- LordAthis: Ismét egy "Idióta" A.I. Projekt, hogy meglovagolja a trendeket...
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- NASsoljunk: ZyXEL NSA-310 és az FFP
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- tildy: Új élet kezdődik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Austin F.: Intel Iris Xe driver frissítés
- [K2]: A vagyonvédelmi rendszerszerelővé válás rögös útja
- Lalikiraly: Astra kalandok @Harmadik rész
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
tboldi #15630 üzenetére
Akkor enekelheted, hogy: levelet kaptam lájf.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
2ozzmexy #15626 üzenetére
Na itt meg a csak a gyari a tobbi ocska es ha csak ragondolsz felrobban a motor.
Nyilvan most tulzok de erted. Elmentem gyari szuroert a markakerbe. Az alkatreszes ugy nezett ram, mint az ufora. Es mondta, hogyba Mann jo minek veszek gyarit dupla aron?!
Nem sajnos es ott eleg keves garazs van amugy is.
Amugy nem akarsz nekem majd a hatso difiben olajat cserelni? Nem rozsdas.
-
Qru
MODERÁTOR
Láttam már szebbet de nem tragikus.
Az enyém most jár kb 30k km-nél. A gyártó 50k km-es csereciklust ír az NGK 48-at. Jövőre tervezem cserélni akkor lesz benne kb 40k km.
A chipes ember azt javasolta az írás után, hogy cseréljem le. Egy alig 30k-t futott gyertyát azért csak nem dobok el... Kb az élettartama felénél jár még csak.
-
Qru
MODERÁTOR
Az egy surubb 5W40 volt es hidegen csorgott a lanc. Racse olaj az ilyen.
Nekem is Motul minden, kiveve az ablakmoso. Az gyari VW (pult alol olcson).
Hidrotoke meg a VVt kenyes a vastag olajra, probalj egy vekonyabbat. Ha attol csattog akkor hidrocsere.
Nekem pl irja is a manual, hogy a vvt miatt tilos tul vastag olajat tenni bele. -
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
Dexos 1 Gen3 az ILSAC GF-6 specifikációra épül de attól szigorúbb követelményeket kér (LSPI, üzemanyag-hatékonyságnak, az oxidáció és a turbófeltöltő teljesítményének és a kopás elleni védelemnek) kb ennyit tudok róla.
A Mobil1 ESP 5W30 nem egy csúcs olaj azt ki is húznám a listából (bővebben: [link]).
Elf vagy a Total szvsz. Esetleg a gyári: [link] -
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #15497 üzenetére
Regebben vt Mahle az enyemben is. Kar, hogy igy elsilanyulnak.
-
Qru
MODERÁTOR
Who Approved This and Why Is It Still Being Made? Wet Belt aka Belt in Oil Engines
Jo kis vidi az olajban futo szijjakrol. -
Qru
MODERÁTOR
Akkor legyen szakmai kérdés is:
Érdemes Motul Gear300 helyett Motul Gear300 LS-t vennem?
Polgári használatra lesz, szóval egyelőre a nem fele hajlok... -
Qru
MODERÁTOR
válasz
A.Winston #15421 üzenetére
Az a tuti.
Nálam fix 10 ezres periódus van, az kb 1-1,5 év de hobbi autó nem megyek vele rövid távokat, szóval nem degradálódik olyan gyorsan az olaj. A gyártó azért írja a 15k vagy 1 évet mert feltételezik, hogy nem mész 15k-t egy évben akkor sok rövidtávot mész ami eléggé gyilkolja az olajat.
-
Qru
MODERÁTOR
Mondjuk ha ez igaz, akkor inkább a 0W40-re kell átnyergelni: Hamarosan 45 fokos nyarak és mínusz 30 fokos telek jöhetnek Európában
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
A.Winston #15416 üzenetére
Az olaj a könyezeti hővel van hűtve. Ha nem tudod eléggé lehűteni az olajat a kocsi, akkor nem tudja az olajhőfokot sem kordában tartani.
Nyilván itt régi konstrukciókról van szó (Rowon G Astra és C Corsa-ról beszél pl), amiket még nem ilyen forrósághoz terveztek és nem véletlenül van a gyári ajánlások között forróégövre vastagabb olaj előírva. Pl az enyémben lévő motor 2000-ben mutatták be, tehát a tervezése vmikor a 90-es évek végén indult. Ha megnézed akkor milyen hőfokok voltak itthon és most milyenek vannak... Simán mehet már itt is a vastagabb olaj.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
tibbike01 #15413 üzenetére
Gondolom több éves távlatban gondolkodik, hogy 20 éve ami még optimális ajánlás volt az nem biztos, hogy ma is megállja a helyét maradéktalanul. Itt most ugye régi/öreg motorokról van szó.
Hogyne lenne. Melegen jobb kenési képesség és jobb csapágyvédelem, csak hogy a fontosakat említsük.
-
Qru
MODERÁTOR
Amúgy a MOL cuccok nem olyan rosszak, csak divat szidni/lebecsmérelni őket. Ha végre áttérnek tengeri olajra az urali tipusúról akkor pláne élvonalban lehetnek. Amihez persze egy ütős adalékcsomag is kell(ene) de azt úgy sem teljesen maguk fejlesztik, hanem beszállítóktól tudnak venni kész adalékcsomagokat (egy csomó olajgyártó így csinálja).
-
Qru
MODERÁTOR
Motul X-Cess Gen2 vagy a Shell Helix is viszonylag híg 5W40-esben. Ugye ezbben a szabványban tól-ig értéket vannak, szóval van mozgástér.
Az jó olaj, nem érdemes lecserélned, főleg tél előtt ne válts 5W40-re.Hiába azonos (5W) a hideg oldal az 5W40 sűrűbb mint az 5W30 hidegen.
-
Qru
MODERÁTOR
Egy hígabb 5W40 mehet bele akár de igazából maradhatsz az 5W30-nál is.
Amúgy végre egy rendes manual ahol leírják, hogy ne öntögess mindenféle vackot az olajba. Pont nem rég volt gond az egyik Liqui Moly adalékkal, hogy több VW motort is hazavágott. A motorgyártó kivizsgálták a hibás motorokat és kiderült, hogy mind az adott adalék miatt ment tönkre. Szóval ezt a kitételt nem viccből írják bele.
-
Qru
MODERÁTOR
Mert nincs mozgástér. Ez egy olyan olaj ami hidegen is jól ken és bírja az erősebb termikus terhelést is. A PSA B71 2312-es olaj specifikáció megkívánja a C2-es ACEA besorolást (közepes hamu, kén és foszfor tartalom) és a 0W30-as viszkozitást (noha a C2 általános viszkozitása 5W30). Ugye ha FAP-os akkor az ebben a 2312-esben meghatározott termikus terhelést is bírja tartósan, amit a FAP/DPF regenerálásakor kap az olaj (a szűrőből kiégeti a kormot amihez jelentősen meg kell emelni a szűrő hőmérsékletét ami kihat a kenési rendszerre is).
A 2290 az 2008-as PSA követelmény, igazából azzal sem lőnél mellé de 0W-vel előbb épül fel az olajnyomás és emellett kellő kenést is biztosít.
Itt is volt már szó róla, hogy a megfelelő olajnyomás nem jelent automatikusan megfelelő kenési biztosságot is. Ezért van pl, hogy bizonyos motorok esetén 5W20 az előírás nem a 0W20 (pl Ford 2.3EB motor).
-
-
Qru
MODERÁTOR
5W30-on belül is van vastagabb és vékonyabb olaj (mert egy tól-ig határt ír le a szabvány viszkozitásilag) és 5W40-ből is. Ezek a viszkozitási osztályok pedig egymásba érnek. Szóval 30-asnak ott van vége ahonnan a 40-es indul. Egy sűrűbb 30-as olaj 35-40 fokig is jó lehet (de inkább csak 30-35 a jellemző). 40-es az már jellemzően 45 fokig is oké.
Persze nem mindegy, hogy a +40 fokban állsz a dugóban vagy egyenletes 110-el mész sík úton, ahol van kellő légáramlat.
Minden esetre én is áttértem már 5W30-ról 5W40-re pár éve.
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 11
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Napelem
- Egy gyártási hiba miatt nem bootolhatnak bizonyos Minisforum PC-k
- Vezetékes FEJhallgatók
- LordAthis: Ismét egy "Idióta" A.I. Projekt, hogy meglovagolja a trendeket...
- 3D nyomtatás
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Dell Latitude 5440 14 FHD üzleti notebook - i5 1335U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe
- 1-12 részletre.Új noblechairs EPIC műbőr FEKETE - FEKETE. 2 év garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450s - i5-5GEN I 12GB I 500GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- PS5 konzolod megvásároljuk: Budapest, Kecskemét, Szeged, Debrecen vagy akár GLS futárt küldünk!
- iKing.Hu - Samsung Z Fold 6 - Navy - Használt, szép állapot
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest