- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Asszociációs játék. :)
- Digitális Állampolgárság Program
- Gurulunk, WAZE?!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Nova Launcher Prime Samsung One UI helyett!
- Szólánc.
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Munkahelyről leselejtezett laptopot vettem
-
LOGOUT.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
szazbolha
addikt
Van valakinek tippje hol kaphatnék olajleeresztő csavar alátétet raktárról?
Nem túl gyakori Chrysler és Merci méret: réz 14/20mm és 1,5mm vastag. lehetőleg "A" profil.Rendeltem egy komplett csavart, de azon nem volt alátét...
-
7Sony7
addikt
Üdv Srácok!
Ford C-max 1.6 TDCI, 109le, DPF 2008 évj. autómba keresek motorolajat és szűrőt.
Gondoltam veszek bele gyári ford olajat. Abból viszont nem találok olyat, ami kimondottan részecskeszűrős motorhoz készült. Tudtok ajánlani olyat, ami ehhez a motorhoz tuti jó?Nem vagyok öreg, csak klasszikus.
-
Qru
MODERÁTOR
-
Csaby25
őstag
Sziasztok! Bmw, 2006, E91, 318d, m47d20, 90kw, no dpf. Milyen motorolajat ajánlotok? Köszi!
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
szazbolha
addikt
-
Zizmand
aktív tag
válasz szazbolha #3887 üzenetére
Több szűrőt is kipróbáltam, /Mann, Mahle, Filtron/, de valamiért a Hengstnél maradtam, ez volt a legszimpatikusabb.
Korábban minden szűrőt+olajat 10 ezer km-enként cseréltem, mára ezt felvittem 13 ezerre, mert 80%-ban autópályán használjuk az autót.
Valószínűleg jövőhét elején cserélem az olajat, aztán megírom mit tapasztalok.A te problémádra: Én is csak tippelni tudok, de én is az 1. opciót tartom legvalószínűbbnek, hogy a vastagabb olaj oldotta meg a problémát.
Az Xado olajban lévő revitalizálónak kell idő és km, hogy "beépüljön a motorba és kifejtse hatását." -
szazbolha
addikt
-
szazbolha
addikt
válasz Zizmand #3886 üzenetére
Köszi, nagyon várom a beszámolót. A szűrő típust mi alapján választottad? Az a tervem, hogy 6.000 Km után légszűrőt nem cserélek, csak olajszűrőt.
.
Szóval nem tudom eldönteni, hogy a az olajlámpa fel-fel gyulladás (elégtelen olajnyomás) mitől javult meg, miután a XADO 10W60 + revitalizáló bekerült a 2,5-ös CRD-be.
1. A vastagabb olaj megoldotta a problémát? (valószínűleg, mert szinte azonnal változás volt)
2. A realtivizáló csökkentette a motor belső súrlódását, csökkent olaj hőmérséklet (hát... kétlem hogy ennyire)
3. A realtivízáló az olajpumpa kopását "javította" (hát... lehet)Ha jók a tapasztalataid a XADO 5W40-el, akkor amint kapok időpontot szerelőtől (ok, Ladában cseréltem utoljára olajat, akkor még csatornába ment a fáradt) cserélem én is erre.
Ha az olajlámpa újra égni kezd légkondizásnál, akkor sűrübb olaj volt a megoldás, a revitalizáló hatása nem eldönthető. -
Zizmand
aktív tag
válasz szazbolha #3868 üzenetére
Nekem most lesz olajcsere 1000 km-en belül és kíváncsiságból most Xadot vettem, konkrétan ezt:
Előtte Fuchs Titan GT1 volt többször is az autóban, abból 10 ezer km alatt kb. 7 decit evett meg. (VW Passat 1.9 PD, 515 ezer km)
Kíváncsi vagyok mennyire válik be ez a csodaxado, sokkal drágább szerencsére nem volt, 2-3 ezerrel volt drágabb ez a fajta 5 literes kiszerelés, mint a Fuchs lett volna.
Majd megírom mik a rövid, illetve hosszútávú tapasztalatok vele a későbbiekben.
Személyszerint nem igazán hiszek benne a sok pozitív vélemény ellenére, de majd kiderül. -
i-sti
senior tag
#csakametabond
Novum Forum Siculorum
-
Szoszo94
őstag
válasz Motion_Blur #3879 üzenetére
Szoktam a tanár urat nézni, ez a rész viszont kimaradt eddig, köszönöm!
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Szoszo94 #3876 üzenetére
A nagy nevekkel nem losz melle, Shell vagy Motul esetleg Mobil. De az LM is nagyon jo. En mondjuk ezt az uj fejlesztesu Shell-t tennem bele amit gazbol allitanak elo az most a top olaj. Volt is szo rola itt a topikban mar.
Szurobol gyari vagy Mann, Mahle ami jo minoseg.
#nincsbennetarcsi
-
Szoszo94
őstag
válasz tibbike01 #3873 üzenetére
Valószínűleg nem hiába váltottak időközben 0W-20-ra, emiatt félek továbbra is az 5W-30-at használni. Több helyen olvastam ennél a motornál, hogy csak ideiglenesen ajánlott, de mindenképp a 0W-20 az ideális. Ha jól tudom, 0W-20 hidegen is már jobban működik, melegen viszont kevésbé sűrűsödik és a hőt is jobban tolerálja (hosszú utakat is megyek, 4-500km pálya kétszer havonta, egyhuzamban, legalább 150-el). Olyankor azért melegedhet rendesen az olaj. Ha vékonyabb, jelen esetben a 20-ast tenném bele, maximum nagyobb olajfogyasztást tudok előidézni, igaz? Vastagabb olajjal teszek a motornak rosszat, vagy tévednék?
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
Szoszo94
őstag
Sziasztok!
Lassan jön az olajcsere, viszont nem tudom, mit tetessek/tegyek bele.
Lexus IS250, 2005 év végi. Anno a gyári ajánlás 5W-30 volt, ezt kapta márkaszervizben végig, viszont a facelift után ugyan ezen motorral szerelt kocsik már 0W-20 olajjal jöttek. Motor tudtommal koppra ugyan az.
Most 135e km lesz benne cserekor, olajfogyasztása mióta nálam van (5k km) kábé semmi, nívón ugyan ott van még a szint.Meg merjem lépni a 0W-20 olajat és ha igen, melyiket?
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
tboldi
nagyúr
válasz szazbolha #3868 üzenetére
Nehogy félreértsd, nem hibáztatlak, vagy ilyesmi, csak ez eszembe jutott, semmi több.
Dízelekben nagyon hamar befeketedik az olaj, kis túlzással már az első km-en belül, de többek között ez is az egyik feladata a kenőanyagnak, hogy lebegtesse a koszt.
[ Szerkesztve ]
-
szazbolha
addikt
OK, volt az a pillanat, amikor valamiért így döntöttem. Ebben az évben már túl sokat költöttem a kocsira és egy felderítetlen hiba miatt nem vállaltam be a költséges olajpumpa cserét elsőre.
Hátha segít amit a szerelő mond... neki is ilyen autója van ő is töltögeti a 10w60-at meg a csodaszert.
.
Nade már 5.000 Km.-nél tök fekete volt az olaj. Tudom hogy az egyik feladata a korom megkötése, de betöltés előtt tisztára lett mosva, úgyhogy kérdés, az olaj mennyi idő után lesz fekete egy turbós dizelben? -
Motion_Blur
félisten
Jaja, vágom a turbónál 160-180 fokos az olaj, de adott típuson belül (pl TSI) csak összehasonlíthatóak a mérések, nem? Milyen oka lenne ekkora szórásnak? 30-40 fok azért sok.
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Qru
MODERÁTOR
Hopp, manócska... Ezeket a VW szabványokat nem vágom annyira. Nem lehet kiváltai valamivel? Bár ezek nem felülről kompatibilis szabványok ha jól tudom...
Mágus-t kérdezd meg, ő vágja ezt a témát nagyon VW fronton (is).
mod:
Alacsony HTHS-es olaj van nem csak 5W30-asban.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
DPF kivétel nélkül is mehet bele 5W40 vagy 0W40 ami tudja a neked kellő VW szabványt és a C2/C3-as ACEA szabványt, csak ezért ne vágd ki a szűrőt. Nem a sűrűsége okán lesz katalizátor/DPF bartát az olaj, hanem az alacsony hamutartalma miatt.
Motion_Blur: Az egy dolog, hogy mit mutat az olajhőfoknak és mi a valóság. Az olajhő jeladója jellemzően az olaj visszatérőágában van de ugye nem ott a legforróbb az olaj, hanem az égéstér és a turbó környkén. Tehát ha a visszaáramló olaj 105 fokos attól a még a max hőfoka lehet az olajnak jóval több. E miatt érezhettedd az égett szagot.
mod:
szazbolha: Xado az nem egy világmárka, én annyira nem erőltetném a használatát annak ellenére, hogy sokan esküsznek rá. Bár ezt független tesztben még soha nem került bizonyításra...
Viszkozitási index: A viszkozitási index azt mutatja meg, hogy egy adott folyadék viszkozitása mennyire változik a hőmérsékletváltozás hatására. Az alacsony viszkozitási indexű folyadékok viszkozitása szélsőségesen változik a hőmérsékletváltozás hatására. Vagyis minnél magasabb az index annál jobb, mert annál jobban tartja a viszkozitását. Tehát melegen sem vékonyodik el ugyanakkor hidegen sem sűrű mint a méz.
A 100-as index vagy alatta nevezhető gyengének és a 180 vagy afeletti érték már nagyon jónak mondható.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
szazbolha
addikt
válasz kaszaking #1341 üzenetére
Ezt a XADO 5w40-et én is nézegetem, vagy akár a "LUXURY DRIVE" verzióját is hamár jelenleg is revitalizálós van a 2,5 crd motorban (10w60), bár már megbántam és sosem hittem a tartós hatásában, sem más csodaszerben,,,,
.
De sehol nem találok HTHS értéket a XADO 5w40-ekhez. Tudnátok ebben segíteni?
Továbbá egy orosz oldalon olvastam 5w40 teszteléseket/elemzéseket és ott azt az olajat dicsérték, aminek 190 felet volt a "Viszkozitási indexe". Egyrészt nem pontosan értem mi ez az index (kb a viszkozítás hőfüggését írja le?), másrészt a többi neves pl. Shell olajnak 170-180 között volt. Számít ez egyáltalán?
.
Azért kínlódok még az olajválasztáson, mert a jelenlegi 10w60-nál hígabbat szeretnék a fogyasztás és kopás-félelem miatt, de a felső extrém meleg tartományban sem szabad túl finomnak lennie, mert jelezni kezd az olajlámpa, annak pedig oka van.
Azt sem sikerült kinyomoznom, hogy egy Voyager 2.5 CRD esetében mit jelez a lámpa. Alacsony olajszint (nem az volt) , túl meleg az olaj(??), nem elég az olaj nyomás(??). Csak egy szenzora van, azt meg cserélték.
.
Kár hogy nincs felhasználói XADo fórum, nagyon kíváncsi lennék mások tapasztalatára.
Nálam, nem lehet eldönteni hogy a jóval vastagabb olaj vagy az adalék miatt csöndesedett el a motor. Én az adalékra szavaznék, mert 200 Km után kezdett csendesedni, De akkor mitől lett újra hangos 6000 Km után? -
Motion_Blur
félisten
-
bul07
nagyúr
válasz Motion_Blur #3859 üzenetére
Nekünk csak azt mondták hogy a turbó cső jött le de hogy melyik azt nem tudom, de olaj nem fojt sehova
Piszok jó motor szerintem az a 2.0 HDI, mint ahogy írtam már azzal mentem egy olajcserével +40e Km, és túlélte, utána csak én még vagy 80-100e Km beletettem gond nélkül
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Motion_Blur
félisten
Nekem is azt mondták hogy ha a turbó csöve leugrik, akkor még lehet azért menni vele amennyit muszáj. Én 10km-t tudtam még vele megtenni. Így nézett ki: [link]
Új turbócső + tömítések.
mondjuk én a leállítás előtti hangokból azt hittem hogy csapágyas lett a motor
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
bul07
nagyúr
válasz Motion_Blur #3855 üzenetére
Nekem egyszer Körösladány és Gyomaendrőd között csúszott le a turbó csöve egy úthibánál, olyan 40-es tempónál, főnök menjek tovább Kunszentmártonba a szervizhez
Erőtlen volt füstölt is
Peugeot Expert 2.0 HDI (2003)
A szervizbe visszarakta a srác, majd beindította és nyomot egy kövér gáztÉn még olyan fekete kormos füstöt nem láttam azóta se mint ami akkor a kocsiból ömlött, ugye 60Km alatt összegyűjtött egy kis kormot
Mikkor leülepedett a füst akkor kapott szívbajt a szerviz vezetője, kocsi mögötti fal fekete volt és minden ált egy kis koromrétegÉs ennyi is volt utána is gond nélkül mentem a kocsival, ettől baja nem lett
Amúgy ebbe a nagy környezetkímélésbe azt is beleszámolhatnál hogy a elhasználódásból eredő cserének milyen környezeti hatásai vannak
Mert ugye alkatrész gyártásnak is van káros anyag termelése , meg mindennek ezzel kapcsolatbaTehát kiszámolnák hogy mondjuk egy tisztítás meg egy csere minden járulékos anyaggal, tehát odáig hogy az emelőhöz felhasznált elektromos áram előállításához mennyi káros anyag kibocsájtás tartozik, kiszerelt cucc feldolgozásáig, mennyi káros anyaggal képződik
És hogy kiszűr e annyi káros anyagot a részecskeszűrő élete során
Lehet hogy nem[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
hdman
őstag
válasz Motion_Blur #3855 üzenetére
Kihez vitted a szűrőt? A neten 100 ezer csillio ember foglalkozik tisztitassal, de nem tudom melyik lehet megbízható.
A tisztítás is játszik, nem feltétlenül vennem ki a szűrőt. Ami biztos, hogy vegyszeres tisztítást nem szeretnék, arról nagyon rosszakat olvastam.
Amúgy látod, ezt mondom, hogy neked nagy terhelésnel 105 fok, nekem meg városban 100, pályán lightosan 120-szal koricálva 105 fok.
Sopron city :)
-
Motion_Blur
félisten
Nincs szakértelmem, de azt mondják a 130 fok is belefér még. Láttam már pár olyat, hogy 1.4 TSI 130 fok környékén megy üzemszerűen. Ez nálam 95 fok.. hogy miért, nem tudom. De amikor másztuk a Grossglocknert és felment 105 fok fölé, éreztem egy pici égett olaj szagot. Legalábbis én annak gondoltam, volt egy kis szaga az autónak ha kiszálltam és tűzforró volt a motortérben minden, még a motorháztető kitámasztója is égetett. Olajfogyás nem volt, nem is szokott lenni. Ez 0W30 EDGE volt, lehet egy 5W30 Motul jobban bírta volna, nem tudom..
DPF-et takaríttasd ki szerintem, kezdj azzal. Én most a céges autóval úgy jártam hogy az M6-oson eldurrant a turbó csöve, vészvilligóval leállóban elmentem még vele a kövi kútig, mire odaértem teljesen erőtlenné vált a motor és kormolt mint az állat, le is dadogott. Tréler. Kicserélték a turbó csövet, és azt mondták hogy a DPF kuka mert elégett. 600 nettó-ról indulunk. De rendesek votlak mert a kiszerelt részecskeszűrőt elvihettem maszekhoz, aki felnyitotta és kitakarította. Azt mondta nem égett el, csak irgalmatlanul sok korom került bele. Össze van rakva, most minden fasza. Kopp-kopp.. 140e km-t futott 1.5 dCi amúgy.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
hdman
őstag
Szakértelemre lenne szükség
Adott egy 2,0 crtdi. Leiras szerint vw 504.507 norma szerinti 5w30 olaj van benne. Sokszor van erőteljesebben használva, gyakran 120+ fok körüli olajhomerseklet a kocsi szerint. Normál pályás használatnal is 107 fok az olaj (130-140 km/h), városban 100 fok körül. 200.000 km van a vasban, kB 8000 kmenkent kér 0,5-0,7 liter olajat. Régebben castrol volt benne, most LM top tec 4200 van benne, amit kB még jobban eszik, 1 litert bever 7000 km alatt. Ami persze nem is csoda, mert az olaj olyan híg mint a lohugy következő olajcsere hamarosan jön, most a motul 8100 at fogom kiprobalni.
És most jöjjön a kérdés: az olaj elvileg a dpf és az alacsony hamutartalom miatt 5w30 és 504.507. Ha kikerulne a szűrő, akkor mehetne bele 5w40? Szerintem jobban tolerálná az erőltetett menetet, kevésbé melegedne el, és talán kevésbé fogyna ezáltal. Vagy ez hülyeség?
Sopron city :)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szazbolha #3852 üzenetére
A sűrűbb olaj növeli a motor belső ellenállását ezért nő a fogyasztás tőle. Nem véletlen, hogy a modern autókba 0W20/0W30-as olaj kell (sőt van amibe 0W16). A 10W60 brutálisan vastag olaj, a léghűtéses Porsche 911-es-be kell olyan olaj... Jót biztos nem tett a motornak ez a nagyon sűrű olaj, már a 15W40 is túl vastag bele.
5W40 mehet bele de mivel a nagyon vastag olajtól kopott a motor érdemes az elején nagyon sűrűn nézni az olajszintet mert lehet ezt a vékony(abb) olajat majd elkezdi enni.
#nincsbennetarcsi
-
szazbolha
addikt
Üdv! Tizenéves Voyager 2,5 crd-t tavaly vettem, első dízelem, kb. 200e km-el. Füstölt kicsit és hangos volt a motor (benzines után főleg), de egy hónap múlva nagyszerviz, porlasztócsúcs csere, minden ok. Valamilyen 15W-40 olaj került bele, kissé hangos-csattogós maradt, de semmi gond nem volt idén nyár elejéig.
Akkor kezdtem el légkondizni és az olajnyomás jelző lámpa egyre gyakrabban felgyulladt, fordulatszámtól függetlenül. Írány a szervíz, szenzor csere, egyebek, kivéve olajpumpa. A jelenség nem változott, melegben ha a légkondít rákapcsoltam 1-2 percen belül piroslámpa. Állítólag a légkondi radiátora az olajhűtőre tolja a meleget. Lehet.. de légkondi nélkül is be-be villant, pedig olajszint ok és zéró olajfogyás.
.
Másik szerviz? Olajpumpa csere előtt azt ajánlották cseréljük az olajat, mert az "öreg" crd-nek segíteni szokott a vastagabb olaj. XADO 10W-60 ment bele (erősen eltér a gyári ajánlásoktól), meg valami adalék amire rábeszéltek. A motor már 150-200 km után elcsendesedett, és az olajlámpa sem villan fel, csak nagyon ritkán. Belvárosi dugó, kánikula + légkondi, de ez kibírható, nem zavar. Zéró olajfogyás.
Tapasztalat: fogyasztás megnövekedett kb 0,3-0,5 literrel, de furcsa módon emelkedőn vagy gyorsításnál mér durván sokat a computer, ami amúgy sem pontos. Mintha kicsit lomhább is lenne az autó alacsony fordulaton.
.
A problémám 1 hete kezdődött kb. 6.000 Km után, mert ismét hangos lett a motor és mintha még többet fogyasztana. Első körben lecserélném az olajat, hátha az okozza a problémát. Jön a szeptember, légkondizni sem kell, mehet bele "higabb" olaj.
.
Shell Helix Ultra 5W-40, vagy 0W-40-re gondoltam.
Melyiket? vagy mást?
A sűrű 10W-60 károsíthatta a motort 6.000 Km alatt? Okozhatta a többlet fogyasztást? (kb. 5-8%) -
polonic
félisten
Megvolt az olajcsere és a szűrőcserék.
A Renault OEM szűrők:
- olaj, Purflux
- gázolajszűrő, Mahle
- levegőszűrő, azt nem tudom nem láttam rajta a gyártót, csak a Renault feliratot, Szlovéniában gyártják
- pollen, ezt azért agyrém berakni, de másodjára már egész gyorsan ment. Grand Scénic III részAzánt az LM olaj is bekerült. Igazából teljesen elcsendesedett. Szép dízel hangja van (már, ha ezt lehet szépnek nevezni ). Bár ez a friss Elf olajjal is ilyen volt.
Nem olyan traktoros, mint a korábbi olajjal. Ezt az Elf olyan 9 ezer környékén érte el. Kiváncsi vagyok, hogy az LM-nél meddig tart a finomabb hang.
Ezen kívül, fogalmam sincs miért lesz jobb az LM olaj. -
tboldi
nagyúr
válasz Micsurin #3837 üzenetére
Én Mannolnak is olvastam elsőre.
Emlékeim szerint Mágus2 is csak a gyárit szokta ajánlani, gondolom, nem véletlenül. Nyilván a Honda váltó sem megy azonnal tönkre, amint másfajta olajjal érintkezik, de hosszútávon meghálálják a szinkrongyűrűk az MTF-3-at, és szerintem a VAG-csoportnál sincs ez másképp.
És az sem feltétlenül igaz, hogy átcsomagolt lenne a gyári, mert előfordulhat, hogy a VW-nek gyártott terméknek komolyabb elvárásoknak kell megfelelniük.
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz molnarpeter #3838 üzenetére
Igen, ahhoz.
Köszi akkor beballagók pedig ha lehet kerülöm a márkakereket, M3 Wilker egy életre elvette a bizalmam anno...The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
Mannol lett volna csak vacakol a bill na mindegy.
Azt tudom te ezt vallod, már vártam is a hsz-t! :
De a gyári is valaki által gyártott és átcsomagolt lesz...Btw VW-hez csak automatához találtam gyári olajat de annak 9 rugó litere....
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
Mann váltó olajai milyen minőségűek?
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BUZZLGHTYR #3830 üzenetére
Ha volt rendszeresen cserelve akkor nem kell atmosni. Ha sosem volt cserelve akkor viszont erdemes atmosatni.
#nincsbennetarcsi
-
BUZZLGHTYR
senior tag
Udv. E91 320d 2006 az alany, automata valoolajat szeretnek csereltetni az autoba, zf szuro keszletet veszek hozza kompletten amibe van a 7 liter olaj es az alaktreszek, elotte nem szoktak atmosatni vagy ilyesmi?
-
eTrade
tag
válasz polonic #3828 üzenetére
Aktív szenes Purflux az enyémbe 3400 Ft, a MANN FP meg a picivel több mint a duplája (7600 Ft), szerintem ez elég nagy differencia... persze a MANN aktív szenes is elég drága, ahhoz képest nem nagy a különbség.
Amennyiben tényleg szűri a bűzt, akkor nem sajnálnám rá a pénzt, mert utálom amikor a csatorna szag, vagy ősrégi Diesel kipufogógáz (korom) bejut az utastérbe.
-
polonic
félisten
Az én autómba kauffernel 7 ezer. Nem tudom ez dragának minősül-e.
Eddig ez a legjobb pollenszűrő, amit próbáltam. Igaz előtte csak renault oem volt. Az előző autókba is gyáriak.
Szóval én azt mondom, elég jó. De azért az, hogy totál minden bűzt kiszűr, az nem igaz. Bár csak egyszer jött be szag, egy régi csotrogányé, az is igaz. Máskor nem.
-
K Norbi
addikt
Azz a gané szagot.
Itt falun az van2 házzal mellettünk, ló, tehen.
Disznók.
Kimész kajával a kezedbe és ellepnek a legyek.
Autó ablaknak mindig felkel lennie húzva.
Mert bemásznak a legyek és a tetőkárpitot elintézik.(#3820) eTrade
Eddig semmit nem vettem észre.
Ugyanolyan mint egy aktívszenes.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Nagyon jó és korszerű olaj amit gázból állítnak elő, így sokkal tisztább mint a hagyományos kőolajból előállított. Többen is használják innen, majd sztem kapsz felhasználói véleményeket.
#nincsbennetarcsi
-
i-sti
senior tag
Mi a vélemény a Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 olajról? [Techinal PDF]
Papír alapján tudja az:
ACEA C2/3
API SN
VW 504/507
MB-Approval 229.52, 229.51, 229.31
Porsche C30Novum Forum Siculorum
-
polonic
félisten
Elég jól teljesít Mann FreciousPlus. Most fogom a másodikat betenni.
Azért egyszer valami ősrégi teherautó mögött állva ez sem fogta meg teljesen a bűzét, persze lecsökkentette gondolom. Szóval nem mindenható. De ezt leszámítva nem nagyon jött be bűz, tényleg jó.
[ Szerkesztve ]
-
i-sti
senior tag
Ugyan az a szerelő cserélte a Jazzben is az olajat mint a Caddy-ben.
Jazzben az olajleeresztő csavar az összes Nm meg volt húzva. Hosszú hosszabbítónak rendesen neki kellett feszüljek, hogy jöjjön le. Mintha kerék csavart akarnék leszedni.Ezért akarom ezt én csinálni, időmből kitelik, nyomatékkulcsaim vannak.
Köszi a segítséget. Akkor először húzom 32-re, majd hagyom járni pár percet ha ereszt akkor emelem 35 - 38 - 40.
Más: nyomatékkulccsal lehet csavart megengedni? Arra lennék kíváncsi mennyire van meghúzva.
Novum Forum Siculorum
-
Mágus2
Közösségépítő
Új hozzászólás Aktív témák
- Új tartalék ipari forrasztópáka 24V Atten Aoyue Yihua Gordak Letcon Hakko Baku Uten Wep kínai
- Új digitális forrólevegős műanyag hegesztő hőlégfúvó forrasztóállomás BGA
- Új forrasztópáka automata hőfokszabályzós forrasztóállomás
- (Új) 300Nm Parkside Performance 12 V Akkus ütvecsavarozó PPDSSA 12 A1
- Hom'in SAROKGARNITÚRA textil szürke színben + 2,5 év garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest