Variable Valve Timing, azaz változó szelepvezérlés.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
tboldi
nagyúr
(#18752) roberto211 válasza Davebowman (#18750) üzenetére
roberto211
őstag
Bizonyos fordulat fölött valt a szelepvezerles. De szo szerint azt ,amit előttem írtak.
Ha jol tudom suziknal(vvt) 3500 nal valt.
Vti-nel általában 5500.
Es igy tovább es igy tovább.
Amire en vagyok kiváncsi az az ,hogy mit jelent a dual vvt
Mert ugye uj swiftbe (1.2es) mar ilyen motor van de nem tudok rájönni mi az a dual vvt
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
tboldi
nagyúr
A sima VVT csak a szívó oldalon variál, a Dual pedig a kipufogón is.
roberto211
őstag
Jaaa. Igy mar értem akkor .
Kiváncsi vagyok mennyivel megy jobban az új mint egy régi (2005+) 1.3 vvt Swift.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
Doze
aktív tag
kb ugyan úgy megy,,,, mert megeszi a teljesítményt az euro 5, meg ugye -1000cm3
ui: a vvt, meg az hogy vvti csak fantázianév egy vezérlési mechanikára. Bmw pl "vanos" De nincs köze ahhoz hogy milyen fordulatszámnál mit csinál. Annyi hogy van némi különbség köztük, de a lényegét tekintve egyre megy a játék, minden autógyár pedig levédette a saját "nevét"... azért van egy pár:
AVCS (Subaru)
AVLS (Subaru)
CPS (Proton, Volvo)
CVTCS (Nissan, Infiniti)
CVVT (Alfa Romeo, Citroën, Geely, Hyundai, Iran Khodro, Kia, Peugeot, Renault, Volvo)
DCVCP - dual continuous variable cam phasing (General Motors)
DVVT (Daihatsu)
MIVEC (Mitsubishi)
N-VCT (Nissan)
S-VT (Mazda)
VANOS (BMW)
VarioCam (Porsche)
VCT (Ford, Yamaha)
i-VTEC (Honda)
VVC (MG Rover)
VVL (Nissan)
Valvelift (Audi)
VVEL (Nissan, Infiniti)
VVT (Chrysler, General Motors, Proton, Suzuki, Volkswagen Group)
VVT-i (Toyota, Lexus)
VTVT (Hyundai. Kia)
Doze
aktív tag
hopsz-100cm3
[ Szerkesztve ]
dnelb
veterán
eddie17
addikt
95-ös Swift ezres, újabb telitankos mérés.
662 kilométerre, 28.43 liter benzin. 4.29 átlag fogyasztás.
Nem kíméltem, nem is számítottam ilyen fogyasztásra.
(#18759) Davebowman válasza roberto211 (#18752) üzenetére
Davebowman
senior tag
Köszönöm mindenkinek!
Most veszem át, mit kérdezzek a kereskedőtől? Mikor volt olaj,- szűrőcsere, mennyi idős az akksi és még? Kösz előre
Vargalex 1.1.7
pjen
félisten
Ha megveszed,akármit mond az eladó szerintem az olajat és a szűrőt cseréld le.Az aksira rá van írva hogy mikori.Az mondjuk nem jelent semmit,bármikor lehet cella zárlatos,minden előjel nélkül.
(#18761) roberto211 válasza Davebowman (#18759) üzenetére
roberto211
őstag
Ez tok fölösleges mert ezeknek a cseréje alap(kivéve Akksi ).
Ha mar megnézted /atnezted sok mindent nem tudsz mar rajta nézni /kérdezni.
Amúgy mennyiért vetted ha szabad kérdezni ?
Jövőre en is tervezem verdacseret aztan az ignis is benne van a tervben.
Olaj,szűrőket ,vezérlést(ha jol tudom szijas meg ) meg ha kaki a fek akkor egy betétet cserélj aztan használd.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
Kornel
veterán
Jol nyomod
Kornel
veterán
Uj suzukiknal, gondolok itt sx4 es tarsai, meg lehet allapitani, ha vissza van tekerve a km ora?
Vannak olyan tipusok, amiknel ez nem gond, suzukinal mi a helyzet?
eddie17
addikt
Még ha tudatos lenne, de ezzel bármit csinálok termeli a benzint.
Kornel
veterán
Nekem is volt egy ilyenem...
Gazzal jartam 6,5-bol, de tul volt dusitva direkt, szoval ment is
roberto211
őstag
Milyen módszerrel méred a fogyasztást ?
Rátankolós?
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
eddie17
addikt
Teli tank egy kattanás, napi számláló nullázva, majd a következő teli tank újra egy kattanásig.
kornelka: az se rossz.
roberto211
őstag
Nem tudom hogy ehet ennyit ha tényleg mész is vele s nem tötymörögsz.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
Tudod ő szokott kettesnél feljebb is kapcsolni
roberto211
őstag
Tudod en is szoktam.
Megse megy le 4,5re.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
persze, mert te 90-nel szurod a harmadikat ismerunk am, kar magyarazkodni
roberto211
őstag
Nem szokásom magyarázkodni az tény h nem 2000nel váltok.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
eddie17
addikt
Végül is tboy93-nak igaza van.
Dinamikusan gyorsítok ki, nem tartom fel a forgalmat, van többször, hogy 2-es 3-asban kihúzatom de használom városban is mind az 5 fokozatot.
Sőt barátnőmmel versenyeztünk is egyet lámpától lámpáig és az is ezzel a tankkal volt, szóval benne volt 4.29-ben. Neki 2000-es ezrese van.
Szóval semmi nagypapa tempó, de ahogy nézem akkor se enne kevesebbet, ennek az autónak mindegy hogy hajtod.
Mod: Ugye azt én nem tudom, hogy hol váltok, mert nincs fordulatszámmérőm Érzésre megy a dolog.
[ Szerkesztve ]
roberto211
őstag
Tegnap viszont nem tudom mi volt. Jöttem hazafele M0 ótópályán ,aztan ugye enyémben nincs kati mert rossz volt csörgött ,kiszedettem helyére meg cső került.
Na M0 -an toltam 4.-be 5-10percig 130korul , aztan mikor elengedtem a gazt esett vissza a fordulat, akkorát durrogott hátul azthittem ram lőttek vagy valami lett.. Na hazafele kiszálltam megnéztem semmi. De eleg para volt Ezres stift azert nem szokott durrogni majdnem gyári rendszerrel.
Eddie: Hat érdekes mindenesetre. Kihuzatas ott kezdődik h 5-6e (tudom h te nem latod)mert 3500tól indul meg 6500nal van a teljesítménycsúcs. Nekem is 2000-es 1.0 stift van de h mitől fogyaszt többet. Fogalmam sincs. Amig nem haladja meg 8litret addig lesz@rom
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
dnelb
veterán
Az a durrogás csak a turbo ALS-e volt
roberto211
őstag
Az lehet
Mondjuk a lángot nem láttam h jönne ki belole.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
eddie17
addikt
Barátnőmé is többet eszik kb. 7 decivel.
Neki előtte 97-es volt, és az is 4.5 átlaggal ment. Lehet, hogy nem teljesen egyformák a motorok?
roberto211
őstag
Hat az lehet
Egyszer ha lesz a közelemben kiprobalok egy masik ezrest h az h megy meg meddig tart a szufla, stb.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
Motor allapotatol is fugg a dolog. Anyam csiga tempoban 4.7-5L korul jar az ezredessel (2002-es).
roberto211
őstag
Nekem nincs semmi baja a motoromnak.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
Jo de te mas teszta vagy
roberto211
őstag
Az igaz.
Nekem ezért nem lenne praktikus a vtec. Minden váltásnál nyitna.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
roti86
őstag
Nem rossz, én az 1.3 16V-vel járok 5l körül. 3-4 személy, város, városon kívül, pálya (110-120) vegyesen. 2.5-3K körül váltok. 110-120 körül is 3K-t forog 5.ben. Városban nem használok 5-et, csak kínzonám a motort, 4.-be 50nél 1.5K-t pörög.
[ Szerkesztve ]
roberto211
őstag
Nekem is kb ennyit forog 5.-ben 110-20nál de ez hogy lehetséges ? Tiéd azert jóval erősebb motor mint az en enyém es majdnem ugyanannyit forog ?
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
roti86
őstag
1.3 váltód van az ezres swifteden?
Olvass bele ebbe Itt van két részlet: "Az 1.3-al 2500-at forog 100-nál a motor,1.0-val 2800-at", "Ma mentem egy gyári 1.0 suzukival, és az 100 nál 3200 forgott".
Sokan pont ezért cserélik a 1.3 váltót 1.0-ra az 1.3-as swiften, mert valamivel többet forog, így dinamikusabb lesz, viszont többet fogyaszt.
roberto211
őstag
Fhuu azt nem tudom. Így vettem ,hogy most 1.0 vagy 1.3 váltó van rajta fogalmam sincs. De 100nál emlékeim szerint 3200at nem forgott soha. Lehet rosszul emlékszem de nem hiszem
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
roti86
őstag
Ha van fordulatszámmérőd akkor könnyen ellenőrizheted
roberto211
őstag
Viszont lassan megkell rendelgetnem a cuccokat mert van meg kb 2800 max 3000km a kötelezőig.
Következők mennek bele majd(ezeket válogattam ki) :
Eneos prémium ultra 5w30(a5). Azert teszek bele ilyet mert könnyűfolyású és elvileg kicsivel mégpörgősebb lesz a motor tőle. Illetve árba sem rossz.
Benzinszurom van itthon egy zsír új.
Olajszűrő asszem mann lesz vagy nipparts
Csereltetek rajta egy valtoolajat is ugye 75w90 kell bele.
Legszurot meg ugy döntöttem h kiprobalom a direktszűrőt . Legalább kicsit szívó hangja lesz,elvileg kicsivel javul a gazreakcio is bár ezzel eddig se volt gondom meg kb annyiba kerül mint egy normális szűrő. Csak hetenként megtisztitom meg beolajozom aztan ennyi. Cserébe ha nem akadályoz semmit lebonthatom azt a nagy fekete legszurohazat.
Még van egy két hónapom ezeket beszerezni.
Aztan vannak meg vele terveim:
"Új" felnik
Felpolíroztatom egész autót
Teszek alá egy 50es kipurendszert középdob nélkül ,valami fasza hátsó dobbal(HD racing pld) amitől meg nem suketulok meg.
Valami olcsó de elfogadható hangcucc.
Beltert néhol atvariálni
nappali LED világítás
60/40 ültetés
néhol egy ket matrica meg
hátsó szárny
uvegfoliazas
egy stabrud-toronymerevítő
Es akkor végeztem . Es ha végeztem akkor lesz sztem az eladás
Sajnálni fogom majd szegényt. Egyelőre nem tudom mikor lesz végrehajtva ez a terv. De idővel biztos
Roti: Van benne persze. De ezért mondom h nem rémlik
,hogy ennyit forgott volna.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
Doze
aktív tag
Mondjuk annyi hogy a 1.3 8V-hez is olyan váltó van ami 2500-at forog 100-on. Nekem marha hosszú volt. Gondolom a 16V-hez már jobban passzol.
Nekem meg az a bajom hogy 100-nál 3000-et forog az Sx4, 140-nél már 4-et
1.6 16V régi swift váltóra vadászok már fél éve... ugyanis a belseje egyezik az sx-el. De égen földön nem tudok felhajtani egyet sem Pláne nem Miskolc környékén
roberto211 Jakoparts szerintem jobb, bár a fene tudja... de Bosch-t ne vegyel... ott rohadjon meg ahol van
[ Szerkesztve ]
t1
addikt
Direkt szűrő felesleges pénz kidobás, 50-es rendszer hd dobbal sose lesz halk főleg, hogy katid sincs szintén pénz kidobás, tudom, tapasztalat végigjártam
roberto211
őstag
Hát akkor nem lesz halk az se zavar
De egy 50-es rendszer -direktszuro párosítással mivel ugye ilyenkor több levegő is kell miert lenne pénzkidobás ?
Doze : akkor jako lesz. Azt hittem nipparts jobb de akkor nem. Amúgy elől hátul is jakoparts fekszettem van
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
Kornel
veterán
mit szórakozol direktszűrővel?
vedd le a szívászajcsökkentőt
t1
addikt
Mert ha nyersz vele kb 1 valós LE-t de lehet sokat mondok
roberto211
őstag
Enyémnek nincs ilyen vinnyogó hangja csak hidegen. Utana mar darál ha tolom a gázt ,rendesen
Meg mintha nálam a fordulatot is jobban/gyorsabban venné.
Egy próbát megér amúgy a dircsiszürcsi annyiba kerül mint egy mann a bárdiba.
t1: Nem is a lóerők miatt csinálom. Nem varok en csodát tole. Hanem elől a szebb szivo(sabb) hang miatt hátul meg a mely dormogo hang miatt Cserébe jobb lesz az öblítés , illetve lehet ,hogy gazreakcio is jobb lesz.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
Kornel
veterán
ha tönkre akarod tenni a motorod, nyugodtan tegyed bele.
mondjuk a suzukinak kb. mindegy
én vagy 10-szer elmerítettem a motort a derékig érő vízbe üzemmelegen, és nem repedt szét
roberto211
őstag
En is olvastam ezt h tonkreteszem vele a motort mert több dzsuvat beszívja megis sokan használják.
Ha időbe hetenként olajozom tisztítom nem hiszem h bekovetkezhet ilyen
Amúgy igen ez a masik. Nem egy könnyen feladó motortípusról beszelunk
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
Kornel
veterán
ne te legyél már a kocsiért, hanem az érted...
minden héten olajozni.
majd leszoksz ezekről idővel
roberto211
őstag
De ahhoz hogy Ő tegyen értem ahhoz nekem is tennem kell érte
Ez olyan mint egy tökéletes kapcsolat ahol vannak neha kisebb hibák de orvosolható gyorsan s egymás nélkül nem tudunk meglenni
Na mar most Ő ezt megis hálálja rendesen. Hiába porgetem neha mint állat ,hiába tilt, hiába kanyarodok ki neha füstölgő gumival mert b@sznak elengedni ezt mind elfelejti mert Ő is szeret engem
Mivel nem szarom le
Tehat elkell keszitetnem a következő matricámat most határoztam el miközben írtam ezt.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
roberto211
őstag
Ahh Ez brutal szep állapotban van meg azt hiszem ez a full felszereltség. De mivel a sedan sx4 tudtommal full japan ezért szvsz er bőven ennyit igen, meg csak 4 eves. Szerintem lehet kicsit alkudni belole.
Nekem alapból az sx4 sedane nem tetszik de ez nagyon szep
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Több db HP Thunderbolt dock 230W G2 230W -os töltővel MONITORCENTER
- Philips Evnia 42M2N8900 Gamer Oled Monitor!42"/4k/138hz/0,1ms/Freesync-Gsync/HDMI 2.1/TypeC/Ambiglow
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- Monitortató plexi konzol több elérhető készletről MONITORCENTER
- -50% HP EliteBook 840 G8: i7 1165G7,32GB RAM,1TB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.