Hirdetés

2024. május 21., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#181701) Tothgera30 válasza ZolkoW (#181695) üzenetére


Tothgera30
Ármester

A 7-es, 8-as széria felső kat., könnyű. Van 711-esem, az 180g. A 4-es széria pár éve jelenet meg, az közép kat., elég nehéz, de strapabíró darabok.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#181702) truefx


truefx
aktív tag

Na itt az új justification hogy elektromos országútit vegyünk: NEM VISZI FEL A PULZUST AZ EMELKEDŐ!
[link]
Korábban az volt a duma, hogy ha öreg vagy, és nem bírod a fiatal suhancokkal tartani a tempót, akkor vegyél egy e-oútit. Mondjuk annál nem 25kmh volt a limit, mint a fent linkelt Domanénál. Pár hónapja láttam egyébként ezt a modellt a Nellában, durván nehéz. Tehát valszeg kellene a rásegítés folyamatosan. Ti hogy látjátok? A kérdés csak elméleti, nincs most épp 2.2 millám rá. Ha lenne, akkor is inkább egy jó vázba fektetném.

(#181703) xy.zsolt válasza truefx (#181702) üzenetére


xy.zsolt
őstag

Kapott is tőlem egy kövér dislike-ot :D Mikor már úgy leszek, hogy nem bírom a mostani iramom tartani akkor veszek inkább montit mint ezt....de első körben abból sem villanyost.

[ Szerkesztve ]

BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.

(#181704) Tothgera30


Tothgera30
Ármester

Aránylag tisztán...

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#181705) INTELligent válasza jjeahh (#181686) üzenetére


INTELligent
senior tag

Hasaggymeg: :R
jjeahh: Na ez most sokat segített :). Nem hittem, hogy a RaceKing ilyen karakterisztikákkal bír (egyébként az azért került be csak a képbe, mert Hasaggymeg azt használja), így viszont tuti kiesett. A Smart Samnél nem adnám alább aggresszivitásban. Sajnos mivel most nem Pesten vagyok, így nem igazán van értelmes kerékpárbolt a közelben. :(
Összefoglaló tekintetében elsősorban olyan dolgokra gondolok (mert igazad van, hogy elég szubjektív a dolog), hogy milyen tényezők vannak, mire kell figyelni, miért van külön hátsóra való külső, stb.

Közben azt hiszem kezdem kitalálni, hogy mit szeretnék. Mivel a jelenlegi külsőm oldalfala nem védett, így az mindenképpen cél (minimum hátra). Valamint nem tudom, hogy a Smart Sam mennyire való laza talajra, de ott örülnék, ha tudnám javítani a külsőm képességeit (mind ártéren, mind pedig laza kavicsos hegyoldalban). Meg jó lenne valami erre a nyálkásabb időre. Szóval 2 szettben gondolkodok.

Most az a terv, hogy hátra lesz egy Racing Ralph (a TLE verzió ugye felmegy sima felnire? :U) , előre meg egy Rocket Ron. Utóbbi azért használhatóbb saras időben a Smart Sam-nél? Vagy keressek valami TrailKing jellegűt inkább (a Trail King dögnehéz, ennél még az új Nobby is jobb kb...)?
És ezt úgy kombinálnám, hogy sárban hátul a Smart Sam, elöl meg a Rocket Ron/TrailKing, míg szárazon Racing Ralph+Rocket Ron/Smart Sam

Ígérem, nem fárasztom tovább a topikot, de tényleg túl sok az infó :DDD.

Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok

(#181706) bardi


bardi
aktív tag

Milyen térdvédőt javasoltok, amit Esztergom-Budapest között fel is lehet próbálni meg megvásárolni?
Mivel itt a hideg, csúszik az út, egyrészt védene esésnél, meg valamennyire a menetszéltől, hidegtől is. Hatalmas nagy választékot sehol se látok, gondoltam g-form-ra, de igazából csak azért, mert azt ismerem. TSG-t láttam még, de az elöl műanyag, szerintem nekem indokolatlan lenne jelenleg.

Szerk: Talán ez az a bolt, ahol valami választék is lehet.

[ Szerkesztve ]

'92 Honda VFR 750

(#181707) Fuvaros válasza bardi (#181706) üzenetére


Fuvaros
senior tag

Én sosem használtam bicajhoz vagy motorhoz térdvédőt. egyedül focihoz pár éve. Bicajozásnál (ma 0 Fok volt és mentem egy órát) a gyapjúzokni már kell és kevésbé légáteresztő bakancs-cipő és a jó meleg kesztyű.

Nem fuvaros, ez csak megtévesztés...

(#181708) jjeahh válasza INTELligent (#181705) üzenetére


jjeahh
nagyúr

"TLE verzió ugye felmegy sima felnire?" - Igen.

Na most akkor csak, hogy még jobban letisztuljon a dolog, szerintem agresszivitásban 2.25" Schwalbe fronton ez a sorrend:
- Racing Ralph: hátsó gyors, apró sűrű mintás
- Racing Ray: első gyors, az előbbi párja
- Rocket Ron: arany középút a gyors és az agresszív xc gumik között
- Nobby Nic: agresszív, de még mindíg xc-re vagy lájgtos trailra való, nem egy enduro/DH gumi
És akkor ott vannak a belépő fapados gumik, amikből általában csak drótos verzió létezik, pl. Smart Sam, Tough Tom, Rapid Rob. A Smart Sam szerintem valahol a Rocket Ron és a Nobby Nic közé lőhető be agresszivitásban (szerintem), a középső sűrű futófelület miatt magas nyomáson aszfalton is okés, de alacsony nyomáson terepen is tapad, mert a szélső bütykök agresszívebbek, vaskosabbak. Szal egy Rocket Ron szerintem nem fog jobban harapni, mint a Smart Sam, ha annál agresszívebbet akarsz, akkor Nobby Nic kell neked. Vagy ha azt túlzásnak érzed, akkor vannak olyan gumik, mint a Forekaster vagy Pirelli Scorpion S, ezek valahol a Rocket Ron és a Nobby között lehetnek. A fent felsorolt kategóriákat nagyjából más márkáknál is megtalálod, pl a Trail King kb. a Nobby Nic riválisa, a Mountain King meg a Rocket Ron-é, talán annál picit agresszívebb... és így tovább.

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#181709) bardi válasza Fuvaros (#181707) üzenetére


bardi
aktív tag

Nekem mindenképp kell valami térdmelegítő, legutóbb is jól jött a téli futónadrág fölé. Cipőbe duplazokni, alsó valami gyapjúnak nevezett téli bringás, fölötte egy hosszúszárú munkászokni, amit a bokához lehajtogatok 3 rétegbe, így az se fázik. Munkába 10 percre elég a farmer, de erdőbe kevés. És ha már úgyis felveszek egy térdmelegítőt, akkor az akár védhetne is esésnél.

'92 Honda VFR 750

(#181710) itouchfan válasza INTELligent (#181705) üzenetére


itouchfan
senior tag

Ha aszfalt+könnyű terep, döngölt utak a fő felhasználási területed, javaslom a Schwalbe Thunder Burt-ot. Én nemrég vettem, könnyű, közepén ilyen graveles, apróbb mintázatú, tehát gyors. Oldalt viszont komolyabb bütykök vannak rajta, kanyarban, kicsit nehezebb terepen is tapad. Nobby Nic Performance után aszfalton és földúton súlyban (majdnem 500g mínusz a két keréken) és gördülésben is sokkal jobb. Persze nem sarazásra feltétlenül.
Igen, itthon marha drága (18-19k alatt nem láttam/db), de én kifogtam 27 euróért kintről.
Illetve black fridayt érdemes lehet megvárni még.

[ Szerkesztve ]

„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”

(#181711) parandroid válasza jjeahh (#181708) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

És aszfaltra, illetve nagyon lájtos terepre? Tudom, hogy neked ez nem buli, de én max erdei, mezőgazdasági utakon csapatom, némelyik olyan, hogy autópálya a zalai közutakhoz képest, szóval nem kell agresszív gumi hozzá. Most még sikerült találnom alig használt 2,0-s race kinget, de ha jól láttam, már ebből is csak 2,2-es létezik újan. És szinte nulla ugyan a tapasztalatom, de az eddigiek alapján nekem még ez is fölöslegesen agresszívnek tűnik. Tudom, az ilyen vegyen trekkinget...

Szerk.: És ott a válasz közben eggyel előttem! Hah! Szeretem ezt a topikot!

p

[ Szerkesztve ]

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#181712) itouchfan válasza parandroid (#181711) üzenetére


itouchfan
senior tag

Szerintem te is nézd meg a Thunder Burt-ot. ;)
[link] - német webshopokban olcsóbb :K

Szerk: és mostmár eggyel utánad is. :D ;)

[ Szerkesztve ]

„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”

(#181713) parandroid válasza itouchfan (#181712) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Ja, köszi, most nézem, akciósan 58 helyett 43 eur darabja. Phhh, van ára. Ha valahol látod megint 27-ért, szólj mindenképpen!

p

[ Szerkesztve ]

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#181714) itouchfan válasza parandroid (#181713) üzenetére


itouchfan
senior tag

[link] - itt a 2,25 olcsóbb, a 2,10 drágább. Nekem 2,10 van, kicsit vékonyka (2.25 jobban adnám) de a te felhasználásodra tökéletes lehet szerintem.
[link] - itt meg 33-34.

„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”

(#181715) jjeahh válasza parandroid (#181713) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Ja, ez a Thunder Burt gondolom a Race King, Racing Ray, Ralph, Maxxis Ikon féléknél is gyorsabb, én sosem láttam élőben.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#181716) parandroid válasza itouchfan (#181714) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Ja, hogy én a super race verziót néztem belőle, nem a simát!

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#181717) xy.zsolt válasza parandroid (#181713) üzenetére


xy.zsolt
őstag

43EUR.....Még jó, hogy lehet kapni ;]

[ Szerkesztve ]

BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.

(#181718) Hasaggymeg válasza parandroid (#181711) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Race King és más nem is fog kelleni többet. :D

xyzsolt...szóval ha vén trotty leszel veszel egy montit pihenni?! :U Okézsoké,tudok pár helyet kipihenni azt a sok nehéz aszfaltot. ;]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#181719) bszg@ válasza xy.zsolt (#181703) üzenetére


bszg@
tag

Szerintem Te most tréfálsz, de én tényleg így gondolom, azzal a különbséggel, hogy a monti már megvan.
Ha már sehova sem tudok felmenni outival, akkor maradok a montinál, lehetőleg 2 kerékszettel (1 kopasz 1 bütykös gumival). Ha már azzal sem megy, akkor jöhet egy pedelec túrakerékpár. Persze, ha akkor is meg tudom fizetni.

(#181720) xy.zsolt válasza Hasaggymeg (#181718) üzenetére


xy.zsolt
őstag

:C :DD tudod, 4-5 kmh-val bárhova fel megyek....lefelé meg a lócitrom is elgurul ;]

bszg@ Nem vicceltem, tényleg fogok előbb utóbb váltani....ez életszerű szerintem. És a sorrended is maximálisan stimmel nálam is!
A fenébe is, 53 leszek....gondolni kell már erre is :U

[ Szerkesztve ]

BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.

(#181721) Hasaggymeg válasza xy.zsolt (#181720) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

4-5-tel csak jjeahh tud menni,mi halandók hat alatt eldőlünk. ;]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#181722) jjeahh válasza xy.zsolt (#181720) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Amikor 4-5km/h-val max pulzuson vagy és minden erőddel próbálsz nyeregben maradni, mert nem csak meredek, hanem technikás is a terep a fejméretű kövek miatt... az nem könnyű, de számomra a legf*szább dolog a világon :B . Ha még sáros is, na én ott hozom a legjobb formám :D .
Outival én tényleg nem értettem sosem, hogy hogyan lehet azzal az áttétellel 15-20%-os emelkedőt mászni, de azért aszfalton mégiscsak könnyebb a mászás és a bringa súlya is sokkal kisebb, gondolom ezért nincs szükség ott 10-51T fogaskoszorúkra.

Hasaggymeg: legutóbbi két terepezésen megfigyeltem, hogy az egyik montis haverom nálam is jobban nyomja a trackstand-et, kemény, meredek emelkedőkön állandóan csinálja, gyakorlatilag áll egy helyben és keresi a megfelelő nyomvonalat, technikát, ahogy felküzdheti magát :D . Ennyire én még nem vagyok jó ebben, de rövid ideig megy a trackstand és képes vagyok bármennyire lassan mászni, akár 1km/h is megy. El kell kezdjek ezekről a technikás emelkedőkről fotókat is lőni néha, csak hát az ilyenek láttán annyira beizgulok, hogy eddig nem jutott eszembe :))

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#181723) Runner_fxr válasza truefx (#181702) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Nekem az a véleményem róla, hogy országútiba továbbra is értelmezhetetlen a pedelec rendszer. Az akku technológia nem tart még ott, hogy valóban érdemben hozzá tudjon tenni egy országúti felhasználáshoz. Túl hamar le fog merülni, utána csak kolonc a nyakadon. MTB felhasználásnál viszont nagyon jó tud lenni, országútiba egyelőre még felejtős.

Mutatok egy értelmesebb bringát, ez a gép épp ma volt nálunk szervizen.
Specialized Turbo Levo SL
[kép]
[kép]
[kép]
Ebben is hasonlóan kis teljesítményű motor van mint abban az outiban, a Specialized saját fejlesztése. Csupán 35Nm, nagyjából annyit tud mint egy normál pedelec rendszer közepes rásegítésen, viszont jelentősen kisebb és könnyebb a rendszer súlya, kisebb akku is elég neki, mert kisebb a fogyasztása. Kipróbáltam ma egy kicsit, érzetre abszolút analóg élmény maga a bringa, olyan könnyedén irányítod. Kikapcsolva is nagyon könnyű tekerni. Abszolút nincs az az érzésed, hogy egy dög nehéz e-bike-ot hajtasz. Amit tud segíteni az meg bőven elég ahhoz, hogy kitolja a határaid, egy sportosabb felhasználás mellett a normál pedelec rendszert sem használjuk számottevően nagyobb teljesítményen mint ezt a kisebb teljesítményűt. Na ilyennek van értelme, de annak az outinak valóban nem sok.

[ Szerkesztve ]

(#181724) bardi válasza Runner_fxr (#181723) üzenetére


bardi
aktív tag

Most hétvégén egy ebike-ost útbaigazítottam, és eléggé rákívántam az elektromos hajtásra, hamar eltűnt az emelkedőn :)
Az előző napi köröm valahogy eléggé leszívott így, hogy a felétől majdnem megfagytam, ezért nem is mentem annyit, mint szerettem volna. Egy ilyennel simán 3 szimpatikus lejtőt is útba ejthetnék úgy, hogy tudom is élvezni a lefelét, nem csak szenvedek, hogy már a kormányt se bírom tartani. Az lenne vagy 70 km 1500 szinttel, ha nem több.

'92 Honda VFR 750

(#181725) Runner_fxr válasza bardi (#181724) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Trail/Enduro MTB-hoz már szerintem nem is nagyon van értelme mást venni, nyilván ezzel sokan vitatkoznak, de előbb utóbb belátják. :) Egyedül az XC kategória az, ahova mondjuk nem annyira passzol, de e felett sokkal nagyobb élmény, sokkal többet ad úgy összességében a rásegítős verzió. Megnézel egy mai modern Trail/Enduro gépet, felszereltségtől függően 14-15-16kg-os súlyokat látsz. Ezekkel a bringákkal értelmes szinteket menni feleslegesen nagy erőfeszítéseket igényel. Ha nem mész heti többször is, akkor gyakorlatilag az átlag hétvégi harcos számára egy kín szenvedés lesz, vagy épp teljesíthetetlen kihívás. Míg a segítségnek hála, gyakorlatilag bárhol felmész ahol csak szeretnél, akár a túra végén is lesz lehetőséged még egy hegyet megmászni. Fölfelé meg annyi segítséget kérsz amennyi az adott kondidhoz, vagy épp aznapi kedvedhez szükséges. A mai technológiai szinten, én már nem sok érvet látok egy analóg Trail/Enduro mellett, legalább is a nagy átlag számára.

[ Szerkesztve ]

(#181726) Hasaggymeg válasza xy.zsolt (#181720) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Amúgy bár nem is gondolnánk, de teljesen más műfaj. Olyan szinteket és átlagokat mész ami nekem elérhetlennek tűnik,de ha egyszer elvinnélek a kis napi 28 km-es körömre, hogy csak gyere mögöttem, biztos megtapasztalnád hol a maximum pulzusod valójában. ;] ...és ez fordítva is igaz, odarosálnék hosszú 30 feletti aszfaltos átlagoktól,még szélárnyékodban is. :U Itt talán Armstrongot idézném aki 7 Tour győzelem után (aki legyint csinálja utána,amilyen szerrel csak akarja ;] ) azt mondta élete legnehezebb teljesítménye a maraton lefutása volt. Mindegyik más,tanulni,szokni kell,nem elég pusztán a különleges fizikai erőnlét.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#181727) bardi válasza Runner_fxr (#181725) üzenetére


bardi
aktív tag

Legutóbbi merevvázas emlékeim alapján én inkább megyek egy 3 kilóval nehezebb fullyval, technika meg erőnlét hiánya miatt nagyon le tud szívni. Főleg a vádlimban éreztem a teljes meghalást. Egyszer lemértem a mostani bringám, és mindennel együtt lehet 15,5 kg, de nem megyek vele rövidebb körökre, mint korábban a könnyebbel, márha idő meg energia van rá. Ez lesz a legnagyobb tekerésem vele, pár percet kellett pihenne, hogy ezután felhurcoljam a gépet a negyedikre :D

'92 Honda VFR 750

(#181728) maximilian4 válasza Tothgera30 (#181704) üzenetére


maximilian4
addikt

Nagyon szép!

Bardi

Milyen drótszekeret hajtasz?

Maxi

(#181729) bardi válasza maximilian4 (#181728) üzenetére


bardi
aktív tag

Őt, 2017-es Fuel Ex 5, épített, így vettem. Azóta csak új markolatot kapott, egy 34-es lánctányért, meg levágtam a fölösleges bowdent... :) Egyedül a féket akarom lecserélni rajta, mert a fékkarok nagyon hokik, utánaolvasva nem egyedi probléma. Egy szélesebb felni nem lenne rossz, előre 30 hátra meg 25 mm szélességben, de az olyan összeg, amit most nem tartok reálisnak egy nem létező problémára. Meg ha a középcsapágy nem bírja, akkor hajtómű csere shimanora, azokban a kisebb tengely miatt nagyobb csapágy van.

'92 Honda VFR 750

(#181730) Runner_fxr válasza bardi (#181727) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Nekem sem alternatíva a merev, és mentem én is eleget dög nehéz analóg fullyval. A 2000-es évek elején még nem volt tejben vajban fürösztés mint manapság ha valaki egy nagyobb rugóutas fullyt szeretett volna. Jó kis Kona stinky, 180mm úttal elöl hátul, közel volt a 20kg-os súlyhoz és tekerés közben olyan volt mint egy hintaszék, de lefelé kivasalt mindent. Na ezzel aztán megszenvedtél az emelkedőkön. :) Nyilván egy mai Trail/Enduro gép más világ, könnyebb őket tekerni, de ha létezik hatékonyabb megoldás, akkor miért ne válasszuk azt? Az ilyen könnyű E-MTB mint a Turbo Levo SL, olyan szinten elmossa a határokat az analóg és az E verzió között, hogy néhány év és az analóg verzióra nagyon kicsit lesz az igény, ebben szinte biztos vagyok. Munkatársam ma mérte épp a Merida One Forty bringáját, alu vázas, 140mm utas fully, XL-es vázzal, pedállal együtt, 16,2kg. A Levo SL alig volt nehezebb.

(#181731) INTELligent válasza jjeahh (#181708) üzenetére


INTELligent
senior tag

jjeahh: :R :R :R . Azt hiszem, sikerült egy tök jó összefoglalót írnod nekem.
Közben elég sokat nézegettem a rolling resistance-os oldalt is (ott pl a képek sokat segítettek), az is sokat segített.

Még alszom rá egyet, aztán remélem, hogy amit választok, az lesz Rose-on :DDD, mert most egy csomó esetben heteket kell várni a készletre .

itouchfan: köszönöm a javaslatot, de laza kavicsos talajra annyira nem tűnik jónak. Bár aztán lehet, hogy rosszul gondolom :D.

Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok

(#181732) sticky35 válasza Hasaggymeg (#181726) üzenetére


sticky35
tag

Be tudod linkelni ennek a 28 km-es körödnek az útvonalat? Letévednék kicsit az aszfaltról itt a környéken. Köszi! :)

(#181733) Hasaggymeg válasza sticky35 (#181732) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

[link] [link]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#181734) sticky35 válasza Hasaggymeg (#181733) üzenetére


sticky35
tag

Köszönöm, remélem tudok egy hosszabb ebédszünetet tartani a napokban és megnézem. :)

(#181735) sebgutkopf válasza Runner_fxr (#181730) üzenetére


sebgutkopf
őstag

A merida vs levo sl kapcsán az érdeklődés irányát hasonlóan látom, de az a nem éppen elhanyagolható 2 mio HUF árkülönbség valószínűleg a tényleges keresletet elég erősen visszafogja, még a világ jobb módú részein is. :)

De ja egy 17 kg-os ebike mint irány a jövőbe nagyon jól hangzik és kíváncsi vagyok rá. Az igazi tényleg az akksi technológia forradalma lenne, és megoldódna a súly/hatótáv/rásegítés intenzitás háromszög.

(#181736) 6030D válasza INTELligent (#181731) üzenetére


6030D
Ármester

Ide bököm még az általam használt Conti CrossKing/RaceKing valamint Mitas Kratos/Scylla párosokat. Szerintem itthonra (merev gép, turistautak, sotter, erdészeti) ezek jó kombók, az eleje betapad, a hátulja meg halad. A Conti kintről olcsó ha Performance, a Mitas drágább, de defektmentes.

Akinek nagyon gyors gumi kell (peterkeT), annak SpeedKing, vagy Zefyros, előbbit nem, utóbbit használom, igaz csak aszfaltra.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#181737) sebgutkopf válasza bardi (#181727) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Azért az az 1400m szint , és az elégetett kalória :R

(#181738) f4lcon válasza Runner_fxr (#181730) üzenetére


f4lcon
őstag

azért ugyan annak a kerékpárnak (felszereltség, váz alapanyag) az analóg és elektromos változata között még mindig van jó 5kg súly különbség
hiába 2600 gramm az új EP8 Shimano motor, az igény a nagyobb akkukra (700 Wh) érdemben nem csökkenti a rendszersúlyokat

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#181739) xy.zsolt válasza Hasaggymeg (#181733) üzenetére


xy.zsolt
őstag

Első ránézésre úgy értettem, hogy 16.92km és 1398m szint....ki is kerekedett a szemem rögtön :D Mondtam magamnak, nem semmi ez a fickó :DD Aztán leesett hogy mi-ben és ft-ben vannak az adatok :)) amire nem mondom hogy gyenge, sőt....de azért nem ugyanaz :P

[ Szerkesztve ]

BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.

(#181740) Runner_fxr válasza sebgutkopf (#181735) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Persze, jelenleg még túl nagy az árkülönbség, de ez pár éven belül változhat. A könnyű E-MTB még nagyon prémium termék, de ez is lejjebb fog csúszni. A mostani árazás már kb vicc kategória. Pedig én mindig kiálltam az ár/érték mellett, de jelenleg a közép és felső kategória pont kétszer annyiba kerül mint amennyit ér. És ez nem csak elektromosra vonatkozik.

f4alcon: Orbea Rise bicókat nézd meg, ott már nincs 5 kg-se. Persze azok is baromi drágák.

[ Szerkesztve ]

(#181741) Hasaggymeg válasza xy.zsolt (#181739) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Reméltem átsiklasz felette. ;] ...amúgy meg nem tudom, hogy a megosztásnál miért az angolszász mértékegységekkel dolgozik. :F
Ami a kört illeti és ami a számokból sem derül ki az a kis fogaskerekek intenzív használata, a kerékpár elejének gyökereken, lépcsőszerű köveken való pakolgatása, emelgetése, vagy ilyenkor a puha avarban tekerés 10 km/h alatt, amik így együtt teszik fárasztóvá az egészet.

f4lcon...egyforma nem lesz soha , hacsak nem teszik a levegővel egy súlyúvá a motort és akksit, vagy nem áll le teljesen a rásegítés nélküliek további fejlesztése, könnyítése. :U

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#181742) f4lcon válasza Runner_fxr (#181740) üzenetére


f4lcon
őstag

megnéztem, de a weboldal szemérmesen nem listáz súlyokat :D

ettől függetlenül a motor és az akku súlya mindenképp plusz, nem tudsz elcsalni sehol máshol a sima vázhoz képest az "üres" pedelec vázon.

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#181743) Mauzes


Mauzes
őstag

Bárki pályázott elektromos kerékpár támogatásra a Pedelec-2020 pályázaton? Egy hulladék a rendszer, elakadtam, és nem lehet elérni a segítségkérő telefonszámon senkit.

[ Szerkesztve ]

(#181744) INTELligent válasza 6030D (#181736) üzenetére


INTELligent
senior tag

Köszönöm Neked is! :) Ezek lazább kavicsos emelkedőkön is megállják a helyüket, igaz? Gondolok pl a HHH-ra (Yokon felérve van egy elég laza kavicsos emelkedő), vagy a Kis-Hárs-hegyre. Mert igazából ilyen terepen érzem magam legkevésbé biztosnak.

[ Szerkesztve ]

Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok

(#181745) Runner_fxr válasza f4lcon (#181742) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Pedig ezek a súlyok nem rosszak, nincs miért szégyenkezni miatta. A csúcsmodell 16,2kg, range extender akkuval 18,2. Shimano EP8-al. Az alatta lévő modellek kicsit nehezebbek, de még azok is 20 alatt maradnak. [link]

(#181746) 6030D válasza INTELligent (#181744) üzenetére


6030D
Ármester

Nem járok annyit a bp-i hegyekre, hogy tudjam melyik milyen, de én nem aggódnék ilyenen. Szerintem fontosabb a nyomás és a technika. Mászásnál ha elforog a gumi, akkor vagy sár van, vagy olyan laza a talaj, hogy nem ér le a bütyök a szilárd részig. A bütykök méretében meg van 2-3 mm, szóval kb mindegy. Szerintem.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#181747) jjeahh válasza INTELligent (#181744) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Én azt vettem észre, hogy a gyorsabb gumikhoz képest az agresszívebb főleg laza talajon, hóban, sárban segít és főleg elöl, szal pl. egy enyhén sáros nyomvájúba nem sodródsz bele olyan könnyen, kanyarokban bátrabban engedheted, mert nem csúszik ki alólad az alsó kerék. Nekem hátul is Nobby van, de ott kevésbé számít, hogy mennyire csúszik a gumi, mert ha a hátsó egy kicsit megcsúszik, az irányítást még nem veszted el, mint elöl, elöl ha elkezd sodródni, abból jó eséllyel esés lesz. Gondolom ezért használnak sokan hátul Rocket Ron-t és elöl Nobby-t, vagy hasonló kombinációt.
A laza kavicsos terep amúgy minden gumin kifog, még a Minionok is csúsznak az olyanon, ott inkább a technika számít.

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#181748) INTELligent válasza 6030D (#181746) üzenetére


INTELligent
senior tag

6030D: Ja, bocsi. Viszont így is sok hasznosat írtál :).
jjeahh: Köszi, hogy megosztottad a tapasztalataidat!

Így már sokkal könnyebb lesz dönteni :). Bevárom a BF-et (ebike is írja, hogy fog akciózni).
Szerintem az lesz, hogy lesz egy Nobby jellegű (vagy Mountain King), amit elöl fogok hasznélni sáros időben, ehhez (amíg bírja) jó lesz a Smart Sam hátul. Száraz időre meg lesz valami védett, gyorsabb gumi hátra (Racing Ralph / Scylla), és ahhoz jó lesz a másik Smart Sam előre. Aztán ahogy a Sam-ek elkopnak, akkor majd Racing Ray/Rocket Ron/Cross King/Kratos.

[ Szerkesztve ]

Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok

(#181749) sebgutkopf válasza Runner_fxr (#181740) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Már nagyon várom, hogy legyenek könnyebb és analóghoz közelebb árazott eEndurok-k!
Kívánom, hogy vegyenek kint minél többet, hogy a volumen miatt az ára is barátibb lehessen, meg az akkuk...

Ami ellenünk dolgozik mint tendencia, hogy az analóg gépek ára is nőtt az elmúlt években és ahogy látom ez a trend 2021-ben sem fog megfordulni. Ahogy jelentik be az újabb csoda alkatrészeket a gyártók, és frissítik vele a 2020-as modelleket 2021-re, ismét rá ugrik az idei árra pár száz EUR.
Enduro és freeride vonalon az új fox38 és zeb felfüggesztések adaptálása is mind felfelé hajtja az árat. :(

(#181750) Runner_fxr válasza sebgutkopf (#181749) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Szerintem ez a két irány lesz a jövőben is, kicsit mérsékeltebb teljesítmény, de analóghoz közeli súly, és lesznek a nagyobb súllyal, de nagyobb teljesítménnyel rendelkező modellek. Mindkettőre van igény. Az árak most rendkívül magasak, de úgy összességében a kerékpáriparban. Egyre nagyobb divat a bringázás, egyre nőnek az igények, az árak meg elszálltak. Úgy gondlom, hogy itt az árak normalizálódására csak akkor van esély ha visszaesik a kereslet, mert gazdasági válság lesz. Amúgy amíg ekkora a kereslet, hogy a gyártók alig bírják kielégíteni, inkább csak áremelkedés lesz, de nem csökkenés.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.