Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
1stVikman
senior tag
válasz Dluinet #1436 üzenetére
Ez is igaz.
Vannak érvek ellene és mellette is.Tényleg nem kukacoskodni akarok, mivel tanácsért jöttem, nem trollkodni.
Ha nagyon leegyszerűsítjük a kérdést, eltekintve az olajtól is, itt most arról van szó, hogy kidobjak e az ablakon x ezer forintot. ami a régebben megvásárolt termék fel nem használásából keletkezett. -
1stVikman
senior tag
válasz Dluinet #1443 üzenetére
Igen.
A dilemma, hogy sehol sem egész liter a feltöltési mennyiség, tehát mindenképp marad egy bontott flakonod vagy kannád.
Most arra törekedtem, hogy ez a mennyiség 1 liternél kevesebb legyen, mert pár decit hozzátölteni a következő cserekor a friss töltethez szerintem nem szentségtörés. Ellenben sokat én sem akarok felhasználni a bontott flakonból, emiatt nem vettem 5 litereset megint.
Még ha kicsit drágább is a kisebb kiszerelés, de kevesebb megy kárba ha nincs elhasználva.Ház körül mibe/ mire tudod elhasználni?
-
bul07
nagyúr
válasz Dluinet #1888 üzenetére
Lehet sutyiban szerkesztette, már mindkettő 5W-40
Bár jóval később válaszoltál így az nem lehet[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
válasz Dluinet #1890 üzenetére
Magnatec-et én se
Nekem most végül is Castrol Edge Titanium FST C3 5W-30 ment bele(Ezt még kaptam gratis a kocsihoz), nekem a VW 502.00/505.01 követelmény
Következő olajam lehet Total Quartz INEO MC3 5W-40 lesz. [link]
És most hogy olvastam azokat az írásokat amit linkeltem megfogalmazódott bennem egy kérdés
Ugye itt is a 5w-40 ajánlást kaptam a 5W-30 helyett, és ahogy nézem sokan a 40-est használjákNa de miért jobb a 40-es?
Ha jól tudom a 30-as és a 40-es között az a különbség hogy üzemi hőfokon a 40-es sűrűbb marad
De miért is kell hogy sűrűbb legyen?
Hogy ne egye az olajat? De ha még van is a kocsiban 220e Km és a 30-asból se fogyaszt sokat (10e Km fél liter körül) akkor ez nem indokolja.
Esetleg sűrűbb és jobban ken? Mondjuk ha sokat megy a kocsi hideg motorral akkor jobb a 40-es.Mi az igazság?
40-es olajnak 30-sal szembe mi az előnye?[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
eTrade
tag
válasz Dluinet #1893 üzenetére
Szerintem az 5W30 jobb választás sok tekintetben... sport motor, vagy esetleges chip/tuning stb. esetén természetesen már nem.
Ezt kell tudnod az olajokról, 5W-30 és ami mögötte van
[Az 5W-30 magas hőmérsékleti teljesítménye] -
tibbike01
őstag
válasz Dluinet #1890 üzenetére
Egy 15 éves autóba, amibe több mint 200e km van, nem tartom rossz olajnak a Magnatec 5w40-et. Tudom, hogy az Edge jobb lenne, de szerintem felesleges az én esetemben.
2004-ben, amikor az autót gyártották még közel sem voltak ilyen jó olajok, mint ma. Egy mostani Magnatec lehet az akkori csúcs olaj kb. Szóval szerintem bőven jó ez az olaj az én esetemben.
Amúgy a Magnatec 5w40 is teljesen szintetikus.
Mobil x3000 5w40 sokkal sűrűbb és "gyengébb" az adatlap alapján (is), tapasztaltam is.
És szerintem nem lehet kijelenteni, hogy 0w, 5w vagy 10w a jobb...a felhasználás jellege, a motortípus, a gyári előírás és a saját tapasztalat mondja meg, hogy melyiket kell alkalmazni.
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz Dluinet #1896 üzenetére
Dermedés pontja lejjebb van
Elméletileg
0W -40fok
5W -35fokÉrdemes ragaszkodni a gyári ajánláshoz, de a 5W magyar hőmérsékleti viszonyokhoz elég
Az már más kérdés ha mész mondjuk síelni ahol lehet -40fok is( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
fixer92
aktív tag
válasz Dluinet #2029 üzenetére
Eddig a Magnatec-et nézegettem, az is megfelelő nem?
Illetve még annyit, hogy vannak ezek a minősítések.A könyv API SL -t ír, míg a kinézett elvileg API SN.
Itt elnézve az SN az újabb. Érvényes, hogy az újabb jobb mint a régi, vagy pontosan olyant kell keresni amit előírnak?"Victory loves preparation!"
-
bul07
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dluinet #2743 üzenetére
Köszi, ez az!
mod:
bul07: Inkább a Castrol, ez túl vastag az autódhoz szerintem.
Hideg/meleg viszkozitása:
Castrol: 75/13
Eneos: 86,6/14Most hidegen minél alacsonyabb annál jobb melegen meg ha jól tudom 12-13 az ideális a tiédhez (de ezt Mágus jobban tudja).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
válasz Dluinet #3467 üzenetére
Érdekes kérdés ugye az, hogy a zárt, hidraulikus nyomásra tervezett fékrendszer melyik pontján érintkezik a környezeti levegővel a folyadék, és miért.
Másik kérdés, hogy tudva, hogy a literes flakonban lévő mondjuk fél liternyi fékfolyadék, a flakon lezárásakor a flakonban maradó x nedvességtartalmú fél liternyi levegőből annak teljes nedvességtartalmának megkötése után mennyivel változik a forráspontja.
Feltételezve, hogy a flakonon nem diffundál keresztül a környezeti levegőből a vízmolekula befelé, vagyis a zárt flakon tekinthető környezettől 100%-osan elzártnak.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Dluinet #3473 üzenetére
Ha a betöltésnél ennyire érzékeny lenne, akkor teljesen zárt rendszerben kellene cserélni, ahogy pl. a klímánál a gázt, nehogy egy pillanatra is levegő érje. Miután betöltöd, jó eséllyel nem hagysz fölötte fél liternyi nedves levegőt. Maximum néhány milliliternyit. Amennyi nedvesség abban a félkupaknyi levegőben marad, azt így is úgy is felveszi, az bele kell hogy legyen kalkulálva, hiszen elkerülhetetlen, és lásd első mondat.
Ha a gumi lélegzik, és levegő is, víz is, pára is megy rajta kifelé is, befelé is, akkor elég nagy bajban van mindenki, mert ott kifelé is befelé is menni fog mindenféle, de akkor a higroszkóposság lesz a legkisebb baj. Azt se árt megnézni, hogy a teljes fékcsőrendszer mekkora része gumi, ha már ilyen diffúzióra hajlamos anyagot használnak hosszú évtizedek óta.
Forráspont hogy jön ide? Ez ugye beugratós kérdés?
Igen, a fémek korróziója is gond, de a fékrendszernek mint elsődleges aktív biztonsági rendszernek nagyobb gondot okoz a fékfolyadék által megkötött víz által felhígult fékfolyadék-víz keverék forráspontja a fékmunkahengerek környékén.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dluinet #3641 üzenetére
Ha szét lesz kapva és csak 2k-t kell kibekkelned akkor ugyanazt tenném bele mint ami eddig volt vagy az 5w30-as gyári amit linketél.
Ha megpucolták a motort akkor viszont csak 0W20-at tegyél bele utána.
Szűrő: Hengst/Mann mehet simán. Bár erre a 2k km-re bevállalnám az SCT-t is.
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
válasz Dluinet #3641 üzenetére
Azért én egy hibrid autónál a lehető legtávolabb mennék attól aki 10W30-at pláne 15W30-at ajánl bele.
Az az autógyárak hülyesége, hogy hőmérséklettől függően sávosan adtak meg viszkozitást. Ez főleg a magyar meg román piacon volt "hasznos", ahol a felhasználó mindig mindenből a legolcsóbbat akarja beletenni. És ha 15W30 a legolcsóbb és az is mehet bele akkor tegyük bele azt. Az újabbaknál már szerencsére kezd kikopni ez a gyakorlat.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
8
senior tag
válasz Dluinet #4030 üzenetére
Köszi, továbbítom
52.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2+ évig ingyen. Raiffeisen 55-75.000Ft jóváírás. Ajándék 500Ft PARKL meghívókód kupon parkoláshoz. Revolut regisztrációhoz 11.000Ft(!). Privát üzenetben küldöm
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dluinet #4050 üzenetére
Motul Eco-Clean 0W30 vagy Motul Eco-Nergy 0W30 jó lehet pl.
#nincsbennetarcsi
-
sutszi
veterán
válasz Dluinet #4079 üzenetére
Ez tök jó, de akkor a fentebbi ECT jelölés a névben milyen szerepet tölt be? Illetve a akkor a szintén fenti tesztben a gyenge szereplés az most így, hogy?!
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dluinet #4050 üzenetére
Nézz be a toyota forumba ott rengeteg prius 2 használó van megmondják... [link]
De tudtommal 0W20 Prius2be mehet. [link] És ha korábban rendesen cserélték benne 255.000kmnél se kéne fogyjon 0W20... btw SN minősítés is legyen meg bár azt 0W20nak tudnia kéne.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dluinet #4095 üzenetére
Toyota 10+éves motoroknál megadta, hogy API Sx meg viszkozitás. Ami ezt tudja azt Toyota szerint bele lehet önteni. Hiszed vagy sem.
Nem zárom ki a lehetőségét, hogy te jobban értesz a toyota motorokhoz mint toyota... de lássuk be nem is túl valószínű.Nem mellesleg evvel a bármit bele lehet önteni amit gyár megengeddel és ez 99%ban API + viszkozitás mennek el régi átlag Toyota motorok simán 500.000km+okat és rendszeresen jóval többet.
Szerintem: Töltsd bele amit gyár előír. Ennyi. Ha variálni akarsz ettől kb annyit lehet ökölszabályként eltérni, hogy hidegoldalon mindig lehet lejjebb lépni pl 5W30 helyett 0W30. APInál mindig lehet feljebb lépni. SL helyett SM vagy mégjobb az SN. Meg cseréld idő elött pár ezer km, pár hónappal. És kimegy a világból.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dluinet #4140 üzenetére
jobb a motorkod.
Azzal nem lehet elrontani pl az olaj ajánást, több tipusban van...
Autó ajánlásnál is nagyon nem mindegy melyik. pl a régebbi 1sz-fe, 2sz-fe a legjobb japán benzinesek közé tartozik, tipikus örökélet+1nap bírja ha hidegen nyomják ha pörgetik kb bármit ha pedig vigyázol rá 500.000km után cserélsz először vezérlést és még mindig 0 az olajfogyasztás.... ehez képest az utódai 1KR-Fe és a hirhedt 1.33ast kerülni kell erősen már 100.000kmnél enni tudják az olajat...don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen