Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Lehet, hogy én vagyok béna, de én évi 9000km-t megyek, nagyrészt városban, 10km-es utakat.
Így félévente cserélem az olajat, április 20 körül vastagabb (5w-40) és október 20 körül vékonyabb (0w-40) olajat.Mert használatiban le van írva, hogy rövid utak, hosszú üresjárat, földes utak, városi használat 30°C felet és dombok esetén, 7500km vagy 6 hónap az olajcsere periódus. (az eredeti feleződik)
Itt meg mindenki 1 év után akar olajat cserélni.
Hűtőfolyadék, és egyéb folyadékok cseréjéről már nem is esik szó."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz 1stVikman #1432 üzenetére
vezetési helyzet és stílus durván változtat az olaj állapotán
ez a cikk kb semmipl találtak 5000 éves mézet agyagedénybe lezárva, teljesen ehető állapotban. (az évekre nem emlékszem, de több ezer év volt)
Ez nem jelenti azt, hogy bármit megehetsz aminek 10 éve lejárt a szavatossága."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz 1stVikman #1438 üzenetére
Én 4 vagy 5 litert vennék, az olcsóbb,
a maradék felöntésre, vagy azt a fél litert elhasználnám a családi ház körül.Lehet így sem jössz ki olcsóbban, hogy litereseket veszel.
Én beleönteném a régit. De az én autóm 18 éves.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
A nyírásstabilitás a folyadék ellenállása a viszkozitáscsökkenéssel szemben, magas nyírófeszültség mellett. A jó nyírásstabilitással rendelkező olajok jobban tartják a viszkozitásukat, és optimális olajfilmet biztosítanak a kritikus motoralkatrészek számára a teljes olajcsere-periódus alatt. Egy rossz nyírásstabilitású olaj a folyamatos nyíróhatás eredményeképp kiléphet eredeti viszkozitási osztályából, a túl alacsonnyá váló viszkozitás miatt fém-fém érintkezés léphet fel, ami kopáshoz és motorhibához vezethet.
A HTHS viszkozitás az olaj dinamikus viszkozitása 150 °C-on, magas (106 s-1) nyírófeszültség mellett. Azért mérik az olaj dinamikus viszkozitását ilyen körülmények között is, mert ez jól szimulálja az olaj viselkedését nagy terhelésnek kitett tengelycsapágyak esetében. A magasabb HTHS érték alacsonyabb csapágykopást és hosszabb motortartósságot jelent, viszont rontja az üzemanyag-fogyasztást és csökkenti a leadott teljesítményt.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz molnarpeter #2674 üzenetére
az hogy a HTHS nem éri el a 3,5 mPa.s, azt meg kit érdekel
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz tibbike01 #2856 üzenetére
Nem mondtam, hogy jobb a motul, hanem a Magnatec-et felejtse el.
Castrol és a Eneos, pedig mindig a szabványok alsó határain vannak, egy régi autóba ez megtévesztő lehet. Ráadásul mindig "lefelejtik" a fontos adatokat az adatlapról.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz polonic #3466 üzenetére
Fékfolyadék megköti a párát a levegőből, ha nincs cserélve 2 évente, akkor először a fémmunkahengerek ragadnak be, rosszabb esetben 4-8 év után az ABS is tönkremegy.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Úrak kérdésem van.
Alany: Prius 2 (1NZ-FXE) 2007 250k km
Valószínűleg olajsár van benne, viszont a takarítás előtt még kell menni 2000km-t.
Olyan olajat raknék be, ami legkevésbé oldaná fel vagy rakodna hozzá az olajsárhoz.
Gyári olaj specifikációja itt található, valószínűleg ez lesz, mert másik a Toyota “Premium Fuel Economy” már C2.Feltételezéseim:
Valószínűleg 15000km helyett 15 mérföldenként cserélték az olajat, ami bármilyen 5w-30 lehetett, vagy sokat használták egy helyben az autót, ami rengeteg hideg üzemet jelent.
A nívópálca majdnem teljes hosszában világos sárga volt a (rászárad/ráégett?) olajtól, ami csak polírozással jött le.
Mit rakjak bele a következő 1500-2000 km-re, ami max 95km/h, de lesznek hegyek is, (Bosznia-Horvátország).-HTHS 2,9 felett
-Viszkozitás 100°C 10körül
- A hideg oldal most nem olyan lényeges, mert nyár van és -18°C felett mehet bele 10w30,
-10°C felett pedig 15w30 is.
-API SL
-energiatakarékos
+ melyik szűrő legyen?"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Nem tudja senki, hogy a francia márkaszervizbe mit tettek bele és hogy valóban cseréltek-e szűrőt vagy csak beírták. Sajnos ott is munkaerő hiánnyal küszködnek.
Most nem tudom, hogy alacsony vagy magas TBN számú olajat rakjak bele."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
A filléres nepper trükk:
-PCV szelep csere, mert már elzáródott a lerakódástól. Olaj fogyasztás nagy része innen jön.
-Kompresszió méréssel megnézni, hogy kell-e szelepszár szimeringet cserélni.
-EGR és járulékos koromlerakódás eltávolítása. A sok koromtól már nem kap levegőt az autó.
-Esetleg olajteknő leszerelése és lerakódás eltávolítása.
-Aztán C-s olajjal (amilyen kell bele C2 vagy C3 vagy C4 stb...), kb 1000 kilométerenként 4-szer olaj- és szűrőcsere, így lejön annyi lerakodás az olajlehúzókról is, hogy lecsökken fél liter alá az olajfogyasztás.
-Gyertyákat ellenőrizni.
Ha sikerült, akkor 5000 kilométerenként vagy fél évente (amelyik előbb bekövetkezik) olaj- és szűrőcsere. PCV szelep és EGR ellenőrzése 2 évente.A drágábbik és végleges megoldás:
Motor bontás, de abból könnyen lehet már motor csere is.
Amit csinál, azzal csak növeli az olajfogyasztást, a korom lerakódás és kinyírja a motort és a katalizátort."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Toyota prius 2-be szeretnék olajat.
2007-es 255 ezer kilométerrel, olajból egy cseppet sem eszik.
85%-ban városi rövid utak (max 10km)
Az eredeti régi olaj adatlapja (ez már rég elavult olaj), ettől lerakódások lesznek.
A mostani C2 olaj adatlapja (ez már 10 éves fejlesztés), ettől is lesz lerakódás.
Hasonló C2-es Fully Synthetic olajat keresek. Ami üzemanyag takarékos.
Ahogy nézem az adatlapokat, ezek inkább 0w-30-as olajok, mint 5w-30-asok.Feltételek:
0W-30
C2-16 (tehát 2016 után kapta meg a C2-es minősítést)
Fully Synthetic (nem sima Synthetic)
Kinematic viscosity @ 40 °C, mm2/s 53-60 között
Kinematic viscosity @ 100 °C, mm2/s 9,5-10,5 között
Dermedéspont -45°C vagy alattaMOL DYNAMIC STAR PC 0W-30 ezeknek a feltételeknek megfelelne, de nem lehet kapni.
MOL DYNAMIC STAR PC 0W-30 marketingben jól mutat.
Van egyáltalán ilyen olaj?
Esetleg más ajánlás, vagy nagy hülyeségeket írogatok?
0w-20-at csak, novembertől februárig mernék belerakni.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Dare2Live #4081 üzenetére
Köszi.
De nekem nem a viszkozitás az elsődleges problémám.
SN minősítés meg olyan gyenge, hogy kár nézni.
A megfelelő HTHS értéket kéne megtalálni.
Mivel nem Start-Stop-os üzemmódban működik az autó, ezért az ilyen olajok nem érdekelnek.
Hybrid olajok, meg nem ehhez az öreg motortípushoz lettek fejlesztve.
Kicsi a bizodalmam egy olyan fórumban, ahol az ENEOS a vezető olaj.
Olajkeresők meg akkora baromságokat dobálnak, hogy égnek áll a hajam."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Dare2Live #4094 üzenetére
Attól még bármit belelehet önteni?
Nem hinném.
Ezért jobb, ha megadnak gyári jóváhagyást. De a japánok és a koreaiak ilyet nem tesznek.GM ennek az ellenkezője, saját olajat adnak ki, például Dexos1 Gen2, ami túlteljesíti az API SN és az ILSAC GF5 szabványt.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz BlacKSouL #4098 üzenetére
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest