- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- laskr99: Újrakezdem a processzor és videókártya szilícium magok fotózását
- Klaus Duran: 2025 dude
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Szólánc.
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- VoidXs: Tényleg minden játék optimalizálatlan?
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz
Roxbury #2085 üzenetére
Mellesleg én nem találtam eddig ennél jobb 0W30-as olajat hidegfolyósság szempontjából. Nem védem a Shellt, de 40 fokon az összes többi márka sűrűbb.
Akkor nem jól kerestél, a Motul 8100 Eco-nergy 0W30 hígabb 40 fokon.
-
choco01
addikt
válasz
Roxbury #2085 üzenetére
Ha nem a LM-et veszem akkor lehet megnézem ezt, mert 4x ilyen Helix Ultrat öntöttem bele csak 5w-be de meg voltam vele elégedve..
Másik hogy a Skoda kézikönyvbe azt írják az én blokkomhoz hogy üzemmelegen kell nézni az olajat, na úgy kevés, viszont hidegen egy éjszaka után tökéletes az olajszint, biztos hogy üzemmelegen kell nézni?
-
Roxbury
őstag
válasz
Motion_Blur #2089 üzenetére
-
Csatlakozva az aktuális kérdéshez, írtátok korábban, hogy a Castrol is kínál 0W30-at VW 504 szabvány mellett. Hol árulnak ilyen olajat?
Esetleg más komoly márka a Shellen kívül? -
Roxbury
őstag
válasz
Motion_Blur #2089 üzenetére
Én használom 2006-os Swiftben, ahol 5W30 az előírás ugye. 9 ezer van az olajban jelenleg. 10 ezrenként cserélek. Teljesen jól teszi a dolgát. Nem tudom mik a Tsi követelményei, de ha jól emlékszem 0W30 azoknak alapból az új ajánlás. Ha a shell lubematch az ECT C3 5W30-at ajánlja neked prémiumként, akkor maradéktalanul bele lehet rakni ezt is.
-
Morris
veterán
válasz
Motion_Blur #2089 üzenetére
Tavasszal szerintem kipróbálom
-
Roxbury
őstag
Akik kételkednének, hogy beletehetik-e a 0W30-as olajat az autójukba, azoknak kirakom a Shell 0W30-as olajáról készült 2018-as datasheet-ből a képet, ahol kifejezetten engedi azokban a kocsikban, ahol jelenleg 5W30, vagy 10W30 van használva. Mellesleg én nem találtam eddig ennél jobb 0W30-as olajat hidegfolyósság szempontjából. Nem védem a Shellt, de 40 fokon az összes többi márka sűrűbb. Márpedig nekünk a 40 fokon mért leghígabb kell ugye, hogy indításnál hamar körbeérjen az olaj.
-
choco01
addikt
Én azért figyelek rá, mindig megvárom hogy üzemmeleg legyen, hidegen nem forgatom, átlagban 8000km-ként szűrők és olaj cserélve, általában elég jó itt ajánlott olajakkal.. gyakran kap adalékot vagy prémium üzemanyagot..ezért nem értem..
BlacKSouL: Néztem már 0w30 olajat is, ha azt mondjátok gyakorlatilag tuti csak jobb egy 10 éves autónak is, akkor nézegetm még őket, eddig 5w40 és 5w30 volt benne..
-
MrSealRD
veterán
válasz
molnarpeter #2080 üzenetére
Értem. Köszi. A lényeg, hogy nem rossz fajta...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
MrSealRD #2077 üzenetére
Semmi különleges, ha teljesíti az előírt szabványt, egy periódus alatt nem sok különbséget fogsz tapasztalni. Az egyik égéstér részben volt róla szó, hogy régebben jobbak voltak a MOL olajok, mert korábban inkább túlteljesítették az előírt tulajdonságokat, most "csak" megfelelnek a szükséges értékeknek.
-
BlacKSouL
addikt
válasz
choco01 #2076 üzenetére
Melegen az olajteknőben nem nagyon szokott 100 fok fölé menni az olajhőmérséklet, de inkább 80-100 között van valahol. Vagyis még ha a motorban előfordul is forróbb pont, az olajszivattyú a viszonylag egyenletes nagy tömegű olajteknőben lötyögő olajat szívja fel.
Ugyan függ a viszkozitástól az olajszivattyú folyadékszállítása, azonban értelemszerűen úgy van tervezve, hogy üzemmeleg olajnál, üzemmeleg olaj viszkozitás esetén működjön megfelelően. Az olaj viszkozitása a hőmérséklettel logaritmikusan változik, vagyis ahogy közelítünk a 90-100 fokhoz, annál kevésbé változik azonos mértékű hőmérsékletnövekedés hatására. Ebből az következik, hogy a 0W, 5W, 10W olajok hidegoldali viszkozitása csak kis mértékben van hatással az olajszivattyú működésére üzemmeleg állapotban. De még üzemmeleg állapotban is, feltételezve a normál egyensúlyi állapotot, mondjuk legyen 90 fokos a felszívott olaj hőmérséklete. Egy alacsony (W20) és egy magas(W40) melegoldali viszkozitású olaj viszkozitás értékei között 90 fokon nagyságrendben kb. 1 egységnyi az eltérés. Mondjuk 10 vs 16 cSt. Ehhez képest a hidegüzemben mondjuk 20 foknál 80 vs 130. (csak körülbelüli értékek, a nagyságrend szemléltetéséhez)
Így tehát a mind hideg mind melegoldalon alacsonyabb viszkozitású olajnak nem lehet számottevő negatív hatása az olajszivattyú működésére. Az egyetlen megjegyezhető, ám bizonyos szempontból fontos különbség, hogy bármely hőmérsékleten a fogaskerékszivattyú kisebb ellenállással fog dolgozni az alacsonyabb viszkozitás esetén. Tehát az alacsonyabb viszkozitású olaj kizárólag az olajszivattyú szempontjából vizsgálva előnyösebb, mint a magas. -
Qru
MODERÁTOR
-
MrSealRD
veterán
Mol Dynamic Gold olajról mi a vélemény? Nemrég volt olajcsere és ilyet tettek bele.
-
choco01
addikt
Sziasztok
Akkor Qru ezen hozzászólásra reagálnék itt..
Szóval nekem most eszi a 8100 xcesst, de akkor nem aggódok mert te is meg mas is irta.. Nyolcezernél úgyis lecserelem maradt még a kannaban egy cserére való.
Utána lehet megnézem az LM TopTec 4200-t, arról mi a véleményetek?
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
tibbike01 #2056 üzenetére
Nálam az üzemanyagszűrő az autó lelke, abból mindig azt kell venni, amelyik a legkisebb részecskéket szűri, Bosch-nál ez 4 mikron... 2 mikron lenne nekem az ideális de csak az ipari CAT szűrő tudja, amihez át kellene alakítani az üzemagyagrendzser elég nagy hányadát. Marad a bosch.
Ilyen lenne a 2 mikron készlet, ehez jön még a szűrő. Minden CR TDI legnagyobb védelmezője. Csak az ára kissé borsos.
Normális áron ezt tudnám beszerezni... [link] Még gondolkodom rajta. Amint elkopik a magasnyomású és a befecskendezők, az új készlettel fog kapni valami komolyabb szűrőt.
-
norrberth
addikt
(#2041) Mágus2
(#2045) Qru Milyen kicsi
(#2051) Zizmand Én is 13 nál akarom legközelebb cserélni.
tboldi látod így kellett volna neked is.
-
tibbike01
őstag
Persze olaj és üzemanyagszűrőből csak Mann vagy gyári!!
Vagy ti ezekből is az olcsóbbat veszitek?
-
Roxbury
őstag
Ki milyen szűrőket szokott használni? Nekem most MANN van, de gondolkodtam a FILTRON-on is.
-
tboldi
nagyúr
Olajcsere pipa. K Norbi bánatára nem lőttem egy képet sem, de ugyanaz került bele, mint januárban, úgyhogy visszakeresheti az akkorit, ha akarja.
Amúgy elég benzinszaga volt a réginek.
-
bajaki
őstag
Sziasztok!
Az olajshop.hu megbízható oldal?
-
kaszaking
tag
válasz
Motion_Blur #2034 üzenetére
Köszi a gyors választ
-
kaszaking
tag
Motorolajnak mi a normális üzemi hőmérséklete?
-
-
fixer92
aktív tag
válasz
Dluinet #2029 üzenetére
Eddig a Magnatec-et nézegettem, az is megfelelő nem?
Illetve még annyit, hogy vannak ezek a minősítések.A könyv API SL -t ír, míg a kinézett elvileg API SN.
Itt elnézve az SN az újabb. Érvényes, hogy az újabb jobb mint a régi, vagy pontosan olyant kell keresni amit előírnak? -
fixer92
aktív tag
Sose lehet tudni
Akkor ez kellene?
CASTROL MAGNATEC 5W-40 A3/B4Gondolom az nem gond, hogy ezt nem hozzák az online keresők, mivel ha jól értelmezem az 5W amúgy is ajánlott télre, nyáron nem oszt nem szoroz. A 40 pedig ugyan azt tudja mint a mostani nyáron.
Dluinet
Köszönet neked is. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
fixer92 #2024 üzenetére
Igen. Gondolom nem a Hungaroringre jársz csapatni +40 fokban.
Első lépésben akkor 5W40-re váltanék mert a 10W40-nél hígabb de az 5W30-nál vastagabb. Félő, hogy ha sokáig használtál 10W40-et akkor megkopott annyira a motor, hogy az 5W30 túl vékony lesz bele. De a puding próbája az evés. Ha nem próbálod meg sosem derül ki.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
fixer92 #2022 üzenetére
Nagyobb a melegoldali hőtűrése.
Szvsz felesleges. Egyrészt a gyártónál nehezebb okosnak lenni, másrészt a dízelek jó hatásfokúak ezért kevés hulladékhőt termelnek, így bőven elég bele a gyári ajánlású 5W30 (főleg télre). Nálunk a 2.0 TDI-be is 5W30 Castrol megy 10 éve és semmi baja. Gyári a motor és a turbó is.
-
fixer92
aktív tag
válasz
tibbike01 #2021 üzenetére
Miért lenne jobb az 5W-40?
Még a Corolla könyve is 5W-30 at ír.
Csak tudták, hogy miért ezt írták bele.Amúgy mindkettőben már évek óta 10W-40 van. Csak év elején a nagy hidegben a Corolla nehézkesen indult s elkezdtem utánanézni, hogy mivel lehetne könnyíteni az indítás folyamatán, s most lenne ismét időszerű a csere.
-
fixer92
aktív tag
-
fixer92
aktív tag
Hello
Van a családban két Toyota, amikhez szeretném kérni a tanácsotokat, hogy milyen motorolajat válasszak.
Toyota Avensis 2.0 D4-D 110Le T22 2003
Toyota Corolla 2.0 D4-D 116Le E12 2003Eddig mindkettőben a következő volt:
Castrol Magnatec Diesel B4 10W-40Ha megnézitek pl. ezen a képen, látható, hogy ez az olaj is az ajánlottak között van.
S bár online kalkulátorok szerint ez használható mindkettőhöz, több helyen is utánanéztem, és a Corollához pl. 5W-30-at ajánlanak.
Mivel jönnek a téli reggelek, így arra gondoltam, hogy a hígabb olajat könnyebben fel tudják szivattyúzni, s nem lenne olyan megerőltető a hidegindítás.Mit gondoltok, érdemes átállni mindkettőnél 5W-30 olajra?
Jó az ami a másik ajánlott mindkét típushoz: Castrol Magnatec 5W-30 A3/B4 ?Vagy maradjak a mostaninál? Esetleg mást válasszak? Márka szinten a Castrol-t favorizálom.
Kösz.
üdv. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter #2015 üzenetére
508 benzinesbe valo csak (2.0 tfsi). 509 meg dizelbe (3.0 CR).
Igen de nem jar semmifele megbontassap azert szimpatikus nekem de teny nem olyan jo a hatasfoka.
-
kisp113
tag
válasz
molnarpeter #2015 üzenetére
Vigyázat!
Az 508.00 nem kompatibilis visszafelé, alacsony a hths!
Csak ott használható ahol kifejezetten ez az előírás, motorkód függő. -
molnarpeter
nagyúr
VW 508 szabványt mihez hozták be, melyik motorhoz való? Van visszafelé kompatibilitás?
Qru: valószínű azért népszerűbb a vizes, mert jobb a hatásfok, fűtőszál közeget melegít, nem pedig öntvényt aztán kontaktban a kádat, ami a blokkot és azért az olajat is
-
Qru
MODERÁTOR
-
tboldi
nagyúr
válasz
Motion_Blur #2011 üzenetére
De, és szeretném is, hogy az maradjon.
-
tboldi
nagyúr
válasz
BlacKSouL #2009 üzenetére
Neked is köszi!
Mostanság reggel megyek vele 5-6 km-t 10-12 perc alatt, meg ugyanaz útvonal van visszafele is. Reggel nem igazán szoktam dugóba keveredni, de du., amikor éppen hozzák haza a suliból a kölyköket, akkor nagyon. Olyankor 20 perc is lehet a menetidő.
Pont a legrosszabb a motorra/olajra nézve. -
BlacKSouL
addikt
A városi üzem alapvetően mindig jobban üti az olajat, kérdés az, hogy mennyire melegszik be, vagyis a városi üzem egy lépcső, a másik lépcső, ha ezek csupán 1-10 km-ek, mondjuk reggel, délután. Meg persze az is, hogy 10-20 perceket kell-e dugóban ülni, ami szintén nem feltétlenül jó, de legalább melegszik valamennyire. Szóval a legrosszabb, ha mondjuk mész 5 km-t, viszonylag szabadon, aztán leállás, délután meg vissza ugyanez. Egyel jobb talán, ha ezt az 5 km-t 15-20 perc alatt teszed meg (bár idegesítőbb).
Igazából az intervallum felezés az amolyan bolondbiztos dolog, miért pont fele? Miért nem lehet mondjuk 12 hónap helyett 9 hónapra cserélni? Mert szerintem simán lehet. Én a helyedben ha valóban sok a hidegüzem, akkor a normál és a szigorú közé lőném be. Ha megoldható. Mondjuk nem várnám meg a januárt, de novemberben lecserélném, hogy a télen már a friss olajjal menjen.
De a harmadik gondolat, hogy a jelenlegi olajok azért már mindentől függetlenül jól adalékoltak, ha az ACEA szabvány mondjuk 2016-os és megfelelnek neki, akkor azok már mind jobban teljesítenek szinte minden téren, mint a korábbiak, végülis lassan 2019-et írunk. Tehát azt gondolom, hogy hacsak nem tényleg folyton hideg motorral jársz, akkor simán kihúzható lenne akár januárig is.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Motion_Blur #2006 üzenetére
és Qru:
Én is így gondoltam, csak megerősítést akartam kapni.
-
tibbike01
őstag
válasz
Motion_Blur #2003 üzenetére
Ennyiért lecserélem az olajat + a szűrőt.
-
BlacKSouL
addikt
Ez régen fizetős volt, vagy nem? Most meg azt írja: "A LubCheck ONLINE használata a felhasználók számára ingyenes, Önnek csupán regisztrálnia kell. Regisztrációért kérjük, kattinson LubCheck ONLINE regisztráció gombra vagy vegye fel a kapcsolatot üzletkötőjével e-mailben, és adja meg az online rendszert használó munkatársainak adatait."
Mivel nagyjából a többi szolgáltatás leírás egy flottamenedzsment igényeire van fogalmazva, nem tudom ez egy magánszemély esetében jelenleg hogy működik. -
8
senior tag
válasz
norrberth #1998 üzenetére
Volt ilyen céges autó anno a közelemben, akárhányszor vittük szervizbe, tuti a rosszat rendelték hozzá. De volt, hogy a márkaszerviz is rosszat póbált beletenni, és ki akarták fizettetni a számlán mindkét (!) szűrőt - olyan alapon hogy cégnek úgyis mindegy, valószínűleg meg sem nézzük a számlát... megnéztük. Oda se vittük többet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos cigaretta 🔞
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Gitáros topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Trollok komolyan
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- PlayStation 5
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- További aktív témák...
- Beszámítás! Apple Mac mini 2020 M1 8GB 256GB SSD számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- Kingmax 1x2GB DDR2 800 RAM eladó
- SanDisk Extreme Portable 8TB (SDSSDE61-8T00-G25)
- LG 55B4 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest