Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#42851) hentes555


hentes555
senior tag

Én is ezért gondoltam a négyévszakosra, mert az 100%, hogy sajnos két teljesen új szettre nincs pénz. Meg az is eléggé valószínű, hogy amit most elrakatott a benzinkúton télit 9-ért, az sem lehet egy nagy minőség.
És szerintem egy négyévszakos jobb, mint egy benzinkutas alsókategóriás gumival járni egész évben.
Plusz ha ezekkel a mostani (leírni is rossz, de 10 év körüli 2-3 mm mintás Matador téligumikkal) el tudott járni eddig óvatosan, akkor ezekkel is el fog tudni.
Én is ezt a kettőt néztem egyébként a Nexent és a Vredit, ezek közt vacillálok, hogy melyik lenne jobb.

"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"

(#42852) laca891 válasza laca891 (#42844) üzenetére


laca891
aktív tag

Nálam a téli gumi Matador, 35 ezer km után elöl 5,2 mm, hátul 6,2 mm volt.
Megnéztem egy gyári új Braun polarist ott kb. 8,8 mm a profilmélység.

Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!

(#42853) Dare2Live


Dare2Live
nagyúr

Szerintem nagyon jó döntés a 4 évszakos ha a szakad/ersően esik a hó esetekben megoldható, hogy nem kell kocsi. Ez évi egy hétnél nem szokott több lenni.
Mérlegelni kell, megér e 60-150kt és a cserélgetés kölcségét az az 1hét. Ha igen hajrá. Ha nem akkor meg majd köv nap megyünk haza, tömegközlekedés, gyaloglás vagy home office :)

[ Szerkesztve ]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#42854) szabonagyur válasza Motion_Blur (#42829) üzenetére


szabonagyur
félisten

Ismerős 2 éves Vitaraja augusztus közepén tört, ott belementek azóta is alkatrészre vár...

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#42855) ncc1701 válasza Dare2Live (#42853) üzenetére


ncc1701
veterán

Ha erős havazás van, akkor téli gumival sem mész semerre. Akkor marad a lánc.

(#42856) ncc1701 válasza tboldi (#42849) üzenetére


ncc1701
veterán

Ezt használtam vagy 70ekm-t, nagyon jó gumi, vizes úton kifejezetten jó, de fagyott, letaposott havon vigyázz vele.

(#42857) tboldi válasza ncc1701 (#42856) üzenetére


tboldi
nagyúr

Áááhh... Itt, Mosonmagyaróváron meg sem marad a hó, mert előre elszórnak annyi sót, hogy májusig fehérek az utak. :D

Amúgy tavaly március óta vannak fent, de az előző téli tapasztalatgyűjtés kórházi tartózkodás miatt elmaradt.

[ Szerkesztve ]

(#42858) joshua7


joshua7
veterán

'03-es 1.3-as Ignisbe keresek új akksit. Milyen típust javasoltok?
Köszönöm.

Semper Fi

(#42859) tm5 válasza tboldi (#42857) üzenetére


tm5
tag

Na itt Debrecenben csak a Közútkezelő sózza a főutakat. A város a többit az időjárásra bízza. :)

[ Szerkesztve ]

(#42861) csaba1203 válasza joshua7 (#42858) üzenetére


csaba1203
addikt

Exide vagy Varta nálam ezek a nyerők.

(#42862) Zoleee83 válasza tm5 (#42859) üzenetére


Zoleee83
addikt

Sok helyen igaz a városban, néhány helyen meg rommá sózzák az utat, vihetem is alvázvédelemre tavasszal az autót, mert felütötte a fejét a felületi rozsda a kerékjáratoknál, küszöbnél, még simán megfogható, de a sótól van. (Bár már tinikorba ért az autó talán várható is volt.)

[ Szerkesztve ]

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#42863) joshua7 válasza csaba1203 (#42861) üzenetére


joshua7
veterán

Kösz. Hasonlóan vélekedem. Ez tűnik jónak pl. Exide.

Semper Fi

(#42864) pető bá' válasza joshua7 (#42863) üzenetére


pető bá'
őstag

Ugyanilyet vettem június végén 2005-ös Swift-be, és lassan 3 éve egy nagyobbat egy 2.0 dízel Opelbe - eddig egyikkel sem volt gond, pedig az Opel azért nincs kímélve: sok rövidtáv, kevés visszatöltés.. Szerintem jó választás! :K

"... and I hope you have a great day!"

(#42865) hundai


hundai
aktív tag

Sziasztok!
Igaz nem suzuki probléma, de abban van :) Szerintetek mi az a kék por szerű lerakódás? Mitől alakult ki?

-Wake up Neo!

(#42866) csaba1203 válasza hundai (#42865) üzenetére


csaba1203
addikt

Az akku sarud oxidációja.
Mosd le langyos vízzel és ha megszáradt kend be gépzsírral.
Utána megszűnik majd.
Kicsit túltölt a generátor ettől van.

[ Szerkesztve ]

(#42867) hundai válasza csaba1203 (#42866) üzenetére


hundai
aktív tag

Köszi!
Nem szeretném leszedni a sarut, mert akkor megint elmegy az alapjárat. Elég ha dremellel lecsiszolom és az alsó részét bezsírozom?

-Wake up Neo!

(#42868) csaba1203 válasza hundai (#42867) üzenetére


csaba1203
addikt

Persze jó lesz úgyis. :K

(#42869) hundai válasza csaba1203 (#42868) üzenetére


hundai
aktív tag

Köszönöm!

-Wake up Neo!

(#42870) Pist@bácsi válasza hundai (#42869) üzenetére


Pist@bácsi
őstag

Érdemes leszedni és úgy megtisztítani, az oxidáció pont a kontaktot rontja és hosszabb távon az akksit károsítja. Ha nem veszed le a sarut, akkor az érintkező felületeken maradni fog kicsapódás.
Ha semmiképp nem szeded le, akkor valamilyen lúgos ( a legtöbb mosószer az) vizes oldattal kéne lemosni, és sűrített levegővel kifújni.
Gépzsírt ne kenj rá, az is savas, van kifejezetten pólusvédő spray, vagy bármilyen semleges zsír, rézpaszta … Ezek lényegében elzárják a levegőtől.

(#42871) pjen válasza hundai (#42867) üzenetére


pjen
félisten

Milyen suzuki,hogy elmegy az alapjárat?Az én Swift emen sose megy el,pedig párszor már leszedtem.

(#42872) Zoleee83 válasza pjen (#42871) üzenetére


Zoleee83
addikt

Pedig Swift-ten is elmegy ha több mit 30 percnél tovább van akku nélkül.
Több Swift van a családban mindegyik járt már így akku lemerülés esetén pl.

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#42873) pjen válasza Zoleee83 (#42872) üzenetére


pjen
félisten

Nem tom,nekem egyszer két napig volt aksi nélkül és nem lett semmi baja.Nekem buta töltőm van az előző aksit a vége felé töltögettem.Nem vettem ki,de a sarukat akár egy napra is leszedtem,sose ment el az alapjárat,csak a rádió beállításai.Lehet szerencsém van.

(#42874) hundai válasza Pist@bácsi (#42870) üzenetére


hundai
aktív tag

Köszönöm!

-Wake up Neo!

(#42875) hundai válasza pjen (#42871) üzenetére


hundai
aktív tag

2007es swift a páciens. Első alkalommal hifi bekábelezésekor vettem le a sarut, szakszervizben kb 6-7 ezer volt a beállítás. Majd amikor lecseréltem az 5 éves akkut amikor már gyengélkedett, ekkor 15 percet volt akku nélkül, ismerősöm aki ugyanott dolgozik 4 ezerért csinálta meg otthon.
Mivel nem ismerem a beállítás menetét (szvsz 1000 fordulaton tartotta 10-15percig) , így nem merem leszedni a sarut, veszélyes alapjárat nélkül közlekedni.

-Wake up Neo!

(#42876) pjen válasza hundai (#42875) üzenetére


pjen
félisten

Nekem sosem volt ilyen gondom,2006.02,Swift.

(#42877) pető bá' válasza hundai (#42875) üzenetére


pető bá'
őstag

nekem az volt az infóm, hogy pl akku csere után hagyni kell járni üresben egy 10 percet, és "beállítja magát".. ingadozott egy darabig, aztán beállt kb 4 perc alatt a megszokott fordulatra. De olyat nem csinált, hogy egyáltalán nem volt alapjárat. (2005. Swift)

"... and I hope you have a great day!"

(#42878) hundai válasza pető bá' (#42877) üzenetére


hundai
aktív tag

Nálam sajna rosszabb a helyzet. Sima indítással nem jutok semmire. Az autó ilyenkor csak benyomott gázpedállal indul. Tehát odaérek piros lámpához ott kuplung, be üresbe, lefullad. Be 1-esbe csúsztatott kuplung+gázon a lábam és úgy indítom el az autót. Így néz ki egy elindulás.
Kanyarban történő visszaváltáskor csúnyább a történet amikor elmegy a szervó és izomból kell tekerni a kormányt hogy be az árokban kössek ki. Megoldása, hogy már jóval kanyar előtt lassítok, kuplung, ekkor lefullad, be 2-be és akkor beindul. Forgalomban ez nem olyan könnyű menet.

[ Szerkesztve ]

-Wake up Neo!

(#42879) ncc1701 válasza Pist@bácsi (#42870) üzenetére


ncc1701
veterán

Wd40-el befújva tökéletes.

Más. Volt itt szó az emelt fényű izzókról. Asszonynak kicseréltem osram nightbrakerekre, és nem vette észre. Mikor kérdeztem, h van-e valami változás, akkor mondta, h mintha jobban világítana, de ha igen, akkor is csak minimálisan.

(#42880) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Épp téli gumi garniturát nézek, csak azon gondolkodom, hogy kell-e TPMS arra is. Sosem volt egyik kocsinkon sem. Ezen ugye gyárilag van, de a 4db vagy 40 ezer forint, amiből majdnem kijönne egy szett gumi.

Szóval fog nekem csipogni, reklamálni az autó, ha nem lesz TPMS jeladó?

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#42881) dethroner válasza Tigerclaw (#42880) üzenetére


dethroner
veterán

Miért nem veszel olcsóbban? [link]

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#42882) M_AND_Ms válasza Tigerclaw (#42880) üzenetére


M_AND_Ms
addikt

Folyamatosan fogja hiányolni

Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!

(#42883) gzbotii válasza Tigerclaw (#42880) üzenetére


gzbotii
veterán

Kelleni fog.

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#42884) Tigerclaw válasza dethroner (#42881) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Úgy akarom rendelni, hogy a kész felnire rakott gumit, centírozva hozzák. Ha utólag rakatom bele, akkor szétszedni, összerakni, centírozni kell újra...szóval nem éri meg.

Azt mit jelent egy Baleno esetén, hogy hiányolni fogja? Csipog folyamatosan, vagy csak világít egy hibalámpa? Kezdem azt hinni hogy a ez a direkt TPMS is csak egy autóalkatrész gyártók által kilobbizott cucc. Ráadásul a szervíznek is lehet tejelni évente legalább kétszer, mikor cseréled a téli, nyári kereket. Sőt még akkor is ha forgatod a kerekeket az aszimetrikus kopás miatt.

Ez olyan szituációnak tűnik, ahol én csak veszthetek...főleg sok pénzt.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#42885) Napfénysüti válasza Tigerclaw (#42884) üzenetére

Világítani fog a TPMS lámpa. Meg ha nincs bent TPMS szelep akkor balesetnél számonkérhetik ezt illetve műszakin bukta a dolog.

Més que un club!

(#42886) BigBlackDog válasza Tigerclaw (#42884) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Szerintem cserekor nem kell feltanítani (ha gyári TPMS szelep van benne). Vagy esetleg rosszul tudom?

(#42887) laca891 válasza Tigerclaw (#42880) üzenetére


laca891
aktív tag

Próbáld ki, hogy csak világít vagy csipog is.
Engedd le az egy kicsit az egyik gumit.

Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!

(#42888) Tigerclaw válasza BigBlackDog (#42886) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Nekem akkor is kellett amikor átadták a kulcsokat, szóval gondolom ha rákerül 4 új kerék új érzékelőkkel biztos kell. Az a kérdés erre felhasználóbarát módon az ügyfél is képes vagy csak a szervíz spéci kütyüvel. Gondolj bele hogy egymás mellett mennek az úton vagy épp dugóban TPMS-el felszerelt autók. Valahogy tudnia kell, hogy melyik érzékelő a sajátja és azokon belül is, melyik melyik kerék. Szóval téli/nyári cserénél, vagy épp mondjuk mikor tengelyt, oldalt cserélsz a kopás miatt, akkor újra kellene tanítani. Hacsak nincs minden kerékjáratban egyedi irányított sugarú kommunikáció.

Van ahol azt írják, hogy mondjuk 50km után betanítja magát. Amúgy hirtelen rákeresve árulnak pár dollárért TPMS resetelő kütyüket, de nem tudom, hogy az szabványos-e, működik-e minden autó és TPMS esetén.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#42889) Dare2Live


Dare2Live
nagyúr

Bár más tipus de nekünk téli szettben nincs. Olyan nagy hiányát nem érzékeltük soha.

Meg +40-50k/4ért már átlagoshoz képest meg lehet venni tesztőgytes top téligumit ami havas úton 6-8méterrel elöbb áll meg... szerintem az "kicsit" többet ér. De ez szigorú imo.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#42890) _ak_ válasza BigBlackDog (#42886) üzenetére


_ak_
addikt

Szombaton cseréltettem le a nyári szettet a Vitarán és nem kellett tanítani. Egyből működött.
(Suzuki Sumos lemezfelni és szenzorok) :K

Let's begin, de gozaimasu!

(#42891) eami válasza Tigerclaw (#42888) üzenetére


eami
addikt

Gondolj bele hogy egymás mellett mennek az úton vagy épp dugóban TPMS-el felszerelt autók. Valahogy tudnia kell, hogy melyik érzékelő a sajátja és azokon belül is, melyik melyik kerék.

ez egészen egyszerű dolog, az érzékelők egész kis hatósugáron belül érzékelnek.

(#42892) szaniszlokar


szaniszlokar
aktív tag

Lassan cserélni kellene a 2006-os Swiftemet. Létezik még a Suzukinál valamiféle autócsere program? Anno volt egy öreg Fordunk, azzal bementünk, kifelé már az Swifttel jöttünk.

Minden ellenállás hasztalan.

(#42893) Brogyi válasza szaniszlokar (#42892) üzenetére


Brogyi
senior tag

Mindig van, de neked kell eldönteni, hogy megéri-e.

(#42894) kunberci válasza Tigerclaw (#42888) üzenetére


kunberci
aktív tag

Szia!
Nekem 2016-os Swiftem van. Amikor kihoztuk az autószalonból, akkor nekem is azt mondta a kereskedő, hogy tanítani kell a szelepeket, és 26000FT/db. Azóta nem jártunk nála. Akkoriban rendeltem az interneten 4db gyári continental WDO TPMS szelepet, és az lett az új alufelnikbe beépítve a kocsihoz kapott nyári gumival. A gyári lemezfelni meg kapott új téli gumikat. Nálam csak egy visszajelző lámpa van, nincs külön kijelzése a 4 keréknek. A lényeg, hogy nem kellett tanítani a szelepeket, első alkalomkor menni kell vele pár kilométert, és automatikusan elaludt a visszajelző lámpám. Három éve cserélem a téli, és nyári gumikat, és minden szezonnál az első, és hátsó kerekeket is megfordítom. Még sohasem volt gondom, mindig működött a rendszer. Volt már, hogy a téli keréknél, volt már, hogy a nyári keréknél jelzett be, és pumpálni kellett a kerekekbe. Én mind a négy kerékbe 2.5 bar nyomást fújok, általában nálam 2.2 bar-nál szokott bejelezni.
A 2016-os Swiftbe nincs csipogás, csak egy visszajelző égő van. Amennyiben nincs szelep a kerékben, akkor abban a szezonban végig ég a visszajelző égő.

A lényeg, hogy ezeket a szelepeket nem kell tanítani, de feltétlen a gyári continental WDO szelepeket vedd meg, ha a másik garnitúrába is tervezel szelepet vásárolni.
TPMS szelep

[ Szerkesztve ]

(#42895) tm5 válasza kunberci (#42894) üzenetére


tm5
tag

Nekem annó a gumis valami univerzális szelepeket tett a téli kerékbe és felprogramozta. Azokkal sincs semmi gond.

(#42896) csaba1203


csaba1203
addikt

Sziasztok!
Olyan problémám van,hogy az új Ignisemen nem tudom bekapcsolni a hátsó ködzárat.
A világítás kapcsolónál a kis gyűrű állandóan visszaugrik alaphelyzetbe.
Az autó Gl felszereltségű tehát gyárilag van benne ködlámpa.
A kapcsoló vagy relé hibás vagy csak én bénázok?

(#42897) tboldi válasza csaba1203 (#42896) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nem csak úgy működik kvázi, mint egy nyomógomb? Mert akkor semmi baj.

[ Szerkesztve ]

(#42898) BigBlackDog válasza csaba1203 (#42896) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Szerintem bekapcsol az, eddig minden autómnál, ahol gyűrűn lehetett kapcsolni a ködfényeket, visszaugrott kapcsolás után az alaphelyzetbe. Viszont szerintem csak tompított világítás mellett fog működni.

[ Szerkesztve ]

(#42899) csaba1203 válasza BigBlackDog (#42898) üzenetére


csaba1203
addikt

Biztosan nem mert a műszerfalon nem gyullad ki a visszajelző ikonja és néztem Yt-os videókat mindenhol úgy marad elforgatás után. :F
Más nem lesz szervíz aztán ott megmondják majd.

(#42900) csaba1203 válasza tboldi (#42897) üzenetére


csaba1203
addikt

Ezt,hogy érted?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.