- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bitpork: MOD Júni 28- Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- ricshard444: Fényképező ? Telefon helyett
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- bambano: Bambanő háza tája
- VoidXs: Tényleg minden játék optimalizálatlan?
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
d4d
aktív tag
válasz
grizlisandor #15526 üzenetére
Végignéztem az opel oldalán a kézikönyveket (bárcsak minden gyártó elerhetővé tenné ugyanígy), csak a 18-as modellévtől (az már a B insignia) hoz dexos 1 gen 2 olajat a benzinesekhez, előtte végig dexos 2 és valóban 0w30tól 10w40ig van itt minden. A szervizek jelenleg 5w30-at adnak meg fixen az OV 040 1547 g30as előírás mellé, ez a legfrissebb infó. A kézikönyvvel az a gond, hogy az a dexos 2 ami abba szerepelt, már rég nem mehet bele ezekbe a motorokba. Egy j astrában, ami 13-as vagy 15-ös volt, ugyanez a motor volt, az a14net. Ott is megjártam a dexos2vel csak mert a kézikönyvben lévő infót vettem alapul. Ok, ez nem a viszkozitással kapcsolatos, de azóta nem veszem szentírásnak a kézikönyves infókat.
Legutóbb amikor egy citroen miatt telefonálgattam olajkérdésben, akkor az egyik márkakereskedésnél megjegyezték, hogy nekik is tele van a tökük ezzel a sok variállással, amit az olajjal művelnek. Persze nem így fogalmazták meg. Ott konkrétan két külön előírás volt a vita tárgya, ráadásul egyik 0w30 másik 5w30. Az a nap volt a rekord vmi 11 márkaszervizt hivtam felvégül kiderült szinte feleslegesen, mert már nem kellett az olajcserével foglalkozni..
-
d4d
aktív tag
válasz
grizlisandor #15520 üzenetére
A viszkozitásnak maradni kell, ez a kérés, de természetesen köszi az ajánlást, azon kívül kb rám van bízva. A totalhoz azért is húzok, mert jelenleg a szervizek is azt használnak, a psa miatt ugye ők a beszállítók. A future fgc a minősítések alapján elsősorban a benzinesekre, főleg az ilyen turbosokra van kihegyezve, érdekes módon a total olajkeresője ezt "csak" alternatívaként ajánlja. Az elsődleges a long life-os olaj ami tudja a benzines G30 és dizel D30-as előírást is.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #15497 üzenetére
Regebben vt Mahle az enyemben is. Kar, hogy igy elsilanyulnak.
-
AIex
tag
válasz
grizlisandor #15469 üzenetére
Köszi !
Az első vagy második találaton pont 0,5L-es volt, figyelmetlen voltam,
@Ummon
Az enyémnek bronzból vannak a hajtókarjai, sajnos akkor kiesett a GL5@Qru
Nyílván azért futok ennyi kört, mert szeretném hibamentesen használni, javítani drága, újat venni horror.
Sajnos ahogy nézem egyfokozatú 80W oljaból csak ásványi alapú van. -
AIex
tag
válasz
grizlisandor #15464 üzenetére
grizlisandor & Qru
Köszönöm a segítséget,
LIQUI MOLY GL4 1020 sajnos csak 0.5l-es van, nekem pedig 6-8dl kell,
Alábbi termékeket találtam, mint helyettesítő, mivel 2 flakon ára fedezi őket :
Ásványi vonalon :
Motul TRANSOIL 10W-30, elméletileg mehet 80W olajat igénylő hajtóműbe, GL4-es specifikácóval
Liqui Moly Hypoid Getriebeöl, 80W viszont GL5, aminek magasabb az EP értéke, nem tudom, ebből származna-e bármilyen hátrány,
Sintetikus vonalon :
RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80 - Gl4
Mehet bele több fokozatú olaj, vagy célszerű egy fokozatúnál maradni ?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #15268 üzenetére
Motul Powert neztem 5W40/30-ban.
A 40-es nekem vastag, de a 30-as esetleg jo lenne....
-
válasz
grizlisandor #15160 üzenetére
Az enyém ötödikben már 3000 felett pörög, ha 90-nel megyek lol. Elég az ennek.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #15142 üzenetére
Igen is meg nem is.
Manualban azt irja, hogy az NGK FR5AP11 kell bele. Markakerben is ezt kapod, csak 2x aron (az viszont tuti nem hamis).
-
válasz
grizlisandor #15103 üzenetére
Évente cserélem, az alatt megyek 6-7000 km-t. Szerintem ezt a részét jól csinálom.
-
Hőguta
csendes tag
válasz
grizlisandor #15071 üzenetére
Köszönöm!
-
d4d
aktív tag
válasz
grizlisandor #14992 üzenetére
Látott már valaki itt hamis olajat? Ezer éve mondogatják, de konkrétan mutasson már valaki hamis olajat ami hivatalos magyar üzletből, webshopból származik.
Főleg gusztustalan amikor xy forgalmazó sugall ilyeneket, de persze konkrét forrást a hamis termékre nem tud mutatni. Innentől hiteltelen is.A zöld szűrők tényleg jól néznek ki.
-
tboldi
nagyúr
válasz
grizlisandor #14935 üzenetére
Közben rájöttem, hogy ez egy kis germicid lámpa benne, nem csak dísz, aminek hatására ugyancsak ózon keletkezik.
Nem is tudom, miért nem jutott eszembe, pedig anyum ápolónő, ő is használt már germicid lámpát nem egyszer.
-
tboldi
nagyúr
válasz
grizlisandor #14935 üzenetére
-
tibbike01
őstag
válasz
grizlisandor #14924 üzenetére
Mi az hogy hepás pollenszűrő?
Lemaradtam valamiről? -
norrberth
addikt
válasz
grizlisandor #14924 üzenetére
Hát úgy néz ki a Mann FP se.
Nekem volt savanyú szagú a külső műanyag alatti vízelvezető rész.Onnan szívja a levegőt be.
Azt sose takarítottam meg.
Tisztának tiszta volt, csak sose volt fertőtlenítve. -
d4d
aktív tag
válasz
grizlisandor #14888 üzenetére
Mondok egy példát sz@rrágásra. Fürdőkád csere, a kád széle és a fal/csempe találkozásánál van egy kb 2x120 centis tökömtudja mi a neve, kádszegély. Kb 1500ftról beszélünk. Emberünk kicserélte a kádat és fogta a 20 éves kikeményedett fos szegélyt, megtisztította amennyire lehetett és azt rakta vissza. Olyan ember aki százmilliókon és több ingatlanon ül. A szűrőnél nem az a baj, hogy nem mann, mahlet vagy a gyárit veszi, hanem hogy képes az árát nézni egy ilyen semmi tételnek és ez alapján választani.
-
bul07
nagyúr
válasz
grizlisandor #14891 üzenetére
Akkor ne nézd Pisti csatornáját
, 10-ből hét kocsinál nincs megfelelő olajszint és 10-ből durván egynél még a nívópálcát se éri el. Volt olyan aminél majd két litert töltött rá hogy legyen egy normális olajszint.
Ha jól rémlik volt már olyan kocsi ahol 1.5liter körüli olajat engedett le olajcserénél.A csereperiódusok is nagyon változók, a normális 10-15e de akár 25-30e km is
És mielőtt
Tudom tudom milyen szerelő, sose tanulta asztalos a szakmája.
De én szeretem nézni tanulok belőle -
norrberth
addikt
válasz
grizlisandor #14888 üzenetére
Persze a pénzt ami a kocsira kéne.
Elbasszák teljesen felesleges és értelmetlen dolgokra.
"Általában az emberek"Egy rendes gazdának az autó a mindene.
-
norrberth
addikt
válasz
grizlisandor #14840 üzenetére
Úgy néz ki hogy kívül a pollenszűrő környezete lesz nálam a ludas.
2x megusztattam Sanyitol al az egész vízelvezetőt.
Most nem érzem már.
És akkor simán meglehet ezért volt szaga a pollenszűrőnek is.
Nem bírtam magammal, megint megcsináltam belül is.
És most motort is, meg ahol csak értem. 🤓 -
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #14622 üzenetére
Bar ugy lenne...
Sajnos nalom csak km van megadva.
-
norrberth
addikt
válasz
grizlisandor #14524 üzenetére
-
tboldi
nagyúr
válasz
grizlisandor #14462 üzenetére
Amit én találtam, abban nem írnak 0W30-at, de a többi stimmt.
Mondjuk Fiatéknál is előfordul keveredés, de ott a fordításban szoktak elveszni.
A Lanciánk magyar nyelvű könyvében ugyanazt a sort sikerült beírni a dízelhez is, mint a benzinhez, és nem is felel meg neki a megadott Selenia olaj. Eredeti nyelven viszont nincs hiba.
A MiTo magyar kezelésijében meg olyan elírások vannak, mint pl. "miszaki" adatok. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #14453 üzenetére
Nem csak annyi a kulonbseg. A Gen2 pl higabb is lett.
-
TommyY2
tag
válasz
grizlisandor #14450 üzenetére
Az az érdekes, hogy a Motul olaj választó elsőként az X-Clean Efe-t hozza, aztán az Eco-Nergy-t, az Eco-Lite olajat meg nem.
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz
grizlisandor #14444 üzenetére
"Ennyit a Kia gyárban nem agyaltak az olajajánláson"
De el is hibázták.
A leírás A3-at ir, az NFC meg a HKS olaj is A5.
Szeretek mindent maximálisan megérteni (bár, abszolút nem ez a szakterületem), egyébként meg éppen ráérek és érdekel a téma, meg féltem az autóinkat, igyekszem megadni nekik a legjobbat.
TommyY
-
Jenne
őstag
válasz
grizlisandor #14394 üzenetére
Szia és köszönöm...
De ha már gyári oldal... [link] Jelenleg ez a motorolaj van az autóban.
-
Asbee
veterán
válasz
grizlisandor #14367 üzenetére
Oroszok nézegették régebben a Mol olajakat. Teljesen rendben vannak, simán hozzák minőségben a nagy neveket.
-
bul07
nagyúr
válasz
grizlisandor #14363 üzenetére
Nem szerepel annál a terméklapnál, és szerintem az a mértékadó adat
Filter Type: Activated Carbon Filter, with anti-allergic effect, with antibacterial actionEz is érdekes. Mahle törekedhetne hogy egyforma marketing szövegekre mert így aláássa a hihetőségüket
Linkeden :
"As part of your annual filter replacement or at least after every 15,000 kilometers—for noticeably improved well-being in your vehicle."Amit linkeltem katalógus oldalon PDF [link]
"MAHLE empfi ehlt Austauschinter-valle von 20.000 km, mindestens jedoch einmal pro Jahr."
És akkor most össze vissza irkálnak mindent
Sőt most nézem hogy a terméknél két PDF van és ott se egyezik hogy 15e vagy 20e Km
Tényleg rendet kellene tartaniukDe persze én elhiszem hogy szűri a szagokat is
-
válasz
grizlisandor #14346 üzenetére
Legyél alapos tesztelő, jöjjön egy kör Mannol, illetve a Lidlben is kapni néha saját márkásat.
Csak pár ezerrel drágább, ami tuti jó. 🤗A Total 0w20 GF-6 már másodszorra ment a Mazdaba, illetve nemrég a Golfba a Total 0w30 VW504.00. Nem drága, nem marketing olaj.
-
válasz
grizlisandor #14288 üzenetére
ChatGPT nem tudja, "legalább a korai 2000-es évek óta használatban van".
Lehetséges, hogy mégis ez került gyárilag a 7-es Golfokba? Ott az első csere 3 éves korban esedékes, majd utána 2 évenként. (A 8.5-ösben 2 éves korban először, majd 2 évente.)
-
válasz
grizlisandor #14281 üzenetére
A linkelt oldal szerint az Ate super 5.1 pont 5 évvel ezelőtt jelent meg ("Available from Q2/2020").
Kb. egy árban van a prémium 4 LV-vel.
Illetve a saját feltételezésem szerint, az LV-nek (low viscosity, alacsony viszkozitás) csak nagy hidegben van jelentősége, így a Mazdámba felesleges is, de már maradok ennél. (Legutóbb asszem Bosch 4 HP-t tettem bele, a Golfba pedig Bosch ENV4-et.)
-
tboldi
nagyúr
válasz
grizlisandor #14281 üzenetére
2 tippem van, hogy miért nem lett az 5.1 az alapértelmezett:
- utcai autókba átlag sofőrök mellett totál fölösleges akkora forráspont
- drágább, mint a 4-esEgyébként a 2008-as MiTómban is van ESP, de nem írták elő hozzá a low viscosityt, egyszerű DOT 4-et kérnek bele a digók.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #14250 üzenetére
Sajnos nem feltetlenul latszik melyik/milyen hordobol vette ki az olajat mert azt tobbnyire (tuzvedelmi okokbol is) mashol taroljak.
-
ParmaBoy
tag
válasz
grizlisandor #14247 üzenetére
Az csak opció, nem minden esetben. Ha kéred, akkor csinálják, flottásoknál alapból tapasztalataim alapján.
-
ReFleXx
addikt
válasz
grizlisandor #14215 üzenetére
2018-as , motorkodot most igy nem tudom.
En is ezt az RN0700-at talaltam, akkor gondolom ez jo lesz ELF EVOLUTION 900 SXR 5W-30 -
válasz
grizlisandor #14204 üzenetére
Az 505.01 szabványból kiindulva inkább DPF nélküli lehet.
-
Uher
aktív tag
válasz
grizlisandor #14173 üzenetére
C corsaban sincs klima, es van benne pollenszuro
-
tboldi
nagyúr
válasz
grizlisandor #14173 üzenetére
Itt megvan a helye, port megfogni klíma nélkül is tud. De ide nem veszek flancosat, csak sima papírt, csak a klímások érdemlik meg a szenes-antibacis szűrőt.
Mi sok-sok éve használunk Filtron légszűrőt a WagonR-ben, sőt most is azt választottam volna, ha épp nem lett volna alig pár Ft-tal drágább a Mann. Negyedmillió km alatt még nem esett szét a motor.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #14122 üzenetére
Nekem is lett mérve, meglepően lassan vizesednek fel ezek (ATE SL.6). Azért idén már cserés lesz.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #14120 üzenetére
Kár, hogy nem mért rá a folyadék forráspontjára. Kíváncsi lettem volna rá.
-
bul07
nagyúr
válasz
grizlisandor #14115 üzenetére
Egy Duster, gyári RENAULT 152089599R, mondjuk még van is a kauffer-nél [link]
Na akkor ez is bekerül és akkor már 4közzül választhat#14116 AIex
Alapból nincs bajom a postával, az összes alzás rendelés postán maradóként kérem. De szokott látszódni a dobozon hogy nem bánnak vele kesztyűs kézzel. És megint nem lenne jó megint utólag reklamálni.Amúgy már írtam nekik emailt
Köszi a felajánlást de nekem egy foxpost átvétel kb 55Km autózás, egyéb más ilyen automaták is
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #14087 üzenetére
Jah és dupla szívás, mert a Jazz is most volt olajcserén.
Mondjuk ahogy nézem ez egy szép vastag 40-es olaj... Én meg vmi hígat akartam eleve.
-
norrberth
addikt
válasz
grizlisandor #14083 üzenetére
Szóltam nekik az érdekedben.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #14081 üzenetére
Léteznek csodák csak hinni kell bennük.
Oké, majd lehet bepróbálom a Jazz-be egyszer. Azzal már merek kísérletezni.
-
norrberth
addikt
válasz
grizlisandor #14078 üzenetére
+1
Csak a kauffer. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #14078 üzenetére
Xado olajat vettel onszantadbol? Bator.
Nekem most ZSU-nal vt minden ami kellett.
-
norrberth
addikt
válasz
grizlisandor #14054 üzenetére
Pontosan
22 éves lesz, nem most kell már hősnek lenni.
Lehet zabálni fogja az olajat.
Majd kiderül.Én is veszem az Opelnak a puccos Motul olajat.
Hengst szűrőket.
Kint Németországban meg évekig 30 ezrenként volt az olaj cserélve.
Van benne 194 ezer km
Sajnos eszi is az olajat 9 ezer km alatt 1L bever..
5W30 ból -
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #14054 üzenetére
Igen, azota vt nem fejlodes.
Az, hogy a gyari mernok mit szamolt meg a valosagban mit kapott az sokszor meroben elter sajnos. Itt a Honda Jazz gyari olaja 0W20 a markaker meg ontotte bele az 5W40-et.Toyota markaker szinten...
-
norrberth
addikt
válasz
grizlisandor #14047 üzenetére
Köszönöm
Igen, mindent írnak rá.
Akkor jó lesz az 5W-30 -
janakbacsi
őstag
válasz
grizlisandor #14028 üzenetére
köszönöm
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #14025 üzenetére
A gyári ajánlás szerint 30 havonta kell cserélni (ettől rövidebb cserét csak erősen párás környezetre ír, pl tengerpart mellett). Múltkor ránézett a szerelő mérővel és még jó volt, így eltoltam a cserét idénre.
Sima ATE SL.6 ESP van benne.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #14023 üzenetére
Azért az évenkénti csere kicsit sűrűnek hat. Majd akkor 3 évente dobom a fékfolyadékkal együtt, azzal nagyot nem hibázhatok.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #14021 üzenetére
Jaj ne már, ez a csávó még tőlem is kevésbé ért ehhez.
Ezek szerint váltó olajat is felesleges volt cserélnem, mert az is élettartam olajos...
-
Depiboy
tag
válasz
grizlisandor #13373 üzenetére
Jelentem idén 4x cseréltem olajat a Lidl-ben még mindig kapható átcímkézett AVISTA pace 5W-40 olajjal, nagyon kemény igénybevétel mellett 10 ezrenként cseréltem, teljesen rendben van még 10 ezernél is szép hangja van a motornak, nem eszi jobban mint a castrolt vagy shellt szóval én összességében ezt bátran ajánlom ennyiért.
Alany egy Opel Z18XE motor immáron 270 ezer kilóméterrel -
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #13982 üzenetére
Ez is jó tipp, sztem igény lenne rá.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #13978 üzenetére
Várok kicsit, hátha karácsony után lesz. Addig úgysem aktuális a rendelés. Max Total Ineo megy bele, nekem az is jó (és ami fontosabb, hogy a motornak is).
-
tboldi
nagyúr
válasz
grizlisandor #13943 üzenetére
Kíváncsian várom a válaszukat. Alig pár perccel a hsz-em után, még 17h előtt elküldtem nekik a szívhez szóló levelemet, de gyanítom, ma már nem lesz semmi.
Néztem a számlát és a webes fiókomat is, azokon jól szerepel, tehát a csomag összekészítésénél csúszott el a dolog.
Illetve azt is sikerült megállapítanom, hogy amit tévesen kaptam, az 170 Ft-tal drágább. -
troll81
addikt
válasz
grizlisandor #13910 üzenetére
3701 LIQUI MOLY Top Tec 4100 akkor ez passzol.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #13913 üzenetére
Van, de az olyan is!
Ez tuti fixen passzol bele de amúgy használtam már Filtront, meg Bosch-t is.
-
válasz
grizlisandor #13842 üzenetére
Elvileg igen.
-
Asbee
veterán
válasz
grizlisandor #13795 üzenetére
Kézikönyvet megkell nézni. Bármennyire fura is, de valamiért 502.00 van GTE-hez, legalábbis egy ideig tuti.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #13795 üzenetére
Igen 504.00 kell bele. Kozben kiokositottam magam.
-
válasz
grizlisandor #13778 üzenetére
Tőlük egy csavart nem vagyok hajlandó venni.
-
válasz
grizlisandor #13773 üzenetére
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
grizlisandor #13707 üzenetére
Köszi, ez alapján rendeltünk olajat is már, nem túl válogatós motor, de sajnos kényes az olajra...
22-es csapdája picit, de végülis sikerült egy 5w30as olajat rendelni, ami jó lesz bele.
-
raziel01
veterán
válasz
grizlisandor #13723 üzenetére
Skoda Roomter 1.2 CRTDI (2011)
Érdekes egyébként, mert most néztem egy olajszintet hidegen úgy hogy tegnap délután óta állt az autó és ugyan úgy középen van, mint tegnap üzemmelegen, pedig nem tűnt fel, hogy lejtőn állt volna az autó tegnap. Majd figyelgetem hidegen, mert olajfogyásra hidegen érdemes figyelni. Skoda úgy kéri az olajszintet megnézni; hogy üzemmelegen 5 perccel leállítás után, úgy pedig mindig magasabb, mint hidegen. -
Gyöször
senior tag
válasz
grizlisandor #13707 üzenetére
Nekem a Lada is láncos vezérlésű, szal 5w30 ezekután szigorúan. Mindig tanul az ember.
-
válasz
grizlisandor #13707 üzenetére
Láncos vezérlésű ezért 5w30-nál vastagabb olajat nem raknék bele.
Jó gondolat, nekem egyszer a C Corsa télen indításnál igen érdekes hangokat adott ki a 10W40-es olajjal. Az is benne volt a gépkönyvben, így némi nyugalommal töltöttem bele. Azóta soha többet.
Most 5W40 van benne, azzal indul rendesen. -
raziel01
veterán
válasz
grizlisandor #13668 üzenetére
Nekem is 1.2 CRTDI van. Óra szerint 194 ezer.
5W30-at kapott mindig is. Én se tervezem a 0w30-at, meg gyanús, hogy idén sem lesz minusz 5-10 foknál hidegebb, arra meg igazából bőven jó az 5w30. -
[CS]Blade2
addikt
válasz
grizlisandor #13650 üzenetére
Ez Euro6c-s 2019-es. Ráadásul a preferált a 0W20, de a gyári töltet 0W30. A márkaszervíz meg végig 5W30-al töltötte amíg garanciás volt. Munkanapokon napi 200+km-t mentek vele, 45.000-et évente és 3x cserélték évente. Hideg így csak napi 1x volt reggel. Nálam azóta meg fordítva van, sosem éri el az üzemmeleg állapotot, ezért én 0W20-al használom. Annyi, hogy ACEA C2 helyett C6-al.
-
Soma01
veterán
válasz
grizlisandor #13639 üzenetére
Köszi!
Egy kérdést megér. De látod, van más alternatíva szerencsére. -
Soma01
veterán
válasz
grizlisandor #13624 üzenetére
Szerintem igen. De hol lehet ilyen olajat kapni? Mondjuk még nem néztem meg az adatlapját, de ilyen HKR pont a Kiákhoz való szokott lenni.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #13614 üzenetére
Elotte is 5W40 volt benne vegig, uj koratol azzal ment es nem csorgott. A markaker azt rakott bele vegig a gari alatt azota sincs gond vele. Nem eszi az olajat.
-
tboldi
nagyúr
válasz
grizlisandor #13607 üzenetére
Az ár nem elsődleges szempont, a Ravenol RUP sem épp olcsó.
A Xadóban nincs bizodalmam, a Fuchs-ot nem ismerem, de a Motult szeretni szoktam. A Lanciában* pont X-Clean 5W40 van, csak nem a Gen2, mert - ahogy már említettem az előző hsz-emben - az sajnos nincs a kedvenc boltomban.
*1.3 dízel még DPF nélkül, teljesen ugyanaz az előírás, mint a benzines MiTo esetén.
-
tboldi
nagyúr
válasz
grizlisandor #13604 üzenetére
Nem alternatívákat kértem, hanem ellenvetést a Liqui Molyval szemben.
De azért köszi!
-
Gyöször
senior tag
válasz
grizlisandor #13597 üzenetére
Kellene látnom egy szokásos marketing maszlagon kívül bármi kimagaslót? Javárjmegvan: az ÁRA
Vegyétek vigyétek, nyírlúb + ravenol bármelyik a kettő közül ha nem lenne full noname meg is érteném ... -
Audience
aktív tag
válasz
grizlisandor #13578 üzenetére
Az AFN egy legenda 1.000.000km-t el fog Neki menni.
-
fogkefe21
csendes tag
válasz
grizlisandor #13550 üzenetére
Előtte. De pont ma reggel hidegen már mintha lett volna hangja, kuplung kinyomásra elhallgatott. Utána melegen már nem volt hangja, menetközben is semmi, lehet most kezdődik, de ettől függetlenül most jár le a 3 év/45 ezer km, nem emiatt akarnám lecserélni, meg rohanni sem akarok most gyorsan megcsináltatni, lehet csak a ma reggeli 5 fok miatt volt zajosabb az indulás.
-
gg72
veterán
válasz
grizlisandor #13533 üzenetére
Okés
-
gg72
veterán
válasz
grizlisandor #13528 üzenetére
Köszi, Qru-nak is! Akkor ebből a kettőből marad vmelyik. Nem nagyon árérzékeny a dolog, úgy vagyok vele, hogy évente egyszer veszek olajat, akkor az pár ezer Ft már nem számít. Az előző tulaj tette bele a Petronast, én meg korábban egy Hyundai i30ban ezt a Shellt használtam, egyikkel sem volt gond.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #13528 üzenetére
Ha olcsó de jó olaj kell akkor a Total-ra is érdemes ránéznie.
-
gg72
veterán
válasz
grizlisandor #13523 üzenetére
A könyv ezt írja:
Az említett 5W40-et a Motul olaj keresője dobta fel, amúgy most Petronas 5w30 van benne, és 5000 km/fél év után semmi bajom vele, nem eszi a motor. Akkor maradjak ennél, vagy a Shell ECT C3? -
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #13522 üzenetére
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #13507 üzenetére
Kár akkor maradok az X-Cess-nél. De lehet rápróbálok a Shell-re.
-
konci79
őstag
válasz
grizlisandor #13499 üzenetére
Köszi, de a képek jók.
Valamelyik gyártó, pl. a Hengst olyat csinál mint a fenti képen a fekete keretes, valamelyik meg olyat mint a Mann.
Ennyire nem vagyok elveszett.
Kérdés továbbra is az, hogy befolyásol-e valamit hogy melyiket rakom bele, mitől jobb-rosszabb egyik a másiktól, vagy semmi jelentősége sincs, csak ilyen és kész -
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #13489 üzenetére
O ez a Bubiba is jo lenne! Radaron van akkor nalam.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #13373 üzenetére
Anno a 120L-be siman beleontottem ilyet. Tulelte.
-
Depiboy
tag
válasz
grizlisandor #13373 üzenetére
Z18XE Opel motorba használom mostmár második cseréjét éli, én aztmondom nem olyan rossz ez mint a tesco saját márkása
-
Audience
aktív tag
válasz
grizlisandor #13373 üzenetére
A fene tudja, vannak minősítései tehát bevizsgaltak. En is szkeptikus vagyok de csak a márkanév miatt.
-
erik365
senior tag
válasz
grizlisandor #13373 üzenetére
Fűnyíróba talán bele merném önteni, természetesen ez csak az én véleményem.
-
gg72
veterán
válasz
grizlisandor #13291 üzenetére
Nekem pár hónapja szinrén Ravenol-t MTF-2 SAE 75W80 1L [link] ajánlottak az 1.3as Coltomba, teljesen elégedett vagyok vele.
-
tibbike01
őstag
válasz
grizlisandor #13262 üzenetére
Mindenhol máshol meg 8321-ft. De ja végre valami, ami Bárdinál olcsóbb, mint máshol.
-
norrberth
addikt
válasz
grizlisandor #13044 üzenetére
Nem megy be a helyére, amit gyalázatos egy Mann tól.
Mert egy alsó polcos Alcotól elfogadja az ember.
Az a probléma vele, hogy sokkal nagyobb lett.
Opelé 1.5Cm hízott.Úgy ment be össze hajtottam félbe.
Belenyomtam a 2 végét, ott tartottam.
A haver meg középen 2 szélét nyomta belefele.
Úgy bement, de ahogy elengedtük kiugrik a helyéről.
Meg körbe befele tiszta hullámos volt a szűrő, mert belevolt tuszkolva
Golfnál ugyanez... 2024 es gyártásokNem tudom mi lett most, de most egy darabig Mann levegőszűrőt nem fogom erőltetni.
Eddig is csak Mannt kapott, nem volt ilyen probléma vele. -
csongi
veterán
válasz
grizlisandor #12958 üzenetére
Motorozas es motorozas kozott is van elteres.
En mar nem jutok el a kuplung egetesi szintre.
Ahhoz mar oreg vagyok.Azt sajnos nem tudom milyen a xado ciklikus terhelhetosege. Valszeg rosszabb, es nem veletlen rosszabb a viszkoja sem.
Szerintem nekem a valtom kopott, es ott lehetne kompenzalni valmennyit.Qru
Nezegettem azokat is. Sztem az meg sok.
17.5 a folyosabbak, es mind Jaso MA2Jaso MA iranyaba nezelodok, ott meg a 10w40 elerheto par gyartonal. Pl Gulf. Mol, Eurol, Eneos
-
erik365
senior tag
válasz
grizlisandor #12945 üzenetére
Igen tudom csak nem értem, hogy a Ford és a Peugeot teljesen más olajat használ. (A1/C3)Egyikben sincs dpf, fap. Megy bele a gyári elvileg M2C913-D szabvány kell, azt meg tudja a Motorcraft.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #12935 üzenetére
Nem kapkodtak el, mar kb minden potens markanak van eszteres olaja.
Kovetkezo olajcserekor lehet ranezek.
-
válasz
grizlisandor #12790 üzenetére
Nem volt feltűnő súlykülönbség, igaz nem is figyeltem erre, ha majd utolérem magam a melóban, esetleg beviszem lemérni vmi jobb mérlegen.
Hart Premium Line - titkon azt reméltem, egy Mann FP lesz a dobozban, ugye a Hart egy csomagoló cég. Hát ez nem az. 🤷♂️
-
troll81
addikt
válasz
grizlisandor #12749 üzenetére
21.10.12 van a dobozon.Meg 21.11.10.
Akkor simán mehet bele. -
csiga8
senior tag
válasz
grizlisandor #12744 üzenetére
Köszönöm a választ!
A CR-be ez megy majd, ( B7 Passat, 2011, 2.0 CR), még van egy adag Fuchs Titan GT1 Pro C3 5w30-am, [link] aztán váltok. Ezzel sem volt semmi bajom, évente megy kb 3-4.000 km-t, évente cserélem az olajat.
Nem sokkal drágább ez a Shell 0W30 ultra [link] , de az a 204-es viszkozitási index és -51C folyáspont úgy, hogy a 100C fokon mért kinematikai viszkozitása még egy picivel nagyobb is, mint az 5W30-é, az igen baráti.
A PD-kbe 5W40 ment eddig is, csak véletlenül találtam meg, hogy a HTHS értéke ennek is 3,5 CP-nál nagyobb, külföldi fórumon azt írták, hogy az első generációs PD-be ( ahol nincs LL lehetőség) nem jó, a többibe elvileg igen.
Igazából nem fontos, csak akkor egy féle olajat tartottam volna itthon.
-
csiga8
senior tag
válasz
grizlisandor #12733 üzenetére
Azt néztem az itteni összefoglaló-ajánló ( Lubrizolos olaj összehasonlítő kalkulátor) részben, hogy az 507.00 olaj HTHS értéke épp úgy 3,5 cP feletti, mint az 505.01-é, de szinte minden tekintetben lényegesen jobb.
A Shell 0W30 ultra 204-es viszkozitási indexe pedig - szerintem- igen magas, ugye ő már valódi szintézis olaj ( GTL).
Lehet rossz az információm, de most ő a gyári VW olaj.
A B7 Passat 2.0 CR-be ezt fogom venni, épp csak drágább egy 5W30 olajtól, csak gondoltam hátha valaki már próbálta.
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RX 6600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB RAM RTX 5060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 5000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Apple iPhone 7 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest