- eBay-es kütyük kis pénzért
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Yutani: Yutani Retró Hangkártyái: OAK Mozart Wavetable
- bitpork: MOD Júni 28- Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Kempingezés és sátrazás
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Asbee
veterán
válasz
grizlisandor #8099 üzenetére
A Filtron pr sehol nem írja a szagokat megszűri. De a mannál sem tudom elképzelni, hogy kiszűri a dízel füst vagy akármi szagát .
-
grizlisandor
veterán
Tegnap megint megbukott a Filtron Protect+ a Mann FP-hez képest, mentem reggel egy smókendsrám után, délután a Volán buszt is sikerült szagmintáznom.
Következő cserénél biztos visszatérek a Mann FP-hez.
Hiába a jó Filtron PR és a kedvezőbb ár, az orrom nem téved.Gondolkozom rajta, hogy megfelezem az olajcsere periódusát az Alteának, az 1 év/10k kilométert, 8k kilométert volt a legtöbb 1 év alatt, így az év a mérvadó.
Hétköznap 15km város + 18 km főútat megy, ezek felét reggel, másik felét délután. Hétvégén meg változó; néha meg se mozdul a kocsi, néha beleszalad pár kilométer város, ritkán akár egy hosszabb út is.
Szerintetek is mehet a "felezés"? -
Asbee
veterán
-
Asbee
veterán
Az is jó olaj, mondjuk én a professionalt használnám belőle. Mobil Esp 5w-30 ami talán egyik legjobb. Ismerősőm Shell 0w-30 at használ ilyen motorral. Szerintem ne válts, max ha lemész 0w-30 ra. Időben csere és megadod neki ami kell. 504.00 ami fontos tudja, de gondolom az a castrol megy bele.
-
TommyY2
tag
Gyárilag igen, de soha nem volt benne 0W-20 sajnos.
Nyolc évesen vettük a Splash-t (47e km-rel), ahogy néztem a szervizkönyvet, a garanciális időszakban is 10W-40 lett beletöltve a márkaszerviz által (ugyan így történt korábban a Scenic autómnál is, mint utólag kiderült) .
Mióta nálunk van, négy évig 5W-40-et töltött bele az akkori szerelőm (mondván, szívóba csak az a jó). Mióta kicsit beleástam magam az olajtémába (köszönet a fórumtagoknak), tavaly óta 5W-30 van benne (legközelebb Motul Eco-Lite lesz).TommyY
-
pepucs
tag
Sziasztok,
1.6 16V BCB 400e+km és LPG
Shell helix ultra/Total quartz 9000 Energy/ Gulf Formula 5W40 -eket használok, egyáltalán nem eszi. Autópálya és városi dugó 50%-50%. Lenne szerintetek értelme/bármi haszna váltanom Mobil1 ESP Formula 5w30 -ra?
-
TommyY2
tag
Köszönöm a végső megerősítést Dluinet-nek is, így lesz.
Korábban már kérdeztem, hogy mit tegyek az 1.6 szívóbenzines Scenic-be.
Ajánlották bele a Motul Eco-Nergy 5W-30-at és az X-Cess 5W-40-et is (most Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 C3 van benne).
Lehet, hogy abba is mehetne a Motul Eco-Lite 5W-30?Még egy kérdés. A Ssenic könyve GL-5 váltóolajat ír, elképzelhető, hogy olyan kell bele, nem pedig GL-4?
TommyY
-
diegho
nagyúr
Lassan esedékes az olajcsere az 1.4tsi Leon-ban. Castrol van benne most, de kipróbálnék valami mást. Mit tegyek bele?
-
MC Pite
veterán
válasz
Rocky975 #8054 üzenetére
Biztos hogy nem A3/B4 való bele, az ezeréves szívó motorkba való, nem a KappaII-esekbe!
Lubadvisor szerint Quartz Ineo First 0W-20 ami az ajánlott (megengedettből sok van).
Harejtélyes okból kifolyólagmégis (0/)5W30at akarsz, ne magas hths viszkozitású C3 vagy A3/B4-at, hanem A5/B5 vagy C2-őt válassz!Úgy jártok mint sok hasonló (főként) japánnál, ahol nem specifikálják agyon az olajat, megengednek egyszerűbbet is (de miért?), majd kezdődik az olajevés (olajlehúzó kokszosodása miatt) és utána egyéb motorkárok.
Ineo ECS 5W30 a legalja amit beletennék (totalól), de inkább 0W20-ast (főleg a városi használat miatt). Speciel inkább Eneosoznék, de ez már részletkérdés
-
Rocky975
senior tag
Sziasztok!
Feleségem 2010-es benzines 1.1-es Hyundai I10-es kocsijába keresek megfelelő olajat. Jelenleg C3-as total long life 5w30 van benne ,de olvasom itt,hogy magasabb Tbn számú jobb lenne bele.
A3/B4 kellene?
Köszönöm! -
norrberth
addikt
válasz
dellfanboy #8050 üzenetére
Van hozzávaló leszedő [link]
minden olajszűrőhöz. -
válasz
dellfanboy #8039 üzenetére
Az a helyzet, hogy ilyet bárdis mann filteres és gyári gm-es dobozban található mann filter szűrőn még sosem láttam. Dolgoztam a bárdinál is, pár ezer (tízezer) darab szűrőt láttam
, amik újak voltak és soha egyikiken sem volt ilyen. El sem tudom képzelni mi az ott. Nekem ránézésre olyan, mintha odacseppentenél egy csepp fáradtolajat és felissza a szűr anyaga. Mindegy, visszaküldtem, tapasztalat megvolt. Köszönöm szépen az ötleteket!
-
tboldi
nagyúr
válasz
dellfanboy #8050 üzenetére
Nekem ilyen fajta van, 2-3000 Ft, eddig mindig sikerült vele a művelet.
-
dellfanboy
őstag
melyik olajszuro leszedo szerszamot ajanlott megvenni, mint best buy? focus mk2 1.6benzin az alany. amit idaig probaltam: csiszolovaszonnal megfogni es kezzel hajtani, bor ovet valahogy raeroszakolni es avval lekapni, de nem sikerult. gondolkodtam atutok egy nagy szoget/betonvasat/csavarhuzot, de ha van egy celszerszam hozza par ezresert akkor nem kinlodnek vele. csak a problemam hogy a szuron nincs hatlapfeju.. ill olyan nagy vizpumpa fogom se aminek atmeroje 74mm, ahogy nezegettem a mostani szurom ilyen nagy.
-
norrberth
addikt
válasz
Motion_Blur #8045 üzenetére
drive2.ru fórumon megkérdezték a Mann-t miért lett módosítva?
A válasz hogy olcsóbban tudják adni ezeket a szűrőket.
De nem befolyásolja a szűrő hatékonyságát.
Ugyanolyan jó mint volt, és olcsóbb is.Jól mondod, spórolás.
Mondjuk tényleg van ára.
Kauffernél 4800Ft a HengstÉs az Unix
Ide kevés a 40-50% kedvezmény
73% kell -
norrberth
addikt
VW nak is eleinte körbe keretes volt a Mann.
De már ilyenek.Nem értem.
Nekem ami jött Mann "Made in germany"
Odaraktam egy egyenes felültre és oldalsó fehér csík kintebb volt 3mm el mit maga a szövet.
És ott bazi nagy hézag volt, az akkor hogy zár?
Úgy jó lenne ha végig szövet lenne.
Talán ha ollóval levágom róla a kiálló részt. És a szövet ráfekszik végig.És felül a Mann szart sem zár, csak oldalt. A hengst az igen, az felül 2 szélén zár.
De a mann Felül hozzá nem ér semmihez, alul meg lamellákra ül rá a pollenszűrőEzt hogy gondolják egyébként??
Köpedelem.....
Látom Youtube on is..
Hát vehetik az emberek a puccos méreg drága szűrőket.
Kb semmit nem ért, ha mellette megy át a szűrtelen. -
norrberth
addikt
Volt kis szűrő mizéria
Szóval a Gyári
Amit a Mann gyárt, de 2019 ben volt egy módosítás és a 2 széléről elmaradt a merevítés.
Csak a szövet zár.
De majd az Opelnél meglesem, gyári milyen maradt..Ez az új Mann
A jelöltek
Itt látszik a Valeo mellett mekkora lyuk volt
Sajnos.... Nagyobb volt 4mm el, és megrogyott.Ilyen a pollenszűrő háznak a bele...
Hengst volt a legjobb, ez oda való.
Jól zárt mindenütt.
Mann nem is tudom, denckermann inkább szóra se méltatom..
Előtte Filtron volt, az meg lötyögött benne.
Egyébként basznak rá az emberek, golf 7, Passat B7 B8 nál is ilyen.
Veszik a no name szűrőket, az úgy zár hogy sehogy.
Bedugják kész. -
norrberth
addikt
Ott van rajta..
Bosnyák fos azért ilyen.Hát én is megszabadultam tőle
Valahogy nem tetszett.Egyébként az én Germany szűrőm már kifutott mindenhonnan.
Szóval amit rendeltél a filter abc ból, az friss áru lehetett.
A bárdi meg régebbi készlet. Szerintem jó fél/ 1 év.
És a bárdiba is csak bosnyák lesz a te fajta szűrődből."Onnan gondolom, nekem már a bárdiba is csak bosnyák volt"
Szóval vagy veszel még 2db a Németből betárazol.
Vagy Mahle -
Asbee
veterán
válasz
dellfanboy #8039 üzenetére
Egyértelműen gyártás során valami. Ha bepróbálták volna nem így nézne ki. Vissza kell küldeni, kicserélik vagy visszafizetik. Ennyi.
-
dellfanboy
őstag
lehet ezt mar vki megrendelte, megprobalta berakni az autojaba de rossz volt a meret, viszont olajos kezzel fogta meg es megmaradt a nyoma, visszkuldte a filterabc-nek ok meg elpasszoltak neked..
de az is lehet szallitas/gyartas kozbe kapta meg a koszt.ez kb olyan mintha refurbished cuccott adnanak el. reklamalj. engem tavaly hegesztogep vasarlos soran probaltak atbaszni egy masinaval..
Reklamalj minel hamarabb. -
-
raziel01
veterán
válasz
Motion_Blur #8035 üzenetére
Ennyiért szvsz korrekt.
Márkaszervizben ez 220 ezer lenne minimum. -
Motion_Blur
félisten
válasz
Motion_Blur #8033 üzenetére
Picit az árakról:
ENI R Tech 5W30 5 liter + Mann üzemanyagszűrő, Filtron olaj-, levegő-, pollenszűrő + DOT4 ENI fékfolyadék munkadíjjal számlásan br. 57k. Ebből a munkadíj 15k.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Motion_Blur #8033 üzenetére
Én meg kipróbáltam (volna) az üzem meleg motornál történő olajszint ellenőrzést. Megfogtam a nívót... és k. gyorsan elengedtem mert olyan forró volt.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Motion_Blur #8031 üzenetére
Nekem a nivo is olyan forro hogy max kesztyuben foghato meg. 2.5 literes benzin, eleg sok veszteseghot termel… Ott a motorterben kb minden forro.
-
raziel01
veterán
válasz
Motion_Blur #8022 üzenetére
De miért kéne levenni a kupakot az olajszint ellenőrzéshez?
Nekem is egyébként úgy írja a manual, hogy meleg motornál 5 perc állás után kell megnézni.
Ha hidegen minimumon van a szint akkor meleg motornál 5 perc után van pont középen nálam. -
norrberth
addikt
válasz
dellfanboy #8025 üzenetére
Ezzel tehetsz egy próbát [link]
Persze van puccosabb is.
-
Asbee
veterán
válasz
dellfanboy #8025 üzenetére
504.00 5w-30 vagy 502.00 5w-40. Inkább az 5-30 ha bírja.
-
válasz
Motion_Blur #8022 üzenetére
Leveheted, semmi sem fog történni. A pálcán nálam mindig megállt az olaj, üzemmeleg motornál is, pedig az edge jó folyós.
Illetve cseppenik közben, azonban a szint leolvasható.
-
dellfanboy
őstag
tudnatok segiteni 1.2 benzines 44kw-os seat ibiza 2008-as evjarut autoba milyen motorolajat vegyek? marmint wv502.00 vagy esetleg figyeljek oda masra is?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Motion_Blur #8022 üzenetére
Jah a forro nivot letorolni nagy elmeny.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Motion_Blur #8022 üzenetére
Hűtőfolyadék esetén jogos mert ott túlnyomás lehet, de olaj betöltő sapkát viszont járó motornál is leveheted (alapjáraton nincs töltőnyomás)... Bár lehet kicsit fröcskölni fog egy elhanyagolható mennyiséget, szép ruhában nem ajánlott kipróbálni
Amúgy lehet olajcsere miatt írja így a manual, hogy tuti legyen olaj a szűrőben is, nehogy valaki indítás előtt maxon lévő olajra azt higgye, utána is úgy marad -
DeadMeat
nagyúr
válasz
Motion_Blur #7993 üzenetére
Meglatjuk mennyire birja a strapat. A csere periodust nagyon nem szeretnem kitolni, a felhasznalas modja miatt sok varosi rovid ut, de legalabb nem hideg a motor az esetek 98%-ban. Havi egyszer autopalyan egy jo ~200km van beletekerve, a tobbi varosban. Havi olyan 2500km kb. En meg ugy vagyok vele, hogy az olaj olcsobb mint az uj motor. Lehet kibirna a 15k-t, de nem akarok ezzel hazardirozni.
-
Qru
MODERÁTOR
Akkor elparolgott belole a viz meg a benya is (kiveve ha melegen is tuldusit de azt latnad a fogyin).
Az a hivatalos meres, legalabbis nekem a manual is azt irja, hogy meleg motornal 3-5 perc allas utan nezd az olajszintet.
En az oregemtol nem igy tanultam, ezert mindig inditas elott nezem hideg motornal. -
Ezt a lehetőséget csak azért zártam ki, mert közvetlenül egy 200 kilométeres út után néztem, a 8-as felé jöttem haza; Fehérvártól kifújtam az orrát a pályán.
Szerk: mindig ilyenkor nézem, hosszú út után, meleg motorral - beállok a garázsba, kb. 5-10 percet várok (közben kipakolok, leszedem a bogarakat).
-
válasz
MasterMark #8016 üzenetére
Leesett...
Akartam írni, élőben szürkésebb, nem ennyire meleg barna, ennyit tud a kamera. 🤗
-
válasz
Motion_Blur #7977 üzenetére
Most néztem meg, ebben 2500 km van (Liqui Moly.4200, az autóban 82500 km, 2.0 TSI.)
Ami meglep, még mindig maximumon van. Ennek oka lehet, hogy:
- kicsit túl lett töltve
- igaz hosszú utak voltak, de ritkán forgott 3500 felett (160),
-ennyire szuper a Liqui Moly, de ez hülyeség, bár API SP minősítésű.
-
tboldi
nagyúr
Teszel bele valmilyen normális váltóolajat és kész vagy.
Hondánál (meg még egy pár márkánál) azért nem ilyen egyszerű. Illetve de, egyszerű, csak a gyárit szabad beletölteni, semmi mást. Kizárólag abban vannak olyan adalékok, amire szükségük van a szinkrongyűrűknek, más random olajban nem találhatók meg, viszonylag rövid időn belül felújításra lesz szükség, ha a kedves user nem MTF-3-at tölt bele.
-
Igen, a 2013-ig gyártott kéziváltókba ezt ajánlja a gm a váltóiba. Hogy mi a pontos viszkozitása, azt nem tudom. Itt amúgy nagy csodák nincsenek, annyit kell nézni a kocsiknál, hogy a difivel együtt van olajozva a váltó, vagy külön. Teszel bele valmilyen normális váltóolajat és kész vagy.
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen program, ami...?
- Kutya topik
- Windows 10
- Iszonyatos mennyiségű hulladékkal járhat a Windows 10 terméktámogatásának vége
- Ne legyetek bátorak, ha ezt a rollert választjátok - OOTD T10
- Melyik tápegységet vegyem?
- Tőzsde és gazdaság
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Ninebot e2 plus garanciával
- 53 m2-es panel lakás Budapest XVII. kerületében eladó
- Magyarországon jártam - saját kép - 40x60 - fém kerettel, prémium poszter, fényes fotópapír
- Easun iSolar SMW 11kW Twin Hibrid inverter // Dupla MPPT // BMS // WiFi
- AKCIÓ! MSI Z77 MPOWER Z77 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Keresünk dokkolókat
- BESZÁMÍTÁS! ÚJ AMD Ryzen 8500G / 8600G AMD Ryzen 7 8700G / 7800X3D processzor 3 év garancia 27% áfa
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 4000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Samsung Galaxy S21 Ultra /Kártyafüggetlen / 12/256 GB / 1Év garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest