- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- laskr99: Újrakezdem a processzor és videókártya szilícium magok fotózását
- Klaus Duran: 2025 dude
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Szólánc.
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- VoidXs: Tényleg minden játék optimalizálatlan?
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
grizlisandor #10098 üzenetére
Postázzunk neki 4 liter jóféle racse 10w50-et, az mindenbe jó én úgy olvastam itt...
#azorrodatistisztitsa -
grizlisandor
veterán
válasz
molnarpeter #10097 üzenetére
Ezért a topiktanács összeül és dönteni fog a büntetésedről!
-
norrberth
addikt
Köszönöm
Akkor rárepülökKi kell próbálni, addig úgyse nyugszok
-
norrberth
addikt
Erről a webshop ról vélemény? [link]
Valaki rendelt innen olajat? -
Gyöször
senior tag
válasz
Predator2 #10086 üzenetére
Enyémbe most castrolt raktam. A mindenféle megmondások ellenére motullal volt mindig is legjobb a váltóm. Egy darab Suzuki DR800 16 éves tapasztalat. Havernak ajánlottam 650es Pegasoba, akarták velem megnézetni, hogy menjek vele aztán meg ha úgy érzem, hogy valami baj van akkor csináljam meg. Nagyon rossznak érezték a váltóját. Mondtam nekik, hogy motul 5100, az ő esetükben 15w50. Azt is hozzátettem, hogy ha úgy érzik az első próbakörön, hogy fenomenális lett tőle a váltó, majd egy 150-200 km után kocsit rosszabb lesz, de még mindig jobb mint a mostani olajjal, akkor ne hívjanak, nem tudom miért nekem is olyan.
A tavasszal vagy mikor a teszkóban 50% ákcijót hirdettek a castrol mittomén milyen páuör1 10w40 olajra. Vettem vagy 12 litert. Ennek is megvan az oka.. 2150Ft körül volt/db, ők gondolom 4ezerért árulták korábban, de akkori árgép/árukereső 2790re taksálta a piaci árat.
Van itthon még egy 10w50 5100 motul 4 liter. Nézegettem itt, hogy kiskarbantartás balanszláncfeszítés szelephézag karbi varázslás olajcsere ecetera után készen állt a masina a megfelelő olaj betöltésére. Nézegetem a dobozokat motul api sm, castrol api sn. Haladni kell a korral, meg megisvettem pár évre, durbeleborult.
Próbakör: 20km jó, 50km motor működik de elég karcos a váltó, ha többet kell visszapakolni gyorsan. Pld lámpa, stopstábla stb.
Előző olaja mézmotul 3000 20w50Volt. Mert csak. Először és utoljára, SSSoha többé. Semmi vaja se lett se volt tőle, szervizkönyvében a fokos csíkok megengedik
De nem volt ráírva a dobozra, hogy ez ilyen sűrű... Öntöttem be így ősszel 🐌 alig jött ki a 4 literes flakonból...
Ja és a lényeg a [szerk] annyi, hogy a mézmotullal észre se vettem, hogy van váltó a motorban, még utolsó útján 120km volt műszakira odavissza. Vissza több lett 30km-el, szétnéztem egy kicsit, volt beszántott földút, árok átkelés, kínlódás, motoreldőlés, aszfalton tőgáz megaparty, hogy jó lett-e a karbi. Egyik nap használt motul jó, másnap új castrolt rossznak érzem.
[kép] mellékelt ábra :-) -
pepucs
tag
válasz
Predator2 #10086 üzenetére
Néhány őszinte Yamalube vélemény
Az egyik hozzászólás pont az 5100 , 7100 , yamalube-ról ír. A szakik megmondják a tutit majd. Amikor a lehető legjobbat akarom beletenni valamibe akkor én Liqui Moly -t teszek. Elvileg minden jó ami a gyár által előírt specifikációkat teljesíti. -
Predator2
addikt
Már csak az olajszűrő maradt kérdéses. Abból milyen ajánlanátok?
-
Predator2
addikt
válasz
pepucs #10085 üzenetére
Ha jól értem akkor 7100 a nyerő, bár a második komment inkább megijesztett, mintsem meggyőzött.
Azt mondták nekem, hogy a Yamalube ami a gyári olaj, nem más mint a Motul átcímkézve.
Én nem szeretnék semmi extrát, csak olyan olajat amit a gyár előír. -> A lehető legjobbat. Jó ár/érték arányban. -
tboldi
nagyúr
válasz
pepucs #10080 üzenetére
Ezekről az ábrákról mindig BlacKSouL kolléga hsz-e jut eszembe.
-
Predator2
addikt
Helló
Segítsetek egy kicsit. Szeretném lecserélni a motorolajat a motoromban (Yamaha Mt07 2020-as)
A gyár által előírt fajtát szeretném megvenni, de számomra nem egyértelmű, hogy melyiket is kellene. 10w40 tűnik reálisnak.
Pályára maximum vezetés technikai nap alkalmával megyek, teljesen hétköznapi felhasználás mellett nekem melyiket kellene megvenni?
THX
-
TommyY2
tag
válasz
forceberg #10072 üzenetére
Köszönöm, én is kapásból ezzel hasonlítottam össze a 75W-80-as olajakat (az Elf NFX 75W jóval hígabb). A Motul Motylgear 75W-80 meg sokkal sűrűbb lett volna, mint az Elf NFJ (jó lenne tudni, hogy eddig milyen olaj volt benne)?
Mivel az Elf 75W-80-as típusok megszűntek, valószínű, hogy jó lesz. Úgy látszik, hogy nem kell annyira ragaszkodni a leírásokhoz.
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz
Motion_Blur #10069 üzenetére
Ez kézi váltósba megy, azért remélem, hogy jó lesz.
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz
Gyöször #10067 üzenetére
Forceberg: Megvettem az ELF TRANSELF NFX SAE 75W váltóolajat a Scenic-be (majd kiderül, hogy milyen lesz), mivel a Motul Motylgear 75W-80 hiánycikk, vagy csak emelt áron kapható már. Utólag gondolkodtam, hogy vehettem volna bele akár a Motul Multi DCTF 75W olajat is, az is hasonló paraméterekkel rendelkezik.
TommyY
-
Gyöször
senior tag
válasz
Motion_Blur #10053 üzenetére
Én is inkább a fehéret iszom mintsem a vöröset.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Motion_Blur #10064 üzenetére
Na helyes, akkor nem kell aggodnom.
-
MrSealRD
veterán
válasz
forceberg #10057 üzenetére
Értem mire gondolsz... De adott egy dízel motor. Az mindenre termett csak városra nem... közút még talán...de azért ez sem mindegy...hogy 60-70 néha...de amúgy 50 alatt... mert az megint ugyanaz a kutyagumi. Gyakorlatilag bármely megyeszékhelyen már a csúcsidőben dugó van... A 10% pálya így éppen még a regeneráló fázisra sem elég...
De amúgy meg egy 13K-s ciklus semmit nem számít... Bár mindenki lecserélné ennyinél. Én is most kihúztam kb ilyen távra.
Meg Motion_Blur esetén azért sem megszólásnak szántam, mert tudom, hogy törődik az autójával. -
ricsmoka
tag
Sziasztok! W204 c220cdi van e valakinek? Ha igen milyen olajat használsz? Köszi
-
norrberth
addikt
válasz
Motion_Blur #10053 üzenetére
Most már küldje be mindenki leengedett olajat lássuk...
Megszavazva.
Elfogadva! -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Motion_Blur #10055 üzenetére
13? Nem rad vall.
Picit elobb csereld ha varosozol is.
-
MrSealRD
veterán
válasz
Motion_Blur #10055 üzenetére
Városra gyakrabb cserét igényel...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Motion_Blur #10053 üzenetére
Milyen olaj es mennyi km van benne?
-
Motion_Blur
félisten
válasz
Motion_Blur #9980 üzenetére
-
TommyY2
tag
válasz
forceberg #10051 üzenetére
Hogy ti miket nem tudtok.🙂
Néztem az adatlapját, ez elvileg full szintetikus, de valamivel higabb, mint a 75W-80. A webshopok azt írják, hogy automata valtóba való, de az adatlapja már manuális váltót ír.
Ha nem baj, hogy API GL4, akkor lehet, hogy kipróbálom. Viszont, akkor miért van GL5 írva a Scenic szervizkönyvében (mégse eszi meg a GL5 a bronzot?)?
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz
molnarpeter #10049 üzenetére
Köszönöm a segítséget mindenkinek, nem keresgélek tovább, megrendelem a Motul Motylgear 75W-80 olajat, ami legalább GL4/GL5 is egyben.
Egyébként nem értem, hogy miért van kiírva a Scenic váltójába GL5 olaj, mivel úgy tudtam, hogy váltóba csak GL4 (mivel a GL5 megeszi a bronzot), differenciálműbe meg GL5 olaj kell.
TommyY
-
grizlisandor
veterán
válasz
TommyY2 #10043 üzenetére
Az nézem, hogy a gyári ajánlás óta történtek változások és kivezetik az Elf TRJ váltoolajat, az Elf NFJ van helyette.
Motul Motylgear tudja a gyári ajánlást, az is hibátlan választás.
-
TommyY2
tag
válasz
grizlisandor #10041 üzenetére
-
grizlisandor
veterán
válasz
TommyY2 #10040 üzenetére
Nem téved az ELF olajválasztó, NFJ kell bele, kikerestem rob210 itt és itt is azt ajánlotta bele.
-
TommyY2
tag
A Motul olajválasztója csak a Motylgear olajat hozza.
Az Elf pedig a TRANSELF NFJ 75W-80 olajat, ami a szervizkönyvben írt GL5-tel ellentétben csak GL4 típusú.Érdekes ez az olajválasztás, a fene aki érti.
Gyöször: Belekerült ma az S-Cross-ba a Motul Eco-Lite 5W-30, Dexos1 Gen3 olaj. Talán egy kicsit szebben jár, mint az EcStar-ral, de nekem nincs jó fülem hozzá (majd szólok, ha csilingelne).
Talán a vákuum szivattyú szelepe se fog beállni, mint a gyári SM olajtól.
TommyY
-
TommyY2
tag
Én pont a Motul Motylgear 75W-80-at terveztem beletenni a 21 éves Reanult Scenic váltójába, aminek elvileg GL-5 a követelménye (gondoltam, ha a szervizkönyv netán tévedne, az olaj akkor is GL-4/GL-5 megfelelő).
Akkor abba beletehetem? Ez is csak fél szintetikus (a specifikációja nem utal rá, annyi van, hogy Technosynthese)?
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz
Gyöször #10026 üzenetére
Én is ezt néztem ki bele: Motul Multi DCTF 75W. Azt írják, valami TechnoSynthese. Az meg mi lehet?
U.i.: Szerintem mindegy, hogy mit töltesz bele, a sz@r váltó mindig sz@r marad. Az enyém tízen ezer km után már egész jó a gyári olajjal is. Tehát csak akkor kap olajcserét, amikor idő/km szerint szükséges lesz.
TommyY
-
-
Gyöször
senior tag
válasz
tboldi #10019 üzenetére
Á nemtom miért nem az a dct vagy milyen motul olajat vettem a váltóba ami automatás, de rá van írva, hogy ofkórz jó abba is amibe 75W olaj kell. Legközelebb az lesz kipróbálva.
Mondjuk ez a petronas nem annyira szar, lehet csak le kéne táborozni egy márkánál és legközelebb is arra cserélni, hogy ne keveredjen.De a motult meg kéne lépni akkoris mostmár ilyen infók után :-)
-
tboldi
nagyúr
válasz
pepucs #10004 üzenetére
Tehát itt nem írtam hülyeséget, az előírt MA helyett MA2-vel ragadhat, MA2 helyett MA-val meg csúszhat, ennyi. De persze mint megannyi más, ez is totál típusfüggő, csak feltételes módban lehet írni bártmit is.
Lényeg a lényeg, mindenki tartsa be azt, amit a gyártó meghatározott!
-
tboldi
nagyúr
válasz
Gyöször #10003 üzenetére
Tasi az a fajta ember, aki egy csipet olajat a hüvelyk és mutatóujja között összedörzsölve messzemenő következtetéseket von le (gyakran hibásan), a modernebb, elektronikákkal telepakolt motorokhoz, valamint az európai márkákhoz nem ért, ezért fikázza is őket, #csaka30évesgsxr1100azisten, és alapvető fizikai dolgokkal, működési elvekkel sincs tisztában (pl. Bernoulli törvénye). Ja, meg a mérnökök által meghatározott dolgokat is, mint pl. szelephézag, előszeretettel felülbírál, mert neki az nem tetszik.
Na, persuader ennek mind a szöges ellentéte.
...................................Amúgy az én Honda CB500X-emhez MA volt az előírás. Bár a motor már 7 éve gtk lett, a könyvecskéje még megvan.
-
tboldi
nagyúr
A WagonR-nél mindenhogy borzasztó a kapcsolási érzet, teljesen mindegy, mit öntesz bele.
Az akadást arra értettem, hogy nem túl gyakran, de olykor 2-esből nem megy 3-asba, újra kell kuplungolni. Amikor Motylgear volt benne, nemigen emlékszem, hogy előfordult volna.
Amúgy nálam is a Jazz az etalon a családi flottából.
-
tboldi
nagyúr
válasz
grizlisandor #10017 üzenetére
A Motylgear csak félszintetikus. Én öntöttem már ilyet a WagonR-be, nem volt vele abszolút semmi gond, sőt még jobb is volt, mint a mostani Castrol, csendesebben működött és kevesebbszer akadt a Motullal.
A hírhedt nyelestengelycsapágy is csak most lesz cserés ~220k km után, nem mondhatnánk, hogy rövidült volna az élettertama azért, mert félszint.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #10017 üzenetére
Most Gear300 van benne nem nagyon kavargatnám össze-vissza csak ennyi. De ha nem tudok szerezni, akkor az megy belel mert a specifikáció szerint az is elég bele.
-
grizlisandor
veterán
Cserélgeted a váltóban az olajat, következő cseréig jó a Motylgear is nem, vagy valami miatt nem szimpatikus?
Közben utána nézem, hogy van egy kis különbség a két olaj között.
-
Qru
MODERÁTOR
Motul Gear300 75W90 olajat nem találok sehol. Tudtok valami boltot ahol lehet kapni? Ahol eddig néztem mindenhol keszlethiany van...
-
pepucs
tag
válasz
Gyöször #10003 üzenetére
amsoil tl;dr: JASO MA2 oil provides increased friction performance – essentially, more grip. That means the clutch lever will feel less progressive, almost like an on/off lever, which some dirt bike riders like. For some riders, an MA2 fluid might be a little too “grabby.”
-
Gyöször
senior tag
Nem lettem közelebb, de nem fárasztalak a kiaza Taschner jellegű kérdéssel.
Majd rákeresek erre a két névre. Azért azt tudnotok kell, hogy én magamnak szerelek motort, kocsit, traktort, minden szart. Bizonyos okokból. De qrvára meg vagyok magammal elégedve, nem is tudok jobb szerelőt mint én magam, sőt el se tudok képzelni :-)))) esetleg ha nem fél évig tartana nálam, magamnak egy teló felújítás az nem lenne baj, dehát na. A munkabér ingyen van :-)))))
[link] magyarul
[link] angolul komolyabban.Az a lényeg, hogyha a komád aszondja, hogy ma2 től jobban csúszhat a kuplung, akkor ezexerint Tasc akárkinek jól kell tudnia, mert szöges ellentéte a S betűsnek. Aki nyilvánvalóan hülyeséget mondott..
Körbenéztem itthon, csak ma2 olajos falkonokat találok az újkorban. A régiek meg MA voltak.
Nemtom ha rárepülnék erre, vajon lehet-e ma1 olajat venni? A nagyrobi olajok meg mb-k?
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Windows 10
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- PlayStation 5
- Vigneau interaktív lokálblogja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- További aktív témák...
- Egyedi ékszerdobozka
- Bomba ár! Dell Latitude 5310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 3511 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari
- LG 65BX - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- 138 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest