Hirdetés
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Asszociációs játék. :)
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Digitális Állampolgárság Program
- Bambanő háza tája
- Építkezünk 6. rész (2024)
- Arctic MX-4 vs. Arctic MX-6. Melyik a jobb?
- A gyerekem "tartalmat gyárt". Mit tegyek?
-
LOGOUT.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyemi
csendes tag
Sziasztok .
Nem tudom olvastátok az Opel topikban az írásomat , hogy F Astra-ban (X14NZmotoral szerelt) a boltban típushoz hozzárendelt(Hengst H90W03-Alco SP935-Mahle OC90) olajszűrőjében nincs visszafolyás gátló szelep.(sőt se-milyen szelep nincsen, hogy miért(?) csak találgatni tudok ) Ezért hosszabb állás után indításkor relatíve későn alszik el az olajnyomás jelző lámpa , főleg ha 5W40 olajat használ az ember. Ezért kutatásba kezdem olyan szűrő után ami tartalmazza ezt a szelepet és méretileg , és a felcsavaró menet (M18X1.5) is megfelelő. Találtam is egy típust:Filtron OP699-est
Kérdésem, hogy milyen minőségi kategóriába sorolható ez a "Filtron" márka? Van valakinek valami tapasztalata vele?
Válaszokat előre is köszönöm.Üdv nyemi.
-
nyemi
csendes tag
Köszönöm választ. Szóval, jó középkategória. "Hmm". Őszintén "MANN"-ba szerettem volna ilyen paraméterekkel szűrőt találni, de sajnos nincs. Nem tudom a MANN után mi a legjobb ? Vagy mi a minőségi sorrend az olajszűrők között? Azért vacillálok, mert mint tudjuk ez a motortípus elég melegen dolgozik (termosztát nyitási hőfok:92-105C°) és ha valami rossz minőségű visszafolyásgátló szelepbe "belefutok", lehet többet árt mint használ.
-
nyemi
csendes tag
válasz tibbike01 #1751 üzenetére
tibbike01@
Köszönöm a tippet.
De sajnos egy 20 éves autóhoz, nincs már gyári, csak annak nevezett valami (valaki megvette szűrő festését),
és abban sincs szelep.K Norbi@
Előre is köszönöm. Én is az összes ismeretségi körömet végig kérdeztem (a gépész mérnők szomszédomat és kollégáimat, az ismerős autószerelőimet ) és mindenki csak kitárta a kezét és nem tudták a választ. Holott elhelyezkedése (vízszintes szerelés) indokolja. Az autószerelő Technikus ismerősöm szerint nyugodtan beletehetek valami jobb minőségűből visszafolyásgátló szelepest ,ártani nem szabadna neki. Sőt ő még a nagyobb méretűt is ajánlotta mint szűrés hatékonyság (nagyobb szűrőpapír felület és ezáltal kisebb átmeneti nyomás csökkentés) és a nagyobb olajmenyiség miatt.
Szóval kíváncsian várom mit derítesz ki .
Mindenkinek Köszönöm a választ és hogy foglalkoztok a hülyeségemmelÜdv nyemi.
-
nyemi
csendes tag
Először is elnézést az előző hozzászólásom végén levő obszcén kifejezésért. De volt olyan autószerelő haverom aki így illette a szűrő "korszerütési" próbálkozásomat. De azt hogy miért nincs benne szelep ,azt ő se tudta.
tboy93@
Oké oké, hogy "gyári" (mert van Lengyelt és Koreai is) de milyen GM szám volt rajta? Mert az mindent elárul(remélem nem a fekete).
Néz már meg nekem . Köszi[ Szerkesztve ]
-
nyemi
csendes tag
Ja a tied betét, akkor persze a gyárit. Azt hittem Spin-on-ról beszélünk .
Én is döntöttem K&N HP-1001 vagy PS-1001 fogom berakni. . A DAEWOO, LANOS 1.6 16V motorhoz is ajánlják akkor nekem is jó lesz, gondolom,
olaj pumpa azonos. A menet M18x1.5-ös, a méretek jók, bypass nincs csak visszafolyásgátló szelep. Most már jöhet 5W40-es Mannol 7711-es 100C°--13,6mm²/s sűrűségével.
Mi a véleményetek? -
nyemi
csendes tag
válasz Markizmark #1829 üzenetére
Szia vebbful Ez a problémád már megoldódott? (késői olajnyomás felépülés).
[ Szerkesztve ]
-
nyemi
csendes tag
Mert itt a megoldás:Szabad fordításban ami a videó alatti szöveg:"A motorolajban a fél szintetikus 10w40-ről a szintetikus 5w30-ra cserélve, és egy olajszűrőt helyeztek el az elszívó szeleppel". .Az elszívó az visszafolyásgátló lenne csak így fordítja Google 🙂
Íme egy link, ahol a felhasználható m18x1.5 menetes szűrők fel vannak sorolva.
Amúgy a legkorrektebb megoldás ha az ember vesz egy Lada olajszűrő adaptert Ezen a colos menetet meghagyva az M20x1.5 átmetszve 18x1.5-re és mindkét végéből 10-10mm levágva betekeri az eredeti helyére. Aztán a MANN katalógusból kiválaszt egy hosszabb de átmérőre megegyező visszafolyásgátló szelepes olajszűrőt. Az hogy Bypass is van benne(párhuzamosan a blokkban levővel) az nem baj, csak 1,5 bar-nál nagyobb legyen a nyitási nyomása. A nagyobb hosszúság meg olajtöbbletet és szűrési hatékonyságot növeli. Az oroszok az OPEL vagy Deawoo típusoknál mindenképp ajánlják ha az olajat szintetikusra cserélik , például ugye nálad is 5W40-es Mannol van ott is érdemes lenne megcsinálni.
Egy példa az Opel fórumról: Tikakukac hozzászólása amiben képekkel is illusztrálta mennyire elkokszosodhat a rendszer . Ezt elkerülvén én is mindenképp ajánlanám az említett olajszűrő módosítást. Én biztos hogy megcsinálom .[ Szerkesztve ]
-
nyemi
csendes tag
válasz Markizmark #1884 üzenetére
Szia.
"Az olajgombám a visszatérő ágban van, a sor legvégén,"
Ha erről beszélsz:Sajnos ez a Mazda 323-as olajozási sémája
Az Opel F Astra (8 szelepes) kicsit más milyen.
Ahogy megtelik az olajszűrő végigszalad a főtengely csapágysorát kenő olajfuraton és már meg is van az a 0.3-0.5 bar, és sajnos még a gravitáció (olaj súlya) rá tesz egy lapáttal.
Bőven csörögnek még a hidrótőkék ekkor. Sajnos ki elemeztem eléggé a dolgokat. Az orosz oldalakon még a felszívó cső O-gyűrű tömítését említik a Viton-ra való cseréjét a szintetikus olaj használatánál. A mérete ~ 15x2.5mm. (a neten pontosan megtalált érték: 15.3x2.4mm).
Még egy link , igaz daewoo de ugyan az.[ Szerkesztve ]
-
nyemi
csendes tag
Ez a TBN szám, hogy magas, nem jelent problémát az alumínium alkatrészek számára?
Mert úgy tudom KOH/g érték a lúgos kémhatás növelését jelenti, amit nem nagyon szeret az alumínium.
Idézet: korrodáló hatású a fémekre, mint alumínium, ón, ólom és cink.[ Szerkesztve ]
-
nyemi
csendes tag
válasz BlacKSouL #2214 üzenetére
Ez tudtátok?
Idézet:
"Gasoline, LPG and CNG powered vehicles do not require high TBN; it fact, a high TBN level is likely to be detrimental for them, causing ash deposits build-up and adversely affecting exhaust after-treatment systems (GPF, TWC). Using a high-TBN heavy-duty diesel oil (HDDO) in a new heavily boosted gasoline engine may trigger a nasty super-knock, known as low-speed pre-ignition (LSPI), which can entirely ruin the engine."[ Szerkesztve ]
-
nyemi
csendes tag
válasz Markizmark #2228 üzenetére
Most hogy pont a télbe megyünk mindenképp 5W40-est ajánlanák, egy OC93 szűrővel megspékelve.
Mert még ugye lesz még nyár is .
Ha gázos lenne akkor ezt vagy még beválna ez is szerintem. Én e három közt vacillálok de közben még keresgélek is .[ Szerkesztve ]
-
nyemi
csendes tag
Szia.Kis adalékoltságról Nagyra váltottál (TBN: 7.1/10.2 mg KOH/g -Sulfated ash:0.77/1.07 %) , de a HTSH (3.5/3.2 mPa.s ) meg kisebbre. Biztos jó váltás volt ez?
"de morgott a szerelőm, hogy ne tegyek benzines autóba dízelbe szánt olajat."
Miért, látott valami konkrét problémát, hogy a cserét javasolta? -
nyemi
csendes tag
-
nyemi
csendes tag
Hát igen én is csak ezt javasolnám, de ahogy sejtem (elég könnyű volt rábeszélni ) te is érzed, hogy nem volt ez a csere olyan szerencsés. Ez annak köszönthető, hogy 5W30-as mindkét olaj , de a berakott egy "bő nagyság rendel " hígabb (100C°:12.1--10.1 mm²/s) . Ez a motorzajok erősödését (ez a jobbik eset!) vagy ép túlzott halkulását okozza. Bevált járt utat feladni nem szabad. Teljes szívemből nagyon remélem, hogy nem fizettél még érte tanuló pénzt.
Boldog Karácsonyt Mindenkinek. -
nyemi
csendes tag
Ha nagyon egyszerűen akarok válaszolni: azért mert nem erre lett tervezve az olaj szivattyú a fúratok átmérője
és az egész olajozási rendszer. Ugye így akkor fő kérdés az : tönkretehető egy motor egy rossz olajválasztással? Igen akár 500km alatt is . És miért?: Mert a kisegítő berendezések nem tájékoztatják megfelelően a felhasználót a problémáról. Ajánlom az egész oldalt , de most ez vág ide.[ Szerkesztve ]
-
nyemi
csendes tag
Most lehet, hogy a hidegek miatt nem érzel semmit, de lesz még itt árnyékban 40°C is.
De ha a tünetek megjelennek, akkor meg már késő lesz. Amúgy meg nem is értem miért reszkírozol (?)
Holott te magad is ezt írod:"Most megnéztem az olajválasztót újra és egy A5 olajat se hoz (azt sem amit beletettem), csak C2/C3-at."
"Mindegy" én mindent megpróbáltam , de Tiszteletben tartom döntésedet.
Ajánlom magamat Üdvözlettel nyemi. -
nyemi
csendes tag
válasz Roxbury #2441 üzenetére
"En ugy gondolom azzal lehetne a leheto leghosszabb elettartamot elerni es ugye azzal gyorsabban is melegszik a motor a gyorsabb olajaramlas miatt,"
Miért is áramol gyorsabban a hígabb olaj ? Mert szerintem ha a csapágy hézagok, a szivattyú, és a csatornák maradnak , a szivattyú résolaját is figyelembe véve, üzem melegen meg rosszabb lesz a helyzet.
Szóval szerintem csak finoman avval hígítással.
Mutatok egy példát, hogy lehet Jól olajat váltani.
Opel F Astra X14ZN-és motorral.
Eddig Castrol Magnatec 10W-40 A3/B4 volt benne meg egy Hengst H90W03 (magasság: 86mm szűrési felület :784cm²) szűrő.
Most váltottam ENEOS Premium Hyper 5W40 C3 és ]KNECHT MAHLE OC 93 ((magasság: 101mm szűrési felület :1300cm²) szűrőre.
Mint az adatlapokból kitűnik a meleg oldali viszkozitást nem csökkentettem csak a hideg oldalit, Ezáltal a viszkozitási index nőt és az API teljesítmény szint is. A szűrési hatékonyságot a minőség és a szűrési felület nagyságának növelésével értem el.
Ez egy jó váltás volt , de lehetne természetesen jobb is csak ugye a fránya anyagiak. -
nyemi
csendes tag
Hogy ne lenne hangosabb API:SN-ről SL-re váltottál te is . Az két minőségi osztályt ugrottál lefele.
Ráadásul Long-life-re ami jó agyon van adalékolva .Még egyszer elmondom: Egy rossz olajválasztással tönkretehető a motor, akár pár száz kilométer alatt is!!!
[ Szerkesztve ]
-
nyemi
csendes tag
válasz Waterminator #2499 üzenetére
Van valami problémád az autóval , hogy váltani akarsz? Mért gondolod azt hogy a Motul jobb olaj Total amit most használsz?
Íme a labor lapja.
Kíváncsi vagyok észreveszel benne e valamit? Aztán majd beszélünk. -
nyemi
csendes tag
Lehet itt magyarázkodni , de ha API SM-es van előírva akkor SL-est nem önthetünk bele. Ez tény.
Aztán, hogy ez milyen mértékű problémát fog generálni, az egy másik kérdés(főleg a betöltött olajtól függ). Ez csökkenti e a gépkocsi motorjának élettartamát(?) Itt is bátran ki merem jelenteni hogy Igen.
Vegyünk egy példát :Valaki éveken keresztül egy C3 (SM) olajat használ , ami tudjuk nem egy agyon adalékolt , ezért itt -ott lerakodások keletkeznek , főleg az olajteknőben csatornákban és a motorblokk olyan részein ahol pangó olaj található. Ezek után beletölt egy nagy adalékolású Long-Life olajat (SL) ami aztán minden lerakodást felold. Ez az olajban lebegő olajkoksz először a olajszivattyút fogja tönkretenni,(lásd linkelt videó) majd ha már annyi a szennyeződés, hogy az olajszűrő sem bír vele és átszakad , a főtengely csapágyainak is meglesznek számlálva a napjai (mondjuk rossz olajszivattyúnál is csak kicsit később). Ezért minden második(!) olajcserénél olajteknő levételt és takarítást javaslok és aki nem használt nagy adalékoltságú olajat már ne is tegye.[ Szerkesztve ]
-
nyemi
csendes tag
válasz Waterminator #2504 üzenetére
Íme egy link ahol már 2018-as formájáról olvashatsz többet.
A "különleges" anyag amúgy Molibdén ami miatt azt is mondják erre az olajra, hogy inkább a motorvédelemre helyezi a hangsúlyt nem az üzemagyag takarékosságra.
"A katalizátor védelme szempontjából is ok ez az olaj?"
Ez egy erősen adalékolt olaj ami nem kedvez a katalizátornak főleg úgy hogy 10 ezrenként cseréled.
Növelni kéne a csereperiódust (pld. 15 ezerre) hogy az olaj "kidolgozhassa magát".
Ha meg végkép olaj típus (pld. C-rer) cserét szeretnél . Én a helyedben megkeresném Email-ban a KIA márkaképviseletet és tőlük kérnék ajánlatot (vagy "trükkösen" angolul a gyártót) . Egy levelet megér .[ Szerkesztve ]
-
nyemi
csendes tag
válasz Roxbury #2505 üzenetére
"Ne riogasd itt a népet. 😁"
Így is fel lehet fogni dolgot: amiről nem tudunk az nem fáj, meg nincs is kényelmesebb a vak bizalomnál. Én 58 ezernél szedtem le, ott még nem volt vészes . Az ismerősöm 140 körül, az meg meg már durva volt.
Persze hogy függ milyen olaj van beletöltve, meg kocsi használaton is sok múlik. -
nyemi
csendes tag
Ti itt úgy cserélgetitek és ajánlgatjátok az olaj típusokat , mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne. Holmi dobozra írt betűk alapján. Persze a következményekkel nem foglalkoztok.
Idézet:nandow@: Én csak egy tapasztalatot osztanék meg. 2. olajcsere volt, mióta nálam van az autó. Most motul econergy 0w30 került bele, hangosabb lett tőle a motor hidegen. (Előtte castrol 0w30 volt benne)
Erre a hozásszólásra is csak én írtam , más meg csak hallgat. Ez amúgy a legkönnyebb. Fel kéne vállalni a felelősséget a tanácsokért. Nem gondolod?
-
nyemi
csendes tag
Szerintem meg te nem érted, én mire akarok rámutatni. Elbujtok az ajánlások és dobozokon levő szabvány betűk mögé.
Oké jó bele API SL-es sőt SJ is adott gépkocsihoz .
De akkor visszakérdezek: Magas vagy alacsony adalékoltságú legyen? Mi a minimális HTHS és 100°C-os viszkozitás ami még megengedett? Az adott gépkocsit régebben, milyen olajjal használták? stb.....Tudod mindezekre a választ?
-
nyemi
csendes tag
válasz Waterminator #2525 üzenetére
Qru bátrabb mint én . Jómagam is C-s olajokat preferálom, főleg rövid intervallumú olajcserékhez. De az a fránya gyári ajánlás és a eredeti KIA olajban levő Molibdén elbizonytalanít.
Ami nem is kevés (735mg/kg) mert olyan mintha minden olajcserénél még egy ilyet beleöntenék a motorba. -
nyemi
csendes tag
"Dehogynem értem. Pont ezek miatt lettek kitalálva a szabványok, teljesítmény szintek:"
Amik "valljuk be", nagyon kevés információt közölnek a felhasználóval.
Még az adatlapok is , hiszen köztudott, hogy minden olajnak meg van HTHS száma az ACEA besorolás miatt. De ez valahogy csak egy pár gyártó köti az "orrunkra" Miért is(?) ez is egy jó kérdés ugye ha kicsit jobban belegondolunk."Persze itt az olajos topicban mindenki keresi a "Szent Grált". "
Ugye itt a KIA gyárilag betöltött olajánál kibukott a Molibdén (pontosan:MoS2) mint adalék.
Lehet, hogy ez lenne(?) Kitudja... valakinek esetleg valami tapasztalata van ne rejtse már "véka alá",
Írja meg egy pár sorban . A működése az tiszta , csak ugye a gyakorlati tapasztalatok érdekelnének. Előre is köszönöm.[ Szerkesztve ]
-
nyemi
csendes tag
válasz Waterminator #2519 üzenetére
A tudomásom szerint a TBN szám pontosan egy szilárd anyagot takar : a kalciumot (általánosságban).
Ha megköti az olajban levő ként (S) Kalcium-szulfáttá alakul (magyarul gipszé) ami szintén egy szilárd anyag.
Na mármost, vagy így vagy úgy lerakódásokat tud okozni. Ami ha az égéstérbe jut , tudományosan bizonyított hogy LSPI gyújtás problémát okozza. Ez is egy érv amit magas adalékolású olaj ellen szól.[ Szerkesztve ]
-
nyemi
csendes tag
válasz Waterminator #2559 üzenetére
Kicsit utána jártam a dolgoknak. Mindenképpen, mert úgy néz ki a gyári olajod Molibdén adalékolása a LSPI-t (Low-Sped Pre-Ignition:idő előtti gyújtás, öngyulladás alacsony fordulatszámon) hivatott megszüntetni.
A tanácsom: ha valaki új olaj berakása után gyorsításkor csilingelő hangot hal a motor felől, öntsön Molibdén (MoS2) adalékot az olajhoz.Eredményekben Gazdag Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek.
-
nyemi
csendes tag
válasz Waterminator #2595 üzenetére
A molibdén nem árt a katalizátornak a motornak meg kimondottan jó. A lényeg az olaj kalcium tartalmán van (olaj TBN száma) ami a savasság semlegesítésében van szerepe.
Az tud: alacsony fordulatú detonációs öngyulladást előidézni és lerakódásokat okozni a motorban katalizátorban. Amúgy ezek a dolgok még nem nagyon tisztázottak , de úgy nézz ki, hogy problémák kialakulását Molibdén megszünteti. -
nyemi
csendes tag
válasz Waterminator #2602 üzenetére
Micsoda ........ 47e km autóba . Semmit ne önts bele. Nem érted(?) a Molibdén megvédi az autódat és katalizátorát is a Kalcium káros hatásától. Ez tény (ezért is van a gyári olajodba), csak nem tudják még pontosan hogyan is működik.
[ Szerkesztve ]
-
nyemi
csendes tag
válasz kisp113 #2608 üzenetére
Link:Super-Knock: The Old Engine Killer is Back
Idézet:" It has been reported that, certain additives, such as zinc dithiophosphate (ZDDP) and molybdenum, reduce the risk of LSPI, while others, such as over based calcium sulfonates – a common component of TBN buffer – act as LSPI promotors."
[ Szerkesztve ]
-
nyemi
csendes tag
-
nyemi
csendes tag
válasz Waterminator #2634 üzenetére
Szóval akkor megkaptad a gyártói ajánlást?
Na ez a jó megközelítés. Ha valaki olajat szeretne az autójához megkeresi egy olajcég keresőjét (ami szimpatikus neki) hogy ajánljon valamit . Ez meg a rossz. Hisz honnan tudná egy olajgyártó ,hogy egy adott autó motorjához milyen kell, hisz nem tud a szerkezetéről semmit .
-
nyemi
csendes tag
válasz Waterminator #2637 üzenetére
Győzelem . Ez kéne mindenkinek csinálni, akkor lennének itt meglepődések olajválasztás ügyben, az biztos. (0W-20-as 10-15 éves autóba meg ilyenek )
-
nyemi
csendes tag
Nekem 0W semmi bajom nincs csak meleg viszkozitást jelölő 20 számmal . Mert nyáron nálunk bőven meg van "forró égövi alatti használat " ami 30-40 -es olajokat inkább előtérbe helyezi. Az éghajlatukon csak Stop-Start autóba tudok 0W20-as olajat elképzelni, esetleg valami újabb gyártásút, ahol olyanok a csapágyhézagok.
[ Szerkesztve ]
-
nyemi
csendes tag
válasz vadorzó #2851 üzenetére
A lényeg hogy alacsony adalék szintű legyen avagy ACEA C3-12-es, és hogy senkinek ne legyen igaza töltsél bele jó magyar olajat.
[ Szerkesztve ]
-
nyemi
csendes tag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- HONEYWELL HR92EE rádió frekvenciás radiátor termosztát 3db
- ÓRIÁSI Philips Hue csomag - Hue Go, Iris Black, Play Bar, Light Strip V4 stb...
- Xiaomi Kami Doorbell wifi csengő arcfelismeréssel - foxpost az árban!
- 1000W-os Hátsó Motoros Újszerű Mountain Bike gázkarral
- KUKIRIN G3 PRO ELEKTROMOS ROLLER 2X1200W 52V 23AH 65KM/H
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest