- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Asszociációs játék. :)
- Digitális Állampolgárság Program
- Gurulunk, WAZE?!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Nova Launcher Prime Samsung One UI helyett!
- Szólánc.
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Munkahelyről leselejtezett laptopot vettem
-
LOGOUT.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
kbalint
csendes tag
Castrol Edge Prof 0w40 -ről mi a véleményetek?
Harmadjára használom, de gondolkozom a hasonló Liqui molyon
Egyébként szerintem kiváló olaj benzinesbe.Synthoil Energy 0W-40 -ről tapasztalat esetleg?
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
Benzinszűrőt mennyi időközönként szokás cserélni?
-
-
nyemi
csendes tag
válasz Waterminator #2559 üzenetére
Kicsit utána jártam a dolgoknak. Mindenképpen, mert úgy néz ki a gyári olajod Molibdén adalékolása a LSPI-t (Low-Sped Pre-Ignition:idő előtti gyújtás, öngyulladás alacsony fordulatszámon) hivatott megszüntetni.
A tanácsom: ha valaki új olaj berakása után gyorsításkor csilingelő hangot hal a motor felől, öntsön Molibdén (MoS2) adalékot az olajhoz.Eredményekben Gazdag Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek.
-
Roxbury
őstag
Az én véleményem szerint jó az autódba az ECT C2-C3 0W30. Megnéztem ezt a Ford gyártóművi előírást és ennyit tud az ECT C2/C3 bőven. Ugye neked könnyű futású olajat ír elő kis HTHS-el gyárilag, 3.5 és 2.9 között. Mivel az ECT C2/C3 teljesíti a C2 előírásait is, mert hiába 3.5 a HTHS-e (Amit megenged az A5 is), mégis üzemanyagtakarékos. Tulajdonképpen az A5 hasonló, mint a C2. Tehát szerintem használható az autódban.
A5/B5 ugyanaz a teljesítmény, mint az A3/B4 esetében , SAE 0W-20, 0W-30, 5W-30,
de csökkentett HTHS viszkozitás, mint az A1/B1-nél ( 2,9 – 3,5 mPa*s ) nyújtott
szervizintervallum mellett igazolt üzemanyag megtakarítással.
C2 mid SAPS tartalmú olaj csökkentett HTHS-viszkozitással ( < 2,9 mPa*s ), kis
viszkozitás ( 0W-X, 5W-X ), a teljesítmény olyan, mint az A5/B5 esetén növelt
szulfáthamu, foszfor és kéntartalom mellett, mint a a C1-04 esetében.Az, hogy a Ford szabványnak nem felel meg az ECT, szerintem nem baj, hiszen túlteljesíti amúgy is azokat.
[ Szerkesztve ]
-
Roxbury
őstag
Na mivel nektek a 40-es melegoldali olaj kell, akkor én meg tovább mennék és a Helix Ultra 0W40-et használnám (vagy mást-részletek lent), ami ugyanúgy A-s olaj, , de a 40-esekhez képest nem rossz a hidegoldali tulajdonsága. 🙂Igaz szerintem kicsit nehezebb beszerezni és nem is túl olcsó, bár évi 1 olajcserénél tökmindegy. PUG 307-esemben azt akartam használni a következő olajcserétől, de addigra meg eladtam.
De nem kell ragaszkodni a Shell-hez. A többieknek is baromi jó 0W40-es olajai vannak. Nekem ami nagyon tetszik még (ha 40-es olaj kéne az autómba), az a Mobil 1 ESP 0W-40. Kicsit könnyebb is beszerezni. Bár ez se olcsó. 😁 Ja és ez már ACEA C3-as és egy picit talán még jobb a hidegoldal. Ezek alapján lehet talán a MOBIL felé hajlanék. 😁[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
veterán
válasz Roxbury #2583 üzenetére
Persze már, ti kapjátok 0W00 olaj ajánlást, nekem meg az öreg 10W40(katt) jut.
[ Szerkesztve ]
-
Czimby
addikt
válasz anorche1 #2581 üzenetére
Mivel 20+ évig valószínűleg az olcsót kapta, te már hiába teszed bele a legdrágábbat is.
Egy neves gyártó (Shell, Total, Mobil, Eneos) 10w-40 olaja bőven jó lesz,
ha nagyon jót akarsz rakhatsz 5w-40-et de azt lehet enni fogja, ha így lenne legözelebb térj át 10w-40-re.Fagyálőbból olyat keress amire ez van írva "alu barát, foszfát és szulfát mentes"
Pl az Organofreez elég jó cucc.De cseréld le a fékfolyadékot is, szintén neves gyártó DOT4 folyadékára.(Ferodo, brembo, Ate, Castol).
Illetve még a váltóolajat is le kellene cserélni. Ha minden igaz 75w-90 kell bele.
[ Szerkesztve ]
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Roxbury
őstag
Ez tökéletes benzines autókba is, írja is a TDS-e. Jobban védi a benzines autók katalizátorát, mint az A-s olajok. Ajánlom a lubematch.shell.com oldalt, ahol meg tudod nézni milyen olajat ajánl a Te motorodhoz a Shell.
Az én 2006-os Swiftemhez, ami 1.3 M13A benzin, prémiumként az ECT C3 5W30-at ajánlja. Na most innen én tovább mentem és az ECT C2/C3 0W30-at használom a jobb hideg tulajdonságai miatt, mellesleg durvább szabványoknak is felel meg. De le is van írva a TDS-ben, hogy nyugodtan lehet használni a 10W30 és 5W30 olajok helyett. Érdemes megnézni az olajválasztót és az alapján választani.[ Szerkesztve ]
-
anorche1
őstag
Megha felesleges is, de egy 94 es 1.3 as swiftbe mi a legjobb minosegu moter es valtoolaj ami mehet? Elso autom, szeretnem neki a legjobbat adni.
Illetve fagyallo hutofolyadekbol is mi az ajalnlott?"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
Roxbury
őstag
-
Roxbury
őstag
válasz Motion_Blur #2570 üzenetére
Hát szerintem jó választás. 🙂 Ahogy nézem amelyik márka olaja tudja a C3-at, az MB 229.52-t és a VW 504.00/507.00-t így együtt, az hasonlóan jó olaj. 🙂 Ott már részemről kizárólag a 40 fokon mért legalacsonyabb kinematikai viszkozitás döntene. Bár én ezt használom teljes megelégedéssel. 🙂
-
Czimby
addikt
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Nem vagyok benne biztos ha meglátod az árát
Amugy itthon is kb ennyi a szalonban.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
grizlisandor
veterán
válasz molnarpeter #2565 üzenetére
Ha jól szét néznénk, itthon is lehetne találni biztos.
-
molnarpeter
nagyúr
-
Czimby
addikt
Lényeg a lényeg, maradhatsz a mostani olajnál, bár elvileg ugyanabból a 0w-30 kicsit jobb vagy szintén 0w-30 csak eco clean ami elvileg mégjobb hangyányit.
De mivel 10e Km-ként cseréled, holott a gyár 20e-t ajánl, eléggé megelőző vagy.
Gyakorlatilag ha nem rúgod neki hidegen hanem 2000-2500között tartod amíg be nem melegszik és nem nyomsz neki nagy gázt közben, örök élet + 1nap. HONDA
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Igen azért vannak ezek az olajok, hogy kevesebbet egyen az autó, viszont LEHET, hogy jobban kopik a motor bizonyos esetekben, bizonyos körülmények közt.
Én szerintem az arany középút 0w-30 és abból egy jó minőségű API SM vagy SN, közepes vagy magas HTHS 2.9 - 3.5 olaj, akkor biztos, hogy megadod az autódnak a kellő védelmet.
Én inkább érezzem a motort biztonságban, mint, hogy 1-2%-al kevesebbet fogyasszon.
De vannak itt akik jobban értenek hozzá majd csak írnak ők is valamit.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Próbáld ki a 8100 Eco-clean 0W-30-at.
Ez hígabb olaj minden szempontból.
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 49.3 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 9.6 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 2.9 mPa.sÉs API SM tehát jobb minőségű mint az eddig használt.
És szerintem a HTHS az arany középúton van a kopásállóség és az alacsony fogyasztás közt.Bár a jelnleg használt sem hiszem, hogy gondot okozna vagy annak a 0w-30-as változata.
[ Szerkesztve ]
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Hát azért nem teljesen úgy van mint a barátok mondták.
De az tény, hogy az egy elég vékony 5w-30, szinte a 0w-30 as kategória.
Mondjuk az API SL minősítés annyira nem tetszik, egy SM vagy SN jobb lenne.
Azt nézted már mit ír a gyári könyv?
Pár napja linkeltek itt egy Honda olajajánlót, az alapján a gyárból a 0w-20 kell bele, ami egy üzemanyag takarékos olaj, viszont kisebb a kopásállósága de mint írtad a te autódba az is kell alacsony HTHS olaj.
[ Szerkesztve ]
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Az eco energy 0w-30 és 5w-30 között minimális a különbség hideg oldali viszkozításban ha megnézed...
Egyik 54 a másik 57
A melegoldal meg mindkettőnek 10 körüli.HTHS-ben van jobban különbség az 5W-s 3.4 a 0W-s 3.0
Bár mindkettő a nekem szimpatikusabb, közepes/magas kopásállóságú olaj.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Waterminator
csendes tag
Van-e valami A5/B5 olaj, amit használhatnék és nincs agyon adalékolva? Van konkrét tipp? Nem ragaszkodom a Totalhoz. A garancia miatt szerintem az A5/B5 szabvány a fontosabb.....
A Total olajválasztója csak ezt az olajat írja.
https://total-gbr.lubricantadvisor.com/CustomerData/productsheets/TOTAL_QUARTZ%20INEO%20MC3%205W-30_LKY_201705_EN.pdf
Ezt lehet 15.000km-ként is cserélni. -
nyemi
csendes tag
válasz Waterminator #2519 üzenetére
A tudomásom szerint a TBN szám pontosan egy szilárd anyagot takar : a kalciumot (általánosságban).
Ha megköti az olajban levő ként (S) Kalcium-szulfáttá alakul (magyarul gipszé) ami szintén egy szilárd anyag.
Na mármost, vagy így vagy úgy lerakódásokat tud okozni. Ami ha az égéstérbe jut , tudományosan bizonyított hogy LSPI gyújtás problémát okozza. Ez is egy érv amit magas adalékolású olaj ellen szól.[ Szerkesztve ]
-
nyemi
csendes tag
"Dehogynem értem. Pont ezek miatt lettek kitalálva a szabványok, teljesítmény szintek:"
Amik "valljuk be", nagyon kevés információt közölnek a felhasználóval.
Még az adatlapok is , hiszen köztudott, hogy minden olajnak meg van HTHS száma az ACEA besorolás miatt. De ez valahogy csak egy pár gyártó köti az "orrunkra" Miért is(?) ez is egy jó kérdés ugye ha kicsit jobban belegondolunk."Persze itt az olajos topicban mindenki keresi a "Szent Grált". "
Ugye itt a KIA gyárilag betöltött olajánál kibukott a Molibdén (pontosan:MoS2) mint adalék.
Lehet, hogy ez lenne(?) Kitudja... valakinek esetleg valami tapasztalata van ne rejtse már "véka alá",
Írja meg egy pár sorban . A működése az tiszta , csak ugye a gyakorlati tapasztalatok érdekelnének. Előre is köszönöm.[ Szerkesztve ]
-
nyemi
csendes tag
válasz Waterminator #2525 üzenetére
Qru bátrabb mint én . Jómagam is C-s olajokat preferálom, főleg rövid intervallumú olajcserékhez. De az a fránya gyári ajánlás és a eredeti KIA olajban levő Molibdén elbizonytalanít.
Ami nem is kevés (735mg/kg) mert olyan mintha minden olajcserénél még egy ilyet beleöntenék a motorba. -
Roxbury
őstag
"Persze hogy függ milyen olaj van beletöltve, meg kocsi használaton is sok múlik."
Egyetértek. A régi PUG 307 2.0 (EW10J4) autómon 215 ezer körül szedtük le, mert szivárgott az olaj. A motor belső alkatrészei gyönyörű aranysárgák voltak, a karter is patyolat, meg is lepődtem. Szelepfedél tömítés cserénél a vezérmű is szép aranysárga színben pompázott, semmi lerakódás nem volt. Gyári olajjal volt használva nálam végig. Total Quartz 9000 5W40 volt a gyári olaj. Ma már tudjuk, hogy nem egy nagy szám az az olaj a mai csúcsokhoz képest, mégis tökéletesen végezte a dolgát, igaz 10-12 ezrenként cserélve volt mindig. Ebben volt város bőven. Én azt mondom, hogy ha 10 ezrenként cserélve van az olaj és jó minőségű, bele való olaj, akkor nagyon nincs mitől félni. Abban viszont egyetértek, ha valaki kitolta rendesen az intervallumokat nem figyelembe véve esetleg, hogy sok volt a hidegindítás és a város, vagy ratyi olajjal használta, akkor bizony keletkezhetnek lerakódások.
-
eTrade
tag
Dehogynem értem. Pont ezek miatt lettek kitalálva a szabványok, teljesítmény szintek: Ez az apró betűs rész, amit tudnod kell olajválasztáskor
Persze itt az olajos topicban mindenki keresi a "Szent Grált".
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Waterminator #2523 üzenetére
A gyárival nem lősz mellé de én sűrű olajcsere esetén inkább C2/C3-as olajat választanék mint sem A5-öt.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Waterminator #2521 üzenetére
Nem longlife olaj és 10k km (vagy 1 év) csere és azzal nem lősz mellé biztosan.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Waterminator
csendes tag
A legutóbbi "pénzpazarlásom" egy 2005 évjáratú 2.0Tdci Ford Mondeo volt, amit az apósom használ tovább, miután én beletettem 522.000km-t. A motor azóta is bontatlan és már 600.000km felett jár. A legelső hozzászólásomban írtam, hogy "pénz emberélet nem számít" csak a motor
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Waterminator #2519 üzenetére
Az inkább csak pénzpazarlás. A sok adaléknak pont az a lényege, hogy az olaj sokáig jó legyen. Ha idő előtt cseréled akkor csak feleslegesen vetted meg a drágább longlife olajat.
#nincsbennetarcsi
-
Waterminator
csendes tag
Köszönöm amit írtál, de az én agymenésem az, hogy 10.000km-ként lecserélem az olajat, mert viszonylag sok a városi gurulás és a legjobbat szeretném a motornak. A fentebb történt értekezésben pont azt kaptam infóként, hogy ezzel az olajjal nem feltétlenül teszek jót a motornak, ha ilyen sűrűn cserélgetem és nem hagyom legalább 15.000km-t futni.(ha jól értelmeztem)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Waterminator #2515 üzenetére
A legtöbb adalék benne marad az olajban csak már elveszti a hatását/hatékonyságát, telítődik. Pl azok az adalékok amik az olaj savasságát leköti. Amiben több az adalék abban több az ülepedést gátló anyag is de értelemszerűen egy magasabb TBN számú olaj hajlamosabb az ülepedésre ha túl sokáig van a motorban és itt nem elsősorban a megtett km a befolyásoló tényező, hanem az eltöltött idő (mert az ülepedést gátló adalékok is elöregszenek). Ezért írják elő a gyártók, hogy km-től függetlenül évente szükséges az olajat cserélni. Persze egy drágább jobb minőségű olajban több az ülepedést gátló adalék is azokat nem feltétlenül muszáj 1 év után azonnal cserélni de akkor is ajánlott.
Itt egy jó cikk róla: Mivé változott a hároméves motorolaj?
Persze senkinek sem javasolt 3 évig tartani az olajat a kocsijában (főleg ha sok a rövid út és/vagy a tartósan használja magas üzemihőmérsékleten), de ha kicsit túlszalad az 1 éven egy jó minőségű olajjal akkor még nem fog másnap besülni a motor a kocsijában.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nyemi
csendes tag
Szerintem meg te nem érted, én mire akarok rámutatni. Elbujtok az ajánlások és dobozokon levő szabvány betűk mögé.
Oké jó bele API SL-es sőt SJ is adott gépkocsihoz .
De akkor visszakérdezek: Magas vagy alacsony adalékoltságú legyen? Mi a minimális HTHS és 100°C-os viszkozitás ami még megengedett? Az adott gépkocsit régebben, milyen olajjal használták? stb.....Tudod mindezekre a választ?
-
Waterminator
csendes tag
Kidolgozhassa magát az olaj?
Ha jól értem, el kell használódnia az olajnak ahhoz, hogy ne "maradjanak" benne bizonyos adalékok? Vagy csak az adalékok aránya változik meg az olaj elhasználódás során?
Na itt kezdem érezni, hogy nem ez a szakmám és csak műkedvelő vagyok De az viszont a lelkesebbik fajtából Azt azért tényleg nem értem, hogy az olajban a beletöltés és a 10.000-dik 15.000-dik 30.000-dik futott km után milyen anyagok okoznak kárt a katalizátorban? Az én véleményem szerint, ami messze nem szakmai, nem lehet benne olyan anyag, ami bármelyik üzemi állapotban, illetve használati szinten irreális mértékben csökkentheti a katalizátor élettartamát. (szerintem)
Köszönöm a velem való törődéseteket -
nyemi
csendes tag
Ti itt úgy cserélgetitek és ajánlgatjátok az olaj típusokat , mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne. Holmi dobozra írt betűk alapján. Persze a következményekkel nem foglalkoztok.
Idézet:nandow@: Én csak egy tapasztalatot osztanék meg. 2. olajcsere volt, mióta nálam van az autó. Most motul econergy 0w30 került bele, hangosabb lett tőle a motor hidegen. (Előtte castrol 0w30 volt benne)
Erre a hozásszólásra is csak én írtam , más meg csak hallgat. Ez amúgy a legkönnyebb. Fel kéne vállalni a felelősséget a tanácsokért. Nem gondolod?
-
nyemi
csendes tag
válasz Roxbury #2505 üzenetére
"Ne riogasd itt a népet. 😁"
Így is fel lehet fogni dolgot: amiről nem tudunk az nem fáj, meg nincs is kényelmesebb a vak bizalomnál. Én 58 ezernél szedtem le, ott még nem volt vészes . Az ismerősöm 140 körül, az meg meg már durva volt.
Persze hogy függ milyen olaj van beletöltve, meg kocsi használaton is sok múlik. -
nyemi
csendes tag
válasz Waterminator #2504 üzenetére
Íme egy link ahol már 2018-as formájáról olvashatsz többet.
A "különleges" anyag amúgy Molibdén ami miatt azt is mondják erre az olajra, hogy inkább a motorvédelemre helyezi a hangsúlyt nem az üzemagyag takarékosságra.
"A katalizátor védelme szempontjából is ok ez az olaj?"
Ez egy erősen adalékolt olaj ami nem kedvez a katalizátornak főleg úgy hogy 10 ezrenként cseréled.
Növelni kéne a csereperiódust (pld. 15 ezerre) hogy az olaj "kidolgozhassa magát".
Ha meg végkép olaj típus (pld. C-rer) cserét szeretnél . Én a helyedben megkeresném Email-ban a KIA márkaképviseletet és tőlük kérnék ajánlatot (vagy "trükkösen" angolul a gyártót) . Egy levelet megér .[ Szerkesztve ]
-
Waterminator
csendes tag
válasz molnarpeter #2509 üzenetére
Köszi a tippet. Ezt a cikket már olvastam régebben a Tdci mondeómmal kapcsolatban. Csak a gari lejárta után lehet róla szó. Addig meg csak nem rakódik le annyi korom. Ezért is gondolkodom a legtutibb olajban.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Waterminator #2507 üzenetére
GDI intake carbon buildup kulcsszavakra keresve találni infót, igazából ugyanaz, mint a VW FSI/T(F)SI motorok esetén, a direkt befecskendezés miatt képződő korom visszavezetve lerakódik. Ha nagy futást tervezel, érdemes foglalkozni a dologgal.
-
eTrade
tag
Csakhogy az Accord 2.0 CL7 motorba az API SL olaj megengedett, sőtt a régebbi SJ is: [link]
Itt meg a topikban vészjóslatokat olvashatunk, hogy pár száz km után mehet a kukába a motor, mert valaki API SL olajat mert beleönteni holott az megengedett.
Én erre írtam azt, hogy ez nem teljesen úgy van ahogy leírtad. -
Waterminator
csendes tag
válasz molnarpeter #2506 üzenetére
Bödön? Mi az?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Waterminator #2504 üzenetére
Kati kevésbé, inkább a szívó oldali koksz igényelhet törődést szerintem Esetleg egy bödön beépítése megfontolandó.
-
Roxbury
őstag
Azért azt ne gondoljuk, hogy a legújabb C-s csúcsolajoknál lerakódások keletkeznek a motorban a szervízintervallumot betartva. Hiába alacsonyabb a TBN. Nyilván ők sem hülyék, hidd el megoldott dolog ezeknél a modern olajoknál is adalékolás szempontjából, hogy patyolat tisztán legyenek tartva a motor belső alkatrészei. Ne riogasd itt a népet. 😁
-
Waterminator
csendes tag
Nincs vele semmi problémám, csak szeretném, ha a katalizátor és a motor is sokáig élne. Kerestem én is a Total adattáblázatát, de eddig nem találtam. Így, hogy látom, nincs is olyan nagy különbség a Motul és a Total között. (elhanyagolható) Már csak egy kérdés maradt. A katalizátor védelme szempontjából is ok ez az olaj?
-
nyemi
csendes tag
Lehet itt magyarázkodni , de ha API SM-es van előírva akkor SL-est nem önthetünk bele. Ez tény.
Aztán, hogy ez milyen mértékű problémát fog generálni, az egy másik kérdés(főleg a betöltött olajtól függ). Ez csökkenti e a gépkocsi motorjának élettartamát(?) Itt is bátran ki merem jelenteni hogy Igen.
Vegyünk egy példát :Valaki éveken keresztül egy C3 (SM) olajat használ , ami tudjuk nem egy agyon adalékolt , ezért itt -ott lerakodások keletkeznek , főleg az olajteknőben csatornákban és a motorblokk olyan részein ahol pangó olaj található. Ezek után beletölt egy nagy adalékolású Long-Life olajat (SL) ami aztán minden lerakodást felold. Ez az olajban lebegő olajkoksz először a olajszivattyút fogja tönkretenni,(lásd linkelt videó) majd ha már annyi a szennyeződés, hogy az olajszűrő sem bír vele és átszakad , a főtengely csapágyainak is meglesznek számlálva a napjai (mondjuk rossz olajszivattyúnál is csak kicsit később). Ezért minden második(!) olajcserénél olajteknő levételt és takarítást javaslok és aki nem használt nagy adalékoltságú olajat már ne is tegye.[ Szerkesztve ]
-
nyemi
csendes tag
válasz Waterminator #2499 üzenetére
Van valami problémád az autóval , hogy váltani akarsz? Mért gondolod azt hogy a Motul jobb olaj Total amit most használsz?
Íme a labor lapja.
Kíváncsi vagyok észreveszel benne e valamit? Aztán majd beszélünk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Új tartalék ipari forrasztópáka 24V Atten Aoyue Yihua Gordak Letcon Hakko Baku Uten Wep kínai
- Új digitális forrólevegős műanyag hegesztő hőlégfúvó forrasztóállomás BGA
- Új forrasztópáka automata hőfokszabályzós forrasztóállomás
- (Új) 300Nm Parkside Performance 12 V Akkus ütvecsavarozó PPDSSA 12 A1
- Hom'in SAROKGARNITÚRA textil szürke színben + 2,5 év garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest