- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- laskr99: Újrakezdem a processzor és videókártya szilícium magok fotózását
- Klaus Duran: 2025 dude
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Szólánc.
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- VoidXs: Tényleg minden játék optimalizálatlan?
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Anaren91
senior tag
(#6082) szimi57: Köszönöm a választ.
Tegnap elmentem a helyi BMW márkaszervízbe hűtőfolyadékot venni (biztos ami biztos legyen otthon), és ha már ott vagyok mondom megkérdezem mennyibe lenne ott az olaj meg olajszűrő. olajszűrőre 7500 at mondott ami teljesen jó, neten drágábban láttam, de az olaj árát már nem mondta meg, csak annyit, hogy holnapra tud adni időpontot, szűrővel, olajjal együtt 75k. Mondom jóvan köszi, megcsinálom én magamnak. Nem hiszem hogy egy Mobil vagy Shell olaj roszabb lenne mint a BMW gyári olaja, és 30 körül kijövök. -
bul07
nagyúr
válasz
norrberth #6096 üzenetére
Ne is mond
Tegnap este kicseréltem, de csak nem hagyott nyugodni mert mintha nem lett volna helyén a takaró műanyag
Éjszaka megnéztem több videót és tényleg jó 1cm még tolni kell oldalra videó (Amúgy a videó vége nem stimmel 1:35-nél lévő műanyagot csak a legvégén kell visszatapintani)Reggel mielőtt hazajöttem a munkából olyan negyed hat felé ép csak világosodott gyorsba megint kiszedtem, és lám kicsit több erővel tényleg eltudtam tolni rendesen a helyére
Még jó hogy ebben aszimmetrikus és nem lehet máshogy berakni, na meg a kis fülek se egy vonalba vannak a takaró műanyagon így annak is passzolni kell
-
norrberth
addikt
[link]
Mintha magamat látnámBiztos jó lesz így?
Tuti a helyén van?
Másik is így volt benne?
Nem kellene beljebb mennie?Fasznak nem csináltam régiről előtte képet.
Na most már mindegy
-
bul07
nagyúr
Pollen szűrőm cseréje [kép], [kép]
Igaz hogy majd két év de csak 10e Km, lehet hamarabb kellene cserélnem, de azt hittem hogy kevés km miatt belefér a két év de nem
DENCKERMANN M110112 szűrő és ilyen is ment bele
Én nagyon elégedett vagyok vele főleg hogy körben van szivacs, és így tuti nem fúj el mellette
[kép]
Nem is vennék olyat ami körben nem ilyen szivacsos legyen az akár milyen márka -
Tigerclaw
nagyúr
Az egy eves szerviz mennyi szokott lenni es mit cserelnek ki, neznek meg?
-
tboldi
nagyúr
K Norbi kedvéért.
Amúgy a gyári Suzuki olajszűrő Mahle-gyártmány. [kép]
Ja, és a Shell olaj 2019. novemberi.
-
Csaby25
őstag
Sziasztok. Golf IV 1.9 Tdi 116LE, 2000-es évjárat. Milyen motorolajat ajánlotok? Köszi!
-
MC Pite
veterán
válasz
Dluinet #6079 üzenetére
Nem keverem; leírtam már milyen aspektusból hoztam fel példának ezeket, csak nem figyeltél. A5/B5ből nincs 'silány', 10W40ből viszont van - és itthon egy szívó benzinesbe nem a csúcsot töltötték a szervizben hanem a félásáványit/ásványit.
Ha egy ásványi A3/B4 40essel megengedik hogy 30K-t menjen az ember, akkor egy szintetikus A5/B5-nél (ami ha megnézed miben térnek, látod, hogy sokkal tovább bírja, jobban lebegtetési, és kb minden képessége) már bőven jobb helyzetben van az ember.Valóban, feltételezések vannak, biztos tények nincsenek. Kor és futásteljesítmény és pormennyiség alapján valószínű hogy 3év 15K van az olajban; azért linkeltem ezt mert ezt találtam meg gyorsan, de ahol konkrétan tudják mennyi ideig volt és hogy használták, ott is az jött ki, hogy nem olyan gyorsan romlik az olaj állapota, hacsak nem hidegen használjuk állandóan az autót. De písz, mindenki akkor cserél, amikor akarja (kollégám 7500anként cseréli a japán motorban a szintetikus olajat, szerinte van értelme, szerintem nincs; főleg hogy 40es olajat tölt be és nincs szép hangja sem. 25-30Kmre jár veke, MPI motor.).
-
válasz
MC Pite #6078 üzenetére
Ez pont semmire nem jó, a cikkben csak feltételezések vannak. Nem lehet tudni, hogyan használták az autót, és a cédula felrakása után volt-e olajcsere. Lehet csak azért hagyta fent a tulaj, hogy tudja milyen olajat tegyen bele, mert náluk drága a csere. Közben meg évente/ 2 évente cserélte.
-
MC Pite
veterán
válasz
Dluinet #6069 üzenetére
Sok paraméter különbözik, A5/B5 szintetikus alapolajból van, 10w40 meg jellemzően nem. Plust azt a szűk HTHS tartománt sem tudják ásványival, szkfáthamu us alacsinyabb, stb - azaz bőven 'jobb' olaj.
Asbee: Írtam hogy nem minden esetben érdemes a gyáriig elengedni, esetemben pl el lehet a jobb olajjal. Ésszel kéne, az ember lehet a dinamikus szervizintervallum jelző
Elemeztessük a 25K után ledobott olajam, tét a vizsgákat árának duplája. Fogadunk hogy bőven jó lesz? Jobb, mint após 2 év alatt 99%ban helyben használt ásványi olaja 5-6000Km-el.
-
Anaren91
senior tag
Sziasztok. 2007-es LCI előtti e60 535d-be esedékes lenne egy olajcsere( 4000 van az olajban, de mielőtt megvettem az autót volt rajta egy nagyobb motor generál, és szeretném lecserélni, nehogy fém legyen az olajban, az új alkatrészek bekopásából). 5w-30 as kellene bele, csak nem tudom melyik márkát válasszam. Néztem Castrolt, de ismerősöm szerint sokan hamisítják.
Ti melyiket ajánlanátok?
Előre is köszönöm a segítséget. -
Asbee
veterán
Ez már más kategória, más használat. Egy csak sokat pályázós autó is más. Ott nem kell rohanni 10 ezernél cserélni. De cserélj egy első generációs prince-ben, vagy tsi ben 30 ezrenként, vagy multijetben 50 ezrenként. És még lehetne sorolni
Ismerős 1 éves qashqai-ban ( 1,5 dízel) , a sok városi használatra fél év az ajánlott a szervízkönyvben. Vegyesre még a 30 ezret sem ajánlották a márkaszervízben. 1 év vagy 15k. Hondánál is van ahol fél év, használat függően. Biztos szeretik a környezetet pusztítani.
-
Egyik cégemnél volt kb 130 autó, ennek nagy része teher, furgon, a többi személyautó. A gyárilag megadott csereperiódus alapján cserélték az olajat és nem volt ebből adódó motorprobléma. Voltak olyan 2,8D ducatók, amikben 900 ezer-1 millió km volt és bontatlan volt a motorjuk. Kamionos cégnél például a man tgx-nek 100 ezer km volt az olajcsere periódusa, ott is az előírás szerint cserélték és nem voltak motorproblémák ebből kifolyólag. Másik kamionos cégnél mindenféle típus ami kb létezik, több ezer vontatóval szintén előírás szerint cseréltek. Ott sem voltak kenéshiányból adódó problémák. Szóval ezek a gyári periódusok azért nincsenek annyira ellőve és ezek mind igáslovak, tehát nem hétvégi kocsikázásról van szó.
-
Asbee
veterán
válasz
MC Pite #6068 üzenetére
Mert a gyári ajánlások annyira tökéletesek igaz? Nem egy példa van mit okoznak..... Persze aki gyakran cseréli az autóit, szinte újra annak mindegy. Szívjon majd vele más 150-200 körül. Szélsőséges felhasználásokra mindig van példa. Van olyan márka és használat amire fél év az ajánlás. Ez a védjük a környezetet meg.... Vicc kategória. Nem fogom ezért az élettartamát megrövidíteni a motornak. Megvan a helye a használt olajnak. Nem csak úgy kilocsolják.
-
MC Pite
veterán
Akkor én ezek szerint buzi vagyok, vagy más sem tud ételmezve olvasni...
Ha ótvar A3/B4 10W40 fél/ásványival elengedi a gyár a 30K-t, akkor egy jóféle A5/B5-el úgy, hogy csak(!) hosszútávot megyek, 25(-30 ha annyira jön ki az egy év alatt) ezrenként cseréle; mert szvsz belefér.Aki nézett már használt olaj elemzést, az láthatta hogy alig romlik. Egy MPI benzinesben meg főleg. De mindenki akkor és azt rak bele amit szeretne; én nem a kasszánál rendezem a környezeti lábnyomom, hanem a lányom és mások gyermekeinél, de ezt (közép)keleten ugye mindig lesz.ják. Régen próbáltam sűrűbben, de nem látok érdemi különbséget, akkor meg minek. Nyilván rövidtávozva vagy kormolós motorral ez változna.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Dluinet #6065 üzenetére
4.5 literre nekem is 15k km-t ir a gyarto. Na azt gyorsen le is roviditettem 10 ezerre. Pedig nem megyek rovidtavokat vele. De erted 4.5 liter olaj egy 2.5 literes szivo motorhoz eleg sporolos olajtoltet. De nezzuk a jo oldalat: a kevsebb olaj hamarabb eleri az uzemi hofokot.
-
bul07
nagyúr
Néztétek ezt a videót, na amikkor a Fiat 1.3 MultiJet I. értek és elmondták az gyári olajcsere ajánlást nem kicsit kerekedet ki a szemem
Érdemes megnézni az egészet de én úgy linkelem hogy fent említett motortól induljon
-
válasz
MC Pite #6056 üzenetére
Akkor itt egy Toyota Corolla, ami 3 ezrenként kapott friss olajat és már ötven éve hű társ.
-
válasz
MC Pite #6056 üzenetére
Itt a kérdező fejében azért van egy kis zavar. Mi az a longlife szűrő? Adott motornak adott a periódusa, a szűrők ehhez készülnek. A korábbi csere nyilván fakultatív és ez is örök téma, hogy érdemes-e vagy sem. Én mindig korábban cseréltem, 30 helyett 20 ezrenként, mostanság pedig az idő jár le, így 1,5-2 évente lecserélem. De át fogok állni az évenkénti cserére. A termékekben megfizetem a környezetvédelmi "büntetéseket", az olaj és a szűrő pedig ingyenesen leadható.
-
MC Pite
veterán
Hátha nem volt még: [link]
Longlife, meg szűrők, meg csereperiódus... -
válasz
szimi57 #6053 üzenetére
Véleményem szerint a gyártónak a korlátlan szavatossági idő a jobb. Ezeknek az anyagoknak az ártalmatlanítása, újrafeldolgozása is nagy költség, tehát ha rajta ragad a lejárt szavatosságú olaj, az mindenképpen cumi. Természetesen ha azt az elvet követjük, hogy tényleg az előírásoknak megfelelően történik minden és nem csak átcimkézik.
-
kaszaking
tag
Sziasztok!
2005-ös Mazda 6 2.0 literes benzinmotorhoz milyen motorolajat ajánlotok? Lépcsőhátú LF17 motor.
Eddig ez ment bele: [link]
Maradjak ennél vagy menjen bele más? Mazdának milyen olaj specifikációnak kell megfelelni? -
szimi57
őstag
válasz
chester99 #6044 üzenetére
Lefelé eltérni a gyári ajánlástól a hideg oldali viszkozitást ilketően, a következőre lehet számítani: mivel a szivattyú ugyan azt a mennyiséget fogja átnyomni mindkét viszkozitás esetében, hideg motornál a nagyobb illesztési hézagok miatt, amíg el nem éri a motor az üzemi hőfokot, nagyobb lesz a résolaj veszteség, kisebb lesz az olajnyomás. Ezt azonban ellensúlyozni lehet azzal, ha az első 15-20 km-en a motort max. negyed terhelésnek tesszük ki.
-
molnarpeter
nagyúr
Ezek étolajjal is elmennek, szerintem is mehet bele. A "vékonyabb" olaj miatt érdemes lehet mondjuk nem 40 fokban délben nyírni a füvet és rendszeresen kitisztítani a hűtőbordákat, léghűtéses blokkoknál szeretnek sűrűbb olajat előírni a fokozott hőterhelés miatt. Én egy Makita kaszába szoktam 5W40-et használni, olajszűrő nélküli konstrukció, 50 óra helyett 40-nél szeretem cserélni.
-
chester99
aktív tag
Sziasztok!
14 éves golf 5 1,6 benzines autóba szeretném ezt beletenni, mehet bele?
Eddig csak 5w30 olaj ment bele.... -
A214
aktív tag
válasz
Tothgera30 #6041 üzenetére
Az szuper ,köszönöm !
-
-
jotek007
csendes tag
Köszönöm a válaszokat!
-
jotek007
csendes tag
Üdv Mindenkinek!
Egy 12000 km-t futott 1.5TSI DSG Kodiaq(2019) gazdája vagyok. Kíméletesen, de nem öregurasan használom az autót többnyire vidéki ingázásra, kevés várossal.
Egy hónapja ellenőriztem az olajszintet, akkor még bizakodtam benne hogy kibírja 15k-ig. Ma megkaptam az olajszint ellenőrzés lámpát. Ez az első új autóm, még nem volt dolgom márkaszervizzel. 15k-nél amúgy is vittem volna, de nem tartom túl korrektnek az ilyen mértékű olajfogyasztást(dCi-nél nem volt ilyen gond). Utánaolvasva látom, hogy ez normális.
A hosszú távú tervem nekem is az, hogy csak a kötelezőkre viszem a MSZ-be, a köztest megoldja a régi szerelőm.
Próbáltam visszaolvasgatni, de 1.5TSI-ről nem találtam a topicban, és nem tudom hogy mi a különbség az 1.4TSI-hez képest.
Mit ajánlotok? Milyen olajat tegyünk bele és milyen sűrűn cseréljük?Többen ezt ajánlottátok: CASTROL EDGE TITANIUM FST 0W-30
A választ előre is köszönöm.
-
w333
félisten
Nem tudom de tényleg ezt tapasztalom ... a turbót nem a motorolaj keni ?
Ezért gondoltam hogy valami köze csak van hozzá nem ?
De az is lehet hogy jobb üzemanyagot tankoltam. pedig ugyan ott tankolok mindig ... csak most ugye közben az olajat is lecseréltem, lehet tényleg semmi köze hozzá
-
w333
félisten
Egy ki vélemény a Repsol Elite VW 505.01 olajról már több mint 1000 km van benne, ugyan olyan csendes tőle a motor mint az elején, könnyen indul és 0 olajfogyasztás, és ami meglepő hogy odalépve neki messze nem kormol úgy mint előtte amikor Castrol volt benne
Nagyon jó olaj én bátran ajánlom, legközelebb is ezt fogom belerakni !
-
eTrade
tag
válasz
tibbike01 #6023 üzenetére
Azért az hogy egy webshop az árukeresőn van, önmagában még nem garancia arra, hogy eredeti olajat/terméket árulnak.
Árukeresőre akár te is felkerülhetsz amennyiben van egy vállalkozásod/webshopod és hirdetni/versenyeztetni akarod a portékáikat... természetesen fizetni kell a szolgáltatásért. -
tibbike01
őstag
válasz
polonic #6015 üzenetére
Mindegy melyik boltból rendszelsz az arukereső listájából! Eleve ha fent van egy bolt az árukeresőn az csak jót jelent.
Illetve netes rendelést 14 napon belül bármikor visszaküldhetsz. Egyébként ma már 2020ban nem éri meg, nincs is értelme olajat hamisítani. Ez kb 20 éve volt divat. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
polonic #6015 üzenetére
Én innen rendelek évek óta, hivatalos viszonteladók nem hamisat árulnak.
-
válasz
Tothgera30 #6020 üzenetére
GM small gasoline engine > Dexos1 gen2
-
B14XFT motorba Dexos1 gen2 az előírt? Mert vannak erről eltérő vélemények.
-
polonic
félisten
Olajcentrumban minden Motul van kb, csak ez nem.
A kaufferben meg akármikor néztem, sosem volt rendelhető. De lehet, akkor naponta kell majd. -
polonic
félisten
Melyik boltból vennétek meg azt az adott Motul olajat?
Melyik az, ahol tuti nem vernek át és eredetit kapok?
[link] -
Jenne
őstag
Sziasztok!
A FEBI BILSTEIN szűrők (olaj/levegő/pollen/üzemanyag) minőségüket tekintve mennyire jók, megbízhatóak?
Közép-standard vagy ennél jobb, vagy prémium minőség?
Használ valaki ilyen márkájú szűrőket? -
eTrade
tag
[link] QR kód hitelesítést használ más márka is?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
ghost364 #6008 üzenetére
Középtávon hasonló helyzet lesz az eredmény (és persze szerintem is a motort kéne javítani, de ha az utolsó műszakija telik a kocsinak, megértem, hogy nem reális)
- veszel két kanna olcsó olajat, egyik bemegy olajcserére, másikat lassanként megeszi
- veszel a két kanna olcsó árán egy kanna drágábbat, és reménykedsz(vagy adsz neki mindenféle csoda-adalékot)
Akkor már dobok be én is sűrűbbet [link] -
ghost364
senior tag
Köszönöm mindenkinek a tapasztalatokat, szerelőnél már voltam egyébként, ő azt mondta szerinte szelepszár szimeringes (mivel erő bőven benne, és a kompresszió is jó, folyni nem folyik sehol. Bár ettől függetlenül nagy eséllyel a gyűrűk sem az igaziak már) , de szerinte sem vészes ez az olajfogyasztás. Ha nagyon megnőne, akkor értelemszerűen generál, de szerintem ez a mennyiség még tűrhető. Értem a logikát a 10W60-ban, de sajnálok kiadni a 170 ezer forintos autóba 1x ezret olajra, pedig nem vagyok fillérbaszó típus
-
-
bul07
nagyúr
válasz
szimi57 #6003 üzenetére
Alapszabály hogy az olaj nem autószerelő
Simán lehet hogy sűrűbb olaj ront a dolgokonEddig 10W-40-el 7deci fogyott 1000Km-ként 24éves autó estén, én ezt nem mondanám nagyon drasztikusnak, akkor miért térjen el 10W-40-től ami gyári ajánlás is, olcsóbb de elfogadható olajat kel beletenni hogy ne fájjon annyira az utántöltés
Én tudok drasztikus olajfolyásra példát mondani
Öcsém hajt egy merci buszt(18+1fős), 1000Km-ként 2-3liter olaj, és ez már így megy mióta megvették használtan(6millióért), és mennek vele nem lesz megcsináltatva, havi 4-5e Km megy a busz
Részecskeszűrő már volt cserélve dugulás miatt, 140e Ft, és majd megint kell az tuti (turbó csere is volt már)
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- VR topik
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Yettel topik
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Vírusirtó topic
- További aktív témák...
- Xiaomi Electric Scooter 4 Lite 2nd Gen elektromos roller
- Eladó autós gyerekülések, Römer és Peg-Pérego márkák
- Easun iSolar SMW 11kW Twin Hibrid inverter // Dupla MPPT // BMS // WiFi
- Új Ctek D250TS premium 12V/24V auto akkumulátor töltő 10A/200Ah - 5 év bolti garival! -
- YEELIGHT Cube Smart Lamp spot + base moduláris RGB okoslámpa
- AKCIÓ! MSI Z690 i7 12700K 32GB DDR4 1TB SSD RX 6800 16GB Phanteks P600S Cooler Master 750W
- Telefon felvásárlás!! Honor 400 Lite, Honor 400, Honor 400 Pro
- Apple iPhone 12 Mini 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S24/Samsung Galaxy S24+/Samsung Galaxy S24 Ultra
- BESZÁMÍTÁS!Gigabyte B650M R7 7800X3D 64GB DDR5 1TB SSD RTX 3080Ti 12GB Corsair 4000D Airflow TG 750W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest