Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#42901) tboldi válasza csaba1203 (#42900) üzenetére


tboldi
nagyúr

Úgy értettem, ahogy BBD írta, de akkor nem az a helyzet. Biztosíték?

(#42902) csaba1203 válasza tboldi (#42901) üzenetére


csaba1203
addikt

Nem néztem de az lesz,hogy megyek egy karikát a szervíz felé aztán legjobb esetben kinevetnek milyen béna vagyok.
Az eddigi autóimnál teljesen külön volt a ködzár kapcsolója egyszerű volt,mint faék.

(#42904) csaba1203 válasza #40993792 (#42903) üzenetére


csaba1203
addikt

A világítás be van kapcsolva de a gyűrű visszaugrik hiába fordítom a kis ikonja felé ez a fura...

(#42905) Siriusb válasza csaba1203 (#42904) üzenetére


Siriusb
veterán

Nem lehet, hogy akkor működik, ha csak a helyzetjelző van bekapcsolva, nem a tompított?

(#42906) laca891 válasza csaba1203 (#42904) üzenetére


laca891
aktív tag

A gyűrű persze, hogy vissza ugrik, már korábban írták, hogy olyan mintha nyomógomb lenne. Viszont a hátsó ködlámpa világítani fog, ha be van kapcsolva a tompított. A műszerfalon az ikonok is külön jelzik a hátsó és első ködlámpa bekapcsolását. :)

Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!

(#42908) tboldi


tboldi
nagyúr

A WagonR-ben ilyen németesen van elrendezve, de gondolom, csak az Agila miatt, konkrétan az összes kapcsoló Opel-származék. :D
De itt is csak akkor kattan a relé, ha világít a tompított is.

A Hondámban meg ilyen van, itt is a gyűrűt kell forgatni, de ez úgy is marad, nem áll vissza alaphelyzetbe, és csak akkor lehet elfordítani, ha a legvége is el van fordítva tompítottra. Ha nincs, akkor a gyűrű nem is mozog.
Viszont ha végre rászánnám magam és beszerelném az első ködlámpákat is, akkor ilyenre kellene cserélnem a kapcsolót. Érdekessége, hogy mindkét irányba forgatható, lefelé csak a hátsó ködzárót kapcsolja, és ilyenkor vissza is ugrik, mint egy nyomógomb, de felfelé 2 állás van, az elsőben csak az elülső lámpákat kapcsolja és ott is marad, majd még egyet tekerve kapcsolja a hátsót is, ahonnan visszafordul az előző állásba, szintén akár egy nyomógomb. :D

[ Szerkesztve ]

(#42909) sagesz93 válasza csaba1203 (#42904) üzenetére


sagesz93
addikt

Az így működik jól, baleno ugyanez a kapcsoló, elforgatod, akkor kapcsol be , megint forgatod akkor kapcsol ki. :K
Visszajelző mutatja is a műszerfalon

[ Szerkesztve ]

(#42911) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Autómatricázással, fóliázással van valami tapasztalatotok?
Jöhet pro/kontra érv, illetve netes boltok ahol lehet rendelni matricákat.

Van-e pl. olyan matrica, amit sok évnyi napsütés után is le lehet húzni és nem bántja a festést, lakkozást?

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#42912) tboldi válasza Tigerclaw (#42911) üzenetére


tboldi
nagyúr

Ablakfóliázással több tapasztalatom van, mint szerettem volna. Most is épp arra várok. :D

[ Szerkesztve ]

(#42913) gombii


gombii
tag

Sziasztok,

Hűtőfolyadék csere előtt állok, Suzuki Swift Sport 2014-es. 6,4 liter kell bele a kézikönyv szerint, vettem bele egy 5 literes gyári Ecstar Super Coolant fagyállót. Szerintetek nagy szentségtörés azt az kb. 1,4 litert desztvízzel kipótolni? Boltban ezt javasolták..

(#42914) tboldi válasza gombii (#42913) üzenetére


tboldi
nagyúr

Ha az az 5 liter előrekevert - gondolom, hogy az -, akkor nem bántanám, inkább vennék még hozzá.

(#42915) Tigerclaw válasza gombii (#42913) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Gondolom attól függ főképp, hogy vízalapú-e az a hűtőfolyadék, szóval szabad-e keverni vízzel, illetve hogy alapból hány fokot bír és mennyi az amit tudnia kell. Hol fogod használni és ott milyen minimum hőmérséklet várható?

Ehhez enne egy kérdésem: Új suzuki esetén fagyálló hűtőfolyadékkal töltik fel az autót, vagy nem?

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#42916) gombii válasza tboldi (#42914) üzenetére


gombii
tag

hát igen, előrekevert. -36fok, úgy számoltam, hogy kb.-25fokig menne fel a dermedés, vennék még bele csak az a baj, hogy csak 5 literes kiszerelés van és 1 liter miatt nem biztos, hogy vennék még egy 5 literest 9k HUF körül

[ Szerkesztve ]

(#42917) -NOKIA- válasza kunberci (#42894) üzenetére


-NOKIA-
Ármester

Üdv!
Átraktam a téli kerekeket (2019 Vitára) TPMS nélkül.
Ki lehet ezt a sárga villogást iktatni a műszerfalról, vagy kénytelen leszek venni szenzort? :U

(#42918) -NOKIA- válasza Tigerclaw (#42880) üzenetére


-NOKIA-
Ármester

Hello, nem csipog; egyet sípol indításkor, viszont a műszarfal olyan lesz mint egy karácsonyfa... :W
3db sárga jelzés:
-1 nagy a kijelzőn (így nem is fog tudni mást mutatni a kijelző).
-1db kicsi
-1db kicsi felkiáltójel villog...

ALI-n 39dollár a 4db úgy látom: [link]

(#42919) blakey válasza -NOKIA- (#42917) üzenetére


blakey
titán

Kénytelen leszel venni vagy nézed a sárga műszerfalat.

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#42921) kunberci válasza -NOKIA- (#42917) üzenetére


kunberci
aktív tag

Szia!
Mindjárt a szenzorral kellett volna kezdened, és akkor nem kellett volna +1 szerelést fizetned. Néha hasznos dolog is tud lenni a TPMS szelep. Garázsszomszéd felesége a Volvo terepjárón simán legyalulta a hátsó gumit, felnit egy defekt kapcsán. Neki nem volt még TPMS szelep az autójába, de a kár nagyobb volt, mint a 4db szenzor ára. Amennyiben lett volna szenzor az autóban, akkor megmenekült volna a gumi, és a felni vásárlásától.

(#42922) kunberci válasza -NOKIA- (#42920) üzenetére


kunberci
aktív tag

Van aki ezért használ négy-évszakos gumit, hogy ne kelljen mindenből 2 garnitúrát venni. Az én véleményem, hogy aki megtudja venni az új autót, az ne spóroljon a teljes téli szetten.

(#42923) Tigerclaw válasza kunberci (#42922) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Négy évszakost nem vennék. Azok a téli gumi teszteken elég durván elhasalnak jellemzően. Persze lehet hogy kis net turkálás után ki lehetne választani valami best of 4 season gumit. Aki ezen az úton jár annak szerintem feltétlenűl a legjobbat érdemes kiválasztani, az árak összehasonlítása nélkül.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#42924) kunberci válasza Tigerclaw (#42923) üzenetére


kunberci
aktív tag

Nincs vita köztünk ez ügyben.

(#42925) csaba1203 válasza laca891 (#42906) üzenetére


csaba1203
addikt

Megoldva köszi mindenkinek a segítséget!

(#42926) tboldi válasza kunberci (#42922) üzenetére


tboldi
nagyúr

Az én véleményem, hogy aki megtudja venni az új autót, az ne spóroljon a teljes téli szetten.

Egyszer már írtam, hogy nem ennyire fekete-fehér a dolog. Mindenki más-más kritériumokat tart fontosnak, és előfordulhat, hogy a négy évszakos sokkal jobban illeszkedik az adott igényekhez.
De ezt a kategóriát is lehet boncolgatni tovább. Egy képzeletbeli skálán, melynek végpontjai a téli és nyári gumik, szépen szétoszlanak: van, ami az előbbihez áll közelebb, és van, ami utóbbihoz. Megint csak eldöntheti a kedves vásárló, hogy neki mi a megfelelő.

És csak úgy halkan megjegyzem, hogy az új Ford Fiesták pl. eleve 4 évszakosokkal gördülnek le a szalagról. ;)

(#42927) eami válasza tboldi (#42926) üzenetére


eami
addikt

anno régen azt se lehetett tudni hogy mi az a téli gumi, nyilván meg lehetett oldani anélkül is. ezzel szemben a téli gumi biztonságosabb. a 4 évszakosnál is biztonságosabb.... szóval ja... egyéni preferencia, hogy ki hogy tesz... lehet menni nyárival is télen, max kevésbé biztonságos;;;; és félre értés ne essék, attól még hogy téli van fent, nem lesz GODMODE, de télen egy téli sokkal jobb mint egy négy évszakos.... Szóval egyéni döntés (+amit kér a biztosító).

[ Szerkesztve ]

(#42928) tboldi válasza eami (#42927) üzenetére


tboldi
nagyúr

de télen egy téli sokkal jobb mint egy négy évszakos....

Havon és jégen mindenképp, de ha éppen tök száraz az út, csak hideg van, akkor már nem ennyire egyértelmű a helyzet.

A biztosító meg nem szólhat a négy évszakosok 99%-áért, mert szerepel rajtuk a hegyes-hópihés motívum, illetve az M+S is.

Az a baj (vagyis igazából nem baj, csak a diskurzus szempontjából az), hogy annyi különböző igény és szituáció létezik, hogy nem lehet általánosítani. Mindig lesz pro és kontra, mert mindenkinek más a fontos.
Én egyszerűen csak próbálom árnyalni a képet.

[ Szerkesztve ]

(#42931) csaba1203 válasza #40993792 (#42929) üzenetére


csaba1203
addikt

Én voltam figyelmetlen csak egy pöccintes
és müködött is persze bekapcsolt világítás
mellett :D

(#42932) kunberci válasza tboldi (#42926) üzenetére


kunberci
aktív tag

Abban igazad van, hogy mindenki más-más dolgokat tart fontosnak. Az én véleményem az, hogy új autónál fontos az évszaknak megfelelő abroncs, és nem változott a véleményem. Én nem kockáztatnám az új autómat az új árának kb 5%-áért. Természetesen a Te álláspontodat is tiszteletben tartom, csak nekem más a véleményem a dologról. Csak egyszer kelljen pár méterrel előbb megállni, és akkor az minden pénzt megér. Hozzáteszem, hogy nem szeretek gyorsan menni amúgy sem.

[ Szerkesztve ]

(#42933) blakey válasza kunberci (#42932) üzenetére


blakey
titán

Vadiúj autóra jóféle 4 évszakost tettem, a gyári nyári egy nagy kalap sz@r volt hozzá képest. Bp-en nincs akkor szükség a külön téli és nyári gumikra, 15 évig külön szettjeim voltak. Nyilván minden esetben kézben tartom az autót és ismerem a viselkedését. Ha minden héten az Alpokba járnék akkor nem kérdés, hogy lenne külön szettem.
Szerintem még nem volt 4 évszakosod, a következő szettem is 4 évszakos lesz, 2 év múva érik a csere. Fontos, hogy mindenki ismerje önmaga lés autója korlátait.

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#42934) eami válasza #40993792 (#42930) üzenetére


eami
addikt

utolsó zárójeles részt inkább arra értettem ha valaki télen is nyárival csapatja :B

(#42935) -NOKIA- válasza kunberci (#42922) üzenetére


-NOKIA-
Ármester

- "aki megtudja venni az új autót, az ne spóroljon a teljes téli szetten." :C
Ismerek nem egy,nem két embert aki még a 20% önerőt is hitelből fedezi, ennyit erről.
- Ha már a pénzügyeknél tartunk, én a felét fizettem ki a kocsinak, a másik fele lízing. Nem azért mert nem tudtam volna egyben kifizetni, hanem azért mert ne álljon az összes pénzem a kocsiban, tartalékom meg semmi.
- Azért vettem ezt a szenzor nélküli szettet, mert zsír új 16-os acélkerekeken, zsír új nokian téligumik, a szalonár feléért. :U

blakey: "Alpokba járnék" Most indulok a magas tátrába :K

[ Szerkesztve ]

(#42936) kunberci válasza blakey (#42933) üzenetére


kunberci
aktív tag

Igazad van, még nem használtam négy-évszakos gumit. Az új autó előtt még téli gumim sem volt. Akkor fogadtam meg, ha lesz új autóm, akkor külön lesz téli, és nyári gumim is. A négy-évszakos gumi egy kompromisszum. Nincs olyan gumi amely +40, 45C° is jó, és -20 ban is tökéletes. Nyilván ezért gyártanak nyári, és téli gumit is külön. Elfogadom a Te álláspontodat, de én ez ügyben másként gondolkodom.

(#42937) dethroner válasza tboldi (#42928) üzenetére


dethroner
veterán

A biztosító csak a casco esetében kérhet bármiféle télies gumit, kötelező biztosítás esetben a casco rendelkezése a mérvadó:
A KRESZ szerint Magyarországon valóban nem kötelező a téli gumik használata. Sőt, a közlekedési szabálygyűjtemény szinte egyáltalán nem tesz említést arról, hogy milyen gumit kell az autóra szerelni.
A KRESZ csak arról ír, hogy a jármű vezetője indulás előtt köteles a kormány, a fékek, a világítás – és a gumik állapotának ellenőrzésére is. Ezen túl a KRESZ csak azt várja el a járművezetőtől, hogy a kocsinak meg kell felelnie a jogszabályokban leírt feltételeknek.
Ezen túl egy másik rendelet, a járművek műszaki előírásait felsoroló 6/1990-es KÖHÉM rendelet tartalmazza a gumiabroncsokra vonatkozó rendelkezéseket. A felszerelt guminak meg kell felelnie a járműhöz megadott méretnek, terhelhetőségnek, sebességhatárnak. Szögbetétes gumiabroncsot tilos használni, ezt ugyancsak ez a rendelet írja elő. Emellett a szükséges profilmélység 1,6 milliméter.

Az már más kérdés hogy az említett jelölést mikét értelmezhetik:
az M+S jelölés önmagában nem azt jelenti, hogy az adott abroncs téli gumi, viszont nagyon sok esetben, ahol törvényileg kötelező a téli gumik használata az M+S jelölésű abroncsokat elfogadják téli gumiként!

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#42938) csaba1203


csaba1203
addikt

Akinek új Ignise van meg tudná mondani,hogy a kalaptartó és a hátsó üléssor közt van-e hézag neki is?
Most tűnt csak fel 4 hónap után ez a dolog.

(#42939) BigBlackDog válasza kunberci (#42936) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Ez így van. Kicsit kiegészíteném; téli gumi sem a 15-20 fokos, napos időhöz készült, viszont az utóbbi néhány télen volt bőven ilyenből is (ilyen szempontból ez is komromisszum). Amit én tapasztaltam az elmúlt évekből; egyrészt négyévszakos 3, esetleg 4 évadig "teljes értékű", utánna télen, különösen hóban életveszély (legalábbis ez volt a tapasztalatom), illetve friss négyévszakossal is havas úton nagyon ésszel és érzéssel kell menni, ha nem lehet az utazást halasztani.

Az tény szerintem is, hogy külön téli és külön nyári azért biztosabb pont, csak ne kelljen az új autó hibátlan felnijét a gumishoz vigyem. :D

[ Szerkesztve ]

(#42940) kunberci válasza -NOKIA- (#42935) üzenetére


kunberci
aktív tag

Aki a 20% önerőt is hitelből finanszírozza, annak nem biztos, hogy új autót kellene választania. Véletlenül megszűnik a munkahely, és mi lesz a rengeteg hitellel, az autóval?

(#42941) blakey válasza BigBlackDog (#42939) üzenetére


blakey
titán

Az tény szerintem is, hogy külön téli és külön nyári azért biztosabb pont, csak ne kelljen az új autó hibátlan felnijét a gumishoz vigyem. :D - jó gumist kell keresni, vannak olyan gumusok ahol gyakorlatilag nem is érnek hozzá.

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#42943) napey


napey
csendes tag

én nokian weatherproof 4évszakos gumikat vettem és azzal járunk síelni a júlia alpokba, mentem vele sokszor nagy hóban és tökéletesen tapad, előtte semperit téligumik voltak, azok sem voltak jobbak mint ez
persze olvasgattam teszteket és ez volt a legjobb téli körülmények között, némelyik téli guminál is jobban szerepelt
jó drága volt de megérte sztem, előtte külön nyári-téli szettem volt, de mikor elöregedtek akkor váltottam 4évszakosra, mert csak évi 5k megyek

(#42944) ncc1701 válasza kunberci (#42922) üzenetére


ncc1701
veterán

Nincs ezzel gond, gondolom ismerős a segglyuk, és a vélemény kapcsolatáról a mondás. :)

Kb 100ekm-t vezettem 4 évszakos gumival, és soha nem volt gondom belőle. Annyi a titok, h az aktuális teszt győztest kell venni.

(#42945) ncc1701 válasza eami (#42927) üzenetére


ncc1701
veterán

Volt olyan 4 évszakos gumim, ami elpicsázta a hideg, nedves úton a komplett teszt mezőnyt (prémium téli gumikat is).

(#42946) ncc1701 válasza kunberci (#42936) üzenetére


ncc1701
veterán

Tehát úgy osztod az észt, hogy nincs tapasztalatod. Köszönjük..:) Praktikusabb szerintem ilyenkor vagy csöndben maradni, vagy tapasztalatot gyűjteni.

Nálam ugye az új autó miatt most muszáj a télit megvennem, de nálam max 3 év, mire lejárom a téli+nyári szettet, az utódja ismét az aktuális tesztgyőztes 4 évszakos lesz.

(#42947) kunberci válasza ncc1701 (#42946) üzenetére


kunberci
aktív tag

A saját véleményemet írtam le, tiszteletben tartva mások véleményét. Ezzel a hozzászólásoddal magadról állítottad ki a bizonyítványt, gratulálok hozzá. Főleg úgy, hogy a négy-évszakost favorizálod, és most írod, hogy külön téli gumit veszel. Egy kicsit ellentmondásban vagy magaddal, nem érzed?
Arra kérlek, hogy Te is tartsd tiszteletben az én véleményemet.

Ui: Miért muszáj az új autó miatt megvenni a téli gumit, ha nem értesz vele egyet? Add el a nyárit, és vegyél négy-évszakosat, ahogy többen csinálják.

[ Szerkesztve ]

(#42948) kunberci válasza ncc1701 (#42944) üzenetére


kunberci
aktív tag

Nem azt írtam, hogy mindenki, hanem, hogy van olyan aki.....
Itt olvastam a fórumon, hogy valaki azért vett négy-évszakos gumit, mert nem kell még egy garnitúra felnit, TPMS szelepet vásárolni, és a gumiszerelés díja is megmarad. Neki a négy-évszakos gumi jó kompromisszum.

(#42949) ncc1701 válasza kunberci (#42947) üzenetére


ncc1701
veterán

Részemről leírtam a saját, több éves tapasztalatom a te fotelszakértői, elméleti véleményeddel szemben.

Azért veszek 4 télit, mert a 4 nyárit gombokért tudnám eladni. Még újonnan sem tudtam volna, most van bennük kb 16ekm. Plusz még vesződjek is vele, nekem 4db ilyen pici gumi nem téma anyagilag. Direkt veszek kis autót, hogy olcsó legyen fenntartani, pláne azért nem vettem gl+ swiftet, mert nem kell a 16"-os kerék (drágább, plusz ezekre a fos utakra kár, és nekem a gyári alu felni nem tetszik).
De amilyen telek vannak mostanában, a 4 évszakosnak egy tapasztalt, nyugodt vezető alatt semmi hátránya nincs. Ha jeges az út, azon a télivel is csúszol, ha nagy a hó, akkor a télire is kell lánc, h felmenj a mátrába, ha meg akkora hó esik le, akkor inkább otthon maradok szabin 1 napot, míg letolják.

(#42950) ncc1701 válasza kunberci (#42948) üzenetére


ncc1701
veterán

Azért egy 10-15ekm utáni centír díjat érdemes beszámolni, de valóban, olcsóbb, mint cserélgetni.

Ami még plusz előny, ha egy jó felnire egy jó gumis feltesz egy új gumit, az gyakorlatilag nem fog ereszteni (évente 1-2 tizedet), és mind a négy ugyanabban az ütemben veszít a nyomásából. Az évente 2x csereberéltre ez nem vonatkozik, azok random képesek ereszteni, lehet havonta nézegetni.

Őszintén megmondom, nem tudom, kinek jó a külön téli-nyári szett. Talán olyannak, aki komolyabb autóval közlekedik, és tapossa neki.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.