind ugyanolyan (a20dth).
-
tibi14
tag
Sziasztok!
Astra f 1997, 1,7 isuzu x17dt motorkód. Tudnátok ajánlani olajat? Ilyen középkategóriást.
Mikor megvettem nem tudom milyen olaj volt benne. de szinte semmi olajat nem evett.
Most kicsit jobban csipegeti kb 1l/ 5000km, 5w30 volt benne. Lassan csere és 5w40 ben gondolkodom, de a különböző specifikációk meg gyári ajánlások nekem kínaiak. -
válasz
Tothgera30 #102187 üzenetére
16-os, azért 1-2 kisebb sérülés van mindegyiken, szóval nem tökéletes de pár méterről nézve nem vészes
35ezer volt+ 75 km az út érte (+vissza)
még a gumikon gondolkodom, hogy milyenek legyenek mert még nincsenek -
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #102186 üzenetére
Abba is jó olcsó az izzítógyertya? Nekem nagy öröm, mikor "végre" cserélhetem.
-
bul07
nagyúr
válasz
cappa72 #102191 üzenetére
Ha érzésre lehet átment volna akkor lehet érdemes lett volna előzetes műszaki vizsgára vinni. (Persze kicsit többe kerül mint a sima vizsga)
Ha átment volna akkor meg is kapta volna, ha meg nem akkor megmondják hogy mi a hiba, és nem is kell újra fizetni csak van valami határidő ami után meg kel ismételni, addig meg ki kel javítani a hibákatAmúgy én mindig ilyenre viszem, mert ki tudja hogy nincs a valahol valami ami nem volt észrevéve, persze így pár ezerrel több de csak nem kell újra z egészet befizetni
-
Ma megy kisöreg (F Astra, 1.6) állapotfelmérésre, műszaki vizsgára felkészülvén...
Hát kiváncsi leszek, mit kell még vele csinálni...
(Február végén lejárt a műszaki, de most a veszélyhezet miatt még szabad vele közlekedni ugye...; viszont ha lejár ez az időszak, tuti roham lesz, azt meg szeretném elkerülni) -
Tikakukac
titán
válasz
Tothgera30 #102189 üzenetére
Olyat látok, de kisebb sajna nem nagyon.
-
-
Tikakukac
titán
válasz
Tothgera30 #102187 üzenetére
Na ilyenből vadászok nem tudom mióta 15"-ost.
-
-
ArthurShelby
addikt
válasz
csoszogi #102183 üzenetére
Egy generáció a J astrával a C zafink: 2012 2.0cdti (a20dt) 253ezer km, így most írok én is egy általános állapotjelentést.
Mind a 4 hengerben izzítógyertya csere (egyesével mindig más alkalommal), fékbetét-féktárcsa cserék, vezérlés csere 250-nél (150ezernél, mikor vettük volt az első az előző tulaj által). Most vezérlés csere után már lehet hallani a turbó hangját, értékek alapján elvileg jó. A részecskeszűrő alacsony %-on van (ez nyilván ingadozik, anno 18%-ot mondtak nekem, bár akkor regenerálás után lehetett), még egyszer sem írta ki, hogy regenerálnia kell és menjünk tovább. Kettőstömegű-kuplung cserének még nincsenek jelei.A kocsin parkolási sérülések, kavicsfelverődések vannak.
A hátsó szélső oldalsó radar/szenzor anno meghülyült (holttérfigyelő) (ebay-ről rendeltem 2db-t, postával 5ezer ft volt, azóta is jól működik, itthon márkaszerviznél 1db 50ezer ft körül volt). Gumi csere volt még (michelin primacy 17', michelin alpine 5 16').Javítandók:
A váltó jobbról (5-6 fokozat) nem ugrik olyan jól vissza (valószínű a huzalok, vagy a rugó miatt) (feltehetőleg az autópályázástól), illetve a bal-első ajtóhatároló recseg.
A turbó, kettőstömegű-kuplung, részecskeszűrő bármikor beüthet lassan, ettől kicsit félek (bár valószínűleg túldramatizálom), illetve még a futóműhöz sem kellett nyúlni.Próbálom szárazon tartani a puskaport, és spórolni vele, igyekszek a kocsinak mindent megadni.
Eddig nagyon el voltunk kényeztetve (checkengine csak egy-egy izzógyertya, vagy tolató/holttér szenzor miatt volt), sosem volt vele semmi komoly probléma, igaz igyekeztem is neki mindent időben megadni. -
csoszogi
tag
Nekem is pont ilyen autóm van A16XER, 2010-es, hivatalos szervizekben szervizelt, osztrák-szlovák régióból
. Eddig kb 100000km-t futott. 2017 óta van nálunk.
Ha visszaolvasol volt pár probléma vele, amit itt kérdeztem, ami használat is, és kor függő is. Szerelőm is azt mondta, a sok városi közlekedés jobban eszi a gépet, mint a pályázás.
Akkor nézzük
gyújtótrafó csere, első hátsó fék, vízpumpa(+ vezérműszíj), kartergáz szellőztető szelep beszart, próbáltuk kicserélni, de annyira szét volt égve/öregedve a szelepfedél, hogy végül teljes szelepfedél csere volt, bal-jobb első kerékcsapágy csere, fék munkahenger borítás csere (plusz tisztítás), olajhűtő tömítés, egy hűtőcső, ami a motor jobb oldalán van, a termosztát felett közel a szelepfedélhez, nem tudom mi a neve, pici cső, mint egy vastagabb szívószál, egyértelműen alultervezett, szétporladt..
ja meg termosztát csere, műanyag házast fémre, mert szivárgott..Ezek voltak a nagyobb javítások, hogy pontosan mennyi volt nem tudom.
-
-
válasz
Integrale #102177 üzenetére
Mátrába felfele menet 18000-nál már villog, hogy mehet a következô fokozat
Tizennyolcezernél?Nem lett egyel több a nulla?
(off autóm is szól emelkedőn felfelé 1700-nál (ezerhéccáznál'), hogy jöhet a következő fokozat. (de azt mondom neki, hogy hülyevagy'elektronika', kuss legyen) -
Integrale
veterán
válasz
zgospel #102175 üzenetére
Ugyanezt látom, kivéve anyukámnál, ô figyel, hallgatózik, ellenôriz stb.
De az asszony, szóltam neki ezerszer, hogy nem kell egybôl váltani, emelkedôn pláne ne, ne féljen a fordulattól, ne álljon a kuplungon, hiába fût amíg hideg, meleg úgysem lesz, de legalább késôbb melegszik be a motor.Alacsony fordulaton nyektetés mondjuk autó hiba (is), van egy Corolla és két Auris a családban, Mátrába felfele menet 18000-nál már villog, hogy mehet a következô fokozat.
-
zgospel
őstag
válasz
ncc1701 #102172 üzenetére
Még évekkel ezelőtt feleségemnek volt egy Volvo S40 1.6 olajzabáló benzines autója. Egyszer hozott haza valahonnan, és az egyik kereszteződésben rohadt fémes hangja lett az alapjáratnak, mintha valaki ráspolyozna. Nem nagyon tűnt fel neki a furcsa hang, úgyhogy megkérdeztem mikor volt utoljára olajcsere ebben a kocsiban, meg szokta-e nézni a szintet. A választ sejthetitek
Még hazadöcögtünk 2 km-t, a nívó tök száraz volt. Töltöttem bele 1 liter olajat, de nem érte el a pálca legalját sem. Töltöttem rá még 1 litert, akkor elérte a minimumot.
Egyébként meg a tipikus női használat amit én látok, az általában:
- hideg indítás után azonnali indulás, fűtés egyből feltekerve mert hideg van
- hidegen is erős gázadások, erős gyorsítások
- alacsony, 1100-1200as fordulaton való nyektetés
- nagy emelkedőn is a magas fokozat és alacsony fordulat erőltetése
- kuplungon való ácsorgás hosszú perceken át feleslegesen, például végig várva egy piros lámpát
- kuplung nem megfelelő használata miatt vagy beleremeg az egész kasztni minden elindulásba, vagy túlzott csúsztatás, égetés
- motorfék használat komplett mellőzése
Meg még rengeteg egyéb apróság -
Integrale
veterán
válasz
Tothgera30 #102173 üzenetére
Szomszéd sem melegít, sôt, gyakrolatilag az önindító már a kerekeket hajtja és áll le a padkàról.
-
válasz
Integrale #102170 üzenetére
Pont erről beszélek, 100-ból ha 3-5 figyel rá hogy megóvja a műszaki dolgait. M135-öst, Megane RS-t, Golf GTI-t nem láttam még melegíteni, beül, indít és megy.
#102171 gban: Mint műszaki érdeklődésű személy, ÉN szeretem tudni miféle löttyöt öntöttek vagy cseréltek az autóba. Az hogy Ausztriából jött, megint olyan infó mint a már fentebb említettek egyike. Semmit nem takar, sem hozzáállásilag, sem fizetésileg.
-
ncc1701
veterán
válasz
Tothgera30 #102169 üzenetére
Szinte ugyanez a példa, sosem értettem, h miért előny, ha egy autónak női tulaja volt. Nő általában csak akkor veszi észre, h vmi baj van, amikor már kiesik az autó kereke/el sem indul.
-
gban
veterán
válasz
Tothgera30 #102169 üzenetére
Egyrészt nem is kell tudnia ha Opel szervizbe hordja, csak azt hogy mikor kell vinnie, másrészt Ausztriáról beszélünk, fizetésileg, hozzáállásilag, stb.
Amúgy azt hogy orvostól van csak amiatt emeltem ki mert ez amúgy is a vicc infók egyike, ami kivételesen (vagy nem kivételesen, mert Ausztriáról van szó) nálam nem volt kamu.
És azért volt némi infó-tartalma is, hogy sanszosan nem kummant, nem tekergette az órát, nem török használtautó-kereskedő, stb. -
Integrale
veterán
válasz
Tothgera30 #102169 üzenetére
Szomszédom orvos, napi 20-30 indítás alsó hangon. 200 méterre lévô boltba is autóval megy, padkáról le-fel, hàtsó dob 3 hete lóg, már elôkészítettem egy gumibakot hozzá, mert zavar. :D
Takarítani még nem láttam, ablaktörlô cafatokban (télen a jeget is igyekszik azzal eltávolítani.) -
Orvos tulajtól (nem röhög, tényleg a telefonszámára adta a profilját a google) - Nem szeretnék általánosítani, de ezen mindig mosolygok. A legtöbb kolléga finoman szólva sem vigyáz a gépjárművére. Én tanártól vettem (VSZC Gépjármű-mechatronikai technikus képzést oktat), mégsem tudta milyen olaj volt az autóban.
-
gban
veterán
válasz
penge111 #102165 üzenetére
Egyetértek, sírva is fakadnék ha évi fél millió menne el az autó javítására.
2010-es J Astrám van, igen jó áron vettem Ausztriából, igaz, nézegettem jó darabig míg ez szembejött.
Orvos tulajtól (nem röhög, tényleg a telefonszámára adta a profilját a google), Opelnél szervizelve, de túl sokat nem csináltak addig sem vele.
6 éve van nálam, 140 van benne kb., trafósor csere volt egyedül ami nem tipikus kopó alkatrész. Bár lassan már az is annak számít
A16XER, se turbó, se kettőstömegű, se EGR nincs benne szerencsére. -
-
ncc1701
veterán
válasz
penge111 #102163 üzenetére
Nem akarom, h elkeseredj, de bármi veszel, arra költeni kell majd. Ne gondold, h ma sok kiváló állapotú használt autó van a piacon. Amire nem kell költened, azt úgy hívják, h új autó.
A ~10 éves insigniám bekér évi fél millát tök simán, pedig nem is megyek vele sokat. És amúgy tényleg jó formában van.
-
penge111
addikt
válasz
zgospel #102161 üzenetére
Szerelőm is ezt lőtte be, hogy kb 300-400k. Ez ok, de még ki tudja mi minden jött volna még mellé... Engem ez az olaj+vízfogyás aggaszt, mert tágulási tartály csere volt 1-2 éve. Olvasatom szerint ez a kettő kombó, akár a hengerfejesség előjele lehet. Szóval lutri így is... De sajnálom, mert csak "fiatal" 2015-ös, nekem űrhajó technológiai a kis 2008-as Fiestámhoz képest
-
zgospel
őstag
válasz
penge111 #102156 üzenetére
1.6-ért már lehet elhoztam volna még így is, mert 400-ból egy normális szervizben is rendbe vágják, számlával, és akkor 2-ből (+átírás) van egy ismert előéletű jó kis kocsid. Ha megnézed hogy ugyanebből a 2 millióból miket lehet kapni hasonló évjáratban és méretben, akkor nem feltétlen lett volna ez rossz üzlet. Cserébe sok idő és energia ment volna el, mire mindent rendbe szedsz.
Bánkódni mondjuk én sem bánkódnék a helyedben, sok macerától kímélted meg magad az biztosAz olajevésről biztosan tudják, hogy megeszi, vagy szivárog/folyik valahol amit még nem találtak meg? Hűtővíznél is biztosra tudják hogy a motor eszi? Nekem is volt már apránkénti hűtővízfogyás, azt hittem a motor eszi meg, aztán a szerelő megtalálta a szivárgást.
263 ezer után az okoskerekek cseréje ha még addig nem volt, akkor biztos várt volna, az is egy jó 300 ezres tétel munkával együtt.
-
üdv valamint hello
légyszi homályisítsatok fel, hogy milyen felnit is vegyek nyárra a kocsira
g astra 2004 1.4 benzin hatchback
most a téliek azok acélfelnik
6jx15h2 et49
de amit olvasgattam ott mindenhol et35-38-cat írnak
viszont ha jól értelmezem akkor a felni szélessége és az ET összhangban van
szóval ha "keskenyebb" a felni akkor lehet több az ET?ez mennyire befolyásolja a műszaki vizsgát?
szerk.: ha esetleg olyan felnit vennék ami mindennek megfelel csak a középfurat lenne nagyobb mint a gyári, akkor azt megoldom központosító gyűrűvel úgy műszakin oké? -
workin
senior tag
Sziasztok!
Az alábbi érdekes problémára szeretnék tippeket kérni.. hátha esetleg már tapasztaltatok ilyet.
Opel Astra H 2019 XER motorkód.
Egyszer már eljátszotta, de akkor a szerelőm nem talált semmi erre vonatkozó hibát a rendszerben.
Ma belementem egy kátyúba, és az első kerék koppanása esetén(emlékeim szerint bal) az autó automatikusan gázt adott, azaz pörgette volna fel a motort szépen. Gyorsan bedobtam üresbe, majd ez elmúlt és 1-2 mp múlva kigyulladt az ABD és ESP lámpa. Amikor elhoztam a szerelőtől a kocsit , szinte azonnal bedobta a bal oldali ABD kockát a logba. A kérdés, hogy az ABS kocka okozhat ilyen jellegű jelenséget, mint az automatikus gyorsulás (gázadás)?
Elsőre amikor csinálta, akkor nem dobta be az ABS kockát, viszont ujraindítás után ez az állapot megjavultMivel volt a hűtővízben olaj, a szerelő elmondása szerint tömítéseket kellett cserélni, mert azoko is megadták magukat és a termosztát is. (ma szintén volt egy kis olaj a hűtővízben, de azt mondta az normális, és lesz is még kis kicsapódás, gondolom nem lett átmosva az egész.).
Bárkinek bármi ötlet?
-
penge111
addikt
válasz
penge111 #102147 üzenetére
Végül nem mertem belevégni
1.6 millára alkudtam le. olajat 15 ezrenként cserélték. De a kuplung már remeg benne, olaj és hűtővízfogyás van. 4-5 deci olajat megeszeget, olajszűrőháznál szívárgás, vezérlés csere már aktuális (bár ez alap mindig), egr szelep is rendetlenkedik. Ezek az ismert tűnetek és ki tudja már egy 263.000 km futás után mik várnak... Kicsit bánom, de nagyon lutrinak éreztem
-
álmodom?
kezdő
Sziasztok!
Nemrég vettem egy használt Astra K 5 ajtós benzinest és téli gumi 205/60 R16-os van rajta de a használatiban meg 205/55-ös van írva. Melyik a jó, milyen nyárit vegyek?
-
thomasvold
őstag
Sziasztok.
Jelenleg egy J-s 1.6-os 140 lóerős turbo-s Astra-val szemezek, erről tudnátok véleményt nyilvánítani? Mire kell figyelni motorikusan a turbo miatt, ha személyesen szemrevételezném?
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
2017-es Opel Insignia-t nézett ki egy ismerős. Ez már a 'B' Insignia....az ötajtós változat. 170 lóerős B20DTH motorral és 8 gangos automata váltóval, Exclusive felszereltség.
158 ezer km-t futott igazoltan.A kérdések:
1.A váltó milyen gyártmány? Mennyire problémamentes? Kell-e olajat cserélni benne? Pl. a VW csoport hatos DSG-je, ha 60 ezrenként olajat cserélnek benne...akkor örök élet meg egy nap.
2. A motor problémás? Van valami ismert típushibája?
3. Mennyire csendes autó? Nem csak motorhangra hanem mindenféle egyéb zajra gondolok. (Szél, futómű...stb.)
Köszi,
DaniUi: Az Insignia club fórumát néztem, nem sok eredménnyel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Háztartási gépek
- Azonnali informatikai kérdések órája
- One mobilszolgáltatások
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- PS3 Játékok 2000Ft/db - RÉSZLETEK A LEÍRÁSBAN
- Geforce GTX 1050, 1050 Ti, 1060, 1650, 1660 - GT 1030 - Low profile is (LP)
- AKCIÓ! ASUS TUF Gaming FX707VI GAMER notebook - i7 13620H 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB W11
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700 XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest