- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- laskr99: Újrakezdem a processzor és videókártya szilícium magok fotózását
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- bambano: Bambanő háza tája
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Steven: Sokat utazó kávéfüggők ide!
- nonsen5e: DPD tapasztalatok
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tresh
veterán
Sziasztok!
A kis madzagba (mazda 3 1.6benya 2007) kéne valami olajat tennem 5w30 . A gyári előírás :
gyári olaj: [link]
A kérdés az lenne hogy milyen márka menjen bele? A gyári mazda olajat a Total szállítja elvileg. A mazdás srácok az Eneos-t javasolják. Minden ötletet tapasztalatot szívesen fogadok. -
...én a helyedben innen, pozitív a tapasztalat, gyorsan jön a csomag, olcsó, és jól kommunikálnak a vevővel.
http://www.olejshop.com/és ez sem egy utolsó szempont náluk!!
"A kínálatunkban lévő összes motorolajat közvetlenül a gyártóktól- importőröktől szerezzük be, teljes mértékben elzárkózunk a Magyarországon piaci forgalomban lévő hamisítványoktól." -
-
gzbotii
nagyúr
Sziasztok.
Jövő héten lesz az olajcsere (1.9 TDI, 110le, ASV). Jelenleg Motul van benne, most Totalt szeretnék bele önteni. Inkább ez mint Castrol?
5W40 ugye és tudja az 505.00 szabványt -
Tomi0703
addikt
Hali!
Lassan esedékes lesz az olajcsere. Az autó egy 280k-t futott (?) 2004-es 1,9 dci Laguna (120 lovas verzió).
Áprilisban vettem, akkor 5w-30-as Elf 900 SXR ment bele.Valamint mostanában néha ezt a jelenséget produkálja. Most legutóbb tegnapelőtt is csinálta, de akkor hidegen indulva írta, hogy kevés az olaj. Mentem vele kb. 10km-t majd leállítottam. Indítom, megint max alatt két csíkkal. Azóta szereztem nívót. Max és min között van félúton pont.
Esélyes, hogy ez az olajszintmérő szarakodik?
Ha már itt vagyok. Van még egy 99-es Polo (1,4 benzin, 44 kw, 6n1). 170-180k körül van benne. Ebbe mi legyen öntve?
Köszi.
-
Qru
MODERÁTOR
Nem, az Imprezámról abba most Motul 5W30 X-Celan FE van (korábban 5w30 Eco-Clean+ ment bele) de Motul Eco-Nergy 5W30 megy majd bele legközelebb.
A Jazz-ben Fuchs Titan GT1 van (amíg garis volt gyári Honda olaj ment bele aztán Castrol EDGE de a hamisítási botrányuk miatt elpártoltam tőlük).
-
Qru
MODERÁTOR
Az időintervallumot nem tartom azért nyomom a szigorút. Kb 1,5-2 év alatt megy bele a 10k, akkor meg már inkább cserélem. Bár akár 3 évet is kibír egy jó olaj de azért jobb a békesség.
Viszont nekem is C2/C3-as olaj van benne az A5/B5 helyett (már másodszorra zsinórban). De még nem kopott szét a motor tőle.
-
Este még gondolkoztam a kérdésen és elbizonytalanodtam.
A VAG-nál az aktuális benzinmotorokhoz, normál (azaz nyújtott/rugalmas) olajcsere-intervallum mellett a VW 504.00 az előírás. Nem találtam olyan olajat, ami csak az 504.00-t tudná és az aktuális dízelekhez előírt 507.00-t nem (azaz minden gyártó egy univerzális VAG olajat gyárt, ami megfelel mindkét üzemanyaghoz (504.00 + 507.00)).
Ezek az olajak nem kaptak ACEA Ax/Bx jóváhagyást, semmilyent. Kizárólag az ACEA C3-nak felelnek meg (és közben a 504.00-nek, ami ugye a benzines VAG előírás).A fentiekből le tudom vezetni - legalább is magamnak - hogy van ráció C-s olajat tenni a közvetlen befecskendezéses, benzines, turbós Suzukiba (pl. C2-t).
Találtam egy MOL prezit, abban a C-s olajra nem, mint dízelekhez való olajra hivatkoznak, hanem modern kipufogógáz-utókezeléshez alkalmas olajra (C = catalyst = katalizátor).
Korom
A 200 baron annyira nem érdemes rugózni; a TSI-k 2005. óta 150 baron dolgoznak. -
Qru
MODERÁTOR
Sajnos nem tudom, hogy jobban lebegteti-e de az LM-re tedd a voksod azzal tuti nem lősz mellé.
mod:
Bár logikus lenne, hogy a "belső egr" miatt a benzines motorokhoz mérve fokozott a koromképződése, ezért raknak bele dízeles olajat ami elve a kormosabb környezetre van tervezve ami azt sejteti, hogy jobban lebegtet egy dízel olaj... de ez csak olyan józan paraszti logika lehet semmi ráció nincs benne.
-
Kornel
veterán
válasz
norrberth #63 üzenetére
Szerintem az ECSTAR F9000 valódi full szintetikus.
Nem az olaj gyengus, hanem eddig még nem csináltak 200 baron befecskendező benzin motort.
Nyilván ez ezzel jár.Plusz a "belső EGR" megoldás, miszerint a szelepek összenyitásával etetik meg a motort a kipufogógázzal, nincs a valódi értelemben vett EGR, nem lesz kormos a szívó rész.
-
tabaga
tag
Probléma nem lesz, de ez nagyobb TBN számmal rendelkező olajban több a tartalék, vagyis nehezebben használódik el (oxidáló hatás, és olajba kerülő üzemanyag).
Amúgy mennyi idő alatt lett fekete a motorolaj?
Én feleslegesnek vélem a C-s olajt, mert ott sokminden alá van rendelve a kipufogógáz utókezelésnek (EGR, részecskeszűrő). -
Mágus2
Közösségépítő
Szerintem jó lesz az a liqui, amit linkeltél. A diesel nagyobb igénybevételnek van kitéve, de kisebb hőmérsékletnek. A benzines más tészta.
Felejtsd ez az olajmágnások ajánlását és tartsd magad a gépkönyvhöz.
A korom mindig pályán vagy nagyvárosban költözik be az olajba. Legalábbis nekem ez a tapasztalatom. Aki keveset pályázik, és jórészt településen kívül mászkál, esetleg vidéken, annak sokkal tisztább az olaj.
-
Kornel
veterán
Értem, ennek ellenére miért ajánlja az összes olajkereső azt?
Illetve Liqui moly top tec 4600 megfelel a gepkonyvnek és az olajkeresőnek is: [link]
Menjen ez?
Egyébként 200 bar maximális nyomáson fecskendez be, benzin esetén ezt nem nevezném kevésnek.
tabaga: és milyen probléma lesz ezáltal?
Illetve a fentebb linkelt Liqui moly-val megoldanám a problémát, nem?
Egyébként tévedés, hogy csak a kipufogóba kormol, pár száz km után sötét az olaj, most 5000 km után pedig már egyenesen fekete.
-
Qru
MODERÁTOR
Köszi, akkor a híg 5W30 lesz (Motul 8100 Eco-Nergy 5W30).
Nincs sok hidegindítás és akkor is jellemzően a kb 18 fokos garázsból indulok nem a téli utcáról.
-
Mágus2
Közösségépítő
10 körül van melegen az ideális viszkozitás, a véknyabbik 5w 30-at tenném, ha nincs sok hideg indítás.
Kornél: felesleges bele a C2. Az a motor csak a kipuba kormol. Nem nagy a befecskendezési nyomás és a kompresszió sem extrém. Dízelnél 2000 Bar a befecskendezési és 30 Bar a kompressziós végnyomás. Az más világ.
Én azt tenném, amit a gépkönyv ajánl. Csak a dieselhez adja a C2 normát.
-
Danex
addikt
Én szerintem maradok a gyárinál ,mert beszari vagyok a garanciával. (A vitarás jogászt még mindig nem kérdeztük meg
)
Amúgy a Kin. Vis @ 40°C (mm²/s)-ot az 1.0L motorhoz lehet a vékonyabb jobban ajánlott, mert télen kicsit lassan szedi össze magát a motorhőmérséklet ezekben a 1-2fokokban.
De javítsatok ki, mert csak Gugli huszár vagyok
-
Kornel
veterán
Ezt vágom.
Ennek ellenére nem képesek válaszolni, azaz érdemi választ adni.
Árban ugyanannyi az F9000 C2 és az F9000 benzines is.Focvis: egy gond van vele, hogy a motor jobban kormol, mint egy dízel, 200 baron fecskendezi be a benzint padlógázon.
Talán a C-s olaj jobban is lebegteti a kormot, ez is lehet az oka az olajgyartok ajánlásának?Talán beprobalkozok az indexek is akkor.
-
Ha az enyém lenne, akkor inkább az A3/B3, A3/B4, A5/B5 specifikációjút tenném bele. A C2 részecskeszűrős dizellel (is) kompatibilis, így alacsony hamutartalmú, kevésbé ken (szvsz, nem vagyok én se tribológus).
Az index olajtopikban elvileg vannak szakemberek, bár elég pökhendi egyik-másik.
-
Qru
MODERÁTOR
Szerintem nincs mert a C-s olajok tudják az A-s szabványnak megfelelő értékeket csak azok alacsonyabb szulfáthamu-, foszfor- és kéntartalma miatt a katalizátor és a DPF hosszú élettartamát szavatolja.
Bele lehet önteni benzniesbe kárt nem okoz (csak feleslegesen drága).
-
Kornel
veterán
Sok itt az ismerős arc.
Megpróbálom itt is a lehetetlent, és pontot tenni ennek a végére.Erre a kérdésemre nem tudott érdemi választ adni a Suzuki Magyarország:
Adott egy Suzuki SX4 S-Cross, 1.4 turbós Boosterjet benzin motorral.
Bejáratás után 4.000 km-nél márkaszervizben lecseréltettem az olajat a Suzuki gyári olajára, ami az alábbi link szerint az ECSTAR F9000 5w30 C2 dízel olaj:A mellékelten csatolt felhasználói kézikönyv ide vonatkozó része szerint viszont az ACEA A1/B1, ACEA A3/B3, ACEA A3/B4 és ACEA A5/B5 szabványok szerinti olaj a megfelelő.
Kérdésem, hogy van-e ellentmondás a két ajánlás között, vagy a mellékelten csatolt ábra szerint gond nélkül helyettesíthető az A1/B1 és A5/B5 szabvány a motorba került ACEA C2 szabványú olajjal?
Önök ezeknek tudatában legközelebb milyen olajat választanának?
Amit én néztem: legközelebb Liqui moly top tec 4600-at raknék bele, az elvileg tudja az ACEA C2-t, A3/B4-et és az API SN minősítéseket is.
-
Qru
MODERÁTOR
Gyorsan be is tettem a kedvencekbe.
Btw úgy tűnik a gyertyás tipped bejött, több mint 2000 km gond nélkül.
Most filózok, hogy 5W30 helyett 0W30 menjen Bubiba (gépkönyv 5W40-et vagy 5W30-at javasol az utóbbit preferálva). Egyelőre ennyire jártam körbe a témát:
- a szerelő által javasolt 5W40: 85,4/14,2
- mostani 5W30 ami benne van: 72,9/12,1
- üzemanyag takarékos 5W30: 57,6/10,1
- "mezei" 0W30: 68,7/11.9
- "mezei" 0W40: 76,2/13,5Az üzemanygatakarékos 5W30-nak a melegoldali értéke nekem kicsit vékonynak tűnik...
-
ACAB95
tag
Üdv
DPF nélküli PD TDi -be akarnák vásárolni olajat 10e km periódusra. Tudom, hogy 5W-40 VW 505.01 szabványú olaj kell bele. Három márka közül ti melyiket vennétek?
1. BP VISCO 5000 C 5W-40
2. Castrol Edge Turbo Diesel Titanium FST 5W-40
3. VAG OIL 5W-40 -
Zsolt!!
aktív tag
Hello,
szerintetek a videóban látható tesztel valóban lehet az olaj védőképességére következtetni?
-
norrberth
addikt
Tombol a topic! Jobban pörög mint a VAG
-
#89874944
törölt tag
A 30-as olaj túl vékony olajfilmet képez üzemmeleg állapotban ehhez a motorhoz. Nem tartja elég távol a fém alkatrészeket egymástól. A 90-es években gyártott motorokat jórészt 40-es olajra tervezték. A 30-as olajat leginkább a fogyasztás csökkentés és a károsanyag kibocsájtás csökkentése érdekében vezették be. Ennek érdekében az újabb motorokat így is tervezték, kisebb tűréssel, amik már képesek 30-as olajjal futni.
Ehhez a Cliohoz az 5w40 vagy a 0w40 való. -
FoLey-v
addikt
Jöttem olajoskodni.
-
i-sti
senior tag
Akkor kezdem is.
Motor: E7J 1.4 MPI
Km állas: 129 ezer
Eddig olaj: 10 ezrenként Elf 10w40 #franciamotorbafranciaolajatLassan esedékes a 130-as csere.
Tehetek vékonyabb olajat valami 5W30-at így télire?
Vagy maradjak ennél? -
Szánom-bánom.
Elsősorban örömömet fejeztem ki, hogy végre lett olaj topik, komoly igény mutatkozik rá. Ide lehet mindenkit irányítani.Viszont a címe alapján nem egyértelműen autós olaj topik, a gyenge poén innen jött. Illetve tegnap este becsszó tökmag olaj volt a vacsorámon (ami nagyon egészséges, férfiaknak ajánlott a későbbi prosztata-problémák megelőzésére; a lenmag olaj szintén ajánlott, csökkenti a vérzsírt [koleszterin, triglicerid, stb.]).
-
Olaj topik, na végre!
Régóta töprengek azon, hogy inkább egy vastagabb tökmag vagy egy vékonyabb lenmag olaj illik jobban a friss salátához? ^^
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
bendeguz76 #5 üzenetére
Gyárilag is az volt benne. 4L kell, ha csipegeti, akkor 5, hogy legyen miből utántölteni.
-
bendeguz76
aktív tag
2004-es mazda 3 alap 1.4 benzin motorral,ebbe keresnék motorolajat.háromféle viszkozitásut is ajánlottak.5w30-ra gondoltam,ez megfelelő bele?
-
Danex
addikt
Első fix üziben meg lehetne próbálni összegyűjteni vagy valami linket adni ahol kereshetnék az emberek ,hogy milyen szabványnak megfelelő olajra lenne szükségük.
Meg, hogy ha fogy az olaj akkor, ne vastagabbal orvosoljuk a témát
-
Mágus2
Közösségépítő
Sziasztok, ebben a topikban a különböző kenőanyagokkal kapcsolatos kérdéseitekre fogjuk keresni a választ, legyen szó bármilyen gép kenőanyagáról. Ahhoz, hogy pontos választ kapjatok, pontosan is kell kérdezni, illik feltüntetni a gép típusát, a kenőanyag felhasználási helyét.
Új hozzászólás Aktív témák
- A Windows 11 lett az úr az asztali PC-k piacán
- Ford topik
- BestBuy ruhás topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Filmvilág
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- AKCIÓ! ASROCK H310CM i5 9600K 32GB DDR4 500GB SSD RTX 3050 8GB DeepCool Tesseract SW 500W
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Intel i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Robbanj a jövőbe egy új Ryzen 7 5800X-szel! Kamatmentes rèszletre is!!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i9 14900KF 64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy S21 Ultra /Kártyafüggetlen / 12/256 GB / 1Év garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest