- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- bambano: Bambanő háza tája
- sziku69: Szólánc.
- Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- Azonos árketegóriájú (105-110.000 Ft-os) relatív olcsó telefonok kamerái
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
norrberth
addikt
Ez jó cég, kijártam [link]
Ők rosszat nem árulnak.
Én ilyen helyről szeretek vásárolni.
Sok a rossz termék, meg hullámzó minőség.
Van olyan Ózongenerátor ami semmire nem jó.
Csak a neve van.Hogyan lett több, mint 10 évvel ezelőtt az első ózongenerátor tesztelésünkből mára több 10.000 elégedett ózongenerátor vásárlónk Európa szerte?
Ózongenerátor tesztek
Gábor kollégánk, a hosszú évek során számos gyár mintadarabjait tesztelte különböző körülmények között az erre a célra speciálisan kialakított tesztkonténerünkben. -
Jenne
őstag
Köszi.
Érdekes ez a gyártás kiszervezés...
Tavaly vettem Mann olajszűrőt is, HU 716/2x, annak a dobozán még Made in Germany volt, most amit vettem pár napja azon meg már Made in Poland...mint a gázolajszűrőn isFilterabc-től lettek vásárolva most is meg tavaly is.
Remélem nem romlott le a minőségük ezzel... -
d4d
aktív tag
Én hiszek nekik, tudom hogy nálunk népsport ez az engem mindenhol átvernek, mindenki hazudik mentalitás, kicsit beteges paranoiás beütéssel, de ebben az omw-s dologban nem látok semmi hihetetlent. Lehet hogy nem az egész országban van így, de hogy jön onnan üzemanyag az tuti. Pár éve a covid alatt bajban is volt sok omw kút mivel osztrák részről nem tudták kiszolgálni őket... bár ez is biztos a megtévesztés része
Amúgy meg cáfolja meg valaki, mutasson százhalombattáról kijövő omw-s kamionokat, amik egyenesen a kutakra mennek az utánpótlással.
-
Jenne
őstag
"...Ez olyan, mint hogy itthon a MOL finomítóban készül a Shell benzin is meg az Orlen is de a saját (Shell/Orlen) adalékcsomagjával felturbózva..."
Annyiban kijavítanálak, hogy az OMV prémium dízel üzemanyagát azt nem a hazai MOL Százhalombattai finomítóban, hanem Schwechatban állítják elő és onnan szállítják hozzánk vasúton. Kettő különálló lepárlójuk van dízelolajra az arab olajhoz. Egyike a prémium dízel párolódik a másikon pedig a normál dízelolaj. Azon kívül még plusz kettő, ugyan ilyen technológiai okokból ha orosz vagy azeri olajból párolnak, mert ezeknek a nyers kőolajaknak más/eltérő az összetétele az arab kőolajhoz képest. És ezek csak a dízeloaj lepárlók, amiből sogoréknál 4 db van! MOL-nál egy lepárló van összesen a dizelolajhoz aztán technologiai megoldásokkal szétválasztják és kettő a benzinhez. Szóval van némi különbség sógorokéhoz képest. Ezt történetesen biztosra tudom.
A normal OMV dízel az már hazai lepárlás, + OMV adalékolással. Lehet, hogy a Shell prémium üzemanyagai sem itthon készülnek, de ebben nem vagyok teljesen biztos.Castrol hamisítási botrány anno... a lengyel Orlen volt érintett benne vastagon.
-
Jenne
őstag
Szia!
A képen a vonalkód mellett ott van a Made in Italy, tehát olasz gyártás.
Remélem nem valami klónozott olaj, mert eddig úgy tudtam, hogy német és Köln székhellyel. mondjuk az eddig használt Fuchs olajam az tutira biztosan eredeti német gyártás volt.
Vagy inkább átállok az Orlenre, mert az biztosan eredeti lengyel... -
tboldi
nagyúr
Nekem MOL olajjal annyi tapasztalatom van, hogy 11 évvel ezelőtt a Honda CB500X-em kidobálta a 2-est vele, gyakrabban, mint amit még elnéznék, Motul 7100-zal viszont sosem csinálta.
A motor 9 hónaposan és 1517 km-rel került hozzám, szóval nem a kopással volt a gond, és a Red Baron szervizelte le, mielőtt átvettem volna, nem én választottam a MOL-t. -
Jenne
őstag
A prémium kategóriás olajok (pl. GULF...) ehhez képest olcsó löttyök.
Van itt Pécsen egy szerviz (több is van persze) akikhez sok éven át jártam. Korrektek, jól dolgoztak és elfogadható áron is.
Aztán pár éve szerződtek az UNIX-al. Két éve voltam ott, komplett vezérlés csere lett volna. Kértem, hogy első sorban INA vagy ha nem tudnak beszerezni akkor SKF esetleg ContiTech készletet tegyenek. Válasz: csak A.Z.M alkatrészekkel foglalkoznak, és ne is kérjek mást mert ezek prémium kategóriába tartoznak. Rákérdeztem, hogy melyik gyártótól van vezérlés csomagban a készlet, de ezt nem tudták megmondani csak azt, hogy A.Z.M logó van a csomagolásokon, ez garantálja a prémium minőséget.Így meg hát ez egy tipikus zsákbamacska játék...szerintem.
Ettől kezdve elváltak útjaink, pedig a szervizvezetővel sok éven át nagyon jó volt a kapcsolatom. -
tboldi
nagyúr
Egy időben ugye nézegettem a Mobil 0W40-es, kifejezetten dízelekhez ajánlott olaját is, ami kivételesen tudta a kellő Fiat minősítést is, csak közben az az Ypsilon összetört, és mire lett a másik, már nem volt kapható az olaj.
Persze hozzá kell tennem, hogy hiába csak 89k km-t futott a mostani Ypsilonunk, mégiscsak használt, és ki tudja, milyen olajat öntöttek bele elődeink, meg milyen gyakran cserélték. Biztosan van némi lerakódás itt-ott, ami miatt a full gyári olajával is elégtelen nyomásra panaszkodik a napi első hidegindításnál.
Mindegy, ezzel a Gen2 Motullal teljesen elégedett vagyok, nem keresgélek tovább legközelebb.
-
Jenne
őstag
-
2ozzmexy
senior tag
és @Jenne:
Köszi! Árban kb egy a kettő és igen, a kuplung hidraulikus, mint minden "rendes autóban", de szerintem az 500ml kevés lesz.
Én nem géppel cserélem, hanem nyomással végigküldöm a rendszeren és kinyitogatom a légtelenítőket, csak a Suzuki hajlamos az ESP tömb összerohadására, aztán amikor nagyon kellene akkor padlóig esik a pedál, ezért írta elő a gyártó a kétévente cserét.
Most megyek úgyis "kis szerviz készletért" (oda Qru-ék felé a Csömöri útra) és akkor veszek 1lityi fékfolyadékot is. -
Jenne
őstag
Lehet én vagyok maximalista, de én Pécsett a Farkasfilternél cseréltettem legutóbb fékfolyadékot. Géppel cserélnek, nem azzal a hagyományos lábpumpálós módszerrel.
ATE gépük van és ATE DOT 4 SL.6 folyadékot használnak. Igaz, hogy elég húzós áron csinálták (20.000 Ft), de ennyit nekem megér a biztonságom. -
d4d
aktív tag
A Shellen és a fenti Mobil 1 olajon kívül tudsz mondani pár másik márkát, ahol már ott figyel a legújabb API SQ szabvány a flakonon? Illetve olyan 5w30as olajat ami csak api sq-s? Mint az eneosnak az x prime 5w30 amin kizárólag az api sp és az ilsac gf6a szabvány szerepel és nincs semmilyen egyéb gyártói előírás rajta.
Pl a liqui moly top tec 4200as olaj ha jól számoltam 24 féle gyártói előírásnak is megfelel. Részben az autógyártók által jóváhagyva részben a liqui moly szerint. Ebből van egy rakás VW szabvány, ami nem tudom mennyire fér össze egymással. Illetve a liqui molyval kapcsolatban érdekelne még mire a nagy hírneve itthon? Mert ezen kívül, meg hogy a német auto bild újság olvasói mindig szavaznak nekik vmi díjat nem látom mitől ekkora ászok(?) és mire a még egy motulhoz képest is borsos ár? Hol vannak jelen a motorsportban pl?
-
MrSealRD
veterán
Úgyis beszélek velük az időpont miatt. Rákérdezek, hogy miért lehetne-e full szintetikust. Most átnéztem az ajánlatukat és van egy két furcsaság...
Pl Itt is az üres töltő mennyiséggel számolnak. 9 literrel. De 7 liter a csere... Bár ez a legkevesebb.
155 perc az váltó olajcsere kalkulált ideje és 86 perc az automata váltó szűrőjének cseréje. Kicsit masszívnak érzem...oké, hogy előírás alapján kalkulálnak... de kicsit vastagnak érzem. -
d4d
aktív tag
Én is ezt gondolom. Félreértés ne essék én is szeretek belemélyedni dolgokba, de a fingreszelésnek is van egy határa. Tapasztalatom szerint (autókkal foglalkozunk, van némi rálátásom) az emberek nagy részének fogalma nincs milyen olaj van az autójába, még olyan se, akiről feltételeznéd, hogy tudja (legutóbb egy új Civic Type R tulaj volt ilyen akivel találkoztam, még a viszkozitást se tudta megmondani). Az ha már valaki ide eljut hogy tudja mi a gyári előírás, viszkozitás és normálisan, időben, az autó használati módját is figyelembe véve cseréli az olajat és neves márkától vásárol nem hiszem, hogy bármiben is mellényúlna.
Nem lesz olyan hogy 186e kmnél egyszercsak beáll a motor és kiderül, azért volt mert a shell vagy akármilyen olajnak amit az autóban használtak az akármilyen értéke 0,03%-kkal eltér egy másik ugyanilyen előírást teljesítő olajtól és hát ez volt a gond.. bezzeg a másik olajjal most is menne.
Arról nem beszélve, hogy sokan gondolom itt is pár éves autókkal járnak és néhány év múlva jön az újabb és újabb modell, mindenki cseréli az autóját, kevesen terveznek évtizedekre. Én nem értek egyet ezzel a gondolkodásmóddal, hogy mindent eldobhatóra terveznek és csak a vég nélküli mértéktelen fogyasztás a lényeg, de ma ez van, ilyen a világ. Tehát egy néhány évig használt autóban meg végképp nem érzem szükségét ennyire belemászni az adatlapokba. Gyári előírás, megfelelő viszkozitás, ismert, jó nevű gyártó olaja, időben cserélni, kész. Máris többet tettél, mint az autó tulajok nagy része és szinte biztos hogy nem lesz olajra visszavezethető műszaki problémád.. kivéve ha turbós j astrát vettél annak idején és nyomtad bele a dexos 2-t -
Jenne
őstag
Szia!
Csak átfutott rajtam a kósza gondolat.
Ha én az ACEA A5/B5 olaj helyett (ez kell a Fordokba) A3/B4 -est tennék az autóba, ami elvileg ugyan az, csak magasabb a HTHS viszkozitása, akkor nagyobb lesz/lenne a fogyasztásom, de kisebb a motor kopásom? Nagyon laikus gondolat...bár a Peugeot és a Citroen a PSA 1.4 TDCi-kba az 5w40 olajat adja a gépkönyvek szerint és az ACEA A3/B3-at.. -
TommyY2
tag
Egyik kollégám ugyan ilyen motorkódú (G4FA) Kia Ceed autóval Shell Helix C3-as (a belevaló A5/B5 helyett) olajjal évi 15ekm-t megy, inkább miatta "aggódok".
A legtöbb emberrel ellentétben engem minden érdekel és tőlem telhetően maximálisan utána szoktam járni a dolgoknak (amit tudok, azt mind itt tanultam).
TommyY
-
d4d
aktív tag
Ez így van, de alkatrésszel is sumákolnak. Azt gondolnád hogy ezen az arany áron, amin dolgoznak, meg hogy márkaszerviz, legalább gyári alkatrész kerül az autóba..., de sajnos ilyen téren sem lehet bennük megbízni. Tisztelet a kivételnek, biztos vannak becsületes szervizek is.
Pont egy másik opel szervizkönyvét nézegettem és az első kb 100e km-en 10W40es olajat kapott a márkaszervizben... -
d4d
aktív tag
Gondolom ezt valakik csinálják, nem ilyen "hivatalos" oldal (?)
Közben meglett az olaj a dízel suzukiba, beszéltem márkaszervizekkel is ezzel kapcsolatban. Mobil 1 ESP tudja a C2, C3at is más egyéb gyártói előírásokkal együtt.
Nekem igazából marad a szimpátia, mobil1, eneos, motul, total, elf, főleg ezek.
-
d4d
aktív tag
A leírások szerint (és nem ödönke írta vmi youtube kommentbe) ezekből az értékekből lehet következtetni az alap olaj minőségére is, van aki szerint az indexből van aki szerint a lobbanáspontból. Más mi alapján lehetne összehasonlítani két papíron azonos teljesítményű olajat? Mármint laborvizsgálat és egy kutatócsoport nélkül?
-
d4d
aktív tag
Én nem tudom, amit eddig olvastam az alapján ezekből az értékekből azért ki lehet indulni két azonos olaj esetén, ha össze akarod hasonlítani őket.
"Viszkozitási index
Nem összetévesztendő sem a viszkozitással, sem a viszkozitási osztályokkal! Minél nagyobb annál jobb, mert az olaj annál kevésbé változtatja viszkozitását hőmérséklet-változás hatására. A többfokozatú olajok viszkozitási indexe magasabb (kb. 120 – 190), az egyfokozatúaké alacsonyabb (kb. 100 – 120). A szintetikus olajok esetében a viszkozitási index az alapolaj tulajdonságai miatt magas, míg ásványi és félszintetikus olajok esetében a viszkozitási indexet adalékok segítségével növelik meg"
Dermedéspont
Az olaj szivattyúzhatóságának hőmérsékleti alsó korlátja. Ha ennél alacsonyabb hőmérsékleten szeretnénk használni az olajat, akkor egy alacsonyabb téli oldali viszkozitású olajat kell keresnünk. Az a jó, ha a dermedéspont minél alacsonyabb.Lobbanáspont
A lobbanáspont az a hőmérséklet, amely elérésekor az olajból olyan gázok párolognak, amelyek szikra hatására belobbanhatnak. Ez mindenképpen kerülendő állapot az égéstérben, ezért az a jó, ha a lobbanáspont minél magasabban van.
Biztos lehetne még más alapján is méricskélni, de általában ez a három adat minden olajnál megvan adva, hozzáférhető. -
Asbee
veterán
Az a baj, sokan csak azt nézik, hogy oh olcsó akkor csak szar lehet. Meg ilyen magyar mentalitásos abszurd példák alapján vonnak le következtetéseket. Persze érhető egy laikus azt is nézi, hogy a likvimoli német meg drága, akkor csak csúcs lehet, bezzeg a francia, olcsó. Közben meg Total a világ egyik legnagyobb olaj és gázipari vállalata, nem csak mezei végfelhasználói olajgyártásban utaznak, persze hogy megtudja tenni hogy olcsóbbak a termékei sokszor. Konkrétan olaj és gázkitermeléssel is foglalkoznak, mint pl az Exxonmobil, Shell, BP. Nem egyszer más gyártóknak is szállít bázis olajat. Pl Motul, és sokan labdába sem rúghatnának mellette. Nagyon sok top olaja van, meg átlagos is. Ahogy mindenkinek. De ez úgysem fog sosem változni, mert ezek az infók, adott olajak összetételei, nem jutnak el átlag felhasználóknak és talán nem is kell.
Mondom ezt úgy, hogy nekem is most Toptec 4200 ment a kocsiba, de csak hogy olajfogyasztást figyeljem, aztán kapja a Totalt
-
Jenne
őstag
Köszi.
Nincs MOL appom sem és Orlen appom sem, én megátalkodott OMV "hívő" vagyok és náluk tankolok szinte mindig. Nagy ritkán MOL, ha úgy adódik. De egy próbát szerintem megérnek majd...
Nagy unalomban keresgéltem és megtaláltam az "ideális" olajat.
Mannol Ceramic 5w30 [link] A leírásban semmit nem találni, hogy milyen vagy melyik gyártói előírásoknak felel meg, csak annyi, hogy Ideális választás modern benzin- és dízelmotorokhoz -
Jenne
őstag
Én is azt hallottam, hogy jók a MOL olajok. MOL Dynamis Star 5w30 terméklap: [link]
Ha ez mind valós, amit itt írnak, akkor valóban egy egészen jó olaj lehet. Bár én nem MOL kutakon tankolok, de legközelebb benézek az egyikhez és megnézem mennyibe kerül egy 1 literes MOL Dynamic Star 5W-30
Neten is lehet rendelni tudom...
Az Orlen olajokról is jókat hallani egyébként. Nevezetes az Orlen Platinum max expert F 5W30 olajról több Fordos ismerősöm is jókat mondott. Van Orlen kút is itt nálunk, majd azt is megnézem. -
bul07
nagyúr
Én is most KAMOKA 6080008 [link] ,
Szép sárga
És körben ez is szivacsos(én az enyémbe nem veszek olyat ami körben nem szivacsos)Amióta nálam a kocsi 2018 én DENCKERMANN M110112 használtam [link] (van még kettő tartalékba is mert időről időre nem elérhető és rendeltem tartalékot)
Kíváncsian várom hogy azt a majd 1000Ft felárat megér e, tapasztalok e különbséget, mondjuk max a bejutó szagokban érezhetek különbséget, mert engem ilyen pollen nem zavar
-
tboldi
nagyúr
-
Jenne
őstag
Szia!
"...Ami jo olajmarka: Ravenol, Motul, Liqui Moly..."
Csak hogy gonoszkodjak is egy kicsit ...
Kihagytad a felsorolásból a Zombori Antal nevével fémjelzett A.Z.Meisterteile olajakat. Ezek prémium kategóriájú kenőanyagok, legalább is a F1 közvetítések reklámjaiban...
Csomagolásán nincs feltüntetve ki a valódi gyártó, de más olyan termékeiken sincs, amelyek A.Z.M logósak. Legyen az például akkumulátor, vagy olajszűrő vagy egy vezérlés szett...Nem tudni ki a gyártó vagy a beszállító. -
Jenne
őstag
Szia!
Azt tudtam, hogy már egy ideje az euróoai picra készült olajakat nem Japánban gyártja az Eneos. A British Petroleum (BP) volt megbízva, de ott az utóbbi években már voltak belső gondok a cégnél (halálesetek a mexikói öbölben a tengeri kitermelésnél, indiai érdekeltség korrupcio, ukrán és orosz befektetők bukása, de ez még a háború előtti, többszöri teljes vezetőség váltás...stb. de nem sorolom). Ezen okok miatt Eneos kihátrált és kivette a gyártást a BP kezéből, az Orlen gyors volt és megszerezte az európai piacra a gyártást.
Viszont Orlenről több negatív tapasztalatot is hallottam, köztük éppen a szerelőmtől, aki egy ideig velük volt partneri kapcsolatban. Főleg Opel és VW tulajdonosok jelezték vissza, hogy valami lehet az olajjal, mert fura erős kattogó hangokat ad az autó olajcsere után. Mintha a hidraulikus szelepemelő (hidrotőke) nem kapna elég kenést.
Már nem Orlen partner a szerelőm.
Közben még ezeket írtam, azon gondolkodtam, hogy tudomásom szerint a Ford gyári olaját is a BP gyártotta már hosszú évek óta, de lehet, hogy már azt is átvette az Orlen? Mert múltkor láttam a Ford Motorcraft 5w30 5 literes flakonon, hogy Made in EU. -
TommyY2
tag
Mindig tanulok valami újat tőletek.
Ezek szerint nem tettem rosszul, hogy az S-Cross 1.4T autómnál a Motul Eco-Lite olajról váltottam a Motul X-Clean EFE olajra (láncvédelem, magasabb HTHS, API SP).
A KIA 1.4 MPI autónkba meg jó lesz a Motul Eco-Lite (Dexos1), az adatlapon van KIA ajánlása.
Legszívesebben a Motul Eco-Nergy 5W-30 olajat tenném a KIA-ba (ACEA A5/B5, API SP, TBN 12.5), de az adatlapján nincs KIA ajánlása (csak főként Reanult).U.I.: Remélem, hogy nem fogja enni az olajat, ha igen, majd remélem, hogy kitalálunk még valamit.
TommyY
-
Jenne
őstag
Szia!
Köszönöm...
Éppen tegnap néztem rá, a fenti színskálán talán a 3-as szerintem, de annál nem sötétebb.
Jövő márciusban lesz azon a Fiestán vezérlés csere (is), meg még a többi folyadékcsere és szűrők cseréje, valamint műszaki is, így ezt is kérem majd a szervizben.
Tegnap mentem kicsit az autóval (fiamé) de könnyűnek tűnt a kormányzás.
Még egyszer köszönöm. -
szimi57
őstag
Igen ez csak azokban az esetekben lehetséges, amikor az olajgyártó megadja, hogy milyen további jóváhagyásokkal rendelkezik. Pl. amit jelenleg használok X CLEAN EFE, tudja többek között a MB-Approval 229.52 specifikációt. Ha összevetjük pl. az API SL specifikációval, így néz ki: [kép]
-
TommyY2
tag
Köszönöm a segítséget (szimi57-nek is).
Tehát, ahogy a szavaidból kivettem ("akkor simán jó a Total is"), jobban járnék a Motul Eco-Lite 5W-30-cal?
szimi57: Nem világos teljesen az ábra, mivel nem is látszanak (számomra) egyértelműen a színek. Ki tudnád fejteni néhány szóban?
TommyY
-
TommyY2
tag
Szia!
Még egy kicsit elmélyedtem az KIA Venga 1.4 MPI olajtémában.
A KIA gyári olaja a Total Quartz 9000 Energy HKS G-310 5W-30.
Ezek után nem tudom, hogy mi lenne a legjobb választás, vegyem bele a fenti olajat, vagy a Motul Eco-Lite 5W-30 Dexos1-et, ami API SP, TBN 8.5? Az Eco-Energy olajat a múltkor kilőttük, mivel papíron nincs KIA ajánlása, az X-Cleadn EFE meg nem A5-ös.
A Total esetében a TBN nincs megadva, meg csak API SL. Nem tudom, hogy ez számít-e?
Nagyon kíváncsi lennék Asbee véleményére is, aki jól belelát az olajok összetételébe, adalékolásába.
Köszönöm még egyszer a segítséget (sürgősen meg kell rendelnem az olajat, mivel már 2.5év eltelt az utolsó bepecsételt szerviz óta, igaz, hogy csak 5ekm ment bele, mivel "nem nagyon használták", legalábbis remélem).
U.I.: A szervizkönyv szerint nem szükséges váltóolajat cserélni, mivel Örök, akárcsak a Suzukié. 60ekm van az autóban, mit gondoltok?
TommyY
-
Nem tudom, nem gondolnám, hogy hamarabb vizesedik, a Bosch 3 éves csereperiódust ad meg rá, ellenben a normál 2 évvel. [link]
Van már benne ESP?
A japánok elvileg elvannak a puruttya DOT 3-mal* is, a Mazdám kupakján azt tüntetik fel, bár ESP-s, így DOT 4 LV-t kap tőlem, ahogy a VW-be is azt tettem, utóbbi esetén viszont előírás.* Mondjuk a japánokból nem érdemes kiindulnunk, fékből is biciklire méretezettet tesznek.
-
TommyY2
tag
Köszönöm a válaszokat.
Most néztem meg a KIA oldalán, hogy ACEA A5/B5 az előírás.
Ezek után már csak két választás maradt:
- Motul Eco-Nergy 5W-30, ACEA A5/B5, API SP, TBN 12.5, de nincs KIA ajánlása
- Motul Eco-Lite 5W-30, Dexos1 Gen3, API SP, TBN 8.5, van KIA ajánlásaA 75W váltó olaj árán meglepődtem, még jó, hogy csak 2l kell bele. Gondolom, hogy 60ekm után már érdemes cserélni.
TommyY
-
momo2828
tag
Meg se nézték, csak öntötték akkor ott is...
Itt most odáig jutott a folyamat, hogy a Ford Magyarország válaszolt, szóltak a márkaszervíznek, hogy hívjanak vissza olajcserére.
Feléjük adminisztrációs hibát említettek, felém azt, hogy a szerelő már nem emlékszik, hogy mit öntött bele.
Mindenesetre a csere megvolt, kapott 0w20-as Totalt a múlt héten, de a Ford specifikációt ez se tudja. Nem is értem őket.
Jeleztem megint a panaszt, kiváncsi leszek mi lesz belőle. -
tibbike01
őstag
Én nem ismerek olyan márkaszervizt, aki gyári logós olajat tölt a verdába. VW vonalon találkoztam Shell, Castrol, I-sint és Mobil olajokkal. Az van náluk, akivel éppen sikerül leszerződniük jó áron.
Az pedig stratégia, hogy egy "általánosabb" olajat választanak, pl 0w30, ami több specifikációval bír, ezért egy nagy hordóból több motorba is bele tudják öneni. Minden csak business kérdése.
-
tboldi
nagyúr
Ha már X-Cess Gen2 5W40, nem tudom, hogy ennek az olajnak köszönhető vagy az egyenes helyett cikkcakkos szűrőnek, de szombat óta nem dobta be a Lancia az insufficient oil pressure hibaüzenetet hidegindításkor.
Eddig betudtam annak, hogy mivel a hengerfejben van az Aladdin lámpa kapcsolója, kell neki pár sec, mire odaér az olaj, csak pár tized vagy századmásodperccel hamarabb reklamál az ECU. Mert aztán eltűnik magától a hibaüzenet és utána nem jön elő újra, csak több óra ácsorgás után, mikor már teljesen kihűlt a motor, és visszacsorgott az olaj a teknőbe. Nyilván az eddigi 17 év és 88k km alatt keletkezett lerakódások sem segítenek az olajjáratokban. 🤔
-
-
Danecay
addikt
Köszönöm!
Én is ebbe az irányba hajlok, csak az ár egy kicsit elbizonytalanított. Total és Shell lehet, hogy lenne picivel kedvezőbb áron is 1-2e Ft, de akkor inkább maradok a Motul-nál. 14e-ért az 5L szerintem teljesen jó. Na meg persze ott lenne a gyári GM (Opel) 5W-30 dexos2 motorolaj, 5lit 11e Ft körül, de továbbra sem tudom eldönteni, hogy tényleg nem olyan jó olaj, vagy csak városi legenda, mert szerintem legalább már 20 évvel ez előtt is hallottam emberektől, hogy nem jó.
-
Danecay
addikt
Köszi a választ!
10.000 Km-enként szoktam cserélni, de lehet, hogy belem megy +1000-2000Km ha nem figyelek oda rá, szerintem még ez sem tragikus.
Szóval Mannol kategória, úgy mint ahogy az ára is mutatja. Közben találtam alig 9e Ft felett is 5L-es kiszerelést az olaj.hu-n
14e Ft-ért viszont már MOTUL-t is tudnék venni, ingyen szállítással, az meg mégiscsak magasabb kategória, eddig is ezt használtam.Mondjuk két autóhoz is kellene, az meg már 10e Ft difi
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 5 Pro, Samsung Galaxy Watch 6 Classic
- Csere-Beszámítás! Asus Dual RTX 4060Ti 8GB GDDR6 Videokártya!
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad 40AS USB-C docking station (akár 3x4K felbontás)
- Apple iPhone 12 Pro Max 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Serries X
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged