Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [kraftxld:] Apróságok amik felcs*szik az ember agyát.
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [Luck Dragon:] Kenyér
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Alg
veterán
Szerintem arra gondolt ahogy a kormányról lekanyarodnak a bowdenházak, az elég absztrakt műalkotás
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
Hasaggymeg
Topikgazda
Kormányváltásnál vigyázz nehogy Gyurcs...ööö...túl keskenyet vásárolj.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
ivana
Ármester
Nem rossz gép, ezek a fékek amúgy elég jók, de a fékpofát cseréld le. Az ezer éves és kemény lehet mint a franc. Plusz egy adag normális bowden sem árt, mert látszik, hogy a legolcsóbbat rakták bele. Középhúzós, meg a kanti érzékeny a bowdenre.
[ Szerkesztve ]
Nutra
tag
A bringában az a jó, hogy ha van két kormányom, akkor cserélem le, amikor csak kedvem szottyan
680 milis kicsit tűnik szélesebbnek a mostaninál, de gondolom sokat jelent majd irányíthatóságban (nem mintha az én terepsebességemnél ez annyit számítana).
bszg@
tag
Haha, jogos, nem is figyeltem, azokat később átfésültem.
Jester01
veterán
Dieses Produkt ist nicht für Originalprodukte von Garmin geeignet
Jester
Hasaggymeg
Topikgazda
56 centi után a 68 is sok lesz,6-6 cm kétoldalt nagy változás lesz!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Gondolom, Garmin rászólt az amazonra, hogy valaki hamis garmin tartót árul, aztán ez volt a jogilag elfogadható kompromisszum, hogy az eladó ezt beleírta.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
jjeahh
nagyúr
Szétnéztem megint Deore M5100 1x11 szett témában és még rosszabb a helyzet mint eddig . Gyakorlatilag amióta bemutatták, azóta nem lehet kapni, sok helyen azt írja 12-20 hét múlva lesz . Azt hiszem megint hanyagolom a témát... pedig ha lehetne kapni, már rég megvettem volna.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
xy.zsolt
őstag
Na, ez elkerülte a figyelmem....azért reménykedem, hogy oké lesz....egy garmin-os hsz volt és az dicsérte. Más esély arra hogy ilyet vegyek csak Kínából lenne ami hetek kérdése. Van egy szuper stabil fém tartóm ami totál megfelel....nem vagyok hajlandó emiatt újat venni.
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
stefi81
tag
Igen a fékhatás az nagyon kevés ahhoz képest, milyen gyors ez a bringa. Nem gondoltam, hogy ennyire tud repeszteni.
Nutra
tag
Én is azt gondolom, hogy sokat változik majd az érzés. Ha nagyon sok, akkor ott a fűrész
ZolkoW
őstag
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
6030D
Ármester
Jajj, mennyivel szebb a Niner villád, mint ezek...
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Ringman
nagyúr
köszi!
itt legalább van olyan, ami méretre stimmel ( 44.5cm 26in Wheel), de kb annyiért (123$), amennyit a bicikli ér (ha ér egyáltalán annyit a jelenlegi állapotában) + ehhez jönne még az aheadesre való átalakítás költsége.
Ringman
nagyúr
reggel megnéztem az olcsóbb 520-as és a 920-as decás touring bike-nak azonos a váza (renderképek és geo alapján is), csak a villa más (karbon vs alu), szóval a kicsit több mint 3 kg nagyobb része az egyéb alkatrészek súlykülönbségéből jön össze.
920 képlink
520 képlink
neked Magyarország is játszik?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
jjeahh
nagyúr
Csak ha van PayPal fizetési lehetőség, vagy fórumos megbízható emberke az eladó és Erdélybe postázás opció/megoldható nem méregdrágán.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
ZolkoW
őstag
Ne is mondd, van most ebayen egy Trek merevvilla, messze nem olyan szép, de csábít erősen... mondanom sem kell, hogy annyiért már használt Rebát bőven kapni...
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Hasaggymeg
Topikgazda
Hát ha itteni weboldalon meg tudod vásárolni a Deore hajtást (ilyen összegben általában már ingyé ki is hozzák nekem) akkor én szívesen elpostázom neked...bár ahogy nézem a méretet és súlyt 9000 forint körül van a posta költség.
Szerk. Ez?...vagy itt összeválogatni?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
sebgutkopf
őstag
Az 1x11 a múlt és halott. Új alkatrészből már mindenhol a 12-es rendszer van. Ráadásul a régi shimano hub-ra is van feltehető 12-es rendszer, aki nem akar/tud az új microspline és XD agyakra költeni, mert régi bringája van.
jjeahh
nagyúr
Szétnéztem minden német és uk oldalon, amit ismerek, mindenhol hiányos a készlet. 6100 nem játszik, drága és microspline kell hozzá.
sebgutkopf: mindenki ezt mondja, aki nem tudja, hogy a legeslegújabb Deore-ból van 1x11 is 11-51T fogaskoszorúval, ami szerintem kb semmivel nem kompromisszumosabb, mint egy 1x12 szett, ráadásul messze a legolcsóbb 1x rendszer, az Sram SX is drágább nála, pedig sokkal gyengébbnek tűnik. Szal szerintem egy annyira friss rendszer, ami még kb nem is kapható igazán, minden csak nem múlt.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
(#182123) sebgutkopf válasza Hasaggymeg (#182089) üzenetére
sebgutkopf
őstag
Amikor elkezdtek ezzel játszani pont lestem is, hogy na végre leesett a bringagyártóknak, hogy az utánfutás itt is egy paraméter mint az autók felfüggesztésénél, ahol ez már örök idők óta nyüstölik.
Mint tudjuk a túl nagy utánfutás se jó (fura tud lenni a kormány érzete és lomhább az irányváltás), miközben az offsettel játszva ki lehet hozni azonos érzetet egy laposabb fejcsőszög - nagyobb offset, vagy meredeket fejcső és kisebb offsettel. Így azért csak nem fogják a végtelenségig laposítani a bringákat.
Nekem már kicsit fura, hogy ugyan a DH gépek semmivel nem lettek laposabbak (63 foknál megállt mind már nagyon rég), ellenben most már a trail és enduro gépek is ezt ostromolják, számomra érthetetlen módon.
Azt se értem, hogy megadnak a gyártók egy fejcsőszöget, de azt jellemzően nem beülve mérik, így annyira semmit mondó a szám magában, mert amikor ráül az ember és beül a felfüggesztés valójában laposabb lesz a bringa mint a fal mellé támasztott állapot (hátul eleve nagyobb a sag, illetve a progresszív felfüggesztéseik miatt a 30% a tagon inkább 40-50% a tengely mozgásban).
mi az a 12-es kazetta, ami feltehető régi Shimano agyra? Sunrace?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
bardi
aktív tag
Van a sram-nak is, nekem olyan van a bringámon.
'92 Honda VFR 750
a Sram-nak van olyan 12-es lánckeréksora, ami felmegy hagyományos (nem Micro-Spline) Shimano kazettatestre?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Toobee
veterán
Nagyon jól vizsgázott -3-4 fokban. 1 db vékony, Rosebikesos merino zoknival, holnap jön a ~3 órás teszt. Több zokni nem fér bele, ha azt akarom, hogy mozogjon a lábam. A kezemmel viszont még nem sikerült megoldásra jutni. Össztelósra ilyben gondolkodom: Acerbix X-Elite. A polgári gépre meg ilyesmit néztem ki. Azzal nem tervezek esni, mert ebből biztos, hogy idő, mire kirántod a kezed.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
jjeahh
nagyúr
SRAM PG-1230. De ezzel is sokkal drágább összelegózni egy 1x rendszert, mint amennyibe a Deore kerül. No de mindegy, mert egyelőre úgy tűnik, hogy megint elhalasztom a vásárt .
Toobee: nekem az alis Coolchenge téli kesztyű selyem alsó kesztyűvel eddig nagyon bevált, messze a legjobb amit próbáltam. Igen, picit kemény az elején, de idővel bepuhul és amióta megvan, nem fagy le a kezem -5 fok alatt sem.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Toobee
veterán
Na jó, de te 0 fokban még rövidgatya, póló szettben nyomod.
https://barbieripnk.hu/
bardi
aktív tag
Ilyenre én is gondoltam, lehetne 3d nyomtatni legalább a konzol részét, előre meg valami plexi, ami fogja a szelet. Az egészet valszeg nem tudnám kinyomtatni, esetleg 3 darabból. A téli kesztyűim túl vastagok, a nyárin meg atfúj a szél.
'92 Honda VFR 750
jjeahh
nagyúr
Dehogy, már előkerült nálam is a sofshell, téli sisak alá való sapka, polár csősál, téli cipő . Nehéz olyan kesztyűt találni amúgy amiben nem fagy le a kezem, sajnos az ujjaim, a csuklóm és a lábujjaim nagyon érzékenyek a hidegre. Ez a kesztyű ha tönkremegy, megint ilyent fogok rendelni, kissé merev, de meg lehet szokni és egész télen melegen tartja a kezem. Mondjuk ahogy téli cipőknél szokott lenni, kesztyűből sem árt, ha nagyobb méretet veszel. Erről van szó amúgy: [link]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
6030D
Ármester
Vannak olyan kesztyűk, aminek a kézfejéből rá tudsz húzni a ujjadra egy szélálló réteget. BBB-ből tuti volt, most nem tudom ki csinál ilyet (Decánál talán futókesztyűben van/volt). Én ezt látom megoldásnak, mert gyorsan tudsz váltani a mászós/lejtőzős setup között.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
sebgutkopf
őstag
Sram NX és SX.
sebgutkopf
őstag
Megvárod, amíg a 12-es rendszer is elévül és máris a 13-asra gyúrsz?
ZolkoW
őstag
Bezony, ilyenem van (1230). Korábban írtam pár sort az olcsó Eagle rendszerről, én alapvetően nem ajánlom, mármint nem sz*r, csak érezhetően belépő szint. A GX alá ne adjátok, ha lehet. A kazettát meghagytam, működik, csak nehéz. Ja, meg 11-es foggal kezdődik, ami az én szótáramban pazarlás . Ha fontos a súly, és a váltás minősége, akkor 11-es GX szerintem még mindig jó megoldás, leszámítva, hogy a tartomány kisebb. De nagy valószínűséggel inkább megtartom az enyémet a fiókban, mint hogy eladjam, jó lehet az még..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
INTELligent
senior tag
Köszi a linket! Nekem egy ilyenem van, de még alákesztyűvel is kevés sajnos , és a kezem eléggé fázós.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
maximilian4
addikt
bardi
aktív tag
A kazettán a súlyon, és az kisebb áttételen kívül mi az még, ami érezteti, hogy belépő nagyon? Más a váltás minősége is? Tartósságra feltételezem kellően jó, mivel ebike kompatibilis a többi eagle sorral ellentétben.
'92 Honda VFR 750
(#182139) Hasaggymeg válasza INTELligent (#182136) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Fura az a cipzár ott, nem is tudom hogyan szigetelhető.
Toobee...
bardi...most néztem meg, az SLX sor alig drágább és mínusz ~60 gr. a különbség, a hajtómű meg szintén alig drágább és ~150 gr a különbség. XT-nél újabb ~60 és ~20grammért mínuszban már komoly,~45%-ot kell ráfizetni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
és #182133 sebgutkopf
mindig tanulok valamit köszi
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
(#182141) Hasaggymeg válasza maximilian4 (#182137) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Kompromisszumos megoldás hidrós fékhez-jutáshoz anélkül, hogy fékkarokat kellene cserélned...legalábbis úgy gondolom, hogy sima fékváltókarokkal is szuperál.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
ZolkoW
őstag
Nem tudom, milyen lenne magasabb kategóriás sorral, de remélem, jövőre megtudom azt is . A tartósságára azért nem vennék mérget, tippem szerint az alapanyag is olcsóbb lehet, nem csak a megmunkálás. Itt ugye különálló, lemezből préselt lánckerekek vannak, egyszerűen közéjük van szórva pár műanyag gyűrű. Végülis teszi a dolgát. A legnagyobb lánckerekek vannak közös bakon, vagy hogy... A váltó olyan 50g-mal nehezebb a GX tesónál, és az is nagyjából ennyivel a 11-es GX-nél. A működésben feltűnőbb volt a különbség, az SX kar/NX váltó valahogy messze nem olyan határozott, jobban is csapkodott, lassabban megy át a lánc..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
ZolkoW
őstag
Várom, hogy Firekeeper, vagy valaki beszámoljon róla, milyen, a sima TRP Spyre annyira azért nem győzött meg engem sem. Épp annyival gyengébb, hogy inkább visszaraktam a BB7-est...
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
(#182144) maximilian4 válasza Hasaggymeg (#182141) üzenetére
maximilian4
addikt
Pontosan! Csak élőben még nem láttam ezt a megoldást, de nem tűnik rossznak. Ha mondjuk nekem nem hidrós fékváltókarom lenne alapból a bringán, simán kipróbálnám. Nekem először a normálisnál nagyobb féknyergek szúrtak szemet. De tök jól ki van ez találva.
Maxi
sebgutkopf
őstag
Bizony az NX fogsor az eBikera szánt modell. Hozzá egyébként lehet bármelyik váltót vagy váltókart használni, teljes a kereszt kompatibilitás. NX fogsor shimano hub-hoz mehet a GX, X01, vagy XX1 váltó, váltókar, akár az alrany lánc.
Akinek meg már sram 11-es rendszere van annak már eleve XD hub van, tehát mehet fel rá a 12-es fogsor.
Ebike-on próbáltam már teljesen NX váltórendszert (új volt). Nem tapasztaltam, hogy gyengébben vagy másként váltott volna mint az én GX-em, határozott egyértelmű volt a váltás érzet, azonnali reakcióval, pedig tépi a motor. Ha nem vált jól valakinél, akkor az vagy beállítás, vagy bovden probléma.
Tartósságról és az SX-ről nem tudok nyilatkozni. Így próba alkalmával rám jó benyomást tett.
[ Szerkesztve ]
bardi
aktív tag
Nekem csak a sor alap, a váltó már NX, aminél a bowden egy görgőn keresztül megy a váltóba, SX-nél Shimanosan, ami szerintem a rosszabb megoldás. A váltókar meg talán GX. A súly annyira nem zavar, ha tartósabb ez a sor. A préselés miatt nem gondolnám, hogy gyengébb lenne, de az alapanyag tényleg lehet más.
Sebgutkopf, igen, azt tudtam, hogy nyugodtan lehet keverni az eagle családot, sőt, amit neten találtam, az alapján a shimano váltókar is működik a sram váltóval.
Nekem a váltással csak pici problémám van, de az a kicsit ferde hanger miatt van. De ennyivel bőven együtt tudok élni. Amúgy egész jól be tudtam állítani, mindenféle spéci szerszám nélkül.
'92 Honda VFR 750
(#182147) INTELligent válasza Hasaggymeg (#182139) üzenetére
INTELligent
senior tag
Az alatt van egy ugyanolyan szövetréteg, mint a kesztyű egésze (és egyáltalán nem zavaró). Nálam nem is ezzel van gond, mert az ujjbegyeim fáznak.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
FerNandor
őstag
Megjött az Alis nyereg. Hát olyan, mint egy pihe. Kinézetre is.
Az anatómiai lyukas Bikefun Cortina 323g. Ez 105g.
Amúgy szerintem kényelmes lesz. Most melegítőgatyában ráültem, gurultam, szerintem nagyon jó.
Két hátránya van talán.
Az egyik, hogy olyan, mintha kicsi lenne az állíthatósága (előre-hátra irányban a jelölés alapján), bár lehet, hogy csak optikai csalódás vagy szimplán a kialakítása más. Majd úgyis beállítom, ha tekerek, de a jelölés alapján már nem sokat lehet előrébb húzni.
A másik, hogy a kis nyeregpálcára rögzíthető lámpámat ezzel nem tudom használni.
Majd hétvégén próba, addig marad a szobabicikli.
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
(#182149) Runner_fxr válasza maximilian4 (#182137) üzenetére
Runner_fxr
Ármester
Idei szezonban jó pár ilyen RC520-at helyeztünk üzembe, mert a decathlonban valahogy nem sikerült, de amúgy egész jó bringák. Kellően merev vázzal. Ennyi pénzért nem rossz vétel.
#182145 sebgutkopf Kollégám 2 éve nyúzza az NX Eagle szettet, 110kg és tapossa rendesen, hibátlanul működik. Persze láncot már kellett cserélni. A Sram még ezen a szinten is nagyon komoly teljesítményt nyújt.
Hozzám is érkezik hamarosan az új bringa, ha minden igaz jövő hétre ideér. Nekem sajnos nem Sram váltás lesz rajta, hanem egy Shimano M8100-as rendszer. Amit eddig ezekből az új 12-es Shimano váltásokból láttam a szerelő állványon az nem annyira győzött meg, de lehet adok neki egy esélyt a gyakorlatban is, hátha összebarátkozunk.
[ Szerkesztve ]
xy.zsolt
őstag
ha ennél előrébb kell a nyereg vagy használni akarod a lámpád akkor kevésbé hátranyúló nyeregszár kell. Ezek szerint nem volt gond a rögzítése a sínnek?
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
Téma tudnivalók
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- -70% HP EliteBook 850 G7:i7 10610U,32GB RAM,512GB SSD,15.6" FHD,vil.MAGYAR numeri.bill,WWAN 4G,Win11
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti 12GB
- Hama Ultraslim Fali konzol (TV)
- ÉRKEZETT Legújabb Bontatlan Új M2 IPAD PRO 2022 12,9 128GB - 256GB Wi-Fi Azonnal DEÁK TÉRNÉL Átvehe
- Női városi bringa (Sierra City)