- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- laskr99: Újrakezdem a processzor és videókártya szilícium magok fotózását
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- bambano: Bambanő háza tája
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
tibbike01 #15413 üzenetére
Nem a tavalyhoz képest, hanem az utóbbi mondjuk 10 év átlagát nézve egyre enyhébbek jelenleg a telek. A tavalyi télen én pár napra emlékszem, ahol -8 fok körül volt, de tényleg csak pár ilyen nap volt. Átlag olyan 1-2 fok biztosan volt mindig. Ehhez az 5W30 vagy 5W40 is elégnek kéne, hogy legyen. Ha sokat van rövid úton használva az autó télen is, akkor inkább 5W30.
A nyarak meg kezdenek forróvá válni, 40 fok nem ritka, hanem éppen hogy gyakori. Arra meg az 5W40 egy arany középút.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
tibbike01 #15413 üzenetére
Gondolom több éves távlatban gondolkodik, hogy 20 éve ami még optimális ajánlás volt az nem biztos, hogy ma is megállja a helyét maradéktalanul. Itt most ugye régi/öreg motorokról van szó.
Hogyne lenne. Melegen jobb kenési képesség és jobb csapágyvédelem, csak hogy a fontosakat említsük.
-
d4d
aktív tag
válasz
tibbike01 #15397 üzenetére
Amikor 170ft körül mozgott a dollár és szabadon, trükközés, áfa/vám nélkül tudtam az usaból, 9000km-ről rendelni 3voltos cr123as lithium elemeket 350ftos db áron, postaköltséggel együtt (6-10 munkanap alatt itt volt a csomag), ugyanazt vagy még jobbat, mint amit a 12km-re lévő media marktban 1500ftért adtak, na az volt nyitott világ nekem. Ma ezt már nem tudnám megtenni és nem csak azért mert azóta kétszer annyi az usd. Nem lett jobb a világ ilyen szempontból.
-
d4d
aktív tag
válasz
tibbike01 #15392 üzenetére
Nem feltétlen az eredetiség a kérdéses, hanem a tiszta forrás. Van akinek ez is fontos, nem mindenki szeretne csaló bandákat támogatni, független attól, hogy eredeti. Biztos valahol még 1000 ftért is találni motult, eredetit. Lopottat. Van akinek ez se probléma én az ilyet úgy veszem, hogy aki ilyet átvesz, az is egy büdös tolvaj.
-
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
tibbike01 #14819 üzenetére
Dióhéjban igen, még az is lehet hogy német vagy lengyel gyárban készül, de más alapanyagokból, más szórással, más Quality Management és tracking használatával, szűkebb piacra, stb. Könnyebb úgy nadrágot gyártani ha tudod hogy a vásárlóid 90%-a 170 és 180cm magasság közötti és maximum 100kg.
-
-
norrberth
addikt
válasz
tibbike01 #14614 üzenetére
Nem igen szív semmit be mellette.
Inkább az új VW k Skoda stb amik szívják, nem is akárhogy.
Kesztyűtartó mögöttiek... Lábtérnél belegyürősök.
Golfok Passatok sorba.
Tükörrel ahányt megnéztem tiszta retek minden a szűrő után, okádék.
Golf 5 6 7
Igazából alaposan senki nem jár utána milyen fosokAz a baj itt sokan csak okoskodni tudnak látatlanban.
De egy rohadt tükörrel senki nem nézett még szét.
Vagy bárminek utána járna, szétszedné.Így néz ki 1 év után ha a szűrőt kiveszem.
Ez érintetlen... -
Jenne
őstag
válasz
tibbike01 #14548 üzenetére
Szia!
Házban (10 emeletes társasház) az egyik garázs tulajjal éppen tegnap beszélgettem, olajcseréről hozta haza a Skoda Octaviat. Kombi. 2.0 literes DSG váltós 7 fokozat. Ennyit tudok az autóról és most volt a 3 éves olajcserén a márkaszervizben. Olajcsere olajszűrő csere és belső utstérszűrő csere (aktív szénbetétes) ez volt potom 127.640 Ft !!!
Nem semmi. -
Jenne
őstag
válasz
tibbike01 #14538 üzenetére
Szia!
Zalaolajker a Fordokhoz való Fuchs Titan Supersyn F ECO-DT 5w30-as olajat nagyker áron és ÁFA nélkül 1625 Ft/l áron adja, az eni i-Sint 5w30 szintén Fordokhoz való olajat az meg 1370 Ft/liter. Többek között ...autósboltok, gépjármű,- és motorkerékpár szervizek a vásárlóik. Ezt az olajat ha szerződésben vagy náluk, még 15%-al olcsóbban adják. Szervizek meg és például a Ford-FX az említett eni olajat literenként 6700 Ft-ért számolja.
2020-ban kértem egy ajánlatot olajcsere é olajszűrő cserére a helyi FX-nél, fiam fiestája az autó. 3,7 l olaj és szűrő. Ford és Eni olajra adtak ajánlatot, olaj 3,7 x 6690 Ft ( 5 évvel ezelőtti ár még !) Ford olajszűrő 6200 Ft, olajleeresztő csavar és alátét: 5700 Ft és a munkadíj: 1 óra és 20 perc (ez a listás idejük...) 28930 Ft és hozzá még a 10% veszélyes hulladék kezelés díja. Hozott olajjal nem foglalkoznak...Mondanom sem kell, hogy nem vittem oda az autót.
Az egyik pécsi Q-Service- 8 Mester Kft. szervizbe elvittem és ott én vittem az olajat Fuchs olaj, 13200 Ft/4 l és a szűrőt Mann Filter 1700 Ft. Ugyan ez a Mann szűrő van Ford logós csomagolásban is egyébként, csak ott Ford a neve, de a szűrőn ha megnézem, mann a gyártó. Nos ott a Q-Service ezért 12.550 Ft-ot kért összesen és nem volt 1 óra 20 perc a munka közel sem. Végig ott lehettem és beszélgettem a szerelővel, cserélték a leeresztő csavar alátétet, 340 Ft-ot számoltak rá, csavart nem kellett cserélni. Plusz még grátiszkét amíg folyt le az olaj, alánézett az autónak, a felfüggesztéseket, a szilenteket, az első féktárcsa betéteket, a fékcsövek állapotát megnézte. -
norrberth
addikt
válasz
tibbike01 #14525 üzenetére
Doboza azért másabb mert ez Knecht
Unixnál csak kutyarágott Knecht van.#14526Qru
Latszik, hogy macska vagy.
Persze, túltáplált pohos kandúrEszembe sem jutna a szuroket szaglaszni.
Nekem se, de éreztem azt a furcsa szagot a szellőzőkből.
Annyit megtudok erősíteni az előző Mann FP ami bent volt 2 évig, 3x úgy bűzlött attól az érdekes szagtól.
Ennek még utána kell járjak mi is ez, honnan vagy miből jön. -
raziel01
veterán
válasz
tibbike01 #14485 üzenetére
Ha valakinek segítség: Kecskemét, Vértes u. 2, (Hungaro Rental)
Sokszor voltam már náluk, más problémával is. Részemről 10/10. Mindig csak fél órát számolnak a megkezdett óránál, nem úgy, mint másoknál. pl 2 óra 10 percre nem 3 órát számol hanem csak 2,5. Amúgy 22 ezer az óradíj szvsz nem vészes. Közeli városokból is ismerek olyat aki idehordja. Persze nagyobb munkáknál ott kell hagyni de ha ilyen 30-60 perces munkát csináltatsz akkor meg lehet várni. (olajcsere,szűrőcsere, fékfolyadék csere stb) -
norrberth
addikt
válasz
tibbike01 #14409 üzenetére
Én nem kérek a 95 ből.
Itthon alapból is silányabb az üzemanyag minőség.
Kipufogó fossa a 95 től vizet, diggal megnézve meg gyújtás stb rosszabb mint 100 al.És még nem beszéltünk a Etanol káros hatásról.
Korróziót okozhat az üzemanyagrendszer fém és gumi alkatrészeiben, főleg a régebbi autóknál.
Több vizet vesz fel a levegőből.
Oldhatja a régi gumi tömítéseket, csöveket, üzemanyag-pumpa anyagát.Erről nem szeretnek beszélni, mert elkell adni az E10 is természetesen. 😂
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
tibbike01 #14409 üzenetére
Semmit. A kopogás szenzorokkal folyamatosan nézi az ECU az égési folyamatokat a hengerekben és kopogáshatáron tartja az autót, mindig optimálisra állítja az előgyújtási szöget. 95-és 95-ös között is van szórás oktánban. Auchan-nál pl múltkor 97-et mértek a 95-ös benzinre.
-
norrberth
addikt
válasz
tibbike01 #14373 üzenetére
Évi 5000Km megyek
3 év alatt volt meg a 15 ezer
Viszont nem a km kellett volna nézni.Tyuuu a fékfolyadékot nagyon elhanyagoltam...
10 éves volt.
Ezt azért szégyellem 😁
De már kapott újat gyárit természetesen 🤓
Most már max 3 év és csere.
Rendeltem fékfolyadék mérőt
Lecseréltem a szervó folyadékot is.
Váltó folyadék az volt pár éve. -
bul07
nagyúr
válasz
tibbike01 #14365 üzenetére
Ó időm az van
Majd két hét alatt megnéztem most a Person of Interest mint az 5évadját , Trailer [link] , 5évad az 103részEnnek a csávónak a olaj szűrő tesztjeit néztem meg nagyon, mert pont olyan szűrővel tesztelt ami az enyémbe is kell, na meg a légszűrő tesztjét mert az is pont olyan mint az enyémbe kell
Amúgy az a baj ezekkel a tesztekkel hogy ahogy telik az idő egyre kérdőjelesebb hogy ugyan az a e a termék.
Nem e váltottak alapanyagot, vagy egyenesen máshol gyártják más alapanyagokból -
bul07
nagyúr
válasz
tibbike01 #14359 üzenetére
Enyémnél nem is írja a szagelnyelő hatást
MAHLE LAO 181 [link]Amúgy mikkor nézegettem kerestem magyarázó írást hogy mi a különbség sárga és kék szűrők között, de nem találtam igazán jó írást
(Nem is beszélve a bordó vagy neon zöld)
Bár lehet nincs jelentősége a színnek -
tboldi
nagyúr
válasz
tibbike01 #14070 üzenetére
Nekem vegyesek a tapasztalataim a Kaufferrel, volt már, hogy nem azt kaptam, amit rendeltem, sőt olyan is előfordult, hogy egyszerűen hiányzott a csomagból ez-az, bár mindig megoldódott a szitu, nem kellett összeveszni.
Nekem a Fékmester az, amiben még sosem kellett csalódnom, olajat viszont leggyakrabban ebben a győri boltban veszek, gyári szűrőket meg rendszerint a Fiat-Alfa alkatrészcentrumnál. -
válasz
tibbike01 #13886 üzenetére
Levegőszűrőt is csak a rányomtatott gyártási időpont miatt veszek most. Neadj' garanciális ügyintézéskor ne lehessen belekötni, hogy márkaszervizen kívül hozzányúlt valaki.
Pollenből van garázs-készleten egy Mann FP 26009, a G7 után maradt. Azt majd belerakom, de szervizre a gyári eredetit vissza - lássátok milyen szép, nem kell lecserélnetek. -
grizlisandor
veterán
-
hads
tag
válasz
tibbike01 #13682 üzenetére
Pont ezért szertnék az autómnak minden jót megadni, mint ahogy az öregeknek a sok vitamin + étrendkiegészítő is szükségük van , de azt is tudom, hogy nem a következő 8-10 ezer km-en fog függni az autó "élete".
Egy 5l-es olaj elég a olajcserére (4.5l feltöltési mennyiség) és ha fogy az utántöltésre, tehát a motorom még most sincs legatyásodva.
-
Asbee
veterán
válasz
tibbike01 #13562 üzenetére
Mint írtam, a maszekolás nem ingyen van, hanem fizetnek érte műhelyhasználati díjjat. Nyílván úgy hogy mindenkinek megéri. Nincs ebben semmi meglepő, sok helyen van így. Tudok olyan márkaszervízt is ahol az összes szerelő felmondott volna, mert elakarták törölni ezt a lehetőséget. Ebben van a nagy lóvé nem alap fizetésekben sajnos.
-
Asbee
veterán
válasz
tibbike01 #13555 üzenetére
Minden szabályosan működik, csak normális vezető van. Nem b...nak ki a műhelyből, ha valamit megmutatnak az ügyfélnek, és térítés fejében maszekolhatnak munkaidőn kívül, vagy 1-1 kis dolgot munkaidőben ha éppen van rá idő. Mindenki jól jár alapon. Ország egyik legnagyobb konszern kereskedése és szervize, nem ezen fog múlni nekik, cserébe a szerelők is elégedettebbek. Ugyanúgy hivatalos VW-s számlával kaptam a szűrőt meg az olajat, csak jó adag kedvezménnyel. (így sem annyi mintha vittem volna.) Ennyi.
-
bul07
nagyúr
válasz
tibbike01 #13452 üzenetére
Na ne már.
[link] Az a baja hogy szivacs van körbe és szerelésnél gondot okozhat, viccnek is rossz ilyet mondani. Én meg olyat nem veszek aminek nincs szivacs körbe hogy tuti ne tudjon mellette szelelni.
Miért nem rakott az olcsóbbak közül is a tesztbe(DENCKERMANN M110112A, vagy KAMOKA 6080008) talán túl jól szerepeltek volna, De tényleg jó lett volna az olcsóbbak közül is egy a tesztbe.
Amúgy pont ezek vallók az enyémbe is. -
raziel01
veterán
válasz
tibbike01 #13427 üzenetére
Azért aki mondjuk 8 ezer km-t megy egy évben annak nem javasolnám, hogy húzza el 4 év=30 ezer km-ig az olajcserét.
Meg alapvetően a rövidtávokkal van a baj. Én is van, hogy hétköznap ha nincs semmi extra akkor csak 2x7 km-t megyek. Hétvégén van esetleg egy 80 km-es hosszabb táv.
Aki mondjuk mindig 20-30 km-t tud menni annak el tudom fogadni, hogy 2 évig kihúzza az olajcserét. -
tboldi
nagyúr
válasz
tibbike01 #13091 üzenetére
Az Alfámba majdnem 2x ennyi.
A Hondába való meg egész olcsó lett, covid idején 23k Ft körül vesztegették. -
-
Asbee
veterán
válasz
tibbike01 #13082 üzenetére
Hiába mosod össze a viszkozitási osztályokat a jelent és a múltat, attól a tények tények maradnak. Utoljára leírom ezeket a Mobil 1 témáról, innentől befejeztem a trollkodásaidra a reagálásokat. VW csoportos motorokba való olajokról beszélek!
A Mobil 1 ESP 5w-30, egy folyamatosan fejlesztett csúcs olaj volt amíg 2023-ban megnem változtatták, és átlagos jó olaj lett. Alapolaj GTL+ észter+ pao volt. Nem csak a Shellnél létezik gázos alapolaj. Modern gazdag, egyedi adalékolás. (molibdén, ZDDP, észter, bór).
A 0w-30 és a 0w-20 olajaiknál megtartották ezt a receptet. Így igen, ezt a párosítást jobbnak tartom mint a Shell gázos olajait (0-30, 0-20). Cserébe elég drágák és néha nehezebben beszerezhetőek.
Mindkettő csúcs olaj. Shell mellett szól, a nagyon tiszta, stabil alapolaj és az ára. Mobil 1 mellett az adalékolás és mivel az alapolaj is szinte Shell tisztán gázos szinten van, így jobbnak tartom a Mobil 1 0-30 és 0-20 olajokat.Tehát nem, továbbra sem igaz hogy a Mobil1, az olajait nem fejleszti és 20 évvel ezelőtti szinten vannak. Az 5w-30-at lerontották, a másik kettőt megtartották csúcs olajnak. Mindenki eldöntheti, hogy a felár megéri-e neki.
-
-
Asbee
veterán
válasz
tibbike01 #13058 üzenetére
Azt sem tudod miről beszélsz, folyamatosan fejlesztve volt, legjobb 5w-30 olaj volt a kategóriában, modern alapolaj, modern kiváló adalékokás. Aztán beálltak az átlag sorba vele. 2 évről beszélünk, nem 20 ról…. Kevered a Castrollal ami mai napig nem kapott egy modern adalékcsomagot. (5w-30 edge LL). Sokan mai napig vadásszák és betáraztak a régebbi jó ESP- ből. Nem véletlen. Ha nem értesz hozzá ne szólj hozzá vagy ne trollkodj.
-
kw3v865
senior tag
válasz
tibbike01 #13050 üzenetére
F*szt nem, az egyik legjobb olaj volt a kategóriájában a "vastagabb" 5W-30-asok közül. Bár drága volt, viszont a laboratóriumi mérések alapján a top kategóriába tartozott. Tavaly még pont sikerült nagy nehezen a régiből venni, de most én is gondban vagyok, milyet vegyek.
-
bozont
veterán
válasz
tibbike01 #12795 üzenetére
Valóban, sőt az a Mahle is picit olcsóbb mint amennyiért vettem, de már mindegy. Majd jövőre.
A másik, most Meyle olajszűrőt vettem a Mann helyett (Corsa E B14XER) és elsőre (szemre) jobban tetszik. Teljesen műanyag a merevítés, ez biztos hogy nem ugrik össze. Amit most kivettem az autóbol az picit megvolt rogyva az alsó résznél. Nem durván, de azért mégis biztatóbb a Meyle.
-
válasz
tibbike01 #12781 üzenetére
Érzésre egyelőre semmit:
- mindkettő még a dobozában van,
- városban főleg kabrióval járok, abban nincs pollenfilter 🤷♂️🤗
- a Golfban 90%-ban nyitva a tetőablak, menetközben résnyire nyitva az oldalablak,
- most is Mann FP van benne, tavalyról.Készítettem fotókat, a Mann a bal, a Hart a jobb oldalon. Szerintem egyértelműen látszik, hogy vastagabb a Mann szűrőpapírja, ami szinte biztos, hogy jobb szűrést eredményez.
Ezt a Hart szűrőt majd eladás előtt teszem bele.
-
bul07
nagyúr
válasz
tibbike01 #12559 üzenetére
Hát én az enyémbe tavasszal szoktam
Több okból is
Hogy nyáron ha megy a lékondi jobban tudjon szűrni
Na meg minden tavasszal szoktam egy klíma bombát tenni a kocsiba azt meg kabin szűrő nélkül kell ellőni, használtat meg nem fogok visszatenni(évenkénti két csere meg pénzkidobásnak érezném).Télen a pára se gond az én kocsim esetén, ugye a szűrőn lévő kosz párát nedvességet foghat meg és jobban párásodhat tőle, de mivel én keveset megyek egy év alatt nem igazán lesz koszos
Amúgy ezt is azt is írják a cikkek, ki melyiknek hisz
-
bul07
nagyúr
válasz
tibbike01 #12553 üzenetére
Öregnek márkás utastér szűrőt felesleges
Megy ki horgászni nem kapcsol klímát hanem lehúzza az ablakot és úgy megy több kilométert a poros földúton, vastagon poros belülről a kocsija
Ablak max télen nincs leengedveÍgy az is lehet hogy majd csak ősszel lesz berakva hogy télre könnyebben jöjjön be a kinti levegő, nyáron úgyis eltömődne porral
Amúgy ne tudjátok meg milyen koszos, büdös tud lenni a kocsija
Főleg ha az erjesztett csalija bele is ölik a csomagtartóba -
válasz
tibbike01 #12294 üzenetére
Mert koncentrátum, nekem elég ha nagyjából -15-ig bírja.
#12293 tboldi: Részben én is, de soha nem tudni mikor esik be egy hosszabb út.
-
norrberth
addikt
válasz
tibbike01 #12225 üzenetére
Most vegyél Mahlet.
Legközelebb Mann t.
Utána Hengst.
Hasonlítsd össze őket.Nézd meg melyik a gusztább.
Számold meg a lamellákat.
Melyiken van több.
Tömítése melyiknek igényesebb.
Ilyenek😁Pl
Havernak az Audi A4 Bosch Italy a gyári.
De basszus olyan igénytelen az a szűrő.
Mint valami alsó polcos no name lenne.Minőségre a Mann levegő oda vissza veri.
Sőt még a Hengst is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Synology NAS
- OLED monitor topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Könyvajánló
- EA Sports WRC '23
- Steel Hunters - Lehúzza a rolót a Wargaming robotos játéka
- További aktív témák...
- AKCIÓ! MSI Z77 MPOWER Z77 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy S23 , 8/128GB, Kártyafüggetlen
- Eladó karcmentes állapotban levő Apple iPhone 14 Plus 256GB / AKKU 100% / 12 hónap jótállás
- LG UltraGear Gaming Monitorok: FRISS SZÁLLÍTMÁNY -30%
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest