Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#41801) z0l1ka


z0l1ka
aktív tag

sziasztok!
2005-ös 1.3 gömbölyű swift, egy kis karbantartást végeztem ma ,mivel már közel 300k km-hez ,egr szelepet sikeresen kitakarítottam, mivel elég ramaty állapotban volt gondoltam a fojtószelepet is megtakarítom.
Igen ,csak h az soha nem volt levéve ,3 db csavart sikeresen levettem ,végig tekertette magát és közbe akkorákat nyikorgott ,viszont kiszedtem..de a negyedikkel gázok vannak ,mert rohadtul hiába tekerem nem jön ki ,erőből kell tekerni tehát nem laza ,de csak körbe körbe forog ,gondolom megadta magát a menet :W
Nah most ilyenkor mi a helyzet ? van valami megoldás erre ? hogy lehet ezt egyáltalán kiszedni ? :F
Most egyenlőre visszatettem mindent csavart, megzsíroztam szépen visszament jól megtudtam húzni is,nem tapasztaltam igazán semmit tehát gondlom azért fogja rendesen..de bosszant az a csavar ,és h csak ki szeretném takarítani normálisan.

[ Szerkesztve ]

<-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------->Célom .: Egy olyan rádió csatorna üzemeltetése, ahol a nap 24 órájában adásszünet van !!

(#41802) DamianB


DamianB
őstag

Üdv !
Megkérlek benneteket rá néztek erre mi a véleményetek ?
[link]

Drága kedves páromat nem tudom meggyőzni a 2003 swiftekről hogy elég lenne neki akkor itt van ez neki .

"Arms wide open, I stand alone I'm no hero and I'm not made of stone Right or wrong, I can hardly tell I'm on the wrong side of heaven And the righteous side of hell I'm on the wrong side of heaven And the righteous side, the righteous side of hell"

(#41803) pető bá' válasza DamianB (#41802) üzenetére


pető bá'
őstag

Szia!

Szerintem a hirdetés magáért beszél.. 'őszinte autó', nem tudom amúgy, hogy komolyan kérdezted-e..

"... and I hope you have a great day!"

(#41804) DamianB válasza pető bá' (#41803) üzenetére


DamianB
őstag

Őszinte leszek félig cinikusan nem ellenetek tudom hogy hét kilótól kezdődnek a normálisak de akkor összesen lenne az autó 900 annyit meg nem akartam rá költeni hogy azt a napi 30kmeg pár havonta 200km le autózza sztem elég lenne egy patent állapotban lévő klímás 2003 as swift abba ő nem ül bele elkezdi . Azonkívül hogy törve volt valószínűleg mi baj lehet még vele ?

"Arms wide open, I stand alone I'm no hero and I'm not made of stone Right or wrong, I can hardly tell I'm on the wrong side of heaven And the righteous side of hell I'm on the wrong side of heaven And the righteous side, the righteous side of hell"

(#41805) jksx válasza DamianB (#41804) üzenetére


jksx
senior tag

A "szokásos dolgok": nyeles-tengely csapágy, ABS kocka, EGR szelep, fojtószelep. Ekkora futásteljesítmény mellett ezek már előjöhetnek, vagy ismét fennállnak (a rendszeres karbantartás függvényében). 2003-as (régi) swiftnél a kasztni állapota kérdéses.

(#41806) DamianB válasza jksx (#41805) üzenetére


DamianB
őstag

Ha jó a kasztni ? Persze csak olyanokat néztem 4-450 ért .

"Arms wide open, I stand alone I'm no hero and I'm not made of stone Right or wrong, I can hardly tell I'm on the wrong side of heaven And the righteous side of hell I'm on the wrong side of heaven And the righteous side, the righteous side of hell"

(#41807) DamianB válasza DamianB (#41806) üzenetére


DamianB
őstag

Esetleg még ez jöhetne szóba. Csak messze van kicsit.
de csak mert 1.5

"Arms wide open, I stand alone I'm no hero and I'm not made of stone Right or wrong, I can hardly tell I'm on the wrong side of heaven And the righteous side of hell I'm on the wrong side of heaven And the righteous side, the righteous side of hell"

(#41808) pető bá' válasza jksx (#41805) üzenetére


pető bá'
őstag

+ ilyen futás mellett még kuplung csere is jöhet, váltóval is akadhat bármi, futómű, fékek (tárcsa + betét) sem valószínű, hogy jó állapotúak.

Az a baj, hiába veszed meg 600 körül, ha a fenti lehetőségek rosszabbik fele előjön pár százezer forintot még lazán el lehet költeni javításra, hogy működőképes legyen. És nem valószínű, hogy sikerül egy jó műszaki állapotút találni, mert nem véletlen vannak a kínálat alján.

Keressetek más típust, ami nem tartja ennyire az árát, ha ekkora a keret, a régi Swift pedig nem tetszik. Most elsőre C Corsa jutott eszembe, 1.2 benzin pl. Abból talán vannak jobb darabok 4-600 között.

De ha összeszeded az igényeket, akkor ide is benézhetsz: Milyen autót vegyek? topik, hátha előkerulnek még ajánlott típusok.

"... and I hope you have a great day!"

(#41809) tboldi válasza pető bá' (#41808) üzenetére


tboldi
nagyúr

Szerintem tboy93 bármikor le tud beszélni bárkit a C Corsáról. :D
[link]

[ Szerkesztve ]

(#41810) pető bá' válasza tboldi (#41809) üzenetére


pető bá'
őstag

Igen, rémlett, hogy valaki szívott vele.. Haveromnak van egy 1.2-es, újonnan vette a családja valamikor 2004-ben.. 4-5 éve ő használja, kezdenek előjönni apróságok nála is. De árban lejjebb van, mint a Swift, egy autóból (tboy) pedig ugye nem általánosítunk a típusra. De az 5-600k-s vasaló Swifttől legalább ennyire tartanék..

[ Szerkesztve ]

"... and I hope you have a great day!"

(#41811) DamianB


DamianB
őstag

Köszönöm a segítséget lehet a végén tényleg az lesz annyi dicséretet hallottam a swiftekről hogy mindenképpen azt szeretném barátnőmnek . Most egy g Astra van és egy katasztrófa opel csoportban segítettek de ki szeretnénk szállni valahogy belőle.

"Arms wide open, I stand alone I'm no hero and I'm not made of stone Right or wrong, I can hardly tell I'm on the wrong side of heaven And the righteous side of hell I'm on the wrong side of heaven And the righteous side, the righteous side of hell"

(#41812) napey


napey
csendes tag

SEAT SUZUKI összehasonlító teszt

(#41813) cigam


cigam
félisten

Akinek 2006-os 1.5-ös (M15?) morral szerel SX4-e van, az megnézné hogy van-e két üres menet a baloldalon, a széleken (az olaj sapka felüli oldalon)? Ma öntöttem szélvédőmosót az autóba, és feltűnt, hogy csillog a menet, fémtiszta, mintha nemrég még lett volna benne csavar. Ugyanakkor a csavar fej nyoma nem látszik, a menet pereme egyenletesen koszos, olajos, mint a környéke.
13 év alatt hogy maradt ilyen tiszta, rozsda/kosz mentes?

Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews

(#41814) Mecy_Lacee válasza Mecy_Lacee (#39074) üzenetére


Mecy_Lacee
aktív tag

Sziasztok!

Így július végére csak sikerült a problémát megoldani.
Még március közepén az utólag beszerelt riasztót (2005-ben, az autó vásrlásakor történt) kiszerelése oldotta meg a rejtélyes leállásokat, el nem indúlásokat.
A titokra Galamb Roland segített rájönni, amiért örök hálám neki az önzetlen segítségért. Remélem maradhat, s Roland se haragszik meg.

Az autó azóta tökéletes, a szokványos műszaki vizsgát is sikeresen teljesítette áprilisban.

Csak ennyit szerettem volna, hogy megmaradjon az utókor számára.

Az alkohol nem oldja meg a problémákat - bár a tej sem....

(#41815) Tigerclaw válasza Mecy_Lacee (#41814) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Ok, de hibás volt a riasztó, vagy nem volt kompatibilis, vagy hibásan szerelték be....esetleg látszólag minden ok, de a Suzuki oldalán van érthetetlen hiba? Milyen tipusú riasztó?

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#41816) Mecy_Lacee válasza Tigerclaw (#41815) üzenetére


Mecy_Lacee
aktív tag

Valószínűleg meghibásodott.
Még 2005-ben szerelték be, jópár éve már nem használtam, a hangja is elment. Nem úgy működött, mint új korában. Gondoltam, ha nem használom, nem kavar be. Tévedtem.

Az alkohol nem oldja meg a problémákat - bár a tej sem....

(#41817) MuMa012


MuMa012
tag

Sziasztok!
Hibakód olvasóval megnéztük, s az egyik lambda szonda hibát jelez a 2005-s, 49 ezret futott Suzuki Swiftemben. (36 ezerrel vettem, nem tudom az előző tulajdonos mennyit használta városban) Főleg városban használom.
Kinek van tapasztalata, mennyibe kerül ennek a javítása, cseréje egy márkaszervízben? Pécsi vagyok, így ide vagy Szigetvárra vinném el megcsináltatni.

(#41818) r.levente75 válasza MuMa012 (#41817) üzenetére


r.levente75
addikt

Kozármislenybe a Vargához ne vidd! Csibészek!!

(#41819) M_AND_Ms válasza r.levente75 (#41818) üzenetére


M_AND_Ms
addikt

Igen?!
Kifejtenéd?

Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!

(#41820) r.levente75 válasza M_AND_Ms (#41819) üzenetére


r.levente75
addikt

Ez a személyes tapasztalatom, de ha a kolléga igényli, privátban kifejtem neki.

(#41821) cigam válasza cigam (#41813) üzenetére


cigam
félisten


Ezekről lenne szó. Plusz az normális hogy abban a sávban körbe olajos?

Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews

(#41822) M_AND_Ms válasza r.levente75 (#41820) üzenetére


M_AND_Ms
addikt

Ja a vélemény megy publikusan, az érvek hozzá, amivel alátámasztanád, az már nem. Ez így -már megbocsáss- komolytalan és etikátlan.

Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!

(#41823) tboldi válasza cigam (#41821) üzenetére


tboldi
nagyúr

Lehet, hogy csak pozícionálásra van a motor összeszereléséhez, de csak tippelek.

Amúgy félre lett locsolva az olaj, vagy miért néz ki így? :D
------------------------------------------------
Más: Nem rossz. :K

(#41824) cigam válasza tboldi (#41823) üzenetére


cigam
félisten

Fogalmam nincs. Én csak beviszem a szervízbe, fizetek(mint a katonatiszt), és megyek tovább. Most is csak azért nyitottam ki a motorháztetőt, mert elfogyott a szélvédőmosó. Akkor tűnt fel a fényes menet. meg az olajsáv végig a peremen.

De akkor ez normális (az olajfolton kívűl). Köszi!

Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews

(#41825) tboldi válasza cigam (#41824) üzenetére


tboldi
nagyúr

Először arra gondoltam, hogy a szelepfedél tömítése lehet rossz, de a kupak mellett is olyan. :D

(#41826) Drughi


Drughi
addikt

Ignis 1.3 Vvt, 2007

Lyukas a hűtő, emiatt nem lehet a klímát feltölteni.
A hűtőfolyadékom nem fogy, a motor nem melegszik, rendesen megy a ventillátor stb...

Mi lehet szerintetek a gond? Mennyire zsebbenyúlós?

(#41827) tboldi válasza Drughi (#41826) üzenetére


tboldi
nagyúr

Külön hűtője van a motornak és a klímának, és semmi közük egymáshoz. Az utóbbi lehet lyukas, ha valóban ez a hiba.

Árat nem tudok.

[ Szerkesztve ]

(#41828) csaba1203


csaba1203
addikt

Azért nem gyenge mit bírnak a Suzukik:
-[link]

(#41829) tboldi válasza csaba1203 (#41828) üzenetére


tboldi
nagyúr

5 hsz-sal előtted linkeltem. ;)

(#41830) csaba1203 válasza tboldi (#41829) üzenetére


csaba1203
addikt

Bocs nem figyeltem :D

(#41831) szotadi válasza cigam (#41821) üzenetére


szotadi
tag

"hétszáztízes alkatrész" :DDD

(#41832) Tom1939


Tom1939
őstag

Sziasztok! Nem kötekedésből kérdezném csak furcsállom. Szóval mivel automata az scross rákérdeztem a fék állapotra így 2 év 30 ezer után, és azt mondták hogy a hátsó még sokáig (akár 150 ezerig bírja), de az elsőt kb 8 ezer múlva cserélni kellene (eddig ez még ok, minden autó más, olyanom is volt ahol először a hátsót kellett cserélni, és úgyis megyek 7500 múlva olajat cserélni). Viszont azt mondta a szerviz hogy tárcsa+fékbetét kell. A tárcsa ténylege egyszerre használódik el Suzukinál vagy csak egyedi eset? 105 ezres ajánlatot kaptam rá munkával együtt. A fék fontos, de megalapozott ez?

Köszönöm az infókat elsősorban vitarás és scrosson kollégáknak (ha automata még jobb), de mástól is szívesen fogadom.

(#41833) dnelb válasza Tom1939 (#41832) üzenetére


dnelb
veterán

nézd meg kézzel kopott e a tárcsa...

(#41834) mefistofeles

Szevasztok!
Egy 2007-es Suzuki Swift II-es 1.3 -as autó, hozzá nem értő gazdája vagyok.
Még sosem volt semmi gebasz a motorral de tagnap egy 100 km-es autópályás vezetés után, felforrt a víz mint állat. A hőfok jelző kiverte a plexit. Szerencsére félre tudtam állni. A motortér csurom gőz és víz volt, a puffertartály kupakját lenyomta a gőz és a tartály alján forrt a maradék víz! megvártam míg lehül, feltöltöttem és elmentem a 8 km-re lévő pihenőig. A motor mint a doxa, szép csendes, szóval nem főtt meg. A hőfok sem ment fel de enyhe csepegést észleltem az autó ball eleje alatt. nem tudtam honnan jön és családdal nem mertem neki vágni az M3-as nak. kihívtam egy szerelőt aki aranyárban rá nézett és azt mondta, hogy szerinte a termosztát miatt forrt fel a víz (vagy esetleg a vízpumpa) Tréleren jött haza az autó Szombathelyre. Vizem szervízbe a gépet de szerintetek mi lehet a gebasz? Amilyen hirtelen felforrt a cucc, azóta semmi hőfok gond.

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#41835) Drughi válasza mefistofeles (#41834) üzenetére


Drughi
addikt

Volt benne elegendő folyadék induláskor?

(#41836) mefistofeles válasza Drughi (#41835) üzenetére

Megmondom őszintén, indulás előtt nem ellenőriztem, de előző nap lezavartam vele 300 kilómétert minden probléma nélkül. Aznap 100 kilóméternél tartottunk mikor "felforrt"...

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#41837) Herczi


Herczi
senior tag

Jól sejtem, hogy itt kéne lennie a navi kártyának, de nincs?
[kép]

(#41838) tboldi válasza Herczi (#41837) üzenetére


tboldi
nagyúr

:K

(#41839) Herczi válasza tboldi (#41838) üzenetére


Herczi
senior tag

Akkor ezzel is átb@sztak. Suzuki Sándor Kisújszállás, kerüljétek el. Teszt autó volt, de fejetlenség, hozzá nem értés, már az gyanús volt, amikor én segítettem kitölteni az adásvételit. Elhányták a szervizkönyvet, ki szedték ezt belőle, eldátumozták az adásvételit, ezért fizethettem pluszba kgfb-nél (jó csak 720 Ft, de bosszantó, a hozzá nem értés), elírták a lízing kalkulációt, 3-szor változott a havi törlesztő stb.

Tök türelmes voltam, sose szóltam semmit, de úgy látszik üvöltöznie kell az embernek, ha akar valamit. :(

(#41840) tboldi válasza Herczi (#41839) üzenetére


tboldi
nagyúr

Alapból csak a GLX-hez jár, ha jól emlékszem. Ha csak GL vagy GL+ az autó, akkor itt nincs hiba.

(#41841) pjen válasza Tom1939 (#41832) üzenetére


pjen
félisten

Igaz enyém nem autómata,de 100 K fölött jár a gyári tárcsával.Ha normális betét van,akár 3-4 alkalommal is cserélhető,mire a tárcsát is kell.

(#41842) Herczi válasza tboldi (#41840) üzenetére


Herczi
senior tag

Swift GLX 1.0 SHVS

(#41843) tboldi válasza Herczi (#41842) üzenetére


tboldi
nagyúr

Akkor viszont joggal reklamálhatsz.

(#41844) Tom1939 válasza pjen (#41841) üzenetére


Tom1939
őstag

Igen én is erre hajlok...

Meg is néztem a tárcsá kézzel benyúlva is teljesen simának tűnt (smegnézegetve meg tökéletesnek tűnik).

Nu nem örülök, akkor gazdag baleknek néztek.

[ Szerkesztve ]

(#41845) tboldi válasza Tom1939 (#41844) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nálunk a WagonR-en kb. 50k km után elkopott a gyári tárcsa és betét - mondjuk sokáig város-only volt az autó, igazából nem meglepő. Aztán kb. 80k-et bírt a következő Brembo szett, a betéten még volt husika, de a tárcsa jóval előbb elkopott. :D
Most Ate van, 20-25k van benne, és alig látszik rajta valami.

A hátsó dobfék meg még mindig gyári, tavaly októberben lett szétszedve és kipucolva, és mint kiderült, annyira orrnehéz az autó, hogy ez is alig kopott. :D

A Jazz-be meg be kéne már szerelnem a sárga EBC-ket, de hiába érnék rá, ilyen melegben semmi kedvem. :O

[ Szerkesztve ]

(#41846) Tom1939 válasza tboldi (#41845) üzenetére


Tom1939
őstag

Amatőr kérdés de honnan látom hogy elkopott a tárcsa? Válla van, vagy nem egyenletes a felülete (enyémen egyiket sem észlelem)? Sok a város ezért is cserélek olajat 7500 kilométerente, szóval a fékbetétet elhiszem, de a tárcsa nekem jól nézz ki. Alapvetően nem pénzkérdés, nem sajnálom rá ha tényleg kell. De bizalmi kérdés felmerül.

(#41847) tboldi válasza Tom1939 (#41846) üzenetére


tboldi
nagyúr

Laikusként leginkább csak a vállát tudod ellenőrizni szemmel vagy tapintással. Mélyrehatóbb vizsgálathoz már szerelni kell.

(#41848) pjen válasza tboldi (#41847) üzenetére


pjen
félisten

Elvileg van egy méret ami alá nem kophat,meg kell mérni.

(#41849) Tom1939 válasza pjen (#41848) üzenetére


Tom1939
őstag

Úgy érted hogy a tárcsa szélességét megmérem?

(#41850) tboldi válasza pjen (#41848) üzenetére


tboldi
nagyúr

Persze, de egyrészt ahhoz le kell szerelni legalább a kereket, de több, mint valószínű, hogy van egy védőlemez is a tárcsa mögött, úgyhogy akkor a nyerget is, másrészt nem mindenkinek van otthon ilyenje. :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.