- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Nagyon szépen kérek mindenkit, hogy aki tud segítsen!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Digitális Állampolgárság Program
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Milyen mosógépet vegyek?
- Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Tanári fizetések: magas béremelést jelentett be az államtitkár - és a VALÓSÁG
-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabor128
aktív tag
Üdv!
Veletek is előfordult már az alábbi szituáció?
Megyek egy kisforgalmú kétirányú úton városban nagymotorral. Velem szemben jön egy autó a szembejövő sávban, de van előtte egy parkoló autó, ami félig a sávba kilógva parkol. Szóval kikerülés nélkül nem tud elmenni a másik. Kb egyszerre érünk oda. A szembe jövő autós indexxel nekiáll megelőzni a parkoló autót úgy hogy engem a saját sávom szélére kényszerít. Hiába villogtam neki, meg integettem. Még ő volt meglepődve, hogy mi a baj. - Szerintem úgy volt vele, hogy ami szembe jön annak két kereke van. Biztos bicikli. És akkor ezeknek az út szélén a kátyúban kell menniük.
(Kár hogy nem dózerrel mentem arra.) -
Formaster
addikt
válasz Teasüti #102997 üzenetére
Értem, vagyis azt nem, hogy akkor miért nem mondják azt, hogy ha van pénzed vedd nyugodtan a 0W-t, ha nincs akkor jólesz az 5/10W Én egy ilyen szösszenetet találtam még, de ezt sem támasztja alá semmi féle specifikáció.
"másik oldala is van annak, ha tágítjuk a hideg-meleg oldal közti különbséget. Ezeket viszkozitás módosító adalékokkal érik el, tehát valódi kenőanyag kevesebb adott esetben egy szélesebb spektrumban dolgozó többfokozatú olajban, mint egy szűkebb intervallumban dolgozóban."
Erre mondom azt, hogy részemről zsákutca, maradok a gyári ajánlásnál, vagy ahhoz közel. Amúgy érdekes, neked ugye a szerelőd azt mondta az úgy ok, az enyém meg szentül esküszik márka specialistaként, hogy csak gyári olajjal dolgozik. Szerintem ezt mára túltoltuk
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz Formaster #102994 üzenetére
Úgy rémlik 300V-ben kéne lenni motorhoz való 0W-40-nek. Régen kikerestem, de mikor megláttam az árát úgy döntöttem jó lesz a 7100 is.
Ami engem illet én a meleg oldalt betartom a gyártó előírása szerint, a hideg oldalból meg lemegyek amennyire csak lehet. Persze ésszerű ár/érték aránnyal.Ez az általános recept. Ezt mondta az az úriember a garázs videóban, ezt tanultuk Persutól (lehet keresgélni a topikban, sokszor volt téma), ezt látni a legtöbb motorolajos videóban is.
Vastagabb olaj egy esetben indokolt csak: extrém hőterhelés esetén: sportkocsiknál, versenygépeknél, vagy dugóban araszolás a kánikulában.
Szerk:
A 0W olaj hígabb lesz, hiába a meleg oldali viszkozitás
Ha te mondod... Én inkább az adatlapnak hiszek, ha nem gond.Egyébként nekem úgy tűnik, kicsit elvesztél a számok tengerében. Nem teljesen mindegy, hogy 3,9 mPa.s vagy 4,41 mPa.s? Amúgy is a SAE 40 az 14 cst ha jól tudom. A SAE 30 meg 11 cst. Ehhez mérten teljesen mindegy, h a melegoldal most 14,1 vagy csak 13,9. Pár tizedes eltérés nem igazán számít, amikor a következő fokozat 3-4 cst-vel arrébb van. Mind a kettő teljesen jó. Ezekhez képest a hideg oldal 88 cst-je (10W) és 73 cst-je (0W) nagyon messze van.
A "több nagyságrendes" különbség meg még mindig megmosolyogtat.[ Szerkesztve ]
-
Formaster
addikt
válasz vlevi #102993 üzenetére
Ilyen formában ez is kérdéses, mert akkor ott van még, hogy mekkora motor, benzin/dízel, kis vagy nagy turbó és milyen éghajlati övezetben. Nekem a gyári előírás 5W30 európára, ettől nem térek el és köszöni mindkét turbó jól van. A 0W-t leginkább a start-stop/hibrid autók miatt hozták le piaci szintre, ahol tényleg fontos a hideg indítás, vagy az autóversenyben, ahol pedig a legkisebb ellenállás is számít, de a két 0W olaj ahogy látom nem összekeverendő, mert a hétköznapi verzió HTHS értéke 3.1, a verseny olajé meg pl 3.9. Hogy egy Honda Jazz miért kéri ezt passzolom, talán már ott is annyira passzent a motor és olyan lassan melegszik be, hogy valóban szerepet kap egy híg olaj.
-
Formaster
addikt
válasz Teasüti #102991 üzenetére
Nyilván én sem vagyok hozzá értő, abból táplálkozok, amit nálam okosabb, vagy annak tűnő emberek állítanak Egy gyors keresztkérdés, ha 0W olaj, akkor motorba milyen ajánlanál, mert a Motul palettában kapásból nem látok motorkerékpárba való 0W olajat, gondolom nem véletlen, vagy vak vagyok és ott van
Amennyire én látom, vannak olyan pontok is, amiket nem lehet műszaki adatlapokból kikövetkeztetni, ehhez már mérnöki szinten kéne lenni, hogy pontos választ lehessen adni. De a 0W40 olajat a motul is csak gyors/rövid autósport versenyekre ajánlja. Ennek 3.9mPa a forró viszkozitása. Ezzel szemben a 7100 5W40-nek csak 3.74mPa, tehát WTF? Aztán a 300V FL 5W40 4,48 mPa érdekes, ugyanaz a viszkozitás mégis majdnem 1 egész értékkel jobb az FL, de érdekesség képp itt is még két felé megy a 300V 4T 5W40 OR HTHS 4,42 mPa / 300V 4T 5W40 RR HTHS 4,48 mPa. De a 300V FL 10W40 4,41 mPa. Akkor hogy is van ez? Ahány olaj annyi féle.
Szerintem, ha gond nélkül bele lehetne rakni a 10W helyére a 0W olajat, akkor azt írná a gyártó, hogy 10W, vagy annál jobb, mint ahogy az API minősítésnél is írni szokták. De a nagy ajánlás az az, hogy max 1-1 értékben szabad eltérni, néhány motortípus még erre is érzékeny. A 0W olaj hígabb lesz, hiába a meleg oldali viszkozitás, így ha gyűrű és a hengerfal között nincs megfelelő kenés, akkor idővel ott sokkal nagyobb kopás lesz, mint amit a rövid hideg indítás eredményez. Ez csupán az én véleményem a tévedés jogát fenntartom
szerk: Egyébként, ha komolyabban mész hidegben és ennyire para, hogy nem melegszik fel, akkor egy köztes olajat érdemes választani, mondjuk 5W-t. Ha 10W a gyári előírás, akkor az benne van az ökölszabályban. Raádásul szerintem nagyobb melegben sem nyelezed a munkahelyedig. Viszont, ha valaki 10 fok alatt nem indítja be, de nyáron a 40 fokban nyelezi hegynek fel, nem kizárt, hogy a 0W olajat nem fogja szeretni
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Formaster #102990 üzenetére
Én egész évben motorozok napi szinten. Tavaly kb két hétre kellett leraknom a jég miatt. 15 perc a munkahelyem és szvsz számít, ha abból nem 13 percet jár a motor hidegen, hanem mondjuk 10 perc után elérte az üzemi hőfokot. Meg könnyebb indítani is.
Kérdezem megint, ha a melegoldal megegyezik, akkor mi szól a vékonyabb hidegoldal ellen? A melegoldali viszkozitás a cél, ahhoz van tervezve a motor. A hidegindítás meg egy ideálistól nagyon messze lévő kényszer állapot, amit a vastagabb olaj nem segít elő. Pont, hogy az ideális az lenne, ha mindig állandó viszkozitás lenne.Szerk: nagyságrendekkel hígabb? Tudod mennyi egy nagyságrend? Mutass már egy összehasonlítást kérlek két ilyen olaj között!
De ha kiderül, h 15% különbségen vitatkozol, akkor kiröhöglek.
(Most nézem épp a Motul 10w40 5100 és 0w40 8100 adatlapját, de azért megvárom te mire jutsz. )[ Szerkesztve ]
-
Formaster
addikt
válasz Teasüti #102989 üzenetére
Lehet. És mi az a hideg indítás, amiben te még motorozol, illetve mennyi idő alatt melegszik fel az a kemény 3 liter olaj? Mert a dupla turbós autóm 5w30 (8liter) olajjal és 220.000km-el köszöni, de 1 csepp olajat nem eszik egy intervallum alatt, holott -20ban is van indítva, de gondolom abba is 0W-t kellene rakni, biztos szeretné. Szerintem nem kellene gúnyolódni, teljesen értelmes kérdést tettem fel, hogy miért ajánlasz 0w olajat egy olyan használt motorba, amibenek a gyári előírása 10w. Viszont úgy hangzik ez az egész lassan, hogy mindegy milyen olajat használunk, az összes egyforma, leszámitva a hideg oldalt.
Szerk: A hideg indítás pedig nem csak az olajról szól, jobban szorulnak a gyűrűk, a csapágyak, kevésbé zárnak a szelepek, ettől függetlenül egy kis motorban szinte azonnal eljut az olaj mindenhova, hacsak nem -30-ban indítasz, vagy nem vagy téli pizzafutár. Relatív gyorsan fel is melegszik. Viszont a 0w olaj akkor is nagyságrendekkel hígabb, mint egy 10w és ott már a HTSH 150 fokos viszkozitás sem kielégítő.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Formaster #102987 üzenetére
A hidegindítás alatt persze hamarabb eljut az olaj és jobb a kenés, de egy motor hideg járata elenyésző a meleg, magas fordulati mellett.
Arról hallottál már, h állítólag a motor kopása nagyobbrészt a hidegindításnál keletkezik?
Ebből nekem az jön le józan parasztiból, hogy minél könnyebben jut el az olaj ahova kell, annál jobb. Ha 10-15%-al kisebb a viszkozitás a motor beindításakor, az kedvezőbb mint a nagyobb. A melegoldaliban meg rendre 1%-os difik vannak. Akkor miről beszélünk még mindig?A gyártó meg mit ír elő, az egy dolog. El lehet tőle térni, az csak egy ajánlás. Lehet attól jobbat tenni bele. Általában nem a legjobb olajat ajánlják, mert mi indokolná a 0W-40-es (verseny?) olajat ami 3x annyiba kerül, mint a 15W-40-es, amikor a tervezett élettartamot kiszolgálja az olcsóbb olaj is?
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz laccczka #102985 üzenetére
10W-30 JASO, MA - ez a lényeg. Ilyen paraméterekkel rendelkező olaj kell Neked, mert ezt mondja a gyártó. Megjegyzem a gyártó jobban ért hozzá, mint Te, én, vagy a facebook legtöbb felhasználója, akik pedig váltig állítják, hogy ők márpedig jobban tudják, mert van egy ismerősük, aki...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Formaster
addikt
Tényleg nem befolyásolja túlzottan, de mi indokolja egy motornál a 0w olaj használatát? Akár az 5w-t is mondhatnám, mert a hideg indíthatósága ennek az olajnak is -30fok. A hidegindítás alatt persze hamarabb eljut az olaj és jobb a kenés, de egy motor hideg járata elenyésző a meleg, magas fordulati mellett. Nyilván oka is lehet, egy 5w olajnak főleg, ha ezt ajánlja a gyártó. De, ha az eredeti kérdésnél maradunk, azt kifogásoltam, hogy miért ajánl valaki egy használt CBR-be a gyári 10W40 helyett 0w vagy 5w olajat. Leginkább a 0w-n csodálkozom, mert azt csak indokolt esetben ajánlják még egyes olajgyártók is, illetve ökölszabály, hogy 1-1 értéket lehet eltérni mindkét oldalon.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz vendingo #102980 üzenetére
Attól hogy márakfórum úgyanúgy locsolja bele összevissza mindenki a kakit. Facsecsoportban is. Kit nevezel típushoz értőnek? Én a gyártót aki beleírta a kézikönyvbe hogy milyen kell bele. Senki mást.
Itt sem tippelgetett senki, mondtuk hogy gépkönyv szerinti és szintetikus ha lehet. Ennyi."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
laccczka
tag
válasz vendingo #102980 üzenetére
Értem én, hogy neked ez így unalmas de hidd el nem azért írok, kérdezek itt mert amúgy a kutya sem szólna hozzám.
A 12 éves gépkönyv annyit ír, hogy 10w-30, JASO, MA. Ellenben meg sem említi a full vagy félszintetikus lehetőségeket. Megtehetném, hogy szervízbe viszem minden olajcserére de szeretném én csinálni a saját örömömre.
Nem facebokozok és ez itt tudtommal egy fórum ahol elképzelhető, hogy kapok egy-két értelmes választ is.Ahogy észrevettem egyes tagoknál elég komoly tudás, esetenként több évtizedes tapasztalat is összegyűlt.
"...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
-
ath
senior tag
válasz Formaster #102974 üzenetére
ugyan a 300v speciális olaj, de maradva az alacsony hideg oldali értéket támadásnál, még itt sem bukik el.
motul 5w40: [link]
A legjobb kompromisszum, nagy teljesítmény és megbízhatóság a magas HTHS-viszkozitásnak ( 4,44 mPa*s) köszönhetően.
létezik a 7100-ből is 5w40, ami API SN, de annak a leírásában nem szerepel. az viszont ahogy a videóban is elhangzik, API SN alapján vissza lehet keresni, de még az sem lesz túl vékony 150 fokon.
egyelőre nem tudom azt mondani, hogy nyomós érvet hoztál volna fel a kisebb hideg oldali viszkozitással szemben. -
Formaster
addikt
válasz tboldi #102982 üzenetére
Viszont, ha egy belső alkatrészt cserélnek, pl egy csapágyat más anyagminőségre, azt nem hiszem, hogy kívülállóként bárhol megtalálod. De tény, hogy a gyári olajoktól csak indokolt esetekben érdemes eltérni, hőmérsékleti vagy felhasználási viszonyok változása miatt.
Sőt egy amcsi motorszerelő YT-ber szentül hiszi, hogy a gyár által kiadott olaj, pl yamahaba a yamalube a legjobb választás, mert a gyártó tehet bele valamilyen apró betűs adalékot, amit vagy fel sem tüntetnek, vagy laikusként nem tudod hova tenni. Ebben nem annyira hiszek. Szerintem, ha a fő szempontoknak megfelel, akár lehet találni sokkal jobb olajat is, mint egy yamalube, főleg, hogy arról semmilyen leírást nem találtam
-
tboldi
nagyúr
válasz vendingo #102980 üzenetére
A fácse csoportokban nem lehet bízni. Bocs, hogy megint autós példával jövök, de muszáj.
Szóval a Jazz-be, meg úgy minden Honda autóba csakis gyári váltóolaj való, mert csak abban van olyan adalék, amitől a szinkrongyűrűk nem kopnak szét idő előtt. Erre vannak, akik mindig beírják, hogy bármilyen 75W90 jó, akárhányszor felmerül a kérdés. Oké, jobb, mintha olaj nélkül futna, és nem is fog tönkremenni a váltó egyik pillanatról a másikra, de idővel olcsóbb lesz egy bontottat keresni, mint gyűrűket cserélni a meglévőben.A gépkönyvre meg írtam a VW-es példát. Sőt, mi van akkor, ha időközben változtat az előíráson a gyártó? Volt már ilyen, az egyik évjárathoz még ez az olaj való, a másikhoz meg az, pedig a motor csavarra ugyanaz maradt. A Jazz-nél pl. az API szabványon szigorítottak faceliftkor, és csak a légszűrőház változott, ami ebből a szempontból egyáltalán nem releváns. Meg elektromos lett a gázpedál és a folytószószelep, de ennek sincs köze hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
Mindig csak az olaj...
Gépkönyv, márkafórum, fece csoport? Ott egyből mondják a tutit az itteni tippelgetések helyett. Én megkérdeztem egy tipushoz értőt, hogy mi kell az enyémbe, beleönöttem, működik, használom.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
laccczka
tag
Juj, nem gondoltam, hogy egy vallásháborút fogok kirobbantani.
A könyv szerinti 10w-30 lessz kiválasztva.
Motul 5100-es típus elég vagy mindenképpen a 7100-est erőltessem?Boccs a láma kérdésekért de inkább az elején érdeklődök mint a végén szidjam a tapasztalatlanságomat.
Ez az első nagy motorom."...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
-
-
tboldi
nagyúr
válasz Teasüti #102973 üzenetére
Nem feltétlenül, de a legtöbb esetben ha a hideg oldalt változtatjuk, a meleg oldali viszkozitás is változik valamennyire ugyanabba az irányba, hiába van ugyanúgy 40-es pl. ráírva. Persze minden az adott olajon múlik.
Nem marad meg (csak egy vékony film, ami a felület érdességéből adódik), de akkor már nem is mozognak/súrlódnak azok az alkatrészek.
Az lett volna a mondandóm lényege, hogy mondjuk ahol 15W az előírás, oda ne akarjunk 0W-s olajat rakni, mert nem lesz jó, hiába jobb olaj az utóbbi önmagában.
-
-
Formaster
addikt
válasz Teasüti #102959 üzenetére
Az előző videóban nem volt benne a lényeg, ezért kikerestem, nézd meg itt az első pár percet. Külföldi fórumokon is az a téma, hogy a HTHS viszkozitás sokkal fontosabb, mint a 100 fokos viszkozitás. Slussz poén, hogy sok gyártótól ezt már meg sem találni. Motulnál pl a racing olajokon feltüntetik, de a többi olajnál valamiért kivették, pedig találtam egy régi pdf-et, amiben még benne volt. Ez elvileg fontosabb, mint a hideg vagy a 100 fokos viszkozitás, mert a hideg járat sokkal kevesebb lesz egy motor élettartama alatt, de a csapágyakban simán lehet 150 foknál melegebb hőmérséklet.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Lomha 8V #102970 üzenetére
Minden motort (autóét, motorkerékpárét) azzal kell használni, amit a gyártó előír (nem véletlenül - ahhoz tervezték). A japán benzines autók többségébe pl. 5W30-at. Sokszorosan bebizonyosodott már, hogy a nagyeszű tulajok által belerakott bármilyen márkájú 10W40-től előbb utóbb megdöglik még a tönkretehetetlen Yaris motor is.
Az új, 1,33-as Toyota motorba meg 0W20 (!!!) kell. Ha nem ezzel használják, ez még hamarabb megdöglik, mert kényesebb mint a régi: [link]
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Lomha 8V
addikt
Nagyon halkan megjegyzem, hogy a BMW M5 és a Koenigsegg akármelyik típusa 10W-60 olajat használ. Itt azért bukik pár elmélet...
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
Egy kis segítséget kérnék: Tudnátok ajánlani olyan műhelyt ahol foglalkoznak dobfék és tárcsafék felszabályozással? Ha cserés lesz a hátsó kerékagyam, vállalnak valahol kerék átfűzést vagy ilyennel manapság nem nagyon foglalkoznak már a szervizben?
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
laccczka
tag
Én a kérdést úgy értettem, hogy Repsol vagy Motul legyen(mint márka)?
A viszkozitas mar a konyv szerint lenne."...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
-
-
Ferdzsoo
addikt
Megint itt vagyunk. Gépkönyv szerinti olajjal soha senki nem tud melényúlni. Nem igazán értem miért kell variálni.
Sokkal többet segítetek a motornak ha megveszitek a gyári olajszűrőt az utángyártott helyett, ill. minden olajcserénél cseréltek légszűrőt is. Sokkal több értelme van mint itt a viszkozitáson lötyögni. Ha már az olajjal akarok babrálni akkor is inkább az API minősítés szerinti legjobbat kell venni, 100x többet számít."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
-
-
Formaster
addikt
válasz JoinR #102956 üzenetére
Igazából sarkítás az is amit én írtam. A helyes megfogalmzás nyilván az, ha a gyártói előírást követjük. Ha 0w40-et javasolnak annak valami oka van, de tudtommal a 0w olajokra nem véletlen szokták ráírni, hogy csak akkor használják, ha ezt követeli meg a gyártó.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
JoinR
őstag
válasz Formaster #102953 üzenetére
Bár nem ismerjük a különböző olajok jelleggörbéjét, de ha igazán nagy terhelésről beszélünk, akkor a viszkozitást nem is 100, hanem 110-120 °C-os olajnál kellene nézni. Nah - csak példaként felhozva - egy 10W-40 viszkozitása a hőmérséklet növelésével meredekebben csökken, mint egy 0W-40 (hiszen a 0W eleve alacsonyabb viszkozitásról indul, de 100°C-nál ugyanannyi a meleg oldali érték miatt), úgyhogy a függvényt extrapolálva a várható értéke a 0W-40-nek 120°C körül magasabb viszkozitás, mint egy 10W-40-nek
0W-20 olajat számtalan szupersport autóban is használnak, Ferrari, stb..[ Szerkesztve ]
-
Mentolka
senior tag
20W-50 (motul 3000) van most a gépben. Reggelente ne húzzam a fülét?
-
Formaster
addikt
Első sorban a 0w-re értettem, de ha azt nézed, hogy egy motor mennyi idő alatt melegszik be, majd milyen fordulatszám tartományban kell az olaj helyt álljon, szerintem érdemesebb 10w olajat használni, mint 5w-t. A 0w viszont hybridekbe és start-stop autókba való, ahol folyamatosan leállítják a motort. Akkor mi a nagyobb gond, ha azt mondom, hogy inkább 10w, mint 5, vagy ha valaki 0w olajat ajánl egy 10.000 felett pörgő motorba. De mindenki saját döntése, hogy neki mi szúr szemet.
Teasüti: nem tudom, mennyire releváns egy motornál a szivattyúzhatosági mutató. Autónál biztosan, ahol hosszú utat kell bejárjon az olaj
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Formaster #102950 üzenetére
Javaslom nézz meg egy-két valós példát! Pl hasonlítsd össze az egyik gyártó 5W-40 és 10W-40 olajának specifikációit!
Én Motul 7100-at használok, most néztem meg az adatlapját ennek a két fokozatnak és a meleg oldal kevesebb, mint egy 1%-os eltérést mutat (100°C-on) a kettő közt. A hideg oldalon viszont több, mint 10% (40°C). A pour point (ez lenne a szivattyúzhatóság határa?) meg 3 fokkal lejjebb van az 5W-nél. -
ath
senior tag
válasz Formaster #102950 üzenetére
végignéztem, és a válaszom röviden: ez így hülyeség. nézd meg az olaj adatlapját, és ne egy garázsfalra felrajzolt általános görbe alapján legyen kijelentve, hogy adott típusú olaj ken vagy nem.
5w30 adatlap: [link]
10w40 adatlap: [link]
100 fokon a viszkozitási különbség: 0,3 cStoke, ami kb 2% eltérés. ez alapján azt kijelenteni, hogy nem motorba való, erős. -
Formaster
addikt
Jo akkor nézd végig az egészet, mert rossz időt mondtam. A meleg oldai ami a veszélyesebb es ha a hideg oldallal nagyon lemész, akkor melegen az az olaj már nem ken. Nehogy már ilyen lusták legyetek egy 12 perces videót megnézni, majd igy állítani az igazat. 10w alatt melegen nincs meg a kenés hiába a W utáni meleg oldali érték, egy 5w/0w olaj nem motorba való.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Formaster #102947 üzenetére
11:04-11:20 között mondja a lényeget. Nem figyeltél. Cöcöcö....
Amúgy ne magyar nyelven keresd a minőségi content-et!
Magyarul nekem egyedül a Toralcar csinált értékelhető anyagot. De manapság a Youtube-erek nagy részének komolyabb felszerelése van és ügyesebb utómunkát csinálnak, mint a legtöbb magyar tévés stúdió. Na meg nem alszok el a monoton beszédükön...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Formaster #102945 üzenetére
Esetleg egy tipp, hogy honnan lesz érdekes? Rém unalmas és igénytelen egy videó.
Úgy 3 percet vagyok hajlandó rászánni egy ilyenre, ha nem elég izgi, h lekösse a figyelmem.
(Hozzá vagyok szokva a minőségi content-hez, mea culpa.)Amúgy örök igazság, hogy mindenki azt tesz a motorjába amit csak akar!
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
addikt
válasz Teasüti #102943 üzenetére
5w/0w Nem tudom Gajdán Tanár Úr itt mennyire mumus, de ebben a videóban elég érthetően elmagyarázza, hogy a hideg oldali viszkozitásnak más tulajdonságai is vannak. Ezek alapján én egyiket sem tenném motorba.
-
Geresics
addikt
Általános elmélkedés a terepmotorokról: totalbike/motordoktor
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
laccczka
tag
Boldog tulajdonosa lettem egy 05-ös CBR600-asnak. Patika állapotban van és ezt szeretném megtartani így inkább megkérdezem, hogy nehogy hülyeséget csináljak.
Most rendelem az első általam végzett olajcseréhez az olajat de nem tudok választani a Motul 5100 10W-40 illetve a Repsol MOTO SINTETICO 4T 10w-40 között.
A motor napi használatban van, ingázok vele (110km, hajnali indulás). Melyiket rendeljem szerintetek?
"...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
-
dellfanboy
őstag
válasz motoflug #102939 üzenetére
Ha gyors akarsz lenni akkor meg fogsz tanulni leduletbol motorozni.
Nekem az rs125 bejon, epp egy talma replica utan kutatok, de meg nem talaltam meg a tuti deal-t
A ketutemu SM-rol nincs infom,
Egy jo szerelot se art bekalkulalnod, mert nem irtal osszeget de ha csak par szaz ezret szannal ra, konnyen beleszaladhatsz valami rossz gepbe.
De mielott tutira vennel egyet azert jol probald ki. En messze vagyok a 105kg-tol, ill. Azert ezek a gepek elegge szervizigenyesek. Marmint jobban mint egy 4 utemu ktm duke/kawa ninja 250/honda cbr 250eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Geresics
addikt
válasz motoflug #102939 üzenetére
Én erre a KTM 790 Duke alapú pályagépre szavaznék!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
motoflug
őstag
válasz dellfanboy #102937 üzenetére
105kg. Újrakezdeni a motorozást, pályán kimotorozni magam, semmiképp sem napi ingázásra kell.
-
etnies
senior tag
válasz vlevi #102935 üzenetére
Az átmérő mindegy, ha nagyon vékony, akkor rálehet tekerni egy adag gumit és kész.
Ami kinéztem, ahhoz adnak gyári szűkítést is, hogy tükörre lehessen tenni.
Megpróbálom balkéznél, ha nem jó akkor még marad a cső, esetleg olyasmi, amit te is vettél.Úgy viszont 80 font-ba fájna az egész, amit kitudok fizetni, de nem akarok
Tartót veszem meg elsőnek, mert valamiben tartani kell a telót, ha nem tetszik akkor gondolkodom tovább.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
dellfanboy
őstag
válasz zgospel #102931 üzenetére
en tamogatom hogy vegyel uj motort , de olyan mindig lesz aki kigyorsitason fog elmenni .
raadasul ha a mostani motorod utod/vagod (mert regi/unod/kicsi) az ujat meg majd felted akkor nem biztos hogy gyorsabb leszel.
mi lesz helyette gsx-s 1000? vagy az uj katana?eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
-
Chris0321
addikt
válasz zgospel #102931 üzenetére
Ha szeretnél egy nagyobb motort, telik rá, az asszony sem akar miatta megölni akkor vedd meg.
motoflug: Nincs tapasztalatom egyik motorral sem de a véleményem az, hogy elméssz szépen megnézed őket a szalonban, tudtommal akár tesztvezetésre is el lehet vinni (autónál szokott lenni) és kipróbálod. Én pl. nem szeretek előredőlve űlni van aki szeret vagy csak megszokta és hiába ajánlana egy olyan motort ami neki megfelel ha nekem kényelmetlen.
[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz dellfanboy #102930 üzenetére
Amúgy nem olyan egyszerű 1000es, de még 600as sportmotorokat sem megelőzni ha csak pár másodperccel vagyok gyorsabb mert a kigyorsításon állva maradok.
Nem akarom erre fogni, de én mint kezdő itt is érezném a felsoroltak előnyeit Meg a cukrászda előtt is többen bámulnák a motort
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
dellfanboy
őstag
válasz zgospel #102928 üzenetére
ize, azt hittem itt a palyaorentacio a cel. nyilvan ha nagyobb/jobb gepre vagysz akkor meg kell venni, nincs mese. csak nem ertem miert akarod rahuzni a palyazasra hogy a nagyobb/jobb gep kell?
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
etnies
senior tag
válasz Teasüti #102923 üzenetére
A motoron millió hely van, de a kézvédő ebből rengeteget elfoglal.
A kamera megy a dashboard fölé, pedig az a gps-ek természetes előhelye. Jelenleg a bal kormányon van, oda alig bírtam felimádkozni az előzőt, kevés a hely a kábelektől, kapcsolóktól, jobb oldalt a fékolaj tartály foglal el mindent.
Marad a befogónál egy csomó hely, de az meg annyira lent van, hogy veszélyesnek tartom oda lepillantgatni.
Van még a tükör, ami talán jó lenne. Talán, mert könnyen lehet hogy remegne. Ezért gondoltam erre a keresztmerevítőre."önmagam hite vagyok magamban"
-
zgospel
őstag
válasz dellfanboy #102927 üzenetére
De nem 1:11-et
Viccet félretéve, az RS125 alatt jobb futómű van és az első fékek is 4 dugattyúsak az én 2 dugattyúsommal szemben. Ok, erősnek nem erős, de csak 120 kiló a motor, az Euroring meg relatíve kicsi pálya, tehát a súly sokat számít. Gondolom a slick gumi is hoz 1-2 másodpercet az utcaihoz képest. Hungaroringen már más lenne a helyzet.
Illetve én eleve nem pályamotort akarok venni, nem tudnám hova tenni és utánfutót sem tudok húzni mert nincs mivel. Ráadásul idén is csak 4x voltam pályán összesen, ehhez nekem luxus lenne pályamotort tartani.Meg hát eleve a felvetés kicsit demagóg, ennyi erővel lehetne MZ is, mert azok is hasonló köröket mennek a kupában.
Eleve nem értem miért kérdés az, hogy újabb modernebb szebb motorra vágyok?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
dellfanboy
őstag
válasz zgospel #102916 üzenetére
biztos ebben az iranyba akarsz elindulni?jobb fékekkel, futóművel és 20-30 lóerővel többől mit tudnék kihozni.
asszem a linkelt mostani egesterben emlitettek hogy az rs125-el mennek 1:20 korul???
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #102912 üzenetére
Az a 3M tényleg jó cucc. GoPro tartót raktam a sisakomra és meglepően jól tart. Kicsit bizalmatlan voltam eleinte, de még megvan a kamerám 5000 km-re később is, pedig még esőt is kapott.
Szelet is jól bírta a sisak állrészén még a fejemet elfordítva is. Pedig úgy éreztem rendesen, hogy fordítja a nyakam a 160-as menetszél a kamerába kapva.
Kézzel alig bírtam feltépni a sisakról, pedig nem vagyok egy törékeny virágszál. -
zgospel
őstag
Euroringen olyan tumultus volt hogy ilyet még akciós napon sem láttam. Emiatt fel is osztották 3 csoportra, ami egyébként nem volt rossz ötlet, így viszont óránként csak 20 perc jutott.
Az utolsó menetben már fele annyian voltunk, végre voltak tiszta körök. Másfél másodpercet javítottam a legjobb körömön. Hogy hol a brébe találtam másfelet azt nem tudom, amikor az 1:27-et elértem azt hittem már nem nagyon fogok tovább javulniEgyre jobban böki a csőröm hogy jobb fékekkel, futóművel és 20-30 lóerővel többől mit tudnék kihozni.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
etnies
senior tag
válasz Teasüti #102908 üzenetére
Nézegetem a dolgot egyelőre. Annak idején a 3M megtartotta a kamerát is a sisakon, ami egy súlyban van a telefonnal.
Közben találtam még egy hasonlót, de ez is csak Apple/Samsung/Univerzális, és drágább sokkal, mint az előző, cserébe fémből van és nem műanyagból:"önmagam hite vagyok magamban"
-
-
zgospel
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Eladó JURA ENA 5 Svájci Kávéfőző gép
- ÚJ Besen BS20 Smart 11-22kW elektromos autó töltők GARANCIÁVAL, számlával, készleten
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- Flair Signature
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette" - XL - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával