- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
-
tboldi
nagyúr
-
válasz
Zizmand #7177 üzenetére
Shell Helix HX8 5w-40, picit vastagabb, mint a Helix Ultra 5W-40 és olyan adalékok vannak benne, ami nálad feleslegesek (LSPI csökkentő, stb), csak turbós és/vagy láncos autóknál van jelentősége.
Shell Helix Ultra 5W-40 pedig ideális az autódba, és üzemanyag takarékosabb az Ultra 5W-40-nél. Előnye még a sokkal magasabb lobbanás pont, de nem hiszem, hogy egy rendben lévő motorral rendelkező 1.3-as suzuki-nál ez szempont lenne.
Mindegy, hogy melyiket választod, amelyik szimpatikusabb vagy olcsóbb. -
csiga8
senior tag
válasz
Zizmand #7162 üzenetére
Ezres Suzukimba (1999) 129.000 km van óra szerint. 5w40-et tettem bele, bár az 5w30-at is több helyről hallottam ajánlásként.
A 30+-os II-es Golf TD-be és a Suzukiba is Mannol Elit 5W40-et teszek. [link] Adatlapja: [link] A Suzuki 2.000 km alatt nem evett belőle semmit.
A Golfba több éve használom, abba turbó is van, semmi gondom vele. Igaz 7-8 ezer km-nél többet nem megy az olaj, cserélem.
-
csiga8
senior tag
válasz
Zizmand #7152 üzenetére
Próbáltam 1.4 PDTD és 1.9 PDTD-be is. Hallhatóan csendesíti a motort, magas a 100 C fokos cst értéke. A hidegebb ( 0 C fok alatti) indításnál halhatóan lassabban teker az önindító, mert a -30 C fokos dinamikus viszkozitása viszont magas.
Emiatt váltottam Fuchs Titan GT1 5W-40-re. [link]
Maradok is ennél. -
válasz
Zizmand #7146 üzenetére
100% szintetikus 505.01-es szabvánnyal, rohadt drágán:
AMSOIL European Car Formula 5w40 AFL
Itt az AFL jelölés a fontos.
De valójában minden olyan C3-as olaj jó bele, ami VW 502.00 minősítéssel is rendelkezik és a viszkozitása 5w-40-es.
A kettő határértékeinek a metszete 505.01-es szabvány, de azokat túlteljesítve.
Ha ezekhez még a dexos2-es minősítés is megvan, akkor tökéletesebb olajat nem találsz hozzá.
505.01-es szabvány 5w-40-es viszkozitásban egy olcsón előállítható olaj, ráadásul európai szabvány, amit nem licencelnek minden olajukra a gyártók. -
tboldi
nagyúr
válasz
Zizmand #6829 üzenetére
Nálam csak a nyelestengelycsapágy zúg, cserélni kellene, de már ~4 éve halogatom.
És fogom is még, mert most van fontosabb dolog is.De továbbra sem akarnék ilyesmit belelocsolni, a Hondák elég érzékenyek a váltóolajra, kiváltképp a szinkrongyűrűik. Emiatt csak és kizárólag a gyári MTF-3 mehet bele, csak abban van olyan adalék, amire szükségük van. Mondhatni az MTF-3 egy bevált recept, és én nem kívánok kísérletezgetni más összetevők hozzáadásával.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Zizmand #5757 üzenetére
L13A1-es Jazzekhez is kétféle légszűrő létezik, egy majdnem négyzet alakú, meg egy hosszabb verzió. Utóbbi 2002-től '05-ig, előbbi meg '05-től '08-ig volt használatos.
Hogy miért tervezték át a légszűrőházat, franc tudja.
De szerintem is kár rugózni rajta, azt kell venni, amelyik évjáratban is passzol. -
szazbolha
addikt
válasz
Zizmand #3886 üzenetére
Köszi, nagyon várom a beszámolót. A szűrő típust mi alapján választottad? Az a tervem, hogy 6.000 Km után légszűrőt nem cserélek, csak olajszűrőt.
.
Szóval nem tudom eldönteni, hogy a az olajlámpa fel-fel gyulladás (elégtelen olajnyomás) mitől javult meg, miután a XADO 10W60 + revitalizáló bekerült a 2,5-ös CRD-be.
1. A vastagabb olaj megoldotta a problémát? (valószínűleg, mert szinte azonnal változás volt)
2. A realtivizáló csökkentette a motor belső súrlódását, csökkent olaj hőmérséklet (hát... kétlem hogy ennyire)
3. A realtivízáló az olajpumpa kopását "javította" (hát... lehet)Ha jók a tapasztalataid a XADO 5W40-el, akkor amint kapok időpontot szerelőtől (ok, Ladában cseréltem utoljára olajat, akkor még csatornába ment a fáradt) cserélem én is erre.
Ha az olajlámpa újra égni kezd légkondizásnál, akkor sűrübb olaj volt a megoldás, a revitalizáló hatása nem eldönthető. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Zizmand #3764 üzenetére
SAE 10W megfelelője az ISO VG 32 (pl). Bár talán nem okozna gondot az ISO VG 46 sem, az elterjedtebb, nálunk is az van a gépek hidraulikájában.
(Bővül a topik, ha nincs külön hajtóműolaj és hidraulika részleg, akkor pl. kenőolaj lehetne a téma... Amíg fel nem merül a fékfolyadék
)
-
i-sti
senior tag
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Gyúrósok ide!
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- LEGO klub
- A HyperOS 3-ra helyezi a fókuszt a Xiaomi
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Nioh 2 (PS4)
- Elite: Dangerous
- További aktív témák...
- Referencia Weboldallal Világítós bill+laptop bill magyarítás. Rania 3M -is! Touchpadok is.Posta ok
- Asus ROG Zephyrus G14 GA401IV - 14" FHD 120Hz - Ryzen 9 - 4900HS - 16GB - 2TB - RTX 2060 - Win11
- Akció! Windows 10 pro OEM licenc kulcs 64/32 bit activation key licensz, liszensz,kulcs
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad L14 - Ryzen 5 I 16GB I 256SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- MacBook Pro 14" M3 Pro 18GB RAM 512GB MAGYAR BILL 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest