-
LOGOUT.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
grizlisandor
veterán
Átnéztem a BMW, meg az Opel topikot, utóbbiból a kézikönyveket is, de nem találtam rá gyári intervallumot.
Én 5 évente, vagy 50-60.000 kilométerenként a váltóolajjal ledobálnám.
Itt az Olajdoki a Lageszba 20 000 kilométerenként, vagy évente ajánlotta.
-
tboldi
nagyúr
Nekem mindenhogy 5W40 az előírás. De ami érdekes, hogy az Abarth Grande Puntóhoz, amiben teljesen azonos kódú motor van, ez az olaj való.
Továbbá az Alfámhoz ez a gyári olaj, ami csak egy átcímkézett verziója ennek, de a részecskeszűrő nélküli dízel Ypsilonhoz, aminél ugyanazt a Fiat 9.55535-S2 szabványt követelik meg, már ez a javasolt, ami nem is felel meg neki.#justitaliancarthings🤷♂️
szerk.: Rájöttem, a magyar fordítás hibás, angolul már 9.55535-N2 szabvány szerepel a könyvében, aminek máris megfelel a Selénia WR olaj. Tehát ez azt is jelenti, hogy a mi Ypsilonunkba nem is a megfelelő olajat töltöttem (Motul 8100 X-Clean 5W40).
[ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
Nem voltam pontos. Közvetlenül nem is a motornak árt, hanem azoknak az alkatrészeknek, amelyek érintkeznek a kipufogógázzal. Katalizátor, DPF stb. Az égés tökéletlensége miatt nagyobb a koromképződés hideg motornál. Persze lehet, hogy tévedek.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
veterán
Korábban többször rendeletem a Suzukihoz gyári olajat, VW-hez gyári szűrőket innen. Összességében nem rossz, fenti tételek ára versenyképes.
Reggel a Kauffernél adtam le rendelést a Suzuki (Ecstar 0w20) és a Mazda (Total 0w20 GF-6A) olajára, ott voltak jó áron, ill. amúgy is megyek oda a VW szűrőkért.
VW olaja még nyitott kérdés, ill. azok a Zs+U-nál a vannak jó áron, a Kauffernél jelenleg csak a gyári olaj elérhető. -
K Norbi
addikt
-
veterán
+grizlisandor
Olajszűrőt most rendeltem 2 db gyárit, egyet a bejáratás végére, egyet 10 ezerrel későbbre, a 3.-at majd a márkaszerviz teszi bele.
(Lehet, tök felesleges ilyen sűrűn cserélni a szűrőt, elvileg bírnia kell 30 e. km-t)Egyik márkaszerviz ilyen, a másik olyan márkát tesz bele olajból. Érdekes módon a gyári VW olaj egész olcsó. A Castrol ára pedig eltúlzott.
Arra keresem a választ, melyik a legjobb a hétköznapi választékból (Shell, Castrol, Total, Mobil, stb.)?
Az Asbee által ajánlott TOTAL QUARTZ INEO LONG LIFE 0W30 egész olcsó. A Mazda is Total 0w20-at kapott tavasszal, jól elvan vele.
A SHELL HELIX ULTRA ECT C2/C3 0W30 1L se drága, de csak API SN-re van papírja.
A Mobil ESP sok fikázást kapott...
Liqui Moly-t szoktam rakni (5w30 VW 540) TT4200, de most 0w30 kell, a TT4210 ára szintén aránytalan.
[ Szerkesztve ]
-
KillerATi
tag
Peugeot 206, 1.4 2006. Valószínűleg amit a korábbi kérdésemre ajánlottatok, 75W80-as olaj megy majd bele, csak kiváncsi vagyok, hogy esetleg változott-e a gyártói ajánlás, stb.
Illetve, egy kis visszacsatolás, Motul 8100 Gen2-vel panaszkodtam hogy kicsit hangos a motorja, itt ajánlottátok szintén a Shell Helix Ultrát, valóban csendesebb lett tőle, bár még ugye a friss olaj, a Motulba volt 10e km, jó sötét színe volt, eléggé elhasználtnak tűnt. -
dozó
tag
Azért olcsóbban is beszerezhető RAVENOL VMP 5W30 1L, RAVENOL VMP 5W30 4L
-
4D4M
senior tag
Annyiból azért csak érdekes lenne, hogy ha például az olajban lévő anyagok koncentrációjához képest valami felülreprezentált benne, akkor annak csökkentése szignifikánsan fog hatni a lerakódás ütemére is.
Nem hiszem, hogy a VW-nél ezt a vizsgálatot ne tették volna meg, csak ugyanígy nem hiszem, hogy hirdetnék az eredményét....mit teszel ma, ami holnap is számít ?
-
grizlisandor
veterán
Dobni kell egy e-mailt a POHU-nak, hogy mizu, mert lehet a kiadás óta változtak, mint #13797 ParmaBoy írja és nem a könyv szerinti 502.00 kell bele.
Szerk.:
Múltkor hoztam az infót a szerelőről a videóban, hogy ő abba a CRTDI-be, ami ~300 ezer kilométert lement 5w30-al, abba ő nem tenne már 0w30-as motorolajat.[ Szerkesztve ]
-
ParmaBoy
kezdő
Egyébként ez párba jár az 507.000-val. Régebben 5w30 acea C3 volt, jelenleg viszont a gyári olaj 0w30 lett (és az előírást visszamenőleg módosította a VAG). Amúgy pl. a motulnál van 504.000/507.000 acea c3 olaj, ami több mindent teljesít (a klasszikus long life olaj)és van speciálisabb, ami csak ezt a két VW szabványt tudja.
-
veterán
Én falun lakom, de nem tudom milyen szagra gondolsz.
Köszönöm a válaszokat, következő cserénél aktív szenes Mannt fogok nézni.[ Szerkesztve ]
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő. / ~ / Szakmai jellegű kérdésekkel privát üzenetben NE keressetek! Ezeknek a fórumon a helyük!
-
KillerATi
tag
Ránéztem, de Motul 300 csak 75W-90-be van, nekem ugye 80 lenne az előírás, nem tudom mennyire kompatibilis vele, meg ugye nekem inkább hidegen bajos, melegen jó, van 70W-80 olaj is, de tényleg nem akarok csak úgy bármit bele önteni, lehet több kárt okozok mint hasznot Kék fehér dobozos Xado lenne, ami tudja ezt a “revitalizant” csodát, azt lehet kipróbálom majd, bár en sem hiszek ezekben, de hátha.
-
tboldi
nagyúr
Nem lehet, hogy inkább a szelepeket hallottad? Amíg nem nyomja fel az olajat a hengerfejbe, azok is szeretnek hangoskodni hidegen a nagyobb hézag miatt, aztán az olaj eltompítja 1-2 másodpercen belül. Persze ha vékonyabb olaj van benne, még hamarabb elhalkul.
De vannak még ilyen jellegzetes Jazz hangok, dugattyúkolompolás hidegen, aminek szintén a hőtágulás az oka, vagy a benzin lötyögése, mert a tank az első ülések alatt van...
[ Szerkesztve ]
-
tothjozsi96
addikt
Bocsi tényleg nem írtam lóf@szt se.
Azt írja a könyv hogy mehet bele 5W-40, de egy másik fórumon ami kimondottan ezzel az autóval foglalkozik, ott azért írták hogy nagyon eszi az 5W-40-et és inkább a 10W-40 a jó választás hozzá.Elvileg ez a pontos, 1,3MPI 40kW-as motor van benne.
És ez van a gép könyvben, VW 501 01[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
Te nem vetted mit írtam.
Láttál, jó, mit láttál? Szerinted a meleg olaj sűrűbb mint a hideg? Tudom, hogy tudod, hogy Nem. Ha melegen jó egy 5w20 akkor melegen pont ugyan olyan lesz egy 0w20.
És ha hidegen jó egy 5w20 akkor egy 0w20 még jobb lesz. Ha nem ajánlja a gyártó annak ezer oka lehet, pld, az is, hogy mikor a motort komponálták még olyan olaj nem volt vagy nem foglalkoztak vele, hogy kiszámolják mit tudna. de ha nincs beleírva a könyvbe én sem tenném bele, csak az elméletét én így értelmezem. nekünk pld a szuzkányba 5w30 volt a szentírás. Mióta bejött a vákumszelep bizgerentyű baj, odafentről utasították a szervizeket, hogy csakis 0w20. Így tudom, mert ebben nem veszek részt, csak a többiek mondták. Képzeljed el, itthon meg se fordult a fejemben, hogy én azt az enyémbe beletegyem, de még 0w30at sem. Na, bort iszok és vizet prédikálok ;-)
Írtam egy szóval is olajnyomást kérdőjel? Nem. Azt írtam, hogy az olajpumpát a motor hajtja, a főtengellyel valamilyen arányos fordulattal. Alapjáraton valamennyit szállít, tőgázon meg annyiszor többet amennyiszer többet fordul a motor. Ideális esetben a szivattyúzott olaj mennyisége ezt követi is, addig amíg ki nem nyit a végnyomás szelep, onnantól bukik az arány meg a folyadékáramlás a csapágyakban. Nem ken nem hűt eleget, összeérhet a fém. A 0wnél ez kisebb eséllyel fordul elő mert hidegen nem fújja vissza a túlnyomást, melegen meg tökmindegy mert nem nyit ki vagy ha kinyit akkor kinyitna 5wnél is.
De ha a kezed vagy a vassaid közé teszed a 0w-t az ugyan úgy ken, mert olaj.
Egy dolog lehet amit Göbi énekelt meg. Nem sokra tartom mert egy Lada kerékcsapágyat nem tud se beszerezni se kicserélni, de azt mondta, hogy a full szin olajnak van egy olyan átka az ásványival szemben, hogyha ezer éve betojt motorbiciklit vittek hozzá (???) szerelni akkor a szintetikus olajjal töltött motorban a fémek teljesen elengedték az olajat és kenetlenek voltak, míg a félszin vagy full ásványi olajok ezt a jelenséget nem produkálják.
Nade a 0w-20 meg az 5w-20 is már full szin, nemde?
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
Hidegen a túl vékony olaj? Te valaha láttál már motorból lefolyni kb 60-80 fokos olajat, illetve betölteni szobahőmérsékletű 5w akármit illetve 0w valamennyit?
És folytatva a gondolatodat
Hidegen a túl vékony olaj nem ken rendesen, egyszerű a dolog: persze, hogy egyszerű, csak szögesen ellentétben van az igazság azzal amit te gondolsz. Azért nem ken eléggé, mert a 0w olaj sem tud annyira híg lenni 5-10 fokon mint a sae40es 80 fokon ezért nehezebben tudja szivattyúzni mint ideális esetben. Hidegen kevesebb olajat forgat körbe a szivattyú. Adott esetben nagy fordulaton a végnyomás szelep is kinyit, ezáltal a geometriailag szállítható és igényelt olajmennyiség IS lecsökken, ezért nem ken eléggé a híg olaj sem, a sűrűbb meg mégúgysem. Ezért előnyösebb a 0w olaj az 5wnél is.[ Szerkesztve ]
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Soma01
veterán
Zavart érzek az erőben! Vagy nagyon lemaradtam valamiről ami az elmúlt kb. 8 évben történt a motorolajok terén. Úgy érzem, nagyon keverve van a hideg, meleg oldali viszkozitás a magyarázat során.
Amúgy a Ford mivel indokolta anno ezt a választást? Azóta ez valami bevett szokás lett? Több gyártói is így jár el mint a Ford, hogy 0W-20 helyett 5W-20-at ajánl? Ez a Fordos olaj dolog viszonylag régi történet már ha jól tudom. Akkoriban kezdtek 20-as olajokat használni. Nem? -
szimi57
őstag
Én olyan ökölszabállyal találkoztam, hogy hígabbat semmi esetre, eggyel vastagabbat csak ideiglenesen. Az utóbbi lehetőséggel éltem is, amíg ki nem cseréltettem a szelepszár tömítéseket, megmentve a katit.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
grizlisandor
veterán
Nem erőszak a disznótor, csak a disznónak!
Piros szereti a Xadot, sose volt ilyen halk járása a motornak, mondjuk ezt nem az angol tudósok állapították meg. Renault topikban több ember is használja.
Valamelyik nap találtam még 4 litert, így csak 1 litert kell vásárolni az olajcseréhez.Fuchs olajjal te voltál elégedettlen, visszakerestem még is másodjára is beletöltöttétek a Jazzbe. DE a Jazz 5w30-al szocializálódott és a Fuchs 5w40 olaj a rossz?
-
konci79
őstag
Ma meglett, febit vettem végül alátéttel.
Szakál Metál van helyben oda rendeltem, plusz
Eneos X Prime olaj, azt mondja az eladó hogy nagyon jó olaj, de alig veszik, mindenki olcsót akar. Mondom én csóró vagyok, de nem sz.rrágó
Man filter meg BA, az Brazil akar lenni?
Ezen se volt fólia, csak benne a dobozban és kész ,láttam korábban is felmerült témaként . -
tibbike01
őstag
Ahová én járok márkaszerviz meg 16órakor lekapcsolja a fűtést mindig, hogy kevesebb legyen a rezsi, reggel kell 2óra, hogy visszamelegedjen a szerviz és ne kabátba kelljen ott ülni a dolgozóknak...erre más szervizben meg munka után még maradnak "maszekolni"
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
Shell az nem hordós volt. Üzemanyagszűrő miatt úgyis vinnem kell, ezzel már nem szórakozom, Odissal légtelenítés, az a biztos. Többi az ok. Szegény ajándék LM olaj meg otthon pihen. Hidegebb időben rövid utakra mondjuk jobb lesz a 0w-30, olajfogyim nincs semmi, nem hinném bármi gond lenne.
[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
Ránéztem a Shell keresőjére, most már nekem is felhozza a Helix Ultra ECT C5 0W-20 -t.
SP, alternatíva a C6-os.
A simán Ultra SP-s és az ECT-s között vajon van különbség? [Első két találat amikor simán csak SP van pirossal a flakonon] és van ilyen, amin rajta van, hogy ECT [link]
Kb. egy árban van a betöltött Total Quartz Ineo Xtra EC6 0W-20-al. -
TommyY2
tag
Most jött meg a válasz a helyi Filte ABC áruházból, már ők is az uj API SP-s X-Clean EFE 5W-30 terméket fogalmazzák (5 liter akcióban 16200Ft).
Amennyiben nincs ellenvetés, akkor meg is rendelem az S-Cross és Splash autónkba is (aztán majd beszámolok, ha valami furcsa jelenségre leszek figyelmes, már amennyiben észreveszem).
TommyY
-
TommyY2
tag
Még mindig itt van a "hülye" dilemmám a Suzuki S-Cross autóba való olaj kapcsán.
- A Motul Eco-Lite 5W-30 Dexos1, ami teljesíti az előirt API és ILSAC szabványokat, kivétel az ACEA-t.
- A Motul X-Clean EFE 5W-30 most már API SP és ACEA C2/C3, de nincs benne az ILSAC szabvány. Már nem Dexos2, tehát hivatalosan is jó a benzines autókba. Az SP meg már véd az LSPI ellen.
Az az érdekes, hogy az összes olaj választó (Motul, LM, Shell, stb.) első helyen mindig Dexos2 olajokat hozott fel, annak ellenére, hogy benzines autóról van szó.
Valószínűleg túlgondolom a témát, és egy év, max. 10000km-t bármelyik olajjal kibirna. Dehát, mindenkinek van valami mániája.
Egy biztos, az adatlapok szerint a Motul a legszimpatikusabb olaj (szerintem).
Van még kb. egy hetem, hogy a két Motul közül döntsek.
TommyY
-
TommyY2
tag
Úgy látom, mióta API SP lett, levették róla a Dexos2-t.
A régebbi adatlapokon, ahol SN volt, még rajt van. Most az alábbi szöveg van rajt.
"OPEL/VAUXHALL being now part of PSA Groupe, the new Opel Vauxhall specifications OV 040 1547 – G30 (gasoline) and D30 (Diesel), for new generation engines requiring viscosity grade 30 lubricant, have been released to replace GM dexos1 gen2 and GM dexos2 gen2 which will continue only at GM and its related brands."
TommyY
-
konci79
őstag
-
TommyY2
tag
Pont ezt az olajat neztem ki az S-Cross autómba. #13380 bejegyzés.
Ez egy kicsit hígabb, mint a Motul Eco-Lite, de kb olyan híg lehet, mint Asbee által talált orosz EcStar olaj (a regebbi API SM még sűrűbb volt egy kicsivel).
Még nem döntöttem el, hogy a Motul, vagy az LM olajat vegyem meg, de jövő hónap elején meg kell rendelnem.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
MasterMark
titán
Mittudomén.
Twingóba, apám Cliojába, meg húgom Peugeotjába öntögetem olajcsere előtt mosásnak.
A Twingót szelephézag állítás miatt szét fogom szedni, és korábban is volt szétszedve szóval valamit majd látni fogok, de hogy mi minek az oka azt a jó ég se fogja tudni.Mindenesetre nem drága, a lelkemnek jót tesz.
Switch Tax
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest