Hirdetés
- Meggyi001: A kérdés...
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- kraftxld: Diáklaptop - Dell Latitude 3140 - Királyunk ajándéka
- GoodSpeed: 3I/Atlas: Üstökös vagy idegen civilizáció űrhajója?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Lalikiraly: Astra kalandok @ Negyedik rész
- GoodSpeed: Nem vénnek való vidék - Berettyóújfalu
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
gg72
veterán
válasz
tboldi
#16846
üzenetére
Igen, mondtad. Az illető, aki felmérte a kocsi műszaki állapotát, azt mondta, hogy látszik az olajon, hogy friss, így azt télre hagyom, de márciusban lecserélem. Olajból mit választanál amúgy azok közül, amiket d4d felsorolt? Castrol, Total, LM, Ravenol, Motul vagy a Selenia?
-
d4d
aktív tag
válasz
tboldi
#16840
üzenetére
Ugyanaz a DS1-es előírás van az ő alfájához is? Akkor megosztom a kis listámat. Szokás szerint ebben az esetben ritka a gyári elfogadott olaj a Selenian kívül, de nyilván nem azért mert másnak megugorhatatlan. Ránéztem a DH1-esre is, pl 2024'es 180 lovas 2.2es pug boxer, hát kb semmi, liqui, shell, motul stb semmit nem tudnak felmutatni ehhez a motorhoz, nagyjából a total és a mobil ami tudja meg a selenia.
Néhány olaj a Fiat 9.55535-DS1 előíráshoz
Castrol Magnatec 0W-30 C2
• ACEA C2
• Ajánlott: Fiat 9.55535-GS1 / DS1Eneos Ultra-S 0W-30
• ACEA C2, low SAPS
(A viszkozitás, a C2 és a low saps miatt jó lehet, de amúgy nincs ajánlása)Liqui Moly Top Tec 4310 0W-30
• ACEA C2
• Ajánlott: Fiat 9.55535-GS1 / DS1Mobil Super 3000 Formula P 0W-30
• Stellantis FPW9.55535-DH1 (gyári elfogadás)
• Ajánlott: Fiat 9.55535-GS1 / DS1MOL Dynamic Star F 0W-30
• ACEA C2
• Fiat 9.55535-GS1 / DS1Motorex Concept FX/L 0W-30
• Ajánlott: Fiat 9.55535-GS1 / DS1
• Ajánlott: Stellantis FPW9.55535-DH1Motul ECO-clean 0W-30
• ACEA C2, API SP
• Fiat 9.55535-GS1 / DS1Q8 Formula Elite C2 0W-30
• ACEA C2, mid SAPS
• Ajánlott: Fiat 9.55535-G1 / S1 / GS1 / DS1Ravenol FES 0W-30
• ACEA A5/B5, ACEA C2, API SP (RC)
• Ajánlott: Fiat 9.55535-GS1 / DS1Rowe Hightec Synt RS 0W-30 HC-C2
• ACEA C2
• Ajánlott: Fiat 9.55535-GS1 / DS1Selenia WR Forward 0W-30
• ACEA C2
• FCA 9.55535-DS1 / DH1 (gyári elfogadás)Shell Helix Ultra Professional AT-L 0W-30
• ACEA C2
• Fiat 9.55535-GS1 / DS1Valvoline SynPower ENV C2 0W-30
• ACEA C2, API SP
• Fiat 9.55535-GS1 / DS1 -
-
d4d
aktív tag
válasz
tboldi
#16774
üzenetére
Ja így érthető a 10W40..
Ajánlás és ajánlás között is van különbség, mert olyan olajat is ajánl néhány kereső, aminek az adatlapján valójában híre hamva nincs a fenti fiat előírásnak semmilyen szinten.
Ezeknél viszont szerepel a 9.55535.G2 (csak ajánlás)
• Elf Evolution 700 STI 10W-40
• Fuchs Titan Syn MC 10W-40
• Liqui Moly Molygen New Generation 10W-40
• Total Quartz 7000 10W-40Ismerősnek szedtem össze az infókat, a márkakeres árakat le se mertem írni, a leeresztőcsavart 17 ezer ft körül mérik. Ehhez képest a 7ezres olajszűrő ajándék. Nyilván a neten a gyári cuccokat is meglehet találni jóval olcsóbban.
Szerk. Hogy a pi...ba, acea c3at irtam.. a3 helyett.. nyomtathatom újra

-
d4d
aktív tag
válasz
tboldi
#16733
üzenetére
Újabb japán vadászat, ezt figy. Mazda 5 1.8 benzin 2006. A tökömnek se tudtam kideríteni a gyári olaj adatait először. Nem ragozom, 20 éve mazdás márkaszervizes fickó azt mondta bármilyen 5W-30 jó bele. Ugye én próbáltam ettől bővebbet is kideríteni, de mindenki csak ezt hajtogatta, 5w30 azt kész. Egyik szerviz említette a total quartz ineo mdc-t. Mondom adjatok egy cikkszámot a gyári literes olajra majd keresek egy adatlapot az alapján. Hivatalosan a márkaszervizeknél már jóideje nincs gyári mazda flakonos olaja. Nem forgalmazzák már. Namost ez egy Ford eredetű motor elvileg a5/b5, ford wss m2c913-d kellene hogy vonatkozzon rá. Ha ez így van akkor is "bármi" mehet bele? Ha fordnál ez így megvan szabva, akkor hogy mehetne már bármi a mazdába? Ahol van info a gyári olajához ott API SL/CF, A5/B5 szerepel.. magyarul ha total akkor az nfc lesz a jó mint korábban egy mazda 2nél ami szintén ford motoros volt
-
d4d
aktív tag
válasz
tboldi
#16663
üzenetére
Van a közelben egy idősebb fickó, autósboltja van, nála találtunk kétféle méretű csövet, ehhez szerzek vmi fecskendőt gyógyszertárból és megnézem ezt elsőnek. Rákerestem a katéter csőre is, fel is dobta a google szépen ábrázolva a hólyagkatéterezést... rögtön össze is szorult minden testnyílásom
az olajszivattyú most sok lenne, főleg, hogy nem is én baltáztam el ezt az egészet. Köszi a tippeket!
-
-
tboldi
nagyúr
válasz
tboldi
#16330
üzenetére
Garázsnapló #4 - egyben befejező rész
48h-val később már rendesen kikeményedett a szilikon, úgyhogy belelocsoltam mind a 4 liter olajat, így is 1-2 mm-rel a max. jelzés alatt maradt a szint.

Utána elmentem egy 10 km-es próbakörre, nem vált inkontinensé ezalatt, a hangja is szép, de hazaérve azért raktam egy nagy kartonlapot az autó alá. Ha nem lesz rajta semmi holnapra, visszaszerelem az alsó műanyagburkolatot és a haspáncélt, és akkor teljesen kész van.Ja, és a klíma működőképes maradt, kibírta a pár napos gumipókon lógást a kompresszor és a csövei.

Ennek a nem várt javításnak a költségei nagyságrendileg:
• 2 kötelezően cserélendő tömítés a teknőnél - 4200 Ft
• Loctite 5910 szilikon - 6500 Ft
• Dayco hosszbordás szíj - 6300 Ft
• új M8x80-as csavar + alátét a szíjfeszítéshez - 70 FtSzerszámok, amiket vásárolnom kellett:
• Lincos menetvágó + olajleeresztő javító készlet - 36000 Ft
• Milwaukee pajszer - 5800 Ft
(ezek persze még jól jöhetnek a jövőben máshoz is
) -
d4d
aktív tag
válasz
tboldi
#16286
üzenetére
Lehet hogy jó, de ami Doblo eddig nálunk járt, kb minddel volt vmi gond és nem 1-2 autóról van szó. Francia dizelekkel sokkal jobb a tapasztalat. Kis Peugeot 207es 1.4 HDi majd 500e kmerrel, mint az óramű. Masterek között 1-1,8 millió kmessel is találkoztam. Nem francia de a valamikori Weltauto főnök főnök Frank Györgyéknek adtunk el egy 1.9es dízel Octavia-t nagyjából 1.250.000 kmerrel (999.999nél megáll a számláló), eredeti turboval, egy nyugdíjas vadászpilótáé volt az autó. Lógott már minden a futóműben, meg úgy nézett ki ahogy, de ment. Persze a franciáknál is vannak aknamezők bőven. Kishaszonnál hiresen fosok az újabb 2.2es motorok. Meg 2 ezres öregem.. egy 3,5 tonnás össztömegű kishaszonjárműben mit keres ekkora motor? Elhiszem hogy az erő megvan na, de hol a tartósság? Egy nagy maxi Boxerbe, Ducatoba legalább kellene a 2.8-3.0 literes motor, ahogy voltak is és milyen jók voltak..
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
tboldi
#16257
üzenetére
Részletes, tetszik. De ebből még mindig nem tudni, hogy tényleg 100%-ban azonos-e a két motor. Ha marad a gyári előírásnál abból nem lehet gond. Legalábbis én biztonsági játékos vagyok ilyen téren. 5w40-től sem lenne baja valószínűleg, sőt könnyen lehet előtte is azt kapott.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
tboldi
#16254
üzenetére
Gondolom nem ok nélkül írták bele a manualba csak azt amit. Első körben tartanám azt ami ott van.
Érdekes, hogy nálam a Foriban meg az Imprezaban ugyanaz a motor de más az előírás hozzá. Pedig az tényleg szögre ugyanaz a 2 motor... Itt viszont nem teljesen biztos. Lehet más lehúzógyűrűt használnak pl.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
tboldi
#16227
üzenetére
Kitölti a szilikon a réseket ha kell, no para - egy brutál elvetemedett szelepdekninél kellett traktoron bekenni a klingerit tömítést pluszban, paszta nélkül egyből eresztett, de kenés óta szép száraz

Szivárgás teszt: kívül kréta, belül petróleum (kúszik) - hamar megmutatná, ha gond lenne. AZMT olajteknőn a gyári furat ferde volt, oda duplán kellett alátét. Nade nálatok biztosan megvezette a gyári (felületre merőleges) furat, szóval jó lesz az

Váltó olajszintet ellenőrző hozzáférhető? Ha nincsenek a kocsi alatt cseppek, majd egyszer kuplunggal együtt praktikus lenne szimeringet cserélni, addig meg figyelgetni a szintet.
Honnan sikerült beütni a kaparót?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
tboldi
#16191
üzenetére
Golfnál szenvedtem vele egyszer én is, árokból nem sikerült se ütni se feszíteni, végül aknából - ahol elfért az erőkar
- tudtam megfelelő szögben feszítővassal megnyomni oldalirányban, a váltó harangnak támasztva. Szóval ha van hely, szerintem próbáljátok egyenes/görbe pajszerrel, stb, hátha megadja magát 🤞 -
2ozzmexy
senior tag
válasz
tboldi
#16162
üzenetére
Nekem nincsen ilyen menci ábrám, vagyis a kezelésiben nincsen rajz ilyen egyértelműen, de azt tudom hogy lehet könnyezik, olajnak tűnik és gyanúsan a leeresztőtől jön... abban reménykedem hogy a múltkori szélviharban motorolaj betöltés során ment mellé egy kicsi és csak az lesz. A gyári váltóolaj nem tudom milyen színű de ez sárga csepp volt, mint a friss motorolaj, nem találok róla semmit hogy a gyári Ecstar gear 75w milyen színű.
Ha cserélni kell a csicska csavar miatt akkor morcos leszek.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
tboldi
#16114
üzenetére
Jaj, ne csináld már, hol a humorérzéked?
Az alu megfolyik a sok ki-be tekergetéstől, mindig deformálódik picit a menet, a betonbiztos megoldás ugye az lenne hogyha lenne benne egy acélpersely és abba tekernéd a csavart.
Lehet elérted a teknő tervezett élettartamát, vagy úgy gondolták addigra úgyis kell olajteknőt cserélni.
De nézd a jó oldalát, kicserélheted a tömítést is egy füst alatt és kipucolhatod a szűrőt is a felszívócsőnél.
Nekem csak céges volt újramenetezett teknővel, hát az agysebészek az M10-re felfúrt menetben is ugyanannyira húzták a csavart... könyök nyútonra, szerinted eresztett? (spoiler: naná!) Mi lett a végső konklúzió? "Xarolasz", igaz ők fuserálták el, de nyilván a 159-es teknője a hibás... hagyjuk, ismerjük ezt. Cseréld ki a teknőt, az a biztos és ne legyél mufurc, ha megtanulsz nevetni magadon könnyebb lesz az élet.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
tboldi
#16107
üzenetére
Na Boldi, ne bohóckodjunk, ez nem a Facebook...
Igen, nyomatékra, de cseréltél mindent? Alátét, csavar? Mellesleg tudod jól hogy a gyári előírások garancia időig szólnak, azt kibírja velük, utána el is porladhat tőlük.
Megtanultuk, vagyis tanították, az egy sima 8.8-as csavar, alumíniumban meneterősítés nélkül, hány Nm-t bír? És te mennyire húztad?
Én addig szoktam húzni hogy ne csöpögjön, esetleg másnap még ránézek és mindenkinek elmondom hogy nézni kell pálcával (amelyikben van, ahol nincs ott komputeren) hogy fogy e az olaj, havonta egyszer legalább. Akinek már cseréltem és hallgatott rám az egy évvel később vidáman mondta hogy mióta nézi az olajat sose fogy ki a szélvédőmosó.
Ha szivárog mert nem húztad meg eléggé, azt látni fogod reggel, ha nem akkor meg melegen sem fog.
-
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
tboldi
#16095
üzenetére
Akkor ráérek jövőre, mert 2023-ban volt cserélve. A kuplung ATE SL.6-ot kapott, a szervó meg szintetikus Total MV LV olajat.
-
Qru
MODERÁTOR
Új hozzászólás Aktív témák
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Gaming notebook topik
- Linux Mint
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Spotify
- Küszöbön a Where Winds Meet megjelenése
- PlayStation 5
- Amazfit Helio Strap – képernyőmentesen
- Újra nekifeszül az asztali konzolok piacának a Valve
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Mini 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3648, 96% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD Strix RTX 2070 8GB Rampage SHIVA ADATA 600W
- Telefon felváráslás!! Samsung Galaxy S22/Samsung Galaxy S22+/Samsung Galaxy S22 Ultra
- Lenovo magyar laptop billentyűzetre van szükséged? Akármelyik verzióban segítünk!
- Panasonic CF-XZ6 AIO all-in-one laptop tablet 2k touch i5-7300u speciális ütésálló rugged
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest



az olajszivattyú most sok lenne, főleg, hogy nem is én baltáztam el ezt az egészet. Köszi a tippeket!


Reszvet. Ahhoz is van racse tekno?

