- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Yutani: Yutani Retró Hangkártyái: OAK Mozart Wavetable
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Kempingezés és sátrazás
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Meggyi001: Egy olcsó vállfás megoldás a pólóimnak...
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #12097 üzenetére
Oke, csekkolom majd. Meg a gyartasi idot, azt se neztem meg rajta.
-
erik365
senior tag
válasz
grizlisandor #12097 üzenetére
Nekem most ez van benne igaz Fiat, de ugyan az.
-
grizlisandor
veterán
Nézd meg akkor kérlek, hogy a nálad lévő MOTUL 8100 X-Cess Gen2 5W-40 motorolajat bele lehet ölteni az Alfába, mert a Motul gyári oldal szerint nem, a netes képeken meg a dobozra rá van írva.
-
tboldi
nagyúr
válasz
grizlisandor #12093 üzenetére
Akkor az említett Garrett turbó adott lenne, de az előbb-utóbb bekövetkező MultiAir javítás legalább félmillió Ft, és akkor még nem is növeltük a teljesítményt.
Az elfogultságot félretéve tényleg a 155 pacis motor a legjobb, gyári állapotban csak 15 pónival és 20 nyúlmókussal kevesebb a QV-nél, viszont annál stabilabb, megbízhatóbb. A GT1446-os turbóval meg tudja ez is a QV szintjét (lásd Abarth Grande Punto esseesse), vagy akár egy laza remap is elég, ahogy én is tettem.
Persze így bejön egy másik probléma, az M32-es váltó, de feleannyiból felújítható/ápgrédelhető, mint a MultiAir, és tulajdonképp végérvényesen.
Mondjuk a korai QV-k C635-ös váltóival is akadtak gondok.Hellyel-közzel gyári cuccokból meg lehet építeni, a kutya nem mondja meg, hogy nem gyári. Intercoolerből pl. az 1.75 TBi-jét szokták feltenni.
-
tboldi
nagyúr
válasz
grizlisandor #12091 üzenetére
Meg nagyobb intercooler, 390 köbcentis injektorok, Alfa 4C gyújtótrafók... és magasabb büntetések.
Amúgy tök jó, hogy ilyen egyszerűbb dolgokkal, és relatíve elérhető áron ki lehet belőle hozni min. 250 pacit. A blokkban van potenciál.
szerk.: Az az olajteknő annyira nem olcsó.
-
tboldi
nagyúr
Nekem van, úgy 1000 km-enként 2 deci (a megengedett max. 400 g = 4,5-4,6 dl), esélyesen a turbó gatyásodik, de egyelőre még keine Panik. Aztán majd jöhet a GT1446.
Amúgy ahhoz képest, hogy eleinte betartották a 30k-et, nem volt vészes a látvány, mikor tavasszal az olajteknőt levettem, nemrég meg a turbó olajzócsavarját cseréltem, a benne lévő kis szűrő sem volt túlságosan lerakódva. Mondjuk velem ellentétben nem is városban nyektethették az elődeim.A Honda semennyit sem eszik, pedig az is hidegen futkározik, ráadásul 0W20-szal.
A napi 2*45 km-t ingázó Suzuki viszont 240k km után úgy látszik, elkezdte, a 15k km-es periódus alatt megevett 3 decit.
-
Asbee
veterán
válasz
tboldi #12081 üzenetére
Jettában amivel sokat városoztam is, én is fél év 6000 körül cseréltem. De most a dízelben is 8000 körül cserélem 4-5 havonta, mert ez is megy heti 5-6x 1-1 rövidet. Fater a még konstrukciós hibás 1.4 vvti-ben (2002) 1 év / 6-7 ezernél mindig cseréltette , városban sokat megy rövidet a gép, és nincs mérhető olajfogyi. Pedig volt görögbe mentek vele nem 1x. Ennyit számít.
-
tboldi
nagyúr
Az Alfánál egész pontosan meghatodoltam.
Felhívnám a figyelmet az utolsó mondatban az elválasztásra.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter #12069 üzenetére
Tartom a 10k km--es cserét, néha az picit több mint egy év. De ugye nem megyek rövid távokat, így belefér.
Gondolat kísérlet szinten: mennyire lenne eretnekség nagyobb olajszűrőt felrakni a gyárinál? Bekavar a kenési körbe (feltöltési mennyiség több lesz az vágom)? Van valami érdemi haszna?
-
Asbee
veterán
válasz
molnarpeter #12069 üzenetére
Az olajok laborvizsgálatából, amiből nem egy volt itt említve, ráadásul felhasználás, üzemórát, időt is figyelembe véve nagyon jól lehet látni, milyen körülmények között mit bír egy olaj. Ráadásul a motor állapota is erősen befolyásoló tényező. Egy leharcolt benzinmotorban, ami hamar teleköpi benzinnel az olajat, vagy egy dízel ami állandóan regenerál városban, nem fog annyit bírni, mint egy hibátlan. De ez csak egy dolog a többi sok közül. Persze ilyen szinten sosem lehet belemenni a nagy megmondókkal ( nem rád gondolok).
Jó példa a régi fasza Mobil 1 ESP 5w-30. Városi, téli kínzással, 5000-6000 km 1 év alatt, amit kibír, utána elfogy az olaj. Utána ez már minden csak nem jó a motornak. Persze nem 2 olajcsere alatt fog ez megmutazkozni. Ez a fú de modern jók ezek az új olajak, ezek már sokat kibírnak is egy nagy tévedés. Főleg amikor egy dpf miatt kevésbé lehet adalékolni.... -
Asbee
veterán
válasz
Morgenstern #12064 üzenetére
Az a baj, full homályban akarnak "vitázni", de semmilyen szakmai alapos érvet nem tudnak felhozni, csak a szerintem így van, meg jönnek az ilyen castroltibi féle hú de poénosat szóltam be dolgok. Nem tudom akkor minek idejárni okoskodni, amikor látszólag nincs hozzáértés. Én sem megyek olyan topikba okoskodni, amiről fingom sincs. De hát ez van, csak másokat nem kellene megvezetni, aztán a kérdező úgyis eldönti betartja-e vagy sem a legoptimálisabb, legideálisabb ajánlást.
-
molnarpeter
nagyúr
Abban az egyben mindenkibe belekötnék, hogy a valós, pontos elhasználódás követésére labor vizsgálat lenne alkalmas, mert minden use case eltérő. Azt is elismerem, hogy a 15 normal/7500 ridegtartás intervallumok régebbi típusoknál valószínű nem csak hasraütés alapján voltak megállapítva
-
OCTAMD
őstag
válasz
Morgenstern #12067 üzenetére
Persze
-
OCTAMD
őstag
válasz
Morgenstern #12064 üzenetére
Nehogyd kitaláld ,hogy 5000kmnél rossz egy jó motorolaj
Még egy alsópolcos is sokkal többet tud
-
Morgenstern
tag
-
Asbee
veterán
válasz
OCTAMD #12060 üzenetére
Milliószor kivesézett téma a doktorüzemnél miért kell a gyakori olajcsere és a max 1 év is miért lényeges. Többen is bizonyítottuk ezeket tényekkel. (labor analízisek, stb stb). Nincs mit elhinnem neked, mert levegőbe beszélsz, tényekkel szemben. Én belefáradtam az állandó bizonygatásba, az éppen soron következő “szakértőnek” a “márpedig felesleges” “nem lesz baja” dolgokra. Ott a kereső használd.
Erre a felhasználásra üzemóra számolása lenne a legideálisabb , az 1 év vagy 10000km a nagyon max. Nem hiába van ennyi olajfogyasztós gatya városi autó már 100k km környékén.Tovább nem ragozom.
-
-
tboldi
nagyúr
válasz
szpeti40 #12053 üzenetére
A Honda félévente kap új töltetet, ez az előírás, az Alfának meg 5000 km-re állítottam az emlékeztetőjét, ami ~9 hónapnak felel meg az én felhasználásommal. Az olaszok nem voltak ennyire precízek, mint a japánok, magamtól találtam ki, hogy így legyen.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter #12044 üzenetére
Igen gúgliztam mint a hülye végül megkérdeztem egy haverom aki autoalkatrészekkel foglalkozik. Tőle kaptam cikkszámot, azt beírva dobálta ki a Forester szűrőket. Wtf?! Persze, hiszen itthon nem volt ez a motor csak Foresterben...
-
tboldi
nagyúr
válasz
molnarpeter #12043 üzenetére
👍
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter #12040 üzenetére
Szűrő mérettel én is gondban voltam de aztán rájöttem, hogy a Forester szűrő ugyanaz a méret, úgy meg jobban van találat rá.
-
tboldi
nagyúr
válasz
molnarpeter #12040 üzenetére
Milyen az az MZ szűrő? Lég? Mert 2T-nél nemigen van más, csak a benzincsapnak.
-
molnarpeter
nagyúr
Múltkor meglepődve vettem át a vastagon poros Armafilt szűrőt tőlük rendelve. Később jöttem rá, hogy a márka megszűnt, valószínű felszámolásból vásároltak be, és ezért lehetett olyan poros. Sajnálom őket, tisztességes keresőjük volt, minden méretet feltüntetve. Egyszer kapálógép szűrő kellett, azt is náluk sikerült megtalálni a méretek után, MZ motoré volt mint kiderült
Használtuk Golfnál is, szerelőnek tetszett, hogy nem "top" hanem "felül" felirat volt a szűrőbetéten. Evvan, távoli ismerős szűrő gyára viszont működik még legalább.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
norrberth #12036 üzenetére
Hogy-hogy nem Gen2? Én most azt vettem Bubiba.
Kauffer amúgy jó, pörög a készlet ritkán küldenek régi cuccot. Most én is csak azért nem onnan rendelte mert nem volt náluk az enyémbe való váltóolaj.
Ja mert drága. Oké.
Amúgy Kauffernél van egyáltalán Gen2? Mintha nem is lenne most...
-
norrberth
addikt
válasz
grizlisandor #12037 üzenetére
Isten ments az drága 🤣
Bőven jó ez is.6000Km ilyen színű az olaj benne.
Szerintem 7-8 ezernél dobom le. -
norrberth
addikt
Maradtam a Motulnál.
Hengst helyett.
Vissza a Gyári Oil filter.Opel is legközelebb Motult kap.
Kauffer ismét kitett magáért.
Patikán csomagolva.
Fasza friss gyártás minden.
-
2ozzmexy
senior tag
Ez mi ez!? Már ajándékot kell adni hogy vegyék?
-
tboldi
nagyúr
válasz
szpeti40 #12024 üzenetére
Nem néztem utána ennek a LM-nak, de biztos nem nyúlsz mellé vele. A Suzukinak nincsenek nagy elvárásai, csak 5W30 és minimum API SJ, amit manapság az alsópolcosok is lazán megugranak.
Én Motul 8100 Eco-lite-ot szoktam választani apum ugyanezzel a motorral szerelt WagonR-éhez.
-
Sziasztok!
1.3-as Swiftbe (2007), esedékes az éves olajcsere. Tavaly Motul 8100 ment bele, sajnos nem emlékszem, hogy pontosan melyik.
Szeretek vele dinamikusan menni, persze hideg motornál csak óvatosan.
Amúgy leginkább csak rövidebb munkába járásra (4-6km) van használva rossz időben.
Van értelme pl Liqui Moly Top Tec 5w30-nak bele? -
Qru
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter #12017 üzenetére
Pont a gyári 75W80 helyett 75W90-re váltottam fel de ugye azért ez egy régi váltó és kap terhelést nyári melegben is...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter #12017 üzenetére
Az kevés lenne most, mert a gyári cikkszámos mind mégis össze-vissza írják a viszkozitást a webshopok.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
2ozzmexy #12018 üzenetére
30.000Ft/liter körül tudtam volna szerezni a gyári Kia 70W-st. Liqui lett végül beletöltve, de az is neten 8850/liter volt aszem. Jóval drágábban adják ezeket az újabb olajakat. Gondolom az is számít, hogy GL4, GL4+, stb. Shell talán hasonló minőség, 75W80 vagy milyen van nekik, az fele árban, szóval kb. egy x2 van ezeken a mai egyfokozatúakon.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
molnarpeter #12017 üzenetére
Nem tudom hogy csökkenti e a fogyasztást, de valahol azt olvastam hogy ezt olcsóbb gyártani...
-
molnarpeter
nagyúr
Nemrég egyik ismerős Avensis váltón lett házilag cserélve az 5. fokozat, ott még 75W90 a régebbi motor 5-ös váltóval, valamennyit kellett tölteni bele és utánajártam... Az újabb motor, bizonyára modernebb 6 fokozatú kézivel meg 75W, gondolom ez is fogyasztást csökkentő intézkedés.
-
molnarpeter
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Dadpool #12011 üzenetére
Fura, van ahol 75W80-kent hivatkoznak rá, van ahol sima 75W-ként és van ahol 75W90-ként ezek szerint. De tudja a 75W-t minden esetben és ez a lényeg, hogy hidegen meglegyen a szükséges kenés. Nem mintha manapság használna bárki is egyfokozatú olajat... Ezek szerint mégis.
Egyszóval nem értem teljesen (jo ez 2 szó tudom).
VW topikban mit mondtak rá?
-
Dadpool
aktív tag
Sziasztok!
Egy gyors kérdés.
A képen látható olaj sima 75w ?
Mert a neten ezt is láttam
Természetesen a flakonon nincs semmi infó.
Köszönettel: Krisztián -
footy
addikt
Sziasztok!
Honda Jazz 1.4 99LE 2012
Eddig 0W-20 ENEOS Sustina ment bele, de nem talalok most 4 literes kiszerelesben az eladonal.
Az olajkereso viszont most a ENEOS HYPER-MULTI 5W-30 hozza.
A korabban ajanlott GF-5-os specifikaciot viszont a 0W-20 ENEOS Ultra tudja.Szoval melyiket rendeljem?
koszi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #12004 üzenetére
Olajshopból azért rendeltem mert ott volt minden ami kellett nekem (váltóból pl Motul Gear300 75W90), amúgy a Kufferből szoktam volt rendelni, előtte meg az autoalkatrészáruház-ból (most azért nem onnan mert X-Cess Gen2 nincs náluk). Velük sem volt gond soha. Szűrőből nekem is Mann lett mindenből.
Mondjuk klíma bombát én is vehettem volna, kár hogy nem jutott eszembe rendeléskor.
-
[CS]Blade2
addikt
A váltóolaj a Liqui 5300 70W-75W lett, (majd kuplungcsere után veszek Ravenol 70W-t), ami persze nem volt náluk, szóval azt a fillterabc-ből vettem.
Vettem kompresszor olajat, fék tisztítót, klíma bombát, fék folyadékot is, ez mind drágább náluk, de, ha lett volna Kia YB-hez olajszűrő és nem csak 1 liter Eco-lite-jük van összesen, akkor meg tudtam volna oldani onnan. Ha lett volna Liqui váltóolaj az olajshopban, akkor meg tőlük az összeset.A filterabc-nek írtam is (minden általuk forgalmazott márkából megírtam, hogy melyik számút kellene árulniuk, hogy náluk tudjak venni mindent *), de sz*rnak az e-mailre és a vásárlóra, az olajshop-nak régebben írtam, évek alatt sem jött válasz. Viszont talán ezekben kisebb az esély, hogy hamisat kap az ember vagy valami.
* pl.:
Purflux LS301
Bosch F 026 407 142
Filtron OP 595/2
MANN-FILTER W7023
Mindegyik márkából van hegyekben, nem hiszem, hogy 1-1 dobozzal olyan lassan fogyna, ha lenne ilyen számú a kínálatban.Mann lett az olajshop-tól végül, most is az van a kocsin.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #12002 üzenetére
Akkor ugyanonnan ahonnan én.
Mondjuk az oldalukon is SN-nek írják amit rendeltem.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #12000 üzenetére
Honnan rendelted?
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Nintendo Switch 2
- Villanyszerelés
- Iszonyatos mennyiségű hulladékkal járhat a Windows 10 terméktámogatásának vége
- Hitelkártyák használata, hitelkártya visszatérítés
- Hardcore café
- Amazon Kindle
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Lightyear - befektetési app
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Asus ROG STRIX G15 G513IH Gamer notebook - R7 4800H 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1650 4GB WIN
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 27UL550-W - 27" IPS / 3840x2160 4K / 60Hz 5ms / HDR10 / AMD FreeSync
- AKCIÓ! ASUS STRIX B650E-E R7 7700 64GB DDR5 1TB SSD RTX 3080 10GB Thermaltake Ceres 500 850W
- Dell és HP szerver HDD caddy keretek, adapterek. Több száz darab készleten, szállítás akár másnapra
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest