Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Kenyér
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
-=RelakS=-
veterán
#forscience felraktam egy új SRAM láncot, hogy megnézzem, mi történik, ha a gyári szmötyi letakarítása nélkül kapja meg a Squirt-et. Előtte természetesen nyomok vele vagy 200km-t, vagy 400-at, majd kiderül, de belefutottam egy érdekesbe:
Szoktam emlegetni, hogy amikor a megnyúlt shimano helyére bepattintottam egy új kmc-t, az úgy hozzányúlt, hogy pár km után már nem is ugrált.
Ezt a SRAM-mal nem tudom megismételni
Eleve -0,1%-os a nyúltsága. Igen, rövidebb, mint kellene, ezt Auchanos fémvonalzóval és ParkTool-os mérőszalaggal is leellenőriztem. Ugyanakkor nyúlni sem nagyon akar. Parktool-os CC-2-vel nézegetem, de az, hogy 20km alatt változott, amit mérek, kb mérési hiba [kép] . A régi láncaimat a fenti cucc teljesen nyúltnak mutatja, bár a Shimano TL-CN42 szerint jó az még.
Mindenesetre látszik, hogy a 9 sebességből melyikeket használom. A 6-7-en csak úgy ugrabugrál a lánc, hogy használhatatlan, a többin meg tekertem egy jót.
Ezzel kapcsolatban: Valaki emlegette, hogy hagy lekopni két láncot, amit cserélget, majd feltesz két újat, amiket szintén cserélget, és később mind a négy láncot használja. Lehet, hogy nem kéne, hanem eleve mind a négy láncot használni kellene, ha csak nem akar ugráló láncot pár (száz?) km-en át.
Más:
Panelban waxolás? Kell egy rezsó (Reugeot), wax, lánc, meg egy nagyobb tonhalas doboz
Szépen belehajtogatható a lánc, és még marad is felette egy csomó hely: [kép]
Hogy legyen ilyen szép teteje is, még kell egy spéci konzervnyitó, és kész
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
mrobes
tag
Lassan, de biztosan bele fogok bolondulni az izotóniás italokba.
A múltkori eszmecsere hatására elkezdtem keresgélni az italporok között, kettőt választottam, ami szimpatikusnak tűnik.
Az egyik a Biotech Isotonic, a másik dekás Iso+ nevű por.
A Biotech mellett voksoltam volna, de ahogy nézem a leírását, nem tartalmaz káliumot, pedig azt mindenhol fontosnak írják.
A dekásba meg kalcium nincs.
Melyiket választanátok?
Esetleg valami más javaslat?
Fall-N
veterán
Nekem az Apple és az iOS tiltólistás, mert nincs rá másik launcher (többet és használok) és nagyon bejön a gyári, módosítatlan Android és a Material You. Ezért vettem Motorolát. Sok Xiaomi telefonom volt, de meguntam a MIUI nyűgjeit.
Kínai cuccok terén pár éve beszippantott az AliExpress, bár én akkor órákat vettem. Minőségre nem is volt velük gond, csak apróbb hibák (por az üveg alatt), de teljesen korrekt cuccok voltak. Később bukás nélkül adtam el őket és jöttek a japán órák, amúgy is azok a kedvenceim (Casio, Orient, Lorus, Seiko).
Biciklis cuccok közül van sok ami bevált, például a Rockbros már európai boltokban is simán kapható, de például a ZTTO az már kétes. Van amiben jók, valamit nem mernék venni. Például hidraulikus fékben nem vennék ZTTO-t, amikor az árán kapni Shimanot. Ezért ahogy írtad a felhasználói tapasztalatok alapján kell szelektálni és akkor kisebb az esély a lyukra futásnak. De sok kínai alkatrészt kapni bárhol, például az UNO, Zoom kormányok és nyeregcsövek az alsó szegmensben szinte egyeduralkodók. Rengeteg minőségi tajvani gyártó is van és ugyanúgy az Alin is árulnak.
Napszemüveg terén meg először Bikefunt vettem, ami akkor megfelelt, meg Aldis fotokróm, Lidlis cserélhető lencsés is van. Mind kínai természetesen. Amikor megvettem a KTM polarizált napszemüveget, akkor amikor felvettem a régieket, rögtön érződött, mennyire gagyi a BikeFun Ace. Túl merev és kényelmetlen. Pedig a KTM is csak egy tízes volt a helyi boltban, mégis ezerszer jobb minőségű. Ettől függetlenül egyszer kell egy Alis NRC.
dom1n0
senior tag
Én 10 hétnél járok, 8 hét után voltam görgőn, most tegnap 10 hét után ültem fel mtb bicóra városba, még sajnos vannak fájdalmak, de kilehet bírni rövidebb távokra.
Görgő hasznos ilyenkor szerintem, de nem ugyanaz a terhelés mint élőben szerintem.
Ja és a fekete leves, nekem a gyógytornász mondta, hogy a teljes gyógyulás fél év akár egy év is lehet...
Fall-N
veterán
Nekem csak az nem tetszik, hogy LinkGlide-os, ami más filozófia. Inkább lassú, de pontosabb (?) váltás. Mintha a régebbi HG cuccok pontatlanok lettek volna. Másrészt nem olcsók, így kezd nekem a SRAM szimpatikusabb lenni. Bár 12 sebességnél drágábbak, így ott egyelőre a Shimano olcsóbb. Viszont 1x9-re vagy 1x10-re nekem a SRAM X5 meg a GX Type 2.1 szimpatikusabb. Gondolkodom is az utóbbin. Nem sokkal kerül többe, mint a Deore 10s.
andrisbandi
őstag
Zoliwrc Sponser
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
rétisün
veterán
pár napja botlottam bele megint a számolgatós nyeregmagasság állításba. haverom említette, neki 2.5 centivel volt feljebb a nyerge, mint a számítás alapján kellene. én megmértem amit kell, számoltam, mértem a mostani (általam teljesen jónak érzett) nyeregmagasságot, a két képlet alapján 4-5 centivel van magasabban a nyergem, mint kéne ez alapján billegnem kéne a nyergen tekerés közben, de nem csinálom.....
kérdés: állította be valaki ezek alapján a nyergét? mi a tapasztalat, mennyire jók ezek a módszerek?
"Greg LeMond módszere (v1)
Talán a legismertebb módszerek egyike, a Facebookon, vagy tematikus oldalakon legtöbbször ezt alkalmazzák. A lényeg, hogy egy sima és egyenes felületű tárgyat, legtöbbször könyvet a lábunk közé veszünk, miközben cipő nélkül, kerékáros zokninkban és nadrágunkban a földön, kis terpeszben, vagy összezárt lábbal, esetleg kerékpárunk Q-Factorának megfelelően (a “mesélő” vallási beállítása függvényében) a földön, egyenes háttal állunk. A könyvet ezután addig húzzuk fel, amíg el nem érjük az ágyékunkat egy stabil pozícióban. Ezt követően a könyv teteje és a föld közötti távolságot lemérve kapjuk meg a belső lábhosszunkat (inseam).
A kapott értéket 0.883-mal kell megszorozni, és az így kapott értéket a középcsapágy közepétől a nyeregcsővel párhuzamosan kell felmérni és ehhez hozzáállítani a nyergünket.
LeMond v2
Egy másik módszer, hogy ugyanígy a belső lábhosszunkat 1,09-cel szorozzuk meg és az így kapott eredményt, most a hajtókaron lévő pedál tengelyétől mérjük fel, méghozzá úgy, hogy a hajtókar függőlegesen lefelé, “6 óra állásban” van."
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
dom1n0
senior tag
Akartam írni, hogy sramnál már jóideje kint a 10-52 asszzem 12 sebin
fulton
addikt
Hát kálium nélkül pedig nincs szpiid"
Szerintem puding próbája, kinek melyiket veszi be a gyomra, érzed jónak (bár szerintem nem lesz különbség)
Én használtam a dekás Iso és iso+. Semmi külüönbséget nem éreztem teljesítményben, anélkül is szar vagyok azzal is csak úgy drágább szar
Elektrolit tabit tolok, és ahol esik puffan mellé megállok enni valamit, teljesen elvagyok így. De rövid körön, 100km alatt elég a müzli mellé. Otthon meg pár hete már használom a Recovery fehérje mix-et, segít vagy sem, íze miatt nem mondok le róla
(csak pofátlanul drága ez is sajnos, így megvettem az uccsó készleten régi áron lévőt is (vaniliás)
#263507rétisün: én érzés alapján állítom be. Nem méricskélek. Egyébként cipővel felülve, kb ha sarokra nyújtom ki a lábam a pedálon, nem lokkolódik ki, kicsit behajlítva marad)
[ Szerkesztve ]
Fall-N
veterán
Igen láttam, nem szarakodnak a SRAM-nál. A Shimano kezd lemaradni. Ez a Cues is már késett 2 évet legalább. És még nem is kapni az összes fajtát.
Nálam csak a 12s azért nem jön számításba, mert a sorok baromi drágák, még a SunRace is. Egy SRAM Eagle vagy Shimano Deore 12s is horror ár. Mondjuk Alföldre kicsit fölös is lenne. Úgy 10s-ig nálam tűrhető kategória árban. A váltó is a kar már nem drága, meg az tovább bírja, mint a sor és a lánc.
Mezga Aladár
veterán
Mindkettő f&szság. Nem vagy gép. Nézz meg egy versenyt. Van aki szinte teljesen spiccel (Annemiek van Vleuten) és van aki ejtett sarokkal bringázik (Chris Froome).
Szerintem bringáztál már annyit hogy érezd a tested.
[ Szerkesztve ]
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
Maximum1
őstag
Tetszik, és van strandkorlátkékben is.
fulton
addikt
kieg: am meg hosszabb tekerés megadja a választ jó e. Lehet azt érezni. Van hogy után állítok 2-4mm-t. Aztán placebo vagy sem,... (de már nem kell nagyon keresgélni, kiforrta magát , és ha nyerget cserélek, nem sokat kell után állítani)
Meg aztán függ a láb pozitól is, hogy tekersz.. stb.
[ Szerkesztve ]
Fifaisshit
őstag
Beszéltem pár profi bringással mostanság és kivétel nélkül azt mondják , hogy izotoniás ital zero kell hogy legyen és a kalória zseléből menjen be ne abból mert a szervezet máshogy dolgozik ha mindenből másféle szénhidrátot kap.
Tehát kerüld Azokat a fajtákat amik sok szénhidrátot tartalmaznak cukorból.
Tuti tippként ezt használok (Nduranz zero) és tényleg sokkal jobb mint már pár korábban kipróbált, zselét pedi a SiS-t ajánlom .Plusz tabit konnyen elviszem magammal, de a zero poruk sem rossz , olcsóbbra jön ki valamennyivel.
[ Szerkesztve ]
Ringman
nagyúr
szerintem ezek a varázsképletek nem jók semmire, valakinek lehet 41-es vagy 47-es lába, stopli lehet előre v hátra állítva, emberenként változik, hogy a sarkad hol van tekerés közben, mekkora a hajtókarod (ha rövidebb, akkor feljebb kell a nyerget állítani), mekkora a patentpedál-rendszerednek a "stack"-je, előrébb tolod-e a nyerget vagy nem, etc.
nekem a neil stanburys állítsd lejjebb, majd fokozatosan állítsd feljebb, míg nem lesz diszkomfortos módszer jött be, viszonylag alacsonyan van a nyereg (~73 cm magasan a középcsapágytól mérve 86-os átlépőre), ha fentebb állítom akkor fáj a térdem.
Fall-N
veterán
Én ezekkel a kalkulátorokkal szkeptikus vagyok. Sokkal egyszerűbb beállítani a tapasztalati módszerrel. Ha kinyújtott lábbal az ember sarka éri el a pedált alsó állásban akkor jó a magasság.
Például láttam már számítási képletet a hidraulik fékcsőre (BikePron a fék adatlapján ott van a fékhossz melletti sugón), ami egy baromság, mert nem veszi figyelembe a kormány szélességét, csak a váz dimenzióit (felsőcső + támvilla + stucni hossza + X mm). Sokkal egyszerűbb szerelés közben vágni, mert amúgy sem kapni gyárilag megfelelő hosszban az előre szereltet. Például nekem a hátsó fékhez majd 135 cm hosszú kell, előre meg 70. Ezzel szemben az első gyárilag 100 mm, a hátsó meg 170 mm (Magura 220 mm!), így pont 30-35 centiket kell majd kívágnom.
Ma meg is jött a Topree légtelenítő szett. Ez is Alis cucc, bár a Csodabiketól vettem. Userek szerint teljesen jó, valaki ezzel szervizel sok biciklit. Már csak a fékeket kell megvenni.
[ Szerkesztve ]
dom1n0
senior tag
Igen, Shimano már egy ideje úgy tolja, mint a Lexus a kocsiknál, 2 évvel később pakolják be a dolgot, de az bombabiztos onnantól kedve ha berakták.
Nincs egyébként semmi baj ezzel, mindenki eldöntheti melyik irányt preferálja jobban, nekem a montim sram (szeretném majd GX AXS-re upgradelni télen), az Outi Shimano, gyerek montija Shimano, következő Outi-n szerintem Sram lesz...
Fall-N
veterán
Szeretem a Shimanot, fékben eszembe sem jutna mást venni, de a SRAM mindig is szimpatikus volt a katonás váltásával. Elég csak megnézni a testbike véleményeket. Az SX váltón kívül mindenkinek jó véleménye van róluk. Már az X3, X5, X7 széria is jó volt.
fulton
addikt
Tegnap megjöttek a nyergek, Ergon SMC sport gél 143mm, Specilaized Power comp, 143 és 155mm, és SMP Well Gél 144mm. Ez az ergon egyszer járt nálam csak az nem géles változat volt, ez így első blikkre felülve rá betét nélkül piszok jó kis nyereg, jól eltalált a gél réteg rajta, kézben és külsőre is minőségi darab. De majd a lényeg a nyeregben töltött idő lesz. A legkönnyebb a Speci. Meg ott végig kivágás van, elég szélesnek tűnik (hogy használjon is valamit)
[ Szerkesztve ]
azt a ku...
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
Fifaisshit
őstag
A Specit már fél éve ajánlottam neked kb
Tetszeni fog , szerintem nagyon kényelmes .
Tin
veterán
Húzd fel kb-ra a megadottra, majd lassan emeld addig, amíg billeg a segged, pontosabban a talpad a pedálfordulat legalján "úszik", és onnan engedj le 2 mm-t, újra próba, amíg éppen jó nem lesz. De hozzá kell állítani a nyereg pozícióját előre/hátra, ami miatt a magasságot is picit korrigálni kell. Ja és a próbák között menj a bicajjal, tréner vagy görgő nem jó. Pár óra és megvan, nekem 2 délutánomba került (2x2 óra). Amikor megvan, érezni fogod.
fulton
addikt
Emlékeztem rá, utána néztem és azért is került a kosárba
[ Szerkesztve ]
mrobes
tag
Köszönöm az italpor tippeket, ezekből már biztos tudok választani valamit
Jester01
veterán
Ezektől tuti nem vennék semmit
"Nem tartalmaz káros adalékanyagokat, mesterséges aromákat, színezékeket vagy édesítőszereket"
"Csomósodásgátló anyag: polietilénglikol. Édesítőszer: szukralóz"
Gratulálok.
Jester
jojjer94
csendes tag
Veszprémből van hozzá GPX-em, ha legközelebb erre járnál !
dom1n0
senior tag
Ergo az iso itaé csak elektrolitokat adjon, és a szénhidrát viszont gélből menjen be csak?
Érdekes meglátás, nem hangzik hülyeségnek, akkor viszont azt ki kell számolni, hogy a 80-90G szénhidrátot hogy lehet a legjobban bevinni, hogy ne kelljen 4-et tolni óránként
6030D
Ármester
Gumicukros lekváros zsömle juharsziruppal. Verseny/intenzív hosszú edzés előtt szépen betöltesz, közben meg folyamatosan csipegetsz. Múltkor 4,5 óra: bemelegítés közben egy Sponser Competition, közben 2,5-3 tubus gél. Meg két minipizza gumicukor, annak nem tudtam ellenállni a frissítőasztalon.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
dom1n0
senior tag
"Gumicukros lekváros zsömle juharsziruppal" Azigen
Hát majd kitapasztaljuk
Más téma, szembe jött velem egy BMC alu váz, legyintettem elsőnek, hogy biztos baromi nehéz, erre nézem a súlyát a bicónak, karbon súlyban van
https://www.bmc-switzerland.com/intl_en/bmc-teammachine-alr-one-22.html
Durva dolgokat tolnak a BMC-nél
Fifaisshit
őstag
A Moviestar konkrétan ezt használja itthon pedig rengeteg triatlonos és kerékpáros csapat és sportoló annyira szar nem lehet
Nem mellesleg szintúgy mint a SiS elég jó márkának számít a piacon
dom1n0 : én meséltem , hogy szoktam enni nagy tekerésnél pl a korábban említett gyümölcs szeletet plusz zselé és egyéb szinhidrátot cukorként tartalmazó elektrolitos italt .
Erre mondták azt , hogy az nem jó mert annyi szénhidrátot és kulönbözőeket kap a szervezet , hogy az ellenkezőjét érem el vele mint az “irányított bevitelnél.
óránként 2 kulacs 1víz 1 elektrolit és két óra tekeresnél féltávon egy zselét javasoltak.
Én mióta ezt követem tényleg úgy érzem , hogy valami jobb
[ Szerkesztve ]
(#263531) andrisbandi válasza Fifaisshit (#263530) üzenetére
andrisbandi
őstag
Régen úgy mesélték, az életerő/energia 30%-a megy el emésztésre kb. naponta.
Sportoláskor ebből lehet lopni tuning célra. Pl könnyen emészthető, vagy azonnal felszívódó táplálékkal. A szokásos fehérjés helyett.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
jojjer94
csendes tag
Karoo 2 tapasztalatok:
Elsőre nagyon könnyen testreszabható, beállítható. Sokkal egyértelműbb mint a Garmin (Edge530).
Érintőkijelző megfelelően érzékeny, jól látható számomra 25-30%-on is, erős déli napsütésben elkél neki a 35-40% is.
Navi: Az 530 után maga a megváltás. Nagyon gyorsan és sokkal ügyesebben tervez újra. Külön tetszik az élő heatmap.
Múlthéten Horvátországban voltam, tök ismeretlen helyen. Ott egy alkalommal külön jól jött ez a funkció. Egy elcseszett tervezést könnyen korrigáltam így.
Üzemidő nálam kb úgy néz ki, hogy navival kb 9-11%/óra, sima felhasználással ( HRM,RPM, sebességszenzor, Varia) pedig 7-8%/óra a merülés.
Ez az én felhasználási körömben (sajnos) bőven elegendő, jobb heteken megyek 12 óra körül, szóval ha nincs navigáció, heti 1 töltés elég neki.
Tegnap mondjuk nemtudom mi történt vele. 15%-ról 42 perc alatt lemerült. Ez mondjuk nálam elég nagy negatívum, mert az eddigiek fényében másfél óra működéssel számoltam volna, kényelmesen.
Összességében eddig elégedett voltam vele. Most ezt a tegnapit nemtudom mire vélni, mindenesetre kicsit megingott a bizalmam vele kapcsolatban.
Másnál is csinált már ilyent? Visszaszámolva háromszoros fogyasztása volt, a megszokotthoz képest !
Én szinte mindig 100%-os töltéssel indulok el. Szóval ilyen tapasztalatom nincs. Annyit meg nem mentem még, hogy 15%-ra merüljön.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
Friczy
senior tag
Én említettem. 0,5-ig hagytam nyúlni az első párat, aztán ment fel a második. Most nagyjából ott van. A négy lánc mehetne együtt, de az már túl sok lenne, mert nem egy biciklim van, és ha mindegyiken ezt csinálnám ...
Így is épp elég, a gravelen és az országútin használom így a láncot, az ebike-on meg a rekun nem, arra majd kitalálok valami mást. De még ezen a kettőn is akkor négy-négy láncot rotálni valahogy nincs kedvem
Ja, és még mielőtt elfelejtem: 0,5-ös nyúlás után a soron az új lánc nem ugrik. Gondolom a 0,75 után 0,5-re se fog ugrani.
[ Szerkesztve ]
Tegnap a Jumbo-Visma tartott egy kis demonstrációt a Vueltán. Persze még semmi se dőlt el. De én mosolyogtam végig amikor átvették a dolgok irányítását. És Atti elég szépen kivette belőle a részét. Számomra kicsit megható is volt látni azt, ahogy húzta fel Rolgic-ot és Jonas-t.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
dom1n0
senior tag
Kegyetlen dominancia volt tegnap, mondjuk úgy beköszöntek a hegyen
Külön jóleső érzés volt, 3 jumbos jött be az első (Remco) QS előtt, hiába egy nagyon jó menő Remco, de ezzel a sorral nem tud mit kezdeni hegyen a QS.
Jó nap volt
Lehet, hogy tudott volna csak magán a hegyen, menni velük a Quick-Step. De ez a zseniális taktikai húzás, hogy négy Jumbo-s elment szökésbe, és a Quick-Step-nek egész nap kellett mennie a mezőny elején, ez a hegy lábáig el is égette az egész csapatukat. Nagyon ki volt ez találva.
És még mindig nem lepődnék meg, ha Kuss lenne a kapitány. Óriási trollkodás lenne.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
ZolkoW
őstag
most ventilálok:
épp kattintottam a 12 sebis 105-ös cikkre. A grx tök rendben van dizájnilag, de amióta ezt a vastag lánckerekes kinézetet alkalmazza a Shimano az országúti szetteknél, tehát jó régóta, nem hiszem el egyszerűen, hogy ez nem bántja senkinek a szemét. Tök jó lenne az is, ha nem olyan minőségben lenne megoldva, mintha elveszett volna a 3D modell, és egy kezdő formatervezővel pótoltatták volna úgy, hogy kézzel kell lemérnie a meglévő hajtókar paramétereit.
Mondom, a koncepció csodás, plasztikusan egybeolvadó kar és lánctányér, ami a 4 ág meghosszabbítása, de hogy én még nem láttam olyan példányt, amin ez tényleg egy egységnek nézett volna ki, az fix.
go home, shimano, you're drunk...
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
jojjer94
csendes tag
Nyilván, az én hibám is. Tegnap nem volt tervben tekerés, csak egy szerszámmal ugrottam át 2 településsel arrébb. De szerintem az ilyen mértékű merülés nem elfogadható.
Wombath
HÁZIGAZDA
Ááá, jó messze . És a rajtotok előtt kábé 10 perccel értem oda. Gyerek reggelre kitalálta, hogy nem mer' indulni, mert fél, hogy utolsó lesz (na és akkor mi van, kérdeztem), szóval átvettem a rajtszámot, visszagurultam a kocsihoz, felraktam, felvettem a hátizsákot, és szinte pont visszaértem a mi rajtunkhoz . De legalább a pálya megint nem okozott csalódást, remélem a Medves is legalább ilyen jó lesz.
Én nem mondtam, hogy a te hibád. Csak azt, hogy én még nem tapasztaltam ilyet mert..
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
Lacerta
aktív tag
3x7:
Első tányér: 48-26
Hátsó sor: 11-28
Ez a mostani.
Az átépítés után 3x9:
Első tányér: 48-26
Hátsó sor: 11-34
A 48/11-el teljesen jó vagyok sík aszfalton, sokat használom.
A 26/28-tal viszont kinn terepen sok helyen nem tudom kitekerni a meredek földutakat, erre lesz jó, hogy hátul nem 28-as lesz a legnagyobb, hanem 34-es.
Tisztában vagyok vele, hogy 1x-es rendszernél is lassító a legalacsonyabb fokozat ( vagy fokozatok ), de ennek az az ára, hogy kicsi a tányér, és legmagasabb fokozatban pörgetni kell ugyanahhoz a sebességhez, amit én kényelmes, aerob, levezető pedálfordulattal is tartani tudok.
44,48,52-es első tányért montin szerintem igen kevesen használnak 1x rendszerben, inkább az outisokra jellemző, de nekik meg nem kell hátul az 52.
Persze ez mind nem lényeg, mert aki 1x-es rendszert használ montin, az többnyire eleve valami 2.75-os bütykös gumin gurul 1.5 barra fújva, és akkor nem kell pörgetni, mert 36/11-el is annyi a hajtási ellenállása, mint nekem 48/11-el.
(#263543) Hasaggymeg válasza andrisbandi (#263531) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Ezért is fura a szilárd szénhidrát a folyékonnyal szemben, még cukorterheléses vizsgálaton is ahol ugye az a lényeg, hogy mennyire birkózik meg a szervezeted a hirtelen cukorlökéssel, cukros vizet kell innod.
Más...nyugdíjba küldtem a tegnap a láncot és a hátsó sort, ennyit mentek 0.7-ig engedve nyúlni a láncot.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
andrisbandi
őstag
Karoo 2 - Battery Save Mode
- Ha %-hoz kötve automatikusan indulna, az lenne a tuti megoldás.
A hátra lévő akkuidő csak egy tipp, nem precíz (a maradékabból még kevésbé pontos a találgatás). Mindkét irányba eltérhet, az aktuális igénybevétel változásaitól. Pl GPS árnyékoltabb helyre érsz, akkor keresgetnie kell másik holdakat.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
dom1n0
senior tag
jaja
Én megraktam Kuss-t bet365-ön, 299.000 a nyeremény ha letrollkodják a vueltát és ő húzza be a gc-t
Tin
veterán
Azért jó erős vagy, ha 48/11-el utazol síkon... Nekem még a 36/11 is szenvedés néha
-=RelakS=-
veterán
Külső csere előtt én már a 44x11-et kezdtem harapdálni. A mostani külső eléggé visszafog, de még így is bele-beleharapok síkon egy kis négyszerezésbe. Jó, csak pár száz méterre, de akkor is. Ehhez lehet, hogy hozzájárul, hogy korábban még lehetetlennek érzett emelkedőket rendszeresen 32x16-ban, tehát kétszeres áttétellel veszek, amit szerintem még év elején is a "meg vagy hibbanva?" kategóriába soroltam volna.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
Lacerta
aktív tag
Azt nem tudom, hogy erős vagyok-e ( nincs referenciám, egyedül szoktam tekerni ), de nekem nagyon kényelmes a 48/11 20-25km/h tempó mellett.
Az is igaz, hogy 26"-os kerekekkel, 1.75-ös aszfaltos gumikon, 3-4 bar közé fújva.
Gondolom 90-es pedálfordulattal, mert akkor már 50 fölött van kmph-ban.
Ahogy nézem a kalkulátort, 60-as pdf körül van a 33 kmph, szóval, ja megcsinálható, értelme nem sok van.
Szerk. RE #263548: 20-25-ös tempó mellett az kb 45-50-es pedálfordulat, minden jót a térdednek.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.