Azért most hogy 2 nyáron egymás után mentem hegyek közé is nyaralás közben, azért ha nem csak az örök élet a cél az 1.4t-nek durva előnye van egy szívó benzineshez képest ha nem csak sík terep játszik. Igaz az összehasonlítási alap nálunk "csak" egy 1,3-as jazz (ami szerintem kisebb mérete ellenére is gyengébb mint a nagyon könnyű 1,6-os vitara), de amíg sík terepen itthon teljesen jól tudott haladni (nyilván el tudtam volna hagyni de nem ez volt a cél), addig 1000 méter feletti hegyeknél felfelé ég és föld volt (mindkét kocsiban 4 fő és közepes mennyiségű cucc, szóval terhelve de nem fullosan) 2-esben kipörgetve is szenvedett rendesen kisebb hegyi utakon és minden elindulásnál lemaradt nagyon. Mondjuk nyilván az 1.4t allgrip automata mindenben előnyben volt de hegyekben igazán nagy a különbség. Szerintem az automata is nagy segítség ilyenkor (ismeretlen hegyi utak).
Szóval szerintem megérte az 500 ezres felárát is az scross facelift után amikor 1.6 vitara gl+ vs 1.4t scross gl+ volt a kérdés (kivéve a fentebb említett örök élet elvárás).
Szerk: Fogyasztásban is látszott egyébként ez. Normálisan a jazz ebben alázza az scrosst. A pontosan nem mért de kb 5-600 kilométeres Szlovák úton az scross 40 litert, a jazz 33-at kért, úgy hogy az scrossnak volt 2 plusz reggeli lidl járata (azaz 4*7 kilométer hideg vagy majdnem hideg motorral visszafelé).
[ Szerkesztve ]