- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Asszociációs játék. :)
- Digitális Állampolgárság Program
- Gurulunk, WAZE?!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Nova Launcher Prime Samsung One UI helyett!
- Szólánc.
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Munkahelyről leselejtezett laptopot vettem
-
LOGOUT.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Dluinet #10952 üzenetére
Köszi.
Hát, én 2004 februárban vettem, jól az elején, 1-2 hónapja forgalmazhatták, volt aki nem is tudta milyen autóm van először, mikor meglátta. 2,7M Ft volt az enyém, azt hiszem 2,4M. volt az alapár. Emlékeim szerint szeptember körül levitték az alapárat 2M forint alá, és ekörül jelentek meg a dízel, Fiat motoros Ignisek is. Ezen morogtam, ha várok fél évet, azon az áron egy felszereltebb dízel Ignist kapok, amennyiért a benzinest vettem.
Emlékeim szerint így volt, persze majdnem 20 év után a tévedés lehetőségét fenntartom... . -
Dare2Live
félisten
válasz Dluinet #10838 üzenetére
Szgk nem helikopter.
Ezek eddig 50kkm / 3.5év után másik automnál szép fehérek szoktak lenni most meg bebarnultak 25kkm / 3.5év után. Használat mondjuk 70% országút pálya és 30% városi 10km.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Harkovz
aktív tag
válasz Dluinet #10573 üzenetére
A Motul szimpatikus,vagy maradok az Eneosnál és akkor a Sustina.Sajnos amikor hideg van vagy esik az eső/hó,akkor kocsival viszi az asszony a két gyereket oviba/bölcsibe, és utána onnan megy dolgozni,ami távolságban kevés.Remélem azért a gyártó is gondolt rá,hogy ilyen is van.Csak 100-as benzint kap,hátha ezzel valamennyit kompenzálok.
-
Harkovz
aktív tag
válasz Dluinet #10570 üzenetére
Ezek szerint az Eco-lite 8100 teljesen jó.nekem is S-Crossom van,én fogom majd cserélni az olajat,én is a legjobbat akarom neki.Sajnos most anyataxi üzemmódban működik,napi kb.5 km vagy 6 indítással.Még az Eneos Sustinán gondolkodom.De lehet,hogy feleznem kéne az intervallumot és évi kétszer cserélni.Néha azért megyünk kirándulni és meghajtom.
-
ati05
aktív tag
-
AIex
tag
válasz Dluinet #10508 üzenetére
Köszi, valahogy igy gondoltam én is,
Alapvetően ingázok vele, Pest megye -> BP -> Pest megye, napi 80km, csak városra hetente 1x ha előveszem, de akkor is szoktam vele menni 7-8km-es karikát, legalább valamennyire átmelegedjen,
Az autó céges, a flottakezelő meg ragaszkodik a 30e km / 1 évhez, amit ktg oldalról valahol megértek, főleg ha 5 év után adott esetben le is akarják cserélni,
Azon gondolkodom, hogy lehet 15e km-nél lecserélem rajta én, mondjuk gyári szűrőkkel, nem tudom, hogy a márkaszervizbe feltűnne-e bátkinek Legtöbb amit láttam, hogy lakkfilccel szokták összejelölni a szűrőt, meg a blokköntvényt, ha nem "házas" a szűrője.
@szimi57
Mit vársz a 10W60-as olajtól, utcai használatnál ? Szerinted miért jobb választás, mint egy sima 5w30 vagy 5w40 ?[ Szerkesztve ]
-
DeadMeat
nagyúr
válasz Dluinet #10249 üzenetére
Koszonom szepen, idokozben meg is ejtettem a cseret es milyen jol tettem.
39644 a konyv szerint volt szervizelve, az olaj korom fekete volt barnas arnyalattal ( tudom, hogy nem jelent a szin semmit, az olaj teszi a dolgat de akkor is), az olajleengedo es a filter ugy meg volt tepve, alig birtam leszedni, a 3300 merfoldet futott legszuro, amit a nagy szerviznel ami a fentebb emlitett kellett legyen a konyv szerint kicsereltek.
Azt hiszem ketsegbe kell vonjam, hogy minden meg lett csinalva amit kellett volna.Ideje raneznem a gyertyakra is...
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
DeadMeat
nagyúr
válasz Dluinet #10243 üzenetére
Esetleg a Millers oil is megfelelo?Specet elvileg tudja az is. Azt a legegyszerubb beszereznem, konkretan a szerelom is tudja rendelni kedvezmennyel. Nagyon sok mindent nem tudok a Millers OIlrol, eleg regi ceg, olyan vacak nem lehet a termekuk.
A preferaltam amugy az LM volna, csak sajna brexit ota maceras a beszerzese, mazli kell hogy a 3 online disztributornal stockon legyen. Swiftben is jo szolgalatot tett.
Koszi a valaszt, Neked is QruMar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
[CS]Blade2
addikt
válasz Dluinet #10208 üzenetére
Van a javasolt kenőanyagoknál egy Total Quartz logo. Az 1.2-es sorban pedig:
API service SM, ILSAC GF4 vagy jobb, ACEA A5/B5 *3 --->Ez India, Irán, stb.
majd API SN, ACEA C2 *4
ahol a 4-es, hogy gyakorlatilag az EU-ban ezt kell nézni.Lényegében nekem az lenne a konkrét elképzelésem, hogy a részecskeszűrő szempontjából kapja meg ami annak a legjobb, gondolom ezért is adták meg ezt a C2-t.
Ha csak azt nézem, hogy API SN, akkor nem megyek el az EU-s szerintiben mondjuk a C-nél a C5-re pl.? Szóval olyan nincs, hogy ezen a terméken ugyan nincs ACEA jelölve, de, ha vizsgálgatnánk, akkor leginkább nem a C2-be lenne sorolhatóPapíron egyébként nekem a 6 havi cserét írja a könyv, mert mindig csak rövid utakat megyek,
csak abból is az átlagos felét, szóval 7500km vagy 6hó, és ugye amelyik előbb eljön, ami ugye nekem még így is bőven a 6 hó lenne.
Mit javasoltok, legyen 6hó, ami alatt 4000-et megyek, vagy kombináljam meg, és legyen egy egyedi verzió, hogy 9 havonta, esetleg ezt nem kell ennyire komolyan venni, a fele km kiegyenlíti, mehet a 8000km/1év? -
Gyöször
senior tag
válasz Dluinet #9909 üzenetére
>>SN+ csak turbófeltöltős, közvetlen befecskendezéses benzin motorokba "kell, ahol az LSPI jelenség előfordulhat.
És az 1.4T eskrossz ilyen. Az SM gyári olajjal amivel elviekben a szervíz feltöltötte nekem, elö is fordult. Az xclean efevel még sűrűbben. A mobillal eddig 1+ évet ment, ezzel még nem.
És ha nem minősíti akkor honnan tudjam, hogy jó olaj nekem? = > nem jó olaj nekem.
[ Szerkesztve ]
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Asbee
veterán
válasz Dluinet #9876 üzenetére
a kevesebb motor és olaj védő adalék mennyisége miatt.
Motor védő adalékban sokszor gazdagabban adalékolt egy 5w-40, ahol a lerakódás, dpf, üzemanyagtakarékosság annyira nem számít. Persze a többi mind az 5w-30, 0w-20 stb mellett szól. Egy x-cess gazdagabban adalékolt mint az efe, leszámítva az extra molibdént az efe-ben.
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz Dluinet #9749 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a válaszokat (a 3F szabályról sajnos akkoriban még nem hallottam, de a Scenic luxus autónak számított, gondolom, hogy kicsit minőségibb alkatrészek kerültek bele, bár a 20 év az 20 év).
Akkor maradok a két suzuki esetében a Motul Eco-Lite 5W-30 olajnál (a lánc kenés szempontjából is megfelelő lesz?),
a Renault esetében pedig a Motul X-Cess 5W-40 olajnál (keveset van használva, főként városban, de kicsit hígnak találom a Motul Eco-Nergy 5W-30 olajat, nehogy szegény elforralja ).Az lenne még a kérdésem, hogy mi a véleményetek a Filter ABC-ről (eredeti olajat árulnak-e, illetve mely olajoknál fordulhat elő a hamisítás, ha egyáltalán igaz volt a pletyka?)?
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz Dluinet #9744 üzenetére
Szia!
Tudom, hogy már megbeszéltük, de végső megerősítést szeretnék kérni (ősszel lesz esedékes mindhárom autónkban az olajcsere).Suzuki S-Cross 1.4T (K14C, 3 éves) és Suzuki Splash 1.2 (K12B, 14 éves). Mehet mindkettőbe (a lánc kenés is megfelelő lesz?) a Motul Eco-Lite 5W-30 olaj (az S-Cross-ban eddig a gyári EcStar 5W-30 volt, a Splash-ben pedig Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 C3)?
Renault Scenic 1.6 (K4MA, 21 éves). Ebben az utóbbi időben Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 C3 olaj volt. Ősszel a Motul X-Cess 5W-40 olajat tervezem bele.
Köszönöm a megerősítést.
TommyY
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Dluinet #9717 üzenetére
Az lehet, de ha hallgatod is nem csak nézed akkor elmondja hogy télen 5w volt benne, meg amúgy ez a gyári olaja -20-+40 C fokig... ne kérdezd miért. A mild hybrid turbós egr-es Suzukiba 0w20 kell ugyanezen hőmérséklet tartományban, szóval részemről hihető a 10w60 és ugye már korábban is elhangzott hogy minden motor kalmopyrinje a 10w50es racse olaj...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz Dluinet #9661 üzenetére
Nem olyan. Ez is gyári egyébként (a Purflux a beszállító), a műanyagkupakba belepattintós fajta.
Nem gondolnám hibásnak vagy nem megfelelőnek, az előzővel is ugyanúgy csinálta, és akkor sem láttam semmi rendellenest, amikor kivettem és cseréltem nem egész egy hónapja.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Dluinet #9659 üzenetére
Persze, én csak arra voltam kíváncsi, hogy amikor panaszkodni szokott hidegindításkor, sok-sok óra állás után, akkor mi is történik valójában, nem is a mért érték a leglényegesebb, hanem az, hogy hogyan éri el, illetve van-e ingadozás (nincs).
Durván 3 mp telik el a beröffenés és a mutató megmozdulása között, ennyi idő kell, hogy felnyomja az olajat a hengerfejbe, de ennél hamarabb kezd el reklamálni.Ha lejjebb lenne a kapcsoló, mondjuk a főtengely magasságában, nem keltene pánikot az autó.
Pár órányi állás után még nem szokott hibaüzenetet dobni, inkább 8+ óra után, addigra úgy látszik, lecsordogál gyakorlatilag minden a motor felső régióiból a karterbe.
[ Szerkesztve ]
-
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz Dluinet #9028 üzenetére
Ez a Nikasil van már itt is (aminek állapotát felmérték a felújításkor, nem kopott-e meg, nem színeződött-e el durván, ilyesmi, ahogy visszaemlékszem).
Köszi a véleményt és a linket. (A felújítás óta a gyári 5W30-al 10e km-re vagyok beállva).
Ez a vidi nagyon komolyKígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
Czimby
addikt
válasz Dluinet #8712 üzenetére
Köszi a kimerítő választ!
Akkor az Accordba marad a Motul, mert az néha lépegetve van, meg figyelek is rá.
Ignisbe megy majd a Mobil1 ESP, mert néha azt is megkergeti a fater.
Jazz meg Civic kapja az Eneos Sustina-t.
Az olcsóbb olaj gyakrabban cserélve elvre már 1x ráfaragtam motorral, azt inkább nem.
(pályanapokon és utcán vegyesen használt motor, 3eKm-ként cseréltem benne a Motul 300V-t. Motoros topicban valaki agyondicsérte a Fuchs XP olajat, hogy pályamotorba ilyen-olyan jó stb. Mondom na jó az fél áron van kb akkor váltok arra és csere 1500Km-ként.
Hát nem kellett cserélni mert 1000Km-t se ment el a motor vele, egyik 20 perc menet alatt eltűnt az olaj a blokkból, nagygenerál lett a vége, nem olcsón...)
tboldi
Nincs rövidtáv egyik autóval se, amelyikbe nem szalad a Km az nincs használva, ennyi a titok.
Falun lakunk, helybe nem kocsival járunk, ha menni kell a közeli városok 15 ill. 20Km.(Munka vásárlás stb.)Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Dluinet #8707 üzenetére
Az autógyárnak az a cél, utána kihulhat a vevő alól.
Már jó ideje nem céljuk tartós autókat gyártani. Amúgy ha igaz a legenda, akkor ezt a longlife témát a lízingcégek miatt kezdték el, mert így el lehetett spórolni némi szervízköltséget mire elavultatták az autót.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Czimby
addikt
válasz Dluinet #8654 üzenetére
Ha megkérlek tudnál még írni pár alternatívát?
Nem vagyok Motul mániás, szóval más márka is szóba jöhet.
Benzines Accord/Civic/Jazz és egy Ignis ami a flottát illeti. 2004-2008 közötti modellek mind.
Vidéken és legalább 15Km-es utakat futnak, egyedül a Civic ami mamataxi üzemel.
Az ignis és a Jazz csak 2év alatt futja meg a 10e Km-t, és esélytelen rájuk erőltetni az évenkénti cserét.
Én a 8100 5w30 Eco-Lite mellett még ezeket néztem ki az itteni ajánlások és netes olvasgatás alapján.
Eneos Sustina 5w30
Shell Helix HX8 5w30
Liqui Moly Top Tec 4200 5w30
Melyik mehet/nem mehet vagy mi lenne jobb alternatíva?Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
veterán
válasz Dluinet #8707 üzenetére
Jaja, a szűrő 76*64mm-es játékszer.
Tuti a környezetvédelmi normák miatti bohóckodás ez is.
150e km-en keletkezik 5l töltettel számolva 25l fáradtolaj. Ha 30 helyett 15e cserével számolod, máris 50l a mérleg.Én 117e-rel vettem az autót, valószínűleg addig csak 30-60-90-nél cseréltek benne olajat.
Én azóta 10-12 ezrenként cserélem.(#8698) Dluinet :
Amint írtam, az RN0720 a low SAPS DPF, a 0710-es a nem DPF-es Rönó szabvány.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Dluinet #8685 üzenetére
"A véleményem szerint, aki rövid távokon használja (doktor üzem), annak az olajcsere akkor esedékes, amikor gumit is cserél."
A szomszéd bácsika a gyári nyári gumin jár télen-nyáron az Aveo-val immáron vagy 10 éve, szerintem annál azért gyakrabban kellene cserélni az olajat.
Egy normális olaj (nem a hipermarketes amit én öntöttem a hámúszdébe!) mondjuk egy Mobil, Motul, Liqui, Castrol, Valvoline, Total, Elf simán kibír 12 hónap vagy 8000 km-t, még doktorüzemben is jelentősebb károsodás nélkül. Szerintem ezek a nagyobb márkák úgy adalékolják a termékeiket, hogy ennyit simán kibírjon. Nem tudom hogyan csinálják, de nekem ez a véleményem.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
TommyY2
tag
válasz Dluinet #8667 üzenetére
Kicsit pontosítok.
3km-t kb. 5 perc alatt teszek meg (szerencsére nincs forgalmi dugó), így egész évben a napi munkába járós átlagom kb. 35km/h. Így megyek éves szinten kb. 1500km-t, a többi hosszabb táv. Főként ez miatt kérdeztem, hogy kellene-e évente kétszer olajat cserélnem, mivel a motor szinte soha nem melegszik fel.
A munkába járás mellett ritkán, de vannak hosszabb utak is kb. 100km/h tempóban, valamint nyaralás esetén, ha autópályán kell menni, akkor 140km/h.
Tehát, így jött ki a tavalyi évben a kb. 100 üzemórára a kb. 6000km.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Dluinet #8665 üzenetére
Szerintem ott valami elszámolás lehet, mert 3km-t 3 perc alatt kell megtenni a 60-as átlaghoz, indítással(alkalmanként min. 5-30mp várakozás indítózás után), gyorsítással, fékezéssel és leparkolással együtt.
+ az olaj szempontjából télen szerintem a legrosszabb az ilyen 2-3km-es etap, mert sosem üzemmeleg.
Nálad legalább bemelegszik, talán kitisztul belőle legalább egy része a hidegindítás termékeinek.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
TommyY2
tag
válasz Dluinet #8662 üzenetére
Tavaly vettem az S-Cross-ba üzemóra számlálót, mivel kíváncsi voltam, hogy a sok rövidtáv miatt (napi 2x3km) mennyit megyek egy év alatt.
A 2020-as év termése kb. 100 üzemóra 6000km alatt, természetesen ebben voltak nyáron hosszútávú utak is.
Ebben az esetben is kellene olajat cserélnem évente kétszer, vagy elégséges egyszer a tél előtt? Hány üzemórát bir ki egy olaj csak rövidtávú használattal (doktorüzem), illetve mennyit birhat ki, ha leállításkor mindig elérte az üzemi hőfokot?
TommyY
-
Czimby
addikt
válasz Dluinet #8654 üzenetére
Köszi a kimerítő választ!
Qru-nak is!
Akkor amit eddig használtam X-Clean+ 5w-30 sem volt rossz olaj mondhatni,
csak az eco-Lite ideálisabb lenne ha jól gondolom.
7500Km-re vegyem le a csereperiódust?
10e Km-ként cserélek, ha jól emlékszem a gyári ajánlás az 12 v. 15e Km lenne.
Létezik valami oldal ahol tudok szabvány szerint keresni olajat?
Vagy ahol kicsit kiokosíthatnám magam jobban e témában?
Lenne még pár kocsi itthon, a családban, aminek utánanéznék a belevalót kapja-e.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
csiga8
senior tag
válasz Dluinet #8650 üzenetére
Így van, egyedül Németországban nem lehet szintetikusnak írni.
A viszkozitás módosítás se mehet akármeddig. Minél jobb az alapolaj, annál jobbat lehet belőle készíteni.
Gajdán nem olajguruknak készítette a videóit, hanem laikusoknak, oda betalált.
Sosem mondtam, hogy nem jó a friss olaj. Én is a korábbi csere híve vagyok.
Max 10.000 a periódus, de inkább 7-8K szokott lenni, sok a rövid táv.Szerintem már írtam:
1., a motorolaj a motor folyékony alkatrésze
2, olajat nem akkor cserélünk, amikor elhasználódott, hanem előtte.Mi még így tanultuk.
Így van, mindig az adalék kopik ki előszőr, de azt nem látod, mert az olaj, mint folyadék még ott van. Ezért kell(ene) elhasználódás előtt cserélni.
Nem írtok olyat, amivel nem értek egyet, vagy korábban már ne említettem volna.
-
Asbee
veterán
válasz Dluinet #8541 üzenetére
És mégis milyen sokan 10-12 éves benzines autókat keresnek alig km-el, amiket városban gyilkoltak 2000-es fordulat alatt, ráadásul olajcserére sem figyeltek. Ami 200-250k felett van mert pályáztak vele nagyrészt, vagy hosszabb utak attól rettegnek. Aztán lehet szidni, a gyártót, a motort, zabálja az olajat, szétvan kopva, közbe meg szerencsétlen motorok miket kibírnak....
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
válasz Dluinet #8538 üzenetére
És ugye mindig a misztikus autópálya. Ahol üzemmeleg a motor,
üzemmelegideális (állandó) 'hőmérsékletű' és viszkozitású az olaj(a teljes töltet átlagát figyelve) , elpárolgott belőle minden hidegen belekerült víz és üzemanyag 'szennyezés', stabilan maximum az olajnyomás és az olaj térfogatáram, kb a nyomatékmaximum körül közel állandó fordulaton pörög a motor, folyamatos a hűtőlevegő áramlása, vagyis jó műszaki állapotú motor esetében ideálisak a körülmények.
Igazából minden ami ettől eltérő állapot, az valamilyen mértékben rosszabb mint ez.
Ha megyek nyáron egyszerre 1000 km-t autópályán, az töredék terhelés ahhoz képest, hogy télen - 7 fokban megyek 4 km-t a gyerekkel az iskolába, aztán még 3 km-t melóba, aztán meg este vissza ugyanez. Vagy megyek a belvárosban lámpától lámpáig, esetleg dugótól dugóig. És ezt 3 hónap alatt 1000 km.
Nem véletlen a két véglet a doktorüzem és az autópálya.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Dluinet #8533 üzenetére
Elforr.. Tudod, a közismert olajgyilkos autópályatempó..
Mész le nagy gyanútlanul nyélgázon 142-vel Dalmátba nyáron délben 35 fokban megállás nélkül, az olaj tartósan 250 fok fölött zubogva forr, mire Dubrovnikba érsz, elforrt az olaj, vörösen izzik a hengerfal, a veztengelybütyök veri a szikrákat a szelepemelő himba görgőin mint ősember a kovakövön, a főtengely a megolvadt csapágyaiban úszik, a dugattyúszoknya alját a hűsítő olajsugár helyett szúrólángnyelvek nyaldossák, az olajszivattyú szárazon visít bele a kiszáradt olajteknőbe...
Így tudom elképzelniAláírás (nem kötelező megadni)
-
Zizmand
aktív tag
válasz Dluinet #8511 üzenetére
Köszönöm mindenkinek, ezek szerint cselekszem.
Még egy utolsó kérdés; olajszűrőből érdemes nagyobbat venni?
Jelenleg Hengst van benne ez 75 mm magas, korábbi Mann 65 mm volt, de van akár 80 és 90 mm magas szűrő is. Ez talán az 1.6-os motor olajszűrője, de mivel nekem nincs se szervó, se klíma, így gond nélkül elférne.Több helyen olvasom, hogy minél nagyobb annál jobb, nagyobb a szűrőfelület stb., van aki az 1 literes motorra is simán felrakja a lehető legnagyobb olajszűrőt.
Csak az a kérdés, hogy van-e értelme? -
-
TommyY2
tag
válasz Dluinet #8301 üzenetére
Nekem tetszik.
Soha életemben nem foglalkoztam különösebben az autóimmal, mindig a szerelőmre biztam (a könyvében megadott km-enként vittem olajcserére, aztán olyat tettek bele, amilyet akartak). Lekopogom, soha egyikkel se volt gond, igaz hogy azok szívók voltak, a mostani meg turbós.
Mióta bő egy éve kicsit beleástam magam az autó lelki világa (új autó vásárlása és a helyi szervizünk hozzánemértése miatt kénytelen voltam), rájöttem, hogy a sok rövidtávú használat miatt gyakrabban kell olajat cseréltetnem (főként a turbós mivolta miatt is). Sőt, attól félek, hogy még egy évet se bír ki az olaj, pedig igyekszek minőségit használni.
Lehet esetleg valahol kapni ilyen kütyüt (pusztán kíváncsiságból letesztelném)?
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz Dluinet #8238 üzenetére
Mégis nagy megelégedéssel használják sokan benzines autókban és toyotában is. Mint ahogy írtam, fater 2002-es corollája is ezt kapja új kora óta és még olajevős széria, mégsincs semmi gondja. Szulfáthamu tartalma, tbn száma, adalékolása simán jó egy városi futkozósnak is. 10k-nál csere és nincs gond.
-
kisbalazs83
aktív tag
válasz Dluinet #8232 üzenetére
Köszi a részletes magyarázatot!
Eddig is vigyáztam rá és több helyen olvastam, hogy eszi az olajat (csipeget), az enyém egy cseppet se. Szóval minimum a gyárit, amivel eddig tökéletesen üzemelt 200ezret, vagy jobbat adok neki.
A Dexos1 gen2 gondolom a gyári olaj jó ár/érték arányú megfelelője lenne, vagy jobb?
A Motul szimpatikus, a Sustina-ról olvastam itt rossz véleményt, a Liqui-Moly nagyon prémium.A Mobil 1 ESP, Castrol EDGE "népszerű" típusai miért nem kifejezetten valók ebbe az autóba? Csak kíváncsiságból kérdezem
#8231Lauda: köszi! Máshol is írják, hogy benzin, dízel motorokhoz és visszafelé kompatibilis.
[ Szerkesztve ]
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
zefran
tag
válasz Dluinet #7572 üzenetére
Megnéztem a kézikönyvet, van benne egy Shell-es oldal, aszerint normál használatra 12 hónap és/vagy 20ezer km van írva, fokozott igénybevétel esetén pedig 10ezer km-ként kell olajat cserélni. Bár nem írja a 6 hónapot, de gondolom úgy kell értelmezni. Mondjuk fura ez az ajánlás, mert a szervóba is ír olajat, de ebben elektromos szervó van
-
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Új tartalék ipari forrasztópáka 24V Atten Aoyue Yihua Gordak Letcon Hakko Baku Uten Wep kínai
- Új digitális forrólevegős műanyag hegesztő hőlégfúvó forrasztóállomás BGA
- Új forrasztópáka automata hőfokszabályzós forrasztóállomás
- (Új) 300Nm Parkside Performance 12 V Akkus ütvecsavarozó PPDSSA 12 A1
- Hom'in SAROKGARNITÚRA textil szürke színben + 2,5 év garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest