- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- bitpork: MOD Júni 28- Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- ricshard444: Fényképező ? Telefon helyett
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- bambano: Bambanő háza tája
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
grizlisandor
veterán
0w30 Castrol ötletemről mit gondolsz?
-
grizlisandor
veterán
Láncos vezérlésű motor, én a gyárilag megengedett legalacsonyabb viszkozitású olajat önteném bele, ami ha jól látom a Castrol EDGE 0W-30 API SP, OV 040 1547 - G30.
-
grizlisandor
veterán
ST22 Lacika videóban volt a Total Energy is vállal ilyet.
-
grizlisandor
veterán
Darkfly-os srácok videójában láttam, hogy öntötték valamibe, mondjuk ők Zsu partnerek úgy meg könnyű.
Szerintem motorolajban tudja a kötelezőt, attól nem félnék.
Szűrőkben nem tudni, hogy saját gyáruk van vagy gyárttatják valahol. Saját autómhoz nem találtam se Kauffernél, se Kovácsautónál, pedig mindketten hivatalos forgalmazói a márkának.
-
grizlisandor
veterán
-
-
grizlisandor
veterán
Norbi nem büdös az AZMT-s hepás pollenszűrő!
PURFLUX AHH378 jött ki, hát szégyen egy szűrő ez, az AZMT-hez képest.
Hepás mindkettő, a Purflux annyira könnyű és nyegle, hogy nem hiszed el, ráadásul az AZMT körbe van tekerve szivaccsal! -
-
grizlisandor
veterán
Azt aláírom vicces, meg amilyen jelzőt használsz mikor a X+1M sport modellekelen csoda kínai gumik vannak.
Ugyan miért mi az lesz az az ember, amit írsz?!
Normális csere periódust az alsó polcos termékeknek is ki kell szolgálniuk. Meg az emberek nagy részét szerintem hidegen hagyják az ilyen részletek, csak minél olcsóbban akarja megúszni és az adott szerelőn múlik mit rak bele.Meséltem már a kamionról leesett hordós Total olajat és a giga BMW szervíz esetét, hogy minden azt kapja és nem látni tüntetést előttük, hogy szétment kocsik tulajdonosaitól, pedig megállni sem lehet a cégnél annyi szervízre váró BMW áll mindig, mintha valami betegség tizedelné őket.
-
grizlisandor
veterán
+1, igazán gyári szűrőre nem hallottam panaszt, de azon kívül mindre volt panasz az autós topikokban itt PH-n.
Én megveszem évente a gyári olajszűrőt, biocid pollenszűrőt(a hétvégén bele kellene vágni a kocsiba), szivóbenzines autóm van, két évente a szimpatikus középkategóriás levegőszűrőt meg négy évente a szimpatikus középkategóriás üzemanyagszűrőt.
-
grizlisandor
veterán
Mi itt finnyázunk, hogy csak az x vagy y és ott a pár száz ember, akit nem érdekel milyen alkatrésszel dolgoznak és boldogan használják az autójukat, mert azért elég könnyen elterjedne, hogy fulladékot csomagol az ATMT.
---
Tiktok bedobta a topik kedvenc játékszerét.
Motorolajminőség ellenőrző kártya. -
grizlisandor
veterán
válasz
TommyY2 #14442 üzenetére
Ennyit a Kia gyárban nem agyaltak az olajajánláson.
Szűkszavúak, mondjuk licenc-elhettek volna gyári pecsnit az olajakra, de hát ez van.
Quartz 9000 NFC 5W-30 vagy Quartz 9000 Energy HKS 5W-30 más gyártó hasonló paraméterekkel rendelkező terméke.Nem egy válogatós motor, cserélve legyen benne használatnak megfelelő időközönként és csak kész.
-
grizlisandor
veterán
Gyártó oldalát érdemes nézni adatokért, nem holmi webshop-okról tájékozódni.
-
grizlisandor
veterán
Melyik gyártó ír rosszat a saját termékeiről?
Gondolom a ráírt gyári előírásokat tudja, egy max 15 ezer kilométer, legkésőbb évenkénti olajcsere intervallumot.
Nem tudom, hogy árban mit képvisel, de nem hiszem, hogy tudna versenyezni egy teszem azt Total termékkel, se árban, se minőségben. -
grizlisandor
veterán
-
grizlisandor
veterán
Na én bevállalok kövi olajcserére Eneos-t, van Szakálmetálnál Hyper FA 5w40 15500 Ft az 5 liter.
Sajnos nem dobjátok össze rá(pedig letesztelném), hogy meghallgassam mit csörömpölne tőle Piros, meg maradt még a Xado motorolaj a következő cserére is.
-
grizlisandor
veterán
válasz
focvis #14279 üzenetére
ATE is 3 évet ír az ATE SUPER DOT 5.1 termékre.
Ha gyárilag DOT4 LV (CL6) jött ki gyárilag, akkor én azt tenném bele, nem találtam meg, hogy mióta van DOT 5.1, de 2005-ben nemzetközi fórumokon ment a csevej róla. Gyártók az elmúlt 20 évben simán alap értelmezhették volna...
-
grizlisandor
veterán
-
grizlisandor
veterán
Nem számoltam be, hogy :
UFI üzemanyagszűrő, kínai gyártmány.
Filtron légszűrő, lengyel gyártmány volt ráírva, az autószerelő szerint szutyok kínai.Megvolt az kisszervíz, a régi üzemanyagszűrőből kiöntötte a benzint, semmi különleges nem volt benne, pedig megszűrt egy doboz VIF-et, szóval ennyit arról, hogy az üzemanyag adalék megeszi, a normális adalék nem okoz problémát.
2 éves levegőszűrőn poros volt, a kevés kilométer ellenére.
Szép volt a fékfolyadék, ahhoz képest, hogy 4 éves ATE SL DOT4, amit az ATE szerint évente, VAG szerint 2 évente kell cserélni.
Most megkapta az ATE DOT4 TYP 200, amire az ATE 3 évet ír. -
-
grizlisandor
veterán
Persze, hogy 1 helyről nem sikerül Piroshoz összevadászni mindent.
Unix(meglepő, de ezek vannak készleten itt falun) :
Azmt pollenszűrő, 30% olcsóbb, mint a Lao5.
ATE Dot4 Type 200 - fékfolyadék, amit 3 évente elég lecserélni a gyártó szerint, DOT4 SL6-ra írja a 2 évet, a Dot4 és Dot3 meg 1 év. Más webshophoz képest ugyanazon az áron adják.Kauffer:
Xado 26269 5W-40 SN Red Boost
Gyári olajszűrő
Filtron légszűrő
UFI üzemanyagszűrő
Saját meg belföldi készleten vannak, a jövőhét elejére jó lenne, mert a második felére van tervezve az olajcsere.Akármennyire is ZSU-tól akartam rendelni, Kauffer áraival nem tud versenyezni.
-
grizlisandor
veterán
Bimmer Experts Christopher mesél egy érdekes történetet a BMW garancia és a motorolaj vonalon. Megemlíti, hogy a BMW is listázza mit engedélyez beletölteni.
Itt a listában nincs az 5w30 ESP, gondolom én ezt találták meg a csomagtartóban.Kár, hogy nem tekerte lejjebb, pedig kíváncsi lettem volna mi van a listában.
-
grizlisandor
veterán
válasz
norrberth #14042 üzenetére
Itt remélhetőleg nem hazudnak, Nissan Fully Synthetic 5W-40 A3/B4 írják, ami API SN/CF.
Találtam infót, hogy 10w30 általános használatra, vagy 5w30 üzemanyag-fogyasztás javítása érdekében; API SG, SH vagy SJ.
De találtam olyat is, hogy 0w20.
Láncos vezérlésű, így 5w30 motorolajjal próbálkoznék, valami klasszikus benzines olajjal.
Meg jó olvasom, hogy ez egy szelephézagos motor?! Lehet azt sem ártana beállítani. -
grizlisandor
veterán
válasz
janakbacsi #14027 üzenetére
Előírás szerint 5w-30 B71 2290 olaj való bele és igen, gyárt a Motul is ilyen szabvány teljesítő motorolajakat:
MOTUL SPECIFIC 2290 5W30
MOTUL 8100 X-Clean FE 5W-30
Motul 8100 Eco-Clean C2 5W-30 -
grizlisandor
veterán
Átnéztem a BMW, meg az Opel topikot, utóbbiból a kézikönyveket is, de nem találtam rá gyári intervallumot.
Én 5 évente, vagy 50-60.000 kilométerenként a váltóolajjal ledobálnám.
Itt az Olajdoki a Lageszba 20 000 kilométerenként, vagy évente ajánlotta.
-
grizlisandor
veterán
válasz
Cheesy #13926 üzenetére
Nem kell bele ilyen DPF tisztító adalék, ez egy modern Common Rail üzemanyag-befecskendező rendszerrel rendelkező motor, ebbe prémium gázolaj kell meg olyan felhasználási mód, ahol végig tudja hajtani a regenerációs folyamatot, vagy legalább nem megszakítani a regent.
Opcionálisan az évszaknak megfelelő VIF adalékot adhatsz tankoláskor.
-
grizlisandor
veterán
válasz
troll81 #13905 üzenetére
5w40 VW505 01 kell bele, ezt kitárgyaltuk anno.
Diesel High Tech 5W-40 vagy Top Tec 4100 5W-40 lenne a belevaló a LM kínálatból.
-
grizlisandor
veterán
válasz
focvis #13851 üzenetére
Corsa02 írta a VAG topikban nem olyan régen, hogy: " A konszern motorok egyébként leginkább Castrol-al vannak fejlesztve és lepróbálva. Gyári töltésnek használunk/tunk Castrol-t, Shell-t, Fuchs-ot is."
-
grizlisandor
veterán
válasz
KillerATi #13828 üzenetére
Googlet felütve a Haynes manual szerint: Esso Gear Oil BV 75W80 or Total Transmission BV 75W80 a gyári váltóolajak.
Bemész vagy dobsz egy e-mailt a forgalmival/ról egy környékbeli Peugeot márkakereskedés és szerviznek, megmondják.
-
grizlisandor
veterán
Dobni kell egy e-mailt a POHU-nak, hogy mizu, mert lehet a kiadás óta változtak, mint #13797 ParmaBoy írja és nem a könyv szerinti 502.00 kell bele.
Szerk.:
Múltkor hoztam az infót a szerelőről a videóban, hogy ő abba a CRTDI-be, ami ~300 ezer kilométert lement 5w30-al, abba ő nem tenne már 0w30-as motorolajat. -
grizlisandor
veterán
-
grizlisandor
veterán
-
grizlisandor
veterán
-
grizlisandor
veterán
Aktív szenes legyen minimum valamelyik nagyobb gyártó terméke, amit legkésőbb évente cserélsz. Ha szánsz rá pár ezrest mehet az antibakteriális most a Knecht/Mahle CareMetix azaz LAO a sláger, de ott a MANN FP széria, meg kb mindegyik nagy gyártónak van már ilyen terméke.
-
grizlisandor
veterán
-
grizlisandor
veterán
A VAG a saját bőrén megtanulta az 1.4 tsi-vel(EA211).
Az autószerelő, akihez hordom Pirosat dumáltunk a motorolajokról és mesélte a láncos vezérlésű motoros autókba jó tapasztalatokkal vannak a Xado motorolajjakkal. A 3.0 literes láncos vezérlésű dízelekből mind eltűntek ezek az "érdekes hangok".
-
grizlisandor
veterán
válasz
2ozzmexy #13706 üzenetére
Elvileg nem egy válogató motor, API SL/SM/SN or ACEA A3/A5 kér és 10w40-0w20 enged mindent. Láncos vezérlésű ezért 5w30-nál vastagabb olajat nem raknék bele. Meg visszakerestem, más is keresett már hozzá, neki volt kézikönyvből infó.
Total Quartz 9000 Future NFC 5W-30
Shell Helix Ultra 5w-30
Motul 8100 Eco-nergy 5W-30
Más nagy gyártó hasonló specifikációjú terméke. -
grizlisandor
veterán
válasz
[CS]Blade2 #13653 üzenetére
Tényleg a márkaszervíz boszorkányhája.
-
grizlisandor
veterán
válasz
[CS]Blade2 #13648 üzenetére
Euro 6-tól már nem hagynak kétséget az autógyártók szerencsére.
Az a baj, hogy a kenőanyag gyártók keresői sincsenek mindig a helyzet magaslatán.
-
grizlisandor
veterán
válasz
Soma01 #13626 üzenetére
Adatlapja a gyártó oldalról, beszerzésre meg valamelyik hivatalos viszonteladót meg kell kérdezni, mert nem láttam a bejáratott webshopokban.
-
grizlisandor
veterán
válasz
Soma01 #13618 üzenetére
A hybrid Kiába a gyári ajánlású olaj a Quartz 9000 HKR GF6A 0W-30 esetleg megfelelhet?
-
grizlisandor
veterán
Nem erőszak a disznótor, csak a disznónak!
Piros szereti a Xadot, sose volt ilyen halk járása a motornak, mondjuk ezt nem az angol tudósok állapították meg.
Renault topikban több ember is használja.
Valamelyik nap találtam még 4 litert, így csak 1 litert kell vásárolni az olajcseréhez.Fuchs olajjal te voltál elégedettlen, visszakerestem még is másodjára is beletöltöttétek a Jazzbe.
DE a Jazz 5w30-al szocializálódott és a Fuchs 5w40 olaj a rossz?
Új hozzászólás Aktív témák
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- LEGO klub
- EA Sports WRC '23
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- VR topik
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen TV-t vegyek?
- Formula-1
- Nintendo Switch 2
- További aktív témák...
- AKCIÓ! ASRock B85M Pro4 B85 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Gigabyte BRIX GB-BXi3H-4010 mini PC eladó
- Csere-Beszámítás! Sapphire Nitro+ RX 6700XT 12GB Videokártya!
- BESZÁMÍTÁS! Asus A520 R5 3600 16GB DDR4 500GB SSD RTX 2060 8GB Rampage SHIVA CoolerMaster 700W
- BESZÁMÍTÁS! ASUS VivoBook X1504ZA notebook - i3 1215U 16GB DDR4 RAM 512GB SSD Intel UHD IGP WIN11
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest