Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Bestx: Budget DIY eGPU USB4/Thunderbolt csatlakozással – egy mining VGA új élete.
- sziku69: Szólánc.
- Random25: Windows 11 telepítés Pendriveról
- bitpork: Nagy dilema
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Richard!
addikt
válasz
Cray Tyler #102446 üzenetére
Ha nem jelentkezne, akkor a kérdéseidet sem tudjuk meg?
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #102442 üzenetére
Abban az évjáratban a 118kw dízel a legnagyobb... Asszem vmi 2014-ben jöttek az erősebbek a ráncfelvarrással.
-
-
Richard!
addikt
válasz
Cray Tyler #102443 üzenetére
Szia!
Hát lökhárítóAz F nem tudom mi lehet, de a há az háccsó.
-
Sziasztok, vennénk egy 1,6-os mokka x-et (emilfrey), 2018 januári, 50e km-el. TotálKár szerint 2x volt törve, ilyeneket ír:
1. törés: B.h.sárv. díszléc, B.hátsó oldalrész, H.vészh. a.betét, F.h.vészhár., A.h.vészhár.
2. törés: A.h.vészhár., J.h.sárv. díszléc, J.hátsó oldalrész, J.szellőzőrács, J.hátsó lámpa, F.h.vészhár.Kérdésem, hogy mi az a F.h.vészhár?
Nem feltétlenül dealbreaker, ha szépen meg van csinálva, csak akarnám tudni hogy mit cseréltek/javítottak.
-
Sziasztok.
Adott egy F13-as váltó. Mivel műanyag kulisszán lévő gömb (ami szintén műanyag vagy bakelit) a fémben mozog, és van benne 100 ezer km, ezért kicsit lötyög. Milyen megoldásokkal orvosolható? Zsugorcsövet megoldásról tudok, de ott műanyag/műanyag találkozik (Pisti szerel - YT). F23-hoz láttam javító készletet, de ehhez nem.
-
TZ1
csendes tag
Sziasztok! Hol érdemes Astra G caravanra antennát venni. Csak a lecsavarható szár kellene. Vettem kínából, de nem volt hosszú életű.Köszönöm!
-
Tikakukac
titán
válasz
diablo1984 #102437 üzenetére
Na az is jó buli lesz majd hidd el
-
diablo1984
veterán
válasz
Tikakukac #102436 üzenetére
A szívósort tervezem majd idén, az egr tömítés cserekor láttam, hogy a motorvezérlő is azon van, az is kellemes lehet, mikor nem is látram, hogy hogy lehet a motorvezérlő csatijait levenni...
De megoldom, még ha nem is látom, de az az oldal a kevésbé melegedő, a motorvezérlőig szerintem könnyen megy majd.Mod: volt renault lagunám dízelben, kellemes egy teremtés, nem nagyon van hely semmire, arról is mire kibogaráztam az önindítót szerintem a francia tervező felmenője belehalt a csuklásba...
-
Tikakukac
titán
válasz
diablo1984 #102435 üzenetére
Ne próbáld meg a leömlőt leszedni, mert akkor megváltozik a véleményed
-
Tikakukac
titán
válasz
diablo1984 #102433 üzenetére
Ah tudom miért. Mert neked a másik fajta szűrőd van, annak más a háza is. 2 fajta van a Z14XEP-eken.
-
Gaga_30
tag
-
Tikakukac
titán
Short story hogyan lesz a papíron ezer forintos anyagköltséges melóból lazán 100k-s számla ha szerelőhöz mész.
Adott az öreg Z14XEP. Meglepő, de van rajta olajszűrő. Ami egy házban csücsül mivel cartridge jellegű. Ez a ház egy cuki tömítés segítségével nyeri el integritását a környezetétől. Ez újonnan Opel/GM verzióban is megáll 1300 forint alatt, ha Elringet veszel ami gyanúsan a gyári is, nincs egy ezres sem.
Ez, mivel az ívet kapja ám a blokk oldalán rendesen szeret kikeményedni és folyni. Rá az első motortartó bakra, ami így főleg gyorsan KO-ra rakja magát.
Semmi gond, gondolod, kicseréled. És itt indul a mókavonat. A csodamérnökök úgy csinálták meg a rögzítést, hogy ne férj hozzá a belső 2 csavarhoz. Ergo, le kell venni a leömlőt. De mivel a leömlő egyben van a katival, így keletkezik egy hombár nagy savanyúságos hordó kicsit meglapítva, amit ki kéne szedni a kocsiból. Ehhez lekapod a csavarokat körben egy tonna csavarlazítóval, majd egy vékonyított dugóval megpróbálod anélkül kiszedni a belső 3 csavart, hogy ne tépd bele a hengerfejbe egyiket sem, különben a sztori ennyi volt, veheted le az egész egész felső motort A-tól Z-ig kb. mert abba a furatba semmi más eszköz nem fér be. Ha mákod van akkor nem nyalódik el az anya, max a tőcsavart is kitekeri a fejből (fogja). Ja igen, minden anya csere és a gázosabb tőcsavarok is ofc. Tegyük fel kiszenvedted őket. Kivennéd ezt a nagy bunkó tömböt onnan. Alul még oldd el a kipufigót, fent lambda ki, aztán rájössz, hogy a klímakompresszortól nem fog kiférni sehogy. Úgyhogy hosszbordás szíj le, klíma 3 csavarja ki (útban van az egyik klímacső is). Ezután ki bírod szenvedni a katit. Utána 3 belső torx és lent is a ház.Indulhat a mosoda, blokkot egy liter Brigéciolban eltakarítod, megpróbálod csiszolókővel kicsit lekapni a sorját a katiról, kimosod a sok szemetet az olajszűrő házából, majd az egészet visszafele megcsinálod, nyilván mindenhez új tömítés és ahol lehet anya-csavar is új.
Na ez az egész végül 10k anyag lett és 6 munkaóra.
Egyszerű szívóbenzin mi
Ez pedig a világfájdalom.
Ja és bónuszban, ha valakinek már szegecselt a lengőkarja, de csaj gömbfejet akar cserélni, ne tegye. Egész jó állványos fúróval és jó flexelő skillekkel a 2 lengőkar megcsinálása 4 óra volt. A videókon mikor a pali csak úgy lefúrja és kiesik a helyéről
hát nagyon nem. Valóságban mindkét oldalon totál le kellett fúrni és flexelni a szegecseket, majd kettéfeszítve a végét egy vésővel kicsit benyúlni aztán mehet a szomszédszomorító ultravékony tárcsával és magát a szegecset is el kell vágni a gömbfej síkján óvatosan és utána fogod tudni kiszedni.
-
válasz
Kolty #102423 üzenetére
Sajnos ahogy emelkedtek a használt autó árak, ezt az összeget elkérik érte. Sok veszélyt nem rejt a technika. Twinport mechanika lehet bajos, meg majd lánc ha csörögni kezd. Viszont minden olcsó hozzá, és minden sarkon lesz hozzá szerelő. Ketten használunk egy ilyet fenevadat, igaz 2008-as, és 117 ezer km van most benne, de eddig nem igazán kellett rá költeni, a kopó/fogyó dolgokon kívül.
-
zgospel
őstag
válasz
Kolty #102427 üzenetére
Szerintem egyszeméllyel, városban és országúton még megfelelő, de autópályán, vagy 3-4 felnőttnek, vagy akárhány személlyel a klímát is bekapcsolva már kevés. És akkor még csak a sík terepről beszéltem.
Egyébként a Z14XE az még Euro 3-as, az XEP már Euro 4-es, plusz a Corsa könnyebb is valamivel, ez simán adhatja a különbséget.Volt már olyan, hogy 1.4 G Astrából egyből ültem át 1.4 H Astrába, és utóbbi lomhábbnak tűnt egy fokkal.
-
Kolty
aktív tag
toompa
Az 1.4.es motor 90lóerő kevés lenne? Z14XE kódu corsánk van. Az elég fürge.
Igen, én is úgy látom, hogy ennyi km.rel nem igazán van.... Ezért ennyi az ára és aki egy jó, talán még nem agyon elektronikázott autót akar venni meg is veszi.Gaga_30
Motorral milyen hibák voltak, azok vajon minek köszönhetőőek? -
Gaga_30
tag
válasz
Kolty #102423 üzenetére
Szia!
Nekem ez van, csak 2005-ös.
Azt mondanám 1-2 személlyel teljesen vállalható ezzel a motorral, fogyasztás nálam vegyesben 5.8-6.5 között alakul, nem taposom ki a belét általában.
Viszonylag egyszerű szerkezet, bár én pont megszívtam a motorral és nagyon sokat kellett ráköltenem, de azért ez a ritkább.
Ha szép, látszik hogy volt gazdája és átnézeted egy megfelelő szervizben akkor nyugodtan meg lehet venni.
Alkudj belőle és persze tegyél félre az esetleges extra kiadásokra. -
toompa
őstag
válasz
Kolty #102423 üzenetére
Üdv!
Asszony Corsája van ezzel a motorral szerelve. Megvannak a nyűgjei, mint bármelyik másiknak, de könnyű és olcsó szerelni.
A fontos a 10ezrenkénti olaj csere, fontos hogy a bele való olajjal használják. Ha ezek közül egyik nem igaz rá, felejtsd is el. Ne füstöljön, olajat és vizet ne egye. Bármi mást könnyen lehet javítani. Egyébkènt nem vennek 1,4-es motorral Astrát és az ára is nagyon sok. De ez gondolom a kevés km miatt. Ha neked elég a 1,4-es motor és tipp-topp az autó, akkor meg kell venni.
Egy jó szerelő és karbantartással nem lesz vele gondod -
diablo1984
veterán
válasz
vzsryl #102421 üzenetére
Ja, többnyire lényegtelen, hogy Bori nekitolta a bevásárlókocsit és azért van a hupli rajta. Vagy a folt a kárpiton szintén Boritól van, kissé más esemény során...
Engem a műszaki tartalom és annak a cseréje/állapota jobban érdekel, ezt is magánembertől vettük anno, fingja nem volt kb semmiről, csak ha baja volt akkor szerelőhöz vitték és megcsinálta, mondjuk 2 évig nem nagyon kopott el semmi, utána viszont a vételár több mint fele rárepült több felvonásban. De amúgy megbízható technika, már többször is leírtam, hogy nem egy vivaldi szépségdíjas motorhanggal rendelkezik úgy alapból, de cserében keveset eszik és megy. -
Kolty
aktív tag
Sziasztok.
Lenne egy autó ismeretségi körben amit lehet meg kellene venni, mert ahogy megy az autók ára felfele, nem valószínű, hogy fogok találni később jobb választást.
2007.es astra 80.000.km.rel. igaz másfél millió.
Motorkód: Z14XEP19
Ez a motor vajon mennyire bevállt? Esetleg van tipushibája?
-
Tikakukac
titán
válasz
vzsryl #102421 üzenetére
Megcáfollak. Egy kp zár, egy hátsó ablak fűtés, 2 hátsó hangszóró és egy jobbos ajtó egészen biztosan rejt olyan dolgokat minálunk, amiket ha homlokon pörögsz se jönnél rá, hogy miért olyan vagy miért nem olyan vagy épp mi a baja, ha beüt a krach. És még szerintem van 1-2 tétel ami hirtelen eszembe se jut. Hogy mire rájönnél a leömlő miért nem jön le szerintem már hengerfejet bontanál, pedig csak némi csavar-upgrade született a nem látható belső részen ahol a kati lakik.
A használt autók éppen ezért szoktak nagyon mókásak lenni és épp ezért tudsz napokat ellenni 1-1 egyszerűnek tűnő sztorival, amihez ha mondok egy segítséget pikk-pakk túl is lennél.
-
Tikakukac
titán
válasz
diablo1984 #102414 üzenetére
Ennyiben jó az első tulajos kocsi. Én tutira megmondom mikor és miként ment és mennyit és mihez volt nyúlva meg mihez nem
-
Pityka_
tag
Sziasztok !
Zafira B-nél a "B" oszlopnál lévő függöleges gumi tömítést (aminek az ajtok zárodnak neki) cserélte már valaki? -
diablo1984
veterán
válasz
Tikakukac #102410 üzenetére
Lerakódás egyáltalán nem volt benne csak egy vékony korom réteg a színe kedvéért, én is csodálkoztam, azt hittem, hogy a korom be lesz állva benne, de hálisten nem. A feleségem 25km-re jár dolgozni vele, mindig extrát tankol, jellemzően 7 liter körül eszik, télen pár decivel többet, nyáron kevesebbet. 290e km van jelenleg az autóban, de 18 éves korára még teljesen vállalható, mondhatni jól is megy!
Mióta nálunk van(4 éve) volt rá költve, gyújtótrafó, összes vízcső, vezérlés, 10ezrenként olajok és szűrők, tömítések, első futómű kompletten, fékek, alvázvédelem. Ami következne az a twinport szívósor, kuplung, jobbos sárvédő(még türhető, de egy színazonos, rozsda mentes példányra beneveznék).
Öreg autó, de jól működik. -
#24845312
törölt tag
válasz
diablo1984 #102409 üzenetére
Nekem a 24 éves B Vectrán (X20XEV) is még gyári az EGR. Egyszer vettem ki megtisztítani, de mivel nem volt rajta semmi lerakódás, ezért ment is vissza a helyére tisztítás nélkül. Valójában azt se tudom, hogy működik-e, csak ott van. Van rajta egy vákumcső, ha lehúzom, nem oszt nem szoroz, semmi változást nem venni észre az autó működésén. Hibakódot sem dob ilyenkor. (Hibakód csak akkor van, ha az elektromos csatlakozót húzom le róla.)
-
kismokesz
tag
Tisztelet Mindenkinek !
Adott egy alany Opel Astra F 2001.04 havi, első ajtokhoz megvettem a hangszórókat illetve keret, olyan problémába ütköztem hogy a hangszóró keretén lévő lyukak nem egyeznek a kereten lévő 4db-al, illetve a hangszórót belülről kifele vagy kivülről kell belerakni?
Tisztelettel.: KisMokesz.
-
peet137
tag
válasz
diablo1984 #102409 üzenetére
Hát igen, az én autóm sajna városi verda, ritkán jutok ki vele innen, de olyankor azért ki van kormolva.
Kapott végül új egr-t, bár erős a gyanú, h a gyári meg menthető, úgyhogy elraktam és ha lesz időm, rendesen kipucolom. De nagyon baba lett, a termosztát csere is segített, most stabilan 105-108 fok a víz, még a fűtés is durvább lettSajna a toronycsapágy csere egyben telo csere is lett, mert a csavarok nem engedtek... De most ok a verda eddig.
-
Tikakukac
titán
válasz
diablo1984 #102409 üzenetére
Ha lerakódás mentes az zseni. Az akkor erősen pályás kocsi.
-
zgospel
őstag
válasz
zolikaDB #102401 üzenetére
Ha 700 km-t elmész annyiból akkor az egész jó
Nekem ugyanezzel a motorral általában 5-600 között sikerült, attól függ épp mennyit mentem Budapesten és vidéken. A legjobb fogyasztásom és legnagyobb hatótávom akkor volt, amikor az M2-es végig volt 60-as táblázva záróvonallal, és én meg minden hétvégén arra jártam, és elég volt ha csak 1 ember valahol a sor elején tartotta a 60-at, akkor utána mindenki más is kénytelen voltHaladni nem lehetett, de a fogyasztást helyre tette
Nekem amikor kivillant a lámpa, akkor 42-44 litert sikerült első kattanásig tölteni, ha már villogott is akkor 44-46-ot. Egyszer jártam úgy, hogy már régóta villogott, paráztam is nehogy lefulladjak, erre "csak" 47 litert sikerült belenyomni. -
ncc1701
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Új és régi konzolok Okosítása/Softmodoloása, és Szoftveres szintű javítása - RÉSZLETEK A LEÍRÁSBAN
- LG 42C3 - 42" OLED EVO - 4K 120Hz 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen6 CPU
- Kimaxolt verzió! - 100 - Lenovo Yoga Pro 9 (16IRP8) - Intel Core i9-13905H, RTX 4070, 1TB SSD, 64GB
- Oppo Reno7 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPad 8 32GB,Újszerű,Adatkábel,12 hónap garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest